JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120522/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120522/165556-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu                                                   i przeprowadzeniu szkoleń grupowych, obejmująca dwa zadania z następujących tematów:
Zadanie nr 1: Kierowca operator wózków jezdniowych,
Zadanie nr 2: Nowoczesny magazynier z uprawnieniami kierowcy wózków jezdniowych +     4-tygodniowa praktyka u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy).</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 165556 - 2012; data zamieszczenia: 22.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu , ul. Gliniana 20-22, 50-525 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 7701 600, faks 71 7701 633.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> pup.wroclaw.ibip.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu                                                   i przeprowadzeniu szkoleń grupowych, obejmująca dwa zadania z następujących tematów:
Zadanie nr 1: Kierowca operator wózków jezdniowych,
Zadanie nr 2: Nowoczesny magazynier z uprawnieniami kierowcy wózków jezdniowych +     4-tygodniowa praktyka u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy)..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 1: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu                          i przeprowadzeniu szkolenia grupowego w zakresie: Kierowca operator wózków jezdniowych. Liczba uczestników szkolenia: maksymalnie 48 osób, nie mniej niż 42 osoby, w 3 grupach liczących po 14-16 osób w grupie. Zadanie nr 2: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu                          i przeprowadzeniu szkolenia grupowego w zakresie: Nowoczesny magazynier                           z uprawnieniami kierowcy wózków jezdniowych + 4-tygodniowa praktyka                     u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy). Liczba uczestników szkolenia: maksymalnie 32 osoby, nie mniej niż 28 osób, w 2 grupach liczących po 14-16 osób w grupie.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadanie wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd	pracy właściwy dla siedziby instytucji szkoleniowej, zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004r.                 	o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn.	zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004r.                   	w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych (Dz. U. Nr 236, poz. 2365 z późn. zm.); warunek	ten zostanie spełniony, jeżeli instytucja szkoleniowa złoży wraz z ofertą stosowne oświadczenie 	o posiadaniu aktualnego na rok 2012 wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat	przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - 	w tym okresie, przeprowadził z należytą starannością:
w Zadaniu nr 1: co najmniej 3 szkolenia grupowe dla łącznie minimum 30 osób,                       o tematyce odpowiadającej przedmiotowi zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców,
w Zadaniu nr 2: co najmniej 2 szkolenia grupowe dla łącznie minimum 20 osób o tematyce odpowiadającej przedmiotowi zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. W przypadku, gdy Wykonawca nie przeprowadził szkolenia                   w zakresie obsługi magazynu (obejmującego gospodarkę magazynową i obsługę programów komputerowych używanych w gospodarce magazynowej i obsługę kas fiskalnych, wyłączając praktykę u pracodawcy) Zamawiający dopuszcza możliwość wykazania przeprowadzenia łącznie co najmniej 8 szkoleń grupowych dla ogółem minimum 80 osób  o tematyce odpowiadającej przedmiotowi zamówienia, tj. co najmniej 2 szkolenia grupowe z zakresu obsługi wózków jezdniowych i co najmniej 2 szkolenia grupowe                     z zakresu obsługi kas fiskalnych i co najmniej 2 szkolenia grupowe z zakresu nauki obsługi komputerowych programów magazynowych i co najmniej 2 szkolenia grupowe z zakresu podstaw organizacji pracy w magazynie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców.  
	Zamawiający przez grupę szkolenia rozumie minimum 10 osób szkolących się w tym samym	miejscu i w tym samym czasie tj. na tych samych zajęciach. Wykonawca musi	udokumentować, że wymienione w wykazie zrealizowanych szkoleń, stanowiącym załącznik nr	4 do SIWZ usługi zostały należycie wykonane załączając dokumenty odbiorców wskazanych             	w w/w wykazie, potwierdzające, że każde ze zrealizowanych szkoleń zostało wykonane	należycie (np. referencje, podziękowania, pochwały itp.). Wykonawca jest zobowiązany	dołączyć do  wykazu wykonanych usług - dokumenty lub informację - przedstawiające zakres	tematyczny zrealizowanych szkoleń, jeżeli nie wynika to z nazwy poszczególnego szkolenia,	wskazanego w wykazie lub z dołączonych dokumentów, potwierdzających należyte wykonanie	usługi;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia	będzie dysponował:
w Zadaniu nr 1: co najmniej 1 salą wykładową przystosowaną do przeprowadzenia zajęć teoretycznych. Sala szkoleniowa musi być przestronna, jasno oświetlona, dostosowana do liczby uczestników szkolenia, spełniać warunki zgodne z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, zawierać osobne miejsca do siedzenia dla każdego uczestnika szkolenia umożliwiające swobodne sporządzanie notatek (stolik, ławka bądź krzesło z przystawką) oraz musi być wyposażona w sprzęt techniczny niezbędny do sprawnego prowadzenia zajęć (tj. tablica, rzutnik, flipchart, itp.). Zapewniony musi być również dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w którym odbywają się zajęcia w ramach szkolenia, w tym dostęp do WC zaopatrzonego w środki higieny oraz dostęp do zaplecza socjalnego. Wykonawca w ramach prowadzonych zajęć praktycznych tj. nauki jazdy musi dysponować minimum dwoma wózkami różnego typu    oraz placem manewrowym. Plac manewrowy musi być odpowiednio przygotowany, utwardzony o rozmiarze zapewniającym właściwy przebieg szkolenia. W przypadku, gdy Wykonawca nie jest dysponentem potencjału technicznego musi załączyć dokument potwierdzający, że będzie dysponował lokalem lub sprzętem innego podmiotu na czas realizacji zamówienia,
w Zadaniu nr 2: co najmniej 2 salami wykładowymi przystosowanymi do przeprowadzenia zajęć teoretycznych oraz co najmniej 2 pracowniami komputerowymi do przeprowadzenia zajęć z wykorzystaniem komputera. Sale szkoleniowe muszą być przestronne, jasno oświetlone, dostosowane do liczby uczestników szkolenia, spełniać warunki zgodne przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, zawierać osobne miejsca do siedzenia dla każdego uczestnika szkolenia umożliwiające swobodne sporządzanie notatek (stolik, ławka bądź krzesło z przystawką) oraz muszą być wyposażone w sprzęt	techniczny niezbędny do sprawnego prowadzenia zajęć (tj. tablica, rzutnik, flipchart, itp.). Zajęcia z wykorzystaniem komputera muszą odbywać się                          w pracowni komputerowej wyposażonej w 16 komputerów, w której zapewniony jest swobodny dostęp uczestników do sprzętu komputerowego wyposażonego                          w licencjonowane oprogramowanie niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia szkolenia, tj. pakiet MS Office lub równoważny oraz minimum 2 programy komputerowe używane w magazynie i w sprzedaży (np. Subiekt, Symfonia lub równoważny). Na jednego uczestnika szkolenia musi przypadać jedno stanowisko komputerowe posiadające napęd CD-RW i dostęp do Internetu. W ramach prowadzonych zajęć z obsługi kas fiskalnych należy zapewnić minimum 8 stanowisk z kasami fiskalnymi, posiadającymi podłączenie              z terminalami kart płatniczych i drukarkami fiskalnymi. Na jedno stanowisko mogą przypaść maksymalnie dwie osoby będące uczestnikami zajęć. Zapewniony musi być również dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w którym odbywają się zajęcia                (w tym dostęp do WC zaopatrzonego w środki higieny) oraz do zaplecza socjalnego. Wykonawca w ramach prowadzonych zajęć praktycznych z nauki jazdy wózkiem jezdniowym musi dysponować minimum dwoma wózkami różnego typu oraz placem manewrowym. Plac manewrowy musi być odpowiednio przygotowany, utwardzony                   o rozmiarze zapewniającym właściwy przebieg szkolenia. W przypadku, gdy Wykonawca nie jest dysponentem potencjału technicznego musi załączyć dokument potwierdzający, że będzie dysponował lokalem lub sprzętem innego podmiotu na czas realizacji zamówienia. Wykonawca musi zapewnić miejsca praktyk u pracodawców dla wszystkich uczestników szkolenia tj. dla 32 osób. W ramach każdej z grup Wykonawca winien wskazać w ofercie co najmniej czterech pracodawców, u których realizowana będzie praktyka. Zamawiający dopuszcza realizację praktyki pierwszej i drugiej grupy szkolenia u tych samych pracodawców. W oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ Wykonawca musi wskazać nazwy i adresy pracodawców, u których będą realizowane praktyki dla obydwu grup oraz opiekunów uczestników praktyk z ramienia pracodawcy. Wraz z w/w wykazem miejsc praktyk do oferty muszą być załączone oryginały oświadczeń pracodawców zobowiązujących się do przyjęcia na praktykę uczestników szkolenia. 
	Uwaga: W przypadku składania ofert na dwa zadania Wykonawca musi wykazać, że do	realizacji każdego zadania będzie dysponować odpowiednią liczbą sal wykładowych, wózków	jezdniowych i placów manewrowych niezbędną do prawidłowej realizacji każdego szkolenia,	co należy wykazać w składanych dokumentach tj. należy wykazać dysponowanie odrębnymi	salami i czterema wózkami różnego typu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia	będzie dysponował kadrą dydaktyczną składającą się z:
w Zadaniu nr 1:
a) co najmniej trzech osób prowadzących zajęcia teoretyczne i praktyczne, z których każda osoba musi posiadać wykształcenie minimum średnie i doświadczenie w realizacji co najmniej 3 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 30 osób o zakresie tematycznym odpowiadającym zakresowi prowadzonych zajęć. Przynajmniej jeden z instruktorów (nadzorujący) prowadzących zajęcia praktyczne musi posiadać zaświadczenie/certyfikat wydany przez Urząd Dozoru Technicznego lub Ośrodek Doskonalenia Kadr w Mysłowicach. W przypadku nauczycieli za doświadczenie uznaje się posiadanie rocznego stażu pracy dydaktycznej związanej z zakresem prowadzonych zajęć,
b) jednej osoby do prowadzenia zajęć z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy                           i przepisów przeciwpożarowych, która posiada kwalifikacje określone w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy z dnia 2 września 1997r. (Dz. U. Nr 109, poz. 704 z późn. zm.) i doświadczenie w realizacji co najmniej 3 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 30 osób w zakresie tematycznym odpowiadającym zakresowi prowadzonych zajęć;
w Zadaniu nr 2:
a) co najmniej czterech osób do prowadzenia zajęć z modułu I i modułu II (po dwie osoby do każdego modułu), z których każda osoba musi posiadać wykształcenie wyższe                      i doświadczenie związane z realizacją co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób w zakresie tematycznym odpowiadającym zakresowi prowadzonych zajęć. W przypadku nauczycieli za doświadczenie uznaje się posiadanie rocznego stażu pracy dydaktycznej związanej z zakresem prowadzonych zajęć. W przypadku dysponowania przez Wykonawcę osobami posiadającymi doświadczenie w realizacji zajęć  z zakresu modułu I i modułu II Zamawiający dopuszcza wykazanie tych osób do prowadzenia zajęć z obydwu modułów,
b) co najmniej dwóch osób prowadzących zajęcia z modułu III, z których każda osoba musi posiadać wykształcenie minimum średnie i doświadczenie związane z realizacją co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób w zakresie tematycznym odpowiadającym zakresowi prowadzonych zajęć. W przypadku nauczycieli za doświadczenie uznaje się posiadanie rocznego stażu pracy dydaktycznej związanej                     z zakresem prowadzonych zajęć,
c) co najmniej czterech osób prowadzących zajęcia z modułu IV, w tym:
- co najmniej trzech osób prowadzących zajęcia teoretyczne i praktyczne, z których każda osoba musi posiadać wykształcenie minimum średnie i doświadczenie w realizacji co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób o zakresie tematycznym odpowiadającym zakresowi prowadzonych zajęć. Przynajmniej jeden z instruktorów (nadzorujący) prowadzących zajęcia praktyczne musi posiadać zaświadczenie/certyfikat wydany przez Urząd Dozoru Technicznego lub Ośrodek Doskonalenia Kadr w Mysłowicach. W przypadku nauczycieli za doświadczenie uznaje się posiadanie rocznego stażu pracy dydaktycznej związanej z zakresem prowadzonych zajęć,
- jedną osobą do prowadzenia zajęć z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy i przepisów przeciwpożarowych, która posiada kwalifikacje określone w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy z dnia 2 września 1997r. (Dz. U. Nr 109, poz. 704 z późn. zm.) i doświadczenie w realizacji co najmniej 2 szkoleń grupowych dla łącznie minimum 20 osób z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy i przepisów przeciwpożarowych,
d) opiekunów uczestników praktyk realizowanych u pracodawców.
	Uwaga: W przypadku składania ofert na dwa zadania, w związku z możliwością pokrywania się	w obydwu zadaniach terminów zajęć z obsługi wózka jezdniowego, Wykonawca musi wykazać,	że będzie dysponować dla każdego zadania osobnym zespołem osób do realizacji zajęć                    	z obsługi wózka jezdniowego (te same osoby nie mogą być przewidziane do realizacji zajęć               	z zakresu obsługi wózka jezdniowego w obydwu zadaniach), co należy wykazać w składanych 	dokumentach;</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wypełniony Formularz oferty, do każdego zadania osobny, stanowiący załącznik nr 2a do Zadania nr 1, załącznik nr 2b do Zadania nr 2. 
2. Program szkolenia przygotowany przez Wykonawcę zgodny z programem opracowanym lub zatwierdzonym przez jednostkę organizacyjną wyznaczoną przez ministra właściwego do spraw gospodarki zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 10 maja 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U.  Nr 70, poz. 650 z późn. zm.), sporządzony wg § 75 ust. 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177 poz. 1193) stanowiący odpowiednio do danego zadania załącznik nr 3a                  i załącznik nr 3b do SIWZ. 
3. Wzór zaświadczenia o ukończeniu szkolenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zawierającego, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej, zgodnie  z wymaganiami określonymi w § 75 ust. 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177 poz. 1193 z późn. zm.) oraz wzór zaświadczenia kwalifikacyjnego wydanego przez organ właściwej jednostki Urzędu Dozoru Technicznego na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych (Dz. U. Nr 79, poz. 849 z późn. zm.) lub książki operatora wydanej przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263).
4. Oświadczenie dotyczące organizacji praktyk u pracodawców do Zadania nr 2, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 11 do SIWZ.
5. Pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie w sytuacji, gdy Wykonawca składa ofertę przez ustanowionego pełnomocnika. Pełnomocnictwo musi zawierać wskazanie ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartych w umowie w przypadkach:
1) zmiany terminu szkolenia w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy,
2) zmiany osób prowadzących zajęcia na szkoleniu oraz opiekunów uczestników praktyki. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego, w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. choroba, zgon, lub inna sytuacja losowa, której nie można było wcześniej przewidzieć) Wykonawca może dokonać wymiany osób wskazanych do wykonania przedmiotu umowy. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem, wskazując osobę/y o co najmniej równych kwalifikacjach i doświadczeniu. Jednocześnie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wymiany osób, wyznaczonych przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia. Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany osób przewidzianych do realizacji szkolenia, jeżeli uzna, że osoby te nienależycie wykonują swoje obowiązki. W takiej sytuacji Zamawiający pisemnie przedstawi powody, dla których żąda zmiany osób realizujących zamówienie i wskaże termin, w jakim Wykonawca zobowiązany będzie wskazać nowe osoby spełniające wymogi Zamawiającego. Kwalifikacje i doświadczenie nowych osób muszą być co najmniej równe jak u osób zastępowanych. Zmiana opiekunów uczestników praktyk dotyczy tylko Zadania nr 2,
3) zmiany w harmonogramie zajęć z przyczyn losowych, pod warunkiem zachowania terminu realizacji umowy, za zgodą Zamawiającego,
4)  zmiany miejsc przeprowadzenia szkolenia, w tym miejsca organizacji praktyk u pracodawców                w szczególnie uzasadnionych przypadkach, po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem, wskazując propozycje miejsca szkolenia o co najmniej porównywalnych warunkach. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio ze zmiany miejsca szkolenia. Zamawiający nie dopuszcza organizacji szkolenia, w tym praktyk                       u pracodawców poza terenem miasta Wrocław. Zmiana miejsc praktyk dotyczy tylko Zadania nr 2,
5) zmiany miejsca odbywania praktyki u pracodawcy na wniosek bezrobotnego - dotyczy tylko Zadania nr 2.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> pup.wroclaw.ibip.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu, ul. Gliniana 20-22, 50-525 Wrocław, pokój 202 - II piętro.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.05.2012 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu, ul. Gliniana 20-22, 50-525 Wrocław, kancelaria (parter, pokój 04).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kierowca operator wózków jezdniowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu     i przeprowadzeniu szkolenia grupowego w zakresie: Kierowca operator wózków jezdniowych.

2. Liczba uczestników szkolenia: maksymalnie 48 osób, nie mniej niż 42 osoby, w 3 grupach liczących po 14-16 osób w grupie. 

3. Szkolenie skierowane jest do osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy we Wrocławiu, z wykształceniem minimum podstawowym, które zostaną skierowane na kurs przez Zamawiającego po przeprowadzeniu naboru i badań lekarskich stwierdzających brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy z wykorzystaniem wózków jezdniowych. 

4. Liczba godzin szkolenia: Szkolenie musi obejmować zajęcia teoretyczne, praktyczne                     i egzamin. Łącznie 88 godzin/osobę. Do czasu trwania szkolenia wlicza się czas przeznaczony na egzamin końcowy.

5. Źródło finansowania: Szkolenie będzie finansowane w całości ze środków publicznych (Fundusz Pracy).

6. Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.12.2012r.
	Termin rozpoczęcia I grupy szkolenia: III kwartał 2012.
	Dopuszcza się możliwość rozpoczęcia kolejnej grupy szkolenia przed upływem terminu	zakończenia poprzedniej grupy.
	
7. Cel i zakres szkolenia: Celem szkolenia jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne uczestników szkolenia do samodzielnego prowadzenia i obsługi wózków jezdniowych. Uczestnicy szkolenia powinni nabyć wiedzę z zakresu: typów stosowanych wózków jezdniowych, budowy wózków, czynności operatora przy obsłudze wózków, wiadomości               z zakresu ładunkoznawstwa, zasad p.poż i bhp przy eksploatacji wózka jezdniowego, udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej, przepisów dozoru technicznego, wymiany butli z gazem, praktycznej nauki jazdy i manewrowania osprzętem wózków oraz uzyskać uprawnienia kierowcy operatora wózków jezdniowych w oparciu o obowiązujące przepisy               i wymagania w tym zakresie. 

8. Program szkolenia musi być zgodny z programem opracowanym lub zatwierdzonym przez jednostkę organizacyjną wyznaczoną przez ministra właściwego do spraw gospodarki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 10 maja 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 70, poz. 650 z późn. zm.) np. program zatwierdzony przez Urząd Dozoru Technicznego lub równoważny oraz powinien wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępne w bazach danych prowadzonych przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej znajdujących się na stronie internetowej: www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.
	
	Program realizowanego szkolenia musi obejmować:
zajęcia teoretyczne (w liczbie godzin przewidzianej w programie nauczania zatwierdzonym przez ministra właściwego ds. gospodarki),
praktyczną naukę jazdy w wymiarze min. 15 godzin indywidualnie na każdego uczestnika szkolenia,
wymianę butli z gazem,
egzamin.

9. Organizacja szkolenia:
9.1 Szkolenie należy zrealizować według planu nauczania. Zajęcia teoretyczne muszą obejmować 40 godzin zegarowych w tygodniu. Jedną godzinę Zamawiający rozumie jako 60 minut (zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwa licząca 15 minut, przy czym długość przerw może być ustalona w sposób elastyczny). Realizacja szkolenia 1 grupy 14-16 osobowej nie może przekroczyć 30 dni roboczych;
	9.2 Zajęcia muszą się odbywać w godz. między 08.00 - 20.00 od poniedziałku do piątku            	(z wyłączeniem niedziel, świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy), w kolejno	następujących po sobie dniach, liczba godzin dziennie nie może przekroczyć 8.                         	W wyjątkowych sytuacjach dopuszczalne jest przeprowadzenie zajęć w soboty;
	9.3 Miejsce wykonywania usługi szkoleniowej: Miasto Wrocław;
	9.4 Wykonawca przygotuje program szkolenia. Egzamin końcowy musi być integralną częścią 	programu oraz wchodzić w skład ilości godzin	przewidzianych programem. Egzamin musi	być ujęty w Programie szkolenia w pozycji Plan nauczania z uwzględnieniem ilości godzin	przewidzianych na ten egzamin oraz w harmonogramie szkolenia z uwzględnieniem daty	tego egzaminu i ilości godzin przewidzianych na egzamin;
	9.5 Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy czyli osobę odpowiedzialną za	organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym;
	9.6 Wszystkie zajęcia muszą być przeprowadzone z kadrą dydaktyczną wskazaną w ofercie.	Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą e-learningu, w formie	eksternistycznej itp.;
	9.7 Zajęcia teoretyczne muszą odbywać się w sali wykładowej przystosowanej do	przeprowadzenia zajęć teoretycznych. Sala szkoleniowa musi być przestronna, jasno	oświetlona, dostosowana do liczby uczestników szkolenia, spełniać warunki zgodne                      	z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,	zawierać osobne miejsca do siedzenia dla każdego uczestnika szkolenia umożliwiające	swobodne sporządzanie notatek (stolik, ławka bądź krzesło z przystawką) oraz musi być	wyposażona w sprzęt techniczny niezbędny do sprawnego prowadzenia zajęć (tj. tablica,	rzutnik, flipchart, itp.). Zapewniony musi być również dostęp do pomieszczeń sanitarnych              	w budynku, w którym odbywają się zajęcia w ramach szkolenia, w tym dostęp do WC	zaopatrzonego w środki higieny (tj. papier toaletowy, mydło, ręczniki papierowe lub	suszarka do rąk) oraz dostęp do zaplecza socjalnego (tj. czajnik elektryczny lub inne	urządzenie umożliwiające zaparzenie kawy lub herbaty). Wykonawca w ramach	prowadzonych zajęć praktycznych tj. nauki jazdy musi dysponować minimum dwoma	wózkami różnego typu wózków oraz placem manewrowym. Plac manewrowy musi być 	odpowiednio przygotowany, utwardzony o rozmiarze zapewniającym właściwy przebieg 	szkolenia. W przypadku, gdy Wykonawca nie jest dysponentem potencjału technicznego 	musi załączyć	dokument potwierdzający, że będzie dysponował lokalem lub sprzętem 	innego podmiotu na czas realizacji zamówienia;
	9.8 Na zajęciach praktycznej nauki jazdy każdy uczestnik szkolenia musi mieć możliwość	indywidualnej nauki prowadzenia wózków jezdniowych w wymiarze minimum 15 godzin	jazdy/osoba; 
	9.9 Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć od następstw nieszczęśliwych wypadków,	powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem,	uczestników szkolenia wskazanych przez Zamawiającego;
	9.10 Na pierwszych zajęciach Wykonawca przedstawi każdemu uczestnikowi szkolenia	program szkolenia i harmonogram realizowanych zajęć;
	9.11 Każdy uczestnik szkolenia otrzyma od Wykonawcy na własność minimum jeden	podręcznik z zakresu obejmującego treści szkolenia (nie może być kserowany), inne	materiały szkoleniowe i dydaktyczne, artykuły piśmiennicze w postaci zeszytu, długopisu,	zakreślacza. Dodatkowe materiały (np. skrypty, materiały ksero dotyczące przedmiotu 	zamówienia, które muszą być czytelne, estetycznie wykonane i dobrej jakości) mogą być 	przekazywane w trakcie zajęć, zgodnie z ich tematyką; 
	9.12 Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji szkolenia obejmującej:	dziennik zajęć edukacyjnych, indywidualne listy obecności uczestników szkolenia, protokoły	z egzaminów, karty ocen z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia, rejestry	wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia                 	i uzyskanie kwalifikacji oraz do	sprawowania nadzoru nad frekwencją uczestników szkolenia;
	9.13 Wykonawca zobowiązany jest do indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie	systematycznej oceny postępów poszczególnych uczestników szkolenia i zwiększenia pomocy 	wobec osób mających trudności w procesie nauczania;
	9.14 W trakcie szkolenia (najpóźniej w połowie) oraz po jego zakończeniu Wykonawca	przeprowadzi wśród wszystkich uczestników ocenę szkolenia za pomocą formularza 	anonimowej ankiety oceniającej dostarczonej przez Zamawiającego w dniu podpisania 	umowy;
	9.15 Wykonawca jest zobowiązany do wydania absolwentom kursu następujących	dokumentów: 
	1) zaświadczenia o ukończeniu szkolenia lub innego dokumentu potwierdzającego	ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zawierającego, o ile przepisy odrębne nie	stanowią inaczej, zgodnie z wymaganiami określonymi w § 75 ust. 3 rozporządzenia Ministra 	Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków	prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177 poz. 1193 z późn. zm.): numer z rejestru,	imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer	dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej	szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania	zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie	kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez	instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie,
	2) zaświadczenia kwalifikacyjnego wydanego przez organ właściwej jednostki Urzędu	Dozoru	Technicznego na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001r.                   	w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji	urządzeń technicznych (Dz. U. Nr 79, poz. 849 z późn. zm.) lub książki operatora wydanej 	przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego na podstawie rozporządzenia 	Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy	podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych,	budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263).	Wzory wydanych zaświadczeń                      	i uprawnień kierowcy wózków jezdniowych Wykonawca dołącza do oferty.	
	9.16 Przedmiot zamówienia nie obejmuje świadczenia przez Wykonawcę usług	cateringowych na rzecz uczestniczących w szkoleniu osób bezrobotnych skierowanych przez	Zamawiającego.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Nowoczesny magazynier                           z uprawnieniami kierowcy wózków jezdniowych + 4-tygodniowa praktyka                     u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zorganizowaniu                          i przeprowadzeniu szkolenia grupowego w zakresie: Nowoczesny magazynier                           z uprawnieniami kierowcy wózków jezdniowych + 4-tygodniowa praktyka                     u pracodawcy (w pełnym wymiarze czasu pracy).

2. Liczba uczestników szkolenia: maksymalnie 32 osoby, nie mniej niż 28 osób, w 2 grupach liczących po 14-16 osób w grupie. 

3. Szkolenie skierowane jest do osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy we Wrocławiu, z wykształceniem minimum zawodowym, preferowanym średnim, nie karanych za przestępstwa z chęci zysku lub za brak nadzoru, które zostaną skierowane na kurs przez Zamawiającego po przeprowadzeniu naboru i badań lekarskich stwierdzających brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy z wykorzystaniem wózków jezdniowych. 

4. Liczba godzin szkolenia: Szkolenie musi obejmować zajęcia teoretyczne, praktyczne, egzamin i praktykę u pracodawcy. Łącznie 431 godzin/osoba. Do czasu trwania szkolenia wlicza się czas przeznaczony na egzaminy końcowe.

5. Źródło finansowania: Szkolenie będzie finansowane w całości ze środków publicznych (Fundusz Pracy).

6. Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.12.2012r.
	Termin rozpoczęcia I grupy szkolenia: III kwartał 2012.
	Dopuszcza się możliwość rozpoczęcia kolejnej grupy szkolenia przed upływem terminu	zakończenia poprzedniej grupy.

7. Cel szkolenia: Celem szkolenia jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne uczestników szkolenia do samodzielnego wykonywania pracy w magazynach, hurtowniach, sklepach,  innych zakładach produkcyjnych na stanowisku pracownika magazynowego, kasjera itp., uzyskania uprawnień do samodzielnego prowadzenia i obsługi wózków jezdniowych                            w oparciu o obowiązujące przepisy i wymagania w tym zakresie oraz praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności poprzez odbycie praktyki u pracodawcy.

8. Zakres szkolenia powinien obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
Moduł I: Gospodarka magazynowa - 103 godziny: 
- zasady gospodarki magazynowej,
- prowadzenie dokumentacji magazynowej,
- organizacja i technologia prac magazynowych,
- wyposażenie magazynu,
- budowle magazynowe,
- procesy w gospodarce magazynowej,
- zasady właściwego przechowywania towarów,
- przyjmowanie towarów na magazyn,
- zasady inwentaryzacji,
- zasoby magazynowe,
- przepisy bhp i przeciwpożarowe w magazynie, hurtowni;
Moduł II: Obsługa komputerowych programów używanych w gospodarce magazynowej (np. Subiekt, Handel, Symfonia) - 56 godzin: 
- podstawy obsługi komputera z pakietem MS Office (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny) lub równoważnym,
- nauka obsługi minimum 2 programów komputerowych używanych w magazynie                            i w sprzedaży (np. Subiekt, Symfonia lub równoważny),
- sporządzanie dokumentów zakupu, sprzedaży, zamówień od dostawcy, klienta,
- rozliczanie zobowiązań i należności finansowych,
- sporządzanie dokumentów korygujących zakupu i sprzedaży,
- sporządzanie dokumentów przyjęcia magazynowe, wydania magazynowe, przesunięcia międzywydziałowe,
- przeprowadzanie inwentaryzacji;
Moduł III: Obsługa kas fiskalnych z fakturowaniem - 24 godziny: 
	- budowa, rodzaje i zastosowanie kas fiskalnych,
	- praktyczna obsługa kas i drukarek fiskalnych różnego typu, terminala kart płatniczych,
	- karty płatnicze - m. in. zasady działania, rodzaje transakcji kartami płatniczymi, 	zabezpieczanie kart i procedury weryfikacyjne,
	- wystawianie dokumentów sprzedaży,
	- drukowanie raportów;  
Moduł IV: Obsługa wózka jezdniowego - 88 godzin:
- rodzaje stosowanych wózków jezdniowych, 
- budowa wózków, 
- czynności operatora przy obsłudze wózków, 
- wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa, 
- zasady p.poż i bhp przy eksploatacji wózka jezdniowego,
- przepisy dozoru technicznego, 
- wymiana butli gazowych,
- zasady udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej,
- praktyczna nauka jazdy i manewrowania osprzętem wózków - 15 godzin indywidualnie na każdego uczestnika szkolenia;
Moduł V: Praktyka u pracodawcy zgodnie z kierunkiem szkolenia - 160 godzin.

9. Program szkolenia powinien wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępne w bazach danych prowadzonych przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej znajdujących się na stronie internetowej: www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl. 
	Moduł IV dotyczący zakresu obsługi wózków jezdniowych musi być zgodny z programem 	opracowanym lub zatwierdzonym przez jednostkę organizacyjną wyznaczoną 	przez ministra 	właściwego do spraw gospodarki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra	Gospodarki z dnia 10 	maja 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków 	jezdniowych z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 70, poz. 650 z późn. zm.) np. program 	zatwierdzony przez Urząd Dozoru Technicznego lub równoważny.

10. Organizacja szkolenia:
10.1 Szkolenie należy zrealizować według planu nauczania. Zajęcia, za wyjątkiem praktycznej nauki jazdy wózkiem jezdniowym, muszą obejmować 40 godzin zegarowych w tygodniu. Jedną godzinę Zamawiający rozumie jako 60 minut (zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwa licząca 15 minut, przy czym długość przerw może być ustalona w sposób elastyczny), praktyka u pracodawcy musi odbywać się w pełnym wymiarze czasu pracy tj. po 8 godzin zegarowych dziennie. Realizacja szkolenia jednej 14-16 osobowej grupy nie może przekroczyć 82 dni roboczych;
	10.2 Zajęcia muszą się odbywać w godz. między 08.00 - 20.00 od poniedziałku do piątku            	(z wyłączeniem niedziel, świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy), w kolejno	następujących po sobie dniach, liczba godzin dziennie nie może przekroczyć 8.                         	W wyjątkowych sytuacjach dopuszczalne jest przeprowadzenie zajęć w soboty;
	10.3 Miejsce wykonywania usługi szkoleniowej (zajęcia teoretyczne, zajęcia praktyczne,	egzamin i praktyka u pracodawców): Miasto Wrocław;
	10.4 Wykonawca przygotuje program szkolenia. Egzamin końcowy musi być integralną	częścią 	programu oraz wchodzić w skład ilości godzin przewidzianych programem. Egzamin	musi być ujęty w Programie szkolenia w pozycji Plan nauczania z uwzględnieniem ilości	godzin	przewidzianych na ten egzamin oraz w harmonogramie szkolenia z uwzględnieniem	daty tego egzaminu i ilości godzin przewidzianych na egzamin. Nazwy wykorzystywanych	programów komputerowych należy wskazać w Programie szkolenia w pozycji Treść szkolenia 	w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych;
	10.5 Szkolenie powinno mieć opiekuna z ramienia Wykonawcy, czyli osobę odpowiedzialną	za organizację szkolenia, wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz	Zamawiającym;
	10.6 Wszystkie zajęcia muszą być przeprowadzone osobiście przez kadrę dydaktyczną	wskazaną w ofercie. Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą               	e-learningu, w formie eksternistycznej itp.;
	10.7 Zajęcia teoretyczne muszą odbywać się w sali wykładowej przystosowanej do	przeprowadzenia zajęć teoretycznych. Sala szkoleniowa musi być przestronna, jasno	oświetlona, dostosowana do liczby uczestników szkolenia, spełniać warunki zgodne                      	z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,	zawierać osobne miejsca do siedzenia dla każdego uczestnika szkolenia umożliwiające	swobodne sporządzanie notatek (stolik, ławka bądź krzesło z przystawką) oraz musi być	wyposażona w sprzęt techniczny niezbędny do sprawnego prowadzenia zajęć (tj. tablica,	rzutnik, flipchart, itp.). Zajęcia z wykorzystaniem komputera muszą odbywać się                          	w pracowni komputerowej wyposażonej w 16 komputerów, w której zapewniony jest	swobodny dostęp uczestników do sprzętu komputerowego wyposażonego w licencjonowane	oprogramowanie niezbędne do	prawidłowego przeprowadzenia szkolenia, tj. tj. pakiet MS	Office (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny) lub równoważny oraz minimum 2 programy 	komputerowe używane w magazynie i w sprzedaży. Na jednego uczestnika szkolenia musi 	przypadać jedno stanowisko komputerowe posiadające napęd CD-RW i dostęp do Internetu. 	W ramach prowadzonych zajęć z obsługi kas fiskalnych należy zapewnić minimum 8 	stanowisk z kasami fiskalnymi, posiadającymi podłączenie z terminalami kart płatniczych              	i drukarkami fiskalnymi. Na jedno stanowisko mogą przypaść maksymalnie dwie osoby	będące uczestnikami zajęć. Zapewniony musi być również dostęp do pomieszczeń	sanitarnych w budynku, w którym odbywają się zajęcia w ramach szkolenia, w tym dostęp 	do WC zaopatrzonego w środki higieny (tj. papier toaletowy, mydło, ręczniki papierowe lub	suszarka do rąk) oraz dostęp do zaplecza socjalnego (tj. czajnik elektryczny lub inne 	urządzenie umożliwiające zaparzenie kawy lub herbaty). Wykonawca w ramach	prowadzonych zajęć praktycznych z nauki jazdy wózkiem jezdniowym musi dysponować	minimum dwoma wózkami różnego typu oraz placem manewrowym. Plac manewrowy	musi być odpowiednio przygotowany, utwardzony o rozmiarze zapewniającym	właściwy przebieg szkolenia. W przypadku, gdy Wykonawca nie jest dysponentem	potencjału technicznego musi załączyć dokument potwierdzający, że będzie dysponował	lokalem lub sprzętem innego podmiotu na czas realizacji zamówienia;
	10.8 Na zajęciach praktycznej nauki jazdy każdy uczestnik szkolenia musi mieć możliwość	indywidualnej nauki prowadzenia wózków jezdniowych w wymiarze minimum 15 godzin	jazdy; 
	10.9 Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć od następstw nieszczęśliwych wypadków,	powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem,	uczestników szkolenia wskazanych przez Zamawiającego;
	10.10 Na pierwszych zajęciach Wykonawca przedstawi każdemu uczestnikowi szkolenia	program szkolenia i harmonogram realizowanych zajęć;
	10.11 Każdy uczestnik szkolenia otrzyma od Wykonawcy na własność minimum jeden	podręcznik z zakresu obejmującego treści szkolenia (nie może być kserowany), inne	materiały szkoleniowe i dydaktyczne, artykuły piśmiennicze w postaci zeszytu, długopisu,	zakreślacza, czystej płyty CD-RW umożliwiającej wielokrotny zapis dokumentów stworzonych 	przez uczestników kursu. Dodatkowe materiały (np. skrypty, materiały ksero dotyczące	przedmiotu zamówienia, które muszą być czytelne, estetycznie wykonane i dobrej jakości)	mogą być przekazywane w trakcie zajęć, zgodnie z ich tematyką; 
	10.12 Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji szkolenia obejmującej:	dziennik zajęć edukacyjnych, indywidualne listy obecności uczestników szkolenia, protokoły	z egzaminów, karty ocen z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia, rejestry	wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia                 	i uzyskanie kwalifikacji oraz do	sprawowania nadzoru nad frekwencją uczestników szkolenia;
	10.13 Wykonawca zobowiązany jest do indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie	systematycznej oceny postępów poszczególnych uczestników szkolenia i zwiększenia pomocy 	wobec osób mających trudności w procesie nauczania;
	10.14 W trakcie szkolenia (najpóźniej w połowie) oraz po jego zakończeniu Wykonawca	przeprowadzi wśród wszystkich uczestników ocenę szkolenia za pomocą formularza	anonimowej ankiety oceniającej dostarczonej przez Zamawiającego w dniu podpisania	umowy;
	10.15 Wykonawca jest zobowiązany do wydania absolwentom kursu następujących	dokumentów: 
	1) zaświadczenia o ukończeniu szkolenia lub innego dokumentu potwierdzającego	ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zawierającego, o ile przepisy odrębne nie	stanowią inaczej, zgodnie z wymaganiami określonymi w § 75 ust. 3 rozporządzenia Ministra 	Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków	prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177 poz. 1193 z późn. zm.): numer z rejestru,	imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer	dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej	szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania	zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie	kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez	instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie,
	2) zaświadczenia kwalifikacyjnego wydanego przez organ właściwej jednostki Urzędu	Dozoru	Technicznego na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001r.                   	w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji	urządzeń technicznych (Dz. U. Nr 79, poz. 849 z późn. zm.) lub książki operatora wydanej	przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego na podstawie rozporządzenia	Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy	podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych,	budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263).	Wzory wydanych uprawnień kierowcy	wózków jezdniowych Wykonawca dołącza do oferty. 	
	10.16 Wykonawca zapewnia miejsca praktyk u pracodawcy dla wszystkich uczestników	szkolenia w ramach realizowanego zamówienia (4 tygodnie praktyki). Wykonawca musi	wskazać nazwy i adresy pracodawców, u których będą realizowane praktyki oraz opiekunów	uczestników praktyk u 	danego pracodawcy. Wykaz miejsc praktyk oraz oświadczenia	pracodawców (w oryginale) o zobowiązaniu przyjęcia na praktykę Wykonawca załącza do	oferty. 	Poprzez określenie praktyka u pracodawcy Zamawiający rozumie odbycie                   	u wskazanych przez Wykonawcę pracodawców praktyki polegającej na możliwości	zastosowania w praktyce wiedzy i umiejętności zdobytych przez uczestników szkolenia	podczas zajęć teoretycznych i praktycznych. W ramach każdej z grup Wykonawca winien	wskazać w ofercie co najmniej czterech pracodawców, u których realizowana będzie	praktyka. Zamawiający dopuszcza realizację praktyki pierwszej i drugiej grupy szkolenia               	u tych samych pracodawców. 
	10.17 Przedmiot zamówienia nie obejmuje świadczenia przez Wykonawcę usług	cateringowych na rzecz uczestniczących w szkoleniu osób bezrobotnych skierowanych przez	Zamawiającego.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com